Wingridernek van Artistja, és mindig ömleng róla. írj rá, vagy úgyis idetalál majd, mert rákeres mindennap gondolom, hogy SG-->fikázhassa, Artist---> imádhassa
AR 100-s már jó ,az igazi az AR300. Típuszám F-fel kezdődik az első két szám az évjáratot jelöli
Minőségi kidolgozás mahagóni test,Flame maple top, Ebony fogólap S58-s super PU-k,TRI sound kapcsolóval.
Kidolgozása magas szintű profi munka mondhatni hibátlan, szerintem legalább olyan jó mint a Gibsoné.
Nem nehéz rajta magas fekvésben játszani, az összehasonlítás mindig
szubjektív ha jobbat szeretnék akkor a les paul custom-t kellene vennem.
A súlyuk is megegyezik majdnem 4,9kg mindkettő.Jó állapotú AR300 400eFt-körül mozoghat.
Háj, nekem volt Artistom, AR250CS, tehát közel nem a csúcsmodell, 1982es, japán.
1. Szerintem AR250től bármivel érdemes próbálkozni, de a komolyabbak már simán Gibson Standard árban vannak.
2. Szerintem simán pariban van kidolgozásilag, faanyagilag, annyi, hogy a 250esen csak pont berakások vannak.
3. A nyak szerintem a 60as profilhoz hasonlít leginkább, de talán annyál is egy picit vékonyabb.
4. A jóféle régi japán Artistok nagyon fasza fákból vannak (mahagóni test, jávor nyak, rózsa fogólap, korrekt jávor top) és van bennük anyag rendesen. Az enyém 4.6 kiló volt.
5. Jóval könnyebb magasabb fekvésekben játszani rajta, de nem egy sportgitár.
Szerintem ha nem a márkát nézed, tökéletes alternatíva, ha nem jobb is, mint egy Gibson. Persze picit más hang, más egyéniség, de nagyon szerethető, ezt a gitáromat sajnálom a legjobban hogy eladtam, Motor City pickupokkal nagyon dögös hangja volt, imádtam!
Ilyen volt pontosan, de nem ez:
Amúgy a piros Classic 57es amit Mado árult egy időben az is AR250, nagyon fasza balta lehet, csak nekem nem tetszik a meggypiros cukorkafényezés :D
Én egy ideig használtam haverom 1981-as AR50-esét, fantasztikus gitár, olyan zsíros hangja van hogy beszarás, kényelmes, jól kiegyensúlyozott, kb 4,5kg, könnyű magas fekvésekben játszani.
Én a helyedben ebben a kb. 79-84 közötti mezőnyben keresgélnék.
Szasztok! Fáj a fogam egy Artist-ra, mert teszik a forma meg a hang.
1. Melyik Artist-al érdemes szóba állni, persze csak japán jöhet szóba! Típusszám ilyesmi.
2. Egy Gibson Les Paul Standard minőségéhez képest milyen?
3. Milyen profilú a nyaka mihez hasonlítható? Gibson 50' 60'?
4. Egyáltalán miből van?
5. Ugyan olyan nehéz magas fekvésben játszani mint egy Les Paul-al?
Igazából nagyon szeretnék egy Gibson Les Paul Standard-ot vagy Classic-ot, de arra nincs pénzem viszont egy jó artist-ba belevágnék. Volt fent egy japán Gibson Classic 57 hangszedővel az szép volt nagyon és biztos jól szólós is.
Igazság szerint nem ma kezdtem el foglalkozni gitárral, viszont sosem mertem tevőlegesen hozzányúlni a beállításokhoz. -Inkább szakemberre bíztam, ezért kissé laikus vagyok a témában... Ez persze hátrány, mert így elesek a lehetőségtől, hogy az én szájízem szerint állítgassak INGYEN.
Felvetődhet akár ez is. Van egy csomó tippem, változtattam rajta egy s mást az utóbbi időben. Például mostanság D-re vagyok hangolva egy új együttes miatt, de ezt itt ki is lőném, mert 12-nél lett nagyobb a táv és mély miatt csak lazulhat a szerkó. Viszont utolsó beállításnál a hangszerész olyan húrkészletet rakott fel -és állította be ez alapján a gitárt, aminél a magasabb húrok viszonylagosan vastagabbak, gondoltam kipróbálom. Nem jött be. Ezek után egy hagyományos 9es készletet raktam fel. Változás továbbá a "fentebb" említett húrlábak le nem eresztése. A polcos hasonlatod értsem arra, hogy nincs alapja a tokkal kapcsolatos gyanúmnak?
A könyv tud 'mozogni' a polcon. Egy passzos tokban a gitár nem tud mozogni, így - ha rossz az 'illesztés' - a gitár kénytelen alkamlazkodni. Pláne, ha rápakolsz még 30-40 kilót :)
De első körben én sem a tokra tippelnék.
Én az állítva tárolás híve vagyok, még tok esetén is.
Ha belegondolsz, hányféle testvastagság, nyakprofil, nyakdőlésszög stb. létezik, akkor nyilvánvaló, hogy az 'univerzális' keménytok mindig kompromisszum valahol. Az előbbieknél tizedmm-ekről van szó, míg a tokok belsejét kizártnak tartom, hogy ilyen pontossággal gyártanák.
Amúgy biztos, hogy tárolás okozta ? Lehet még páratartalom változás is, meg egy csomó más is.
Csak az ív változott.De nem nagyon örülök ennek, mert azért vettem ezt a drágább kemény tokot kifejezetten ehhez a szériához, hogy a gitáromat a lehető legjobb körülmények közt tudjam tárolni... Ha tényleg ez a standard, nem értem a gyártókat... 2 helyen lakom most és az egyiken nem merek állványt használni -nehogy a cica kaparófának nézze a hangszert:)... Most olyanokkal fogok trükközni, hogy finoman rakom be a gitárt a tokba, ne csússzon teljesen az aljára (plüss és az öntés kicsit megfogja) és vízszintes helyzetben fektetve (nem hason) tartom a tokot következő húrozás és nyaktekergetés után.
Mi a probléma pontosan, vetemedett a nyak, vagy csak az íve változott ?
Egyébként az a jó, ha tárolás közben semmi sem nyomja a nyakat, ez igaz tokokra, állványokra egyaránt. Pláne, ha a fekvő tokra mást is rápakol az ember.
Szerintetek egy szabványos Ibanez Prest. tok ferdíthet némileg a nyakon?- vagy az lehet a gáz, hogy nem eresztettem le húrlábat húrozásnál (tremolót nem szoktam használni, így feleslegesnek véletem). Azért gyanakszom a tokra, mert fektetett helyzetben leér a tok aljára a fej. Viszont az előbbiben nem látok sok logikát, mivel így cseppet sem feszül jobban a cucc.
Szeretem az ADI-t, még nem vok endorser, de törekszem rá :)
A kedvencem most az RGT...A japó nyakakhoz képest is kényelmes a nyaka, a sustainról nem is beszélnék, plussz maha...egyetlen problémám, hogy nem fixhidas (edgeIII)
Úgy döntöttem hogy innentől kezdve csak nagykorú Ibanezekkel kezdek:) Ezekben valahogy még nem sikerült csalódnom, kinéztem egy szintén 70-es évekbeli telecaster másolatot is. Szerintem az lesz a következő:), vagy egy roadstar.
A test volt javítva mint utólag kiderült, vagyis kiderítettem, vagyis az eladóval együtt megbeszéltük. De ez 10-20e Ft-ból eltűntethető. De ahogy szóóóóól, ha le tudnám szopni magam.....de így csak vonalkódos lett a gatya.
Új élettárs érkezett:)
1978-as Ibanez SG, Super '70 (alnico8!!!!) hangszedők, és minden eredeti rajta, úgy szóóóóóóóóól mint az ágyúúú. Nem értem hogy az utóbbi 20 évben miért nem lehet ilyen őserővel bíró hangszereket gyártani?????
Ááááááá, hát ez az az Ibanez! Nagyon szééép.
Az OFF Yamaha húrlábját először rosszul csiszoltam be, majdnem elhallgatott az E1, aztán kijavitottam a hibát, és most nagyon fain kis hangszer lett, köszi mégegyszer!
RG 1570 MRR sérült gitártestet keresek megvételre, amennyiben vki már egyéb okokból nem tart igényt rá, kérem jelezze az alábbi email-re: lankoc@gmail.com
Mennyi lehet egy AEL40SLE RLV használt piaci ára? Vágó Pista hogy miről van szó, és nem egy über legdrágább hangszerről beszélünk, de szériájánák mégis csak csúcsmodelljéről kérdezősködöm. Nem eladni akarom, hanem megvenni.
Üdv. mindenkinek!
Szeretnék az Ibanez szakértőktől egy kis segítséget kérni.
Vettem jó áron egy Ibanez DD700 rackmount delay-t.
Mivel nem nagyon ismerem, ezért pl. kérdezném tőletek, hogy sztereo-e?
Meg aztán a használatával kapcsolatos részletek is érdekelnének. Bekapcsoltam, működik, tetszik a hangja. Az erősítőre a 3 jack kimenet közül ( dry, mix, inv.mix. ) a középsőről, a mix-ről csatlakoztam egy mono kábellel egy mono erősítőre. Nagyon szépen működik. De többet akarok tudni a felhasználásáról.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
persze tudom és megértem hogy sokaknak már idegesítő ez az agyon technikázott zene,bár vannak a fickónak nyugisabb számai is!én megkedveltem!csak ami még szimpi számomra,hogy kevés fiatal fekete zenészt hallottam mostanában ilyen stílusban,műfajban gitározni!
Sokszor jól esik egy fasza kis technikás, de mégse agyonmatekozott, inkább amolyan őszinte metálriffelgetős zenét hallgatni, és ez kb. 6-7 percig tart. Tételezzük fel, hogy rámjön a kedv, meghallgatok valami nagyon zsírosat(mint a lentit), utána pedig "nem érzem jól magam".
Én is a szememmel hallottam és kinézetre a narancs jobban teccett me azzal jobban lehet pózolni, de hangra sztem is tök ugyanolyan volt. Báááár mintha a narancsnak több lett volna a közepe