Bocsánat előre is, de én ezektől a kicsinységektől nem vagyok elájulva. Nem csak arról van szó, hogy én 100 watt alatt szédülök, meg nem is arról, hogy Mákos izé nyákos vagy nem nyákos. Ezek a cuccok - szerintem - nem szólnak valami nagyon jól. Véleményem szerint egy normális modellezős cuccból - pl. Roland Cube-ból ki lehet ugyanezen hangokat (meg egy csomó másmilyet) hozni.
sc.
ui. @nyákos: Egyébként tényleg lohasztóan néznek ki belülről - egy pici nyákon van pár IC meg egy cső. Persze ettől még lehetne - szerintem - jobb hangja.
Én az AFD-re és a YJM-re szavazok, a riff szerintem ezen a kettőn szólt a legjobban - szerintem. Mondjuk a YJM-et berakni a sorozatba "csalás" mert ugye azt egy pedállal kell meghajtani, hogy így szóljon, tehát nem csak az erősítő saját hangját halljuk. Ha pedig a többi elé is pedálokat kötögethetnénk ....
Ki kell őket próbálni, ha van rá lehetőség, aztán amelyik tetszik. Ha jól tudom,a DSL-ek alapból EL34-es csövekkel vannak szerelve, szvsz inkább brit rock hangzás. A JCM 900-asokban 5881-es csövek vannak. Ez inkább amcsi hangzás. Az SL-X-ből készült ilyen is olyan is, attól függően, hogy USA piacra vagy UK-ba szánták őket. Utóbbinak van a legnagyobb torzítása.
Az "értelmezhető tisztát" én úgy értem, hogy már a pickup-ból jövő jelben benne vannak rendesen a felharmonikusok. Egy humbucker-nél nagyon nagy magasvágás van, amit szeret a torzítótipusok többsége, de a felharmonikusok ilyenkor (ha vannak)mindig a lánc későbbi részén keletkeznek. Amit ezeknél tiszta hanként értelmezel, az is a "chrunc-oláskor" keletkezik, később, és művileg. Szóval tök más előnyök és hátrányok a két tipusnál. Én úgy tartom, hogy klasszikus értelemben (mint egy Stradivari hegedű)inkább egy single coil- os elektromos gitárnál van esély (ott is ritkábban), hogy önmagában véve, önálló hangszerként lehessen rá tekinteni, egy humbuckeres gitár inkább része egy láncnak. (a felezőt nem véletlenül rakják bele a humbikba- ha belerakják)
Nekem is humbuckeres gitárom van, és teljesen használható, normális tisztája van. A torzítás szövete nem az igazi, az nem az EQ-múlik. Egy greenback-es ládán nem kéne ilyen zsizsinek lenni. Szerintem a felvétel van elrontva.
A tiszta hangok értelmezhetetlenek, de ez szerintem a gitár miatt van, egy humbuckeres Gibson tisztája nem csak itt, de sehol máshol nem értelmezhető. Clean teszteket kizárólag nemes hangú, rendes single coil-os gityókkal szabadna csinálni, mert azok adnak némi felharmonikust is.(jobb Fenderek pl.)
A torzik szalonképesebbek, ill. akkor lehetnének jobbak, ha optimálisan, külön-külön mindegyik fej eq-ja jól lenne betekerve, itt viszont egyformán középen van direkt minden a hasonlítgatás miatt.
Szerintem
Pár centire valahogy odahányt mikrofonnal ilyen hangot lehet fölvenni.
Nincs akkora dráma vele, csak nem ilyen körülmények között szoktuk hallani a lomjainkat.
Ezek alapján én egyiket sem venném meg.
Nem tudom elképzelni, hogy egy greenback ládán ilyen "nemjól" szóljon egy marshall fej.
Most vagy a gitár nem stimmel, vagy a mikrofon, vagy a felvétel, vagy nem tudom.
A torzított hangot kifogásolható leginkább.
Eladó egy Marshall JCM900 Lead 1960A 4x12 gitárláda. Kiváló műszaki állapot, némi esztétikai hiba a hátulján.
Új lábak, új kerekek, új vezetékezés új saruk, a megszokott hang, a megszokott paraméterek.
Debrecenben található, ára 95E Ft.
További képek:
http://picasaweb.google.com/jacksonguitars82/1960A
Marshall JCM-900 MK-III. Master Gain 50 W full cső (1990-es eredeti angol, ez volt a legelső széria a JCM-900-as sorozatból a belseje még JCM-800-as karaktert mutat) külön a fej 120.000 HUF
Marshall A láda, de a láda csak kívülről marshall. Ez egy custom láda, külön nekem lett csináltatva egy országosan elismert hangszerkészítő rakott bele nekem 2 db V-30-as hangszórót (orange) plusz 2 db M-70 greenback hangszórót (Hiwatt, Mesa, Vox), a hang magáért beszél. külön az ára: 130.000 HUF
egybe a kettő elvihető 230.000 HUF-ért
(kipróbálási lehetőség Egerben)
Szerintem egy ilyen kínai sosem fog úgy szólni mint egy pulsonic membrános eredeti darab. Egy heritage már talán igen. Egyrészt a celestion oldalán is azt írják, hogy szándékosan a régiek anyaghasználatát másolják, másrészt hallgattam róluk teszt felvételeket is. Heritage G12M vs régi vs. standard új kínai. A heritage és a rola karaktere nagyon nagyon hasonlított, szimplán annyi hogy a heritage-nem több magasa volt (ami idővel ugye eltűnik). De a hang szövete tényleg ugyanolyan a kettőnél.
A standard kínai G12M viszont alapból egy kicsit máshogy szól, amit szerintem az idő sem tüntet el teljesen. Öreg vagy nem, a kínai más anyagokból van
Én használtam már ugyanazzal a fejjel és ugyanabban a ládában 2005-ös kínai G12M-eket, 2001-es angolokat, és 1974-es rola G12M-et (pulsonic membrános, tehát technikailag pre-rola, csak feliratilag nem )
A két új között volt némi különbség. A 2001-es angolok egy hangyányival simábbak voltak mint a 2005-ös kínaiak, de olyan hatalmas különbség nem volt köztük.
Viszont a '74-es pulsonic membrános lökők... az már egész más történet mint ha nem is ugyanarról a típusról beszélnénk, teljesen más. Ég és föld az újakhoz képest Ugyanazzal a cuccal használom őket mint anno az újakat, szóval más nem változott a jelútban, de mégis annyira másképp szól és reagál az egész, hihetetlen
Nem igazán lehet ezt leírni. De egyszerűen még jobb érzés is rajtuk játszani Egyszerűen sokkal élettelibb, organikusabb a hangjuk. Az újak ezekhez képest olyan döglöttek élettelen, műanyag hangúak a régiekhez képest.
Sziasztok
Lenne pár hülye kérdésem Marshall ügyben.
A másik gitárosunk ragaszkodik a Marshall fejhez..mindenképpen azt szeretne...modern metált játszunk, bár nem ilyen fullGain dolog de azért meg kell ,h röffenjen a motyesz...a lényeg,hogy melyik fej lenne alkalmasabb erre a célra?
Amit néztünk
dsl 100
jcm 900 dual reverb
jcm 900 sl-x
nem vagyok otthon marshall témában, ezért gondoltam kérek kis segítséget tőletek.
Előre is köszi.
Én kipróbáltam, és nekem nagyon tetszett a 600-as, csak a DSL volt a régi vágyam.
Persze, nem mindegy, milyen zenére...metálra biztos, hogy nem a legjobb választás, de azon kívül...
Próbáldki, mert érdemes szerintem!
Nem beszélve arról, hogy mennyiért árulják itt.....
Urak!
Van valakinek tapasztalata azzal, hogy mi a különbség a G12H30 és a Greenback hangszórók között, illetve a Marshall 1960AHW/BHW ill. 1960AX/BX ládák között? Melyik lehet jobb döntés egy Plexi alá?
Eladóvá vált - ha valakit érdekel - ritka 1995ös Park by Marshall G412A 140W mono gitárláda, műszakilag és esztétikailag is jó állapotban. Az angliai marshall factoryban gyártott, Celestion G12-L (8 ohm - 35W) hangszórókkal. 60e További info:
Park by Marshall G412A Park by Marshall G412
Budapesten eladó egy Marshall Vintage Modern 425 B láda! Újszerű állapotban van, Greenback hangszórókkal töltve.
Ár: 135 ezer HUF (csere semmilyen szinten NEM érdekel!!!)
Ez lesz az,mindenképpen eladná kombót szeretne öregszik és nehéz cipelni + sokan vannak a kis szinpadokra stb....igazából vagy 5 éve megvan neki de ha 20x használta sokat mondok.Tranyós kombó volt eddig a live setup de az lefüstölt legutóbb
Tippelem, hogy 2100 High Gain Master Volume MKIII lesz. 100 w, két master. Nem érdemes eladni, ára nincs, és pl. én egy kétcsatis High Gain Dual Reverb 4100-asra 1az1-ben tegnap nem cseréltem el. Pedig az két teljes csati, két reverb, jó a tisztája, de a torz hangja az enyémhez képest vékuska, magasocska... 2100-as vsznű EL34-es, mint az enyém, a 4100-asok leginkább 6l6-osak, más világ. De annak sincs reális ára a piacon, pedig szerintem a 900-as széria egyáltalán nem olyan izé, mint ahogyan írják... SLX-szel még nem találkoztam élőben, de felvételen az sem rosszabb, mint bármi...
Akkor valószínüleg az SL-X elődje lesz,ami szintén 2100 (100W) vagy 2500 (50W) típusszámmal létezik,de még nem SL-X néven. Most nem jut eszembe mi a neve,de volt már szó itt róla.
Ebben a régebbiben 3db előfokcső van,az SL-X-ben meg már 4db.
Az 1960A T75-ös szórókkal olyan 85-110eFt,állapottól függően.
A 900-as fej,ha SL-X (2500 és 4500-as fejek),akkor az 50W-os olyan 100-110e,a 100W-os olyan 110-120e.
Ha a fej Dual Reverb (2100 és 4100-as fejek),akkor a fenti árakhoz még egy cirka 25-30ezer hozzájön pluszban.
Tök analfabéta vagyok marshallból,a következő kérdésem lenne.
Apósom el szeretné adni a JCM 900 100W fejet és 1960A ládát.
Mennyi ennek a reális ára? Jó állapotban van.
Érdekel valakit egy '89-es gyártmányú original Marshall JCM800? Kombóból lett fejjé alakítva. 2205-ös dual channel. Műszakilag mintha új lenne. Úgy szól mint az állat. Embertelen hangja van... Ha nem, akkor örömmel megtartom.
B lábjegyzet: megnéztem az említett urak által feltett Marshall tesztvideók közül nem egyet, félreértés ne essék, a játékuk kifogástalan, de azt a szóló hangzást pod farmban, Revalverben vagy Vermona kombón SM7, OCD, DD5 használatával bármikor reprodukálom. Mindegyik kici, kínai, ócó :D
Nem mellesleg a Sucide Silence a Hegyen szvsz sokkal jobban szólt bárminél. Na jó, a Korn azért nem volt gyenge Szigeten. Ugyanazon a rendszeren az Arch Enemy meg borzasztóan.
Ha "hasítós" a hangszóród szemből, tegyél elé a hangfalvászonra egy söralátétet. Összességében kevesebb, de egyenletesebb, szélesebben szórt magasak lesznek.
A régi és új zödhátúak között jelentős hangzáskülönbség hallható, ez szerintem részben a technológia/papír stb./ másrészt mérve a régiek rezonancia frekvenciája a megadott 75Hz-ről /lead esetén/ nem egyszer lecsúszott 30-50Hz is akár.Ez hangzásban is megjelenik, általában lágyabb mélyebb hatású finomabb "szövetű" magasakkal.'71-'72-ben beszállító váltás is történt a papír gyártót illetően,ez is okozott némi változást.Ezért az un.PREROLA hangszórók árát jóval magasabbra taksálják.Mértem és teszteltem mai gyártású angolt és kínait, említhető különbség nincs.Azonban jó látni a zöld sapeszon a MADE IN ENGLAND-ot. A Heritage angol gyártású széria elvileg teljes hű mása a '60- as gyártásúaknak, cserébe jó drágák is.
Sziasztok!
Vámos Zsolt vagyok és a Hangfoglalás kiállításra szeretnélek invitálni benneteket.
Több alkalommal is fogok bemutatót tartani a Marshall JMD erősítőjének használatáról, de ami a legfontosabb, hogy pénteken 05-én 16.20-tól Gary Moore hardrock hagyatékából fogunk előadni egy fél órás blokkot, amelyen kizárólag a JMD erősítőt fogom használni! A zenekar neve Run For Power, megtaláljátok a FB-on is. A koncertről az infók itt vannak:
http://www.facebook.com/events/423905254333278/permalink/423905974333206/?notif_t=like
Talán mondanom sem kell, hogy a Marshall egyik legnagyobb felhasználójának Gary Moore-nak micsoda sound-jai voltak és mennyit köszönhet neki ez a márka...... Bízom benne, hogy senki nem csalódik a koncertünkön és jó emlékeket ébresztünk majd!
Köszönöm a figyelmet! V.Zs.
mivel half stack, nem ordít a fülembe :)
nem tapasztaltabb jelentős magastartomány növekedést, sőt nagyon jól kiegészítik egymást, főleg így, hogy egymás mellett szólnak.
Zenekari környezetben majd ezután próbálom ki, egyelőre biztató a dolog.
A kinnti fórumokon hangoztatott "overlouded" dologban lehet valami, főleg a dB klb-ég miatt, többen is a 30W-ost ajánlják a V30 mellé.
Hát a szegény zsüri meg nem számít ?
Szegény jó Morcz Csabi mondta mindig, hogy minden gitártosnak csak úgy szabadna játszani, hogy a fülibe szóljon, amit teker, mert akkor hangosíthatók lennének a produkciók.
Nem szeretnék okoskodni, meg mostanában inkább csak olvasom a fórumot mint írnék bele, de szerintem a V30-akat alulra míg a Greenback-eket felülre kéne rakni, mégpedig azért, mert a V30 szemből eléggé hasít nem biztos, hogy jó ha az felfelé szól a füledbe, a Greenback viszont simulékonyabb könnyebben viselnéd a hangerőt, így egy koncert sem lenne annyira fájdalmas. Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy a v30 folyamatosan szinte a fülemmel egy magasságban szólt. Koncert közben szinte csak magamat hallottam pedig nem volt hangos a végére meg fejfájás... és nem a sörtől :)
CELESTION Rocket 50 (G12E-50) 16 Ohm Van 2 db új Celestion Rocket 50 (G12E-50) 16 Ohm-os hangszóró 11 eFT/db áron, ha valakit érdekel .
Made in England.
Infó: http://celestion.com/product/20/rocket_50/
Na pont ezért semmi értelme az összehasonlításoknak ;) Főleg amikor mondjuk hangfalszimulátort próbálnak összehasonlítani akármilyen hangszóró-láda-mikrofon setuppal, és levonják a konklúziót, hogy szar, mert másképp szól :D
Ennek ellenére újra bedobom, amit a csöves topikban már megtettem annó, hogy egy ilyen összehasonlításra szivesen ledobom a palmert, mi a vélemény :) Ugyanazzal a fejjel megnézni... Biztos másképp szól, hisz már csak mikrofonokban is van ennyi diffi, de hogy amúgy...
Nekem volt már ugyanabban a ládámban G12L-35 és sima greenback...
A hangjuk elég hasonló. A greenback kicsit vastagabb a mélyközép tartományban, de alapból hasonló a tónusuk. Érzésre persze más, máshogy reagál mint egy greenback. De a hangját talán ahhoz lehetne hasonlítani
Én éppen most árulok egy ilyen ládát potom 40ezerért. A mélyei elég erősek, nem annyira a tipikus középdús hangzás, de ez lehet a kisméretű láda oka is. Angliában gyártották még a szóróit. Hétvégén TALÁN tudok felvételt csinálni a hangjáról...
Persze nagyok a különbségek, de hogy milyen szempontból drámaiak, azt nem tudom. Ugye általában valami dob, basszus, ének környezetbe kerülnek az ilyen riffek, ahol még sose jutott eszembe keveréskor az, hogy "na azért nem szól jól, mert hallom a 2003 utáni ragasztót":) Az ember úgyis folyamatosan tekerget valami eq-t, kompresszort, reverbet, de nem elvontan a gitár kíséret hangját figyeli, hanem az egész nótát, vagy esetleg a főhőst, a szöveget. Az egész alá rendelődnek a részletek és ilyen szempontból aztán már szerintem nem számítanak az 1-2 miliméteres részletek.
Koncert helyzetben meg pláne nem, mert egy jól kihajtott erősítő előtt a mikrofon gyakran csak a látványt fokozza - kis helyekre gondolok.
Ami nagyon számít, az az, hogy mit, milyen ízzel, milyen hangszerelési környezetben játszik a guitarplayer.
Új greenbacket összenéztem én is, az tényleg egyforma volt.
V30-at nem találtam angol verziót mikor ilyen összehasonlítási rohamom volt, de nem is kellett mert a négy kínai v30 négyféleképpen szólt :)
Aztán meg belebuzultam a Tayden, Fane, Austin, WGS márkákba.
Azóta celestionnal nem élek rendszeres nemi életet.
De ez ízlés dolga.
Egyszer volt nálam kölcsönbe egy sm57, sajna a felvételeket nem találtam meg a gépemet.
Jelenleg egy nem kifejezetten erre való mikrofonom van, mostanában elég esélytelen, hogy lejussak a próbaterembe, úgyhogy ez várat magára.
Egyébként nem lenne pontos az összehasonlítás sem, mivel döntött ládámban alul van a két újabb, és felül a két régebbi, szóval ott épp más más a láda geometriája is.
Akár ez is okozhat különbséget. Youtube-on láttam, hogy van aki a döntött láda jobb felső hangszóróját szereti mikrofonozni, nekem speciel a bal alsó jött be :)
Azért az is hozzátartozik, hogy felvételkészítés tekintetében is leginkább a lelkes amatőr kategóriába vagyok sorolható :)
kb 1-2 mm diferencia a mikrofonozásnál drámai különbséget okoz!
Annyit mindenképpen, hogy rögtön meghalljuk 2003 előtt használt és a mostani ragasztó okozta hangzásbeli különbségeket...:)
Egyébként Soundhunter kolléga egyszer csinált ilyen greenback összehasonlító tesztet. Füllel, műszerekkel stb.
Az volt a konklúzió, hogy az újabb angol és a kínai greenback lényegében ugyan úgy szól.
Viszont a régiek (talán pre Rola...) másképp is szólnak és másképp is reagálnak a terhelésre.
Alapvetően én nem erről beszéltem. Ugyanolyan típusú szórók angol vs. kínai, régi vs. új összehasonlításáról inkább. ;)
Már meg akartam hallgatni ezt is, de eddig még nem volt rá módom :P