A Hangfoglalás kiállításon a standunkon szeretnék egy részt Jim Marshall O.B.E. emlékének szentelni.
Ehhez szükségem lenne olyan plakátokra (ha lehet, kerettel együtt), könyvekre, fényképekre, bármire...amin vagy szerepel Jim bácsi, vagy aláírta.
Ha valakinek van (vagy az ismerősének lenne), és még arra a 3 napra kölcsön meri is adni, akkor kérem jelezze a jolana kukac freemail pont hu e-mail címen.
Természetesen bármilyen különlegességet is szívesen veszünk.
Csatlakozom az előttem szólóhoz:)
Annál idegesítőbb nincs mint amikor nagy helyen jön a szóló, rálépsz a gázpedálra és nem történik semmi... Nem egyszer megtörtént már..
Azóta ha lehet, 100-as :))
Üdvözletem!
Lehet, hogy egyértelmű a dolog, de mégis megkérdezném.
Érdekelne, hogy szerintetek egy DSL 100-as sokkal-sokkal hangosabb-e érzetre egy DSL 50W-os fejnél, és kisebb helyen sokkal problémásabb-e hasonló hangkaraktert kitekerni belőle....
Előre is köszi a választ!
Hali!
Nekem greenback ládám van,cserélnék is 2-őt belőle,csak az a baj,hogy sose hallottam csak olvastam,hogy jó lehet.Ezért nem mertem még belefogni,mert ha szar akkor nem tudok a két v 30-al mit csinálni.Az enyém angol.
Nekem volt 6101-em.
A clean és a crunch csatik jók voltak, de a 3 csatorna csak akkor szólt jól amikor rétettem egy 1960 Bx ládára.
Akkor viszont szólóra kifejezetten jó volt. Riffelni tényleg nem az igazi.
De arra ott a 2. csatorna:)
A saját hangszórójával? Azzal semelyikre. 1x12 és valami fura Celestion Gold edition hangszóró van benne...másban eddig nem is láttam ilyen hangszórót (ez nem a Gold Back...az teljesen más)
4x12-es ládára kitéve: Melyik kráncsra gondolsz? Van A-B-C módja...az A elvileg kihajtott JTM45, a B az 1959SLP (gyk: 100W lead plexi) vagy JCM 800 2203, a C a JCM 900 hangja. De nem. Hasonlít, de nem az.
A Lead meg teljesen más világ, gyakorlatilag egy agyonhajtott JCM 900 hangja...de zajos, sok a gain, és túl sűrű a torzítás "szövete".
Nagyon jó erősítő, csak a Mákos fikázza. De az meg mindegy egyébként.
bár én úgy okoskodtam, hogy alul-felül legyenek egymás mellett / vagy átlósan ahogy tetszik, tehát teljesen mixelve legyen a hang.
50W-al hajtanám (2205) de még nem szántam rá magam, hogy megbontsam az AX-et
Igen!!!
Bazi jó!
Úgy volt elosztva ("A" láda), hogy a felső döntött részben 2 greemback volt, alul meg 2 V30.
Nagyon izgalmasan szólt! Meg volt a greenback íze a fülben, és a V30 rúgása a seggemben :)
Plusz minden hang indítás egyszerre volt ütős és ízes.
Én is gondolkodom egy ilyen ládán!
Ráadásul még a 100-as fej is viszonylag biztonsággal elmegy rajta.
(nem mintha nem szaladna simán 4*12 greenback-en is:))
De azért ott figyelni kell picit..
Nem,nem gond,ha a másik párhuzamos kimenet üres marad.Sőt,az a jó ebben az esetben.
A másik kimenet a két ládás megoldásokhoz van,de az egy másik történet,most ne menjünk bele.
Igen, pontosan így van, ahogy mondod. Az nem gond, hogyha a másik párhuzamos kimenet üresen marad?
somax19 kollégától kapok egy DR Z Air Brake Attenuator másolatot, előbb azt próbálom ki, de lehet, hogy a 2 megoldás együttesen fog majd beválni.
Köszönöm szépen még egyszer a segítségedet!
Na,most megnéztem a DSL100 hátlapját,hogy mi és hogyan...
Van egy fix 16 ohmos kimenet,és van két párhuzamosított kimenet,ami váltható 4 és 8 ohm között.
Akkor neked az lenne a járható út,ha ezt a megoldást választod,hogy 16 ohmosra kapcsolod (ha kapcsolós),vagy a 16 ohmos lyukba dugod a ládában a kábelt (ha nem kapcsolós,hanem bedugós),a lényeg,hogy a láda 16 ohmos terhelést jelentsen az erősítőnek.
Az erősítőn pedig kapcsold a kapcsolót 8 ohmra,és a párhuzamosított jackek egyikébe dugd be a hangfalat.
Mindenek előtt természetesen vedd ki a lent tanácsolt módon a két csövet. :)
De még így is nagyon hangos lesz. Én ezért kezdtem mostanában 30W alatti csöveseket építgetni,hazai viszonylatban többnyire elég az esetek többségében.
Köszi, de akkor valószínűleg ez sem oldaná meg a problémát. A fejem 16 ohm-os kimenet van, a ládámon meg egy 16 vagy egy 4 ohmos bemenet, fizikából mindig is rossz voltam, össze lehetne ezt így hozni? :D
Ha még fele csővel is hangos lenne, jöhet az érzéketlenebb hangszóró, hangláda elforgatása letakarása. Egy 15W-os csövesben is van annyi dinamika ami elég hangos egy klub vagy próbateremhez. Hangosság nem egyenlő a Wattal.
De,pedig ennyi.
Vagy a két szélső,vagy a két középső csövet kiveszed,a hangfalat pedig átkapcsolod másik impedanciára,hogy a helyes illesztés megmaradjon.Így a meglévő 4-8-16 ohmos kimeneteid úgy fognak viselkedni,mintha 8-16-32 ohmosok volnának,magyarul 4 ohmosra kell a kimenetet kapcsolni például egy 8 ohmos ládához és 8 ohmra a 16 ohmos ládához.
De hangerőben 100W és 50W között nem fogsz drasztikus különbséget észlelni,mindössze 3dB a különbség (egy 3dB-lel érzéketlenebb hangszóróval ugyanezt éred el tehát).
Ez mekkora. Direkt nem akarja leírni a címét, hogy a spam botok ne találják meg, Te meg leírod... :D Szerencsére persze rosszul ;)
Az "at" szócskát használja az angol arra, amit mi kukacként hívunk: @
DSL 100 fejhez van valakinek kapcsolási rajza? Azon gondolkodom valahogy meg kéne csinálni hogy legalább 50W-ra le lehessen felezni a teljesítményét mert jelenleg túl hangos nekem ahhoz a stílushoz / körülményekhez, ahol játszom. Tud valaki segíteni?
Ez az email cím hogy értendő? peo@freemail.hu v. peoet@freemail.hu? lehet hogy csak én vagyok fáradt :) egyébként beszámítás esetén érdekelne a dolog(lenne mit cserélnem), de ezt majd privátban.
Valószínűleg párhuzamos az fx loop-od és így ha nem is kötöd össze, akkor is megszólal. Soros esetében ha nem kötöd össze az fx loop-ot véletlenül(vagy nem adsz tápot az effektnek), akkor értelemszerűen nem szól, kivéve alaphelyzetben, ha semmit nem dugsz rá.
Ha érdekes még, hogy ez normális e, akkor csütörtökön megnézem neked, akkor járok legközelebb próbateremben. Ha az enyém is ezt csinálja, akkor normális. :D
Ezt az infót valaki meg tudja erősíteni.
Mondjuk esetemben egy ládáról lenne szó.
93-al kezdődik a vonalkód száma, és 05-el végződik.
Eszerint 1993 05 hó. JCM900 láda úgyhogy akár reális is lehet :P
Azért ez csak részigazság a metal zone-ról, mert gain-t nem használtak,csak a levelt,meg az eq-t.Hasonlóan mint a tubescreamernél itt is érhetőbbé teszik/kiemelik a középtartományt az eq-val.
Miért nem költözteted szét fej-ládába? két cuccod lesz, de azt könnyen fogod mozgatni. én is ezt csinálom a twin reverb-emmel, de emlékszem , itt a forumon is hírdettek ilyen szétköltöztetett marcit. Egyebkent eleg vicces probalkozas a 800-ast egy hot rod-dal potolni... eleg mas az.
Ömm .. hát, kipróbáltam egy Fender Hot Rod Deluxe-ot, gyönyörű cleannel, meg mindenféle pedállal (Guvner, OCD, etc .. :)) .. hát, köze nem volt a JCM 800 4014-es kombó hangjához. Nincs benne dög. Szóval nagyon elgondolkodtam azon, hogy megtartom, aztán mégsem cserélem le. Egyszerűen nagyon faszántosan szól, jól is néz ki, meg nagyon jó érzés, hogy egy Marshall bömböl a hátam mögött. Azért csináltam egy csomó promó képet eladáshoz, de aztán amikor végeztem, mentem koncertre, aztán kicsit átértékelődött az egész. Azért itt a gyönnyörűség:
Azért, ha van valakinek valami jó ötlete vagy ajánlata, bombázzon vele, hátha. Az elérhetőségem peo et freemail.com
Hagyjuk már az ilyen objetivizált szubjektív megmondásokat.
Nagyon sok kultikus és legendás albumot vettek fel MT-2-vel. Nekem sem a szívem csücske, de nagyon sok gitáros van, aki meg pl a fuzz-t nem bírja, ilyen alapon akkor a fuzzok is kukába valók lennének. Pedig.
Sziasztok, egy AVT 150-es kombóm van.Ha rádugok valamit az fx send-re, de az fx returnra nem kötök semmit, akkor is szól az erősítő.Ez normális? Mer logikusan az effektkörnek effektkörnek kellene lenni és nem kikerülni az effekteket...