Azért mert 22 bundos, de általában a klasszikus telék 21 bundosok. A nyaki szedő a fába van csavarozva, le kell szedni a koptatót ha állítani akarod, de lehet fúrni lyukat a koptatóra és akkor úgy lesz mint egy stratón.
Azért kisebb a távolság, mert egy bunddal több van benne, mint a simában. A nyaki szedő meg bele van csavarozva a testbe, úgy lehet állítani, ha leveszi az ember a koptatót. Használtan veszed, vagy újan? Lehet hogy újba jobban megéri a CV széria. Na nem azért mintha a standard rossz lenne!
Hát ilyen kis suttyó gyerek, de mégiscsak kapott saját signature gitárt... Amúgy meg szerintem, ha ciki lenne a fendernek, nem raknák a squier mellé sem a nevét, mégiscsak rávan írva a baltára, hogy fender... A fiatalabb kezdő korosztály megcélzása marketing szempontból inkább közelebb állónak látszik, kit miért raknak artisztszérízbe. Megveszik a squiert, megtanulnak játszani, utána meg veszik dögivel a fendert! Vagy kezdők maradnak és itt okoskodnak a fórumon, hogy jobb az sq, mint a fender... Mint én is!!!
Hali!
Squier Standard telét akarok venni, vki tud mondani tapasztalatokat vele kapcsolatban? Amúgy mért van kisebb köz a nyaki pickup és a nyak között mint egy sima telén? és hogyan van rögzítve a gitárba a nyaki pickup?
Hát egyébként én is kipróbálnék többfélét is, de utálok/nemtudok forrasztani, plusz azt hiszem több gitárnyi lóvét költenék el különféle szedőkre... Hamar kiraknának otthonról, előbb minthogy végére érnék a listának
Hát amikor kihozták a Pete Wentz precisiont, én még talán klipben is láttam felbukkanni ezt a hangszert. Aztán ezen felbuzdulva utánanéztem, és nem egy koncertfotót találtam, amikoris elég nagy helyeken, nagy közönség előtt squier pecisionnal játszott. Nyílván persze ezért nem kevés lóvé ment neki, de akkor is. Lehet rajta vitatkozni persze, hogy gyári specifikációval volt-e, vagy sem, de ha azt nézem a stratomban sem gyáriak már a szedők...
A Gibson is le akar húzni egy-két bőrt Hendrix rajongóiról, ők meg benyelik a csalit csak azért, mert Jimi egyszer játszott egy fehér SG-n Svédországban, egyszer meg volt a kezében egy fekete Flying V kb. fél óráig. De ez a förmedvény a legalja.
Talán éppen azért, mert nem látta. Mert ő nem a 'szemével' választott hangszert, mint a nagy többség, hanem a kezével/fülével. Viszont Evans pickupokat rakatott bele a gyáriak helyett.
Á szerintem az ilyen Squieres hírességek kapnak egy fasza Fendert Squier logóval hogy reklámozzák egy picit a Squiert, mindenki jól jár, csak az a vásárló nem aki megveszi az Avril Lavigne telét, és azt hiszi hogy Avril is ugyan olyanon tolja.
Nameg elmesélem nektek, van egy cimborám, mex. startja van, nagyon szerette a hangját. Aztán gondolt egyet kicserélte a szedőket nem kevés lóvé ellenében, egy olyan szedőszettre, ami etalonnak van mondva blues körökben. Hát az lett a vége, hogy nem tetszett neki amit hallott, olyannyira, hogy két koncert után visszarakatta a mex. kerámia szedőket, amiket pár ezer forintokért lehet kapni használtrovatokban... Azt mondta legendárium ide vagy oda, ha nem úgy szól ahogy, tőle lehet rajta a pápa aláírása is... Úgyhogy nem biztos, hogy ami drága, meg etalonnak tartanak, az mindenkinek az.
Én csak azért cserélnék el usafendert squierre 1az1ben, mert pénzügyileg nagy biznisz lenne. Egyébként, ha nem számítana lé, meg nagyon meghallgatnám a hangot. Amikor a jb-t vettem, bedugták a boltban az erősítőbe, lefogtam 2 hangot, és tudtam hogy ezt kerestem, vittem is rögtön. Persze megnéztem mindent, és nagyon stimmelt a hangszer, de egyből ott volt amit kerestem. Lehet hogy más hangszereknél is így lenne. Viszont a múltkor volt szerencsém kézbe venni a "legendás" japán sq-ből egy jb-t. Hát fasza hangja volt, meg minden, de pl. az enyémhez képest olyan volt, mint egy Munkácsy kép meg egy gyerekrajz egymás mellett... Nagy, durva, bárdolatlan kidolgozású gitár, persze kellőképp relic/worn, meg nehéz is, de nekem nem tetszett meg. Aztán győzködhettek volna, hogy a japán sq így meg úgy, meg mexifender árban megy, de a 2 közül az enyémet választottam volna, ebben biztos vagyok.
Nagyon tuti kis hangszer. A nyaka igazi tele nyak, kicsit vaskosabb, mint a stratók. Az enyémen a bundok nem voltak túl jól eldolgozva sajnos, és a nyak matt lakkozása sem tetszett, éns a fényes lakkozást jobban szeretem. Átalakítva átmenő húrozásúra és a nyerget csontra cserélve szép hosszú hangkitartása lett. A gyári hátsó hangszedő sztem teljesen jó, inkább grunge-os/punkos vagy modernebb hangzásra jó, elég sok benne a magas, de nem nagy a jele. A nyaki hangszedő elég gyenguc, azt érdemes cserélni, a mai fejemmel egy jóféle tele nyaki szedőt tennék oda. Az egy hangerő poti, a felezés lehetősége és a forgó PU-váltó mind nagyon kényelmes, és egyértelműen csak a lényeg maradt meg. Sajnos az enyémnek nem nagyon tudtam leengedni a húrjait, mert a bundozás nem annyira egyenletes, de ezt is lehet orvosolni. Szóval vannak kis gyártási hibák, de ezek orvosolhatóak, és a külső meg mindenért kárpótol sztem, annyira különleges.
A Koreai, Mexikói összeszerelés mitől ér többet a Kínainál?
Huán Gonzálesznek is lehet szar napja és Jing línek pedig jó. Ha a feltételek adottak szerintem bárhol lehet jót csinálni. És a legjobb feltételek melett is be csúszhat hiba. És ha jól tudom a 80-es években a Fender is inkább a tömeg gyártásra tette a hangsújt a minőséggel szemben (az évjárat lehet nem helyes).
Bocs Gábor, de ellent kell mondjak.
Nem érnek annyit.
És ez a kína, nem a 20 évvel ezelőtti kína.
A GT8-ad is taiwani és van vele gond?
Vagy várható, hogy egy év múlva tönkremegy?
Nem.
Nekem CV jass bass-em van és nagyon megvagyok vele elégedve. És jó érzés olyanokat olvasni és hallani ,hogy vetekszik a Mexikói vagy Japán minőséggel. De ha lett volna pénzem eredetit veszek. Persze attól sem menne jobban a gitározás Viszont a kidolgozása és a fa anyag ami igazából számít. A többit lehet tuningolni és ezáltal elérhető ,hogy akár vetekedjen a nagy testvérrel.
És mint minden más esetben itt is a márkát kell leginkább megfizetni.
Na ennyit az én véleményemről.
Üdv mindenkinek!
Zenésztársamnak van egy Stagg PRS klónja, ami nekem nagyon tetszik, így beindult az agyam, és megnéztem egy PRS SE Customot, mert nekem olyan kell. Na basszus, komolyan mondom, annyira egy tré gitárt még keveset láttam mint az, szerintem az az ominózus Stagg ezerszer jobb nála.
Tehát van azért ellenpélda is, de baromi ritka.
Ha feltételezzünk hogy az eredeti a tökéletes, akkor a másolat nyilván nem lehet ugyanolyan, illetve a tökéletesnél sem lehet jobb, azaz mindig rosszabb. Viszont azt nem feltételezhetjük hogy valami tökéletes, mert semmi sem az, és ami nem tökéletes annál lehet valami más jobb, tehát eddig elméleti szinten létezhet a Fender verő Squier. Na de minden ember másmilyen, mindenkinek más a legjobb, van akinek Fender, másnak Gibson, harmadiknak Ibanez, negyediknek Stagg (na jó ilyen biztos nincs...de az a durva hogy van..), ötödiknek Squier (csak hogy ne legyen OFF, de egyébként ilyen sincs, mert akinek a Squier a legjobb annak igazából a Fender..bár ki tudja, elméletileg...)..stb.
ÖÖÖ mit is akartam kihozni ebből?.....Ja mondjuk azt hogy mindenki vegyen olyan gitárt ami neki tetszik és meg tudja fizetni, aztán játszon rajta boldogan, és ne ilyen baromságokat irkáljon mint én most.
Ezt most nem tudnám megmondani.
Ebben benne van a kezem munkája, meg most nem is igazán a zene foglal le.
Ez hozza azt a Fenderes szandot, és ez elég.
Nem vagyok Fenderes annyira.
Egy jó Ibanezért, viszont igen.
Ami mahagóni, és Japán.::)))
Ezt én is osztom.
Nem jobb.
Ez valahogy tényleg állatul szól, biztos megint mákom volt.:)
6 éves, és a bundokon semmi kopás.
Meg ebben a színben nincs is most.
Tökéletes a meglátásod. Zsolti stratója biztos baromi jó. Több mint valószinű, hogy vannak még eszméletlen jó squierek.
De az, hogy általában jobb egy másolat, mint az eredeti eléggé viccesnek tartom.
No igen, a távolkeleti hangszereknek a fő baja, az ingadozó minőség. Van köztük jó, nagyon jó, szar, nagyon szar, míg egy Fender esetén azért beszélhetünk egy konstans minőségről.
Arról nem beszélve, ha a fiókcég jobb cuccot termel, mint az anyavállalat, nem fogják megvenni a fő brand termékeit. Mert egy két kivételtől eltekintve bármelyik Squier tulajdonos tűzre dobná a Squierét, ha ezért kapna cserébe mondjuk egy USA Fendert.
Mondjuk ez, hogy nem olyan mint a mostaniak, ez a minőségbeli ingadozás miatt nem lehet igazán összehasonlítani a squiereket egy mexi fenderrel. Ha valaki benéz a Vintage topikba, ott az megy hogy valaki elmondja hogy neki milyen szar v100-asa volt más valaki meg azt hogy az övé mennyire király, meg hogy az új 2010esek nagyon sokat fejlödtek, de a 2009esek szarok, de 2006ban is nagyon jók voltak...stb.
Volt CV stratóm, igényes volt, fasza volt, jól szólt. De mégsem voltam 100%-ig elégedett. Ráadásul most a Squier csúcskategóriás gitárjáról vitatkozunk, hogy milyen igényes, ami nem is annyira olcsó. Egy CV árán kis ráfizetéssel lehet venni egy mex. vagy koreai fendert, tapasztalatból mondom, hogy nem egy kategória.
A Squier a Fenderé, pontosan, azért van a Squier hogy a Fender az olcsó gitárok piacán is ott legyen, a Fendernek érdeke az hogy a Squerek lehetőleg jó minőségűek legyenek, mert egyrészt a nevét adja hozzá, másrészt profitot termel. Elsősorban azért olcsóbbak a squierek mert távol keleten alacsonyabbek a munkabérek, de ettől még elméletileg lehet ugyanolyan vagy akár jobb minőségű az alkatrész vagy az összeszerelés mint mexikóban, nem állítom hogy így van, de szerintem lehetséges.
Én meg állítom, hogy van amelyik jobban szól, mert saját fülemmel hallottam, saját kezemmel játszottam és NEKEM jobban tetszett az sq. De azt viszont megint csak állítom, ha nálam lett volna az a kapa, nem biztos hogy egy hónap múlva is azt a f..s hangzást produkálta volna. Sok múlik a beállításon, meg még millió dolgon.
Mindig feljön ez a dolog squier-fender vonulatban, megis fogadtam régen, hogy nem szállok be ilyenbe... Sajnos a hallás nagyon szubjektív, ami nekem jó, az nem biztos hogy másnak is. Ugyanígy egy hangszer játékkomfortja is. Meg sokan (természetesen a jelenlevők mindig kivételek ) a szemükkel hallanak. Meglátják, hogy Fendermédinjueszéj na azmá fasza, akárhogy szól... Érdekes volt hallani egy régi gitárba beleberhelt texashangszedőt. Érthetőbb és jobb hangot produkált mint a fenderusa, pedig... De tudom ezt is meg lehet magyarázni.
Én is régóta nyomom már, úgyhogy ha nem is saját tulajdonban, de volt a kezemben egypár kapa, gibsontól fenderig. De az biztos, én nem vennék meg csak azért egy gitárt, mert az van a fejére írva, hogy...
Arról nem is beszélve, hogy mivel összevissza van a pénzünk, a squiert láttam már nagyon drágán is, fendert meg nagyon olcsón is. Én még bevezető áron vettem az enyémet, hát annyi pénzért ingyen volt, kellett volna venni egy stratot is annyiért.
De az biztos, hogy mondjuk 1 milkát kifizetni egy darab fáért meg néhány drótért már nem mondható ésszerű dolognak, amellé már kell az ideológia, meg a mítosz...
A jó technológia a jó. Függetlenül attól, hogy régi vagy új. De általában az új technológiák jobbak, mert pontosabbak a szerszámok. Ha másért nem, hát azért, mert még nem koptak el. De ez csak általánosság. Mint ahogy azt sem állítom, hogy bármelyik Squier is "verné" bármelyik Fendert. Nem tudom, nem ismerem őket annyira. De elképzelhetőnek tartom, csak ennyi.
Az, hogy milyen produkcióhoz mit kérnek... Nos itt asszem alapvető gond van: ne Fender stratót kérjenek, hanem egy hangzást. Ha azt egy Fender stratóval tudom elérni, akkor azzal, ha egy LP-vel akkor azzal, ha pedig egy fogkefével, akkor azzal. Persze én könnyen beszélek innen a partvonalról, én nem vagyok hivatásos, csak egy pancser.
Nem a régi technológia a jó? Mindenhol azt olvasom, hogy az új az szar. Bezzeg régen... A minőségi zenéhez (zenéléshez) sok-sok szempontnak kell megfelelni, tartósság, kényelem, hang és az elvárások. Vannak olyan produkciók, ahová kifejezetten kérik, hogy pl. fender stratóval menjek. Ők fizetnek én meg teljesitem a kérésüket.
Mert új sorozat, és bármennyire is kínai, azóta a gyártástechnika fejlődött, míg Mexikóban még mindig a tíz-tizenötéves gyártástechnológiát használják. Nem tudom, hogy így van-e, de elképzelhetőnek tartom. Amúgy meg az, hogy mi mit "ver" engem sose érdekelt. Ha egy hangszert meg akarok venni, akkor kézbeveszem, kipróbálom és ha tetszik, akkor megveszem, ha nem, akkor meg nem, hirdetheti akárhogy is az eladó. Valamint hozzátenném, hogy én nagyon hiszek a "kézben a sound" mondásban. Clapton a szaros Bullet-emen is jobban fog szólni, mint én a személyesen neki gyártott Fender stratón.
Egyébként ez a mi mit ver, meg mi szól jobban úgy általában faszság szerintem. Tessék zenélni, úgy, hogy a hallgató ne azon törje a fejét, hogy miért nem szól jobban a produkció, hanem csak élvezze a zenét. Nyilván bizonyos szintű minőség alatt ez nem könnyű, sőt, szinte lehetetlen, de nem hiszem, hogy minőségi zenét csak drága és márkás hangszereken lehet csinálni.
Ehh, nálunk egy kicsit a feje tetejére vannak állva a dolgok, és nem csak a pénztelenség a fő ok, nagyon közrejátszik a sznobság, és a hülyeség.
Ótvar tüzifákat vesznek meg emberek, miközben kurva jó gitárokat lehetetlen eladni, csak, mert nem divatosak.
Mindemellett vannak nagy minőségbeli fiaskók a nagy gyártóknál is, mostanában egyre inkább.
Tegnap egy hangszerboltban pl a kezembe vettem egy Gibson SG Specialt, és konkrétan annyira gány volt az egész, hogy egy fillért nem adtam volna érte, nemhogy két kilót.
És a szintén tegnap próbált PRS SE Customot már nem is említeném, mert az aztán tényleg dráma mekkora rakás szar volt.
Lehet, de miért lenne jobb? A Squier a fenderé, miért csinálna jobb minőséget olcsóbban? A saját piacát tenné tönkre világszerte, ha a kinai gyártmánya (féláron) jobb lenne, mint az igazán fender néven kiadott hangszerek. Ez az egész szerintem inkább nálunk kérdés, egy magyar kezdő gitáros nem tudja megvenni a komolyabb hangszereket és természetesen az Ő gitárja a legjobb amit megtudott venni. Az utóbbi 2 évben több mint 35-40 gitár megfordult nálam , gyakorlatilag mindent kipróbáltam amit csak lehetett. Kicsit furcsa a magyar mentalitásunk, a mexikói fender szar, a kinai Squier jó. A kinai Epiphone szar, a koreai az nagyon jó, minden egyéb koreai nagyon szar, kivéve ha az enyém... A Gibsonok is szarok(főleg a könnyitett, habár mindig könnyitették), egy Vintage Les Paul leszólja őket. Természetesen, mindenki azt használ amit akar, ebben ez a szép.
Ehh, hogy a "nagy sztárok" min játszanak, az egy dolog, szerintem lenne az a pénz, amiért még Slash is Vorsonon játszana, és rózsaszín Vorsonos pólóban feszítene minden fotón.
De a "Fender verő Squierben" én sem hiszek.
Keresnék 6 db hüvelyt, amit az átmenő húrozású gitár testébe kell préselni, a hátoldalon. Azt na, amibe bedugod a húrt. Nem tudom mi a hivatalos neve, de értitek gondolom, mi kellene nekem.
Most adtam el egyet és vettem helyette egy fendert. Nem bántam meg. Akinek eladtam szintén tovább adta. Biztos, hogy igen jó hangszerek az árukért, de azért nem kell az egekbe magasztalni őket, nekem egy kicsit mindig érdekes, amikor azt mondják egy kinai másolat hangszerre, hogy jobb mint az igazi. Ha mindez igaz lenne akkor Gilmoure, Knopfler, Malmsteen, Clapton biztos nem eléggé értenek a hangszerekhez.Még egyszer mondom, az árukért nagyon jók - lehet, hogy egy-egy darab valóban extra minőség, de nem veri a fendert.
Ezt már ugyan leírtam ide, de most is igaz: én a cv jazz bassomat nem cserélném el semmilyen mexikói fenderre!!! Nagyon finom kidolgozású hangszer, jól szól, és azokkal a hangszerekkel, amelyekkel volt alkalmam összevetni, szóval az enyém toronymagasan jobb volt, hangban is, kidolgozásban is. Ezek a cv szériás hangszerek csak azért nem lesznek drágák egy idő után, mert sokat gyártanak belőle, meg médincsájna, és azt sokan lenézik. Nem tudom itthon mennyit adtak el belőle, de nem nagyon látsz használtan eladót.
Ha sok fellépésed van és komolyan használod, akkor fender.
Ha szobagitározol, akkor a squier tökéletes megoldás. Nekem volt millió féle squierem, baromi jók az árukhoz képest, de igazából másolatok. Szerintem egy eredeti fender (tök mindegy, hogy koreai, mexikói, japán, USA) az igazi. Persze jóval drágábbak, de szerintem tartósabbak is. Ezzel természetesen nem szeretném a squiereket lebecsmérelni, árkategóriájukban baromi igényes hangszerek. Az utóbbi időkben a VM és a CV szériák meglepően jók.
Baja telém volt már... azt ismerem.
Az ár sem meghatározó tényező jelen esetben.
Country-ra, Funky-ra szerintem mindkettő jó gitár -nekem legalábbis jó. A kérdés inkább az, hogy melyiket vegyem meg, melyikkel járok "jobban" ? ... tartósan használnám, nem adnám el egy ideig.
Melyik szól jobban szerintetek a fenti stílusokban?
Mindegyik jó gitár, ha nem az ár determinál, akkor nehéz döntés lesz... Nekem CV50-em van, szobagitárosként ez is bőven sok nekem :) Próbáld ki mindegyiket úgy könnyebb lesz.
Sziasztok! Help ! Szerintetek melyik Telecaster lenne jobb vétel nekem?
- Squier ClassicVibe Tele 50's : 85ezerért
vagy
- Fender Baja Tele : 120ezerért
... Country-rock, Funky -ra kellene.
A válaszaitokat előre is köszönöm!
Basszus, ha nem ezek a tré mex hangszedők lennének benne, meg lenne az eredeti kolbászos koptató, a csontszínű potisapkákkal, még rá is mozdultam volna, de így, mire visszaáll az "eredeti állapot" drágább, mintha újonnan bótban venném. Annyira meg nem kell nekem ilyen.