Jaja! Ha plexi hangot akarnék, akkor sokkal előbb vennék manapság Metropoulos fejet, mint valami öreg plexit, amiben van 50 év kitudjamilyen buherálás...
Ezekbe azért szerintem elég nehéz lenne belekötni... Drága, de egyszer veszed meg, és még az unokád is használja majd, valószínűleg...
Ha csak hangerő boostot szeretnél akkor igen, ha gain boost-ot is, akkor húzod mellé a gain-t is. Nekem a gain 9 óránál, a Volume 1 órànál van kb. Az ki kell játszanod hogy hol ad még hangerőt úgy, hogy még nem fullad. Ez mindenkinél más.
Én egy '71-eset találtam mindene eredeti, szép a belseje is.
egay-en szoktak lenni, de olyat ami igazán elnyeri a tetszésem, ritkán látok ez pl. épp olyan. Már csak 500 mátyás kéne
Ez igaz de nehéz olyan régi plexit találni ami nincs moddolva / szétb*va, és jó állapotban is van De ha talál olyat az ember, akkor jobban megéri. Annak legalább eszmei értéke is van
Engem kérdezz, én mindent tudok erről a csávóról is, meg a cuccáról - még azt is tudom, hogy hogy hívják az ex-nejét (Ninette) és hogy éppen mit csinál (gyúr).
naszóval.
Ebből az öreg Tonemasterből kb ez az egy darab maradt fenn (nagy túlzással). Ezért a Frettedamerica, a Kasha Amps és Phil X összefogott, hogy csináljanak valami olyasmit, ami nagyon hasonló. Elvileg sikerült is - minden oké. De ilyenkor jönnek az ügyvédek, akik kitalálják, hogy a név nemtom kinek a tulajdona, aki nem adja, csak nagyon sok pénzért. Ezért ezt a cuccot nem így hívják már, hanem EVIL ROBOT . Van belőle kombó, van belőle fej - láda és nem olyan régen kijöttek egy olcsóbb szériával is.
Itt tudod megrendelni ...
http://www.evil-robot.co.uk/
Szerintem itt Eu-ban nem sok esély van rá, hogy találkozz emberrel aki egy ennyire butik (nem tudtam helyesen angolul leírni) cuccon már játszott. Nem olcsó a kicsike, én legalábbis kb. 600.000 huf-ot nem szívesen adok ki egy 30 wattos jószágra.
Egy HW marshallban pl. a kondenzátorok nem a legjobbak. A sozo mustard kondik hangja sokkal közelebb esik az eredeti mustard kondik hangjához. A másik dolog pedig a trafó (leginkább a kimenő). Trafóból ugyanazt kapja a HW mint a sima RI. Egyébként a trafók menetszáma, mérete, elrendezése stb. egyezik a régiekkel, de fontos dolog hogy manapság már egész más anyagokkal gyártanak trafót mint régen. Pl. a régi papír elválasztás helyett műanyag, egész más a vezeték anyaga, és más ilyen különbségek, amitől sajnos nem pont úgy szól mint az eredeti. A metroamp cuccok trafói szándékosan az eredeti anyaghasználatát másolják, amitől sokkal pontosabb másolatai a régieknek szerintem egy kondi garnitúra és egy metroamp féle trafó ráfér minden HW marshallra. Akkor már tényleg nem lehetne belekötni
persze összességében elég kis különbségekről beszélünk, régóta kell ilyenen játszani hogy ezek szembetűnjenek. A nem zenész közönségnek meg aztán teljesen mindegy de ha nagyon maximalista valaki (mint pl. én) akkor lehet adni az ilyesmire
Egy DOD250 van kb beépítve, Volume és Gain, de nagyon jól szól nem nagyon lehet megmondani, hogy kvázi egy pedál, strato-hoz viszont elég éles, ahogy azt pufifánk Jancsi szereti.
Kitekert master és visszavett EPA mellett is tud szóló kiemelés gyanánt működni a dolog. Ne kérdezd hogy meg miért, hangosabb lesz.
Egyikre sem... A 2000-res sorozat a hátam közepére sem kellene.
Erősítők javításával és építésével foglalkozom, és nagyon is jól átlátok őket belülről.
Szerintem a 2204 / 2203-as 800-as a legjobb marshall.
A 2000-resnek pl a trafói sem éppen mondhatók jónak. Nem egyet újratekertem már, és nem hülyeségből mondom, hogy úgy szar, ahogy van...
Hitvány minőségű huzalból tekerve, ragasztószalaggal szigetelve...
A régi 800-as ( 784-139 ) kimenő pl még sorszigetelve is volt.
Akkor még adtak a minőségre, de ma már csak a mennyiség és az egyszerűség számít.
Egy gép sorozatban szórja ki a panelokat, egy betanított munkás meg összedugdossa a hidegen szerelt sorcsatlakozókat, és kész is. És minden gyártónál szinte ez megy, a marshallnál épp úgy, mint pl a london city-nél. Aki meg javítja, az rácseszett.
De most nem is ez a téma Nem szándékom itt fikázni a marshallokat, mert amúgy tényleg vannak jó modellek közöttük, és persze rosszak is, de ez rendben is van így.
Csak azt szerettem volna mondani, hogy attól, hogy valami nem marshall, még lehet jó.
Ellenben, aki marshall hangot keres, az vegyen marshallt!!! Ebben meg persze neked van igazad.
Mégegyszer elnézést mindenkitől!
Nekem van egy London Cizy fejem, igaz nem az amit lentebb kérdeztek, hanem a 70-es évek elejéről való. De ez is marshall másolat egy-két apró különbséggel megeggyezik az 1959sl-lel.
Nem kínai, hanem Hollandiában, Amsterdamban készült, és frankó minőségi cuccok vannak benne, pl Mustard kondik...
Persze a maiakról simán el tudom képzelni, hogy kínaiak... de hát mi nem az?
Gondolod, hogy a marshall nem ott gyártat?
Figyelj!
Nekem volt/van Ri és Hw is:)
1. van különbség alkatrészekben.
2. A Hw eredeti plexik közt is hibátlanul vizsgázott többször is.
Egyébként jó hír hogy a Metro sokkal jobb mint egy eredeti plexi:)))
nézd meg ezt! Ez egy gyári 1959HW, amiben kicserélik a trafókat, meg minden más alkatrészt. Nem mod, csak jobb minőségűekre cserélik az alkatrészeket (sozo kondik, tömörszén ellenállások, dagnall replika trafók), a gyári értékek meghagyásával. Sokkal szebb hangja lesz a végére. Sokkal simább, kellemesebb.
Igaz hogy handwired, de azért szerintem nem kell rögtön térdre borulni előtte. Attól még hogy HW, hasonlóan olcsó alkatrészeket és trafókat kap mint a sima 1959 RI.
Persze ettől még nagyon jó erősítőről beszélünk, de pl. egy metroamp mellé téve átértékelődnek a dolgok
Áááá!!!
Ettől mindig végem van!
Az ideális sound. (nekem legalábbis)
Nem fullad, nem erőszakos, dinamikus, sok közép de nem orros, nyitott, rúg mint a tehén... Mi kell még???
Próbáltad már ezt a hangerőpedálos trükköt?
Ha az nem hoz eredményt akkor szívből tudom ajánlani a pedálokat :)
Már a jókat természetesen.
Én is úgy használom a Pleximet. Baromi jól szól pedálokkal is!
Aztán stúdióban mehet az egy szál drót:)
sziasztok.
Van valami infotok a London City Bulldog (100w) fejről?
csak azért ide írom, mert úgy tudom a DSL konkurenciájának készült alacsonyabb árban.
neten nem sok infot lehet róla találni...
Üdv!!!
Az a helyzet hogy már sok dolgot kipróbáltam,most az van hogy hagyományos plexiként használom,külön booster pedállal bostolom inputba a két volume potit már visszavettem 11-12 óra állásba de a vége nincs kihajtva koppig még kétharmadig sincs hátul a "masterpoti"...mi lehet szerintetek a jó megoldás???Ha belenyúl valaki akkor ez orvosolható???
De az nem csak egy beépített gain boost pedál?
Csak mert azt gondolnám, hogy ha az előfok ki van hajtva és a hátoldalán lévő power level gombot használja az ember master gyanánt, akkor ott már nem sokat számít hangerőben, hogy mennyi boost-ot tol az ember az elején.
Szerintem nem fogod tudni boost-tal megoldani a szóló kiemelést annál a fejnél.
Full-on futó végfokot hiába boost-olsz, már nem lesz hangosabb csak max kicsit több gain.
Szerintem annál a motyónál még a fordított megoldás sem biztos hogy működik. (hangerőpedállal kicsit visszavenni a loop-ban és szólónál ráadni a teljes gázt)
Legalább is egy része a gain-nek oda lesz tőle.
Miután a gain egy része a fázisfordító túlvezérléséből adódik és a loop még az előtt van.
Persze ott van még a beépített trottyogója...:)
De azért egy próbát megér!
Hátha
A tetején mintha lenne műanyag rács, tehát ez egy 2203, amelyre odahánytak egy plusz jack aljzatot jobb szélre. Biztos valami moddolás. Régi dobozos, 70-es évek végi lehet.
A leírtak alapján a leg valószínűbb, hogy 800-as. A plusz jack meg lehet hogy valami utólagos modolás eredménye.
De a hátlapon is rajta kell lennie a tipusjelzésnek, és onnan ritkábban kopik le a felirat, mint elölről. Legközelebb nézd meg hátulról is. Amúgy szerintem a valaha gyártott legjobb marci cucc a 2204 és a 2203-as 800-as... ( szerintem! )
Homokosok között nem ritka..:D
A potik/kapcsolók alapján JCM800-nak tűnik, csak az a plusz dzsekkes bemenet nem iilik a képbe...legalábbis amilyen képeket találtam eddig.
Tudja valaki, hogy Sápi Géza próbatermében (a kicsiben) milyen Marshall van?
Presence, bass, middle, treble, master, pre-gain potik voltak rajta, low és high-input, utóbbi alatt még egy bemenet...
Gondolom mert csak 8 ohmos hangszórókat gyártottak ott akkoriban, és a nagy kombók meg 2 hangszórósok.
Szerintem lényegesebb, hogy a kimenőn ne legyen "meddő", kihasználatlan tekercsrész üzem közben, és ugye, ha csak egy lehetőség van, akkor oda mindig van dugva valami, no problemo :)
Most már remélem érted,miért írtam lejjebb a közel 500V-os feszültségről az anódnál. Amit ugye meg kell mérned.
"A csőpárok egymás mellett vannak, a párokból kell egyet-egyet kivenni"
Ha az egymás mellettiséget úgy érted,hogy a két középső,és a két szélső egy-egy pár,akkor igen.
Tehát 2-1-1-2 mód szerint,és nem 2-2-1-1 mód szerint!
"ha csak kettőt használok nem kell párba válogatottat használni. "
Ha csak két csövet használsz,az egy push-pull pár,és de,párba válogatottat kéne használni,hogy a végfok szimmetriája meglegyen.
"És mi van akkor ha két különböző gyártmányt használok. Mondjuk 1pár Svetlana-t és 1pár Electroharmonics-et?"
Ha egy-egy pár a négy csőből azonos gyártmányú és párba válogatott,az még nem akkora baj,de az mindenképp kerülendő,hogy egy páron belül eltérő gyártmányokat használj,az eltérő karakterisztikák miatt többek között.
-Ha csak kettőt igen, feleződik.
-A csőpáárok nem egymás mellett vannak, hanem mint írtam 2középső és a 2szélső.
-Mindig párba válogatottat kell venni...legalábbis ez a célszerű és így is cserélni...jobb esetben quadba...
-Ne használj két különbőző gyártmányt...ennenk ezer oka van....nem akarok most egyet-egyet kiragadni, semmi értelme...
Nagyon köszönöm a válaszokat.
Összegezve: két cső teljesítményének a 65-70 százalékát elosztom az anódfeszültséggel és ezt kell beállítanom . A csövek teljesítménye gyártmánytól függ. Ha csak két csövet használok fele ellenállással terheljem. A csőpárok egymás mellett vannak, a párokból kell egyet-egyet kivenni, tehát, ha csak kettőt használok nem kell párba válogatottat használni.
És mi van akkor ha két különböző gyártmányt használok. Mondjuk 1pár Svetlana-t és 1pár Electroharmonics-et?
Hali skacok!!!Ugy gondolom nem ma kezdtem ezt az egész dolgot az erősítősdivel de akadt egy problémám amit nem tudok orvosolni.YJM plexin,az Istennek nem tudok szoloemelést csinálni,effect loopon keresztül,be van kötve egy clean booster,mind a két volume poti 11!!!!órára letekerve már és még igy sem az igazi....Valakinek van valamilyen ötlete vagy tanácsa??
Általában a két szélső és a két középső a pár. Eut szoktuk ki is venni, ha felezzük a teljesítményt.
Ha egyszserűen akarod, akkor vegyél egy pár ugyanolyan márkájú csövet, tedd be...aztán hazsnád egészséggel...
ha szarul szól-hallani fogod fülre, gondolom nem most vetted- akkor jöhet a bias beáltása.
A manualjában minden benne van, ha nem megy akkor meg szaki...
Ennyi...megilyedni nem kell...be van az biztosítva....
Természetesena szentírás, hogy ne vedd le a burkolatát ha nem értesz hozzá....de mindenki azt csinál a cuccával amit akar ugye:9....max megcsinálja örül, vagy több munkája lesz a hozzáértőknek...
Akkor csöves topic. Én is csináltam már csöves erősítőket, még élek. De nálam sokkal jobb példa a Bajkeverő, mert ő nem is villamos végzettségű, aztán miket csinál. Ha még nem csináltál, akkor először olvass, nézelődj, majd első alkalommal egy szaki mellett csináld, ha van rá lehetőség.
Szerintem.
Most mit gondoljak. Ezek szerint akik csöves erősítőt javítanak evvel a képességgel születtek és halandó ember nem nyúlhat bele, mert 400v? Minden ipari villamos szerkezet 0,4KV hálózatról működik és alkoholista villanyszerelők javítják akik még mindíg életben vannak.
Ha nem tanulom meg mit miért és hogyan hülyén fogok meghalni. Hát ezt nem szeretném. Olyan villamosmérnök aki egy hasonló feladattól meghátrálnak inkább nevezzék magukat osztályvezetőnek, vagy ügyvezetőnek. A tudás hiányával nem kéne dicsekedni.
Egy szó mint száz információra van szükségem, nem eltántorításra.
Egyszer mindent meg kell tanulni, ki kell próbálni. Ha kölyökként azt a tanácsot kaptam volna a lányokkal kapcsolatban, hogy ha nem értek hozzájuk vigyem el szakemberhez, hát nem hiszem, hogy lennének gyerekeim. Így vagyok most evvel az erősítővel is. Elromlott, meg kell javítani. Elméletben kicserélem a csöveket, beállítom a munkapontot és jól szórakoztam, legközelebb is ki tudom majd cserélni. Nekem az ilyesmi örömet okoz. A környéken nem találtam olyan szakembert akiben megbíznék, hosszú fuvarozgatásba ennyiért nem bonyolódnék bele. Neten nem találtam teljes leírást, elrontani viszont nem szeretném, így kell egy kís súgás.