A márka image-e már rég fel lett építve, ezt váltják aprópénzre egy ideje.
Drágább a jó alapanyag, és ahhoz meg strapabíróbb szerszámok, gépek kellenek, meg komolyabb minőségellenőrzés, ez mind sok-sok költség. Rengeteg pénzt lehet spórolni már 1-2 dollár költségcsökkentésen is (ami persze extra profit, számold ki mondjuk százezer termékkel...) Kevesebb ember, olcsóbb gépek, pontatanabb technológia. A részvényeseket az érdekli, a közvéleményt meg majd elcsendesítik a marketingesek meg az endorserek. Nem véletlenül hívják Edge-nek a hármast is... :) Persze minden nagy cégre igaz ez, nem csak Hoshino-ékra.
Egyébként azt nem értem, ha már kitalálták a tökéletes tremolót, mint a Lo Pro Edge-t -mint az enyém :)- akkor minek csinálnak mást. Van egy jó szerkezet, gyártási technológia, nem hinném, hogy egyik vagy másik tremoló legyártási és anyagköltsége annyira eltérő lenne.
Azt tudom, hogy 10-es húrral fél hanggal lejjebb hangolásnál berreg és lehetetlen elhangoltatni. Húzom, nyomom vonom és visszaáll mint a cövek, már az E-1 sem hangolódik. majd szét fogom szedni még megpucolom megolajozom, meg kicserélem a teflongyűrűket. De nagyon is fonom műszer. Örülök, hogy ilyen lett a 2. tremolós gitárom.
Nekem volt Zero tremes gitárom.
Nos, szerintem nem rossz cucc, de a mostani gitáromban tanyázó Edge Pro nyomába sem ér.
Ami viszont tény, egy húrszakadás esetén nem mászik el a hangolás, viszont sokkal kisebb határok között mozgatható, és relatíve nagy erővel kell húzni vonni, berregni pedig az enyém pl egyáltalán nem tudott.
Azonban sokkal jobban átvitte a rezonanciát a testre.
Nekem az volt az érzet, hogy valahol a hagyományos trem, és a floyd között volt használhatóság szempontjából, de pl a Framusomban a Wilkinson trem, (két tőkecsavaros hagyományos) ezerszer használhatóbb cucc volt.
Én pont így vettem az 570-et, ami később a Tiéd is lett.
470-ként árulta a gazdája, nem is tudta, hogy nem az.
Mondjuk én elmondtam neki, de sokat nem változtatott a dolgon
90-ért odaadta és kész.
A japán és a koreai RG470 teste csak a gyári Jack aljzatban tér el.
A japánon olyasmi van, mint az Epiken pl.
Itt meg pont nem látszik, de sanszos, hogy japán ez.
Elvileg a kóreaiakban LO-TRS II. lehetett, ami tudtommal külsőre egyezik a LO-TRS-sel, csak az egyiket Japánban gyártották és a japán gityókba rakták, a másikat meg Kóreában és a kóreaiakba. Legalábbis ezt olvastam valahol.
Komolyan kérdeztem, mert fogalmam nincs.
Talán Lo trs volt benne, da annak a helyére belement
a Lo Pro végül is erre akartam kilyukadni.
'95-ben sztem más nem is nagyon lehetett benne,
lévén, hogy az volt a koreai RG csúcsa asszem.
Használtan 3-4százezer körül mennek. Az újabbak meg még többért. Nagyon-nagyon ritkán biztos lehet találni olcsóbban is külföldön.
A blazerem olcsóbb:)
Még mondjuk azt is lehetne, hogy veszel bele egy tremol-no-t, vagy hasonló szerkezetet (az 20-as alatt kijön). Egy oldallal odébb pont erről polemizálnak a kollégák.
Lo-pro-edge nem megy bele marás nélkül, ez biztos. Az edge, edge pro szerintem igen.
J.Custom
Manapásg ez "az" Ibanez. Úgy össze van rakva és olyan anyagból, hogy behalsz. Nagyon jók. Nekem is volt, sajnos már nincs, de szerencsére van helyette 2 jó.
Gratula annak akié!
pl melyikre gondolsz? Eddig fix húrlábasom volt, nem foglalkoztam vele annyira, ezért nem vagyok túlságosan képben, hogy melyikek a jók? Mondták a Schallert, de az állítólag valamivel kisebb?!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy 97-es Ibanez JS 100-asom és valószínűleg ki kellene cserélni a benne lévő régi Lo-TRS II. tremolót. Az érdekelne, hogy mit lehetne helyette beletenni anélkül, hogy a testet faragni kellene?
Konkrétan az új gitárokra gondoltam a silány anyagminőséget említve. Tovább megyek, a mostani belépő Prestige gitárok
szerintem nem nagyon állnak meg egy 10-15 éves pl. koreai előtt fa minőségben, kidolgozásban. Itt-ott ez is tapasztalat.:)
Csak halkan kérdem: van Győrben egy kiváló állapotú RG321MHWK-m. Érdekelne valakit cserébe egy szintén kiváló állapotú _hárs_ RG3xx-ért? Persze előzetes szemrevételezéssel mindkét részről. Még nem döntöttem el végleg, de azt hiszem a mahagóni nem az én világom. RGR321EX előnyben :).
A kérdés az, hogy akarod-e továbbra is használni a tremet, vagy nem! A Tremol-no teljes egészében blokkolja a trem működését, de egy méretes fakocka is alkalmas a kiékelésre!
Ha viszont szeretnéd használni, akkor a Tremsettert javaslom, nem gátolja a kétirányú működést, de segít visszaállni a kopottabb termolónak! A berregést viszont el lehet felejteni!
A tremolno errefelé ismert szerkezet, vannak, akik használták, kereső kidobja a tapasztalatokat.
Mit jelent nálad, hogy "hangolódik" a tremoló? Ha azt, hogy játék közben nem áll vissza az eredeti helyzetébe, akkor azon hangszerész tud segíteni: fel fogja köszörülni az alaplapot, kicseréli a tőcsavarokat, beállítja rendesen a tremolót, úgy egy Edge III elvileg tartja a hangolást. Ha viszont arra gondolsz, hogy nyújtásnál hangolódik a többi húr, és ez zavar, akkor valóban szükséged van valami stabilizálásra, legyen az tremolno, ékelés, vagy más praktika.
Nemrégiben halottam egy szerkezetről Tremol-No - névre hallgat.
Floyd Rose gitárokhoz lett kitalálva. A működési elve pontosan nem tiszta számomra de blokkolja a floyd-mechanikát és segít hogy ne hangolódjon el.
Nekem egy Ibanez RG350DX-em van amivel az a gond hogy az Edge III tremolo hangolódik és sehogy se bírom beállítani.
Mechanikát nem akarok cserélni mert egy Zero Trem nem olcsó új gitár vásárlás meg nem aktuális.
Ha valaki tud megoldást illetve halott a Tremol-No - ról és már volt vele dolga az kérem írjon minden válasz érdekel előre is köszönöm mindenkinek.
Nekem volt úgy a koreai Ibimben sokáig, hogy 1db EMG 85 aktív a hídnál a többi maradt a passzív. Nem volt semmi különös vele, önmagukhoz képest nem romlott az eredetei INF1 és INFS hangszedők hangja, viszont az EMGhez képest sehol sem volt a jelük. Ez pl. torzított játéknál elég szar, mert belövöd az aktívra mondjuk a gaint viszont a nyaki humbin meg max. akkor még blues hangszín szól. Clean beállításon csak halkabbak.
Szval az lett a vége hogy nem használtam őket, majd az egész rendszert "aktivizáltam".
A beérett hang sokakat abszolúte nem érdekel, inkább újabbat vesznek, merthogy az még nem "romlott el", nem kopott, stb. Az összerakást, finomságokat nem nagyon értékelik, a beérett hang meg úgyis egy "veszélyes", szubjektív fogalom. Az biztos, hogy egyre "ócsítják" a gitárokat, úgyhogy én továbbra is a régiek mellett vagyok.
Hát én is SEXY-nek köszönhetem ,hogy nem adtam el és cseréltem olcsóbbra. NA nem azért mert adott kölcsön, hanem türelemre intett és így maradt mert a dolgok megoldódtak. Az új ibanezeknek szerintem a nyaklakkozása is más azért az ilyen hangszereknek mint a tiéd,enyém meg más régebbiek sokkal simább, be van kopva, stb-stb.
Én azon akadtam ki hogy "ugyanazok a paraméterek".
Mindegy nem izgat. Ma egész nap játszottam rajta, nagyon jó hangszer. Nem lenne a másik ibim, el sem adnám.
Már majdnem használható, de még mégsem.:)
Az új 1570 nem egy rossz cucc nyilván, de a beérett hagszerek azok beérett hangszerek. Meg ahogy írod, szerintem is akkor jobban figyeltek az összerakásra.