Én villamosmérnök vagyok és eszembe se jutna belenyúlni. Pontosan azért: mert nem értek hozzá, nincsenek megfelelő műszereim, nincsenek kapcsolási rajzaim és nem fogok a jó öreg cuccomon kísérletezgetni. Viszont pontosan tudom, hogy mennyire veszélyes lehet rám és a cuccra nézve!
Mi az hogy villamos végzettségű és nem mer belenyúlni, fél az elektromosságtól? meg ráadásul mérnök, akinek kutya kötelessége az ismeretlent felfedezni. Már bocsánat a kirohanásért de ezen mindíg felhúzom magam.
Egyébként meg rosszul állsz a dologhoz,nincs (!) olyan,hogy ennyire meg ennyire KELL beállítani.
Csövektől is függ,attól hogy éppen milyet teszel bele,tök más karakterisztikájúak lehetnek a különböző csövek.
Nem rémisztgetlek én,elég baj,ha így jött le,segíteni próbáltam,hogy ne baszd el a cuccod,meg esetleg magad is.
Egy rendes bias állításhoz (amikor már csak be kell a trimmerrel a KISZÁMOLT mA-t az általad is említett mérőpontokon!),meg kellene azért mérni pár dolgot.Például az anódfeszt is,ami meg egy DSL-ben 400V felett van.
Nem szeretnék senkit megbántani, de miért kell olyannak megszólalni aki....
A DSl-ben a bias mérőpontjai ki vannak vezetve, 90mV-ra kell beállítani, tehát akár nyalogathatom is, az 500V-hoz azért nagyon messze van még.
Bocsi, de kicsit bepöccentem amiért rémisztgetnek tanács helyett. Szóval egy rövid leírás kéne, nehogy elnézzek valamit.
Tudod hogy hogyan kell munkapontot állítani?
Ha nem,akkor inkább vidd el hozzáértőhöz.
A vezetékek vége ezekben nemcsak réz,de ráz is.Közel 500V-tal akár.
Sziasztok
Egy kis hozzáértésre lenne szükségem. Van egy DSL100 fejem, az egyik cső elpukkant benne (hátulról nézve, balról az első végfok cső). Úgy gondolom elég lenne ezt és a párját kicserélni, de melyik az? Csere után a munkapont beállítását hogyan mérjem? Nulla hangerővel, meleg csövekkel és mire figyeljek még?
na :D akkor nagy hibát nem követtem el! Megoldódni látszik az ügy,tegnap kicsit el szöszmötöltem a potikkal,azt hiszem nagy javulást értem el :) meg persze jómagam is megismerkedett a hangszín-szabályzással :)
2x 212 ládám van, ami darabonként 8 Ohm, alapesetben a fejen párhuzamosított kimeneteim vannak, tehát 4 ohm. Magyarán jobban járnék, ha akármilyen megoldással is (láda vagy a fejen kimeneteken) meg tudnám oldani, hogy a két láda inkább sorosan legyen, és akkor mehete 16 ohmon?
"A mély teljesen nullán van": végre valaki rájött, hogy hat húros esetében annak ott a helye..(hagy maradjon szegény basszgitárosnak is némi tér abban a nyomorult összhangképben..Ja, nincs rosszabb az önző basszgitárosnál, aki csörgőkígyó magasakkal nyomul, mert egyedül szeretné betölteni az egész spektrumot, ill. ugyanez mozgatja az önző, mélyeket rácsavaró szólógitárosokat is..-elmélkedés némi pohár bor után)
Meg 16 ohmnál kisebb a veszteség a hangfalkábelen így nagyobb a boldogság.
Meg kisebb a kimenőtrafó áttétele, még nagyobb boldogság.
Meg a kimenőtrafóban így garantáltan használatban van minden szekunder tekercsrész így felhőtlen méretű boldogság van kilátásban.
Mert így tud lenni 4 vagy 16 ohm monód,és 2x8 ohm sztereód.
8 ohmos hangszórókkal meg 8 ohm monód,és 4 vagy 16 ohm sztereód lenne csak.
Legtöbben a monót használják,és 16 ohmossal több így a varia lehetőség.
Ez most nem tudom mennyire okoz egyeseknek szívrohamot...de a mély teljesen nullán van...a magas,közép pedig a legmagasabb felé közelít...
Nem igazán akartam belemenni ebbe a hangszín-szabályzásba...lehet itt van a hiba.szóval ha valami jó tanácsot tudsz nekem mondani azt megköszönném :)
Próbáltad már, hogy a mélyekből kicsit visszaveszel, ha fölhangosítod?
Egyébként a legritkább esetben működik ugyan az a beállítás otthon a szobában, és zenekari körülmények közt.
sziasztok!
Van nekem egy Marshall avt50-es erősítő fejem.
Az érdekelne, miért van az hogy mikor alacsonyabb hangerőn játszom nagyon dögös karcos "magas" hangja van, mikor hangosabbra állítom az egész mélyebb tónusú lesz?
Úgymond "szobahangerőn" játszom...tehát 1-1,5 magasabbra sosem állítom a hangerőt.
Körülbelül az 1-esnél jelentkezik ez a hangmélyülés.
Valamint érdekelne hogy valaki próbálta már ezt az erősítőt kitekerve? Érdekelne hogy esetleg javul-e a hangja,bár hozzá kell tennem nekem így is nagyon tetszik. Én sajnos itt a 2. emeleten nem tehetem meg
Most megint mégis eladó: 100w-os 1978 MARSHALL 2150 Mastervolume JMP kombó. Újszerű, megkímélt állapotú.
(évente rámjön, hogy eladom, aztán visszavonom..Szerintem még egy hétig tart..)
Hát igen...
Kapcsoló miatt meg fúrni kéne, vagy még egy jack aljzatot beáldozni.
Az meg nem nagyon tetszene.
Egyébként a HW elég tuningbarát lenne :)))
Gyárilag van rajta +1 előfokcsőnek hely kialakítva. És egy lyuk is hátul a sasszin (a plexi alatt) lábkapcsoló beépítéséhez.
Ugyebár eredetileg (60-as években) volt tremolós verzió is. Azért gyártották íy a sasszit anno.
Kis figyelmesség, csemege a Marshall részéről a hozzám hasonló vintage buziknak :)))
Na ha már én nem, de legalább a karcmentes, "egeres" marcim - jmp50 - egy színpadon fog állni a Totoval aug 21-e körül. Varga Jani kérte kölcsön, ők nyitják a showt.
Sose felejtem el, ahogy a vakolat hullott ránk a plafonról Greg műhelyében, miután újracsövezte a JMP-met. Csodálkozva nézte ő is. Pedig én csak kipróbáltam "hogy szól". Akkor még nem volt rajta master poti - ezekután lett...
Ma a Winkler kicsit átnézte ezt a kis dögöt (Master Reverb 30, szerinte Kistigris). Kicsit tranyós, de benne van a dög. Érdekes, nem tudom, hogy hogy csinálják ezt Marshallék...
Igen, én is ezt gondoltam amíg nem került hozzám debreczi kolléga 4104-ese egy kis átalakításra. Játszottam rajta, és bizony elég hasonló a hangja egy plexihez. Persze csak akkor ha nem tekeri ki teljesen az ember, mert sokkal több gain van benne. Persze nem teljesen egyforma, de hallani a "rokonságot" Csak finoman kell bánni a preamp potival
Maximálisan egyetértek evvel, méghogy pénzt kérni ha dolgozol, mikor csak műhelyt tartasz fenn csomó műszerrel, szerszámmal, milliós árukészlettel, és közben hallod ezeket az okos dumákat. Na ezért vagyok itt már nagyon ritkán. A Teréz Anya szeretszolgálat nálato ki van írva? Mert akkor én is kírom, sőt méh én fizetek az ügyfélnek, hogy hozzám hozza a lomját, ne hozzátok. Lehet ezt fokozni.
Sziasztok!
Van egy Marshall JVM 410 H erősítőm.KB mennyibe kerül a munkapontok és csövek átnézése,beállítása?Mennyit bírhat a cső stb,használtan vettem,ezért érdekel.
Köszi.
Alapvetően hasonlóak, én játszottam már mindkettőn. Konkrétan egy 1959 és egy JCM800 2204. A 800-as is képes a klasszikus plexi hangokra, ha nem tekeri ki teljesen az ember. Persze ha felcsavarod, elég sok gain van benne. A tónusuk azért különbözik egy kicsit, a 800-as agresszívabb, a plexi kicsit lomhább és simább hangú.
De nem olyan hatalmas a különbség, alapvetően elég hasonló a hangzás szövete, jellege. Ezt alátámasztja az is, hogy a kapcsolásuk is hasonló. A JCM800 tulajdonképpen egy plexi kapcsolás, csak sorba kötött előfokkal, master potival, és kicsit más trafókkal (gondolok itt az eredetiekre. az RI verziókba szerintem már ugyanazok a trafók mennek) Egyikben sem fogsz csalódni szerintem, akármelyiket választod
Elég blődnek tűnhet a kérdés valahol, de komolyan érdekelne:
Hogyan fogalmazható meg a hangzásbeli különbség egy Plexi és egy JCM Marshall között a legjobban? Igazából testközelből nem adódott még lehetőségem rendesen kipróbálni egyiket sem, csak a "standardeket" tudom, miszerint a JCM széria elvileg önmagában egy rokkabb dolog több gain-nel, de hasonló dolog kihozható egy Plexiből is jó pedálokkal.
Úgy néz ki, egy kisebb kitérő után nemsokára visszatérek a csöves világba, és most már beleszaladok a régóta elkerülhetetlenbe, és veszek egy rendes Marshallt :)
Köszönöm!
Köszönöm a tanácsokat. Igen jól látod ezek gyakorló cuccok, nekem más nem kell, mert nem lépek színpadra. Azért szeretném ha jól szólna és csak ezért érdekel a dolog. Ezek szerint 1936 ???? (persze azért az ár is lényeges)
Van-e lényeges különbség az álló és döntött láda között?
Amikről beszélsz, ezek inkább gyakorló cuccok. Egyik sem fog jól szólni. A próbatermünkben a másik gitárosnak egy AVT feje van egy hozzá való AVT ládával, nekem meg egy TSL kombóm. A TSL mellett borzasztóan szól az AVT. A régi plexim mellett pedig még a TSL is borzasztóan szól
Először is nem passzol a fej a ládára méretben. Aztán a hangszórók sem a legkomolyabbak. És még ki tudja mi..
Vagy 1936 vagy egy 1960 amiben érdemes gondolkodni szerintem.