Cserélném Marshall Vintage Modern 425B (egyenes) ládámat, Marshall 1960 BV (egyenes) ládára. Megegyezés állapottól függően! Más márka, vagy típus NEM érdekel!!!
Sziasztok!
Aki adna nekem az alábbiakban véleményt szívesen venném.
Marshall AVT275 150Wattos kombót és ehhez külön pluszba vettem MG412A ládát. Hozzá az AVT 412 XB láda járna, de akkor nem tudtam jó állapotút venni és ezért vettem az MG-t.
Kérdésem az, hogy amennyiben az AVT 412-vel használnám lényegesen jobb lenne-e a hang
Előre is köszönöm.
Használtan a 1936 is 70 körül mozog, söt még olcsóbban is meg lehet csípni egyet.A t75-s hangszórók meg egyáltalán nem sz@r hangszórók sőt...Nagyon sokan szeretik mert tényleg minden műfajban meg állja a helyét.
Ha jól látom az 1936-os Marshall legolcsóbb helyen is 119. Használtan nem tudom van és hogy mennyibe kerülne, de szerintem még úgy is drága nekem. Ez a 72-73ezer a max amit tudnék rá költeni és ebből a HB jön ki amibe még normális hangszórók is vannak. Eredetileg kevesebbet költöttem volna az egészre, csak az az üzlet nem jött össze, mert kifutó termék volt. Kölcsön kellett kérnem, hogy egyáltalán tudjak ládát venni hozzá, szóval ez már tényleg a maximum amit költeni tudok rá. Meg amúgy is én szintemhez jó, majd ha jobban megy a gitározás, akkor lassan összegyűjtök egy komolyabb cuccra.
Igaza van Samu-nak, azzal a dologgal megtolva, hogy a T75-ösök sem rosszak! Sőt! AZ egy általánosan jól használható hangszóró, a legtöbb stílusban megállja a helyét.
Jut eszembe, én is csak azért csináltam így (noname láda + v30 ), mert nekem a V30-ak már meg voltak!
Szerintem ennyiből majdnem kijön egy 1936 láda V30 cserével együtt.
Kb 60-65 a láda, eladod a T75-öket belőle (ha nem tetszik), kicsit megtoldod az árát és veszel bele 2 V30-at, és van egy komoly ládád.
HB ládát amint megveszed elbukod az árának minimum egyharmadát...
Az én ládám sajnos teljesen zárt, de a Haze15-ös fejben szerencsére nincs túl sok mély, így talán kompenzálja a ládát. Én sem szeretem, ha mélyen zúg az egész, de ha még ezzel a fejjel is túl mély lesz, akkor max a hátulját átalakítom nyitottra. Végül is olcsó láda, nem kár érte, csak a szórók drágák benne.
Szerintem aki olyan tevékenységet végez, ahol színpadon emberek előtt kell fellépnie, annál az évek alatt elkerülhetetlenül lesznek olyan pillanatok/fellépések, ahol "beég". Legalább is úgy érzi, mert a közönség általában nem ért hozzá és sokszor észre sem veszik, hogy valaminek nem így kéne lennie... Ha meg még is, akkor sincs gáz, mert ők még így sem tudnák csinálni és az értelmesebbek ezt belátják és nem röhögnek vagy ilyesmi. Szóval nem kell ezzel foglalkozni, szerintem Ti már bebizonyítottátok, hogy nem vagytok egy amatőr banda. Legalább is a videók alapján nekem ez jött le :) Különben is biztos tudnának mit mesélni a beégésről a profibb, híresebb agyonsztárolt gitárosok is, akikre azt szokták mondani, hogy a világ legjobbjai...
Ez egy "noname" marshall láda - úgyértem nem 1936 vagy ilyesmi (mc212 a gyári neve). A háta 1/3 arányban nyitott (gyárilag zárt) - így vettem, de nem bánom. Eredetileg a twin reberb kombóhoz vettem (szétköltözés -> fej + láda) és a kombó amúgy is nyitott - gondoltam nem nagy baj, ha így marad.
Aztán próbáltam egyszer egy Greg cuccot és beszélgettem is vele és az ő javaslatára hagytam így véglegesen. Nem metalt játszom, nem kellenek a dörgő mélyek. A fejem egy öreg JMP Super Lead , ami egyébként is szereti boostolni a mélyeket, szóval egyáltalán nem baj, ha - szó szerint - szellősebb a sound. A basszeros dolga a mélyeket csinálni
Jól toljátok! :) Tényleg nagyon jól szól a cuccod. Milyen ládát és erősítőt használsz? Én egy Harley Benton g212 vintage-t tervezek venni a haze 15ös marshallomhoz. Tudom, hogy a Harley Benton nem épp a legjobb márka, de 73ba kerül és 2 v30-as van benne úgy, hogy még meg is éri a pénzét szerintem.
meg kéne nézni egy multiméterrel is, nem biztos hogy jó attól hogy szemre jó. ha nincs olyanod, akkor fogj egy (jó) elemet, az egyik feléhez szorítsd oda a bizti egyik végét, aztán a bizti másik végét és az elem egyik végét pedig perverz önelégültséggel megnyalod szakadt biztivel nyilván nem fogsz semmit érezni
Részben igazad van, de nem feltétlenül.
Ugyanis a csöves erősítők bekapcsoláskor egy rövid ideig jóval nagyobb áramot vesznek föl, és éppen ezért lassú kioldásu ( "T" jelü ) biztosíték kell bele, hogy ne száljon el minden bekapcsolásnál.
Időnként a sok kapcsolgatástól is elöregedhet a bizti, és ettől is elszálhat.
De azt már nézte, és szerinte nem a bizti romlott el.
Bár érdemes szakadásvizsgálóval is megskubizni, mert találkoztam már én is olyan biztivel, ami szemre jó volt, de mérve már nem.
Ha a biztosítékkal baj van, az valami komoly dolognak csak a jele. Ha kicseréled, az nem javítás, hanem a hiba újbóli előidézése - adott esetben tényleg komoly következményekkel...
Ha nem értesz annyira hozzá, akkor inkább hozd el hozzám, én ilyenekkel foglalkozom, és megnézem neked, mi a baja.
Attól, hogy nincs égett szaga, még nem biztos, hogy nincs leégve.
De az is lehet, hogy csak csőhiba, vagy érintbezési hiba.
Ezer baja lehet, de mindenképpen szakemberrel nézesd meg, mert 480 volt körül van benne a tápfesz.
Üdvözlet minden Marshallosnak!!
Tegnapi próbán egyik szám közben, elment a 2204-esem hangja, odafordultam, és a lámpa sem égett rajta... Reménykedtem, hogy csak az áram ment el a konnektorból, de a ventilátor ment róla, aztán a tápkábel hibájában bíztam, de két másik biztosan jóval sem kapcsolt be. Leszedtem a fej hátsó lapját, nem láttam égésnyomot, és nem is volt égett szaga :S Mi lehet a probléma? Decemberben volt csőcserén, és beállításon, nem tudom mi történhetett... Előre is köszi!
Cserélném Marshall Vintage Modern 425B (egyenes) ládámat 1960B Vintage (egyenes) ládára! A ládám alja bőrsérült, de más hibája nincs, eredeti angol Greenbackek vannak benne. Más típus, vagy márka NEM érdekel!!! Kérésre képet küldök, Budapesten kipróbálható.
Én ezt nem is vitatom és tény, hogy vannak, akik 3 különböző komplett cuccot visznek, de az is általános megoldás, hogy a fejek rackben és csak egy ládát (avagy egy láda-set-et ) raknak alá. Hogy ne menjünk messzire, Sidinél láttam így. sc.
Ugyanezt a megoldást használom jelenleg: Fej->PDI-03->PA
Nem egy rackes mosfet végfokba megy, hanem az aktív monitorba. Kvázi ugyanez :) (PDI-03 loadbox is egyben)
A párhuzamosság miatt kilőve ez az eset.
Abból indulok, hogy amikor még elektronikus zenéltem, ott ugye durván minden a dobsoundra épül, és nem EQ-zgattam, mert dinamikában, hangban 1000x jobb eredményt értem el, hogy különböző dobhangokat rakosgattam egymásra layerenként (a jó dobszand mint a hagyma...:D). Ha kellett közép, kerestem egy sok középpel rendelkező mintát, és bekevertem. Ha csattanás kellett, akkor olyat. Csodájára járt annó a szakma a hangzásomnak.
Kilogikáztam, hogy itt sem lesz ez másképp. Ezért gondolkodom több fejben. A tiszta hangom megvan, Class A, 5W, SE. kráncsos, dirty hangon gondolkodom még kiséretre, meg szóló hangszínen. Kvázi a tiszta is mehetne a torz alá...
Nem vagyok Wattmániás, félig értem ugyan, mert olvasom, hallom itt-ott, hogy egy 100W cucc az igaz, mert az dinamikusabb, több a headroom, stb, tapasztalatból fogalmam sincs hogy mennyire lényeges ez valójában. Hangerő, és watt jelenleg mindegy, mert erősen gondolkodom azon, hogy eleve leszokok a ládákról, és szimulátorozok helyettük. Van egy Palmer PDI-03-am, azonban ha még kettőt be akaro szerezni az nem lesz olcsó :D
Az erősítőtől függjön a hang, ne a különböző hangszórók szinezésétől :)
Az effektekről hasonló a véleményem, a legjobb, ha nem kavarom b e őket az erősítő territóriumába, hanem az egészet utána teszem. Gitár-erősítő-ládaszim-effekt-PA.
Ezt akár egy erősítővel is meg tudom oldani, T.C Electronic effektekben pl. klőhető a dry jel teljesen, így mehet egy sávra a nyers (dry) hang kompromisszumok nélkül, másik sávra pedig a "wet" jel...
Sorry elkanyarodtunk a Marshall témától, bár annyival nem, hogy a kráncsos-rockos hangra valszeg egy JMP-szerűség lesz megépítve...
Én mondjuk úgy csinálnám, hogy a három fej egy ládára dolgozik, és ezt (is) kapcsolgatom. Persze ilyenkor a párhuzamos üzem kilőve. És hogy én is mondjak egy márkát: Radial Tombone. Egyébként meglehetősen drágák ezek a kapcsolók. Bár az is igaz, ha csak egyszer is elromlik, akkor mind a három fejnek game over.
Nekem nincs ilyesmim,a Lehle viszont jó választás.
Eric Clapton is gyakran játszott SLO-n,pedig ő se egy metál arc. :))
Az a gond,hogy a SLO-ra,és a Rectora is mindenkiben él egy hang,
de azon kívül még sok más hangot is tudnak ezek.Pláne értő kezekben.
Nem csak erősítőkre gondoltam, de a tapasztalatom az, hogy a legjobb megoldás mindig a célhardver. Egyet tudjon, minden sallangoktól mentes legyen, de azt a "legjobban" tudja! Jelenlegi terveim között is ez szerepel, minimál erősítők, de 2-3db mindegyik arra, amiben igazán jó :D
De ha már pont Te vagy a vitapartnerem :) tegyük fel van 3 faék erősítő, egycsatornások. Mivel lenne célszerű a kapcsolgatásuk, meghagyva a lehetőséget a párhuzamos használatra is (akár mindhárom egyszerre is szólhat pl.)?
Ilyen Lehle@3 féle bemenet választó? Neked van hasonló megoldásod, vagy inkább midizel?
Egy SLO-n, vagy Mesa Rectón kellene blúzolgatnom, hülyét kapnék :D
Bias kört kell esetleg módosítani a más szabályzási tartomány miatt ( fejből most meg nem mondom, hogy biztosan kell-e) de az amerikai modelleket volt, hogy gyárilag 6550-el szerelték, ott ezt se kell.
Sziasztok, bocsi, hirtelen kérdés: 100-as öreg jmp-t nagyon nagy varázslat 6L6G-re átkötni? Hirtelen hozzám került potyán 4 vadiúj cső, gondoltam, beleteszem őket, ha nem nagy túrás. (A másik jmp-ben is az van és teljesen jó, amúgy nagyon nem hallom a különbséget- (vagy mégis?..)
Köszi
"You can't use the stock 2204/2203 inputs as a channel switcher, because as someone somewhat pointed out, the Low input overrides the High input. Many years ago I tried this, and it is easy to do, you can run a jumper wire between the two inputs and you will now be able to plug into both inputs using an ABY switch. BUT - the volume difference between the two inputs will not allow this to work.
Now as for the inputs, the 2204 is still a 50 watt and the 2203 is still a 100 watt if you plug into the Low input. The inputs are not HIGH and LOW impedance (that is something that you do see on other amps, like Fenders and even the 4 hole Plexi). The Low input just bypasses half of the first 12AX7.
Now you can use the Plexi inputs in quite a few different configurations. And you can use an ABY switch and switch between the two. But I think the bass and treble tones between the two channels might negate any type of AB'ing to sound good. But then you could run different Dirt pedals between each channel that way as well."
Nagyon jól emlékszel, szinte használhatatlan, ha a mastert otthagyjuk ahol van.
Szerintem plusz egy master mod-dal megoldható a kiemelés, nem kell fúrni, maradhat ahogy van az előlap.
Na találtam itt valami hasznos infót, azt ìrja 2204-hez jumper wire a megoldás ès lehet lehet váltani ABY-switch segìtsègèvel a high ill. Low input között...
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/39698-2204-high-low-inputs-channel-switching-2.html
Aaaaa.... most voltam Kapolcson, Roy es Adammal es a Blue sPottal jammeltem, majd Adam kölcsön adta a cuccat es a '68-as Marshallját hasznalhattam!!!! Aaaaaa!
Adam egyebkent mar megint mit muvelt.... elkepesztooooo
Ha valakinek van nagy próbaterme, vagy fülvédője, akkor azt is megteheti, hogy a 2204/2203 master-ét tökig felnyomja, aztán a gain-t megnyitja és szép lassan tekeri felfelé (gitár az érzékeny bemenetre dugva). Az is egy csoda.
Fesztiválon nem egyszer használtam úgy a helyi backline 2203-at:)
Úgy van összerakva a pedalboard, hogy csak egy tiszta csati kell, és mindent megoldok pedálokkal.
A 2203 clean csatija pedig baromi jó platform erre!!! Az egyik legjobb!
és mi lenne, ha a kisebb bemenetet használnád, és azt küldenéd meg két pedállal, egy erősebb torzításúval (aka "torz"), meg az után egy clean boosterrel, ami tudna hangerőt emelni szólókhoz?
De azért akad olyan is,ami teljesíti mindkettőt.
Például a Mesa Recto vagy a Soldano SLO elég sokoldalú cuccok,a bluestól a metálig bármire jók,és azért nem is szólnak rosszul.Utóbbi még elég egyszerű is kezelésileg.
De itt lehetne említeni akár a Bogner Ecstasy-t is.
Árban mondjuk egyik sem túl olcsó.
Ja,és mindegyik nyákos! :D És mégis jók.
Aztán akad ellenpélda is akár pont Marshalléktól is,ami hiába egyszerű mint a faék,hiába abszolút nem sokoldalú,cserébe még nem is szól jól: JCM-900 SL-X :D
Egyetértek Mákossal,és végülis Lepollal is,aki sokoldalú erősítőt akar,az vegyen olyat,ne akarjon egy nem ilyen célokra tervezett erősítőbe belebolygatni,pláne ha egy régi,legendás darabról van szó,és nem egy Bugeráról. :))
Az én szemléletem szerint egy erősítő annyi hangot tud, amennyit ki tud belőle csalogatni az illető, ill. ehhez nyújtanak segítséget az effektpedálok.:) azért vettem JMP-t, mert arra amit én akarok számomra ennek van a legjobb hangja. Pontosan azokat a hangokat akarom, amit a JMP tud: annak az egy csatornának a magas jelszíntű illetve ugyanennek az alacsony jelszíntű bemenetét használni lehetőség szerint...nekem ez kettő dolog...hozzáteszem én nem vagyok elektrónikai szaki, csupán felhasználó :). Egyébként jelen pillanatban a gitár hangerőpotija ill. a pickup-kapcsoló segítségével használok tisztább és torzított hangot, csak mindenképp kiváncsi voltam a nálam tapasztaltabbak tapasztalataira mivel még ismerkedem a cuccal, és úgy gondolom sok új, hasznos információt lehet ezen a fórumon felvenni és ez jó:)
Az az igazság h. èn nem gyűjtö vagyok, hanem azèrt vettem h. rendszeresen használjam koncerteken, persze próbálok rá minèl jobban vigyázni, mert tényleg szép állapotban van ès nagy szükségem van arra h. maximálisan ki tudjam hasznàlni ennek a csodálatos "műszernek" a lehetöségeit...ugyan elgondolkodtam rajt, de ezt nem fogom moddoltatni...
Neeeeeeeeeee! Ne kúrt szét! Szerintem ne. Szerezz egy lelakottat, és azt moddoltasd, vagy egy eleve módosítottat szerezz, vagy keress szétkúrás nélküli megoldást! Nem akarom fetisizálni a cuccot, de ha tényleg érintetlen, akkor nagy kincs, pláne hogy ennyi idős. Ha el akarnád adni, szerintem másfél olyan cuccra telne belőle, mint amilyen szolgáltatásokkal rendelkezőt szeretnél. Ha meg ezt moddoltatod, akkor az értékének kb a harmadát bukod. Mindenki ezzel jön, hogy 'de vissza lehet alakítani nyom nélkül' de szerintem egyik elintézett cuccot sem alakítják vissza. Ezek már úgy maradnak. Ha van róla képed, tehetnél be ide.
Én pl szereztem egy ugyanilyen perforált lemezt, mint ami a 800-as hátulján van és azt furkodtam széjjel.Az eredetit megtartottam persze, ha vissza kellene alakítani.
Barmilyen labkapcsolhato megoldas azert munkaigenyesebb, mivel belul ki kell epiteni kulon tapellatast a kapcsoloelemeknek, legyen az rele vagy akar opto. Nem csak gyere buci, hamm bekaplak :)
Nagyon köszi mindenkinek a válaszokat - hasznosak nagyon! A "csatornaváltásra" a megoldás világos , viszont a szólókiemelésen még gondolkozom:
Samu! érdeklődnék ezt a szólókiemelős modot mennyiböl lehet megvalósítani, illetve szabad hozzányúlni egy teljesen eredeti állapotú 77-es JMP-hez emiatt?