Ha kábelt dugsz az "tiszta" bemenetebe, az fizikailag megszakítja a jelutat maga mögött, ezért nem is fog szólni a rendes "torz" bemenete, sorba vannak kötve.
Ez jó megoldás a "tiszta" és torz közti kapcsolgatásra. Nekem egy fokkal szimpatikusabb a hangerő pedál. Ott is be lehet állítani minimum értéket, de memgarad az átmenet a minimum és maximum között.
Viszont a szóló kiemelést 2203-04 esetében érdemben csak valamilyen mod segítségével lehet megoldani.
Nem egy nagy műtét!
Well... az a helyzet, hogy a cuccod valójában egy csatornás, csak két különböző (jel)szintű bemenete van - de ez nem két csatorna. Ez a cucc ettől persze még világbajnok, sokak szerint a legjobb (rock)mozyó evör, de nyilván nem tud mindent (többek között pont ezért is szól jól)
Ha szóló kiemelés nem megy az EQ-val, az azt jelenti, hogy olyan szinten ki van hajtva a cucc, hogy már nem tud plusszt hozzárakni - ahogy a nagyok mondják: bizony egy 100 wattos összességében nem sokkal hangosabb, hanem több a headroom-ja.
Előfordulhat az is, hogy az előfokot tolod annyira, hogy az már magasabb jelszintet nem tud a végfok felé küldeni. Szóval kevesebb gain és több master, valamint játék a hangerő potival... (ez egyébként az ultimate jótanács minden egycsatornás gitárosnak. )
Én is azon a véleményen vagyok mint a többiek, hogy szoba hangerőn ez biztosan jobb mint egy full csöves cucc semennyire kihajtva. ha full-csőre váltasz, akkor bizony kell valami más szobahangerőre. Én úgy vagyok, hogy próbára/színpadra full-cső (JMP vagy Twin ), szobába meg van egy Roland cube 30x-em - nekem így kerek a világ.
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szügségem. JMP 2204-en szeretnék váltani tiszta és torzított csatorna között...ezért próbálkoztam egy ilyen Y csatornaváltó kütyüvel:
http://muzik(e)r.hu/gitarok/gitar-labkapcsolok/electro-harmonix_switchblade-channel-switch.html
de sajnos nem hozta akívánt eredményt. annyi történt miután bekötöttem h. a tiszta csatorna szólt rendesen, de ha váltottam a torzított csatornára a pedál segítségével, akkor egy nagyon halk tiszta hangszín jött az erősítön a torzított helyett...esetleg valaki valami magyarázatot tudna adni hogy lehetne, - ha egyáltalán lehet - megoldani ezt a dolgot? megköszönném...
illetve a másik kérdés: milyen eszközzel lehetne ezen a cuccon szólót kiemelni? Ezen a JMP 2204-en még nincs effekt loop...DSL50w fejnél simán ment effekt loopban csatlakoztatott EQ pedállal, de JMP-nél ha elékötöm az EQ-t és megemelem vele a hangeröt nem történik semmi, csak kicsit "megfolyatja" a torzított hangszínt...kiváncsían várom a tapasztalatokat ezzel kapcsolatban. Köszönöm!
Ezt nem dönthetem el helyetted. :)
Mindenesetre én úgy gondolom,ha valamivel nem vagy elégedett,akkor keress olyan cuccot,amivel az leszel (egy ideig legalábbis. ),a régitől meg válj meg.
Szobai használatra szerintem vagy egy nagyon kis 1-5W-os csöves,vagy valami modellezős cucc!
Vagy esetleg (ha megszaladtál anyagilag...) akkor egy csöves erősítő+attenuator. :D
Egyetértek, szerintem is abszolút vállalható a hang,jobb is,mint az újabb MG meg AVT Marshallok.
Pár hete volt itt javításon egy Vs100, azzal el is gitároztam egy ideig, nem azt mondom hogy fullcső hang, de azért nem olyan rossz.
Szerintem nem férne be a kocsiba egy fej + 212-es láda. Így is eléggé ki van számolva:
Az 50W meg az esetemben nagyon sok. Míg a lar/mar mod nem volt installálva, 6-7-es gain-nél, meg 0.75-1.5-ös master volume beállításnál játszottam. 2-nél már bőven túlordított az erősítő mindenkit. Jó lenne zsír hangosan játszani, de általában olyan helyeken játszunk, ahol nem lehet ezt megtenni.
Én is ezzel küzdöttem... én végül fej-ládában utazom. Szereztem egy akármilyen 2x12-es Marshall ládát, megtöltöttem V30-al - ezt így egyedül is tudom szállítani.
Nem törekszem arra, hogy mindennél és mindenkinél hangosabb legyek, de 50 watt alatt nem tudnám elképzelni az életemet....
Asszem eljött az idő. adam10603 által már szakértett Marshall JCM 800-as (4104) kombómat eladnám, vagy cserélném. Majd lesz színes szagos verzió, de ebben a topikban tudják, mi ez. :)
Ha nem kellene minden héten valami random fellépésre elvinni ezt a 40 kilós dögöt, akkor sosem válnék meg tőle, de a hátfájásom és a szállítási nehézségek miatt downgrade-elnem kell. Blues Jr.-t, Peavey Classic 30-at, vagy más, 20kg. alatti, 15-30W-os fullcső kombót örömmel beszámítok.
Szerintem a vs100 nem szól rosszul. Úgyértem szvsz a lehetőségei határán van. Nem hallottam olyanról, hogy egy VS-t agyontuningoltak volna és milyen jó lett.
Ha sokkal jobb hangot szeretnél akkor inkább add el és vegyél egy DSL-t. Esetleg megpróbálkozhatsz kisvasutazással - mondjuk egy Tubescreamerrel meghajtod picit ( kevés gain, nem túl nagy emelés és mindig be van kapcsolva) - elvileg valami hasonló lesz a végeredmény.
Hát,ha értesz hozzá valamennyire,akkor ezek valamilyen szinten javítható dolgok alkatrész cserékkel,de mondjuk nagy csodákra nem kell számítani.
Ha meg nem,akkor egyértelműen-->szaki.
Bár megkérdőjelezném,hogy mennyire érdemes belemenni egy ilyen átalakításba (anyagilag is) ahelyett,hogy eladnád,és vennél egy olyat,ami tényleg tetszik.
Mostanában sokszor vicc áran mennek el jó erősítők.
Marshall VS100 fej módolásával kapcsolatban érdekelnének infók, tapasztalatok.
Érdemes egyáltalán belevágni.Otthon megoldható vagy el kell vinni szervizbe, kihez?
Kinek van valami tapasztalata, vagy ki tud valamitmit ,egy ilyen gitárról? SHECTER HOLLYWOOD CLASSIC. Szükségem lenne egy preciz gitárbeállitásra!KI a LEGJOBB?
Egy mg250dfx kombóm van, amihez lábkapcsolót szeretnék, ugyanis ami van az csak addig vált míg nyomva tartom. Kérdésem, hogy a soundking-es(AL201W) olcsólkapcsoló jó lehet e? Illetve milyen olcsóbb opciót tudnátok ajánlani.
Köszi
Ps
Arról szó sincs, hogy az alapzaj irtózatos lenne, de azért van egy finom búgás standby-on, és utána bekapcsolva is egy kicsi, persze a hangerőhöz képest elhanyagolható. Igazából szakember átnézte, rendberakta meg beállította, szóval mindennek a lehető legjobbnak kell lennie, figyelembe véve, hogy mindjárt 20 éves a kicsike. A tremolot effektpedálról használom, nincs a kombóhoz kapcsolópedálom, de azt mondta a szaki hogy ha a II inputot akarom használni és a 0-ra tekert zaja is zavar az effektnek, akkor csak dugjak be egy jack-et a footswitch inputba és kikapcsolja az effektet teljesen. Ezt még nem próbáltam.
A nemrégen hozzámszegődött BB jó zajos, függ a volume és a tremoló állásoktól. Majd, ha ráérek megpróbálom, mi van, ha leakasztom a tremolo áramkört. Vagy végig kell menni a tápon, fokozatokon, megnézegetni a kondikat, földeléseket stb. Jelenleg nem izgat, mert nem brutálisan zavar, nótázás közben ez nem hallatszik, a sound meg jó.
Nekem van egy BB-em. Nem észleltem ilyesmit.
Sem különösebb érzékenységet más elektromos cuccokra.
Azt viszont észleltem, hogy bazi jól szól együtt a Vox-ommal párban :DD
Egymásnak vannak teremtve:)
A gitár elvileg 100% rendben, true bypass pukizásához már hozzászoktam, habár az sem mindig ugyanolyan hangos.
De én azt szeretném kiküszöbölni, hogy pl. egy légkondi vagy más hasonló elektromos eszköz indulása/leállása csapjon óriási zajt a cuccban. Ezt tudja a Furman? Hol érdemes ilyennek utánanézni?
Más: BB tulajok, kinek mennyire zajos a kombója bypass és on állásban? Nem tudom, hogy az normális-e.
Keressem ezügyben Mákos-t?
Hát igen, a Furman cég termékei eléggé drágák... Egy helyről kapja a cuccod a tápot? A gitárod testelése biztosan ok ? A true-bypass cuccoknál az normális, hogy a bekapocsolás utáni első alkalommal nagyot pukkannak (utána meg kicsit).
Segítsetek egy kérdésben. Korábban már az effekt topikban kérdeztem, de most úgy tűnik nem ott a gond.
Azt tapasztalom, hogy a cucc nagyon érézkeny az elektromos hálózatra, tápra. Ha pl. vmi bekapcsol amivel egy helyről kapom én is a tápot, akkor néha olyanokat durran, hogy már aggódom a Bluesbreaker épsége miatt. És a true bypass efektek ki/bekapcsolása is csak akkor durrog, ha pl. vmi más eszköz (pl. légkondi) bekapcsolt állapotban van, utána meg normális.
Hogy lehetne ezt kiküszöbölni? Állítólag vannak vmi méregdrága kütyük, amik ezt megoldják...
Bocs, ha off.
Nekem szokott sikerülni, csak kicsit sokáig tart.
Gyakorlatilag tovább tart szétszedni, mint összerakni, és figyelni kell arra is, hogy a lemezek ugyanolyan sorrendben kerüljenek vissza, mint ahogy voltak.
Meg a kiimpregnalt vastombot szet nem szeded roncsolas, lemez gorbites nelkul, hogy uganugy ossze tudd rakni utana. Hacsak nincs meg az adott lakk oldoszere :)
Perszem igazad lehet, hiszek neked, én csak külön a trafós kérdésre reagáltam.
Tahát, hogy elvileg újratekerés után lehet-e ugyanolyan jó a trafó.
Persze vannak kivételek... Láttunk mi már megflexelt trafóvasat
Ha ugyanarra a vasmagra, ugyanazzal a menetszámmal, rendesen meg van tekerve, és impregnálva is, akkor nem lehet szarabb, mint az eredeti volt.
Én foglalkozom trafó újratekercseléssel, és az újratekert trafó sosem volt szarabb, mint előtte.
Sőt!!! a mostani marshallokban valami botrány, milyen gané trafókat tesznek...
Citromsárga öntapadós ragasztószalag a szigetelés, a huzal meg szimplán lakkszigetelt, amit a ragasztószalag ragasztója évek alatt felold, és egyszerűen leég a trafó.
Egy normális trafóban nem érintkezik ragszalag a huzallal, és duplán zománcszigetelt a drót. Tehát, ha szigorúan vesszük, akkor, ha becsülettel végzik az újratekerést, akkor még jobb is lesz, mint előtte.
Vagyis nem jobb, csak tartósabb.
Ha az Angol megyakkor a Metroamp fórumon hosszasan elemezgetik a különböző gyártók trafóit. A Heyboer-t mindenki dícséri és jóval olcsóbb mint a Mercury.
Skacok,hát az lehetséges,hogy idővel elfárad a fül,amire én nem is godoltam,mert a modifikációt egy nagyon jó megbízható szaki végezte.Lehet,hogy kipróbálm a füldugókat. Köszi!
Igen, kicsit elegem volt már, az amerikai ügyfél rossz címet adott meg és órák óta próbáltam a futárcéggel lekommunikálni a jót, bennem volt az ideg :)
Tegnap hazajött marshallom Sápi Gézától, aki megpróbálta kideríteni, hogy miért áll meg időnként a cuccom és aztán miért indul el. Átnézte, beállította, mittoménmicsinált vele, most szól rendesen. Azt mondta, hogy a kimenő trafó okozhatja ezt a hibát.
A kimenő trafóm nem eredeti, pontosabban az eredeti magra van újra tekercselve. Mit gondoltok, mi a jobb megoldás:
- Újratekercseltetni - de kivel ?
- Új trafót szerezni bele
- egyéb
Valamint az történt még, hogy Géza bátyám próbált egy bandával - Hendrixeket játszottak. A gitáros kollégának egy 1959 Plexi (nané) egy újraépített fuzz face és 1969 Univibe-ja volt. Hát gyerekek úgy szólt az a cucc .... Az én erősítőm is hasonlóan szól, de az a cucc úgy összerakva mindenestül ... aaarghh.
A Vibe volt nagyon durva - az egy zsír patent állapotban lévő 1969-ben gyártott Univibe volt... gyönyörűen szólt, elképesztően jó hangja volt... (mondjuk én 400 000 HUF-t nem biztos, hogy kifizetnék érte ...)
Szerintem a csövek nem 1-2 óra után melegednek be. Ezt amit írsz én is tapasztalom, de a fül fárad. Ilyenkor kimegyek a próbateremből és kintről hallgatom ahogy gitározik a másik gitárosunk a motyómon, vigyorgok egyet, hogy de állat és visszamegyek a terembe. Próbáld ki. De komolyan.
Én két lehetőséget látok,vagy ahogy lent a kolléga írja,elfárad a füled,vagy rosszul van belőve a bias-od (munkapont).Esetleg a csövek nem izzanak túlzottan? Az a szürke lemez benne...
Nem lehet, hogy mire bemelegszik, a füled megy el a hangerő miatt?
Én is úgy érzem, hogy próba közepe felé már nem úgy szól a marci de ez nem igaz csak a fülem butul.
Úgy veszem észre,hogy a Tsl-100-asom bekapcsoláskor nagyon jól szól,de kb. 1-2 ó. utánn, ahogy bemelegszik már nem annyira jó. (K.....a) idegesít!A csövek fél évesek,nemrég volt átcsinálva az egész erősitő (6L6)ra. VALAKI segítsen mert összetöröm
Nekem 900-asom van, de nem Dual, hanem az a 2100-as Master modell, amely "még" nem SLX. Egyszerre csak egy hangot tud (a másik csati inkább csak szólókiemelésre jó), de ha játszol a gitár hangerő potijával, akkor finom crunchtól elég kemény rockig (ki kell hajtani) jól szól. + pedállal higain. És a kétféle gain (preamp + gain) elég érdekes kombinációkra ad lehetőséget. Utóbbi ugyan a vége felé zsizseg, de ésszel tekerve annyi hangerő mellett az belefér a zenekari környezetbe. Szóval lehet szidni is, meg dicsérni is, biztos léteznek jobb cuccok, de ennek a fajta 2100-asnak annyira nem véres a nyaka, amennyire az SLX-eket szapulni hallom / olvasom sokszor. Nem volt SLX-em, de a saját 2100-asomat múltkoriban egy biztosítékcsere-probléma megkeresése okán összevettük egy 4100-assal (az 6L6-os, két csati, eredeti állapot), oszt a tulaja kapásból el akarta cserélni, annyival vastagabb és karakteresebb hangja volt az enyémnek (azokkal a szintén sokat fikázott zsizsis El34-esekkel).
Ez a csákó játszott a Bon Józsiban amíg Sambora rehabon pihengetett.
Egyébként a Metroamposok építik ezeket is, annyira nincs titkolózás, hogy mi micsoda, hogy a vég teszt lapon minden tételesen fel van sorolva gyártóval, értékkel. Persze a trafókról nem, de van egy ilyen sor, hogy "Remove Mercury Magnetics label from choke"
Nekem az a tapasztalatom,hogy a 900-as Dual Reverb az egy kurva jó kis fejecske a maga nemében,lehet belőle nagyon jó hangokat kitekerni,nekem az egyik kedvenc Marshallom hangra!
Volt anno olyan koncertünk a VEZEN-en,ahol egy ilyennel játszottam,és nagyon jól szólt!Bár az egy 6L6-os verzió volt. Metált is hallottam már ilyenen játszani,a sokoldalúsága és az egyszerűsége jó arányban van.
Ellenben a 900-as SL-X egy szar,volt nekem,nem szerettem meg! Abszolút nem sokoldalú,egy hangot tud igazán,és az az egy hang sem jött be annyira. Hi-gainnek hívják,de inkább Hi-noise illene rá,zajos,pedig sok nála higainebb fej sokkal csendesebb zajilag.
Ezek a dolgok mondjuk a használt piaci áraikon is eléggé meglátszanak.
Egyébként sokan szidják a 900-asokat - nekem csorgott már hígfos a bokáimon egy jcm900-al meg LP-vel letolt koncert előtt/közben/után, minden középállásban, semmi trükk, csak gitár-kábel-jcm900-kábel-1960 láda. Hozzátartozik a történethez, hogy frissen volt valami menő csövekkel csövezve.