Köszi, igen, valószínűleg ezek a típusok.
Mennyit érhetnek ezek? -beszámítanám őket, de fogalmam sincs az értékükről.
Mennyit lehet ezekért itthon elkérni?
ToneZone-t soha sem tennék mahagóniba a sok mélye miatt, befulladhat. Nyaknál meg különösen.
Ja, a Seymour az esetek nagy részében a JB-t ajánlja, gondolom csak azért, mert abból gyártanak a legtöbbet :)
Mindegy, a füledre hallgass.
Meghallgattam a Seymour oldalán, fajin. Viszont találtam olyan javaslatot, hogy mahagóniban hasít a JB, nyaknál a Jazz; ezekről a minták még jobban tetszenek.
Állítólag az Ibanez mahagóni gitárokba ToneZone/AirNorton kombót is használ, ez sem hangzik rosszul. Egyelőre a hídhoz elég lenne valami. Oda az EVO-t, Nortont javasolják még többen. A ToneZone-t ismerem, 7húrosban nyaknál tetszett, felezve, tisztán, torzítva, overdrive-val is.
Nem rossz a Bill, nekem is volt 2x, de mindig eladtam, nem tudott hozzám nőni. Majd kipróbálom a sima 500-ast, ha alkalom lesz rá :)
Nekem juhar topos mahagóniban van a Demon, ott nagyon betalált. Több magasa van, mint a Nortonnak, elméletileg nem lehet baj vele full mahagóniban sem.
Akkor mindenképpen nézd meg az Sh-12-t, teljesen Lynch sound, pont ahogy az utolsó mondatodban írtad. A lejjebb javasolt Nortont is nagyon szeretem, igaz azt mahagóniba még nem próbáltam bele.
Sima 500-as BL-t ismerem, volt egy N2-esem, abban dolgozott. Dög volt benne, de sosem szerettem bele igazán. Attól tartok, az XL is hasonló karakter, azzal is így járnék... Azért alszom rá egyet, máshol is javasolják mahagóniba, fasza lehet, csak szokni kéne.
Első ötletem a DiMarzio D-Sonic volt, az egy csodás darab, RG7321-be annyi életet hozott, mintha egy új hangszer lett volna. Próbáltam kideríteni különböző fórumokon, milyen lehet mahagóniban, nem jött össze. Van itt az adok-veszekben egy RGA121, abban Breed van a hídnál; hallottam már hangmintát, elég állat, felezve is. Az is egy opció.
Duncaneket egyáltalán nem ismerem, köszi a tippet, Jorn, utánanézek. Lynchet nagyon csípem, vele még egy mosogatórongyot is el lehetne nekem adni. Túl zúzós hangot nem akarok, inkább laza, élénk, tiszta hangú, szépen éneklő szedő kéne.
hát, itt már tényleg ízlés beszél, fül hallgat. :)
kétszer is vettem sreamin' demon-t, mert egyszerűen imádom az arányait. eltalált puki,...de nem mahagóniban.:)
egyszerűen nem nyitja meg, nekem nagyon laposnak hatott a szand. nem is raktam többet mahába a demon-t.
hársban, égerben isteni.
szerintem bill soha nem volt annyira magasztalva, mint amit megérdemelne.
mindig is a "szóba jöhet még" kategória volt a pukit vásárlók listáján.
nálam a gazdag felharmonikusok alap, legyen akár progresszív, instru, vagy hard-heavy rock.
bill-ből van visszafogottabb változat is, sokáig vendégeskedett nálam egy sima 500-as.
nem is tudtam, hogy létezik ilyen, de utánaolvastam, és tényleg van. 1985-ös katalógusban benne van, sok más különlegességgel együtt. nem rakok be képet ezekről, nézzétek meg mindet a katalógusban
link
A nevedből ítélve nem veted meg az instrumentális zenét :) ezért én a Seymour Duncan SH-12-t (Screamin Demon - George Lynch modell) ajánlanám, ilyenem van is mahagóniban, csúcs. Ha zúzósabbat akarsz, a DiMarzio Super 2-t is érdemes megnézni, ezt ugyan még nem próbáltam, de már hallottam mahagóniban, és meggyőző volt nagyon.
(Bár egy ideje úgy tűnik, hogy a BL L500XL mindenben jól szól, még ásóból készült gitáron is :) de instrumentálishoz nekem nem jött be, ahhoz túl durvák a felharmonikusai - persze tudom, Nuno használja, de akkor is ez a véleményem... kicsit túl van hype-olva ez az L500XL, gondolom szegény Dimebag halála miatt is... a Jeti Vámpír 2 például hasonló az L500XL-hez, de mégis jobb, kellemesebb a hangja)
Mahagóni testbe, nem csak zúzásra milyen szedőt tennétek? Lassan megjön az RGA32, valószínűleg nem fogom sokáig bírni a gyári aktív elektronikát. Xanax írta a Bill Lawrence XL500-ast; egyéb ötlet?
Azért van négy vezeték mert felezhető a pickup. Szerintem párhuzamosan kötötted össze a hangszedőket, így ha még a szimplával is párhuzamba kerül gecivékony lesz. A színeket keresd ki a neten melyik vége micsoda és ott leírtak szerint kösd be, mert azt az mindegy, hogy a humbiban a két tekercsnek melyik végét hova kötöd.
Sziasztok!
Van egy HSH elrendezésű Ibanezem, amibe kicseréltem a két humbi PSND hangszedőt SD hangszedőkre. A PSND-nek 3om az SD-nek 4 vezetéke van és nem tudom, hogy kell helyesen bekötni, mert én összeraktam, szól is, de 2. és 4. állásba nagyon hülye vékony hangja van a gitárnak, ekkor a single+humbi állásban van. Köszi a segítséget.
Meglepődnél, hogy egy méretre, célnak megfelelően kifaragott (mondjuk diófa) 'darab' mennyit tud dobni a hangzáson, hangkitartáson Floyd blokkolásánál. Fa rulez :)
Még csak a katalógusokban sem állítják be úgy, ill. abból a nyaknak csak néhány paramétere derül ki. Amennyire én tapasztaltam egy rövid próbából, ennek az RGA-nak kb. ugyanolyan a nyaka, mint az összes, WII-essel szerelt mai RG-nek.
Hogy 20 éve mások voltak az RG nyakak? Perszehogy. Kb. akkor vettem az EX-et, kipróbáltam egy kalapnyi RG-t is, sem a bundozás, sem a nyak nem olyan volt, mint mostanában.
Hogy mind más az túlzás. Egyébként s4tch, itt inkább arról van szó, hogy az idők során változik. Tehát ma egy wizzard nyak, nem ugyanaz mint 10 éve, még akkor sem, ha ezt a katalógusokban így állítják be.
Persze, amennyire minden test és minden fej más. De nem hinném, hogy külön kiválogatják a kellemetlen nyakakat ehhez a típushoz. Ez is WizardII, mint hat másik.
Arra akartam kilyukadni, hogy azért attól még mindegyiken lehet játszani, több mm eltérés biztosan nincs. Onnantól meg kicsit nyafi szagú, ha valaki azt mondja, hogy ezen nem lehet játszani, mert egyik ilyen a másik olyan.
Ok. Lehet. Ahogy egyre többet játszok, és egyre többféle gitárt fogdosok - hozzáteszem nem vagyok egy nagy gitáros - viszont kezdenek eltünedezni ezek az apróságok, amink annak idején rettenetesen zavartak. Pl. az átalakított RG370-emen nem tudom 0,35-ösre belőni a nyakgörbületet, azon olyan 0,40. Új nut, és új bridge. Lehet a felszerelés, és a kézzel készített nut, sem pont olyan mint a gyáriak (sőt biztos). Így aztán század mm-re nem ugyanaz az action sem. Észreveszem a különbséget, de már nem zavar annyira. Ha ilyen minimális különbség van is két nyak, meg a beállítások között, de én azt mondom, ez nem tragédia. Most fogdostam meg a hétvégén Wildbob FGM-jét. Még vékonyabb nyak, elképesztő alacsony action. Ihletet kaptam tőle. Tegnap átállítgattam a gitárjaimat. Ment lejjebb az action, de olyan sosem lesz mint az övé. Viszont már előtte is jól játszható volt mindegyik gitárom, és most is az.