Már váltottam mailt az eladóval. Az a helyzet, hogy van egy 1912-m, úgyhogy abban maradtunk inkább megpróbálok ugyan olyat lőni mellé. Csak jobban néz ki
Ma már nem tudom az adokkapokba betenni, de eladó egy kívül szakadt, de tökéletes műszaki állapotban lévő Marshall 1960A T75-ökkel, kerekekkel, 75ezer!
Gratulálok, nagyon szépen összeraktad, így kell ezt!
Minden benne van ami kell, jól néz ki az a sodrott sapka rajta.
A legjobb mai gyártású cső benne. A hangjra kíváncsi lennék.
És én is, és már az enyém is szól, csak még dobozt kell csinálni neki.
Bár én még nem tettem bele KT66-ot, mert egyenlőre nincs itthon raktáron, így ideiglenesen orosz 6p3sz cső van benne, de ezzel is iszonyat nagyot szól, és olyan dinamikája van, hogy becsinálok tőle Meg még az impedancsiaváltóra várok, hogy megérkezzen, de addig is bekötöttem fixre a 8-ohmos kimenetet, és mehet a full-stack! Bár szerintem semmire nem fogom használni, de azért kell, hogy legyen itthon egy JTM45...
Így van az összerakás elkövetője Mákoss volt. Ez nem egy készlet volt, hanem több forrásból sikerült bezserezni hozzá a dolgokat. (Protone-Lőrincz attila, Bajkeverő, IGPW trafók, amerikai NOS turret board, és végül NOS szalmakalapok a csőlefogatáshoz. (Nekem a kalapok a kedvenceim) Az egész a metroamp tervei alapján lett összerakva Mákoss kis változtatásaival. A hangjával én elégedett vagyok, de tényleg elég hamar megjön belőle a dög, csak óvatosan kell tekergetni a volume potit.
Itthon elég visszhangos, a próbaterem ahol próbálunk minden irányból be van borítva valami speciális szőnyeggel, ott nagyon jó, abszolút nincs visszhang.
Sm57 szerintem is úgy a legjobb, hogy egyik oldal egyik sáv, másik oldal a második sáv, ez többnyire nekem is bejön, bár utána sokat kell vele szórakozni a Cubase-ben, én azt használok. Egyébként valószínű sokkal jobb lenne az is, ha megfelelően tudnám használni a Wavelab programot, de nagyon amatőr vagyok hozzá egyelőre. Otthonra ez bőven jó, ha meg van mellé egy térmikrofonja is az embernek, komplett demót is lehet készíteni. Közelről a térmikrofon pedig tényleg borzasztó.
Egyelőre nekem is ezek a tapasztalataim, csak gondoltam a kettőt együtt használva talán megnő a lehetőségek száma. Nincs kéznél, csak feleslegesen nem akarok beruházni rá. Eddig egyébként mindenki óva intett a dologtól.
Amúgy tetszik ez a megoldás, a radial phazer akkor csak az eltolt jelet rakja a kimenetére, a bemenőjelet meg nem? Magyarán csak önmagában hallgatva, olyan, mintha nem is csinálna semmit?
Ja, az nem esett le, hogy kifejezetten live használat a kérdés.
Ha már stage, akkor EVH használja érdekesen pl. a Palmer PDI-03-at. A csöves fej nem a ládára megy, hanem a Palmerbe, onnan a szimulált jel megy a time-effektekbe, majd innen tranyós végfokba (HH V-800), ahonnan viszont gitárládákra, és azt mikrofonozva kerül a jel a pultra :)
Nem használja a szimulációt láda+mikrofon helyett. Bár a PDI-03-nál ki szokták emelni, hogy kifejezetten speaker szimulátor, nem láda.
Én azért próbáltam ki radial dibox-ot, mert koncerten sztereósítani akartuk a gitárt, egy sennheiser e906 miksi a láda elé + a dibox és az egyik jelet pár millisec-el eltolni és szétpanormámázni.
De nagyon gyenge hang jött ki a radial-ból, pedig az is ládaszimulátoros meg minden, aztán az maradt, ami nagyon bevált, hogy: sennheiser e906 miksi Y-ozva, az egyik jel megy a keverőbe, a másik egy radial Phazer-be, amivel el van tolva időben a jel a másikhoz képest. Ez a két jel megy a keverőbe két külön csatira, más-más EQ-val + szét van panorámázva, így úgy szól mintha két gitáros lenne a bandában, pedig csak egyedül vagyok és vastagabb így a hang és a mono dolgokat nem zavarja a gitár középen ergo sokkal jobb lett a hangkép koncerten.
Persze, hogy tévúton járok, nem hasonlítani akarom, csak nekem valahogy a SM 57 miksi amit produkál az a legalja ami számomra elfogadható hangzásban és ennél jóval rosszabb hang jön ki egy ilyen dibox-ból. Stúdióban eleve más a helyzet... de én élőben akartam használni, úgy meg nem jött be nekem és ez teljesen szubjektív, kicsit olyan nyersen, mintha egy OD pedált vennél vonalból.
Én már rájöttem :D Nem szeretem a mítoszokat, inkáb igyekszem mindent magam letesztelni.
Tesztelgettem a Palmeremet (PDI-03). Ha csinálsz felvételt a ládáddal, és mondjuk egy SM57-el, utána azt próbálod hasonlítgatni egy hangfalszimulált jellel, akkor tévúton jársz. Induljunk csak ki abból, hogy ennyi eltérés simán megvan két mikrofon vagy két hangszóró között is! Önmagában érdemes hallgatni. Persze vannak jobb, és kevésbé jó szimulátorok. Ha meg cabsim nélküli DI, az sem rossz, ha pl. tudsz rátenni a DAW-ban láda IR-eket, neadjisten valami modellezettet, bár leginkább a láda szokik gyenge láncszem lenni IMHO ;)
Persze, írtam is, hogy nem törvény a térmikrofonozás, csak megvan neki is a magyarázatja, hol jó, hol nem. ( Azt már csak zárójelben, hogy egy lemezkészítés minden fázisa nincs rajta a videjón, nem biztos, hogy mindig azt hallom, amit látok.)
A tér nem biztos, hogy reverb, csak ha a Mátyás templomban használod. Gondolj bele, ha egy gitármotyóról azt mondod, hogy jól szól, akkor többnyire 2-4 méterről ítéled meg a soundot, ahol rendesen van falakról visszaverődött összetevő. Ez lehet kellemes, vagy kellemetlen, millió dolog függvénye. Mindenesetre a hangszórótól 1 cm-re sokkal döglöttebb hangot fogsz hallani, mint távolabbról. ( A levegőnek is van a frekimenetre hatása, stb.) Ezért ajánlatos a térmikrofon használata - a közeli mellett, jobban tud hasonlítani a sound a hallottra. Persze ez nem örök érvényű szabály, nyilván ezer jó felvétel van csak direkt mikrofnnal + processzel is.
Én kaptam kölcsön egyszer egy Radial-t, az nem olcsó, de még az is sokkal rosszabb mint egy SM57-es. Még úgy sincs sok értelme, hogy bemikrofonozod a ládát és hozzátolod a di-box jelet.
Én nem kínlódnék vele.
Beszéd hangerőn, mikrofonozva is sokkal jobb hangot kapok mint valami hangszóró szimulált direkt basszal.
De ha van kéznél tegyél egy próbát.
Kinek van tapasztalata olyan felvétellel, amit DI-box segítségével készített? Nagyon kíváncsi lennék, mennyire használható egy mikrofonozott sáv mellett. Azért kérdezem itt is, mert Marshall erősítővel szeretném kipróbálni, de addig nem akarok áldozni rá, amíg nem tudom mennyire működőképes a dolog.
Eladó Peavey 5150 kombó.
Az erősítő most lett átnézve, csövek is újra lettek cserélve, 5db Sovtek 12AX7LPS és 2db 6L6GC Tung-Sol STR került bele, azóta nem lett használva.
Burtálissan jól szól!!!
Csere-bere (értékegyeztetve),vagy beszámítás csak ezek estén:
-Elsősorban Marshall JCM 800
-Marshall JVM 205H
-Marshall Vintage Modern 2266
-Marshall JCM2000 DSL50
-talán Marshall JCM900 High Gain Dual Reverb
-Line6 Vettára
Budapesten kipróbálható.
Irány ár: 210 000HUF.
Jah, sztereosítani kell a kábelt és 2 külön mono jacket a végére, mert lehet, más potenciált kapcsol a két erősítő kapcsolóáramköre, aztán, ha ezeket összekötöd, jön egy fincsi zárlat :D
A.független földeléshez mondjuk nem jó a sztereó jackes kimenet,vagy két mono kell,vagy fix vezetékkel megoldva,külön árnyékolt két szállal egy Y kábel.
Egy 2 áramkörös.kapcsoló kell belé,meg sztereó kimenet,egyik erősítő az egyikre,másik a másikra,külön a két áramkörön.
Így föld hurok sem lehet,mégis 1 kapcsolóval tudsz váltani két erősítőt
És arra van valami egyszerű megoldás, hogy egy sima egy gombos Marshall kapcsoló egyszerre két erősítőn kacsolja ugyan azt?
Sima y kábel kell hozzá vagy valami bonyolultabb?
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy mi szükséges ahhoz, hogy én a gitáromat rátudjam kötni két erősítőre, egyszerre, és ne vesszen a jel az értékéből? Előre is köszönöm.
Ha az újakkal felvettem valamit, utána egy csomó időt töltöttem hangszínezéssel hogy úgy szóljon ahogy akarom. De a régiek bezzeg egyből úgy szólnak ahogy akarja az ember. Mint ha a kedvenc albumod szólna, el sem hinni hogy ez a te cuccod hihetetlen amit tudnak ezek a rola greenback-ek
Én egyszer egy JCM800 2204-el A-B teszteltem két ládát: egyforma ládák, egyikben 1973-as rola greenback, másikban 2005-ösek (vagy 2006 nem emlékszem már).
Na azt hallanotok kellett volna élőben azóta hozzá sem érek reissue hangszóróhoz. Egyszerűen 100x jobb hangja van a régieknek, sokkal organikusabb, élettelibb, dinamikusabb stb. Az újaknak olyan unalmas, döglött hangja van
Szóval én azt mondom hogy ez nem hit kérdése... ki kell próbálni, és kiderül az igazság
Ennél a fejnél ez normális. Ha gyári állapotban van, tehát nincs módosítva, akkor szerintem Te se tedd, inkább szerezz egy másik típust, ez meg maradjon olyan, amilyennek lennie kell. Divat lett mindent szétb***i és alig van gyári állapotú 2203, a beavatkozás gyakran komoly értékvesztést is jelent.
Eladó egy Marshall 8412-es 4x12˝-os Celestion G12L-35-ös szóróval szerelt láda. Made in England a láda is és a szórók is. 140W RMS, sorszámozott darab. Pár karcolás a hátulján ami alig látszik, műszakilag teljesen hibátlan. CSERE CSAK 1936-os MARSHALL ládára, amire természetesen ráfizetnék 10-15 ezret.
Ez azért lehet, mert a 2203 az egy 100 wattos JCM800, és ennek két bemenete van, az egyik a tiszta, ami a leírtak szerint jól működik, és a másik a torz, ami szintén jó.
Tehát a cucc tökéletes, de lehet rajta változtatni, pl a legegyszerűbb a csőcsere gyengébb csőre, pl ecc81.
Vagy bele is lehet variálni. Ez az egyik legkönnyebben variálható cucc, és szinte minden kihozható belőle.
A kérdés az az, hogy mit szeretnél?
Helló!
Egy apró kérdéssel fordulnék hozzátok. Van egy 2203 jmp fejem,és kb. 1-es és kettes álláson a preamp már nagyon megdobja a hangerőt és a torzítást is. Egészséges a hang, csak nincs átmenet az egészben. Ez a high sensitivity bemeneten történik. A low sens. bemeneten meg teljesen kitekerve sem kezd el torzítani az előfok. Ezt egyszerűen be lehet állítani vagy macera?
Köszönöm szépen.
nem hinni kell benne, meg kell hallgatni meg kell nézni ha sértetlen és jól szól akkor jöhet az újak is jól szólnak de jelen esetben (55hz old blackback vs 75hz új sima greenback) mindenképp a blacback ha egy mostani heritage greenbacket tennénk mellé akkor lehet hogy azt mondanám mert az mégis csak új