"Ajánljuk hozzájuk a szendvics átmenőnyakas 5-800 ezer ft.,-os.... hangszereket" szóval gyakorlatilag az átlag gitárokban szarul is szólhat?? Mert a gitárosok 80%-a ennél olcsóbb gitárokat használ.
Mellesleg ha a 5-800Ft-os gitárban pikápot kell cserélni, az már elég gáz
Harkh cuccát ismerve nem hiszem hogy ott lenne a gond... nem egyszerübb azt írni, hogy megnézzük hogy mi lehetett a probléma a pickuppal? valszeg egy emg-vel ilyen nem fordul elő.
Az eddigi összes pickuptipus konstrukcióim a plusz pozitivumait a világpalettán gyártott pickupokkal szemben annak köszönhetik, hogy nem gerjednek, nem síporásznak, hatalmas tiszta jelűek, tipusonként más-más fekvenciasávra ráépülő felharmonikusokkal, melyekre a tipusnevek is hozzávetőlegesen utalnak. Helyes polarítással bekötött, és jó testeléssel rendelkező minőségi erősítéssel, semmilyen zavaró mágneses hatásokat nem szednek össze a környezetükből. Ajánljuk hozzájuk a szendvics átmenőnyakas 5-800 ezer ft.,-os kategóriájú koptató nélküli hangszereket, mivel a személyes teszteléskor, ezekben a jó statikai felépítéssel kialakított gitárokban kifogástalan minőséget produkáltak a pickupok. A hangszedők, viszont nagyon érzékenyek, a puha, rugalmas, mondhatjuk úgy is, a rosszminőségű felfüggesztésekre, a gyengébb, túlzottan rezegni képes, sok üreges testű gityókra, és a rossz, nem megfelelő frevenciasávot kiemelő torzítókra, amik ezt a gerjedési visszacsatolást még fokozzák is, és erősítik. Úgy, hogy mély részvéttel, és sajnálattal kell közölnünk, hogy a hiba az ön készülékéban van.
Küld vissza. Megnézzük.
Szilutext kft.
Budapest
Vihar utca 18-28
1035
Erre a gerjedésre,sipolásra így látatlanba még nem tudok mit mondani, de tudni kell hogy éppen egy 280000.-es Ibanezbe lett berakva a műhelyembe egy másik vipera,a gyári pu. helyére,ahol neon világítás van. Álványos fúrógép,gyalúgép és még megannyi trafós villanymotoros szerkezet. A gazdája végig ott volt mellette. Nem sípolt nem gerjedt pedig egyszer véletlenül úgy tettük le egy székre,-ami az erőrítővel szemben van kb 50-70cm-re,-hogy nem vettük le a hangerőt se itt se ott. Na mindegy küld vissza oszt megnézem,megtekerem,megnyúzom.(Írd meg légyszi a hajtás láncot.)Kösz.
Na, jön a beszámolóm (a Viperáról):
Beépítettem pénteken a gityóba, először itthon próbáltam ki, itthon szgéppel, vonalból szimulátorral.
Azt kell, hogy mondjam, hogy a várt csoda elmaradt. Ugyan hatáozottabb, tisztább hangja lett a gityómnak torzított hangszínnél, de közel sem éreztem azt az átütő jelleget, mint amit korábban a zárt Vámpírnál, ami körútját járja. Az tényleg olyan, volt, hogy leesett az állam, ez a Vipera viszont olyan volt, mint akármelyik viszonylag jó pikap.
A jelszintje határozottan kisebb, mint a gyári Ibanezemé, amin szintén meglepődtem. Próbáltam állítgatni a távolságot a pikap meg a húrok között, de ha már annyira közel állítottam, hogy elég legyen kb, akkor meg az erős mágnes már nagyon lefogta a húrokat, a sustain meghalt.
Hangsúlyoznám, hogy ügyeltem a mágneses polaritásra, és megfelelően tettem be, valamint az elektromos bekötésre is (gondolok itt a fázisfordítós marhaságra középállásban)
Összességében a hangjáról azt mondhatom, hogy alapvetően jó a karakter, viszonylag konkrét hangja van, ami jól kiszól a zenéből, de az én stílusomban ez túl genyge jelszint, és a karakter sem az igazi. Kb egy SH4 jut róla eszembe.
A hidegzuhany viszont akkor jött, amikor szombaton lementem a próbaterembe, és ráküldtem a gityót a 100W-os cuccra. A létező összes zajt összeszedte, a szomszéd műhely fúrójától kezdve mindent (amit az Ibanez gyári a legkisebb mértékben sem) és ami még ezen is túltett, valami hihetetlen módon gerjed, sípol, akárhogy állok, akármerre fordulok. Hangerőt, gaint, magasakat lejjebb kellett vennem, mint ahjogy szoktam, de még akkor is, messze állva az erősítőtől. És a szopás az volt, hogy este koncert volt a Pecsában, és ugyanezekkel szembesültem ott is.
Sajnos azt kell mondjam, hogy ez így nekem nagyon nem frankó. Majd kitaláljuk a hogyantovábbot.
Valami bibi van ezzel a pikappal sztem, ennyire gerjedékeny még semmilyen pikap nem volt nálam. Még az indonéz Cort-omban levők sem. A másik furcsaság a kis jelszint.
Tehát: ALapvetően jó a karakter, más kérdés, hogy nem annyira az én világom, és a Vámpírtól szerintem gyengébb, viszont ezzel a gerjedéssel, zajszedéssel, sípolással valamit kezdeni kell, mert ez így nehezen használható torzítással, nagy hangerőn.
A hogyantovább miatt kit keressek, téged, vagy kover-t?
Abban megállapodtunk a kover58-al, hogy a sárga-barna a közepe a humbinak, de hogy a fehérnek, és a zöldnek, melyik a kettő közép közül párja, azt így lálhatatlanban nem tudom megmondani.
Légyszi csinálj egy fotót a mobiloddal a pickup aljáról, ahogy a más színű vezeték rá van kötve, küld el nekem és lenavigálom a dolgot, mert én a pickupot csináltam, a kivezető kábelt a kover58 tette rá.
Nézd meg a pickup alját! Az a mérvadó! Négy kivezetés van rajta. Egyik tekercsnek is van egy szürkéje meg egy lilája és a másiknak is. A szürkék a pozitívok, és bármilyen színű vetetéket teszel rá, azokat össze kell kötni, mert az az ellenfázis a soros kötésben. Ha azt testre kapcsolod, feleződik. A két maradék szál bármelyike mehet a testre, vagy a kimenetre. Ez attól függ, hogy melyik tekercset akarod, hogy szóljon, mikor felezed.
szia Jeti,
az volna a kérdésem, hogy a Dimarzio-któl a te vezetékezésed miben különbözik színügyileg? Azért kérdem mert felírtam, hogy volt bekötve az EVO-m (push-pull felezővel) és ugyanúgy akarom betenni a tiedet, csak láttam, hogy nálad van valami barna meg ilyesmi vezeték, szóval mások a szinek, nem tudom pontosan. A dimarcinál a fehér+csupasz ment együtt a földre, a zöld+piros együtt a kapcsolóra, meg a fekete is a kapcsoló másik végére. köszi
sziasztok!! ide találtam a legalkalmasabbnak írnoma gondom!!
van nekem egy nílon húros gitárom, én újítottam fel, és szeretnék bele rakni elektronikát...mennyiért lenne érdemes venni? nem szeretnék nagyon komlyat, csak annyira, hoyg a próbán tki tudjam erősíteni! Molyanra is gondoltam, ami csak két potis, hogy csak két ill. három lyukat kéne fúrjak a gitárba..szóval?? fontos lenne a válasz mert, lépek le le majd!
Szia Jeti, sikerült az operáció, bár voltak kisebb akadályok, pl a hangszedő rögzítőfülében 3as menet van, ami véletlenül sem kompatibilis azzal a csavarral, ami az előző pickupot tartotta. Nem baj sikerült felhajtani csavart, de persze krómozottat nem találtam csak csúnya rozsdamantest. De a 3as csavar nem ment át a hangszedő kereten, szóval kicsit ki kellett tágítani.
A hangja tömören: sok magas, sok közép, rengetek dinamika, torzítva nagyon harapós. Még kóstolgatjuk egymást, de teccik.
Ja és köszönöm a gyorsaságot és a pontosságot. Nagyon hamar megkaptam a hangszedőt, és minden úgy lett, ahogy megbeszéltük.
A singlek 90%-a zajosak, a singlebuckerek nem, de azok drágák, főleg egy ilyen kategóriájú gityóhoz. De, ha szép külsőre, tudnád használni, és a nyaka jó, meg a szerelékek (húrláb, tremelo, kulcsok) is érdemes dinamikusabb pickupokat tenni bele.
na voltam a Kovernél meghallgatni hogy szól a pikáp a vintidzs. A Fatline gitárban próbáltam, mert végül nem tettük át az enyémbe, mert túl bonyolultnak tűnt volna szétszedni meg forrasztgatni. mivel az jobbos gitár émmeg balos vagyok, nem voltam egy nagy gitárhiró rajta, de ami a lényeg, hogy szép vastagon szól benne, pont jól, mondjuk az ha jól tudom egy jávor testű gitár volt, nekem meg hárs testű a gitárom, abban hogy szólhat, mekkora lesz a különbség? A Fatlineban elég szépen szólt szép tisztán mindent lehetett hallani és vastag volt ("...mint a karom, bárcsak ilyen lenne a faszom":).
Majd nyilatkozom megint ha már az enyémben van, valószinüleg tetszeni fog
Hello JETI !
Légyszíves adj tanácsot. A Shadow pickup-os gitárt eladtam. Arra gondoltam, hogy a SQUIER-be ki kellene cserélni a pickup-t. A Squier indonéz rétegelt test de megszerettem. Milyen lenne jó és egyáltalán érdemes vele foglalkozni. Most 3 singli van benne de elég zajos szerintem.
köszi kunl
Igen! Ragaszdd le azt az oldalát szigszallaggal, hogy ne karmold meg, és egy fűrészlappal vágd le kisebb trapéz alakúra, vagy pisztolypáka hegyével ovatosan olvaszdd le a felesleget, hogy maga a testrész ne sérüljön meg!
Én is ezt javasoltam Jetiéknek, hogy ha valami démoni véletlen folytán mégse jön be, akkor lehet, hogy tesztkörútra megy ő is. De ennek sztem elég kis esélye van :D
meglátjuk, igazság szerint én itt élek, de nem itt zenélek, ergo se cucc se semmi nincs itt nekem. Meg amint hétvége van vagy ilyesmi, én költözöm pestre. Mindenképpen lesz beszámoló, ha nem leszek lusta még hangminta is ide. ;]
Harkh, most látom te is győri vagy. Ha esetleg meglesz a pu., tartanál egy rövidke demot vele? Már persze ha nincs terhedre egy rövidke látogatás, akkor eccer elmennék hozzád, én is félig győri vagyok már, nemsokára költözök :) Engem is érdekel a pu (ezen kívül nem nagyon vannak személyes ismeretségeim sem gitárosokkal, amin szívesen változtatnék), de azért magamnak nem kéretem ide a teszt verziót, ahhoz én még nagyon kezdő vagyok :)
Most jönnek a basszpickupok. Azokat már macerásabb megtekerni, mert több, mint fél arasznyi hosszúságúak a csévetestek, és 800-as fordulatnál jobban rángatja az ujjammal vezetett, csak a nagyítós szemüvegen keresztül látható huzalt.
hát, attól függ, milyen szempontból. ez egy országos szinten elég nagy város, de zenei szinten minuszban van, nincs egy értelmes hangszerbolt, nincsenek zenészek, egy-két próbahely van, egy szakadt hely van, ahol lehet játszani, de ott inkább nincs kedve az embernek. eljön 20 ember, ha nagyon olcsó a belépő, vagy annyi sem. szal itt halott a dolog nagyon.
ellenben ahol eddig voltunk alföldön koncertezni, még akár Karcag vagy ilyen nagyságú helyeken, annyian voltak, hogy csak néztünk. Debrecenben konkrétan többszázan egy ilyen fesztiválon, és úgy, hogy leszedtek minket a színpadról. :D
Szóval legalábbis a mi stílusunkban arrafele sokkal nagyobb a pörgés.
a hugom Győrben él és dolgozik,én meg a "sötét" szabolcsban(ami már világosodik).Ennek ellenére én is igényesnek érzem magam.Az viszont tény,hogy a nyugati országrész fejlettebb,talán a munkanélküliség is alacsonyabb,és ezek a tények pszichológiailag is hatással lehetnek az emberek gondolkodásmódjára.De egyébként itt keleten is vannak igényes zenészek,akik biztos ki fogják próbálni a Fatline pickuppokat,ha elterjed és könnyen hozzáférhető lesz.
Az földhurkot jelent szaknyalven. NEM a potik alá kell tenni a fóliát, mert azok házai vékony vezetékkel egyébként is össze vannak kötve. A potiaknát fedő műanyaglapra kell tenni a fóliát, és egyetlenegy helyről, valamelyik poti házára ráforrasztott jó vékony vezetékre egy kis hurkot kell csinálni, és a kis hurkos részét ráhalytod a fedél bemart teraszos részére, oda, ahol a fedél egyik csavarja átmegy rajta. És mikor rácsavarozod a hátlapot, a csavar odaszorítja a fóliához, tehát a fólia megkapja a testelést. Így tök csendben lesz a gityód!
Jeti! Az miért van hogy ha a P/J basszusgitáromra rárakom a koptatót, akkor néha zajos a P is, néha semmi zaj..szóval valamikor zajos valamikor nem. A potik alatt alufólia szerű cuccal van kibélelve...az nemtudom mennyit segít/ront a helyzeten. Mit lehetne csinálni, hogy ne legyen zaj?
Az ilyen pelépítésű gityóknál, amiket jó lehet használni, a következők: Bridge humbi magában, Bridge humbi a Neck humbival párhuzamosan, Neck humbi, Neck humbi két tekercse párhuzamosban és ekkor is hozzákapcsolható a Bridge humbi. A neck humbi eme paralel kapcsolhatóságához egy darab kétállású, kétáramkörös kis kapcsoló kell. Máris lökhetem a rajzot, ha érdekel.
Ohh...Köszi Jetibá"!
A pukon belüli kötéseket nem akarnám bántani.
Csak átvariálnám a meglévőt.
2 humbi,1 vol,egy 3 állású kapcsi.
Bridge,B+N sorosan,Neck állásokkal.
Ehhez kellene nekem némi info,rajz.
Nem akarom elrontani,meg kisérletezgetni...kicsi is a hely hozzá.
Meg persze a fázisok sem mindegy...