Már, csak az a kérdésem, hogy mi tetszik az EMG-kben. A nagy jel, vagy a hang? Mert egy kis trimer potival a fő hangerőszabályzó előtt a gityódban normál jelre lehet visszaveni az aktív jeléből.
Egyenlőre egy tranyós Randallom van,azon egy bemenet van,nem lehet átkapcsolni,akkor csak nem teszi tönkre az EMG?
Kissebb csöves erősitőnél is láttam már olyat,ahol nem lehet átkapcsolni,azt nem teszi tönkre az EMG?
jeti úr!
közös barátunk, az Aladár küldött pár képet mail-ben a most elkészült hangszereiről. ha gondolod, adj egy mail címet és átnyomom neked. nagyon faszán néznek ki elhiheted :))))))
Rendben köszi.megpróbálom ezeket megnézni amiket írtál de egyszer amikor megpróbáltam rájönni hogy miaz,nagyon úgy hangzott hogy a fejrészből jön.ahhoz meg hogy kiszedjem egy kombó beépített fejrészét elég szakbarbár vagyok....De gondolom csavarokkal van rögzítve és kész vagy más hogy?
Nem rosszabbak, mint a hagyományos Strato pickupok, csak hangosabbak. Én nem szeretem az aktívokat, mert, ha figyelmetlen az ember, könnyen el lehet baszni a bemenetet.
Jeti!
Nem ismered véletlenül az EMG aktiv single coilokat,amik stratocasterbe valók?
David Gilmour is használ ilyeneket,gondolom nem lehet olyan rossz.
Ezt a legszarabb megtalálni! Nagyon kell fülelned, honnan jön a rezgés, és hogy az milyen jellegű, fémes, vagy más, abból következtetni lehet az eredetére. Ha fémrácsos a fal, először azt fogasd le valakivel, mikor nyomod a témát. Ha akkor is hallatszik, lehetséges, hogy a hangszórókábel verődik belül a fához valahol, ha az nem, és még akkor is hallható a rezgés, ki kell venned az erősítőt a fiókból és átnézni, hogy mi a laza benne, vagy valamelyik alkatrésze a fal kölső anyagához ér.
A fémes hang mennyiségének megítélése ízlés kérdése... Nekem volt ilyen pickup, DiMarzio Ultra jazz, alnico 5 és kerámia mágnes is volt benne, nem mondanám, hogy szarul szólt volna! Sőt, a világ egyik legprofibb és legnagyobb hangszerkészítő műhelye (Sadowsky) is egymás alatti tekerccsel építi a hangszedőit... :)
A négy húros OK! Abba a hídhoz singlebucker (totál zajtalan) pickup kelene, amiben egymás után sorban van a két tekercs, vagy egy nagy humbi a domino helyére. Amit én csinálok az pont mm-re felöleli azt a két külön üreget.
Ilyet még senki sem csinált. A jó single buckernél azonos állásúaknak kell lenni midkét tekercs pólusainak, a két tekercs dimenzióinak, azok ellenállásának, stb., stb! Persze van öthúrosban is, amiben három húrra egy tekercs, és a maradék két húrrra is egy tekercs. Hiába azonos ohm értékűek, zajban nem tökéletesek, mert mindennek arányosnak kellene lenni! Amiknél egymás alatt vannak a tekercsek öthúros esetén, azok tökéletes minőségűek, de nem párosíthatóak hagyományos pickupokkal! Hogy miért? A faszom se tudja. Egyszerűen nem szólnak együtt rendesen, akárhogy kötözgeti az ámbőr, vagy fodítgatja őket! A fizika. Akkurv......t!
És ha a bridge pickup szinglije is osztott kéttekercses,úgy hogy az alsó ill. felső két húr alatt lévő terercsek mágneskörei passzoljanak a dominó mágnesköreihez? Ez ugyebár egy elég gyakori megoldás,bár hátrányai vannak ennek is.
Azért nehéz ezt a képen látható tipust összehozni sütire, mert a domino pickup egyik tagja északi, a másik déli pólusú, és a single, egésszében valamelyik a kettő közül. Tehát, hogy a bridge hosszú mágneses tere, csak a domino egyik tagjával tud kört alkotni. Ebben a gitárban az egyedüli megoldás, ha a single helyére humbucker kerül, úgy külön, külön, és együtt is zajtalanok, meg jó minőségű hangtónusok lesznek. Vagy a domino helyére kell teljes humbucker, ami mindkét esetben marással jár.
Ez, ami a képen látható, a legrosszabb összeállítás hangban is, de főleg zajban! Egyébként bassz pickupban 6X annyi tipusom van, mint gityópickupokban.
Hello; nekem OLP 5 húros Stringray-em van, passziv elektronikás; azt kell mondjam meg vagyok vele elégedve teljesen - nagyon kényelmes hangszer, jó a hangkaraktere, a boltban kipróbáltam egy aktiv Musicman-el együtt, és nem éreztem sok különbséget a kettő között; nagyjából egyenletes jelet küld minden tartományban, de azonos tartományokban egyátalán nem ugranak ki a 70-80 Hz-ek, és nem soványak a 45-50 Hz-ek sem - ugyanigy oktáv különbséggel sem.... Szóval nekem összességében bejött, bár ezek a kópia hangszerek mind másak..... lehet, hogy én egy jobbat fogtam ki (mondjuk ez 2 éve volt, 115E, most 90ért kapsz belőle aktivat), mindenesetre én nem cserélném el Fender-re.......
Szevasztok! Felmerült a lehetősége annak, hogy a Kramer fórumon már tárgyalt I. Magyarországi Kramer Találkozó létrejöhetne Győrben 2007. március 17-én szombaton. A dolog mostantól csak rajtatok múlik mert a hely adott, csak el kellene jönni. Aznap Győrben a V2 Music Club-ban kerül megrendezésre a Győri zenekarok II. találkozója is és ezt megelőzően lehetne délután megtartani a mi összejövetelünket, majd az estét indíthatná egy alkalmi Kramer Band koncert, ahol néhány nótát elnyomnánk közösen. A részletes programot még majd egyeztetni fogjuk természetesen! Kérek minden érdeklődőt, hogy emil-ben jelezze részvételi szándékát a kramerklub@freemail.hu vagy a kramerguitar@freemail.hu címen.
Nekem van egy OLP Tony Levin 5 húros széria, aktiv "családi gyufáskatulya" hangszedővel.
Brutál nagy jelet ad és eléggé megközelíti az eredeti MM hangzást.
Nagyon kényelmes, könnyű rajta játszani, nekem bejött nagyon.
Megpróbálok valamit belinkelni ezzel kapcsolatban, ugyanis egy írországi basszeros haverom, akinek két nagy humbuckert csináltam a Tobias gityójába, valami húde szuper legjobb aktívelektronikát használ. Mondta, hogy nálunk ez kb., 120E. lenne. Én is hallottam, mert küldött videofelvételt mp3 hangal együtt, tehát látszik a felvételen, hogy nem kamu keverés eredménye a tónus. Majdnem elélveztem. Megkérdezem a márkáját.
Én nagyon ellene vagyok az aktívelektronikáknak, de azt határozottan állíthatom, hogy a Bartolini TXT háromutas elektronikája, ahol még egy piezo kötési lehetőség is van, külön ahoz csatlakoztatható madzaggal, messze, messze nagyon kiváló! Úgy tudom, hogy most 40-45E- körül van, de tényleg döbbenetesen jól szól. Nekem is volt sokáig.
OLP bassz gitárt szeretnék vásárolni mert nagyon tetszik a MM forma,de igazából nem igazán hallottam még róla tapasztalatokat. Ha van v.kinek tapasztalata az OLP-vel az kérem ossza meg velem!!!
Kössz!!
üdv Jeti! dobnál egy mailt a doeeg@sch.bme.hu -ra, szeretnék 1-2 dolgot megérdeklődni a piköpjeid és a basszusgitárom lehetséges házasságáról ( Bassmanok topic #5540 ).
Az átlagtól jóval nagyobb. 3-400 mv között, de nem is ez a lényeges szempont bennük, hanem, hogy nagy, gyors, hegyes, tiszta amplitudoval indúlnak a hangok, és a felharmonikusok hosszan megmaradnak az egyszeri kipengetett hangban is. Erre szokták mondani, hogy konkrét a hang.
Köszi, ez így van a JB minden műfajhoz tuti, az OLP- t azért szeretem mert nagyon kényelmes, könnyű rajta játszani és ez a Tony Levin széria elég jól megközelíti az MM hangot, ja és aktív ráadásul.
Kiváncsi leszek a Squier Delux Jazz Bass 5-re, Oce rakott fel képeket róluk.
Látom szép kis gyűjteményed van, gartulálok hozzá! Próbáltam már én is MM Jazz Bass-t, nagyon szép kidolgozású és megnyerő hangú gitár. Gondolom te is meg vagy vele elégedve.
OLP-t csak egyszer láttam, de még nem próbáltam. Jó lenne nekem is egy V húros majd valamikor. Nekem a MusicMan Stingray V tetszik nagyon, annak ellenére, hogy nem annyira sokoldalú,mint a JB-em, viszont az az egy fajta hang, amit ad, az állat!
ez egy olyan rugó ami a többi szokványos rugóval ellenkező irányba húz, így végülis ugyanúgy működik a tremolo mind2 irányba, csak keményebb a működése. viszont ugye nem lesz "lebegő" a tremolo mert a nullpontba ugrik mindig vissza, így nem lehet berregtetni se, de én ezt felvállalom ádldozatként
Szia!
-Nekem nagyon megnyerő volt ebben a 700RB-ben az hogy tényleg alig-alig kell a potikat forgatni és nagyon érzékenyen reagál erre. Szerintem nagyon sok hangzást ki lehet belőle hozni, főleg, ha van egy jó sok oldalú gitárod is mellé. Én egy JB-zel használom, ami a lehetőségeket többszörösére bővíti.
-AC/DC hangzás... erre nem tudom mit mondjak, sok mindentől függ ez: gitár, erősítő, gitáros.
-Amit próbáltam, az egy EBS Drome 150-115, 1x15" kombó volt. Nagyon jól szólt, de úgy éreztem, nekem valami másra van szükségem. Nem voltam elkötelezve semmilyen márka felé, elfogulatlanul, csak a fülemre hagyatkozva választottam. Nekem ez a GK tetszett, RBH szériás ládával. Szépen szól, nagyot szól, sokoldalú. Nekem nagyon tetszik!
tremsetter? nekem is van. egy darab fa egy fűrész meg csiszolópapír kellett az elkészítéséhez :D mondjuk ez lefixálta teljesen a vintage tremolót, de olyan szinten átrezeg most az egész test,hogy beszarás :D
vagy ez olyan,hogy csak elöl tart, tehát a rugó húzza neki a hidat, és ettől lefelé még tudsz tremolózni?
köszi, csiszolt szög híján szikével oldottam meg a dolgot, de úgy néz ki hogy működik, meg még ráeszkábáltam egy kis alufóliát az érintett terültetre
egyébként jó dolog ez a tremsetter, ajánlom mindenkinek aki nem tremolózik minden második ütemben, a híd stabilizálásával megváltozik a gitár hangkaraktere és a játékérzete is, sztem pozitív irányba
Ott az árnyákolást, tehát a fonatot kb 1cm-es szakaszon, egy megcsiszolt hegyű szöggel óvatosan különválasztgatod úgy, hogy a harisnya folytonossága magmaradjon, és keskenyre vágott kis szigszallag csíkot 2-3 fordulattal körbetekersz a megsérült meleg éren.
ha egy pikap kábelébe belefúródott "véletlen" egy csavar és amaz rövidrezárta a vezetékeket működésbeli zavart okozva, azt hogyan lehet orvosolni? gondolok itt arra hogy tuti megsérült az árnyékolás is...
ui.:tremsetter beszerelés előtt MINDIG nézzétek meg hol futnak azok a tetves vezetékek...