Eljátszogattam vele, az általad ajánlott értékekből kiindulva. Q1 tranyó hfe=140, Q2 tranyó hfe=280. Ilyenek voltak itthon, de ahogy láttam a Q2 szinte mindegy, kicsit a gain változik, de nem sokat. Ezekhez 10k és 28k dukált (a Q1 kollektorához és a Pinch-csel sorba kötve), nekem így muzsikál szépen. A 10k helyett lehetne lejjebb menni, akkor a Pinch hatása teljesen letekerve érdekesebb, erősebb, de teljesen feltekerve elvész a "szaft", száraz mamuttal meg játsszon az, akinek két anyja van Még egyszer köszönöm a segítséget!
Annál azért több; inkább 5,5-6 V.
De - ahogy írtad - erősen függ a munkaellenállás értékétől, továbbá a visszacsatolástól, azaz a PINCH poti állásától.
Köszönöm, ki fogom próbálni. Pont van itthon megfelelő trimmer, azokkal fogok játszani. Ha jól sejtem az első cserével a 2. tranyó munkapontját állítod be gyakorlatilag. Van valami feszültségérték, ami jó lehet a kollektoron ilyenkor? Olyan 4-4,5V-ra tippelnék...
Egyrészt a csökkenteni a 2. tranzisztor 20k-s kollektor-ellenállását 5k körüli, másrészt a PINCH potival soros ellenállást 30k körülire.
Egyébkén az 1. pozícióban célszerű kisebb (100...150) a másodikban nagyobb (150...250) bétájú tranzisztorokat használni.
Nemrég csináltam én is egy szőrös mamutot. A Pinch nekem kissé furinak tűnt... Ha az eredetileg ajánlott alacsonyabb hfe-jű 2n3904-eseket használtam (hfe=130 körül), akkor a Pinch ugyan gate-ként funkcionál, de valami elbaltázott lecsengéssel A hang elindul, aztán a gate ugye megfogja, de utána még recseg kicsit, mintha az áramkörben levő mamut még kicsit belepukizna a jelbe Ha kicserélem nagyobb hfe-jű tranzisztorokra (hfe=300 vagy még nagyobb), akkor egyfelől a gain nagyobb lesz (ezt ugye vártuk is), de a Pinch már nem annyira fogja meg a jelet, nincs az a határozott megállása a hangnak, igaz cserébe mamutpuki sincsen. Van valakinek tippje, hogy mit lehetne csinálni, hogy ne legyen ilyen a lecsengése a hangnak az eredetileg ajánlott 2n3904-esekkel se?
Köszi!
Még én sem tudom, hogy véglegesen hogy használnám. Elsősorban szólókiemelésre gondoltam, ekkor torzító mögé kell gondolom, de a modulációsok elé? Vagy ilyenkor a lánc végére?
Akkor ha úgy döntök, hogy állandóan bekapcsolva legyen, akkor a lánc elejére, ez tiszta. Nem bufferként kellene, mert 4 pedálom van összvissz, ebből ez a booster az egyik. Inkább csak jót tesz a hangnak, kiegyenlíti, transzparensebbé teszi.
Én állandóan bekapcsolva tartok egy Kasléder WH-t (na jó, este azért kikapcsolom), a lánc elején. Az a cél, hogy dögösítse az alaphangot, és csökkentse a hosszú lánc miatti jelvesztést. Ha ilyesmi lenne a cél nálad is, akkor inkább az elejére.
Ja, sokan ott buknak el, hogy nem bírják a hirtelen jött ismertséget, reflektorfényt aztán irány a műtőasztal. Szerintem fontos lehet, hogy lelkileg támogassuk, mellette legyünk, ne tagadjuk meg bármit is csinál.
Tudtok ajánlani egy olyan rackes multit, amiből csak egy jó zajzárat ill Kórust akarok kiszedni, anélkül hogy hozzászólna a bemenő hanghoz? A zajzárnak egy (nagyon) high gain sound-ot kellene kapuznia.
Sziasztok,
Randall RH150 G3 fejet használok, amely effekt loop-jának send és return jelszintjei egy-egy potméterrel állíthatóak. Mi alapján kell beállítani ezeket a jelszinteket? Tönkretehetem-e az effektjeimet, ha túl nagy "send-szintet" állítok be?