Az a gondom veletek, hogy ti már akkor azon filóztok, hogy mennyiért lehet majd eladni, amikor még meg sincsen. És, nehogy vegyetek hozzá tokot, pláne valami jobbat, mert nagyot fogtok bukni rajta! Én most is azt mondom, hogy egy jól kivitelezett Squer érdemes felépíteni fínomságokkal, ha valakinek nics, csak úgy hirtelen felindulásból akármikor a zsebében 400e.ft.
Nemtom,az én szememet nagyon bántja az ilyesmi (meg az elipszilonos muszáj),ráadásul hamár megy a nagy nemzeti öntudat az offtopikban sokak részéről,akkor lehetne venni a fáradságot,és odafigyelni a magyar helyesírásra.
80-100ezres tételeknél, kategóriában, mit számít egy-két 10e.ft? Előbb használni kell egy évtizedet, azután lehet rinyálni, hogy ócsóér ment el, mikor már 50 gitár árát megkerested vele.
Részemről, csak annyit, hogy tetszőlgesen tuningolhatók a pickupjai, amint az alábbiakban írtam. A jávor fa abban is jávor fa, mint a drága Fenderben,stb., stb.
Azt nem is kell tuningolni! :)
Ezzel nem értek egyet, mivel volt szerencsém néhány gitárhoz és tudom nagycuccon mi a különbség köztük, tuning ide vagy oda! Azon felűl az eladása sem elhanyagolható!
Nekem volt akkoriban Japán, kettő is elég nagy volt a különbség.
100 felett picivel kapsz Japán Fendert, alatta meg Mexikóit.
Méglejjebb, meg Indonézt, koreait.
Üdv!Tudna nekem valaki pár információt a japán squier-ekről adni?volna egy 90-es évek eleji squier strato eladó 80-ért.Ezért kérem ha valaki tudd valamit irni ezekről..köszi
Na és egy Fender mennyivel ér többet színpadon, mint egy tuningolt Squer? Semmivel, sőt messze annyit sem. El kell dönteni, hogy a névért fizessen valaki vagy a hanggért.
És, ha már szerelékek, meg egyebek pluszban, azok is mind, mind jó anyagok, csak a név miatt nem fog annyit érni, de hát nem arról szól egy zenész élete, hogy félévente cserélgeti a hangszerét. Az én tuningolt Johnson basszerom, ami valójában közel sem ér annyit, mint egy Squer és, amit csak azért tuningoltam, hogy bemutassam, mit produkál a jó pickup is egy értéktelenebb hangszerben, annyira jól szól, hogy egy 270e.ft körüli Fenderért sem adnám oda, csupán csak a felirat miatt! Engem az érdekel, ha a kezembeveszem, bedugom és a közönség megdöbben, vagy akárki más, aki meghallgatja nálam. Fényévnyi minőségi különbség a saját fadarabom javára.
Egyénkét a Fendertt nem lehet tuningolni, sem a Kókaliforniait, sem a mexikóit, sem a Japánt.
Egyébként nekem volt mex. meg usa és én tudom a két gitár közötti hézagot. Japó gitárom nem volt, de sokan dícsérik, ha valaki szereti a jó vastag nyakat! :)
Hát ha kifejezetten "profi", egyedi szintig akarsz eljutni, akkor szerintem nem éri meg. Ha neves hangszedőket raksz bele, azok önmagukban is túlnyúlhatnak maga a gitár árán, aztán kulcs csere, egyéb, mondjuk koptató, ilyesminek a cseréje, és hamar megy az összeg a 100 felé. Ha egyedi, saját ízlésednek megfelelő gitárt akarsz, és nem tudsz megfizetni egy Fender Stratot, hogy azt tuningold, akkor jó, de ha későbbiekben eladni is szándékozod, akkor semmi képp se, mert Squier az Squier, és a név miatt senki se venné meg 100 feletti áron. Többek közt ezért nem fejeztem be a saját SQ Stratóm tuningolását.
Általános elképzeléseim vannak, de annyira nem merültem bele a Sq gitárokba.
Az biztos, hogy érdemes tuningolni őket.
Olyannyira, hogy most gondolkodóba estem én is.
Mivel csak általánosságban van némi elképzelésem a SQ gitárokról, ezért volna egy kérdésem.
Ha pl. egy Affi. Stratot elkezdek tuningolni jó szedőkkel elsősorban,
milyen szintig lehet eljutni?
Semmiképp nem az USA Strathoz képest, hanem ésszerű kereteken belül.
Milyen szintet lehet megütni vele?
Fender hangzáshoz képest?
Éttem... A maradvány lukakat betömik és az új trem amúgyis eltakarja. Viszont igazad van, hogy kb. 15e a különbség az affy és a std között. Azt azonban továbbra is tartom, hogy szerintem egyik trem sem (se a kétpontos se a vintage) használható igazán komolyan.
A Jeti PU-kra nem tudok mit mondani: sose volt nekem olyanom. A többit meg ki tudod próbálni.
Nem kifejezetten, a tuning az egyik alternatíva, a másik, hogy megveszem a jobb pickuposokat és úgy hagyom... Valamiért az itt olvasottak miatt úgy gondolom, hogy a Jeti féle megoldás a jobbik választás, de hangminta híján valami megerősítés / cáfolat jól jönne...
Hát nem is tudom, hangszer + maradvány csúnyalukak + 15e a tremért, szerintem kb kiadja a standard árához a különbséget...
Sztem a tremolócsere kb. 15e-ből megvan hangszerésznél, anyaggal együtt. De miből gondolod, hogy a kétpontos jobb, mint a vintage? Sztem egyiket sem lehet értelmesen használni. Valamint a Duncan designed meg hot rails PU-kat el is felejtheted, ha kifejezetten Jeti-féle PU upgrade-re hajtasz.
Hja, csak az az átkozott tremoló. Annak a cseréje kétpontosra egyrészt fúrás, másrészt nem olcsó.
Plusz jobb szeretnék juhar nyakat, az meg mintha nem lenne Bulletnél. Affinitynál mondjuk de, de még mindig ott van a trem... Ha azt (meg az esetleges nyakcserét is)beleszámítjuk, nem biztos, hogy nagyon elmarad egy standard árától, vagy...?!?
Akkor ezt nem tudom.
Ibiék két hársot különböztetnek meg, sima, és amerikai.
De a múltkor rájöttünk arra is egy másik topicban, hogy a platán is egyfajta juhar a szótár szerint.
Szerintem mondjuk nem.
A lime-ból, inkább valami citrusfélére asszociálok.
Szerintem a kulcs a legutolsó szempont, azt kilehet cserélni bármikor, és viszonylag olcsón, jó minőségre.
Viszont mint már mondtam, én se a Standardot választanám tuning alapnak.
Főleg azért, mert azok égerből vannak.
Egész reggel ezen agyaltam, és szerintem a Standard SQ-k a faanyagban vannak "lebutítva", a többi meg elektronikában.
Elég lenne, csak a midet és a bridget tuningolni, esetleg, csak a bridget.
Azért a biztonság kedvéért, még mielőtt elküldenéd, szeretnék látni egy fotót valamelyik pickup aljáról. Mert, hogy biztos legyek abban, hogy azok a tipusok vannak-e benne, amiknél cserélhetőek a mágnesek. Ezt, a fotóról rögtön látni fogom.
Egybajom van ezzel, amellett, hogy teljesen igazat adok neked. Mivel a tremoloval is kezdeni akarok valamit, mégpedig a kétpontossal, így nem sok választásom van. Vagy std, vagy deluxe. A többin vintage 6-os van... Vagy?
(Szubjektív: a világoskék deluxe szvsz gyönyörű... )
És a véletlen egybeesés, ami ilyen szinten kevés van a világban, hogy a Squer pickupok csévetestjeik, beleértve a basszuspickupokat is, pont ugyanolyan
méretűek: furatok, a csévetest magassága, a jó minőségű sztirol anyaga, stb., mint az én saját kontrukciójú szisztémáim csévetestjei!!!!!
Ezekre, ezekbe, pikk-pakk bele és hozzá tudom építeni azokat a mágneseket és acélidomokat, amiket én is használok a sajátjaimban, anélkül, hogy a tekercshez egyátalán hozzá kelljen nyúlnom. Viszont azt is tudni kell, hogy szinte minden gyártónál, egy-két kivétellel, mindig a bridge pickupok a halottegerek. Pedig ott van az orruk előtt a megoldás és még senkisem jött még rá. Ezen én már sokat filóztam, hogy miért nem. Mert a cégek 90%-ának nincs saját kutatólaboratóriuma. Azokat a neves márkákat másolják kicsinyke változtatással, akik a legrégebben a pályán vannak a termékeikkel, mit pld., a Fender. Úgy is mondhatnám, hogy egy hülye százat csinál.
Nincs az a Fender a világon, ami egy Squer pickuptuning után (főleg a bridge esetén) úgy szólna, harapna. Beleértve a kaliforniai 270e.-res Stratokat is. Azt viszont tudnotok kell,
hogy az összes szingle pickup a legkezdetlegesebb, legegyszerűbb alapkivitel, mind a fendernél, a Squernél és még sorolhatnám a márkákat, amiknél a mágneseket és a szerkezeti felépítésekeket illetően tök egyformák, KIVÉVE a SQUER, annyi nüansznyi, de pozitív különbséggel, hogy
azokból ki lehet nyomni a mágneseket anélkül, hogy a tekercs összeomlana és más tipusokra cserélni, mert a csévetesteknek van egy műanyag magja, törzse, amiben furatok vannak és a műanyag törzsre van a huzal tekercselve. Ráadásul kimondottan pereciz a tekercselés és még valami trutyval át is van itatva a tekercsköteg, amire más cégek nemigen gondoltak. Nagyon lényeges szempont a sípolás határértékének a kitolására! Ez az élet fintora, hogy az összes Fender hangszedő úgy néz ki belülről, mintha az általános iskola
ötödik osztályos politechnikai óráján készítették volna a gyerekek.
Hangmintám sajna nincs, itt van némi infó a bridge PU-ról:
Guitarfetish HC review 1 HC review 2 A Mini Crunchy-ról sajna nincs teszt, a Gutarfetish-en megtalálod annak is a speckóit.
Nomeg persze bármikor ki lehet próbálni a telémet is, nem kell megvenni, a kipróbálás meg ingyé" van :)
Tuning alapnak én nem választanék egy 70-80e.-res gitárt, mert hangszedő vagy egyéb cseréje esetén hamar 100 felé ugrik az összeg, és abból már egy mexi Fendert is vehetsz magadnak. Legalább is én ilyen alapon vagyok.
Jeti mindegyikkel csodát fog művelni! Serintem!
De ezekre a kérdésekre Hun 2 perc alatt megadja neked a választ. Szakértő! Nagyon sok fender és sq megfordúlt a kezében.
Oké, konkrétan a Jeti féle pu tuningról nem sokat tudok, azon kívül, amit itt olvastam. Szívesen meghallgatnám, ha taáltam volna mintát, de nem találtam... :( Csak sok hálás usert, ami mindenképp bizalommal tölt el... :)
Másrészt az is érdekelne, mivel többször le volt írva, hogy remek tuning-alapanyag valamelyik sq hangszedő, de melyik? Tehát konkrétan, ha ilyenre adnám a fejem, vajon a két kinézett típus közül melyiket lenne célszerű megvennem...
Szal" most épp az általad említett kérdezősködős információgyűjtés fázisában lennék...
Öööö... Nemigen értem mi érdekel? Fogod a hangszert, játszol rajta, ha tetszik a hangja, akkor okés, ha nem, akkor meghatározod magadban, hogy milyen hang kellene és elkezdesz keresgélni. A keresgélés lehet meghallgatás (youtube, PU-gyártók hangmintái, egyéb netes források, ismerősök gitárjai) vagy kérdezősködés, bár az utóbbi nehezebb, kicsit olyan, mint a borkóstolás: mindenki kicsit másképp határozza meg a hallott hangot. Ezalapján jó esetben meglesz, hogy melyik PU kell neked (gyártó + típus), megszerzed valahogy és kicseréled a gitárodban. Vagy kicserélteted egy hangszerésszel.
igyekeztem tájékozódni itt Squier ügyben, jól megokosodtam, aztán a végére egyre nagyobb lett bennem a zavar.
Szóval a következőkre lennék kíváncsi:
Leszűkítettem a kört a Standard, illetve Deluxe modellekre.
- mennyiért lehet reálisan hozzájutni egyikhez, vagy másikhoz?
- jobb-e annyival a deluxe (jobb pickupok talán?), mint amennyivel többe kerül (20k)?
- olvastam, hogy Jeti Mester megtáltosítja a sq pickupokat. Ez konkrétan mely típusokra igaz (merthogy a Deluxe-nál valami Duncan Designed, meg Hot Rails pu-k vannak) és pontosan milyen előrelépés várható? (zaj, hang, ...)
Összefoglalva: tapasztalatok szerint érdemesebb egy std-t megvenni és megtuningolni, vagy megéri egy Deluxe-ba beruházni (ott van valami Duncan Designed, meg Hot Rails modell is) és úgyhagyni?