Azt hiszem az ehx ebben is lemosta a boss-t picit. Na én meg erre gerjedtem rá. Eddig a digitech jamman stereo és a boomerang looper volt az, amit kitaláltam magamnak, hogy választok közölük, hogy melyikre gyűjtök. De most, hogy ez beúszott, valószínüleg meg sem állok eddig : )
Még nem tudom elképzelni, hogy mennyire lehet menedzselni egyszerre sok effektet, és sok sávot ilyen szintű részletességgel, a pedáltánc teljesen új értelmeket nyer : )
Viszont tényleg a leggusztusosabb pedál, amivel eddig találkoztam of all time.
a mit csináltam vele kérdésre:
egy koncert erejéig egy matekmetál zenekarnak csináltam többsávos szőnyegezős intro-kat és outro-kat.
egy sáv szétcsúszott arpeggio, 2 sáv szőnyeg meg 1 sáv valami prüttyögés.
amúgy meg ötletelni, dalt írni kurvára hasznos, mert mondjuk egész nap a fejedben jár egy bézlájn, hazamész, belejátszos a looper-be, aztán nem kell layerez-ni, hanem még mindig 3 különböző témát mellécseszhetsz.
jah, a sávonkénti level-ek mozgására is érzékeny felvételkor, tehát teszem azt ha egyre hangosodik időben, akkor úgy is rögzül, mintha beúszna.
fogad külső órajelet is, de szinkronizálja is a sávokat egymáshoz.
nemtom mit mondjak még, kurvára hasznos és okos jószág.
ez egy 4sávos looper.
4 sávot tud lejátszani felvenni, illetve lejátszani párhuzamosan.
a sávok megfordíthatóak, pitch-elhetőek, panorámázhatóak.
röviden ennyi :)
compact flash kártyára menti a sávokat, s kártyaolvasóval áttoszhatod számítógépre a 4 sávot, illetve a 4 sáv mixét is , külön (ötödik) wav fájlként.
super mulitrack looper-nek híják hivatalosan s van hozzá egy kurvára praktikus lábkapcsoló, ami hasznos nagyon is, ha le van foglalva az embör mind2 fia.
bozobreaktől vettem kb. 2 éve, nememlékszem mennyiért, vettem hozzá még 5 CF kártyát s most árulom, hogy ki tudjam majd eccő fizetni az eventide space reverb-et amire mostanában feláll nagyon
meg lehet oldani, a korrekt az lenne, ha a pedálokat így terveznék.
A megoldás az, hogy minden lehetséges kapcsolódási meleg pontot nagyértékű ellenállással földre kell húzni. Általában elég, ha a bemenetet, kimenetet és TBP átengedő ágát lehúzzák. A bemeneten a bemeneti kondenzátor gitár felőli oldalát kell lehúzni, de már a kapcsoló után. A kimeneten a kimeneti kondi erősítő felőli oldalát, de még a kapcsoló előtt. Ezek a kondik szoktak feltöltődni, amikor az egyik végük a levegőben lóg, és amikor rájuk megy a kapcsoló, akkor kisülnek, és ott a pukkanás. A legfontosabb a bemeneti kondi, mert ami ott pukkan, az kierősödik az effekt végére.
Ennyi a trükk. A probléma általában az, hogy nem férnek el az ellenállatok.
Egyébként semi hiszem, hogy az megoldaná, a pukkanás azért van, mert TBP mechanikai kapcsolása miatt van pár msec "szünet", attól van a nagy tranziens.
Nem is tudtam, hogy ilyen létezik, de most látom, hogy árulod, hogy van olyan, hogy ehx 2880.
Zseniális kütyünek tűnik, hirtelen az álmommá vált. Előfordulhat, hogy csak 5 év múlva lesz alkalmam ilyet venni, szerezni, de akkor is basszameg.
MI EZ?
Nem akarsz róla mesélni picit, hogy honnan, mennyiért, mit is tud, mit csináltál vele ilyesmiket?
Amit eddig találtam róla, azok alapján talán a legizgalmasabb pedál, amit valaha is láttam.
Sok loopert próbáltam az elmúlt időben hangszerboltokban, hogy mi is lenne a megfelelő, nekem magamnak egy RC-2nél sose volt többem, az el is ment anno anyagi okokból... De szeretném egyszer pótolni, csak még nem tudom mivel, és mikor.
Eddig a digitech jamman stereo tetszett a legjobban, lábkapcsolóval meg ilyenek ár érték arányából adódóan, de most új dimenziót nyitottál!
Hohó, az jó. Bár most belegondoltam, ha veszek egy (akár) kiszuperált wah-t, és abba beletolni, alkatrészek, meló s a többi, kb. annyi árban, mintha berendelem ebay-ről.
Áh, azért nem szeretek ide járni hozzátok, mert mindig elkezd járni az agyam. :D
kb értem, asszem, csak az előbb melléolvastam. szóval az előmágnesezés is pusztítja a régi hangot (mert ugyan az, mint a törlő jel), és ezért kapcsoljam le az oszcillátort, ami adja a törlő meg az előmágnesező jelet is. ugye?
viszont bias nélkül oké, hogy sokkal tovább rajta marad a jel a szalagon, de újat se tudok rá felvenni, nem?
A törlőoszcillátor az öntvény mechanikában foglal helyet. Egy kis üregben van, aminek egy négy csavarral levehető fém teteje van. Ha levezsed az alsó műanyagborítást, akkor hozzáférsz. Ottan ni jobb oldalt.
hát, pont az lenne a lényege, hogy ottmaradjon a régi hang.
az előmágnesezés nem ugyanaz mint a törlés? vagy az az, amit itt biasnak ír? sajnos annyit értek a témához, amit gugliból kivadásztam.
csak ehhez szét kell szedni az egészet meg megkeresni azt,
az orrom előtt lévő drót megszakítása egy kapcsolóval meg szimpatikusabb.
és ha szerintetek nem baszok el vele semmit, akkor inkább utóbbit próbálnám ki
köszi!
mer miabaj az író/olvasóval?:D
amúgy gondolkoztam rajta, hogy berakok egy kapcsolót a törlőfejhez, hogy ki lehessen kapcsolni lúpolgatáshoz.
nem tudod, hogy hogyan van meghajtva? szóval nem bánja, ha simán megszakítom a kört, vagy kapcsoljak be olyankor egy műterhelést a fej helyére? és ha igen, mekkorát?
Nekem LEM Baby powermixerem van, abban van egy három lejátszófejes kis delay, ugyan elég rövid a késleltetési idő, és meglehetősen lo-fi, de azért az is fasza :D Főleg, ha kitakarom egy papírdarabbal a törlőfejet :D Meg, hogy azonnal tolhatod is ki a hangot 2x150W-tal :D
neem, nem csöves.. de legalább ritkábban romlik el, meg nem kell bele csöveket venni:D főleg, hogy az erősítőimbe is kéne már cserélni, csak zsidó vagyok.
de a tologatható fej nagy megoldás.
most vettünk fel valamit így házilag és az énekfelvétel közben néha rángattam a potit, meg feltekertem a fídbekket, hogy jó legyen:)
van egy tökéletes solid state copicat-em, a legszebb állapotú amit láttam ever, pedig volt nekem is három, jóhaveromnak van is 3 gyári lábkapcsolóval, gyári pótszalaggal.
elvileg megvette egy arc, de kurvára halogatja az ügyletet.
ha izgat bárkit, könnyebb, kisebb mint bármelyik díncord, megbízható, jólszólós és természetesen ebay-es ár alatt adom minnyá előkukázok fotót róla.
Jó is a szalagos. De ő nem csöves, ugye?
Az enyémen is imádom/imádtam a beállításokat. 3 fej adagolta a 3 visszhangot, egy puss-pullal tudtad felezni a time-ot, od csati volt neki, stb.
De hát na... f@szomat. Hagyjuk inkább, csak felb@szom magam vele. :D
ja, a képről az egyik dmm az enyém, de nem adom szalagosból egy ilyenem van, bár már egy ideje énekre használjuk, mert túl sok a diléjpedálom, meg amúgy se fér be a bórdba, meg g***inehéz, szar cipelni, stb.
mostanában az a baja, hogy jól felmelegszik és megnyúlik a szalag, laza lesz, gyengül a visszhang.
de amúgy faja nagyon: ha akarom torzít, gerjed, sikít, a motor kétféle sebességgel tud menni és kurvajól szól a felpörgés meg belassulás:)
Ha már delay... most találtam meg a régi telefonomon, gyorsan feltoltam.
Sajnos mindig van vele valami, hol ez krepeg, hol az sistereg, legutóbb kinyomott magából egy adag bakelit szagot, gyorsan kihúztuk, és azóta pihenő pályán van.
Nem t'om mennyire jön át a feeling. Hihetetlen cucc, úgy el lehet vele szállni, hogy csak na. Csövesen, nagy hangerőn pláne. Kócos motorja pörög benne. (Apropó, Kócos: fingom sincs, hol a régi...)
Jaaa, pedig épp fel akartam ajánlani beszámításnak egy Solton Dual Digital Delay MDD-1500H-et. Rackes, és mindenféle paraméterezési opsön van rajta, gondoltam neked való lenne a sok zajhoz.
Az egyik kedvencem a feedback kimenet. Exp. pedált rákötöd, nyomva tartod, és begerjeszted a g***ibe, felengeded: eltűnik a delay. Jó cucc, csak már a f@szom kivan a sok cimbálni valóval...
O.K., a gond itt megint a Budapesten való tartózkodás lesz.
Jövő héten csak kedden vagyok fenn (mostanában így járok, megyek-jövök), általában délutánig. Ez lesz a para, nem tudok hozzád se kimenni, se cuffangolni ide-oda, időhöz vagyok kötve.
Te meg gondolom melózol délutánig.
Hm... pedig a Zen érdekelt volna talán a legjobban. :)
A TS-t csak érdekességképpen akarom hallani, hogy mit másolnak le évek óta a gyártók, mert még nem volt a lábam alatt egy Tubescreamer sem.
"Gitáros füllel" tudsz mondani valami összehasonlítás a Timmy - COD - Zen trióról?
Alapvetően annyi csak a bajom, hogy a COD-ot od-nak és dist-nek is használom. Viszont mindig szopok a beállítással két szám között real time, mert full drive-on vissza kell venni a volume potit, hogy kb. hangképben maradj, stb. Ezért kell mindenképp még egy torzító.
A Tantál (elko) polarizált; az eredeti TS-ben a két 470nF ilyen, az 1uF-osak pedig NP Al elkók. Ezek nehezebben beszerezhetőek, helyettük - szerintem - használj fóliát.
Mondjuk ha "meg se szólal" az viszont nem magyarázható a kondik típusával.
Najó most lehet, hogy nagy hülyeséget mondtam. Rákerestem más TS-9 kapcsolási rajzokra is, mert gyanús nekem amit használtam, és némelyikben a tantál kondikat polarizáltként jelölik, némelyikben meg nem.. Én abból indultam ki, hogy nem-polarizált kondenzátorok (ahogy az nálam jelölve van), és ezért is cseréltem az NP elkoimat tantálokra (NP nem volt a boltban).
Igen, tisztában vagyok a föld jelöléssel, csak konkrétan a (ezekszerint) bypassról nem tudtam, hogy micsoda. Az 1 uF NP kondi helyett, 1 mikrós tantálokat használtam, de tudtommal ez rendben van..
A "legalsó vonal" a bypass-route, amíg nem működik az áramkör, addig nincs dolgod vele.
A közös (naná) földelést a kis vonalazott háromszögek jelölik.
Az output földjét csak akkor nem kell külön bekötni, ha fémdobozba szereled, és a doboz biztosítja a kapcsolatot a két Jack-aljzat földje között
Köszi! Akkor valami mást ronthattam el, mert ezekszerint mégis csak jól kötöttem be alapból.
A kapcsoláson a legalsó vonal az inputtól az outputig, az a közös földet akarja reprezentálni? Csak mert az inputnál külön jelölték, hogy le van kötve a földre, az outputnál nem.
Igen, a dugó csúcsához megy a sárga vezeték, és az alatta lévő pöcök is.
A fekete meg az elem negatívja, ez az input jack, akkor az jól van?
És outputnál tök ugyanez, szóval azt is földre kell kötni?
Kék: NYÁK föld
Sárga: be-, vagy kimenet. (Már ha a bekötött érintkeződ a dugó csúcsához megy, és nem a gyűrűre)
2,2 MOhm: csak annyi a szerepe, hogy kapcsolgatáskor csökkenti a csattanást.
sziasztok!
egy ibanez ts-9et raktam össze, de az input/output jack aljzatok bekötésére nem jövök rá a kapcsolási rajz alapján amit használtam. valami általános bekötési szabály, vagy hasonlóval tudtok szolgálni ezügyben?
a spektoron le van tekerve flatra, mivel az csak emelni tud mélyet és magasat. ilyen az aktív tonepump rendszer. a gitáron pont fordítva van, az passzív és csak vágni tud, és ki van tekerve.
A Prolude erősítőn meg minden 12 órán van, az meg ott flat. ez 3 rendszer, mindegyiknél máshol van a flat. gondolnám, hogy egy TS pedál is ilyen aktív szisztéma.