Ilyen egygitáros-egysávos megfejtésre használható,csak Gorilla itt arról beszélt,hogy 4 sávon vennének fel szimultán basszusgitárt pl.,sztem nem érdemes kockáztatni,ha már pénzt öl bele az ember,akkor inkább menjen biztosra. Bizonyos keretek közt használható,sőt elég az USB,ha vkinek csak arra kell,hogy otthon ötleteket vegyen fel,de komolyabb munkánál sztem nem érdemes kockáztatni,hogy nem válik be,és bebukik az ember egy csomó pénzt.
Nekem max a pendrive van rajta és nem állandóan. Az egérhez volt ps/2 átalakító, és ezzel is használom. Lehet venni pár ezerért, bővítő usb kártyát, amire csak a hangkártyát teszed. Én próbálom ezeket az usb-s ketyeréket védeni, mert nekem az ux1 itthon, nem volt még gondom vele. kopp-kopp
Jól néz ki,és ADAT-on rá tudsz tenni még további 2 in-outos mikielőfokot,és akkor 4 csatin tudsz egyszerre mikrofonnal rögzíteni. Ez nem rossz megfejtés a pénzéért.
nekem az EDIROL jön be, már csak a színe miatt is. (de komolyan:)) Mert az sem mindegy. Egyébként az tetszik benne, hogy egyszerűen áttekinthető és kezelhető. Azt nem tudom, milyen szoftwert adnak hozzá
Azért aki ilyet vásárol, az feltételezem, tisztában van ezzel, és nem fogja olyan géphez kötni, ahol minden usb-ről megy:). Amúgy külön írják is a követelményekben, hogy "1 szabad usb 2.0 port", és hogy usb hub nem támogatott. Az meg, hogy 8 sávon bírja-e a 96khzet 24biten, kiszámolható. Ha nem bírná, akkor nem hiszem h raknának rá ennyi bemenetet (bár lehet naiv vagyok). Nyilván stabil, jóféle alaplap/gép kell hozzá.
Nem próbáltam ilyet,de erős kétségeim vannak a line6 "stúdió"termékeit illetően...ki kell próbálni,de sztem egy 8 sávos 24 bit/96kHz-es felvétellel megfektetni az USB hubot,mint a huzat,főleg ha USB-s egér,billentyű,apjafasza is van közben a gépre kötve.
Az egészből még az nem világos, hogy pl egy Audió cd 150 kbit/sec sebességel "szedi" a jelet... Na most itt meg 400 és 800 Mbit/sec-ről beszélünk.
Gondolom a kilo meg a mega közöti dolgokkal mindenki tisztába van.
Én szerintem max. a stabilitás lehet a meghatározó, és nem a sebesség.
:)
Értem. Csak gondoltam megosztom. Kíváncsi leszek az usb 3.0 ra 4,8 gigabit/másodperc szabványú lesz, és idén kijön. Visszafele is kompatibilis. Remélem a hangkártyákra nézve áttörést hoz. Gondolom nem csak a sebességre, hanem a stabilitásra is gyúrtak.
Ezzek nincs gond, a FW stabilabb adatfolyamra képes, ezt magyarázták előbb is. A hangkártyák nagy része csak a FW400-as szabványt használja alapból, ami elég 16 sáv 24bit/96khz egyidejű felvételére.
De pont ez a lényege annak is,amit lentebb idéztem.Hogy az egy dolog,h az usb 2.0 gyorsabb a 400-as FW-nél,de nem folyamatos streamingre van tervezve,emiatt jól be tud szaggatni ha kell,ha nem.
A 4 bemenetes kártyák általában osztottak (2 vonal+2mikibemenet) A focusrite-ot ismerem ezek közül úgy-ahogy. Ha tudtok olcsón külföldről vegyetek egy RME Fireface 400-at azzal biztos nem lesz gond.
FireWire 400 (IEEE 1394a) 400 Mbit/s-os!
Az újabb FireWire 800 (9 érintkezős vezeték) 800 Mbit/s-os adat átvitelre képes.
Usb 2.0:
480 Mbit/sec
tehát a régebbi szabványú FW lassabb az usb-nél.
Az újabb meg kétszer gyorsabb majdnem.
Viszont idén ha minden igaz kijön az usb3 ami 10X gyorsabb lesz a mostani szabványnál. Wikipedia
De,annyi van,hogy a kártyákon általában a nagy csati van,vagy kell egy kicsire szűkítő adapter vagy egy olyan kábel,aminek az egyik vége nagy,a másik vége kicsi.
Vagy átalakító,vagy olyan kábel,aminek az egyik vége kicsi,a másik vége nagy csatlakozós. De pl. anno az M-Audio kártyámon volt mind a két féle FW csatlakozó,annyi volt a különbség,hogy a kicsin nem tud tápot szívni a FW porton keresztül.
Ha már az ember áldoz rá,akkor sztem felejtős az USB. Arra,hogy valaki otthon pötyögjön néha vmit felvételre,arra jó az is,de én már komolyabb otthoni demozáshoz sem javasolnám az USB-t. Egyszerűen nem erre van az interface kitalálva,míg a FW igen.
Azért ennyire nem szörnyű a helyzet. Amit leírsz, az igaz, de azért nem azt kell elképzelni, hogy az usb-s cuccok alkalmatlanok lennének ilyen feladatokra. Ha így lenne, senki sem venné őket. Egy otthoni studioba, ha az ember nem akar egyszerre 15 sávot rögzíteni, sztem teljesen megteszi az usb.
Szintén fórumos informatikus kolléga hozzászólását kopizom a témában:
"Egy atlagos hangkartya kozvetlenul az
alaplapi buszrendszerre kapcsolodik.
Egy normalis, kulso konverteres kartyanak sajat rendszeru
kabele van a PCI kartya es a kulso egyseg kozott.
A Firewire kabelt realtime adatkozvetitesre fejleszettek.
Pl a digitalis kamerakrol (video) ezzel lehet beolvasni
a szalagon levo adatot realtime. Ha zavar van, akkor leall.
Az USB nem tud igy mukodni. Remelem nem mondok hulyeseget,
de az USB adatcsomagokat kozvetit, olyan folyamatos
adatatvitelre alkalmatlan, min a FW. Azonkivul az USB
oszthato, a FireWire pedig tovabbkotheto. Ez azt jelenti,
hogy ha egy USB cuccot HUB-ba kotsz, es a HUB-ban van
masik eszkoz is, akkor a savszelesseg megoszlik.
Mondhatnad, hogy nem hasznalsz HUB-ot, de az alaplapon
is eleve HUB van, szoval nem tudsz elkuloniteni
egy csatornat a hangkarinak, tehat instabil lesz."
az igazi szívás h a gyerök nem volt hajlandó mo-ra küldeni a cuccot,
így egy barátom hozta haza németországból, 2 hónapra rá
és addig már feedbackelnem kellett, meg fizetni stb. és az egész csak később derült ki.
negatív fídbekk alap,ha paypallal fizettél,akkor elvileg visszatarthatod az összeget addig,ameddig nem érkezett meg a cucc,meg van lehetőség panaszt tenni az ebaynél,azt is érdemes meglépni
" Authorized US Digidesign dealers do not sell Digidesign products on eBay.com or other online auction sites in the US. If you purchase a Digidesign product from an online auction site, you may be purchasing from someone other than an Authorized Digidesign Dealer, and your software product may not be registered. "
az van h azt írták h a kódnak a manual füzetén kell lennie.
mondom nekik nincs füzet, van viszont minden más, amivel igazolni tudom h nem lopott áruról van szó - erre jött megint a duma h a DD-nek nem éllmódjában, bla-bla-bla.
ami a leggázabb, h csak a magyar supportot lehet elérni,
mert a DD nek nincs a honlapján egy központ email.
ja igen
csak honnan a rákból szerezhetnék egy auth kódot??
van egy olyan lehetőség a digidesign honlapján h
termék transzfer ha eladó vagy és átadod a mindenféle kódokat
egy űrlapot kell kitöteni, elküldtem az embernek de még nem válaszolt.
crackelt pro toolshoz meg nem lehet hozzájutni tudomásom szerint.
Használja valaki rajtam kívül az UX1-et elsődleges hangkártyaként is felvételkészítés mellett? Ha igen, másnál is van olyan probléma, hogy ha pl. zenét hallgat (akár vmilyen lejátszó progival, akár youtube-on...), akkor ha közben scrollozik pl. egy weblapon, elég gyakran akadozik a hang scrollozás közben? Nem minden weblapon, és nem is mindig (pl. most ezen a forumon nincs gond), eddig nem jöttem rá, mitől függ. Mi lehet a baj? Lehet h túl kicsire állítottam az asio beállításokba a buffer-méretet? Ha nagyobbra állítom, akkor már egy picit zavaró a latency gitározás közben...
rájöttem, hogy igazából az sem lenne rossz, ha mondjuk 4 csatornát tudnék venni. Hol van idehaza olyan hely, ahol nagy választékban lehet venni erre alkalmas külső hangkártyákat?
há én digivel vettem most fel (002 Rack), nem rossz, de vhogy nem a világom..m-audio fast track pro-t akartam most venni, de lebeszéltek, Focusrite Saffire-t nézek, hátha elcsípek 1et jó áron..sokkal jobb..csak no pro tools..mind1, nuendo is elég fasza nekem. jah, vicc: Pro Tools addig nem indult el (7.1 van meg), míg nem szedtem le a waves mercury-t...me nem tetszett neki..:D azt köszi...
Ez igaz viszont,legalábbis az M-Audiora. A Digidesign előfokokkal nekem semmi bajom nem volt,sztem a MOTU színvonalát simán hozzák. M-Audioval+PT M-Powereddel kezdtem az itthoni stúdiózgatást,a PT miatt a mai napig sajnálom,h váltottam,de azóta az összes cucc nagyságrendekkel jobban szólt a minőségi különbség miatt az előfokok esetében.
Jó a Pro Tools, csak sajna hardware-ileg nagyon korlátolt, és egy jó m-audio/digidesign kari nagyon drága, nembeszélve, hogy az előfokai,konverterei gyengébbek az azonos árkategóriában lévő kártyákénál..
na az egy külön történet:
az mboxot a az ebayen vettem egy német gyeröktől, amihez ugye a pro tools 7.4 jár alapban.
igen ám de az auth code a user guide kis füzetecske elején van feliratozva
és emberünk kifelejtette a csomagból.
írtam neki kb 6x h pls küldjed el, semmi. írtam neki legalább a számot mondjad be öcsi.
Írtam a magyar digidesign képviseletnek h lécci adjatok egy új kódot - MERT BAKSZI A DIGIDESIGNEK NINCSEN !!! NEMZETKÖZI TECH SUPPORTJA CSAK TELEFONON EGY TENGEREN TÚLI SZÁMMAL -
de kérés eutasítva ilyen szöveggel: társaságunknak nem áll módjában új kódot adni - de mondom itt az mbox serial nr. ez alapján csak ki tudják keresni.
kértem újra a srácot h legalább a digi honlapján adja át regisztrációt, de arra sem jött válasz....
így maradt egy eredeti, töretlen ableton ami 100x jobb mint a pro tools ráadásul live actben is tökéletes.
AD-nál az edit módban az overhead sávot kijelölöd a keverőn,és így tudod elemenként beállítani,hogy melyik mennyire szóljon bele az oh-be,és a room-ba.
én egy projecthez használtam addictive drums-t én használtam a saját kompresszorát,eq-ját,torzítóját,meg ki is küldtem sávonként,és a hostban tovább lett simítva,nem görcsöltem vele túl sokat itt meghallgathatod, Mimic: Diode >>>
azt a room-al tudod leszedni ( a teret, meg az áthallások nagyrészét). Én úgy csináltam, hogy egyenként kiraktam külön külön a sávokat, és exportáltam wav-ba, azt úgy bepakolni külön sávonként, és úgy masszírozni.
--- M-AUDIO OMNI I/O BOX A DELTA 44 ÉS 66 BŐVITÉSÉHEZ.-----SAJÁT GYÁRI
ADAPTERÉVEL!!!
AZ EGYIK MIC. PREAMP NEM MÜKÖDIK,/-állitólag software hiba /
- ÁRA EZÉRT CSAK 22.000 FT.
---mivel számitógépes felvételnél általában amugy is csak egy sávot veszünk
fel, ezért tökéletesen használható erre a célra, 2 db fejhallgató
kimenettel!!!!
--Recording Section
* 2 Mic/Inst plus 2 line level balanced/unbalanced analog inputs to the
Delta 44 or Delta 66 soundcard.
* The Omni’s two Mic/Inst inputs are equipped with XLR phantom power,
insert I/O jacks, individual gain controls, gain reduction “pad” switch, and
signal/ clip indicator LEDs.
-SZENZÁCIÓS PARAMÉTEREK!!
* The Omni Mic/Inst pre-amp has a frequency response of 10Hz to 200kHz,
low THO of .0009%, with a dynamic range of __130dB.
* Stereo effect return.
-----képeket tudok küldeni
tel: 47/ 361-922
mail: vardezs@gmail.com
2010-01-08 16:28 |
#2906
Értem, köszi... csak kicsit még szokatlan, nem nagyon látom még, h pontosna hogy is müxik... gondolom csak az efekt sendeket kell kikapcsolni és úgy külön sávra pakolni? Fura amúgy, mer pl. alap beállításon elég érdekes hangja van a lábdobnak, és az overhead mikivel együt kapja meg a normális hangját... ezdrummerbe az overheadpl. nem vette szinte egyáltalán a lábdobot...
Kérdés azokhoz, akik használtak/használnak Addictive Drums-t, és jó eredményt értek el vele:): Én eddig EZ Drummert használtam, és ott megszoktam, hogy simán csak kiszedem külön sávra, amit kell, és ott efektezem/kompresszálom, aztán a végén egész tűrhető lesz. Látom, AD-ben alapból vannak beépített kompresszorok/efektek, sőt, mindenféle presettel. Kérdésem az lenne, hogy AD-n belül akkor gyakorlatilag minden megoldható, ami kellhet egy normális dob soundhoz, vagy érdemes inkább szétszedegetni és kívülről basztatni? Kinek mi a tapasztalata?