Ismerve a habitusod neked kellett volna először szóvá tenned a szakmai hibákat, ha észrevetted volna őket...
Mivel ez nem történt meg, és a posztjaidból kiderül ZW szavát mindenek felettinek tartod, csak arra tudok következtetni, hogy ezek neked tényleg tetszettek..
Akkor meg komoly bajok vannak nálad, nna..
azt miből szürted le hogy hasraestem volna?
sajnos nem indultam, a kvalitásommal úgy érzem elég komoly esélyem lett volna rá, úgy rémlik, mintha erről váltottunk volna pár post-ot.
Jó pénzért bármit! (kivéve pasiszex!)
Azt is tudjuk, hogy te sokkal többre tartod magad...
Azért minősít, mert 5 fél-kezdő amatőrtől komolyan hasraestél, akiknek alapvető hiányosságaik vannak..Ez ciki..
ZW sosem volt a kedvencem, de alapvetően szeretem, ahogy játszik, mert van benne póver. Ezekben a gyerekekben szenvedés volt, nem erő.
Nem tudom hány nevezés volt, de kétlem, hogy mindet végignézte volna, sztem odatolták elé ezt az 5-öt, hogy csináljon köztük sorrendet..legalábbis nagyon remélem, különben a csávó eléggé lenullázta magát előttem..
Lehet, hogy egy ikon, meg te szeretnél a roadja lenni, de ne gondold, hogy ezzel más is így van..én pl. sokkal többre tartom magam annál, hogy bkinek is a roadja legyek, de ne is foglalkozz vele..
hát az 5, 4, 3 az valami kezdő szint, se vibrátó, se nyújtás, se élet benne.
a győztes meg húzza ahogy kell, bár csak 3 ujjal.
de 3 ujjal is lejátssza a többi hőst, na.
Hát, ez csak téged minősít.. Elég komoly hangképzési problémák vannak mindegyiknél. Az összes-vissza pentaton tekerés nem egy nagy etwas, viszont a szúnyogvibrátó elég ciki egy Zakk által meghirdetett versenyen..
2006-os OW Fenderem van, ami már totál meg van sárgulva-krémesedve. Ha leveszem a koptatót, alatta látszik a kontraszt prímán, már ott sem oylan fehér, mint új korában, de lényegesen fehérebb, mint "kint".
szóval egy korosabb darab simán lehet ilyen sárga.
Az nem is baj, Castor is ért a dologhoz nyílván, meg biztos van is ahol működik amit mond, de kiváncsi lettem volna az általad alkalmazott módszerre is.
igazad lehet az én tremcsim "tapossalaposra" állapotban van, nem is szoktam mocizni. mondjuk a 8-as :-OOOO húrt téphetem ezerrel, a trem nem sokat fog moccanni (malmsteen is ilyet használ, kell is, mert vastagabb húrral izomból sem lehet akkora nyujtásokat csinálni a 21. fekvésben)
te valamit félre értettél. Nem fikázta Malmasteent se Gee se én. De ilyen gitárokat így ledobálni - ha munkaeszköz, ha nem - egyszerű tirpákság. De attól még szeretjük őt!
Egy ilyen telecastert állítottam be , de hagyjuk, felesleges vita, inkább elmondanám, hogy buheráltam egy YJM szettet, és habár tisztával kicsit hifi, de szokható, viszont ahogy kap egy kis gaint bitang hang jön ki belőle Gondoltam próba cseresznye, és eddig "home" körülményekben beválik.
távol álljon tőlem, hogy nagyon azon fáradozzam, hogy "csakisnekemlegyenigazam" és mindenféle kisdoktorit alkossak itt a témában, de:
ha belegondolsz, hogy a nyakon a bund rádiusza miatt befelé jócskán emelkedik és pl. az e hurt befelé húzva az egyre magasabb bundoz az e hur a szélső helyzethez tartozó hurlábmagasságával van összeházasítva. egyszerűen nem lehet annyi tartalék a húrmagasságban, hogy ne érjen bele. a húr nyújtásával elért feszesség következtében csökkenő amplitudó (és ezáltal a hurmagasságigény csökkenése) nem tudja kompenzálni a változást, mint a flat fogólapos sportgitároknál. szóval szerintem elvileg és gyakorlatilag ez van. persze tudom te UFÓ vagy és neked a fizika nem számít örülök, hogy a te gitárodnál ez nem játszi. ez csak egyet jelenthet, mégsem olyan nagy a rádiusz ott nálad...
vagy görbe, csavarodott a nyak. na ez utóbbiakat inkábbcsak rémálomként említem.
Mielőtt fender tulaj lettem, elgondolkodtam a Malmsteen startón, de horror áron lehetett/lehet hozzájutni, így maradtam a "mezei" stratónál. Végül is azon is lehet tekerni:))
mindössze 2x volt alkalmam "szkalopált" gitáron játszani, igazából nem éreztem, hogy nehezebben ment volna a virga, ellenben vibrátók terén sokkal színesebb megoldásokat lehetett felvonultatni...
már a scalop miatt? szerintem ez TÉVES! a nehezebben játszhatóságot a fender nyak mint olyan okozza a scalopped nyak semmivel nem lassabb mint a normál sőt! szerintem a lebegő érzés (nem érzékeled a fogólapot) miatt még sokkal jobb is. persze van aki görcsösen el akarja érni a fogólapot az ujjbegyével, na az sz@rban van, mert fars lesz a játéka. a scalopped nyak nagy előnye, hogy ha akarod letéped a húrt, úgy nyujthatsz nagy erőkifejtés nélkül, mert sokkal jobban beleakaszthatod az ujjad a húrba és téphetsz ezerrel. ja és a széles vibrátók melegágya is ...
lehet más fogalmaink vannak a "sportgitárra".
annyi biztos, hogy azt a leheletfinom erőkifejtés nélküli húrmagasságot (ami a vastag húroknál jó csörgős is ) nem lehet beállítani. de ettől még nem kell satukéz az yjm-hez...
igazából az e és h húroknál van csak gond, ott mivel a nyujtás nélküli helyhez hozzáállított húrlábak jóval alacsonyabbak, mint a bentebb eső, a rádiusz miatt magasabb húrokéi, nyilván bele fog érni a bundba a húr. ez elvi kérdés és semmi "BEBEBEÉNBETUDOMÁLLÍTANI" dolog.
elvi kérdes.
akkor te UFO vagy elhiheted, hogy nem ma kezdtem a buhert, de ennek elvi oka van, na. nem lehet, legalábbis az én gitáromat nem. mondjuk a réz szemöldököt eszembe se jutott reszelgetni (magasságállítási célból). a nyakpálca és a húrláb állítással nem jött össze. de ez engem nem zavar már, csak fura felvenni a kapát vagy az esp-t az yjm után. ennyi. de legalább megvan a "gyúrógitár" amúgy IMÁDOM az YJM-et, aki fikázza a scalopped neck-et vagy malmsteen technikáját azzal nem vagyok egy hullámhosszon
Vai-t én se nagyon láttam még oktatón. De amit láttam az mindíg ugyanugy pengeti.
Inkább ilyen stúdiós videókban láttam lassabban játszani.
Meg vannak pengetési konceptciók.
Váltottból is többféle van.
Én ezekre vagyok rácuppanva. Minden gitárosnál elösször ezt nézem.
Malmsteen leszarja. Ez igaz. És nekem pont ezért nem tetszik (mint ahogy írtam is)
Nem vagyunk egyformák, ezért szép és változatos ez a világ. De nekem attól még nem kell, hogy minden aspektusa tetszen
Petrucci szinte mindent alternate picking-el csinál, ott elég egyszerű a helyzet, Gilbert valóban eléggé tudatos, a többieket nem nagyon láttam oktatón még.
Malmsteen szerintem leszarja. Tudja, hogy hova akar megérkezni, és megérkezik. Én se szoktam agyalni a futamoknál, hogy most hányadokat fogok játszani, és azokból mennyit, melyik húrra kiosztva, csak elengedem a kezem, és vhogy mindig odaérek, amikorra kell.
Gilbert, Petrucci, Vai, Szekeres Tamás, meg vagy millió klasszikus gitáros, pontosan tudják, mikor pengetnek le, vagy fel.
A legtöbbjük azt is tudja, hogy miért?
Ahogy Neked a vibrátó, nekem a pengetés a vesszőparipám.
Sok köze van amúgy a szinkronhoz is.
Szal nem örülök, hogy ezt most így idehoztad, mert nem beléd akartam kötni
"ézd meg az oktató videóját. Másként pengeti ugyanazt a figurát lassan, és gyorsan. Ergó random penget, nem tudatosan. "
Lassan én sem tudom pontosan ugyanúgy, ugyanazzal a pengetési technikával eljátszani sem a saját figuráimat, sem máséit, mivel nem szoktam fél tempón gyakorolni!
Van egy csomó témám, ami eleve annyira gyors, hogy le sem tudom lassítani, így kottázni se, mivel eleve tempóban találtam ki őket, és nem számolgattam mértanilag, hogy hány hang fér az adott ütembe..
Amikora GMC-re csináltam leckéket, akkor ott ezt meg kellett csinálni. És vért izzadtam, továbbá szerintem elveszíti a természetességét egy csomó figura - és így a szóló is- , mivel a kotta nem hazudik, és ott bizony minden esetleges matematikai hiányt ki kell tölteni, de amikor játszol, akkor ezekre nem figyelsz, mert csak játszol, és mégis jó lesz! Ettől lesz élő! Hogy nincs mértanilag kiszámítva minden! Ezért is nem tudják lekottázni az iparosok!
Az egyik darabom, megírtam, felvettem, és utána le kellett kottáznom. Aztán meg a kisvideókban megmutatni mindent fele tempón...vérhugyozás!
Ennél jobb már csak a Kee Marcello szóló volt, ahol hangonként kellett mondani angolul, hogy melyik húron hányas fekvésben milyen technikával játszol...
Szted a két ujjas tappingnél mi volt? Azt se tudtam, hol járok az első pár hang után...
A legjobb, hogy ebből senki nem is tanul meg gitározni, mivel ha én nem tudom, hogy hol tartok, aki tudja a szólót, akkor az honnan tudná, aki csak most tanulná meg..?
"Fikázni meg szerintem kurvára hülyeség Malmsteent, mert az egyértelműen nem gitáros-szakmai dolgok miatt lenne, hanem ízlés dolga."
És olyat szabad mondani, hogy engem egyszerűen zavar a random irányba történő pengetése?
Nézd meg az oktató videóját. Másként pengeti ugyanazt a figurát lassan, és gyorsan. Ergó random penget, nem tudatosan.
Én pl. az ilyet nem szeretem.
Illetve a ritmizálás.
Malmsteen nem ritmusokat játszik. Hanem adott egy fikcsi ami áll x hangból. Elkezdi ütésre (vagy ütés környékén) és belezsúfolja a negyedekbe (vagy a környékére)
Ha megnézel egy jobb minőségű YJM kottát látni, hogy tele van emiatt 22/96-odokkal.
Ez a másik ami nem tetszik nála.
Ez is izlés kérdés, de van valami szaki alapja is.
Mit csinálsz abban az esetben, ha a 7,25" rádiuszt beállítom sportgitár húrnyomási magasságra, úgy, hogy még 1,5 hangot tudsz hajlítani, bedöglés nélkül?
dehogy neheztebb rajta gyorsan játszani, mármint a scalop és a 600 bund okán. a nehézség a gitárból adódik (a fender NEM egy "sportgitár" konstrukció; a rádiusz, a nyakillesztés, a 21 bund, a 2x bundok elérhetősége), mert nagy a rádiusz, ezért ha hajlítasz a vékony húrok magasságát "megeszi" a rádiuszból adódó magasságvesztés és ha nem elég magas a húr akkor hamar elhallgat nyújtáskor. ezért magasabb húrmagassággot kell beállítani és emiatt nem lehet annyira tekerni rajta. persze azért ez a "nem lehet" sem így van, csak nehezebb. kb. az a kategória, hogy egy jó jazz gitáron 13 húrral és nem tökig leeresztett húrokkal is lehet csodát tenni
mindezektől függetlenül IMÁDJUK A FENDERT és a hangját!!!
Én nem fikáztam egy percig sem, ez csak észrevétel, látszik rajta, hogy vérbeli könnyű zenész. Nekem is nehéz volt hozzászokni nagyzenekarhoz(pedig felénk ez kb 25fő, nem 150 mint a videón).. Csak én nem vagyok ennyire profi és sikeres, mégis sikerült :D.. De attól még tényleg jól jászik, egy rossz szavam nem lehet.
Nézd, Malmsteen személyében benne van a nyers tirpákság, ez a játékában is visszaköszön, legalábbis szerintem. Ez a lenti videó pedig bizonyít arra vonatkozóan, h malmsteen a színpadon egocentrikus. Fikázni meg szerintem kurvára hülyeség Malmsteent, mert az egyértelműen nem gitáros-szakmai dolgok miatt lenne, hanem ízlés dolga.(Akinek nem tetszik, miért hallgatja?) Amiről vitatkozni nem egy célravezető dolog.. Malmsteen forevör!
(és ez itt mind off volt ebben a topicban..)