...gyereke, lehet hogy dobálja Malmsteen a méregdrága, ereklyeszámba menő hangszereket, mert leszarja. Ettől függetlenül az egyik legegyénibb gitáros, ő nagyon kitalálta magát.
Nálam etalon a pali. A legnagyobb!
De ez nem ad választ arra, hogy miért nehezebb gyorsan játszani rajta, csak arra, hogy ha nagyon erősen nyomod a húrt, akkor hamis lehet a hang, ami különben enélkül is jelentkezhet. Meg arra sem, hogy mi az a plusz, amit az extra jumbok mellett nyújtani tud (mivel Malmsteen ráadásul mindemellett bazi nagy bundokat használt).
The "scooped out" nature of scalloped fingerboards creates a number of changes in the way the guitar plays.
Most obvious, is that the fingertip only comes into contact with the string, not the fingerboard itself, creating less friction for bends and vibratos, which results in more overall control while playing.
However, that is also one of the main disadvantages. Many players, especially new players, may find a scalloped fingerboard to be too different to play easily — if the strings are light for the player and/or the player has the tendency to press too hard on the fingerboard, it does take practice to play in tune on a scalloped fingerboard. The player must first become accustomed to not actually touching the fingerboard, which may take some time. Playing a scalloped fingerboard requires a careful application of pressure: too much can change the pitch of the fretted note, as during a bend, and too little pressure can cause fret buzz. As a result, the majority of guitar players choose to use a traditional fingerboard on their instruments.
Magyarországon is volt ilyen probálkozás, a heaven street sevennel, ők mégis tudtak figyelni a karmesterre. Erre nem születni kell, ez egy ésszerű dolog. Kétlem, hogy több közük lenne a klasszikusokhoz mint Malmsteen-nek
Azt értem, hogy a scallop nagyobb kontrollt ad (úgy látszik a 6000-es bundok nem elegek ), de miért nehezebb rajta gyorsan játszani? Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Ha a legenás shredderek csinálnának egyszer egy Elvis-hasonmás versenyt, nem volna kérdés, ki győzne Amúgy amit igazán irigylek tőle, az a jobbkéztechnikája. Eszement precíz és laza.
"Itt egy '54-es Strat azokból az időkből, amikor még gépek sem voltak *reccs*"
"Itt egy ajándék gitár Steve-től, jó haverok vagyunk *kkkkkrrrr*"
"Ez Brian May-től van, nagyon érdekes gitár *CSCRSRSRRRS*"
Ugye eredetileg az ún. "Play Loud!" (más néven "The Duck") gitrája - amiből pár éve a Fender Custom Shop is csinált replikát - Olympic White színű, ami ezek szerint így öregszik. Vagy átfestette.
Voltam az első Pesti bulin,nagyon állat volt.A haveromék bent voltak az öltözőben,és mesélték,hogy azért késett a buli,mert Yngwie-t aznap délután elvitték a vár környékén valami étterembe,és nagyon betankolt Bikavérből,ezért az öltözőben pihennie kellett egy kicsit a buli előtt:))))
ebben a japán szimfónikus malmsteenben az a csúcspont, amikor a hevület a tetőpontra ér és a mester megpörgeti a gitárját. no nem is lene ez baj szokvány koncert szituácíóban wireless-el. nade itt kábellel nagyondöfi .,-) de azért szépen kijön belőle. vigyorog is rendesen...
Csalódnom kell Szekeres Tamásban, valami ilyesmit vártam:
"Yngwie J Malmsteen úttörő neoklasszikus gitáros, aki sok élvezetet szerezhet azoknak is, akik esetleg megvetik az elektromos gitáron megszólaló zenét, hiszen játékának alappillére a barokk zenei világ. Előszeretettel idézi fel a nagy klasszikusokat rockkoncertjein, széleskörű rajongótábort szerezve ígymagának. Technikájában is ismétlődő elemnek számít a precízen kivitelezett moll-arpeggio, helyenként fríg futamokkal megfűszerezve ésha azadott téma megköveteli, kromatikus skálákat is előszeretettel használ.
Remélem sikerült kedvet csinálnom a T. Olvasónak ehhez az igazán kiváló gitároshoz és ezzel együtt kellemes perceket zneéje hallgatása közben. Jó szórakozást kívánok a szerkesztőség nevében is!"
Húúú, letöltöttem múltkor egy Malmsteen-es Alcatrazz koncertfelvételt Japánból. Öcsém, az valami kész. Ilyen "rendes" rockezenekari környezetben/szituációban nagyon élvezhető amit csinál, arról nem is beszélve hogy az egész koncert valami bitang jó.
Én egyébként masszívan bírom a csókát a hiper egójával együtt. A zenéjéből sem tudok 10 percnél többet egyben meghallgatni, de ebben a stílusban verhetetlen. Vannak gyorsabbak meg pontosabbak, élvezhetőbbek, na de ő egy igazi karakter.
Vai anno nyilatkozta, hogy vakarta a fejét, hogy fogadja majd a közönség mert ugyebár elég másként gitározik, amikor Malsteen helyére bekerült az ALCATRAZZ -ba.
Ez nincs széttekerve,ez egyszerűen így van megírva.Persze itt ott bele van téve egy két plusz futam.A lemezen is így van feljátszva.Csak azért érzed tekerésnek,mert gitáron megy,ha mondjuk egy hegedűs nyomta volna Malmsteen helyett,valószínűleg tapsolnál :)))
Az ilyenekhez úgy látom elengedhetetlen a kereszt a nyakból:D
2. Ezt a sok szomorúzenész" hogy dolgozza fel lelkileg?:D Egy ismerősöm felvételizett egyszer Nyíregyre énekszakra, a dobot vitte választott hangszernek és az egyik tanár a hangszeres játék után elsírta magát, mert hogy ő nincs szokva az ilyen intenzív dolgokhoz, :D (pedig csak vmi blues shuffle volt, nem pedig dragonforce:D)
nagyon rossz szerintem, bár az alternate pickinges tekerések tényleg nagyon pengék de ezt leszámítva ha fegyvert fognának a fejemhez sem tudnék még 1 pozitívat találni ebben :(
nem lennék ennyire kemény, de tényleg kurva tenyérbemászó dolog egy ilyen színvonaltalan dolgot minden áldott topicba betenni azzal a szöveggel, hogy "ezt nézzétek!".
Gratulálok,megtaláltad az egyetlen topicot,ahová nem off!Nem kapkodtad el,viszont a kutya sem fog neked így szavazni.Szerintem nem jó politikát választottál.
Az a durva, hogy ezt ilyen pici kezekkel eljĂĄtsza.. Mikor ĂŠn is klasszikus gitĂĄroztam, sokszor majd szĂŠt szakadtak az ujjaim, pedig nagy mafla kezem van...
A helyzet az, hogy a srácnak már 170 bpm-nél is vannak problémái, ami a kijátszott hangok pontosságát illeti, viszont minél gyorsabban játszik, annál kevésbé hallatszanak a hibák, hiszen az agyad már nem tudja felfogni, hogy mi van, ezért is nincs ilyen tempón semmi játszva normális zenében, hiszen ez már olyan, mintha egy normál tempójú zenét felgyorsítanál, abszolút nem zenei, sőt, inkább idegesítő! 200-240 bpm-nél gyorsabban játszva már nem szolgálod a zenét egyáltalán, tehát erre gyúrni tökre haszontalan dolog.
Igazságot a felvetett gondolattal kapcsolatban pedig úgy lehetne tenni, hogy fel kéne venni, amit játszik, és lelassítani olyan sebességre, ahol már értelmezhetők a hangok. Nagy "csodákat" hallanánk..
a félreértések elkerülése végett nekem is a zene a fontos, sőt!
a videót mint érdekességet tettem be nem mint feltétlenül követendő példát. Továbbá azt gondolom, hogy a technikai képzettség szolgálhatja a zenét.
ez cirkusz, semmi több.tulajdonképpen zeneileg értékelhetetlen, de mint hörömpö cirkusz világszám, nem semmi mutatvány.
a shredderek rémálma , ha ilyen faszik után ítélik meg a gyors játék művelőit.
Én ezügyben azért vagyok egy kicsit kevésbé megengedő mert úgy gondolom, hogy azt a sok száz vagy ezer óra gyakorlást amit ehhez kellett véghez vinnie emberünknek, ha pl. fül, dallamkincs, zeneelmélet, feeling fejlesztésbe fektette volna akkor többet fejlődött volna mint zenész. Nem mint gitáros hanem mint zenész.
Megértem hogy ez abszolút nem fontos mindenkinek de pl én zenészként szeretnék inkább fejlődni mint gitárosként. Nem biztos ennyiből mindenki érti mit értek a kettő közti különbségen de aki igen, az talán egy kicsit egyet is ért velem :)
A beigért gitárverseny nem marad el, csak megcsúsztunk az idővel. Ezért elnézést mindenkitől! Még egy-két hét és elindul. Kicsit bővülünk, lesz más nyeremény is, remélem ezzel több kedvetek lesz nevezni, nem azért mintha az első verseny nevezésével bármi probléma lett volna...))))
Türelmeteket megköszönve, addig is üdv.: B. Miki
"A közönség szavazatoknál figyelni fogjuk a gyanús eseteket, a csalás automatikus kizárást jelent. A verseny tisztaságának érdekében kérünk mindenkit, h. ne folyamodjon trükkös eszközökhöz, nincs értelme és csak saját magatoknak tesztek ezzel rosszat."
Na, ez egy szimpatikus gondolat:)