Nekem Donati dobolása nem jön be, pedig a Planet X-et is nagyon sokat hallgattam 3 éve nyáron. Nem ülnek a breakjei. De nagyon sok dobossal vagyok így, pl. Rod Morgenstein, állat amit csinál, de nem fog meg. Ellenben Portnoy dolgait meg imádom, még akkor is, ha tudom, hogy egy feszes 2/4-et nem tud leütni, és ha elveszed előle a 200 splash tányért, meg a duplázót, akkor meg is hal a dobok mögött, amit a Beatles tribute zenekara tökéletesen példáz..
Szóval fura dolog ez, mindenkinek picit más tetszik, de ettől kerek a világ.
Nos, ízlések és pofonok. Én mostanság(sajnos..!) Mike Portnoytól nem hallok innovációt. Remek volt a dream koncert, persze, többek között portnoy "állatságai" miatt. Nyilván azért is élveztem a perfomanszát mikenak, mert ritkán lát és hall az ember hasonlót. Azonban a lemezeken már nálam kissé boring a teljesítménye...
Ezzel ellentétben Virgilt nem tudom megunni, sok videó van a youtubeon, és én mindegyiket kivétel nélkül élvezem.
Más:
Valaki segítsen már, van egy dobos, valamilyen Thomas, a youtubeon fent volt egy dobverővel való játék oktató jellegű videója, csak az a gáz, hogy elfelejtettem a teljes nevét(azt hiszem, Tama dobszerkót használ..sajnos, a dobosok nevét gyorsan elfelejtem)
Már az is régen elmondatott,nem az tesz nagy zenésszé, vagy egyáltalán zenésszé valakit, hogy egy másodperc alatt hány hangot tud egymás után megszólaltatni a hangszerén. Sőt, ennek
egyáltalán nincs köze hozzá. A különböző műfajokat pedig nem képtelenség öszehasonlítani, összemérni, mert pl. jó a töltöttkáposzta is meg a torta is, mégsem szoktuk összemérni, melyik a jobb , pedig mindkettő élelem.
Petrucci szólólemeze zseniális. Jól ki van dolgozva rajta minden hang. Koncerteken vannak értelmetlen faszverős "impró" részek, azokon most is bealudtam, de sok ember meg erre izgul, kell a cirkusz a népnek, de mem volt ez másképp pl. most a Lukather koncerten sem..Minden gitáros tud össze-vissza tekerni, ami zeneileg nem nagyon értékelhető, de a produkció része.
Én meg nem fektetek hangsúlyt sem technikára, sem sebességre, soha nem volt célom, hogy én legyek a leggyorsabb, egyszerűen csak nem szeretem, ha technikai korlátok akadályoznak a játék, vagy dalszerzés során.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy soha nem gyakoroltam semmit metronómra, ahogy techikákat sem. Csak játszani akartam, ami tetszett, és idő közben megjöttek ezek a dolgok is, ha meg úgy érzem, hogy kell, akkor használom is..de soha nem csak azért, hogy parasztvakítás legyen, hogy "ezt nézd, ilyet is tudok", hanem mert a gyors játék egy bizonyos szintig erőt képes kifejezni.
Úgyis az a legfontosabb, hogy milyen dalokat tudsz írni, nem pedig az, hogy mennyire vagy gyors és technikás a hangszereden. Legalábbis számomra mindenképp!
Persze, nem mondom, hogy Mike Mangini, nem jó dobos, mert nem annyira gyors, mint George. Mike igenis nagyon jó dobos én is tisztelem, valóban sokkal több élet van a játékában, mint abban, amit George csinál.
Kérlek ne azonosíts be holmi primitív tini közösséggel. Azt hiszem mindent megtettem azért, hogy ne egy 16 éves paraszt, buta rockernek tekintsenek. Először is nem öltözködöm úgy, mert az igénytelen és kb. azt mutatja, hogy a társadalom alján állsz. Másodszor, nem napi elfoglaltságom, hogy kocsma járjak és a paraszt haverjaimmal eligyam azt, amit össze melóztam, a tanulás helyett. Eleve egy 3-asom lett az érettségin, a többi mint 4-5. Most félre ne érts, meg senki ne értsen, nem akarom én fényezni magam, csak azt sem szeretném, ha egy ilyen senkiházi tininek gondolnál. Eleve már a korom miatt sem vagyok tini, sajnos Pedig jó lenne újra középsuliba járni, meg minden. Másrészt egy ilyen primkó tini gyerek szerintem nem tudná, hogy kiről van szó Mangini, Rusty, Petrucci, MacAlpine kapcsán. Ha nem így gondoltad ezt a tini dolgot akkor bocs, én értettelek félre.
A 2 lényeg: igenis van olyan zene, ahol kell egy Kollias szintű sebesség, sőt kb. kötelező, pont az ahol ő játszik, a tech death. Gondold el mennyire nem illenének abba a Groove-ok. Amúgy szerintem a tech death jó zene lenne, hörgés nélkül. Az instrumentális dolgokat szeretem is ilyen stílusban. A másik, én hallottam Rusty-tól olyan dolgokat, amiben volt lélek és érzés.
Pl. itt az első szóló eleje (amíg nem kezd iszonyatos tekerésbe ), illetve szintén akadnak apró részletek ahol ott van. Bár igaz, hogy a video 90% egy hatalmas tekerés orgia, de nekem ez is bejön. Mit ne mondjak szeretnék így játszani. Egyébként szerintem Jeff Loomis-t is a már említett 3 gitáros közé lehetne sorolni és aztán az ő kezében meg olyan feeling van, hogy hajjaj! Arról nem is beszélve, hogy szerintem Petrucci mellett 4-ük közül ő írja a legjobb riffeket, amik meg szerintem sokkal fontosabbak, mint a szólók. Egyébként az egészben 2 vicces dolog van. Az egyik az, hogy pont Petrucci az, aki sok helyen kurvára csak tekercsgép 0 feeling-el. Ez főleg a szóló albumán fellelhető lead részekben érhető tetten. A másik meg az, hogy te is egy elég nagy tekerő gép vagy Nem állítom, hogy nincs benned érzés, de le sem tagadhatnád, hogy nagy hangsúlyt fektetsz a technikára és a sebességre.
Én Atma Anurt csípem nagyon,ő az a néger srác,aki kb az összes Kotzen meg 2 MacAlpine lemezen is dobolt,iszonyat grúv van a játékában,bármit játszik.Az új projektben jól megmutatja,hogy progmetalt is lehet ízzel,grúvval ütni
Nem csípem. Hatalmas tudás van, nem kétséges, de amikor a MacAlpine koncerten a 20 perces szólójában az össze-vissza csapkodáson, meg az egyszerre 3 lábcin használatát fitogtató szintén cirkuszi mutatványon kívül semmi nem történt ( értsd: egy rohadt groove elem nem volt benne, amiről a dobolásnak szólnia kéne ) akkor örökre elment a kedvem a palitól.
Pedig az egyik kedven fusion dalomban is ő tolja, jelesül ebben:
Ricsi!
Te ott se voltá', úgyhogy sicc! Nem kapol húrtekerőt sörért.
Más: Nem ülünk össze valamikor megtartani székfoglalónkat, a "Jéghideg sörök keverése különböző égetett szeszekkel!" témakörben?
...ja és szolgálati közlemény: valaki ott felejtett a gitármániás próbatermünkben egy fekete húrtekerőt. Ha azóta álmatlanul forgolódik és rettentő hiányérzett gyötri, egy jéghideg Soproniért cserébe átveheti nálam.
"csak kurvára nem arról volt szó, hogy kit mennyire indít meg valaki dobolása, milyen érzelmeket kelt"
Pedig pont hogy ezért írtam a Mangini-t, mert ő a hihetetlen technika és gyorsaság mellett képes érzelmeket is közvetíteni, nem véletlenül játszott, játszik együtt azokkal az emberekkel, akikkel, és nem véletlenül nem ez a másik srác tolja helyette..
Egyszer láttam egy bolgár Steve Vai bootleg videót, ahol a Vai szopatni próbálta az egész zenekart, és az én szememben Mangini ott nőtt óriásira, hogy mennyire egy hullámhosszon volt vele, minden rezdülésére volt megfelelő válasza, és nem csak üres technikázást lehetett látni, hallani.
Persze, elképesztő, hogy a forma egy lábbal tolja, amit más kettővel is alig, de ha valaki 64-edeket tol lábdobon, az mégis mi a picsára jó?? Cirkuszi mutatvány, nem több..
Ez olyan, mint egy Petrucci-MacAlpine vs. Rusty Cooley "csata". Cooley kb. mindegyiknél kétszer gyorsabb, de semmire nem megy vele, azon kívül, hogy sebesség rekorder, mert az a határ, amit mondjuk JP és TMac tud, bőven elég a zenében, felette már abszolút elveszik az értelme..Egyszerűen egy kereplő szerű kattogással semmilyen értelmes zenei célt nem tudsz (ki)szolgálni!
Mindig lesz pár tini, akiket ez mélységesen le fog nyűgözni, aztán ahogy telnek-múlnak az évek, szépen kinövik majd egytől-egyig.. Nem is véletlenül nem tartanak ezek a sebesség rekorderek sehol, a normális zenészekhez képest Amúgy meg, javaslom powertab-ba állítsd be a legnagyobb bpm számot, és írj be 64-ed szextolákat, az aztán kurva gyors lesz, még ha csak annyit is hallasz majd, hogy "hkrhhh"
Gyakran váltogatja a kísérő csapatot.
Régen (kb.10 éve) is Sárközi volt, meg Dodó a dobos (már ha éppen szabadlábon volt...), jó sokáig Berkes Charlie volt a bőgős, vele sokat dumáltam régen.
Volt, hogy Pakson a Gasztroblúzon ő jött oda hozzám szünetben, hogy 'miújság?'.
De pár napja láttam tévében egy összefoglalót valamelyik fesztiválról, ott éppen Feri gitározott Bill mellett egy sunburst Telecasteren.
A dob nem offtopic téma, ilyen mennyiségben pedig már régen kilóg az offtopicból. Talán érdemes lenne külön topicot nyittatni a dobos témáknak, vagy folytatni ott, ahol már ment, megy is: http://www.hangmester.hu/newforum/listazas.php?topik=170&start=0 Mégiscsak skandalum, hogy az anyázásokat teljesen elnyomja itt egy zenei téma!!
bedi! Mégegyszer gratula a Gitártáboros nyereményedhez, gitaraoke rulez! Andris, Lacika és még sokan mások iszonyat jó volt a tábor jót zúztunk! Lacika respect a Hey Joe-ért és bocs, hogy nem vállaltam, de már nem voltam szomjas
Viszont álom hangosítani, nem játsza a fejét, nem támaszt boncsovis igényeget, nem veri a seggét hülyeségekért, nincsenek sztárallűrjei. Iszik és zenél, ahogy kell :)
Nem is úgy van az ... :)
Mindegy, hogy Bill mit kér, nem írok összeget, hogy mennyiben is meg lehet vele egyezni, hogy ne rontsam az üzletét :)) - de majdnem, hogy töredék ahhoz képest. Kicsit sírdogál, hogy sokat eszik a verda, meg hogy nagy a drágaság, de jó arc, hajlik a szóra. Az sem igaz, hogy a zenészek 30-at kapnak összesen - már régen nem lenne senki, aki zenélne vele, ha ez így lenne.
Hát igen, a Tool az Tool Amúgy a Lateralus című számot játszotta, gondolom tudod te is, csak megjegyeztem. Na Danny-ben van a sebesség, pontosság, technika mellett érzés is, ezt el kell ismerni Durva, hogy milyen dinamika van a kezében, az outro-ban eléggé kijön.
Öööö... Hát én 'fifty-fifty'-ről hallottam régen.
Azaz Bill viszi a gázsi felét, a másik felét meg a többi 3 arc, mivel Bill nevéért mennek el az emberek koncertre, nem a dobosra kíváncsiak. (ebben tényleg van valami )
Nem tudom, ez mostanában hogy működik, de szerintem Tornóczky Feri nem hagyná, hogy szaros 10 rugóval kiszúrják a szemét. Még akkor sem, ha a Billről van szó. Nem hiszem, hogy pont Feri annyira rászorulna... Van elég zenekara azon kívül is, ott is hagyná a p...ába.
Rendben van amit mondasz, de folyamatosan terelsz. Előállsz 3 nem metál dobossal, 2 metálos mellett. Rendben van, hogy technikailag többet nyújtanak, mint a metál dobosok, de direkt kihangsúlyoztam, hogy metál dobosokról beszélgessünk, pont azért, mert nem akartam, hogy valaki feldobjon néhány jazz, fúzió, akármilyen más dobost. Szorítkozzunk a fémre kérlek Természetesen ettől függetlenül elismerek én minden jó dobost, játszon akármilyen stílusban is, csak most nem róluk volt szó. A másik, belinkelted Mike Mangini-t, ezzel a szöveggel: "Ha meg technikát akarsz, és gyorsaságot, őt nem hiszem, hogy bárki überelni tudná, hivatalos Guiness rekord tartó, amellett, hogy milyen arcokkal zenél(t) együtt ( Extreme, Annihilator, Steve Vai, James LaBrie )" Válaszul megkaptad George Kollias-t, aki egész egyszerűen félkézzel (és lábbal a balst beat-ekben ) Megdöntötte azt az elméletedet, miszerint "Ha meg technikát akarsz, és gyorsaságot, őt nem hiszem, hogy bárki überelni tudná". Egyértelmű, hogy George szétgyalázza Mike-ot sebességben, pontosságban, technikában. Itt nem keverem a sebesség-pontosság párost a technikával, mivel láthatóan van technika is abban amit csinál, nem csak 2 cint, meg egy pergőt üt 16-odokban 300 bpm-el. Már az elején, ahogy váltogatja a bal lábát a lábcin és a lábdob között az elég megdöbbentő szerintem. Mi az, ha nem technika? Mivel egyértelmű volt, hogy nem lett igazad, ezért előálltál a közhellyel "nincs lelke ennek az embernek". Könyörgöm, ne terelj már állandóan, csakhogy neked legyen igazad Tényleg nem sok lelke van, ez vitathatatlan, csak kurvára nem arról volt szó, hogy kit mennyire indít meg valaki dobolása, milyen érzelmeket kelt, hanem arról, hogy ki mennyi gyors, pontos technikás, ahogy azt az általad írt Mike Mangini jellemzés is sugallja. Nem kötöszködni akarok, de remélem érted amit mondok. Amúgy meg, ha az ember ennyi időn át tech death-et tol, gyúr a sebbeségre, a pontosságra, metronómmal alszik a párnája alatt és 3-ad fokú egyenleteket ültet át dobra, akkor valahogy nem csoda, hogy elveszik belőle a lélek. Más kérdés, hogy érdekli-e ezt az embert, hogy nem sok lélek van benne, ha nem ez a célja és ha mondjuk abba a zenébe, amit ő tol, nem igazán a dob feeling és lélek a lényeg. Főleg, ha őt az tölti el örömmel, hogy bárkit széjjel dobol. Ha feeling kell, nálam John Tempesta a nyerő. Van egy video, ahol cd-ről megy a Helmet-Crash Foreign Cars ő pedig a cd-vel együtt dobol és én is mosolygok, ahogy épp a szart is kicsapja a tamokból és minden az arcára van írva. Nehéz azért olyan dobost találni akiben van sebesség, pontosság, technika és lélek egyszerre. Az egyik könnyen a másik rovására mehet.
Amúgy szerintem is kevered a technikát a sebességgel. 16-32-64-128 az csak sebesség, nem technika. Ha technikát akarsz, hallgass meg egy profi jazz-dobost, akár a nevesebb otthoniak közül. Ott aztán tényleg van technikai meg elméleti/zenei komplexitás. Olyanokat játszanak ki, hogy én még akkor sem értettem, amikor a tanárom elmagyarázta, és akkor abba gondolj bele, hogy mindezt abszolút impróba rántják elő magukból élő szituációban...
Ezek a metál dobosok nagyon korrektül kigyakorolták a sebességet, de egy komoly jazzdoboshoz sehol nincsenek technikában meg komplexitásban...
Na, ez a csávó az igazi lélektelen-tekerőgép! Lehet, hogy a fél életét rátette, hogy ilyen gyors legyen, de amit csinál, az nem több cirkuszi mutatványnál..
Kb. olyan, mint a tag, aki 308 bpm-el tolja a dongót gitáron..
kurva jó, csak hát mi értelme van..?
Tony Roystert mindig fülig érő mosoly közepette nézem, de az ilyeneknél csak fejcsóválni tudok..
Nem vagyok a sebesség ellensége, amíg az szolgálja a célt, vagyis a zenét, de az értelmetlen darálást semmire sem tartom..
Én Bartóktól kezdve a "tradicionális blekkmetálig" bezárólag nagyon sokféle zenét hallgattam/hallgatok, de nem merném kijelenteni, hogy egy fullprimitív Sonic Youth szám bármivel is rosszabb lenne, mint valami istentelen gyors technikás deathcore borzalom. Semmi bajom a technikával, csak nem tartom meghatározónak.
Hát igen, ez is igaz. Én most eléggé rá vagyok állva a technikázásra, bár nem feltétlenül hallgatok csak technikás bandákat, azért gyakran megy sima thrash is, igaz ott is van egy csomó olyan gitáros aki eléggé jó riffeket ír technikailag is, bár nem kifejezetten neveznék egy Haunted-et technikás zenének, de a Testament, aki szinétn thrash-t tol szerintem már annak tekinthető. Lényeg végülis az amit mondasz, el kell érni, hogy a nagy zenei tudás mellett meglegyenek azok a dolgok is az emberben, amik valóban élvezetessé tesznek egy zenét. Mert tényleg van olyan, hogy egy primitív szám jobban megfogja az embert, mint egy nagy tekerés orgia. Bár elég ritka Viszont az nem ritka, hogy rengeteg tekerő mester van, aki valóban unalmas. Persze ettől még fejet hajtok a tudásuk előtt.
Szerintem megfelelő zenében a "2 akkordos" gitártudás akár még hatásosabb lehet, mint Loomis technikás játéka a Nevermoreban.
Én régen csak nagyon sok ilyen "technikás" zenét hallgattam (DT, Nevermore...), de kb. az utóbbi két évben már csak nosztalgia szinten hallgatok ilyesmit. Nem állítom hogy kinőttem, vagy ilyesmi, egyszerűen változott az ízlésem. Ma egy csúnya Neurosis üvöltés sokkal többet jelent nekem, mint Petrucci szólói (akivel nincs semmi bajom egyébként). Azért írom ezt mert szerintem semmi összefüggés nincs egy zenész technikája és jósága között. Nem tartom öncélúnak a 250 bmp-es arpeggiokat, de teli van a youtube szinte tökéletes technikájú, mégis hallgathatatlanul unalmas zenét játszó hősökkel.
Sajnos nem én vagyok. Bár szerintem elég egyértelmű, lentebb írtam, hogy nem tudok dobolni, bár lehet, hogy nem olvastad. Viszont a video címéből látszik is, hogy a srác George Kollias.
Igen, ők mind kurvajó dobosok, csak egyet árulj el, a 2 Mike-on kívül a többi arcnak mi köze a metálhoz? Lehet én tévedtem el, de eddig csak metál dobosokról beszélgettünk, a listámban is csak metál ütősöket említettem. Amúgy egyik Mike-ot sem kell bemutatni. Terrana tényleg burtál jó és a Rage is egy egész okés metál banda, sőt a náluk játszó Victor Smolski meg nagyon jó gitáros. Mangini meg alap, hogy kurvajó és rekorder ami a kéz gyorsaságát illeti. Lábban nem ő a leggyorsabb a WFD szerint (meg amúgy sem), de a WFD egyébként nem igazán vehető alapnak, mivel a battle of feet-ben is jelenleg egy olyan srác tartja a rekordot, akit a már emlegett George Kollias fasz nélkül basz meg Ahogy Mike Mangini-t is. Győződj meg róla magad, azért az egy lábbal való blast beat-elés vakít George Kollias
Kérdés: hogy lehet olyan szépen berakni a videokat a kommentekben kis You Tube ablakok formájában, ahogy te is tetted, a linkelés helyett?
Ha meg technikát akarsz, és gyorsaságot, őt nem hiszem, hogy bárki überelni tudná, hivatalos Guiness rekord tartó, amellett, hogy milyen arcokkal zenél(t) együtt ( Extreme, Annihilator, Steve Vai, James LaBrie )
A Guiness rekordról meg:
És akkor végül egyik kedvenc metal dobosom, Mike Terrana:
Hogy Kolias jobb lenne, mint Haake? Hm. lehet, igen mondasz valamit Nehéz lenne dönteni kettejük között, az biztos, hogy Kolias gyorsabb és pontosabb. Viszont Haake szerintem több fantáziát tesz a dobtémáiba.
Azért Hobo igen sokat tett a magyar blues dolgokért.
Ne keverd össze Vikidál Gyulával Hobo-t! Nehéz lehetett neki olyan apával, mint az Ővé. De hogy ügynök lett volna, az kevéssé hihető. Nekem Ő hiteles, a fiatalkorom része volt.
Ezt a technika nem = jóság dolgot szerinte ne vedd fel, annyira lerágott csont, és pont azokról állít ki szegénységi bizonyítványt, akik mindenfajta technikás, rafinált hangszeres játékban az öncélúságot látják csak... Ez ugyanúgy beszűkültség, mint aki szerint minden blues unalmas és szar.Ilyen is van.