A fehéret a feketével összeforrasztod és leszigeteled.
A pirosat kötöd a kapcsolóra a régi pu helyére (melegpont)
A zöldet és a csupasz vezetéket a poti fémburkolatára (test)
Ez a szokásos soros kötés a DiMarzio-nál.
Bocsi előre is a tudatlanságomért, de segítene valaki egy dimarzio the chopper bekötésében egy stratba??Mivel nem vagyok valami penge angolból így a leírás egy kissé homályos ezért ha valaki felvilágosítana az jó lenne:):) köszi
az olcsóbb, réz kupak kicsit elfonnyaszt a magasból meg úgy általában a csizma méretét kicsit csökkenti. KICSIT
a German Silver / Neusilber / Újezüst kupakok, bár drágák, alig okoznak különbséget, észrevehetetlen szinte.
(lásd Schaller kupakok)
Nem Román huzal volt véletlenségből az? Mert ők is kínai alapanyagból dolgoznak, csak aztán jól elkúrják a felületet.
Én, meg tudom adni neked egy olyan illető elérhetőségét, aki szakaszosan éveket volt kint Kínában, több esetben a családjával együtt, hogy hazánk kiváló anyagokhoz jusson évtizedeken keresztül.
"...Kínában is olyan anyagszerkezetből van minden anyag, mint máshol a világon. Sőt, mi több, Kínából importálja a fél földkerekség a kiváló érceket..."
Pontosítsunk : Kína - feltörekvő gazdasága miatt - felvásárolja a világ érc és fémalapanyag készletének nagy részét,továbbá a bányák koncessziós jogait,stb..
Ezért aztán lassan ha nyersanyagot akarsz venni,csak tőlük vehetsz.
Viszont ezekből az alapanyagokból később általában RITKA SZAR végtermékeket készítenek. Ma pont volt olyan sodrott sokeres "tisztaréz" huzal a kezemben,amit nem lehetett forrasztani,úgy el volt korrodálva...vadonatúj kábelről beszélünk,most lett kibontva a 100m tekercs.
Én, mint hozzáértő, magasról leszarom, hogy egy amerikai kecskepásztor, vagy egy kínai mezitlábas rakja össze azokat a pár darab alkatrészeket pickuppá, amiket, csak egyféleképpen lehet összerakni és, hogy azok a dolgozók, mennyiért csinálják ezeket az állandóan, egyformán ismétlődő munkafolyamatokat.
Kínában is olyan anyagszerkezetből van minden anyag, mint máshol a világon. Sőt, mi több, Kínából importálja a fél földkerekség a kiváló érceket.
Drágák bele a mágnesek és a már kész tekercsekkel együtt is ( egy zárt házú humbucker esetében) az összerakási idő a legavatottabb kezekkel is kb., négy-öt óra. Gépesíteni nem lehet.
Mivel az erősítőd más gitárral jó, ezért a gitárt kellene megnézni.
Mondjuk a pickupot közvetlenül a kimenő jackre kötni, így kiiktatod a potikat, hangszínkondit, pickupváltót, tehát mindent, ami kontaktos lehet.
Ha mondjuk véletlenül sorba lett kötve a hangszínkondi, vagy a pickup párhuzamosban van, akkor elmennek a mélyek, az biztos.
De ha a gitár normál hangolásban oké, és csak lehangolva mennek el a mélyek, akkor a húr-pickup távolsággal történhet valami.
Ha felezve lenne, azt észrevennéd, mert nagyon zajos lenne.
Lehet még párhuzamos bekötés is, ami zajtalan és mélyszegény :) De ha a zöld-fehér csak egymással van összekötve (mint a rajzon), akkor ez az eset sem áll fenn.
Valami mélyvágás lehet ott a probléma, esetleg egy rosszul bekötött hangszínszabályzó a gitárban...
Köszi, ezerszer néztem már ezt az oldalt, csak akkora lúzer vok, h nem görgettem le eléggé. Biztos jó lesz ez a rajz, de nem én, hanem egy haverom nézi majd meg.
Vékonyka hangú lenne? Nekem E-be atom brutál hangja volt. Meg Dimebag is ezt használta, sokszor A-ba hangolva(!), és neki megszólalt. Jó, tudom, tranyós Randall rg100es fej, de azért a Single recto is elég hi-gain erősítő.
Nem értek a bekötésekhez, de ha jól tudom egy puot lehet felezve (vagy vmi ilyesmi) is bekötni, ezt nézetem meg a rajzon, h biztosan a legbrutálabb módon van-e nekem berakva. Maga a pickup, ha a Panterában megállta a helyét, sztem nekem is jónak kéne lennie. Köszi még1x a rajzot.
Ha a fehér 'Bill Lawrende USA' logós típus bekötési rajza kell (melyik színt hova), az a lap közepén van:
http://www.billlawrenceusa.com/
Amúgy olvastam a másik topikban a problémát, hát ez egy elég vékonyka hangú pickup, nem biztos, hogy drop hangolásokra alkalmas, bár nem próbáltam ki, nálam hamarabb elvérzett...
Helloka!
Rendelt már valaki innen?
Vagy itt egy másik hirdetés, ugyanaz az ember rakta fel, szerintem ugyanaz a dolog. Nem tűnik átbaszósnak de nagyon félek az ilyen vakon rendelős dolgoktól. Köszi
Ha jól értem, megszakadt a menet ? Ez előfordul, sokféle módon javítható. Nagyobb csavar, vagy egy darabka fém eredeti menettel a hibás menet alá ragasztva stb...
De lehet, hogy ha gyengébb rugókat használnál, akkor jelen állapotban is működne a dolog. Esetleg a pickup alá begyűrni egy csomó szivacsot ami feltolja.
Persze lehet profin is, megjavíttatni a menetet.
Egy kis gondom akadt a basszusgitárom egyik pickupjával. (Próbáltam volna őket feljebb helyezni, hogy közelebb legyenek a húrokhoz, mert szerintem nagyon lent vannak.) Szóval elkezdtem az egyiken a csavarokat engedni, erre totál beleesett a nútba a pickup, és azóta csak kotyog benne... Próbáltam tökig becsavarni, és utána úgy visszaengedni, de nem akar a helyén lenni.
Remélem nem vágtam gallyra, és tud valaki segíteni! Előre is köszönöm!
Írtam a srácnak, aki hozta, hogy mit lehet tenni. Csak nem tudom, hogy egyrészt ilyen mértékű hibára él-e a gari, másrészt meg nem tudom, megéri-e a macerát, mert azért nem olyan mértékű a probléma, hogy használhatatlan lenne a gitár, inkább csak bosszantó. A legjobb az lenne, ha vissza lehetne küldeni csak a szedőt, akár közvetlenül az EMG-nek, de gondolom ez így nem működhet... de jó volna, ha mégis... na mindegy, majd kiderül...
Felcseréltem a pu-kat, úgy néz ki, hogy a pickuppal van a gond, nem a kábelezéssel. Átraktam hídhoz, és akkor meg ott volt ugyanúgy zajos, a hídi nyaknál pedig nem. Elvileg azonos típusú a két pu, szóval nem szabadna különböznie a zajuknak... vagy tévedek? Egyébként most akkor nem tudom, mit csináljak, mert kérdés, hogy ilyesmire lehet-e garit érvényesíteni... hiszen annyira nem vészes a dolog, nem lesz tőle használhatatlan a gitár, csak bosszantó.
Erről az LTD-s dologról még nem hallottam, de korábba a Schecter FQA-ban az ESP-s kapcsolatra a jó nagy NEM folt a válaszuk :)
A dolog szerintem üzletpolitika, és ez igaz sokmindenre. Az első széria a mézesmadzag, elterjed, hogy a cég kvázi 'ingyen' ad nagyon jó minőséget. A következő széria azonban már költségcsökkentett, Kínában, lazább minőségi követelményekkel készül stb.
Ti is tudjátok, hogy rengeteg hangszer- és egyéb hirdetés van, amiben kiemelik, hogy ez még X országban készült, ez még első szériás stb. mindezt nem véletlenül... Money Talks.
Van garancia, viszont mivel USA-ból érkezett egy 3. személyen keresztül (itthon horror ára van a kintihez képest), egy 5 perces forrasztás miatt azért szerintem cinkes lenne visszaküldözgetni, inkább kifizetek egy minimális összeget valakinek, aki ért hozzá, hogy csinálja meg. Mindenesetre már felvettem a kapcsolatot a sráccal aki hozta, hogy mit gondol róla... csak gondoltam, itt is megkérdem.
tegnap érkezett meg, ergó új...ergó garancia, jótállás? Nem neked kéne a feladatodnak lenni a hibát megkeresni és eltávolítani fizettél érte... egy teljes értékű használható valamit vársz cserébe nem? Röhej h a gyárak már ennyit se képesek meg csinálni. (bocs, beleéltem magam)
Amúgy tényleg földelés gyanús a dolog, lifegő kábelt kéne keresned, vagy ha nincs akkor hidegkötés...eró mindent újra átforrasztani.
Az biztos, hogy szed itt össze valamennyi zajt, de igazából az arányok aggasztanak. A nyaki pickupnál van egy erős plusz búgás, ami a hídnál nincs (ez mindig jelen van, akármerre forgatom a gitárt). Ezért gyanakszom valami rossz földelésre/bekötésre, de annyira nem értek hozzá, hogy pontosan tudjam, mit kellene keresnem. Aztán az is lehet, hogy ez tényleg ilyen, de azért nekem gyanús, hogy ennyi eltérés van a híd és a nyak zaja között.
Erre én így csak (és csakis a felvételből) azt mondanám hogy a nyaki PU jobban összeszedi a géped ventilátorának a zaját (vagy netán a CRT monitorét, vagy valami adapterét) mint a hídi. De gondolom reális helyzetekben is jóval nagyobb a zaj ugye?
Üdv! Véleményeteket szeretném kérni a következők kapcsán: Tegnap megérkezett a várva várt Schecter Jeff Loomis gitárom, most kezdtem el beállítgatni/szokni, és feltűnt, hogy mintha a nyaki szedő abnormálisan zajos lenne. Készítettem egy felvételt a dologról, amin 0:16-ig a Schecter híd- és nyak szedője között kapcsolgatok (aktív EMG 707 szett, a zajosabbik a nyaki), majd összehasonlítás képpen 0.16-tól a Jacksonom híd- és nyak szedője hallható (passzív Seymour Duncan TB-4 ill. SH2N, ott a nyaki a halkabb). Mi a véleményetek róla? Szerintem nem szabadna ilyen zajosnak lennie a nyaki szedőnek...
A kevés gain híve vagyok én is, akkor nem lehet sumákolni, muszáj jól játszani.
Egy jó példa a Slayer, EMG81, Marshall, de kevés gainnel, közepek megtolva. Jól is szól. Bár a Slayert mindenki ismeri, de azért itt egy hangminta, mert vicces :)
Az 1:52-nél levő szigorú fej az csúcs :)
Én most a régi Arch Enemy-ből kiindulva, ahol a Mike Amott egy H-ra hangolt Gibson LP customon ritmusozta fel a lemezeket, letoltam a Les Paulomat C-re (13-56-os Blue Steel húrral), és meglepő módon érthetően, artikuláltan szólnak a hangok, amire egyáltalán nem számítottam a 24,75"-ös menzúrától. Mondjuk amikor anno a Jackson Fusion superstratomat hangoltam le erre a környékre, az mosott volt és nem túl érthető, és több fórumon is olvastam, hogy valamiért a rövid menzúrás hangszerek közül a LP alkalmas egyedül ilyen durva lehangolásra (aminek biztos van vmi fizikai magyarázata a felépítésből fakadóan). Igaz, kell hozzá olyan hangszedő, aminek nincs nagyon sok alja, és viszonylag presence-es, a DiMarzio Steve Morse modell ebből a szempontból nekem - bár teljesen tipp alapján raktam azt bele, Dandó Zolika ajánlotta -, hallatszik a pengetéseknél a kerámiamágneses DiMarzio pikapokra jellemző "kattanás", és szépen lehet vele hozni az Arch Enemy-s hangzást. (Nyakhoz egy IBZ/USA F1 pickup került, ami elvileg a DiMarzio oldal szerint a Breed bridge-hez áll legközelebb, ami hang alapján sztem faszság, inkább Air Norton / PAF Pro hibridnek tűnik.) A gitár amúgy egy igen durva, 5,5 kg-os mahagóni tömb, szóval van benne anyag rendesen.
Sajnos a mahagóni fullad a mély-közép és mély tartományokban lehangolásnál. A mocsári kőrisnek van mélye, de feszes.
A Les Paul-ok is általában normál közeli hangolásokban szólnak tűrhetően, mivel ott vékonyabb a húr és a hangolásból adódó extra mélytartományokkal nem kell megküzdenie. A Fiszre hangolt 8 húros is tud nagyon bikán és gitárként szólni, csak teljesen más frekvenciákra kell figyelni, mint mondjuk E és C között. Az EQ-t én sem szoktam eltúlozni. Én úgy vagyok vele, hogy EQval max. vágok erősítőn, szóval a mélyeket 1 vonással visszább veszem, ha harsány, akkor a magasat. Leginkább a presence és resonance potikkal játszom. Ha fulladékonyabbak a mélyek, akkor a resonance-ból veszek vissza, így konkrétabbak lesznek a tompítások és nem úszik el. Ha túlzottan éles a hang, akkor a presence-ből veszek kicsit vissza. A közép nálam 12 óránál áll. Ha előkerül a koa Carvinom, akkor a középből 1 vonásnyit visszaveszek, mert ez hasonló a mahához és sok a mély-közepe. Amivel csodát lehet művelni még az a Gain poti. Ahogy veszed vissza úgy nő a dinamika és úgy kell egyre jobban játszanod, mert a kevesebb gainnel minden hiba kiszól és jó férfiasan kell pengetni, hogy atom legyen, viszont így mérföldekkel érthetőbb a zenéd mint bárki másé a ugyanazon a koncerten. Most kb. AC/DC mennyiségű torzítással tolom a metalt. Lehet ugye zajzárral is operálni és lehet sok torzításod, így a tompítások nem úsznak el, de mű hangja lesz a hirtelen vágás miatt és kásás a sok gaintől. Ezek a dolgok a Bakeryben derültek ki számomra, mikor felvettük a lemezt, azóta arra törekszem, hogy minél érthetőbb és dinamikusabb legyen a játékom, ezt pedig sok torzítással nem lehet elérni. Joey Sturgis is elmondta már néhány helyen, hogy az emberek el sem hinnék mennyire kevés torzítással rögzíti a gitárokat. Jól is szólnak a zenéi. Az más kérdés, hogy a masternél a hangerőverseny miatt agyon kell vágni az egészet a kompresszorral és a limiterrel.
Ez tök érdekes, amit írsz, hogy venni vissza a mélyet lefelé hangolásnál...
Mondjuk azt már megtapasztaltam (én, aki nem EQ-zok, pláne nem mélyben), hogy a kőris alkalmasabb mélyre, mint a mahagóni. Valószínűleg a maha is jobb lenne, ha mélyet vágtam volna...
Én ezt sose értettem, hogy miért kell még a héthúros gitár alá is menni a hangzásban.
Oké, hogy Meshuggah így hívta fel magára a figyelmet, de szerintem a gitár az szóljon gitárként ne basszusgitárként. :D
Én D-re vagyok hangolva, még azon gondolkodom, hogy esetleg a Db még fasza lehet, de annál lejjebb már nem mennék.
Ibanez INF-4es pickup volt benne gyárilag. Még megvan. :D
Amikor kicseréltem még a régi Digitech Grunge pedálomat használtam, aminek a gain potija nem valami fasza, nem nagyon változik a hangzás a gain tekergetésével, minimum körül tartottam mindig. Tehát tulajdonképpen azonos gain mellett használtam.
Most EHX English Muff'n-om van 12AX7-es csövekkel, ennek a gain potija már jóval érzékenyebb. :D
Nekem elég sokféle menzúra volt már 24.75 / 25.0 / 25.5 / Most pedig 26.0.
Nagyon sokat jelent a menzúra. A rövidebb menzúrán vastagabban szólnak a normál hangolású dolgok, de ha lehangolsz C alá mindjárt szeretni fogod a bariton cuccokat, sokkal tisztább, feszesebb a hang. Sokan vannak tévúton, akik úgy értelmezik a lehangolást, hogy még rá kell tolni a mélyeket, mert úgy lesz vastag. Ahogy hangolsz mélyebbre, úgy kell venni visszább a mélyet és tolni fel a vastagabb húrt, hogy ne legyen maszlag. Most dropA-n játszom 14-68-as szettel és 1.5-ös dunlop sharp pengetővel. Ez a húr már embert kíván, de így szól jól, agresszív és érthető. Koncerten jön ki ez nagyon, mikor az egyik zenekart bárhogy próbálja a hangosító jól keverni egy mosott morgás van belőle, addig a másikhoz alig kell nyúlnia, csak az arányokat belőni. A 7 húrt én is feleslegesnek tartom, ha csak azért kell, hogy mélyre hangoljak. Bőven jó a 6 húr, csak kell rá megfelelő húr. A rengeteg torzítással szokták még elb***i a hangot. Megöli a dinamikát, egyetlen pengetett hang sem hallatszik definiáltnak. Ahány metálos sráccal találkozom mindig azt mondom nekik, hogy crunch hangszínen tanuljanak meg metálkodni, meg a koszt megfogni, tompítani mind a két kézzel.
Hellosztok!
SH-1n és SH-4b Seymour Duncaneket keresek zebra színben, valamint az is jó lenne, ha az 59 '-es is felezhető lenne. Nincs valakinek eladó? Vagy tudnátok mutatni jóféle, megbízható boltokat/websopokat ahol kapni ilyeneket? (magyart nem nagyon találtam, külföldieket meg nem ismerem - valamint egy magyar webshopon láttam 4vezetékes zebra 59'-est, de kedvesen írják kommenteknél hogy az csak szép mese, valójában 2 vezetékes.)
Köszike!
Értem, de ezt nagyon kis faktornak gondolom, legalábbis ilyen extrém esettel még nem találkoztam, amit írtál.
Bár haver egyszer faragott kókuszdióból pengetőt, hát azzal tényleg nem jött ki egy akkord se szépen, húrszaggatás viszont volt... :)
És ez minél mélyebbre megyünk, annál borzasztóbb, és kezelhetetlenebb.
Mármint, ha hamis.
Zongorán se fognak akkordokat az alsó két oktávban, mert borzasztóan szól többnyire... :)
nem a lefogásról beszélek (8 as húr OMG !!!!! igaz ez 12es körüli húrkészletre is, mondjuk h vagy a környékére hangolva)
szóval nem a lefogási bénaság, hanem hogy a húrkészlet feszességének nem megfelelő erővel pengetek.
érted? nem? hanem?
mi volt a gyári pickup?
és azonosra gainelted utána az EMG-t ? (nyilván ez azt jelenti hogy lejjebb vetted a gaint, amikor az emgt kezdted használni ?)
a ' gyári' hangszedők előállítási, gyári ára kínából kb 3 dollár.
az EMG-t nem tudom pontosan, de valami 15 dollár körül lehet maximum.
Lehet az is, hogy te amikor ráfogsz a 8-as húrra, akkor jobban lenyomod a fogólapra, mert mondjuk 10-es szetthez vagy szokva, és ezért lesz hamis.
De azért valamennyire oktávolással ezt csak be lehet lőni az adott ember stílusához.
Tökéletesen pontos sosem lesz egy bundozott hangszer úgysem... :)
amit mondasz hogy oda kell vágni a pengetővel, ez pont a másik oldala az éremnek.
mert ha felteszel egy vastag húrszettet, lehet, hogy az adott menzúrához sok a húrvastagság, és a legalsó húr(ok) már olyan vastagok, hogy hamis lesz az egész menzúra(a hangok mindegyike rossz lesz, de 'saját magához képest', mert a felharmonikusai elmennek a 2x 3x 4x frekvenciákról), az elcsúszott húr-felharmonikusok miatt (pálca-effektus a húrnál)
aztán felteszel egy vékonyabbat mint kéne, akkor meg ha erősen rúgod neki, a túl nagy húrkilengés miatt lesz hamis a hangok eleje (a húr nagyon kileng a pengetés után, ezért a hangok kezdete magasabb lesz, és lassan áll be a 'jó' hangra... ezt bárki kipróbálhatja egy normális hangolóval: tessék erősen pengetni, ekkor magasat fog mutatni a hangoló egy gyenge pengetés közben behangolt húron)
viszont ismerek olyan gitárost, aki lógós laza húrokon játszik, az én kezemben egy hamis takony jön csak a hangszeréből, viszont az ő kezében tökéletesen tisztán szól.... tudja pontosan, hogy milyen erővel kell az adott hangszert pengetni, és azt tartja is :D
pontosabban: 'hamiskás', és nem hamis, nehogy félreértés legyen.
Amúgy én Floydozok, többféle van, mind másmiatt jó, és máshogy 'szól'... vagy inkább, 'szűr' :)
A pickupokat is variálom, szinte mindegyik járt már mindegyik gitárban, ezért is mertem kijelenteni, hogy a pickup pozíció fontos.
Meg lehet nézni a legtöbb Jackson gitárt, mennyire máshol vannak a pickup pozíciói, mint a legtöbb hasonló superstrat gitáron...
A BC-nél nem az aktuális modellre gondoltam, hanem amikor még nem voltak endorserek, tehát a 'saját pénzből vett' BC-jén nyomta Mick.
A feszességben bizony sokat számít, hogy Floyd vagy fix. Egy Floydnak ha odacsap az ember, bizony az első pár tizedmásodpercben még hamis lesz, amíg visszaáll vízszintesbe a híd, amit az odacsapás elrántott... :) De ezzel még lehet együtt élni annak, aki használja is a Floydot, és persze be is állítja, karbantartja. Tehát valahol 'megtérül' a Floyd hátránya, pl. a sima nyújtásokat is megkönnyíti... Valamit valamiért, minden gitár jó valamire... :)