Köszönöm szépen a segítséget!
Olyan 10 körül tudnom a komplett szettet beszerezni a Wilkinsonokból az Entwistle szettet olyan 12-ből. Néztem aktív szettet is guitarheads típusban, ott volt bemutató film, annak tetszik a hangja is csak nem tudom a táp telepet hogyan lehet elhelyezni. Egy egyszerű Lespaul kópiám van csak.
Ha, ebből a 3-ból kell választani, és jó áron is jutsz hozzá, akkor a Wilkinson Alnico V akár tökéletes megoldás is lehet. Bluesra a nyaki, a híd meg Rockra jó.
Sziasztok, egy nagyon kezdő kérdésem lenne: egy olcsó gitár elektronikájának gyanúsan cérnavékony vezetékeit szeretném újakra, vastagabbakra kicserélni, és újra forrasztani a pickupváltó - tónus - hangerő közötti összeköttetéseket. Jól látom, hogy ezek egyeres kábelek? Amit a műszaki boltokban tudtam szerezni, az mind olyan kábel, hogy a földelés is köré van tekerve a belső szigetelt vezetéknek. Gondolom ez nem jó megoldás. A másik kérdésem, hogy számít-e, hogy milyen vastag, anyagú vezetéket használok, pl. földelésnél? Köszönöm a válaszotokat előre is!
Pickup szakik!
A Kramer Pacer Imperialom-hoz kéne valami kötési diagram. 2 db felezhető humbucker van benne. 1 hangerő és mindegyik hangszedőhöz külön tónus potméter tartozik. Van benne egy 6 lábú, 3 állású hangszedő váltó kapcsoló és 2db 2 állású felező kapcsoló.
Tudnátok segíteni?
Nézd meg, nincs-e lefelezve, azaz rosszul bekötve. Földelés jusson el hozzá.
Ha jól értem, mindig, mindenhol zajos valamennyire... A cuccodból csak az erősítőt használd, és úgy próbálgasd, hátha valami pedál, táp stb. Az is lehet, hogy embertelen sok gaint használsz, miközben csak hangerőt kellene emelni valahol...
Sziasztok!
érdeklődni szeretnék, eddig még sohasem cseréltem pickupot a gitáromban, de most szeretnék. Sokféle zenét próbálok játszani, inkább bluest, rockot, se nem metált.
Nincs tapasztalatom a pickupokban, de amostani noname-nek a hangja nem nagyon tetszik.
Kinéztem két wilkinson és egy Entwistle set-et, de tanácsot kérnék, hogy az adatok alapján miben különbözik a hangjuk.
Az egyik:
Brand: Wilkinson
Type: Humbucker(Open,Zebra)
Product Code: WVHZN/B
Cover: no cover
Dimension: 92mm x 41mm x 20mm
. Pole Spacing: 52mm(Bridge) 50mm(Neck)
Neck: 7.5k( 3.8k when switch to single) ohms
Bridge: 14.1k( 7.0k when switch to single) ohms
Ceramic magnet
A másik:
Brand: Wilkinson
Type: Humbucker(Covered)
Product Code: WVCNCR/WVCBCR
Cover: Chrome Covered
Dimension: 92mm x 41mm x 20mm
Pole Spacing: 52mm(Bridge) 50mm(Neck)
Neck: 7.1k ohms
Bridge: 13.5k ohms
Alnico V magnet
illetve :
ENTWISTLE HVX SET HUMBUCKERS.
BRIDGE OUTPUT : 12K
NECK OUTPUT : 12K
The HVX is an overwound, traditional humbucker utilizing a composite earth magnet. It delivers a bright top end, accentuated mids, and tight lows making it ideal for Heavy Rock, traditional Metal and more. The single coil mode on this pickup is truly excellent making it an ideal choice for Humbucker-Humbucker with a 5 way mega switch, or Humbucker-Single-Humbucker arrangements. We think it is the most versatile pickup available today.
Köszi a tippet megnézem a kötését, szerencsére az egyszerűbbik 1550, így lesz vele munka. A grafit spray pedig nem értem Talán a Western Digital-hoz hasonló nevűre gondolsz? XD
A kábel az felejtős.
Halogén lámpa, fénycsőarmatúra fojtótrafói, sőt néhány hangszer erősítő hálózati trafója a kórokozó.
Ami nem segít: grafit spray, 1000 réteg réz fólia, stb. Sőt, semmi, csak a helyesen, ellen fázisban bekötött humbucker pickup két tekercse.
Ha a kábel szed zajt, cseréld azt mielőbb. Koncerten persze, hogy több zajt lehet összeszedni (fénytechnika, ésatöbbi). Ha így is szed, lehet gondolkodni grafit sprén vagy rézfólia ragaszgatásán, ha ez sem segít, a hangszedőben lesz bibi.
Üdv!
VAn egy Dimarzio DP-100 az ibanezembe és iszonyatosan szedi a zajokat. A multkor buli előtt merha sok zajt szedett, a gitárkábel cseréjével csökkent, holott a próbán ugyanezzel a kanóccal egy közepes szintű zajt termel. Amit kitapasztaltam még, hogy a tv-től 2m-re még felszedi annak a zaját. Szerintetek milyen nyomon induljak hibát keresni?
Sziasztok!
Ha lenne valakinek Suhr Doug Aldrich hangszedője eladó ami 53 mm-es Bridge, megvenném.
Postázás esetén előre utalom a vételárat!
capeti@x-elite.hu
Nem, hanem a paf pickupok megmentéséért van ez az összeesküvés. Minket a nemzetközi bankárok meg az illuminátusok pénzelnek és elpusztítjuk a magyarokat a Sublime pickupokkal együtt.
na ha az új topik kérők száma eléri a harmincat, beteszek ide egy olyan hozzászólást, amiben egy iframe lesz, és tartalma ugyanerre a topicra fog mutatni. oszt akkor végtelen ciklus van, topik meg nincs többé. vagy nem tudom. na jó nem.
Ha jól emlékszem, Sexynek pár éve volt egy fekete Stratja pont ezzel a setuppal.
Nagyon dícsérte, állítólag mindegyik hozta a Fender-hangot felezve, telibe meg ordasfasza metál hangja volt.
Egy éve is volt tán, ilyen vándorpikáp volt.
Nem tetszett, vékony volt, valami fura sípolás jött a gitárhang alatt...blabla..meg magas volt nagyon...sóval nem tudom..az újban a mélyközepek dominálnak?? mert akkor lehet bepróbálok egyet..a lényeg hogy gonosz legyen a hang, :) kevés torzítót használok, inkább erősebben pengetek, de mégis szeretem ha torz a hang,de érthető,vastag és meleg a hangja...csak nem találok ilyen hangszedőt:((((
a gitár egy balkezes Schecter pt éger testtel és juhar nyakkal.ötlet?:)
Kedves Guitarplayer Úr!
Olyan kérdésem lenne,hogy Önnek akad é olyan hídhangszedője, ami vastagabban szól mint a seymour Duncan SH8 invader, valamint sokkal több a közepe.???...mert ennek csak magasa meg mélye van, én meg szeretem a közepeket:)
annyit nem ér, hogy a nyakit is cseréljem, 98%-ban amúgy is a hídit használnám riffelésre.
Bár még az sem biztos, hogy otthonra megéri-e belerakni seymourt, lehet hogy elég lesz a gyári motherbrucker vagy mi a lótusznak hívják.
Megpróbálok lőni egyet használtan, aztán ha nem lesz szignifikáéns különbség (minőségben)jóesetben gondolom tovább tudom adni bukta nélkül. Mondjuk az SH6-osok annyira nem pörögnek, de talán előbb utóbb kifogok egyet, aztán meglátjuk.
pont ezt szeretném elkerülni, mert ha (jóval) halkabb lesz a nyaki puki, akkor annyira kellene felemelni, ohgy már belezengene maga a húr és/vagy a híd pukit kellene annyira leereszteni, hogy romlana a jel/zaj viszony. Lehet, hogy ez csak az én paranoiám, de mindíg annyira emelem fel a pukikat, amennyire csak lehet hogy minél nagyobb hatásfokkal és jó jel/zaj viszonnyal dolgozzanak, de még ne korlázozza a húr szabad rezgését (magyarán erős pendítéskor se pengen bele a mágnesbe a húr).
Sziasztok
Jól sejtem, hogy egy Cort KX5-be hídhoz egy Seymour Duncan SH-6 gond nélkül belemegy? (úgy tudom a TB-6 a floydoshoz kell). A másik: vajon szignifikáns hangerőkülönbség lenne a híd és nyak közt, ha a nyaki pukinak meghagyom a gyári és csak a hídit cserélném erre? (nem ismerem a gyári puki paramétereit, de mivel az SH6 nagy kimenetű, gondolom hogy előforulhat)
Sziasztok
Wilkinson pickupok Vintage V100asból eladóak arany fedéllel áron alul! Meg egy zebra Gibson Burstbucker PRO híd pickup. Ez is szintén jó áron...Valakit esetleg?
Üdv! Nemtudná valaki megmondani, hogy Gibson 500t-s pickupot hogyan kell bekötni? Mert nálam ugyan működik, de egy másik 500t-vel (ami előtte volt benne) jobban megvagyok elégedve. Jobban kijönnek e finomságok, részletesebb a hangja. És mivel elvileg egyforma mindkettő (utángyártott) arra gondolok nem jó helyre forrszthattam valamit.
Kösz a segítséget!
Nincs most pízem .. még lehet ez is elmegy annyiért, amennyiért vettem, mert mikor vettem még úgy volt, hogy fogok zenekarban gitározni, de most már biztos, hogy nem, aztán a legjobban mégis az tetszik, ha a pénz csörög :D A baszusgitárjaim meg koncertképesek.
Heló mindenkinek!
Egy ilyen kötést szeretnék bemókolni egy gitárba( 2 humbi egy brutál ötállásúval):
5. állásban híd hangszedő sorosan, 4. állásban a két hangszedő felezve együtt, 3. állásban a két hangszedő sorosan együtt, 2. állásban csak a nyaki párhuzamosan, 1. állásban a nyak sorosban.
Szerintetek megoldható? Ha valaki tudna esetleg egy kötési rajzikát mutatni, azt külön megköszönném!
No vallattam még :D Érdeeks, hogy torzítva (TS9 és/+ OCD) adja azt a karaktert, amit tisztáén szeretnék hallani: csörren, részletes, dögös. nagyon buzi akkordoknál is kihallik minden hang, kurva nagy gainnél is (figyelem: diódás vágás midnenhol, szóval daráló!!) Kicsi gainnél nem tetszik annyira, de a csöves kombót megboostolva viszont egész bluesos, nagy hangerőn visít, ellenben kis hangerőn meg csavarni kell mgé a treble-n.
Drop D-n viszont adagolja, közepet megcsavarva lehet jól Chains-t nyomni vele :D
Furcsa egy szerkezet, mondjuk még mindig hozzá kell tennem, hogy egy nyaki pickupot nyúzoka hídnál, de pont az tetszik benne, hogy így nincs nagy hangerő eltérés a sc-okhoz képest. Fura :D
majd megfordítom, hogy úgy mit szól :D
Mondjuk még mindig jobb, mind egy gyári singlebucker, amit szintén lead starban próbáltam, mert az csak egy dolgot tudott, de az sem tetszett :D
Na meglőttem hanosan. 6L6 SE kombó.
Elég kevés magasa van, pl azeredeti ferrit sc.-hez képest, és meglehetősen humbuckeresen szól, pedig én vártam a "csörrenést", de hát, mivel humbucker, gondolom ezért nincs. Attól függetlenül, hogy elég kevés magasa van minden kis bundtörgés, meg pengetőkoccanás hallatszik, ami meg tetszik! csak a 'csörr" nincs benne. Középsővel együtt fasza "gilmúros" már már kcisit hajlik egy HSS/HSH Bridge/közép felé, viszont így meg több a magasa, mint az eredivel és csörren ... pedig eredetileg bridge+középpel nemcsörrent :D
kitekerv a kombót viszont megint érződik, hogy ez torzra van "optimalizálva" (szerintem), mert nem buzi módon zizegteti szét a kombót, hanem "harap"
summa summárum: stratóban nekem marad a single coil, ha humbucker hangot akarok, gitárt cserélek :D
MINDEZT AZ ÁN KÖCSÖG ÉS KIFORDULT ÍZLÉSEM ALAPJÁN ÍRTAM!!!!!!!! :)
Hétfőig eldöntöm, hogy marad, vagy eladom ...
Bezsereltem egy "őskövület" (állítólag nyaki) Minimonstert a Lead Staromba híd pozícióba. Sajna a középsővel együtt nem zajtalan, de majd még okoskodok a többi puklival. Ez a MM 4+4 kOhmos, az eredeti puklik 4,7 kOhmosak, szóval még így is sokkal hangosabb, holott ez nyaki lenne (az lenne? elég hosszú a derótja) ..
Így "anyualszik" hangerőn is elég jellegzetes hangja van, de még nem tudom, hogy tetszik-e. Tisztán próbáltam, de már most hallom, hogy ez torzan fogja jól érezni magát, de a középsővel egütt igen fasza strat hangja van (extrán középvágott). Mondjuk tisztán meg sosem hasnálok csak hidat, szóval :D
Nem ebbe a hangszerbe szántam, de amibe vettem, még nem készült el ...
majd holnap kipróbálom hangosan, meg torzítva, meg mittudomén :D
volt. amíg szét nem furkáltam, hahahaha!
nagyon jó hangszedő volt benne gyárilag (ami így már eladó), csakhogy sajnos az egyébként is mélyben nem szűkölködő tónusnál annyira nem volt előnyös kostrukció ez a ferde híd pickup, amivel inkább csak mégjobban összemosódtak a riffelések...
egyenes hangszedővel sokkal jobb a gitár, és még így is bőven van mélye.
volt idő, mikor el akartam adni, de ilyen jó testű hangszert nem kaptam volna a pénzemért... Ezért döntöttem a végleges megtartásban, viszont belemarva.
sajnálom a gitárt, de végülis nem bántam meg.
thanx a kimerítő választ! nekem am nincs bajom a 81-gyel, a Gibómba nagyot szól, sokkal jobb hanggal, mint eddig bármilyen gitárban (akár ESP, vagy PRS) próbáltam. A bajom csak annyi vele, hogy a Nighthawkom jelenleg 10 pikupvariációs kapcsolással, és H-S-H konfigurációval van, amiből nem szeretnék kevesebbet ezután sem, szal ezért maradnék a egy vadállat, de felezhető passzív hangszedőnél, és mivel a brutál hangot csak a hídban szeretném, ezért kell oda kevés mély, sok magas és nagy jel, amivel lehet kompromisszumot is kötök, de ha a sound ízére megyek rá, akkor még mindig marad kb 9 féle lehetőségem.
Akkor eddig 2 pont X2N-nek. (a szólóhangjától nem félek, mert a gitárnak olyan éneklő hangja van, hogy egy jó pickup nem fogja azt lerontani, metálnál meg amúgy is inkább a ritmus a kényesebb, szólózni meg lehet a nyaki hangszedővel is)
X2N szerintem ritmusra nagyon jó, de szólóra nekem nem jön be a hangja, vannak jobbak, bár a jelük kisebb. EMG81-nek pedig nincs sok mélye, így ha azzal van gondod, akkor máshol lehet hiba. Mahagóniban működni szokott a 81-es...
Régebben volt mahagóni gitárom, próbálgattam bele is a pickupokat. A DiMarzio Paf Pro nagyon bejött nyakhoz és hídhoz is. Ez közepes jelű, de ha van gain, akkor ajánlom. EMG81 hanghoz viszont semmi köze, szerencsére :)
Ha karakteres hangot akarsz, akkor az ultranagy jelűek nem az igaziak, hiszen minden frekvencia a ki van tolva a csúcsig, képzeld el úgy, mint egy equalizert, amin mindent felnyomsz... nem lesznek jelentős kiemelések, vágások, ami a karaktert adná... Erős közepes jelszinttel érdemes megbékélni, végülis van gain poti, és akkor többféle hangszedőből választhatsz, mintha csak a jelszintre mész rá.
Ha mégis ragaszkodsz a kevesebb mély, sok magas, nagy jelszint dologhoz, akkor keramikus mágneses pickupokat nézegess... például az X2N-t.
Sajnos a hazai gyártók pickupjait nem volt szerencsém mahagóniba rakni, így arról nem nyilatkozok, bár biztos vagyok benne, hogy lenne, amelyik jól működik, de az EMG81 párhuzam ott sem lenne erős (ami szerintem nem baj).
Szasztok!
Tudtok ajánlani egy nagy jelű és kiváló minőségű felezhető passzív metál humbucker pickupot egy telt, mély tónusú Gibsonba? A lényeg,h valami EMG81 hangzásvilágú, de NEM aktív hangszedőt keresek, aminek kevesebb mélye, és sok, tiszta magasa van.
Gondoltam a Dimarzio X2N-jére a maga 500mV-jával és hangzásával. Szivesen veszem, ha toltok ide vmi véleményt, javaslatot, ötletet, tapasztalatot!
(az 500T-t próbáltam, nagyon jó hangja van, ám a felezett állásban nekem nem nagyon tetszik, és az outputja sztem lehet el sem éri a 400mV-ot)
Kérdés. Van egy gitár amibe felezhető a hátsó humbucker. Az érintett, kicserélné egy Burstbucker Pro-ra. Az 2 szálú. Megoldható a felezése? (esetleg a már bent lévő push-pull potira rákötni?
Én CTS potikkal foglalkozom csak, beváltak, könnyű forrasztani. Azokon konkrétan az "A" jelölés az Audióra utal, azaz logaritmikus. Mindenhova Log potit rakok, a hangszínhez is.
Köszönöm az infókat! Ráírva sajnos csak annyi van, hogy cts 500 xl 0726(mind a 4),a másik gitárban csak gibson felirat van rajtuk (2db-ot már tönkretettem) Mérni nem tudok.. Gondolom nincs nagy baj ha pl. mind a 4 logaritmikus.. ?
Nem kellene gerjednie, annyira nem rossz az EMG HZ... :)
Ha sokkal több a gain, mint korábban, akkor azért előfordulhat.
Ki kellene próbálni más erősítőn.
Sziasztok!
Az normális, ha egy EMG HZ úgy gerjed, mint egy mikrofon? A hangja tetszene, csak nem lehet megállni a zene közben... Nyilván ki kell próbálni másik hangszedővel/gitárral, de a zenekarban csak és kizárólag emg hz-k vannak, így nehéz... :D
Az előző gitárom Dimarzióval nem csinálta, de teljesen más beállítások is voltak hozzá...
Gyertek!!!!!!!
3. hangszerkészítők találkozója -(basszusmuhely.hu)
http://www.facebook.com/events/211652568911799/
Mikor2012. február 11.
Idő 10:00 - 23:30
Hol
R33 klub Soroksári út 58
A kérdés valahogy úgy hangzott, hogy "kívülről hogy lehet megállapítani", ezért írtam azt ami általában lenni szokott, az A/B jelölést.
Tisztában vagyok vele hogy jelölik "log"-gal is, de mint írtam, jómagam nem találkoztam vele.
Ez, ha saját példámból indulok ki, minimum 500/1 arányt jelent az A/B javára.
Szia Indy,
Mivel az a pickup kimondottan a szögben álló Vandenberg hídpozícióhoz van tervezve, ezért biztosan teljesen máshogy szólna a V100 LP-ben. Mérd meg a húrlábtól való távolságot mindkét hangszeren, és ha a V100-é nagyobb, akkor még sötétebb hangot kapsz, de kicsivel nagyobb jelet. És vica versa.
Alapvetően a mahagóniban sötétebb hangzást kapnál vele, valószínűleg még több középpel...
Tónusban egyáltalán nem biztos, hogy ugyanúgy bejönne, mint a Peavey-ben, de ha nem kerül sokba a kísérlet, próbáld ki. Ha nem jön be, még mindig kipróbálhatod nyaknál is...
Seymour Duncan, Dimarzio, Kent Armstrong, Sublime, GFS, Bare Knuckle, Wilkinson...
Szinte mindenki gyárt ilyen humbucker méretű p90 szedőket. Lehet válogatni.