Én Groove Tubes-al küldöm a saját 2203-amat. Szintén nem higain mániás. A Thomann-ról szoktam rendelni, asszem az S-et.
Persze tudom, hogy ezek ugyanúgy ruszki Sovtek csövek, de szerintem ez a leválogatás dolog számít, mert mindig nagyon konzisztens a cucc a Groove Tube-okkal. Kicsit drágább, de nekem megéri.
De amúgy szerintem szinte akármilyen csövet tehetsz bele, ha van szaki, aki ügyesen kiválogatja neked a jó csöveket, meg beállítja a bias-t.
Helló Urak!
A régi-régi 2203-amban szeretnék végfokcsövet cserélni.
Milyen típust ajánlotok, ami jó hangú, megbízható minőségű és ráadásul be is lehet szerezni? Hang szempontjából nem a highgain-ra hajtok, inkább a hagyományosabb hangok felé...
Előre is köszi!
Marshall alkatrészek eladók!
1960A+B ládára fekete hangszóróvászon, JMP vintage foganyú komplett, különböző adat és típusjelölésű lemezek kerettel, csúszásgátló felső tartók A ládára, + külön gumibetét, és keréktartók B ládára szegecsekkel. További infó emailban vagy mobilon.
Lepol nem akarok hülyeséget írni de tán Lukács Peta árulja a 6100LE fejét GS-en :D Esetleg zargasd meg ha nem kelt el még :D (asszem tán 200 ropogós ezres)
Épp egy tesztet írtam angolul itt a dánoknál és félbehagytam a mondatot, csak azt akartam írni, hogy mi mindent kellene birtokolnom, hogy Mesa rektumom is legyen, és ahogy másoknál is, nálam is vannak olyan emlékek, hogy mit hallottam, próbáltam testközelből és ezek közül mi hagyott maradandó emléket. A Rockerverb is köztük van, jó pár éve megnyúztam egyet és nagyon tetszett. Mellette volt a Slash fejem és azt ugyan nem nyomta le de ez nálam nem verseny, inkább élveztem és abból is nagyon jött a rokk. Amúgy a JVM410 kettes csatija zöld állásban meghajtva is adja, meg ekörül a beállítás körül az egyes és hármas csati is, csak az új cucc és divat fikázni. Van egy haver, aki most elkezdte árulni az ős Orange fejét, ami egy kincs, el is hoznám, ha masteres lenne, aktívabb lennék zeneileg, és nem pályáznék épp egy 6100LE fejre. Jó lenne megint ilyen cuccmustrát csinálni, de most, ezzel az életvitellel semmi esélyem, mert ha végre hazamehetek, minden időt a kislányommal meg az anyjával akarok tölteni. Remélem egyszer újra összejön. 3-4 év múlva leállok, kukázok más melót és akkor minden nap otthon alszom és újra zenekarozni akarok, de az is jó, ha lesz egy próbaterem és ott lesz a cuccom, lehet majd piálni, jammelni, egymás cuccán potyázni, stb
Rockerverb???? No mi a fene. Gyere nálam megnyúzhatod egy 1978-as Orange ládával Black Back hangszórókkal. A fej még MK1 a 6V6 csövekkel. Persze egy Silver-t meg egy nyóccszázast meghallgatnék szívesen a kezeim közt.
Sok pénzben fogadtam volna, hogy valaki megemlíti a rektumot, és első helyre Mákos barátomat vártam Amúgy használnék olyat én is, de csak miután kiraktam otthon a 2245-1987-6100LE sort (800 meg jubilee már van). Még Hiwatt Customot meg Orange Rockerverb 50-etA napszemüveg ezeknél alap, de pont Slash-en nem zavar, a lánc az gáz mert összekaristolja a gitárt, a mikit nem ismerem fel, de Slash-t egy olyan miki veszi a B ládán, ami nincs a képen.
Lerágott csont "a melyik erősítő a legjobb", de nem emlékszem olyanra, hogy ilyen sarkos vélenény elhangzott volna, mint amit leírsz.
Szeretjük nyilván a régi vasakat, de JCM 800 nagykirályság, de a jcm 900 is rendben van. Én egy első generációst használtam, az tök jó volt. Ami talán a 900-asoknál mint "probléma" szokott felmerülni, hogy a 900xl-nek az kif. metál erősítő, high-gain hanggal - nekem ilyen nem kéne, de attól még nem rossz.
A DSL nekem személyes kedvencem és ezzel itt biztosan nem vagyok egyedül. A TSL viszont nekem egyáltalán nem tetszett, de én csak 60 wattost próbáltam, Samunak viszont a 100 wattos nagyon tetszett, úgyhogy az minden bizonnyal tényleg jó.
A JVM-et sokan szeretik, nekem túl bonyolult.
A JDM-1 viszont a legszarabb valami, amivel valaha dolgom volt.
Én magam egy Super Lead 100W MKII.-est hajtok. És nem nagyon vágyok másra... ( Pedig nyákos )
Így van, hang dönt, egy 900 vagy split 800 is ha ki van hajtva, teljesen király, persze modernebb mint a régiek. A silver jubil. is használ diódás torzítást a jelútban, mint a fent említett kettő is, mégis nagy etalon, nem véletlenül használják a nagyok. De pl a jcm 900 is pl Bruce Kulick nagy kedvence , vagy a split 800 Tom Morello, Billy Duffy. DSL-t is sok profi szereti. Jók ezek, ízlés dolga a többi. Nyilván az igazi őszinte rock hangokhoz régi 800 as meg plexi,vagyis 82 előtti marci legyen:)
Mondom, nem veszek rá mérget, de én épp sokat szapult 900-ast véltem látni... (Múltkor egy Motorhead koncertfelvételes szintén.)
De már szinte általános vélekedés, hogy a 800-as 2203 verziójánál idősebb modellek nem jók (a 2205 se...)
A dsl és tsl sem örvend nagy presztízsnek.
Pedig hát bár volna belőle egy vagonnal!
Uraim, Jónás T. topicjába linkeltek egy új Winger-dalt.
Vagy nem látom jól, és akkor bocsesz, de ha jól látom, lehet vérszagra gyűlni a JCM-fujjolóknak. Persze, nem biztos, hogy ezeken készült a felvétel is, de ugye, akkor is: miért nézetnék le magukat wingerék ilyen dobozok társaságában, ha vállalhatatlan szarok lennének? Ahogyan párszor "elhangzott" itten már a világtörténelem során...
Tiszteletem.
Köszi a választ. Akkor gyorsan megoldom máshogy: kidomom a 76-os B ládából (amit még tőled rekviráltam üresen) a 8Ohm-os Greenback-okat, aztán teszek a helyükre 16-osokat (már megrendeltem az este..), így meglesz a 2db 16Ohm-os ládikó, aztán jöhetnek a fullstack-es koncertek apró klubokban.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ezek a kis 15-20w-os cuccok még jobban igénylik hogy ki legyenek hajtva mint egy 100-as...
Éles helyzetben meg sosem teljesítenek úgy mint egy 100w.os dög.
A könnyű szállíthatóságon kívül nem látom annyira az előnyüket...
Persze az sem elhanyagolható ügy!
Szóval szerintem ha Friedman, akkor told a 100-ast!!! :DDDD Egyébként rohadt jó cuccnak űnnek! Főleg a nagyok :)
-Eladó a képen látható Marshall MF 412A láda (Made in England, 400 watt, 8 ohm, celestion K 100 szórókkal szerelve gyárilag). Műszakilag kifogástalan állapotú. Székesfehérváron kipróbálható, átvehető.
Ára: 89 ezer ft, csere nem érdekel Kontakt a nevem alatt.
-Marshall TSL 60+1960A gitárláda eladó, hibátlan műszaki állapotban (Made In England). Székesfehérváron átvehető, kipróbálható. Csere csak kp-re.
Ára: 239 ezer Ft, külön-külön is eladó.
A kép illusztráció, kérésre küldök képeket. Kontakt a nevem alatt
A figyelmesek észrevehetik, hogy nem Gibson van a gitáros kezében, hanem egy Epiphone Les Paul. Persze akik még figyelmesebbek, azok azt is észrevehetik, hogy ez nem "az" az Epi, ennek más a feje: bizony, ez egy Elitist, amit Japánban gyártanak és ritkán látni máshol (belpiacos ?). Semmivel se szólnak rosszabbul, mint a nagytesó.
Üdv a klubban!
Otthonra, vagyis egy átlagos magyar otthonba, főleg társasházba, nem olyanba mint a hírekben mostanában sokat szereplő Dunakeszi villa, minden erősítő hangos, tökmind1, hogy 1, 15, vagy 100 wattos, szerintem :)
Van rajta loop, oda bedobhatsz egy reverb pedált, a Marshallnak is van.
Amúgy az, hogy ez egy szobai gyakorlóerősítő, nem több mint ócska marketingduma.
1 (igazából 0,5) Watton fejhallgatóval sem lehet feljebb venni a hangerőt mint 2, mert már így is túl hangos, fejhallgató nélkül meg éppen csak hogy fel lehet venni hallhatóra.
Szóval otthon csak halk tisztát lehet, meg valami enyhét (max4) a gain csatornán. A Foxy Lady felejtős .
Marshall JCM800 Lead láda szép állapotban eladó.
G12 65W-os javításmentes szórók, és nagyon jó hang, Ritchie Kotzen is ilyenen játszik.
A képeken mindent látni, ára fix 120.000ft, csere nem.
További infó, képek emailben.
Etalon gitárláda. Angol gyártmány, 300w, 4x12 Celestion G12T-75 lökők. Koncertet nem látott, nemdohányzó teremben tartottam. Egy ideje már itthon van, nem használom, ezért adom el. Tip-top, a hátán van egy 1cm hosszú nagyon kicsi szakadás - már én is így vettem - ettől eltekintve gyári állapotban.
Azt szeretném kérdezni, hogy Marshall MG 15DFX-hez honnan lehetne szerezni ilyen aljzatot? Szétszedtem a kombót, és kiderült, hogy a két aljzat egybe van építve, és az alsó belül is gyönyörűen szét van törve.
Egy pici elektronikai kérdés:
Jól látom, hogy ha a DSL401-ből kiveszem az R93-as ellenállást, elvileg sorossá válik a loop? A zengető nem, de azt úgysem használom... Nem kell a V3-nak rácslevező ellenállás? Ha hosszabb a dolog, mehet privátban is, vagy telefonon, ha nem zavarlak!
Kösz!
Ezeket néztem én is, de elég sok ic van benne, ami nem lenne baj, de a jelútban vannak.
Csak annyi félvezetőt szeretnék, amennyi a delayben van, illetve ami ennek a meghajtásához feltétlenül szükséges. Ezért néztem a DSL-t, itt a jelútban nincs ic, FET is csak elvétve. Jelenleg egy MG250Dfx-et használok, de valahogy nem tetszik...
Van-e ötletetek, keresek egy két csatornás, csöves Marshall kombót, amiben soros effekt loop van? DSL 40C, DSL401, hasonló erősítőkben gondolkodom. MG, MA nem érdekel.
Kösz!
A Greg kombó megvan és marad is, nagyon jó cucc. Használom is, pl a múltkori bulira is azt vittem. A fej nem nehéz és a láda sem, ráadásul gurulós, szóval szépen tudom tolni :)) A midtown bizony nem olyan jó a derekamnak, az lp könnyebb volt. Ez amúgy az es -hez képest inkább lp -s, vastagabb, tökösebb, de mégis megvan benne valahol az es hang és karakter. Én nagyon szeretem, pont ilyenre gondoltam amikor ezt keresgéltem. Nagyon csípik a marshall cuccal egymást :) Egyébként megvan még a 20W -os kis Greg fejem és a 2204 copy is :D
Autóvezetésnél, autó teszteken is hajlamosak ezt használni, hogy pl. nagyon dinamikusan vezethető. Berögződött hülyeség. Ha egy autó jól gyorsul, az nem dinamikus. A vezetés lehet az, de nem attól dinamikus a vezetés, hogy intenzíven gyorsítok, mert akkor mindegyik autó dinamikus, akkor meg értelmetlen, mert akkor jellemezhetnénk azzak is, hogy nagyon jól gurul. Csak a párhuzam miatt írtam, egy gitár erősítő sem dinamikus attól, hogy egyszer halkan, máskor hangosan szól.
Én nem sajnálom, hogy itt szóbakerült ez a dinamika dolog, mert ugyan off, de legalább történt valami, legalább pezsgett egy kicsit a Marshall, meg érdekeseket olvastam.
Záróbeszéd
A dinamika szó görög eredetű egy csomó mindenre használják.
Fizika-mozgások, erők
Elektronika-hasznosan használható tartomány, pl egy erősítő, vagy lejátszó dinamika tartománya - minél nagyobb, annál jobb, azaz annál jobban megközelíti a természetben előforduló hangerőkülönbségeket
Zene-hangerők a ppp-től az fff-ig
Rock gitározás - megfoghatatlan, mindenki arra használja, amire akarja, többnyire a fasza, jól szóló gitárolásra alkalmazzák
Na Raul érti, hogy mire gondoltam.
Az meg , hogy a dinamika szót mire használjuk hát......
Ja és én simán letolok egy számot kapcsolgatás nélkül.
Persze ehhez megfelelő cucc kell.
Én ezt: JTM45 Metroamp+ Marshall 4*12 BHW láda + BB preamp + Gibson LP standard.
Roli!
nagyjából igaz amit mondasz valoban a pengetés erejével lehet a dinamikával játszani.
Ezt egy jó erősítő "leköveti" ekkor mondjuk hívhatjuk az erősítőt dinamikusnak.Adott hangerő beállítás mellett a leghallkabb és leghangosabb "érzet" közti különbség.
Az hogy tiszta vagy már átcsap krancsba ugyanez a jelszint növekedéstől (ezt nem neked mondom csak úgy)van tehát nagyjából pont ugyanarról beszél mindenki csak másképp fogalmazza meg.
Ezt ki lehet vetiteni egy zenekarra is.
Arion csak azt mondja hogy egy koncerten ezt egy cuccal nehéz megcsinálni.Pedig lehet Ujjal pengetés, hibrid pengetés és váltott pengetés máris három különböző dinamika:)
A béke jegyében, a dinamikát, mint kifejezést ha nem arra használjuk, amire való, akkor nem helyesen használjuk. Így terjed a hülyeség. Így lett minden terepjáró dzsipp, így lett minden hidromasszázs kád dzsakudzi, így lett a hagyományos lemez bakelit (pedig sosem készült abból). Így lesz egy nem dinamikus zene dinamikus. Az én környezetemben is sokan használják ezt helytelenul, eltanulják egymástól a hülyeséget. Biztos én is áldozata vagyok ilyesminek, de igyekszem odafigyelni. Megőrülök, amikor a feleségem megkér, hogy oltsam fel a villanyt
Többek között ezért is mondtam,hogy nem egyről beszélünk.
Itt nem a torzból finom pengetéssel tisztát varázslásról van szó,hanem kicsit kráncsból,finom pengetéssel tisztát vagy közel tisztát,belecsapva meg overdrive-ot dologról van szó. Utóbbinál ne vérhányós metál gain szintre kell gondolni,de egy fasza rock torzítás simán lehet.
"Azt elhiszem, hogy tudsz csinálni egy videót"
Mint mondtam korábban,épp az a bajom,hogy nem nagyon tudok,illetve csak igen körülményesen.
"egy zenekarban így nem lehet"
A zenekar témát te hoztad fel,eredetileg szóba se került. Nem csak zenekarban lehet zenélni.
De mint mondtam,másról beszélsz te,és másról én.
De hát bántás nélkül mondom, nem tudsz egy műsort végigjátszani egy overdrájvig behúzott erősítővel max volumepotikkal úgy, hogy a drive énekeljen, a tiszta meg csilingeljen. Azt elhiszem, hogy tudsz csinálni egy videót, ahol egy lehelletszerű pengetés tiszta, egy durva meg krancsos. De életszerűen, számokat játszani egy zenekarban így nem lehet.
Még humbival se nemhogy egy singlecoillal.
Sebaj,semmi gond amúgy.Talán nem is nekem szólt,mindegy is,bár mivel az állításom egyezett azzal amit szerinted csak elméleti szakemberek állítanak,így talán jogosan vettem magamra.
De tényleg nincs baj! Én azt mondom, működik,te azt hogy nem,nyilván nem fogjuk itt egymást érdemben meggyőzni (az offtopikban sem megy többnyire),így felesleges körökre meg nem pazarolnám az időmet.
Ha majd úgy alakul,akkor csinálok egy kis videót,csak nekem az egy kicsit körülményes dolog.
Nem tudom, mit vettél lekezelésnek, távol állt tőlem. Még elnézést is kérek, ha megbántottalak volna, bár nem tudom, hogy mivel és nem volt szándékomban.
Én nem mérgelődök, semmiféle harag nincs bennem, csak az bosszant kicsit, hogy nem tudom leírni rendesen amit akarok. Majd ha egyszer eljutok végre egy csöves erősítőépítő találkozóra, ott majd kitárgyaljuk a dolgot...
Amiről Raul írt, tiszta hangról, berottyant hangról, hangerőpotiról meg ilyenekről, az a témának már egy elektromos gitárra és technikai hátterére vetített része. Én pedig a dinamikát, mint zenei fogalmat próbáltam megvilágítani, ami hangszerfüggetlen. Ugyanúgy játszhat dinamikusan egy akusztikus gitáros egy tábortűz mellett, mint a bécsi filharmonikusok az Operában.
Jelentem befejeztem a topikidegen hozzászólásokat, Marshall a király!
Nézd meg, Bonamaci se pengetéssel vált lényegi hanszíneket, hanem a potikkal. Egy soundon belül természetesen rengeteg variációt lehet pengetéssel is csinálni, de nagy dinamikájú különbségeket nem. Arról nem beszélve, hogy a pilleszárny finomságú pengetés egyáltalán eljátszhatatlan. Ha nincs egy minimális erő, nyomás az ujjaidban a húrok felé, akkor nem szólalnak meg tiszta hangok. na mindegy, íme:
Megpróbálom mégegyszer, aztán hátha benéz ide valaki olyan, aki tanult zenész, el tudja magyarázni és még hisztek is neki...
Nem a tiszta és berottyant hang közti különbségen van a hangsúly, hanem a kettő közti hangerőkülönbségen. Most a technikai hátteret, hogy hány csatis az erősítő, nyúl e a hangerőpotihoz vagy nem, azt most hagyjuk. A mondataim úgy kezdődtek, hogy a hangosan és halkan jelzőket használtam, ezen van a hangsúly, tök mindegy, hogy az a hang tiszta vagy crunch vagy hi-gain. Ha valaki végigreszel egy nótát egy kihajtott, ordító MARSHALL-on (csak hogy ON legyek), de ezt végig egyforma hangerőn teszi, akkor az nem dinamikus. Már ha mindketten a dinamikára, mint zenében használatos kifejezésre gondolunk, mert már kezdem azt hinni, hogy nem egyről beszélünk.
Viszont ha ti is erre gondoltok, akkor ajánlom a Google-be beütni a dinamika kifejezést, az első helyen felugró Vikipedián belül kiválasztani a "dinamika (zene) kifejezést és elolvasni a felugró oldal első sorát.
Hátha sikerül linkelnem egy videót is, ami az én megítélésem szerint dinamikus játékmódban van eljátszva, akusztikus gitáron, tiszta hangszínen.