Nos, ez eredetileg egy Ibanez RG470CB volt, azért 570-es nyakat írtam, mert valóban az... a nyakon belól ez van, és ez valószínűleg az első Japán 470-es, mert 00001 a sorszáma...
Sasvári Géza hangszerkészítő mesterrel csináltattam a testet, a régi basswood testet eladtam. DiMarzio hangszedők vannak benne, Gotoh Floyd Rose trem van benne és azért mondom, hogy próbáld ki, mert meglátod, hogy szól ez a hangszer. Ha nem tudom eladni, mondjuk január közepéig, akkor elúszik a kinti melóm és akkor már el se adom. Akkor később utazom el és keresek még pénzt...
450.000 lenne egy ilyen hangszer, csak ugye ennyiért eladni, főleg ebben az országban, lehetetlen.
Minden le van írva,ami lényeges.Egy signature gitár nem attól lesz jobb,mert XY a nevét adja hozzá,hanem mert valószínűleg "szakmaibb" oldalról tudja átgondolni,mi a praktikusabb egy hangszeren.Én is utálom a tucatcuccokat,többek közt ezért is csináltattam magamnak saját igények alapján összerakott mestergitárt.Mert akármennyire imádom pl. a régi japán Professional Jacksonokat,volt pár dolog,ami mindegyiknél zavart.A saját szájízem szerint készíttetett gitárral nincs ilyen gond,ugyanúgy imádom kézbevennni,ugyanúgy inspirál,mint mikor kézhez kaptam.És ami a legfontosabb:nyitva lehet hagyni a komolyabb fejlesztések előtt.Egy signature gityóhoz az ember nem szívesen nyúl hozzá,mert eladhatatlanná,buherálttá válik,én viszont lazán megtehetem,hogy beépíttetek minden rizikó nélkül egy piezos húrlábat a hangszerembe.
Üdv!
1 hete vettem egy RG 350ex gitárt, és olyan gond van vele, hogy elhangolódik... tremolózás után 1-2 húr elállítódik... mi lehet a baj? Még jobban meg kell húzni a satut? vagy ez normális 1 hét után?
Szevasztok. Sürgősen eladó egy Ibanez gitár:
nyaka: RG570 Made In Japan 2000 tökéletes állapotban.
teste: custom test RG forma, egzóta fákból. Belülről kifelé haladva: padauk, juhar, mahagóni, éger. Flame maple top. DiMarzio Tone Zone és Evolution Neck pickupok, a középső gyári IBZ S1. A hangszerben továbbá egy Gotoh Floyd Rose van, a legjobb, mit valaha játszottam, agyonveri az Edge Pro-kat de még az Original Floyd-nál is dögösebb. Sustain block zseniális. A gitár tökéletesen szigetelt, a pickup váltó kar és két mikrokapcsoló segítségével 9 féle hangzás érhető el vele. Rockra, jazzre kipróbáltan tökéletes. Kényelmes és meglepően könnyű az egzóták ellenére.
A hangszer 450.000-et ér, de sürgősen el kell adnom,bla, bla, bla...
250.000 Ft. Ennél azonban nem viszem lejjebb. Akinek kell, lehet jönni megpróbálni.
Kép: #59068-as hozzászólásnál...
vintagebreed@yahoo.co.uk
Peti - 70/382 4873
2006-12-18 23:45 |
#12885
Nem tudom ki hogy van ezzel, de ha veszel egy signature gityót, azt többnyire nem véletlenül teszed.
Egyrészt azok a gityósok, akik ezeket a hangszereket formálták, nem véletlenül lettek azok, akik. Tehát többnyire egyedi igények alapján alakították ki őket, kicsivel szakmaibb szempontok alapján, mint amit a mérnökök kiötölnek a gitáros társadalom számára. Nem biztos, hogy 1960 után ma is jó poén a pickup alá fél centivel felszerelni a hangerő potit, vagy épp a gitár legvégébe helyezni a pickup váltót.
Egyedi igényekre tervezték tehát, mindenki úgy válasszon, ahogy az általa játszott zenék leginkább megkívánják.
Az első "komolyabb" gityóm a Hamer Californian volt. Ez volt nekem vagy 7 évig. 27 bund, de a pu váltó extra szar helyen..
A JPM ezekből a szempontokból a legjobb volt. Csak középső ujjal kinyúlsz, és már váltasz is. Én elég sokat cserélgetem a a bridge és neck pu-kat, míg Van Halen egyel is elvan..
Nekem nem bejövős egy Carvin sem pl. mivel full szar helyre rakják a pu váltókat. Ebből a szempontból a JS se vmi jó..
Ami viszont kimagaslóan jóvá teszi, az az extra radius.
Ha megnézel egy JEM-et, vagy Wizard nyakat, ott 430mm, míg a JS-en 250!!! Nem gyenge különbség! A JPM-et a randa színe miatt ezért sem tudtam igazán megszeretni hosszútávon. A nyújtogatós szólók nem feküdtek ezen a "szar" nyakon. a JS-en meg egy álom. Jó kövér nyak, fasza radius-szal.Itt a pu váltó helyzete, meg a 22 bund a hátrány. Nem baj, majd veszek egy MM Petruccit, és akkor rendben lesznek a dolgok Akárcsak Harkh, én is utálom a tucat cuccokat. Amikor diákként csak álmodoztam jobb hangszerről, mindenki Ibanez Rg-vel, meg Jackson PS szériával virított. Isten ments, hogy ilyet vegyek valaha is..Valahogy számomra nem okés.
A Signature szériák egyébként is hordoznak vmi plusz feelinget, amit a névadójától kapnak, legalábbis én így érzem.
Valahogy akarja az a hangszer, hogy olyat pengess rajta, amit az játszik, akitől a nevét kapta. Nem tudom megmagyarázni.
Mindegy is, egy a lényeg, nekem volt JS100 és most van JS1000 is. A különbség nagyon is sok! Főleg a hardware-ek minőségét illetően van! a koreai már egy év után keményen kopott, míg a Japó 5 év után is makulátlan!
Azért ez nem kis befektetés hosszú távon. Érdemes hát megfontolni!
Sztem fasza az RG350.Amerikába lehet kapni a full fekete és jávor fogólapos változatát, az nekem nagyon bejön.Tényleg, nem tudja valaki h lehet e olyat kapni valahol mifelénk?
Sziasztok. Még új vagyok, de máris egy kérdéssel állok elétek. Magyarországon hol lehet kapni 1820X-et? Úgy hogy ne hozassák be hanem legyena boltban:D Vagy a szomszéd országokban? Mondjuk fölöttünk vagy jobbra? :D:D:D
Igazad van, de sztem ha megnézel egy sceletor videót youtube-on meglátod h jogosan követeli a Satriani modellt.Mindenki tudja hogy a tudáson van a hangsúly, nem a felszerelésen.
Neharagúdjatok rám ezért, csak meg akarom osztani ezt veletek! Szerintem tök mind1 melyik nagy "sztár" gitáros használt ilyen meg olyan típusú gitárt, sztem itt az a lényeg hogy ki mennyire tud játszani és a név nem tesz semmit, egy "nagy" gitáros még egy olcsobb gitáron is úgyanúgy megállja a helyét... szal TITŐLETEK FÜGG a dolog, nem az, hogy Vai ilyen meg olyan gitárra tette rá a mancsát...
erre csak azt tudom mondani, hogy nekem meg itt a kezemben egy 25 éves japó hangszer, és nem igazán látni kopást egyik bundon se...
szal nem leszólni akarom a gityódat, csak rávilágítani, hogy igencsak van különbség egy koreai meg egy japó cucc között, főleg ilyen dolgokban.
ezért nem veszek többet pl LTD-t
én gitározni szeretek és nem vagyok bazári majom tudom a kettő együtt az igazi, de én csak szobagitározom már és ott egyébként se fér bele. nomeg adó-vevőm se volt soha.
a malmsteen japán zenekaros felvételen van egy akkora gyíkság:
megpörgeti, de elfeledkezett róla, hogy vezetékkel van bekötve és ott kecmereg játék közbe a rátekeredett madzagból akkorát röhögtem...
scalopped nyakon KÖTELEZŐ, illetve kényszeres pótcselekvés... hameg megszokja az embör, akkor az Ibanezen is azt csinálja (csak nem lehet olyan széleset érzésből...)
én egyszer kóstoltam nekem bejött a tremcsi is ogaz tény hogy valahogy az egész gitárnak olyan mélyebb hangja volt, még a magasabb húroknak is de lehet hogy minden 7 húrosnál van ez a jalanség. nyakra is kényekmes volt.
Na attól mentsen meg az ég!Haver olyannal tolta stúdióban,kb akkordonként kellett hangolni a híd miatt.És nem ledarált,szétvert tremolóval,hanem egy szinte zsírúj hangszerrel nyomta.Ha már RG és héthúr,akkor sokkal inkább 7620 vagy 7621.Csak azok is relatíve drágák.Vagy a régi 1077 XL bariton menzúrával.
?
az előző bundozás élt több mint 20 évet...
nem tudom ki hogy csinálja, de nálam nem kopnak a bundok (biztos lóf@szt se gyakorlok )
a régebbi Ibanezemet 10 évesen úgy adtam el, hogy szinte nem is volt kopott a bundozás!
valószinüleg a vibrató teszi, nekem sehol nem szokott bekopni a bund gödrösre, mint a csak az első pár fekvést használó "hétakkordos" gitárosoknak
Egyébként abban az S-ben asszem pont az az X2N van,ami nálad is volt. Én meg az S széria formájára kattantam rá nagyon,egyszer lesz egy olyan nyalókagitárom is,csak kéne belőle héthúros.
az, hogy héthúros volt, meg mittomén, nem kellett az nekem, csak kurvára megtetszett, aztán hülye voltam jól, meg pénzhiány is lett, rögtön, miután megvettem, még ide sem ért. szar érzés volt bakker.
koreait nem szeretnék...
ha már annyiért vannak japók is, ráadásul RGkű-k, ami messze jobban tetszik, mint az S. Másrészt a Framus-ban sem tetszett, hogy nem voltak pozíciójelölők. még mialőtt valaki elkezdené, IGEN, én béna amatőr vagyok, aki szokta nézni a gitár nyakát játék közben. És amikor villognak a pofába a reflektorok, meg az összes hajam ott van, akkor nem mindegy, hogy kis pici pöttyök vannak felül, vagy a kurvanagy cápafogak. Meg amúgyisszép :D
A pikap meg nem szempont, mert úgyis megy bele a 85.
Jó az az Edge,a Lo-pro mellett a legjobb!Edge pro meg az összes többi elmehet mellette a picsába.Kivéve az Original Floydot meg a Schallert,azokkal van egy szinten.
Ja,csak az azért nem egy csúcskategóriás cucc,amit meg Harkh fog venni,az mégiscsak régi meg japán.És Edge tremoló van benne,ami az egyik legjobb szisztéma.
kellett volna kellett volna... ezzel sokra megyek érted :)
amőgy a koptatósok nem tetszenek, bár kotaszét is megvettem volna, ha nem halássza el valaki idő előtt. tükrösen még jól néz ki.
amit linkeltél az nem ez, mert ez nem bindinges, se nem cápafogas.
tremcsi miért nem? edge meg a lopro edge között csak a lopro a különbség, nem? edge miért nem jó?
én nem találok jobbat ennyiért, sőt. úgy voltam vele, hogy vagy valami fasza ibanez tremcsi, vagy oridzsi floyd, valami félgagyi licensz nem köll. a másik alternatíva így az ibanezek mellett egy mexikói floydos strató volt, de lebeszéltem róla magam többek között a 21 bund+nem all acccess dzsoint, vékonyka bunok, koptató, stb miatt, ráadásul az olyan 190 körül jött volna ki pikap nélkül.
Pont nála tetszett meg legutóbb Wigwamban iszonyatosan annak a hangszernek a hangja.Csak annyi a különbség,h nekem fixhidas lesz,ha végre-valahára el tudom adni a bőgőmet.Meg hát annyi pénzért,amennyiért kínálják,egyszerűen nem szabad otthagyni.
én bekérdeztem az ódivatúötvenketőben -> elhajtottak...
a cseresznyésihez elvből nem,
helyi hangszerész szintén elhajtott.
így kellő beletörődés után (ha nem sikerül gitár elhajít) önbizalomhegyekkel önnállóan megvalósít némi netes adatgyűjtés után. első ilyen munkám volt. még bundot se cseréltem soha előtte...
megvan valahol, saját gyártmány...
én sokáig elvoltam egy PU-val, az egy evolution bridge volt.
nem rossz az úgy egyébként. mostanában felfedeztem a nyaki PU-t.
én most szándékozom venni egy RG527-et 160-ért. Mondjuk az amolyan deluxe cucc, cápafogakkal, meg körbe bindinggel, és olyan limited szériás, hogy neten nem találok róla semmit.
az is igaz, hogy jó volna alkudni belőle, kicsit drága, de én abból indulok ki, hogy nem igen tudok olyat ennyirét, amiben tényleg fasza tremoló van, és egyébként is rendben van a gityó, meg még jól is néz ki mellesleg. A limitedség meg csak hab a tortán, nem szeretem a tucatcuccokat.
igen a bc rich topicban megnézheted hogy mennyire dicsértem az egy pickupos konstrukciót. Nem akarok egyébként csak van egy ugyan ilyen és ezért kérdeztem.
Jó jó... meg is mondom a havernok, hogy buyolja a hangszert akkor! Én is ugy gondolom, hogy jó ár érte! Föleg ha tényleg rendben van, mint ahogy állitja az eladó!
húúú bazze!Egyszer hallottam egy ilyet koncerten szólni (TSL-100 fullstacken) - nem kicsit szólt állatul....faszább hangja volt mint az utánuk jövő zenekar (Kiss Forever Band) gitárosának gitárjának (utóbbi JCM800on szólalt meg).