Nekem egy Eleven Thousand Notes nevű összeállítás van, abban van egy két rész, koncertfelvétel, de semmi komment vagy felirat, hogy milyen koncert. Egyébként mi ez a banda? Ez nem a Racer X nem? Az keményebb zene volt.
Ja, jól néznek ki.Jemből mondjuk sztem a 10th-s ütősebb.PGM-ből mindegyik tetszik, de főleg a jávor fogólaposak.A JPM távol áll tőlem...annyira nem jön be a festése
Azért ilyen olcsó mert ő krómoztatta be magának...eredetileg JS-1 volt , bár sztem annak a 21.bundnál nincs JS berakás.Lehet hogy kicserélte a nyakat js-100ra.Mindegy, de igen jól néz ki.Sztem pont azért lenne érdemes krómoztatni mert az eredeti 5000$ felett van, abból meg kijönne 3 ilyen gitár krómozva.
This is a ibanez JS guitar that has been chrome plated. not a JS 10th. just so there"s no confusion. the guitar comes equiped with the original Edge bridge, chrome hardware, DiMarzio PAF-Pro neck pickup, DiMarzio Fred bridge pickup. JS-series maple neck with rosewood fingerboard and pearl dot inlays. it has a coil tap and a high-pass filter.
I bought this guitar and had it plated with chrome. the chrome that is on it won"t peel off or scratch like the original JS 10"s. there are a few defects in the chrome but they are really small and you have to be really close to see them. The back of the headstock has been autographed by Joe at a show in San Francisco. Please email me for more pictures or if you have any questions.
Q: What model JS guitar is this? Is it a JS1000? Thank you, Rob.
Dec-09-06
A: It is a JS-1, which ended up becoming the JS-1000 and it is in excellent condition. The chroming was done last year.
2006-12-10 10:56 |
#12574
Az eredeti chromeboy olyan 5000 $ felett van, úgyhogy biztos, hogy nem érdemes csináltatni A 21 bund berakása pedig csalóka lehet, mivel a custom JS-eken sem pont szokott lenni.
Mindenesetre ez a gitár nekem is gyanús..
Kedves Harkh, kérlek értelmezd, amiket írok. Soha nem mondatm, hogy amatőr vagy kocazenész, aki nem ismeri a kottát. Szerintem nem árt ha egy zenész tud, de ha neked nem kell és ennyire ágálsz ellene a Te dolgod, soha ne ismerd meg. Ennyi. Engem ne akarj meggyőzni, hogy fölösleges. Én már nem akarlak, hogy jó dolog. Pont.
épp most néztem énis ebay-en és akartam írni ide ezt a chromeboy-t...Nah szerintetek ilyen krómozást merrefelé csinálnak mennyibe kerülhet kb és érdemes e?
Ett?l még nem esek kétségbe, bár kár érte. Nem sok esély van arra, hogy a "m?veimet" szimfónikusokkal adjam el?:) Másrészt ez a hype már rég lecsengett.
valami ilyesmit akartam tömören összefoglalni azzal, hogy akinek kell, az taulja, használja, éljen boldogan vele, akinek meg nem kell az meg ne használja.
Hát, ha már metál/rock műfajról és az ahhoz kapcsolódó szimfónikus dolgokról esett szó, azért az köztudott, hogy pl. a S&M-nél sem a Hetfieldék kezdtek vad kottázásba, hanem Michael Kamen csinálta az egészet-ahogy egy halom más banda ( Gn"R, Scorpions stb. ) balladáinál is ő írta meg ezeket a részeket, de mondjuk a DT legújabb DVD-jén hallható szim. blokk esetén sem hinném, hogy a Petrucciék kezdték el leírni, hogy mit kéne játszania a nagyzenekarnak, pedig ők azért ismerik a kottát.
Elég meddő ez a vita srácok. Akik csak és kizárólag szerelemből zenélnek, és egy-két műfajt, -főleg a rock berkein belül- szeretnek igazán játszani, azok vszeg kotta nélkül is jól elboldogulnak, aki meg session-ködik, annak nem árt kottát is olvasni of course. ( rock bandák sosem kottázzák le a saját számaikat! )
Én jelenleg még nem olvasok kottát, de azt hiszem, hogy az általam ismert és játszott stílusokon belül ennek semmilyen hátránya sem volt ezidáig, és minden, túlzottan divatos álszerénység nélkül azt gondolom, hogy profinak definiálható a játékom, ezzel együtt is.
Az más tészta, hogy most, hogy szeretnék továbblépni, és olyan vízekre evezni, ahol ez már kikerülhetetlen, nekem is szükségem lesz bepótolni azt, ami eddig kimaradt, és ilyenkor jól jönne, ha már ezt korábban megtettem volna.
Az, hogy valaki olvas/ír kottát, még önmagában édeskevés.
A könnyűzene berkein belül az ösztönzenészek sokkal maradandóbb alkotásokat voltak képesek "összetákolni", mint az agyontanult társaik. Ez tény.
3 évet jártam zenesuliba magánének szakra, és számtalan vizsgán, meg rendezvényen zenéltek mellettem hangszeresek, akik évek óta tanulták és ismerték a kottát, de többnyire olyan sterilen és szarul játszottak, hogy egy csöppet sem jutott eszembe bánkódni azon, hogy nem tartozom közéjük.
Míg több ízben előfordult olyan, hogy ezek az emberek hallottak engem játszani gitáron, és maximálisan le voltak hallva attól a "buta" zenétől és játéktól, amit az én akkori stílusom képvisel(t)a legtöbb komolyzenész ember szemében.
Hetfield mesélte egyszer az S&M kapcsán, hogy hogy be voltak tojva a full profi zenészektől, és milyen kisebbségi érzéseik voltak, aztán az első próba után egy csomóan mentek oda dedikáltatni a Metallica lemezeiket, köztük az egyik vezető hegedűssel, akinek a fekete lemez volt az egyik kedvenc albuma. Azon a bulin a legnagyobb felelőség az utóbbi évtizedben egyébként rohadt pocsékul doboló Larson volt, mert ha ő ront vmit, akkor borul minden. Mégis feelingesen, a játékot élvezve püffölte végig a bulikat, ami szintén azt bizonyítja, hogy a profizmushoz nem kell zenei előképzettség. A profizmus leginkább a hozzáálláson mérhető le minden produkciónál, hogy mennyire képes vki a maximumot nyújtani bmely körülmény között. Lars összeszedte magát akkor, és bár utána megint nem gyakorolt, és borzalmasan leégette az egész zenekarát, egy ilyen fontos állomásán a pályafutásuknak képes volt profin zenélni és viselkedni, tehát kihozta magából a maximumot.( Az más kérdés, hogy ha vki egy vezető zenekarban játszik, nem engedhetné meg magának, hogy olyan hibákat vétsen, mint a "tallica szokott )
Szóval, összefoglalva, ami jó, az jó, kottaolvasás nélkül, vagy azzal együtt is, felesleges ezen vitázni. Szerintem jó, ha tudja az ember, főleg ha olyan stílusok is érdeklik, ahol ezt használják is, de ha vki nem kíván ezzel foglalkozni, attól még ugyanúgy válhat belőle profi hangszeres.
de ilyet nem találunk ki. Nehéz elképzlni, hogy megvagyunk, ahogy vagyunk, és mi akarjuk csinálni, és nem kell szimfónikus izé, mert nem vagyunk mi rhapsody, és sessionzenész sem kell??
ja, tényleg, slash aztán kurvára metál, gratula.
Egyébknt meg nyilván metal példát hoztam, mivel ebben mozgok, és folyamatosan elmondtamn, hogy ebben a stílusban mondom mindazt, amit, mert pl jazz nem érdekel, se funky, se komolyzene, se egyéb, legalábbis olyan szinten, mint zenész, vagy - zeneszerzőt nem merek írni - aki zenét "csinál".
Azt is elmondtam jópárszor, hogy nem vagyok a többi stílus ellen, és nem vonom kétségbe, hogy a kottaolvasás, zeneelmélet a többségem jól jön, nem baj, ezt is elferdítetted.
1. Te célozgattál iróniával a #12518-ben, mintha előtte mondtam volna bármi ilyet.
2. én meg leszarom a hátteret, a zene a lényeg, mint mondtad, ezzel egyetértek, ha az jó, akkor nekem tökmindegy, hogy elméleti háttértől olyan, vagy mint mondjuk az opethnél, teljesen ösztönösen, zsigerből.
3. eről már volt szó, a többivel nem foglalkozom, én begyöpösödött, szűk látókörű, csőlátó. és ide is vonatkozik a 2. pont utolsó mondtata.
ezt a tájékozódást/látást nem a kottaolvasásra, hanem a szemmel való látásra, nézésre, mint tájékozódási eszközre értettem, nem probléma, hogy utána írtam a vakokról, de nem esett le.
Értem-értem, de akkor azt képzeld el, hogy kitaláljátok hogy
legyen egy kis szimfonikus őrület, vonósok meg minden..
odaadod nekik a cédét meg a tabot?
A kotta nem arra való,hogy az gizduljon vele aki érti és használja,
hanem pl a más zenészekkel való kommunikációt is segíti.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy a kotta, olyan mint a vers. Sajnos az "egyedi hangulati" elemeket neked kell hozzátenni, ett?l lesz egyedi a produkció. Ugyanazt a kottát másképp játszaná el pl. Steve Vai vagy Steve Ray. Aki nem tud olvasni, az hallás után is megtanulhatja a verset, és abban jóval több lesz a hangulati elem is. Viszont esetleg nem tudja, hol vannak az írásjelek. Ez van. A kottát eredetileg f?leg komolyzenéhez használták, mivel ott volt a zeneszerz?, aki megírta a m?vet. El?adásnál viszont semmilyen egyedi "improvizáció" nem volt megengedett.
Az első bekezdés nagyvonalakban így is van. Kivéve a zseniket.
Hoztál jópár példát? Metálon kívül más? Én mégtöbb ellenpéldát tudnék sorolni, akik elméleti ismerettel játszanak kurvajó zenét.
A pontjaidra:
1. és ki mondta, hogy én az vagyok? épp ellenkezőjét írtam, bocs.
2. Nekem meg az a profi, aki képzett technikailag a hangszerén (és emellett ismeri más hangszerek jellegzetességeit, tuladjonságait, hogy tudjon ennek megfelelően zenét szerezni, ne csak riffekben gondolkodjon), ugyanakkor elméletileg is tisztában van a zenével, tudja, mit miért csinál, tudatosan játszik, folyamatosan tanul, felfedez, és újat alkot. A só része engem nem érdekel, ez csak körítés. A zene a lényeg.
3. bizonyos stílusokban számít.
"
Te mondjuk a látásod alapján tájékozódsz 99%ban."
Ez nem így van, én inkább hallás alapján, mert abban bízom leginkább, és mert jó. A kottát leginkább lejegyzésre használom.
Bizonygatni nem nekem kell tovább.
Bár sztem le is zárhatjuk.
A zenélésnek tényleg NEM feltétele a kottaolvasás,
de óriási előnyei vannak.
Képzeld el,hogy meghív egy nevesebb metalzenekar sessionözni,
és 3-4 napod van megtanulni egy egész albumot pöpecül a buliig.
Ha nincs hozzá kottád belehalsz..
(lehet füllel szedetetni a 170 bmp-es szólókat, meg molyolni a kiállásokkal..)
egyébként miért szarod el az idődet egy ilyen legalja, képzetlen amatőrrel, meg egy fórumon, ami tele van ilyenekkel, miért nem valami zeneelméleti könyvet bújol, hogy közelebb állj a profizmushoz?
ferdítésről ne te prédikálj légyszi.
nem fogom idézni, számtalanszor elhangzott, hogy akinek nincs ilyenolyan zeneelméleti háttere, az nem lehet se profi, se komoly zenész, és csak a kis sablonjai között fog maradni örökre.
Az hogy hoztam jópár példát, akikre ezek semmilyen szinten nem vonatkoznak, az lényegtelen, akkor sem látod be.
Te pedig ott ferdítettél, hogy:
1. ki mondta, hogy én profi vagyok?
2. mi az hogy profi? neked lehet, hogy csak az, aki mondjuk sessionzenész, abból él, és bármit eljátszik valahogy, amit odaraknak el kottán. Nekem meg mondjuk Jeff Loomis, vagy Slash, aki egy adott stílusban mozog, és valószínűleg szarik atöbbire, mert nem pénzért csinálja, hanem mert neki az tetszik. Hibátlan nótákat ír zeneelmélet nélkül, mesterien, egyedi módon eljátssza, koncerten sómen, minden úgy van, ahogy kell. Én ezt értettem profizmus alatt.
3. Tegyük fel, lejátszom neked egy szólót, amiben vannak fríg skálák, meg szűkített futamok. Mert én azokat hallottam ilyenolyan zenékből, belmivódott, és használom, mondjuk ha megkérdeznél, hogy meséljek róluk, akkor nem tudnék, de játszom, és mondjuk fasza is. Na akkor mi van? számít az, hogy nem tudom a hátterét? sztem nem.
A zenélés egy dolog, a kotta megy egy másik, egy eszköz, ami régen kialakult, meg a legtöbben ezt használják, ehhez szoktak hozzá, azért nem tudnak élni nélküle. De létezhet más eszköz is, mondjuk a füledbe jutó hanghullámok, ami sokkal közelebb ál a zenéhez, mint egy papírdarab, amin pöttyök figyelnek.
Te mondjuk a látásod alapján tájékozódsz 99%ban. De vannak vakok, akik tökéletesen alkalmazkodtak más érzékszerveikhez, és hibátlanul tájékozódnak. Lehet, hogy nem tudnak élvezni egy Picasso festményt, de kit érdekel, a maguk világában tökéletesen elboldogulnak. Láttam olyat, hogy a vak faszi tapsolt egyet az utcán, és elmondta utána, hogy jobbra tőle 5 méterre van egy kis fa, szembe vele messze egy épület, előtte beton van, oldalt fű. Stb.
remélem érthető
Ha minden éron be akarod bizonyítani, hogy márpedig én meg még sokan mások így nem TUDNAK zenélni, akkor csak izzadj tovább.
összegzésképpen el lehet mondani, hogy mindenkinek, aki zenész, illik ismerni a kottát-és a tabulatúrát- a zenei elméletet- függetlenül attól, hogy használja e azt a gyakorlatban vagy sem.PONT:)))
A zeneiskolákban osztályoznak is:)
A koncertre illik kotta nélkül megtanulni a darabokat, bár arra is van példa, hogy nem teszik, de nem ez a jellemző.
Látod, épp ez a ferdítés.
Idézd légyszi, mikor mondtam egy szóval is, hogy "KIZÁRÓLAG kottából lehet zenélni"?
Eredetileg arról volt szó, onnan indult ki a "vita", hogy van-e a kottának létjogosultsága a mai zenékben. Többünk itt ismeri a kottát, mások nem, és ez utóbbiak azzal védekeztek, hogy azért nem, mert egyrészt nekik nem kell, mert ők csak gitároznak, másrészt nehéznek találják megtanulni. Emlékszel még?
Még csak utalni sem utaltam erre. Inkább arra, hogy ha megtanulod a kottát (meg egy kis elméletet, hogy legalább azt értsd, amit játszol) még nem leszel egy 10 dioptrioás jazz-manus, akire inkább ráhánynak a nők, mintsem ránézzenek:D
De tudom, van ahol még ez ciki is...
Ja, amúgy említetted, hogy nincs időd ilyenekre. Nos, amennyi időt elfecséreltél itt erre a buta vitára, már túllennél az első fejezeten a Kesztler- könyvben.
Ezzel a mondatoddal nagyon egyetértek! Van egy haverom, s a 12 éves lánya gitározik és mindent kottából taníttatnak vele és le is osztályozzák....amikor elöször hallottam, el sem akartam hinni,hogy hogy lehet az, hogy "gitározásra jegyet adni"..ez annyira:))) namindegy-..de tényleg olyan sok ember van, aki azt hiszi, hogy a gitározás is olyan,mint a komolyzenészeknél, hogy minden szigoruan megírt és leírt..és ha én azt mondom, hogy én biza nem kottából gitározok, hanem hallás alapján..akkor mindjárt ezt mondják" "ehh te aztán biztos jó szarul játszhatsz-milyen gitáros vagy te?"...Na de tényleg, látott már valaki valaha is koncereten kottából gitározni egy zenészt??????? Hozzátszem, tudok kottát olvasni és ismerem a tabulatúrát...
Jó, tehát akkor profi valaki, ha kizárólag egyetlen stílusban mozog, nem érti annak a zenének a nyelvét (elméleti hátterét), amit játszik, nem tudja, hogy a kedvenc bandái milyen zenei elemeket használnak, stb.
Ezt felírom! ;)
mint mondtam, én metál stíluban mozgok, szóval nem érdekelnek a fúziós jazz elméleteid.
persze hogy más a funkciója, arra értettem, hogy ugyanaz a hangolás/rendszer, ergo ugyanúgy el tudom azt játszani, amit kell nekem rajta (annyi kell, hogy ha felveszek valamit, akkor ott legyen egy alap basszus, ne legyen hiányos a felvétel. A basszeros dolga úgyis, hogy megírja a saját témáit)
Hogy egy ilyen alap basszustémát megírjak, vagy hozzáigazítsam a gitárhoz megintcsak nincs szükségem semmiféle zeneelméletre.
Z a kottaolvasósdi biztos működik komolyzenében, meg jazzben, de a gyakorlat igencsak azt mutatja, hogy metalban nem használatos.
Nemtom, ekem Slash/Opetzh/Nevermore elég profinak tűnik, nemtom te hogy vagy vele...
"használok basszgitárt is, de mondjuk az kb ugyanaz, mint a gitár"
Na látod, ez árulja csak el, mennyire is érted a dolgokat...már bocs, de hogy lenne már ugyanaz, csak mert ugyanolyan a hangolása? Teljesen más funkciója van egy basszusnak, mint egy gitárnak (ami elsősorban harmónia, és szólisztikus hangszer), persze nem kizárólag metálban kell gondolkodni, ahol 80%-ban unisono játszik a bass-gitár...
Szerinted melyik a profibb megoldás? Ha odaraksz elé egy kottát, és lejátsza, vagy hetekig azzal pöcsölsz, hogy "betanítod" neki a dalokat... jajj:D
az 1. és a 3. pont stimmel! a második már kevésbé, mert használok basszgitárt is, de mondjuk az kb ugyanaz, mint a gitár. marad a dob, ami nálam érdekes, az meg megint nem kottázható hagyományos kottával.
szóval akkor?
ELmondtam már pár példát (Slash, Opeth) de közben eszembe jutott pl a Nevermore, őróluk is olvastan interjúban, miszerint a Jeff úgy tanította be mindig a másik gityóst, amíg nem volt állandó. Tehát betanította, és nem odabaszta az orra elé a kottát, hogy nesze, ezt kell játszani. Ezek szerint a Nevermore is képzetlen, amatőr, kocazenész társulat.
mindig azzal ferdítetek, hogy a színész meg a forgatókönyv... könyörgöm, anélkül nem lehet megtanulni egy nótát, vagy megírni egyet, hogy nem láttad a kottáját?? mira való a füled?
évek óta, jól működő bandában játszom, Pecsától elkezdve, sziget hammer szinpadon át, A38, E-klub, Kultiplex, külföld, klubok országszerte, ilyen helyeken játszunk rendszerességgel. Nem arcoskodni akarok ezzel, csaupán érzékeltetni, hogy nem amatőr szobazenészk vagyubk. Senki, ismétlem SENKI nem olvas kottát, nem abból játszunk. ÉS mégis évek óta működik a banda, nyár óta holland kiadónál vagyunk. Érdekes módon senkit nem érdekel, hogy tudunk-e kottát olvasni, vagy sem. Mindenki a zenére meg a produkcióüra koncentrál, úgyhogy légyszi ne gyertek már ezzel a baromsággla, hogy kotta nélkül nem lehet zenélni, meg nem tudok nélküle megtanulni egy számot.
tök jól beszélsz.
nálunk se menne senki semmire, ha odaadnék egy kottát neki. hát, mi már csak ilyen sudribunkó metálzenészk vagyunk.
de egyébként is, ha mondjuk tudnánk kottából játszani. Majd valószínűleg leülnék otthon, és leírnám a 10:30-as, elég komplex nótámnak a kottáját két gitárra, külön basszusra, meg szintire, meg még a dobot is, nem? Valamivel egyszerűbb az, hogy ha fel van véve (mert azt így is úgy is megcsinálom) a többiek fogják, aztán leszedik. és kész.
Nkem spec témaírásnál még GP vagy hasonló sem játszik be, megszületik a fejemben, max felveszem gyorsan az egyik témát, és játszom, próbálgatom hozzá a másikat, harmadikat, és hagyatkozom bátran a FÜLEMRE. és működik.
Hello mindenkinek! Létezik az Ibanez gitárok között a Ibanez RG350DX WH -nál komolyabb, profibban felszerelt tipus, aminek fehér szinü a feje-teste-és feketék a szerelvények??? Az említett típuson nagyon undorító az a gyöngyházas kopólap.Legalábbis nekem személy szerint nagyon nem tetszik.."Felsöbb kategóriában" nem gyártanak ilyesmi fehér kivitelben?(kopólap nélkül!)
Teljes egészében én se.
Ha valaki arra lusta, hogy képezze magát, holott nagyon szereti a zenét, a hangszerét, akkor azt tudom sajnálni. Kicsit meghasonlik önmagával... nem??? De ha neked az elég, hogy fülre szedegeted a dalokat, és megérteni nem akarod, hogy mit, miért csinálnak magán ügy. De, ha egy nagylehetőséget kapsz egy neked nagyon is tetsző zenekarban, és egyszer csak azt mondják, hogy alteráld a VI. fokot, akkor majd csak kamillázol, és kénytelenek megválni tőled, mert erre nincs idejük, hogy még téged okítsanak.
Bá-Bummm
Sok sikert
Félre ne érts nem azt mondom, hogy én hú de tudok mindent, (főleg már két gyerek mellett egyre kevesebb az időm rá) de hidd el, kis befektetéssel is sokkal szélesebb látóköröd lesz a gitározásról.
Srácok! Sűrgősen eladnám az S520ex Ibanezem! Kell a dohány! Rongyos 135 lepedőért lehet vinni, a DiMarzio X2N&Carvin c22n szettel! Ebbe tényleg jól szól az X2N! Kőmetál gitár! Bocs az off-ért!
Én nem avatkozok bele a nagymesterek(Ibanezesek) imáiba mert én csak egy kis szarok vok.Ha apám nem hallgatta volna mindig kiskoromban a király zenéket akkor én is diszkós állat lennék de mivel már 7 éves koromban elhatároztam hogy elektromosgitárt veszek a kezembe ezért gondoltam h nem lehet rossz.ÉS nagyon király és ha valaki élvezettel csinálja és van dallam és ritmusérzéke akkor király lehet még elmélet hanyagolásával is.A gitározásra születni kell nem lehet csak úgy megtanulni szerintem.Én például gitározással fejezem ki az érzéseimet.Ezért szokott általába húrom pattani amikor belejövök nagyon és zúzom olyankor elrontja az Adrenalint a húrszakadás.:)))szal a gitározás nem megtanulható vagy csak nehezen ha valaki nem zenésznek született.