Némi borzalom, elcsúsztam a ritmussal egy-két helyen, de Sublime Tiger's Roart használok rajta. Később lesz videó is, addig adhattok tanácsot, hogyan javítsak a ritmusérzékemen. Van benne poliritmika (vagy ahhoz hasonló), ennél egyszerűbb nótát csak Mudwayne-t tudtam volna csak találni, a sok kezdő nótától hányingerem van, még akkor eljátszottam belőlük hallás után részleteket, mikor még azt se tudtam, mi az a Cmmaj79. Meg azokkal tele van már a jutúb.
Értem, köszönöm szépen ! Jó picküpök vannak benne Mighty Mite márkájúak. Van egy zörej a hangzásban amire nem tudok rájönni, hogy mi okozza ? Ezért gondoltam, hogy hátha a potméterek.
Sziasztok ! Gitárpotméterek márkái között van-e hangzásbeli különbség ? Érdemes-e kicserélni a noname potméterket márkásabbra pl. Cts-re ? Várható-e javulás a hangzásban ? Start kópiáról van szó.
Ki van csúszva a szöveg az oldalról, és nem láttam... Akkor nem szóltam
"bár teljesen eltérő utakat járunk, azonban különlegesen speciális, egyedi megrendelések teljesíthetőségével kapcsolatban, szakmai szinten továbbra is konzultálunk."
Torzító :D A kedvenc soundom: strat copy -> TS-9 full gain full volume -> germánium tranyós fuzz -> OCD full gain full volume -> SE kombó széthajtva :D Már pengetni sem kell, zenél nekem magától :D
A sípolás javítható (persze előbb-utóbb minden hangszedő besípol, tehát 100% megszüntetni nem lehet).
A hangszedő üregbe megfelelő szivacsot rakva állítólag javul a dolog... Én mondjuk amúgy is rakok mindig szivacsot, mert annál kevésbé billeg a hangszedő a kereten, de 'gain állósággal' kapcsolatos kísérleteket nem végeztem a szívaccsal. Inkább kevesebb gain, erősebb pengetés, jobban is szól, nem lesz kása... Néha el is borzadok, egyesek hány torzító fokozatot raknak egymás után, ami élőben abszolut kása :)
A másik megoldás a hangszedők 'viaszolása', hiszen gyárilag is olyanok, csak idővel ez romolhat, lelazulnak a tekercsek stb. érdemes 'újraviaszoltatni', ha amúgy a pickup hangzása a fülednek tetszetős. Vannak erre vállalkozók a fórumon...
Sziasztok, ugye jól gondolom, hogy egy nagy gainen sípolós hangszedővel nem igazán lehet mit kezdeni, az sípolós is marad. Hallottam olyat pl, hogy valamivel a hangszedő üreget ki kellene tölteni, esetleg valamiféle viaszos izébe belerakni a hangszedőt, de hát én olyat mondjuk soha nem láttam, hogy gyárilag bármelyik gitárkészítő cég a hangszedő üreget valamivel teletömködte volna...
ÉS még kérdés ha nem zavarok króm és nikkel pickup fedélnél csak küllemben van különbség vagy hangban is ?
Szóval ha valakinek lenne eladó pickup cover-e aminek 10mm-es a furatkiosztása és nikkel vagy króm akkor írjon mert megvenném , minél régebbi annál jobb de ha új az sem gond.
máshogy fordul a mező, a jelszint a szélső szedőkénél(1-(gyök20/B*H)) százalékkal csökken, és a magashang 1/(T1-T2)/log(37) -tal emelkedik. ezen kívül...khm
izé a régiek azt mondják hogy egy ici-picit több lesz a magas a 2-4 állásban talán ha nem RWRP a középső.
ne rajzot keress, ha könnyen nem találtál, hanem ellenállásmérőt, amivel ki tudod mérni, melyik állásban mit mivel köt össze... felírod, oszt menni fog az!
ha két pickupod van, egyik RWRP, a másik nem, de amúgy mindenben egyeznek, akkor SZERINTEM a hang ugyanaz lesz, mínusz zaj.
(habár a mágneses terek máshogy záródnak olyankor, de én HH gitárnál is úgy találtam, hogy a pikapok elég messze vannak ahhoz, hogy a hangban jelentkezzen az egymásrahatásuk... majd ebben nálam tapasztaltabb kollégák oszlatják, vagy sűrítik a ködöt )
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Kaptam egy nagyon csodálatos 3állású pickup váltót amit senki se tud bekötni. Egy ilyen kapcsolóról lenne szó:
http://i.ebayimg.com/01/!B6dSUvgBWk~$(KGrHqQOKnEEy0TyCBeMBM)ZJEQGdw~~_35.JPG
A képen láthatóan 7 füle van. Egy EMG-ZW set-et akarok bekötni végre 3 állásúra csak sehogy se tudom, mert nem találok kötési rajzot. Legyetek szívesek segítsetek!
Bocsánat rosszul írtam a bridge 10,4mm és a neck 10mm
A kérdés az az lenne , hogy ez lehetséges e ,hogy egy LP-ből kiszerelt SH-1B-nek a mágnestávolságai 10mm-esek vagy átbaszás volt és ez egy neck puki ?
És a kérdés még amit szerettem volna feltenni itt , hogy nincs e valakinek humbucker pickup cover chrome aminek 10mm-es kiosztása , mert megvenném az sem probléma ha valami kopott régi vagy új bármi érdekel.
Előre is köszi.
A "Fender" topicban már feltettem a kérdéseimet, de vagy senki sem tudja a választ, vagy annyira primitív kérdések, hogy válaszra sem méltóak... Remélem, itt több sikerrel járok:
Ha a középső pozícióba nem RW/RP (fordított polaritású és tekercselésű) pickup-ot teszek, a 2-4 állásban milyen változást várhatok, túl azon, hogy a zajtalanságot elvesztem?
Milyen tapasztalatok vannak a Seymour Duncan SSL1-SSL1(RW/RP)-SSL5 kombinációval?
Mint a bolhapiacos gitárnál, ha négyhúros, akkor negyvenezer, ha hathúros, akkor hatvanezer az ár :)
Végülis, minél több rezet tekernek egy pickupra (azaz nagyobb lesz az ellenállása), annál drágábban kellene adni, nem ? :)
És rögtön lehetne mutyizni is, hogy kisebb keresztmetszetű huzalból tekeri, vagy megnyújtja tekercselésnél, és akkor kevesebb anyagot használ, így több lesz a haszon télire :)
Humbikat keresek, nyakhoz és hídhoz, saját csavarjával.
SD/Dimarzio...stb.
Fekete vagy króm érdekel.
Arany, zebra nem.
Híd: 10-15K, lehet F-spaced is.
Nyak: 7-8K
Írd meg mid van...
előbb raktam össze (legalábbis félig-meddig) egy bézt, két durván különböző mágneses, és egy piezo pickuppal, mostanra mind jó.. (hány hónapja van nálam a hangszer?...)
a böhöm Fender Tele szedőnek felvételi jelszint alapján 10x-es jele van a Dimarziohoz képest, ami halkabb, mint a piezó. feladat kipipálva :)
Sziazstok olyan kérdésem lenne , hogy az normális ha egy seymour duncan sh-1b 59' pickup mágnes távolságai 10mm ??????? Mert mint ha azt olvastam volna valahol , hogy a bridge pickup a 10mm-es és a neck pickup meg 10,4mm.
kösz, egyelőre nem találom a korábbi bejegyzést, pedig visszamentem egy jó hónapot, de leginkább arról volt szó, hogy a kettévágott ujjába kenjen-e pillanatragasztót az ember vagy ne Én inkább valami sebösszehúzó tapaszra szavaznék...
Majdcsak kitalálom valahogy a kötést - nyaknál van a single, hídnál a humbi.
Akkor
1. állás: nyak single
2. állás: nyak single+teljes humbucker
3. állás: teljes humbi
eddig ok. + Ha 5 állásba bekötöm a humbucker felezőpontját, akkor a köztes 4.-ben (3.-5.: teljes humbi+humbi felezve) mi lesz?
Single + humbucker fele kihozható valahogy?
Nemrég beszéltünk itt egy ilyesmi bekötésről, keress vissza pár oldalt. A lényege, hogy a középső állásra kötöd a nyakit, tehát az első három állás a hagyományos híd, híd+nyak, nyak, aztán a 4. és 5. állásba lehet újból a hídit kötni, mondjuk a felezőpontját.
Emeld fel a single-t minél magasabbra, de egyébként a szimpla EMG-knek nincsen valami egetverő kimenőjelük... Az EMG honlapon az adatlapon meg tudod nézni a típusát, a logo színe dönti el, én EMG S-re tippelek. Olyanom volt, tényleg nem nagy a kimenő jele...
Amúgy a 85 tök jó hídhoz, ha nem mahagóni a gitár, sokan használják hídhoz, gyárilag is vannak EMG85 hidas hangszerek.
Az elemet azért ellenőrizd, legyen friss, az sosem árt.
üdv, pickup bekötésben kérnék tanácsot:
1 single coil és 1 humbucker, 5 állású kapcsoló (ilyen), 1 hangerő.
A humbucker három vezetékes (tehát felezhető, de párhuzamosan nem lehet kötni pl.).
Mi lenne kivitelezhető és értelmes bekötés ezzel a felállással? Köszönöm!
Sziasztok, van egy gitárom EMG-85-tel a hídnál és egy single coil EMG-vel a nyaknál (a pontos típusát az utóbbinak nem tudom, ugyanolyan aranyszínű a felirat rajta, mint a 85-ön, ha ez mond róla valamit). Az normális, hogy a nyakhoz kapcsolva a single jóval gyengébben szól a humbihoz képest? Ha nem akkor mitől lehet? Nagyra állított torzításnál is a csak erőtlenül crunch-osan szól, míg a 85 az rendesen harap. Tudom, hogy a 85 sem a hídhoz való, de azzal most semmi gondom.
zajmentes JB single szett tesztelődik most.
bár egy teszt már volt, hiszen hasonló Sublime FJ szettel vették fel a Romm of Mad Robots lemezt is kb. egy hónapja
Sziasztok, van egy eladó Gibson bridge hangszedőm, ha érdekel vkit:
-használt ('99-es Gibson Nighawkból kiszedve)
-ferde pozíció (speciális, egyenes pickup helyére nem jó, hacsak ki nem marod a testet)
-felezhető
-bekötési rajzzal
-óccsójé
-nagy kimenő jelszint (minden stílusra OK - metálra is)
-picuktartó keretet is tudok vele adni (fém, arany színű)
Felületesen olvastam el Az enyém gitárba ORANGE DROP 0.047uF van 600V, de szebben szól a 0,022uF 400V-al. Az biztos, hogy amin keresztül megy a hang, az számít. Nekem nagyon hozzáértők azt mondták, hogy a V-érték a gitár esetében a hangképzés szempontjából mindegy.
Én minél kisebb fesz. tűrésűt raknék bele.
Közelebb vannak a fegyverzetek egymáshoz (egyazon szigetelőanyag esetén), az meg inkább jobb mintsem rossz. (szerintem)
Meg olcsóbb is általában.
No, a sok sznob :D Anno azért voltak 400 V-osak a (fólia-) kondik, mert az elektroncsöves áramkörtechnológia ezt kívánta meg a több száz voltos tápfeszültségek miatt, csak indokolt esteben készültek kisebb geszültségtűrésű példányok is. A "bótba" is 250-400-500 Voltosat lehetett kapni, hát az került a gitárba is :D
Feszültségtűrésnek nemhiszem. Bár jegyzem meg, sok kondi fetisiszta szerint nagyon nem mindegy, hogy anno 400V-sak voltak a kondik pl. mert beleszámít a hangba a méretezés is... Ezt tapasztalatból nem tudom alátámasztani. Azt viszont igen, hogy az értéke (Farad, nem Volt), és a típusa igenis beleszól nem is kicsit! Magam részéről kondifetisiszta vagyok sztem, így meg sem álltam addig, amíg mind a két kis Gibsonomba eredeti '60-ból származó PIO bumblebee kondikat nem raktam :)
Tapasztalatom szerint meg nagyon is van jelentősége. Próbálgattam már többféle fajta és értékű kondit. Én pl. ma cserélem vissza 0.047uF-os ról 0.022uF-ra, mert egyszerűen számomra szebben szól vele.