HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. június 22

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 21

***GIBSON***

2024. június 21

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

***Gitárverseny***
aktuális versenyek, résztvevők

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


2010-01-20 10:42 |  #805
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#802)

Beetlejuice 2010-01-20 10:41 |  #804
kreativ...kibaszeretem az ilyen kreativ dolgokat!...csak így tovább!
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#802)

belaci73 2010-01-20 10:40 |  #803
kurvajó!!
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#802)

+666satan666+ 2010-01-20 10:34 |  #802
Kontaktos a jack aljzatom a gitárban és ha lenyomom a kábelt megszakad a hang
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#801)

2010-01-20 10:25 |  #801
Szkreccs a végén hatalmas! Hogy csináltad? (mármint a hang megszakításra gondolok.)
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

Bizsibazsi 2010-01-20 10:19 |  #800
Ugyanúgy, mint a dallamos, és a melodikus mollt...
Mittomén, melyik mi. Meg melyik az a három...
Válasz '' hozzászólására (#781)

+666satan666+ 2010-01-20 09:58 |  #799
Uhh Köszönöm!!!!!!:) Monnyuk igazad van me mehetett volna rá több delay. Mindegy majd legközelebb:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#798)

- 2010-01-20 09:51 |  #798
Kreativitást tekintve ez a nyertes befutó szerintem. A fúrógépes hangra rátettem volna valami jó kis delayt hogy amíg leteszed addig is szóljón, utána off és mehet tovább a zúzás. De nekem nagyon tetszik!
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

+666satan666+ 2010-01-20 09:45 |  #797
Azon gondolkodtam inkább hogy leöntöm a gitárt benzinnel és felgyújtom, hogy látvány is legyen
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#794)

toge2010-01-20 09:44 |  #796
vagy mondjuk ha ledobod és elkezdesz üvölteni, a lábam, a láááábam...!!!!
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#794)

toge2010-01-20 09:43 |  #795
ez azért elég stílusfüggő. ami biztos, hogy nem árt tudni (tudni kell) hol van hangnemváltás, honnan hova, ill. hogy milyen jelleget akarsz adni a zenének (pl ha csak pentatont használsz, akkor sem ugyanaz mondjuk egy a moll állóharmóniára (vagy ennek megfelelő grúvra) játszhatsz a moll pentatont, következetesen e moll pentaton, ill h moll pentatont is akár, hogy csak 3at említsek (persze ilyenkor a megszokott blues figurák, vagy a beiktatott egyéb hangok nem, vagy csak részben játszanak). de kiindulási alap lehet más is. harmóniák közös, ill egymáshoz közel lévő hangjai, az általuk meghatározott hangnemek, stb. az biztos, ha olyanra játszol, ami az elméleti tudásod határait feszegeti épp, akkor le kell ülni kidolgozni, utánaolvasni (ha nincs kitől kérdezni) kottázni, stb, és utána leszűrni a sok infóból azt, ami neked tetszik/kell. Gyakorlásnál meg 'felszedni fülbe' az egészet. pl skálázásnál különböző szekvenciák (hangköz, harmónia bontások, stb) gyakorlása. ezek később impróban is előjönnek. én legalábbis ilyenekkel gyilkoltam magam régebben :) amikor még rá tudtam venni magam :D
Válasz 'Geri5150' hozzászólására (#789)

landmine2010-01-20 09:43 |  #794
Á, gyenge. Az lett volna vmi, ha a fúrógépet belebaszod a gitárba és szétfúrod!
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

Beetlejuice 2010-01-20 09:38 |  #793
bazzeeeeeeeeeeeeeg:DDDDD
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

Castor Troy2010-01-20 09:36 |  #792
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

toge2010-01-20 09:35 |  #791
:D :D :D :D zsír, csak meg ne karcold a hangszert azzal a fúróval
Válasz 'kagome13' hozzászólására (#790)

+666satan666+ 2010-01-20 09:30 |  #790
Háááálelujaaa:) Tegnap még ugyan belémrugott a bekkingtrekk átokja me nem rendelte hozzá a videóhoz a hangot (rohadt feltört garageband:()
Viszont véééégre elkészült:) Ezen videóval pedig végérvényesen bebizonyítottam hogy egy hülye fasz vagyok, de nevezek


csovesmarshall2010-01-19 22:58 |  #789
Üdv: engem az érdekelne, hogy mikor nektek improvizálnotok kell valamire akkor mielőtt elkezditek alapvetően mi játszódik le a fejetekben/ hogy fogtok hozzá. teszem azt ha megy egy alap, én pl megkeresem a hangnemet és a pentaton hangjait kiegészítgetem azzal amit éppen az adott hangnemhez jónak hallok, pl lehet ez kalsszikus moll, dúrosított moll, összhangzatos vagy pl vannak olyan hangok amit skálában nem is hallottam, (biztos benne van vmelyikben csak nem ismerem) még is jó. nincs rendszer az én fejemben sem, és elakadtam:S most az akkordszerű improvizálást kezdegettem el, ez durván nehéz, ha ehhez tudtok vmilyen jótanácsot, megköszönném. most így visszanézve, Birta Miki sulija pont az én fajtámnak szól:D

baltazár 2010-01-19 21:27 |  #788
Itt talán többen megnézik mint a "videó mp3" topikban. Isteni a téma és utána egész jól elmagyarázza, hogy hogyan is kéne eljátszani. Persze azért így sem egyszerű. target=_blank>.

Beetlejuice 2010-01-19 16:04 |  #787
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#786)

Beetlejuice 2010-01-19 16:03 |  #786
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#733)

Nick22010-01-19 15:56 |  #785
Erre mondják azt,előbb gondolkodj,utána beszélj! Tényleg nem kötözködni akarok,de ha végiggondoltad volna,hogy pl. melyik lemezen hallható olyan,hogy ugyanaz a gitár szól először satuval,aztán kiengedett satuval,és még figyelmeztetnek is erre!??? Na de kár is a szóért,szerintem el sem olvastad rendesen miről is van szó!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#744)

Beetlejuice 2010-01-19 15:08 |  #784
...egyik F hangról indítva, másik D -ről...ennyi.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#783)

Beetlejuice 2010-01-19 15:08 |  #783
Belekötök:DDDD
FGAHCDEF---ez még önmgában egy kibaszott nagy Cdúr skála...DEFGAHCD---ez is...az a nem mindegy, hogy mire játszod.
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#740)

eddie2010-01-19 15:04 |  #782
szerintem várjunk még azzal a mittudoménmilyen mollal... semmi értelme nincs összekeveredni.

Snakepit2010-01-19 15:02 |  #781
A harmonikus és összhangzatos mollt egyszerre is meg tudod tanulni...
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#773)

2010-01-19 14:58 |  #780
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#777)

eddie2010-01-19 14:52 |  #779
Ja, ja vágom ,akkor a líd is ok.


A neveket össze ne keverjem.
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#769)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:51 |  #778
Kaptál egy topikot!!!
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#776)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:49 |  #777
Megvárjuk.
Holnapra kész...?
Dobolni is megtanultál pár hónap alatt, mit Neked három szaros mollskála...
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#776)

2010-01-19 14:48 |  #776
Azokra is vannak ujjrendek, de azokat még nekem is meg kéne tanulnom
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#773)

Snakepit2010-01-19 14:43 |  #775
No...egyről regélünk szerintem.
Annyi kiegészítésként, hogy érdemes a móduszokat E6 és A húrról indítva is megtanulni.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#768)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:43 |  #774
Nekem is így próbálták tanítani egyszer régen. Skálaképekkel, nem számokkal, meg fekvésekkel.
(ha jól tudom, dcsabi is ezeket tanítja)
Másodszor úgy is próbálták, de valahogy arra sem voltam fogékony.
Most meg nekiállok vén fejjel, egyedül.
Válasz '' hozzászólására (#772)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:40 |  #773
Sejtettem, hogy nem elsősorban ide készült, de én a Masterclass-oldalra tippeltem volna.

Amúgy kurvajó, én is nekiültem tegnap este.

A mollokról van valami kész anyagod?
Gondolok a harmonikus-melodikus-összhangzatos skálákra.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#771)

Snakepit2010-01-19 14:39 |  #772
Van egy nagyon egyszerű módja a dolognak. 7 módusz van. Ebből 2 ugye alap a két uralkodó ion és az eol. Maradt öt.
Na ezt az öt skálaképet kell megtanulni és voilá bejátszható a nyak.
Ne úgy tanuld, hogy C líd meg A líd meg D líd...hanem egyzserűen vedd relatív rendszernek, mint a dóremi-t.
Líd van -> annak van egy képe -> ahol a kezdőhang az olyan líd.
Mint pl. a barre akkordok.
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#762)

2010-01-19 14:37 |  #771
Amúgy csak azért lett angol, mert Diezel fórumban kérdeztek tőlem erről, és gondoltam, ha már megírtam, akkor ide is beteszem, hátha segít vkinek.
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#769)

2010-01-19 14:34 |  #770
Band in a box nevű midi progi nagyon jó a gyakorláshoz, beírsz egy harmóniakört, amire imprózni szeretnél, majd utána össze-vissza tudod pakolni, hogy milyen hangnemben legyen!
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#768)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:32 |  #769
Remélem, Krisz nem haragszik meg érte, én egy kicsit átvariáltam, hogy az is észrevegye a líd, és a lokriszi skálákat, aki nem olvassa az elejét. Magyarul: betettem a sorba.
(plusz némi nyelvtani korrekciót eszközöltem, de ez már csak szőrszálhasogatás )

1st is G-major:

.................3rd fret

/------|--1---|---2--|------|--4---|
|------|------|---2--|------|--4---|
|------|--1---|------|--3---|--4---|
|------|--1---|------|--3---|--4---|
|------|--1---|---2--|------|--4---|
\------|------|---2--|------|--4---|

2nd is A-dorian:

...............5th fret

------|------|---1--|------|--3---|--4---|
------|------|---1--|------|--3---|--4---|
------|--1---|---2--|------|--4---|------|
------|--1---|---2--|------|--4---|------|
---1--|------|---2--|------|--4---|------|
------|------|---2--|------|--4---|------|

3rd is B-phrygian:

.........7th fret

------|--1---|--2---|------|--4---|
------|--1---|--2---|------|--4---|
------|--1---|------|--3---|------|
------|--1---|------|--3---|--4---|
------|--1---|------|--3---|--4---|
------|--1---|--2---|------|--4---|

C lydian is the same as B phrygian, except the first note is C instead of B.

4th is D-mixolydian:

........10th fret

------|--1---|------|--2---|------|--4---|
------|--1---|------|--3---|--4---|------|
-1----|------|--3---|--4---|------|------|
-1----|--2---|------|--4---|------|------|
-1----|--2---|------|--4---|------|------|
------|--2---|------|--4---|------|------|

5th is E-minor:

12th fret

-1----|------|--3---|--4---|------|
-1----|--2---|------|--4---|------|
-1----|------|--3---|------|------|
-1----|------|--2---|------|--4---|
-1----|------|--3---|--4---|------|
-1----|------|--3---|--4---|------|


F# locrian is the same as E minor, except the first note is F# instead of E.
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#759)

2010-01-19 14:31 |  #768
Ha ezt az 5 ujjrendet benyesed, akkor azzal oktáv terjedelemben lefedted az egész nyakat, utána meg ugye az egész ismétlődik, tehát gyakorlatilag az egész nyak megvan.

Gyakorlás során, miután az ujjrendek megvannak, és így a skálák minden fekvésben mennek (tehát ehhez el kell játszani az összes módot minden hangról oda-vissza jó sokszor ), akkor el lehet kezdeni ezek között mászkálni, összekötni őket!

Mondjuk elkezded G-ről: a dúr ujjrenddel eljátszod a dúr skálát, majd feljebb lépsz Giszre, A-ra, stb-stb, amíg elférnek az ujjaid.
Ezt nyomatod oda-vissza, metronómra, bőrszakadásig, amíg beég az agyadba, és már álmodból felkeltve is kened-vágod.

Utána uezt megcsinálod a dór ujjrenddel, ugyancsak G-ről indítva ( azért G-ről, mivel innen tudod először üres húr nélkül eljátszani magát az ujjrendet )

Ha mondjuk ez a kettő már gecijól megy, akkor elkezdheted őket összekötni, először lenyomod a G-dúr skálát az első 2 húron, majd átmész az A dór ujjrendbe a következő 2 húr erejéig, aztán mondjuk vissza dúrba.

És így lehet bevonogatni mindig a következő ujjrendeket!

Ami fontos, hogy minden fekvésben gyakorolj, mert különben rááll az agyad egyre, abban penge leszel, a többiben meg elvérzel, úgyhogy ezeket érdemes fel-le csúsztatgatni!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#762)

toge2010-01-19 14:30 |  #767
az azért durva lenne, ha mindig pontosan tudnád mit csinálsz (impró közben) azért kell ez a sok cucc, hogy meglegyen a biztonság, és az eszközkészlet, stb.
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#762)

Puppy On Acid2010-01-19 14:26 |  #766
És annak a kettőnek a móduszai, hjaaaj azok milyen gyönyörűek...
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#764)

Wildbob2010-01-19 14:25 |  #765
illetve, hogy maga az akkord milyen skálára épül.
pl. E mixolídra D/E vagy E7sus, vagy G/A , domináns hetes akkordok
vagy E dórra Emoll7 - 9 - vagy 11
vagy E frígre Emollb9 vagy Fmaj7b5/E

de abból, hogy hol mi van leszállítva vagy emelve, látni, hogy alapjában véve milyen karakterű akkordok illenek a skálákra és visszafelé ugyanígy. Az utsó két példa: dór és fríg: alapjában véve moll karakterű akkordok jók ide, mivel a skála hangközei ezt meg is határozzák. stb stb.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#752)

Bizsibazsi 2010-01-19 14:25 |  #764
Ű-moll.
A Zs-dúr párja.
Na igen.
Abból is van kb. 3.
Ebből egy megvan az eol-skálával, de még van kettő...
Válasz 'sadam' hozzászólására (#758)

2010-01-19 14:23 |  #763
Ott a pont!

De, ami nagyon fontos, ezek ujjrendek! Tehát a líd skála nem azonos a fríggel, csak az ujjrendje majdnem uaz, de más hangról kell indítani!
Nehéz ezt elmagyarázni, mutatva sokkal könnyebb! Az a tapasztalat, hogy ezt általában senki nem érti először!

Nna, majd Ibi találkozón megmutogatom, ha vkit érdekel!
Válasz 'mrjones' hozzászólására (#760)

Harkh 2010-01-19 14:23 |  #762
srácok, már csak azt mondjátok meg, hogy ha megvannak ezek a módok, hogyan lehet megtanulni, hogy mi hol van a gitárnyakon? azon kívül, hogy gyakoroljak éjjel-nappal...
mi a logikája, rendszere ennek?
adott a 12 hangnem, azon belül a 7 mód, mindegyik több helyen játszható...
impró közben hogy lehet ezt agyban tizedmásodpercek alatt lejátszani, hogy hol járok, hova kell eljussak, stb??

2010-01-19 14:20 |  #761
Kar-moll
Válasz 'sadam' hozzászólására (#758)

wgs2010-01-19 14:19 |  #760
"C lydian is the same as B phrygian, just the first note is C, not B."
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#759)

eddie2010-01-19 14:17 |  #759
A "lokneszi" megvan, én úgy csinálom hogy a dúrnál még odataszem az E6-ra a mutató ujjamat. .

Na a líd az a sötétség homálya...

Köszi nagy segítség volt amúgy.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#757)

Wildbob2010-01-19 14:16 |  #758
na igen - csak hogy MILYEN moll!
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#756)

2010-01-19 14:12 |  #757
lídet és lokriszit se felejtsd el!
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#756)

eddie2010-01-19 14:08 |  #756
Na Urak !

ezekből a hozzászólásokból tényleg tanultam, az ilyesmi dolgoknak van értelme (ellentétben sok más agyon beszélt ,lerágott csont témákról ).

Az 5 ujjrendet már egész jól tudom, illetve megkönyítette a dolgomat, hogy már nagy részét ismertem, hiszen :

dúr (ezt azért illik ismerni )
dór ( aki megtanulta a dúr skálát 3 hang/húr kiosztásban , ugye ez ugyan az )
moll ( ugye ezt is illik ismerni )
fríg ( a moll skála az 5. húrról indítva - plusz az E6-on levő hangok ) szerencsére , már ezt is tudtam
mixolid - na ez új volt... de már megvan.


wgs2010-01-19 13:41 |  #755
Asszem ez még nem volt:



KATT

Snakepit2010-01-19 12:23 |  #754
Állóharmóniára ez jó is.
Ha az akkordok gyorsan követik egymást akkor a modális funkciók már elveszthetnek.
Ilyenkor jóval egyszerűbb, ha a hangnemet állapítod meg.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#752)

2010-01-19 11:36 |  #753
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#751)

2010-01-19 11:36 |  #752
"Innentől kezdve csak azt kellene tudni, hogy milyen akkordokra/akkordmenetekre melyik skálát lehet játszani"

A dolog viszonylag egyszerű: meg kell nézni, hogy az adott akkordban milyen hangok találhatók, és kell keresni egy olyan skálát, amiben ezek a hangok megvannak
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#740)

- 2010-01-19 10:50 |  #751
Szerintem nagyon jó hogy lecserélted. Ez a verzió sokkal összeszedettebb. Egyben van az egész, nagyon jó ötletek vannak benne. A lassú rész végén is szépen megszólal a domináns terce!!!! Yeah! Gratulálok, ez tényleg ütős lett, komolyan mondom!
Az elejét felismertem!))))
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#720)

czen 2010-01-19 10:37 |  #750
Gratulálok,szép elismerés !Ezt én is kitenném az "ablakba":)))
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#733)

Bizsibazsi 2010-01-19 10:16 |  #749
Feladom...
Látatlanban...
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#746)

Bizsibazsi 2010-01-19 10:15 |  #748
Persze: az érzet más.

Egyébként azt irigylem többek között Tőled is, hogy ez már annyira benne van a kezetekben, hogy egy kíséretre kapásból tudtok ilyeneket tekerni.
Nekem jó sokáig kéne matekoznom, hogy mire mit, nektek (pl. Te, Andy, Krisztián, Miki, Peta) meg 'csak úgy' jön. (nyilván hosszú évek kellettek ehhez a 'csak úgy'-hoz, de akkor is...
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#742)

Twain2010-01-19 09:59 |  #747
..majd linkeld fel ide,és megnézem....
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#746)

Patkó 2010-01-19 09:58 |  #746
akkor rendezzünk hónalj szagoló versenyt!
ki bírj tovább szagolni a hónaljamat!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#745)

Twain2010-01-19 09:50 |  #745
Disznóság olyan versenyben indulni,amit tuti Te nyersz..
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#743)

Twain2010-01-19 09:50 |  #744
Sztem már mindenről készült hangminta,úgy hívják Lemezfelvétel.

Teljesen egyértelmű minden,esetleg a pontos ? % arány ami érdekes.
Válasz 'andrás98' hozzászólására (#736)

Patkó 2010-01-19 09:46 |  #743
mi faszom verseny ez? ki tud gyosrasbban futni a lopott gitárral?
olyan verseny nincs hogy kinek büdösebb a nagylábujja? mert esetleg beneveznék...

dcsabi2010-01-19 09:42 |  #742
Én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy nem az a lényeg melyik hangról kezded hanem milyen alaphanghoz viszonyítod
Ha pl a basszus d hangot játszik és te rájátszod a c d e f g a h skálát akkor hiába c hangról kezded, azt nem c dúrként éli meg a füled hanem d dórként.
Metr amikor a d hangot játszod akkor azt alaphangnak hallod majd, az f-et (kis)tercnek a c-t (kis)szetimnek s így tovább.

Ez az erről a hangrólkezded akkor ez dolog sokakat bevisz az erdőbe.

A modálisok akkor kezdenek élni ha hallod hozzá az alaphangot, különben nincs különösebb információd arról hogy ez dúr moll líd mixolíd vagy milyen skála.



Válasz 'Basscake' hozzászólására (#740)

Snakepit2010-01-19 09:29 |  #741
Sabatella boncolgatja az akkord skála kapcsolatokat és táblázatban össze is szedi hogy mit-mire lehet játszani.
Jazz-ben helytálló, de a rock-ban nem mindegyik szól jól. De ez stílusérzék kérdése.
Válasz 'Basscake' hozzászólására (#740)

Bizsibazsi 2010-01-19 07:43 |  #740
Azzal talán még ki lehetne egészíteni, hogy a 'ionian' (azaz jón) skála nem más, mint egy alaphangról indított dúr, az eol, meg a moll.
A modálisok meg ugye úgy 'keletkeznek', hogy ugyanazon skála egyes fokairól indítunk.
Azaz:
C ión (dúr)
D dór
E fríg
F líd
G mixolid
A eol (moll)
H lokriszi
Ezek mind a CDEFGAHC hangokból állnak, csak máshonnan indítva, tehát egy F líd így néz ki: FGAHCDEF,
egy D dór meg így: DEFGAHCD
És ez minden dúr skálánál így működik.
Innentől kezdve csak azt kellene tudni, hogy milyen akkordokra/akkordmenetekre melyik skálát lehet játszani, aztán már csak pár 'egyszerű', ámde hatásosan parasztvakító technikát kell begyakorolni, mint a legato, tapping, sweep-picking, chicken-picking, és mindent tudsz a gitáron...
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#681)

Nick22010-01-19 02:02 |  #739
Mindenkitől elnézést,hogy ennyit írtam más témáról,csak itt vetődött fel.Ha reagálni akarsz(vagy mások)akkor inkább egy másik,megfelelőbb topic-ban,csak majd jelezzétek hol.
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#737)

Nick22010-01-19 01:59 |  #738
Nem két perces meló,de nem is volna túl sok idő előkészíteni egy ilyen projektet,ha már szóba hoztad.
Nem kellene működő gitárt csinálni,szerintem elég volna a deszkákat meggyalulni,"nyak" kontúrját körbemarni,a helyét a testbe bemarni,akármilyen felső nyerget(na ezzel is lehetne kísérletezni,csont,műanyag,stb)kulcsokat,húrlábat feltenni és kb. készen is van a "próbagitár".Szerintem elég volna az üres húrok hangzásával kísérletezni.
Egy ilyen,és a hasonló kísérletek nem a gitár "jóságát" hivatottak kimutatni,hanem a hallható(vagy nem hallható) különbségeket,és ez pl. nem függ a különböző húrkészletektől.Természetes,hogy mindig csak egy dolgot szabad változtatni,és ha a húrbefűzés módszere változik a kísérletben,akkor ugyanazt a húrkészletet kell használni!!
(amennyiben ez lehetséges,és nem jelentene fals eredményt az előző felcsévélés,stb...,de ebbe ne menjünk bele)
A húrkészletek közti különbséget kellene tesztelni.
Egyébként is csak megkérdeztem kíváncsiságból,hogy mást nem fog-e vizsgálni,ha már ilyennel foglalkozik,és a rendelkezésére állnak a lehetőségek,akkor miért is ne vizsgálna meg mást? Én megtenném ha volna rá módszerem és megfelelő műszerem.Ha már hangszerészkedik döntse el ő,hogy mennyi időt szán ezekre a dolgokra ha értelmét látja,nem akarok én felesleges munkát csinálni neki! (Viszont engem nagyon érdekelnének az eredmények,ha nem lesznek titkosítva!)Egy szakember számára szerintem nem elfecsérelt idő, hanem minden "fáradozás" hasznos,amivel tapasztalatot szerezhet.Nem ettől lesz valaki igazán szakember?
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#737)

Andy 2010-01-19 01:10 |  #737
azért ezek amiket itt leírtál nem kétperces melók arról nem beszélve, hogy a próbagitár ugye nem jó próbagitár ha eleve szar mert akkor szarul szól és azért nem jó. a húrkészletről nem is beszélve, mert minden húrkészlet más ha már itt tartunk, ugyanazon a márkán belül is. szerintem az eredmények nagyon nem érnék meg a fáradozást.
Válasz 'andrás98' hozzászólására (#736)

Nick22010-01-19 00:14 |  #736
És ha már hozzáférsz ilyen spéci akusztikai műszerekhez egyéb dolgokat nem vizsgálsz meg? Pl. megmérhetnéd,hogy van-e különbség a testen átmenő húrozáskor,persze ugyanazzal a gitárral és húrkészlettel.Csinálhatnál egy próbagitárt(ha jók az információim hangszerész vagy)csavarozott nyakkal,utána beragasztanád.Elemezni lehetne egy darabból,vagy egy több darabból készült nyakú( természetesen egyazon deszkából vágva) gitár hangját, stb...stb lennének még ötleteim!
Van egy sejtésem,hogy egy-két városi legenda megdőlne,vagy ha nem,akkor tényleg csak a műszer mutatná a változást,hallani nem hallanánk.
Válasz 'plushair' hozzászólására (#646)

Nick22010-01-18 23:57 |  #735
Kíváncsian várom én is a végeredményt! De miért kell erre 2-3 hónapot várni? Kellene csinálni egy hangmintát satuval,egyet satu nélkül,és hallanánk a különbséget!
Válasz 'plushair' hozzászólására (#646)

eddie2010-01-18 23:25 |  #734
Valaki szerint: csak simán gusztustalan.

lásd NAMM topik: #1073

Válasz 'Herrstrauss' hozzászólására (#732)

2010-01-18 23:21 |  #733
Na, örülök!

Ó, én a 80-as években még csak ovis voltam De anyám sok Europe-ot hallgatott, úgyhogy mikor tini lettem, és elkezdtem gitározni, akkor előkerültek a kazetták
Persze a Kirk Hammett féle 0 'iskola' után fogalmam sem volt, hogy mi történik, meg mi az alapja annak a gitározásnak, amit Kee csinál, csak imádtam a szólóit, de a tekerős részekkel nem tudtam mit kezdeni! ( KH és Satriani ugyanis az egész karrierjét megoldotta egyetlen ilyen, Kee által baromi sokat használt 3 hang per húr kiosztású futam nélkül, és én akkoriban csak őket ismertem gitározás szempontból)
Aztán mikor megláttam az oktatóját, megvilágosultam
Meg azóta tudom eljátszani a dongó főtémáit

Kee soundban, vibrátóban, dallamban, dalszerzésben abszolút a legnagyobb favoritom!
Gondolhatod, hogy örültem, mikor igent mondott a felkérésemre, hogy játszon egy szólót a lemezemen
Hát még mikor ezt írta az egyik saját szólóm láttán/hallatán:

"Hi Chris,
You play great! And I'm not just saying that!
Great tone, great vibrato, great ideas ... great feeling!
I was very positively surprised, I get a lot of demos from guitar players, but very rarely of this quality.
I HEAR you!
Keep up the good work and let me know when you're getting ready.
Cheers
Kee"





Válasz 'Herrstrauss' hozzászólására (#732)

czen 2010-01-18 23:09 |  #732
Ez a Dave Martone fantasztikus!!Örök hála neked, mivel te hívtad fel rá a figyelmemet:)))
Marcello-t meg láttam Pesten a Europe-al valamikor a 80-as évek végén.Úgy szólt a gitárja hogy.....:)))Volt Dongó is:)
Ez az olaszos nevű svéd fickó gyönyörűen szólózik, tanítani kéne a szólóit.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#725)

2010-01-18 22:54 |  #731
Jó látni, hogy nem vagyok egyedül a 'rajongásommal'
Válasz 'massivesmoker' hozzászólására (#730)

Chris7.S2010-01-18 22:44 |  #730
OFF ezt nem is tudtam. Úgy is elterveztem, hogy ha egyszer kijutok Vancouverbe, akkor felkeresem ezeket az őrülteket, hogy kezet rázhassak velük, de ezek után már biztos.

OFF
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#728)

Chris7.S2010-01-18 22:41 |  #729
Adair nagy kedvenc Hatalmas dolgokat művelnek együtt.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#727)

2010-01-18 22:36 |  #728
Ja, és bár ő már kanadai születésű, mégis magyar származású, az apja asszem 56-os disszidáns. Pár éve levelezgetek vele, anno mesélt róla, hogy bár nem tud magyarul, de a magyar kajákat nagyon szereti
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#727)

2010-01-18 22:30 |  #727
Dave egy mindent mindennel vegyítő arc, nála keveredik a metal, jazz, fusion, flamenco, rock, és mindezt néha elmebeteg módon mixelve, rettenetes technikai szintű gitározással előadva hallhatod.
A zenekara is UFO hadosztály, főleg a dobos, Daniel Adair, aki egyébként pár éve a mainstream Nickelback-ben is dobol, de Dave-el már az első lemeze óta együtt tolja.

Ezzel a zenével egyszerűen nem tudok betelni, de ez nekem olyan magas szintű, olyan szinten nem vágom, hogy sokszor mi történik, hogy néha már túlzottan idegesít az egész (mármint nem a zene, hanem, hogy nem tudom mi történik), és muszáj vissza-visszatérnem "felfoghatóbb", emészthetőbb muzsikákhoz, ahol legalább vmennyire képben vagyok
Aztán persze úgyis mindig visszacsábulok, mert az ismeretlen mégiscsak vonzóbb
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#726)

- 2010-01-18 22:15 |  #726
Nagyon akadozik sajnos még mindig lassú a netem....
De ez a David Martone ez nagyon tetszik és a zenekara is nagyon jó! De ez már nem si rock? Vagy az? Az alapok toszta funkys meg fusionos helyenként. A manus szinpadi mozgása pont olyan megnyerő mint az enyém)))))
És a Parker mint gitár nekem is nagyon bejövős cucc!
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#725)

2010-01-18 22:07 |  #725
Kee Marcello leginkább a Europe zenekarból lehet ismerős a többségnek (tudod, Final Countdown ), ahol 86-93-ig játszott, mikor is a zenekar hosszú időre feloszlott, majd a 2000-es reunion-ban már nem kívánt részt venni, és azóta a saját útját járja, és baromi jó rock lemezt rakott le az asztalra 2004-ben (Melon Demon Divine) , és most jön ki az új, Mike Terrana dobistennel, és Marc Mendoza-val, aki a Whitesnake-ből lehet ismerős.

Amúgy meg, őt (is) ismered, hiszen egyszer te fejtettél meg a zseniális Dongó átiratából egy futamot, amivel senki nem "bírt" el korábban ( 0:23-nál )




Dave Martone meg csak szimplán a legnagyobb gitáros-zenész manapság szerintem, rettenetes, amit és ahogy játszik!



Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#724)

- 2010-01-18 21:52 |  #724
Látod kettőnk közül akkor én vagyok a sügér, mert nem ismerem őket, de gratulálok és hajrá!!!!!
Nekem adrenalinbomba ilyen fazonokkal nyomni!!!!
2004 nyara a Zariba lemezt játszuk Varsó óvárosának főterén 4 ezer embernek!!!! 3 saját nótám is van ebben a programban. Ezen a bulin a bodyguardos nem akart felengedni a szinpadra mikor mentünk volna játszani)))))





Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#722)

Wildbob2010-01-18 21:49 |  #723
nekem a Gambale: Improvisation made easier segített azért sokat. Meg a Guitar Technique 1-2-jében pár oldal (nem az egész)

2010-01-18 21:47 |  #722
Ugyan, semmi vész, az a jó, ha az embernek annyi bulija van, hogy nem tud emlékezni mindenkire, akivel beszél

Azért azt a lemezt vettem, mert volt egy-két nóta a koncerten, ami nagyon tetszett, és mondtad, hogy ezen a lemezen vannak hasonló karakterű dalok, úgyhogy ezt válasszam

Bill Evans nevével én is Gambale, meg Steve Smith révén ismerkedtem meg, úgyhogy tudom, hogy nagyágyú!

Biztos baromi nagy feel lehet ekkora ászokkal zenélni.
Bár élőben aligha, de lemezen úgy néz ki 2 kurva nagy idolommal én is együtt játszhatok majd hamarosan. ( Kee Marcello-ról, és Dave Martone-ról van szó )
Ha ez összejön-meg a lemez úgy általában-, akkor már tényleg volt miért élnem
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#721)

- 2010-01-18 21:38 |  #721
Tééééényleg! W@zze!! Bocsánat.))))
Azzal a felállással akkor játszottunk először együtt. Volt azon a bulin egy-két jó megmozdulás, úgy emlékszem. A Zariba lemez az egyik büszkeségem. Az egyik hogy lengyel arcokkal játszom, meg két amerikaival akiből az egyik a Bill Evans akit most láttam a frank Gambaléval a YouTube-on. Ő egy nagyágyú a jazzben.)))
És tényleg a Megyónááááál!
A videódat láttam, úgy emlékszem már reagáltam is rá! Sajnos most olyan cspanivaló a netem (állitólag február végéig) hogy egy egy hozzászólás beillesztéséhez is percek kellenek. A videó nézés esti csúcsforgalomban esélytelen((((
De megnézem még1x holnap bútortologatás közben!)))
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#719)

2010-01-18 21:32 |  #720
Amúgy nem tudom végül láttad-e, de említettem, hogy "nyúltam" az első verseny videódból pár hangot, hát ez lett belőle :

Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#719)

2010-01-18 21:29 |  #719
2008 év elején, vmelyik hajón (talán Colombus?), Khalim-al voltam, Szendőfi Peti dobolt, és a Barabás Tomi bőgőzött, azt mondtad, hogy évek óta nem volt együtt az a felállás.
A CD-t tőled vettem, ha jól rémlik Zaruba a címe ( lengyel arcokkal játszol együtt).

Amúgy máskor is találkoztunk már, egyszer a Ferikével mentünk a Megykóhoz, akkoriban fogytál le olyan drasztikusan
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#716)

- 2010-01-18 21:26 |  #718
Ebben igazad vagyon, sajnos a rock műfajokban nem vagyok otthon....
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#717)

2010-01-18 21:23 |  #717
Szerintem nagyon nem mindegy, hogy ki melyiket választja!

Csak sweep pengetéssel pl. az igen népszerű rock-metal stílusokban meghal az ember!
Ugyanis annyira másképp szól egy futam sweep-el, mint alternate-tel (oda-vissza), hogy elképesztő!
Az alternate nyújtotta pregnáns hangsorok alapkövei a fent említett stílusoknak.

Jazz-ben meg sztem az oda-vissza nem a legidálisabb, bár kivételek mindig akadhatnak, akik megcáfolják a szabályt..

Én amondó vagyok, hogy mindkettőt jó tudni, de mindenki az általa játszani kívánt stílushoz legidálisabbat válassza, ha jutni akar valahová.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#707)

- 2010-01-18 21:21 |  #716
Jaj azt a videót én is láttam. Egyrészről ilyesztő, másrészről meg vicc az egész. Én a tekerés alatt azt értem, hogy annak addig van értelme, amíg lehet improvizálni, szabadon jönni-menni a gitár nyakán. Nekem ennek 210-220-nál van vége. Utána gyúrás van, és skálázás. Bár néha előveszem és gyakorlok rá. Nagyon jó koncentrációs gyakorlat. Egyébként ha valakit érdekel, elérhetővé tettem pár background egyharmóniás kiséretet uptempóban. Nevezetsen: 205 220 235 és 250bpm-ek Egyenként 6-7 percesek, szóval lehet rá nyomni.
Te melyik koncerten voltál, és mikor volt ez, és melyik cd-d van meg?
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#715)

2010-01-18 21:09 |  #715
A legtöbb gitárossal ellentétben én pl. soha az életben nem gyakoroltam metronómra, éppen ezért fogalmam sincs, hogy hol vannak a sebességbeli határaim, de az én esetemben azt gondolom, hogy ez már nem is fontos, ugyanis olyan tempón képes vagyok játszani, ami még szolgálja a zenét, az ilyen 310 bpm-el tolom a dongót c. guiness rekordokat meg meghagyom az őrülteknek
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#711)

2010-01-18 21:05 |  #714
Ha tudod a chicken pickinget zsír módon, akkor kb. nincsenek határok!
Válasz 'kakuk__marci' hozzászólására (#710)

2010-01-18 21:04 |  #713
Lassabban? Itt valóban lassan játszom :

Válasz '' hozzászólására (#702)

2010-01-18 21:02 |  #712
Ok, a funkció is baromi fontos, de alapnak az sztem a legfontosabb, hogy sima dúrban, vagy mollban be tudd játszani az egész nyakat, oda-vissza!
Az első nagy sikerélmény ugyanis az, ha a kedvenc dalaidra úgy tudsz játszogatni "határok nélkül", hogy nem csak egy fekvésben (meg oktávval feljebb), hanem az egész nyakon végig átlátod a dolgokat!
Az már csak hab a tortán, hogy ezzel együtt már a modálisokat funkcióiban is tudod használni!

Én bár megtanultam több tucat kurva nagy albumot oda-vissza (Metallica-k, Satrianik, DT, MacAlpine ) azokból lickeken és technikai trükkökön kívül mást nem tudtam elsajátítani, tehát rendszert nem kaptam tőlük!
Rendszert a Feri ujjrendjeitől kaptam, aztán összeraktam magamnak, és azóta bkivel hipp-hopp megértetem a dolgot!

Emlékszem, az "eszmélést" megelőzően Khalimmal voltunk a Miki egyik koncertjén, ahol vettem egy CD-t, amire otthon szívesen játszogattam volna, de az egy fekvéses moll/pentaton tudásommal rettenet szopó volt a dolog

Nem állítom, hogy ma baromi jól megoldanám a dolgot, mert még pár skála-ujjrend nekem is hátra van, de hogy sokkal jobban, az fix.
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#701)

- 2010-01-18 21:00 |  #711
Hát ez nem tudom hogy van, Mindenesetre a gyors (és pontos!!!) játék nagy koncentrációt igényel így vagy úgy. És ahogy emelkedik a tempó úgy egyre jobban rezeg a léc. Nekem 210 felett a 16-odok már hangulat függők. Tehát nem mindig pörögnek olyan szépen. A 250-re pedig rá kell gyúrni rendesen. Ez innen már tiszte pszihológia, hogy milyen állapotban van az ember. Mennyire képes koncentrálni. Van úgy hogy előzetes bejelentés nélkül megeszem a gitárt 250-nél, de van hogy csak gyakorlok rá és érzem hogy nem megy. Csináltam erről egy videót, de levettem, mert a 235 és a 250 nem volt jó a fele triola volt. Ma például foglalkoztam vele jazzgitáron tiszta hangszinen. Nagyon érdekes. Ugyanúgy mint lassabb tempóban itt is a hangsúlyokat kell keresni mert ott vannak a megérkezések és ha tudod hogy nem értél oda vele akkor csak "kamuztál" Jó játék....)))))
Válasz 'kakuk__marci' hozzászólására (#710)

Rodnas 2010-01-18 20:51 |  #710
nomeg dupla a sebesség (némi túlzással).
lássuk be a két kéz közül a szűk keresztmetszet sebességben a jobb kéz (mármint nem balos gitárosnál )
noha neki "csak" pengetni kell, de mégis. ha belegondolunk a bal kézen ideális esetben 4 ujj váltakozik, míg a jobbkéz ebben az értelemben egyet ér...
szóval hiába primitívebb (? )a tevékenysége, fizikaiak a korlátai. vagy nem jól mondom?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#707)

Harry 2010-01-18 20:48 |  #709
Most ásom jobban bele magam a modális rendszerbe. Bemagolós, mint a szorzó tábla Aztán meg jön a gyakorlatba ültetés, meg a kötés. De szerintem ehhez már segítséget is kérek.
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#701)

Rodnas 2010-01-18 20:47 |  #708
lehet, azt a sebességtartományt én már csak "szemmelhallom"
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#705)

- 2010-01-18 20:45 |  #707
A pengetéssel kapcsolatban én azt szoktam tanítani: MIndegy hogy milyen pengetésed van, csak legyen egy rendszer amiben otthonosan mozogsz.
A váltott, illetve a sweep között annyi a különbség mintha csak a balkezeddel ütnéd a negyedeket, vagy váltva ballal és jobbal. Végeredményben ugyanaz szól, csak más a soundja.

Harry 2010-01-18 20:45 |  #706
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#705)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu