igen, majd diret fenttartanak egy gyárat, 63 szor akkora fenntartési költséggel angliában, ami pont ugyanolyan hangszórókat gyárt, mint a kínai gyár, max pár %os eltéréssel. azért a nagy cégek a profitéhség mellett azért csak bevezettek valami fejlettebb minőségügyi rendszert szeritnem. mellesleg így kéne az európai piacra szállítaniuk, és akkoe nme utaztaták keresztül a fél világon a cuccot. (ahogy bármilyen más termék esetében is )
Tapasztalatom nincs, de ha elfogadsz egy tanácsot, akkor itt egy:
Óvatosan használd azt a TSL-t az 1936-on, és jó lesz az (a 150w kicsit kevés annak a fejnek szerintem).
Valami miatt nagy kedvencem az 1936, alapvetően jobban tetszik mint az 1960...ez meg a véleményem volt.
Aludtam rá egyet, és látom az elönyöket, és azt hiszem még mindíg áll amit írtam neked.
VÉLEMÉNYEM SZERINT (tehát simán elfogadom amit írtál elönynek, csak:) : a DSL401 egy igenjó erösítö, a végfok része különösen. ugyanígy az 1936 is egy jó kis konstrukció. Ami miatt írtam azt a csúnya írást az csak annyi, hogy eddig volt egy jól variálható "finom", és egy picit különleges cuccod (EL84, 3 csati, 1936, ha kell, kis kombó, ha kell, fej-láda), így meg lesz egy DSL fejládád oszt kész (jó a láda is különleges valamennyire).
Mindezek ellenére azt hiszem áll még az is, hogy leülsz, és ha van szerelem, akkor azonnal meg kell lépni, ha nincs akkora (csak olyan dejólenne szinten), akkor meg hagyni kell.
Ha pesszimista volnék, akkor azt mondanám erre: "...hát pedig a világ folyása pont erre tart....". Raguleves vagy tejeskávé, igazából egy év múlva kellene beszélni erröl, addig kiderül, hogy miket tesznek a most legyártott (vagy most fejlesztett) lomokba. (bár halkan megjegyzem, hogy szerintem a Celestion eladásainak nagyrésze a "beszállítás", a külön hangszóróeladás szerintem nem is olyan jelentös. Ezért gondolom azt, hogy nem jó elmélet, amit lejjebb olvastam, hogy: ha nagy cég vesz, az angol, ha te veszed akkor kínai...)
Mondtam, nem akarok senkit félrevezetni, sajna nem én találtam ki, hogy aztán jól viszavonjam. A félrértések elkerülése végett ma felhívom a nagykert, aztán jól megkérdezem ezeket tölük, hátha tudják.
GGV
u.i.: még legalább három dolog van az életemben, amit meg kell csinálnom:
1. vásárolnom kell egy Marshall 6100LE-t.
2. vásárolnom kell egy Vox AC30-at.
3. játszanom kell RoadKing fejen (vagy akár megvenni, de hogy milyen hangszaró lesz akkor benne mire én odajutok????)
Nem bántom Jim bácsit, mert letett olyat az asztalra, amit én szerintem soha. Meg ebben a kapitalista kizsákmányoló világban valahogy talpon kell maradni:)
Nohát, akik gyártanak félvezetős cuccot is: Marshall, Laney, Hiwatt, Orange, Vox, H&K, Ampeg, Fender, Peavey tehát nagyjából az összes nagyobb múlttal rendelkező tradi erősítőgyártó...
Nem hiszem, hogy Jim bácsit kellene bántani az olcsóbb félezetős szériák kitalálásáért...
peavey nekem kicsit más tészta, de elismerem jók a tranyós cuccaik. HK szintén jó. Fender annyira nem fogott meg, a Hiwatt tranyós feje nekem egy az egyben a randall g2 széria kopijának tűnik.
Nem tudom mi számit neked egzotikus gyártónak?:)
ENGL, Mesa, Krank. Ezek biztos. HK, Laney, Marshall igen. Peavey is, de ők más tészta. Én ezeket a márkákat figyelem elsősorban, meg line6, randall, orange. Ez az én egyéni faszságom, mint ahogy az is, hogy nem veszek signature erősitőt.
Elmentem a gép elől és mire újra itt vagyok,nem tudom mit tegyek..
GGV: nagyon szeretem így a cuccot,vagyis a DSL401+1936-ot de nem látom miért cseszek ki magammal egy DSL50+1960AX-el. Nagy vonalakban maradok a megkezdett úton,csak egy lépéssel tovább megyek. Mondjuk,amit Sexy mondott,hogy egy Vintage láda jobb lenne,ez nekem is mozog a fejemben. Az AX viszont nagyon alkalmi vétel, 1992-es és gyakorlatilag soha nem használt.(6 éve én is látom letakarva). Az AV-s láda több dinamikával szólna tudom,de szerintem egy AX sem kutyaütő kategória. A három láda közül pedig úgy látom, hogy a 1936-os húzza a rövidebbet a G12T75 hangszórók miatt. Az 50-es fej pedig a hangerőn kívül egy kicsit több beavatkozási lehetőséget és variációt biztosít,mint a 401-es.
Azért azt nem mondom,hogy amit írtál nem ütött fejen,mert mindig adtam a véleményedre..
Én sem azt mondtam, hogy szarok. De pl ha park néven futnának az erősitőik, annak örülnék. Vagy legyen mondjuk Sheriff. És logó alatt ott lenne, hogy by Marshall:) Én csak azt mondtam, hogy ha jobban megnézzük azért a legtöbb csöves erősitőt gyártó cég nem adott ki tranzisztoros és félcsöves szériát. Vannak persze kivételek.
Szerintem nem olyan szarok a tranyós erősítők között a marshallok. miért kéne szégyellniük magukat miatta.
Asszem Alvajaro árult egy új szériás BVládát. Ő meg tunná mondani milyen gyártású hangszóró van bennük.
Szerintem, amit gyárilag ládákat Celestionokkal szerelnek, és az olcsóbbik széria, lsd. MG, Valvestate az Celestion ugyan, de tényleg a távolkeleti. Viszont ami már a pro szériába szánt szórók, azok england. Mert biza ennyi erővel a Mesa, ENGL, Orange, Randall stb. ládák is kinai hangszórókkal van szerelve. Szerintem azért ezek a gyártók adnak a nevükre és a minőségre, és nem fognak belepakolni kinai lökőket a dobozaikba. Bár a Marshall már elkurvult annyira (bocs mindenkitől, én is Marshall mániás vagyok), hogy lehet belerakná a kinai lökőket is a dobozokba. Ha már a nevét rátette tranzisztoros erősitőkre, akkor ez már pite ahhoz képest. Peavey kivételével nem nagyon tudok olyan erősitőgyártót, aki csöves cuccok mellé a saját nevével fémjelzett tranyós félcsöves erősitőt is gyártana. Teszem hozzá, hogy ez egy magánvélemény, ettől függetlenel a jcm800 marad az álomerősitőm!
az 50w vs 100w-nál annyi a kérdés, hogy fizetsz-e pár tízezerrel kevesebbet azért, hogy az erősítő ne "huppogjon annyira" a mélye, kisebb dinamikával szépen "folyósabban" szóljon, és ugyan keveseb headroom - "tartalék" legyen benne, de kétharmad akkor a súlya legyen, és a hangeröérzeted mégsem szenved hiányt.
szerintem legyen a 50-es,
vagy inkább maradjon a jó kis DSL401+1936.
a hangerőt felejtsük el, azonnal.
mint tudjuk, 2x-es hangerőhöz 10x-es teljesítmény kell, szóval nem itt keresendő a megfejtés.
az 50w vs 100w-nál annyi a kérdés, hogy fizetsz-e pár tízezerrel többet azért, hogy az erősítőnek több mélye legyen, nagyobb dinamikával dörrenjen, és több hearoom - "tartalék" legyen benne.
szerintem legyen a 100-as.
a dsl401 meg összehasonlíthatatlan a dsl100 fejjel.
az ax ládát annyira nem ajánlom, inkább egy vintage 30-asat.
Tettem én már JMP fejbe is master potit az egyik bemenet helyére, el is volt halva a gazdjája hogy kis hangerőn is tud torzítani a fej. de úgy csináltam, hogy bármikor visszacsinálom az eredeti állapotot 15perc alatt.
Most képzeld el a következőt.Van a Mesa Boogie cég,kap egy egyedi rendelést.Mondjuk 16.századi arab kárpittal bevont róóódking fejláda.Megcsinálják szépen,precíz kidolgozás,több hónapi munka,ajándékba adják a hangérzékelős keménytokot.Ha szépen megkéred még ragulevest is csinál.És akkor belerakják a ládába a made in China v30okat?na ne:D
volt szerencsém tesztelni a saját 2002-es ládámat(1960B), meg egy 2005-ös 1960B ládát egymás mellet, hát nem ugyan az az tuti. a 2005-ösnek nem volt alja, csak "zizegett". de nem szedtük szét hogy mi van ráírva a szórókra.
Deviszont egy haverom vett féléve egy greeback ládát, amit szétszedtünk és abban tuti eredeti angol szórók vannak...
Bazz....erre nem is godoltam, tényleg lehet, hogy csak a dobozt gyártják...
Ami gyanús volt nekem (és ami miatt nem is gondoltam a "dobozos" megoldásra), hogy a "visszaverödésröl elnevezett" forgalmazó állította, hogy: -idézem- "...nagyon kevés hangszórót kivéve mindent kínában csinálnak már...ezt is ott csinálták, de hangzásban nincs különbség szerintünk....".
Az viszont lehet, hogy monnyuk a Marshall nem hajlandó kínai lomot tenni a cuccaikba, de akkor az Indonéz MG szériába is angol hangszórók lennének? Nem hiszem.
sztem nem barbárság belepiszkálni egy cuccba. csak úgy kell csinálni hogy bármikor visszaállítható legyen az eredeti állapot nyom nélkül, mint ahogy komád csinálta. a lényeg hogy jobban kielégítse a használóját. úgy látszik az öreg Jim sem gondolt mindenre...
És nem lehet, hogyha az ember mondjuk magának akar ládát épiteni, és Celestionokat akar belerakni, akkor csak Made in China feliratú szórókat tud venni? Viszont a nagy erősitőgyártók nem a kinai változatot veszik meg a gyártótól, hanem az angliaikat. Szerintem ez a legkézenfekvőbb megoldás, bár csak akkor tudnánk meg az igazságot, ha vki beszélne a gyártóval. Vagy nem lehet, hogy csak a kartondobozt gyártották a kinaiak?
Monnyatok barbárnak, de a komám DSL50-es fejében van egy plusz Master poti, és biza sokat számít. Az erösitöt természetesen nem fúrtuk meg, egy létezö lukon jön ki a kábel, és a poti a hátsó szellözörácson van (nem tünik kényelmesnek, pedig az. A próbán állandóan ugyanott áll a poti, a koncerten meg egyszer beállítjuk és utána nem piszkáljuk, tehát ott is müködik)...
azt vágom, de most itt az nem lényeg. funkcióját tekintve ugyanazt csinálja a fejeden a master poti mint a csatonánkénti volume. azt a master volume potit csak azért tették rá pluszba hogy ne kelljen állandóan két volume potit tekergetni, hanem elég egyszer belőni a csatonánkénti arányt, aztán csak a master potival kell a hangerőt állítani. de itt most a kihajtásról volt szó...
Szemét leszek.... Az a tiszteletteljes kérdésem, hogy mi a f@sznak akarod a hibátlan erösítödet lecserélni egy másik "nemannyirahasználható"-ra? Az, hogy az 1936-ot eladod, már az is szerintem óriási hiba, de hogy a DSL401+1936 párost lecseréled, na ezt téllegnemértem...Egy minden digitálisszart felmelegíteni képes EL84 végfokú cucc, ami egy kiegészítö ládával eléggé variálható és ráadásul többet tud, mint a kiszemelt lom...no, ez nem teljesen tiszta nekem.
De azért szeretünk, meg segítünk ha kell....
GGV
u.i.: ...írtam volna csúnyább írást is, de annyira jó fej vagy, hogy nem vitt rá a lélek...
"...majd jön, aszt jól megmondja...." Ádáz...
Bizony nagyon is épeszü ötlet!!! (szerintem)
Annyi a megfejtés, hogy aktív elosztót vegyél, mert a passzív esetén "rángatja egymást a két fej", azaz a hangosabb beleszól a a halkabb hangerejébe, dinamikájába, illetve impedanciaillesztési problémák is lesznek (ez föleg az egyszerü Y kapcsolás esetén....én már túlvagyok rajta)
A láda szempontjából: persze, vannak veszteségek, de a megnyert két tónus kárpótol ezért. Az ebben az esetben "aktív" két hangszóró "szívóhatása" miatti kioltások és fázisproblémák szerintem elhanyagolhatók, de ha nem bízol benne, akkor egyszerüen orvosolhatók (mint ahagy azt jómagam kigondoltam), mindkét fejnek szólnia kell egyszerre. Én így használom azt a két szerencsétlent, és nem választottam el az 1960A-m két oldalát (ahogy azt Vass Csabi is javasolta), egyszerüen játszom a két erösítö csatornavátóival és a hangeröbeállításokkal. Ha gondolod (vagy már a többiek gondolják ) akkor mélben leírom neked, hogy hogyan sakkoztam ki a tiszta-crunch1-crunch2-lead1-lead2 beállításokat két fejböl.
És hogy még fokozzam a hülyeségemet, elárulom, hogy mielött beköltözött volna a második Marshall fej a rendszerembe, azelött egy Fender Dual Showman Reverb szólt a 6100 mellett, pont ahogy nálad (vagy ahogy te szeretnéd). Erre is van megoldás.
No, föleg te kérdezted, már megint a pofám volt csak nagy a képpel, a komám, aki 10 napja vásárolt 1 db Vintage 30-ast a hivatalos magyarországi forgalmazótól, állítja (és én is), hogy a nagy Celestion England (nem Made in England) felirat mellett van pici Made in China vagy Assembled in China felirat a dobozon. A dobozt még azelött kidobta, mielött megígértem neketek a fotót. De hogy a becsületemen ne essen folt, kihaladok a jövö héten a forgalmazóhoz, és készítek nektek fotót az ominózus feliratról. Azt nem tudom, hogy a Marshallokban milyenek vannak (és milyenek lesznek fél év múlva, merthogy a most megvásárolt berendezések fél vagy egy éve lettek legyártva), és nem is akarok kavarni, de a most vett V30 kínai. (És a srácot nem érdekli)
ezen is van master volume csak úgy van írva hogy "Volume" nem úgy mint a 800-ason. szval nem kell buherálni, ha halkan játszol, akkor kicsivel több gaint adsz és annyi...emiatt sztem nem kell powerbrake
én aszittem olckúl fej, azokat kell kihajtani mert nincs rajtuk master poti, emiatt a gain potival adod a hangerőt. olyan mintha állandóan csutkán lenne a fej... csak nem tom mér kellett ehhez vagy 20 év hogy rájöjjenek hogy ez így nem fasza
Már hogy ne volna master volume.
Csak csatornánként külön külön.
Ez nem ugyanaz mint az régi, öreg JMP-ken ahol tulajdonképp csak egy gain szabályzóval tudtad a hangerőt állítani...
Ismét gyakorlat.: A csövek élettartamát befolyásolja,ha állandóan kihajtott fej megy mondjuk PowerBrake-el? Vagy vesztek a dögből,és mondjuk gyakorláshoz kis hangerő a javasolt, és ne hajtogassam csak az égbe a potikat..? Szóval melyik kíméli a csöveket: kis hangerő, vagy PowerBrake kihajtva?
No igen, nálam is jelentkeztek ezek a hangerő problémák...:D Nehezen tudom elképzelni, hogy egyszer is olyan helyen fogok fellépni, ahova ez a hangerő nem lenne elég...
Az én trapasztalataim szerint egy 50es marshall meg egy 100as marshall között minimális a különbség.Nyílván más ha egy alapjában 100 wattra tervezett erősítőt lefelezel,meg ha 50 wattos az erősítőd.Valakinek ez jön be valakinek az. Mr.japánacél,Lehet hogy neked például a kisebb jobban teccene,nem?
Az igaz,hogy ha beszerzed az 50es fejet,lesznek hangerő problémáid.konkrétan rohadt hangos lesz:)
Én is mondtam,hogy a DSL jó választás,csak nem hallottam még az 50-est dinamikában a 100-ashoz képest. De hátha valaki meg tudja mondani,mert van összehasonlítási alapja is!
Én sem a hangerejét vitattam...
Az nyílván elég,de én azt tapasztaltam pl a Slash fejnél is és az Engl Savage SE-nél is,hogy ha felezve használtam,ez mindig dinamikavesztéssel járt...
Tehát hiába tekertem fentebb a hangerőt,a teljes teljesítménynél mindig dögösebb volt a sound mint felezve.
Sajna 50Wattos fejem nem volt,hogy kipróbáljam A-B teszttel,hogy egy eredetileg is 50Wattra tervezett fej nem-e szól dögösebben,mint a 100Wattos verzió felezve.