A Marshall.hu-ról...autentikus mellébeszélés? Akkor most EL34,vagy EL84???
"
A DSL 401 egy kompakt, EL84-ek által hajtott 1x12" es kombó. A legnagyobb különbség abban rejlik, hogy a DSL 401-nek 3 lábkapcsolható csatornája van(Clean, OD1, OD2). A DSL 401re külső ládát is lehet csatlakoztatni.
Viszont szerintem DSL50 és DSL100 között hangban nincs akkora különbség,mint árban! Elvileg minden ugyanaz,csak a teljesítmény nem,az csak a fele.Vagyis kb 3-4dB-lel kevesebb hangerőt hallassz! Ennyivel kevesebb is a "dög",de a hangzás alapvetően ugyanaz,hisz minden más megegyezik,nem?
Jó,hát nagy helyen játszva lehet,hogy kevés az 50W,de ott úgyis hangosítás van!
valszeg azért raktak bele el-84et mert igy olcsóbb a kombó előállitása vagy egyszerűbb az előállítás
bár az el-84nek koszonheően sztem a kombó tiszta hangja picit szebb volt mint a fejé amikor hallgattam
Tompival beszélgettem,és nem jutottunk megoldásra.. Vennék egy DSL50-et,de Ő azt mondja,hogy a 100w-os jobban szól. Még nem próbálta,de a tapasztalat ezt mondattja vele. Egy 1960AX greenback ládát hajtanék vele,szerintem elég lenne az 50-es. Az csak annyiban más,hogy a végfok kettővel kevesebb csővel megy,igaz? Mondjuk azt nem értem,hogy a 40W-os DSL401-em miért ugyanaz a csőkiosztás,mint a DSL100... Szóval,ugyanazt kapom,csak halkabban,vagy más lesz a dög?
most tervezzük egy régi marshall vásárlását. pontosan nem tudjuk hogy milyen egy 50-60 wattos és kbra úgy néz ki mint a plexi marshallok.
és az lenne a kérdésem hogy hogyan lenne a legjobb betorzítani?? mert ugye master nincsen rajta... szal" az érdekelne hogy hogyan lenne a legmarshallosabb a torzítása?? silencer?? vagy könyörtelenül ki kell hajtani??? és ha kihajtom akkor mennyire lesz hangos??? és ha ezek nem az igaziak akkor milyen pedált érdemes hozzá használni??? /rockos/keményebb gain eléréséhez....
Kösz, ez jól esik Sajna a motyóhoz, semmi közöm, valószínű a közeljövőben nem akarja a gazdája eladni. Nekem is marhára tetszik. Főleg ritmusozásra. Szinte röfög, nagyon komoly hangja van. Én hallottam "test közelből" is. Az az igazi
A hivatalos oldal szerint:
Oneway Electronics Kft.
# Cím: 1107 Budapest Fogadó u. 3.
# Telefon: 06-1-4333441
# Fax: 06-1-4319006
# E-mail: szerviz@hangszerviz.hu
E-mailben írd meg mi a baj az erősítővel és nagyjából milyen anyagi terhet jelente számodra. Egy próbát megér, végülis csak ez a hivatalos szervíz ...
Üdv Mindenkinek!
Tud valaki ajánlani olyan szervizt, ahol Valvestate 8080-ast javítanak baráti áron és záros határidőn belül? (tehát nem az van, hogy: "majd szökőévben jön a szakértőnk, megnézi, aztán majd lesz valami...vagy nem, addig hagyd itt"). Előre is köszi
Ja, gondolkodtam rajta, de ez annyira elméleti dolog, hogy nem tudom, így lesz-e. Igazság szerint az egyik fejet el kéne adnom, de gondoltam előtte megnézem, mit mutat így...
Szóval, audiofil hangsugárzóknál láttam már passzív membránt, de ez gondolom nagyon nem ugyanaz a szitu:D Kipróbálni azért lehet majd, vagy az éppen nem üzemelő hangszórópárt károsíthatja is a dolog?
egy kedves barátom árul egy 100 wattos jcm 900 dual reverb marshall fejet, és egy félig greenback félig gt12-75ös 1960B ládát(a másik kettő gt12-75 is meg van még ha az úgy érdekesebb). ha érdekel valakit keressétek Zolit a 06/20-5553841es számon.
Nem túl jó! Amikor az aktív hangszóród kifelé mozdul, a passzív beszívódik. Ellenkezőleg mozog és csillapít. Két db 2x12 ládával jobban jársz. Ott van szik-nél vedd meg! 2x12 V12!
fingom sincs, melyik topicba passzolna, ezért ide teszem...
adott ugye egy Marshall MKIII meg egy Laney AOR fejecske. Előbbinek nagyon zsír a torz hangja, utóbbinak meg a tisztája, magában. Teszem azt, végre meg lesz hozzá a 1960A, ami ugye megy sztereóban.
Na, ha vennék egy normális AB kapcsolót, mindkét fejet rátenném a láda egy-egy oldalára, akkor ez így elfogadható hangot produkálna? Persze, így egyik sem 4*12"-n szólal meg, de két 4*12" ládára sem keret, sem hely nincs. Nem gond-e, ha az éppen megszólaló két hangszóró mellett másik két "döglött" hangszóró is ott figyel a ládában? Egyáltalán, épeszű ötlet-e ez így?
figyi, te nem tudsz valami okosat a #16832-vel kapcsolatban?
a komoly Marci ládákat (1960A, B, AV, BV, AX, AC, BC) illetve a bennük lévő szórókat elvitték e angliából gyártani?
szia
megkaptam köszönöm szépen
végülis arra voltam kíváncsi , hogy a csőfoglalatok milyen hosszú vezetékkel vannak összekötve a nyáklappal.
van egy öreg MV-3-am ,amit szeretnék átépíteni, és van egy műszerész ismerősöm , és ő aztmondta hogy , a csőfoglalatot nemszabad vezetékelni hosszan mert nagyon sok zajt szed össze a sok kanóc....blablabla
bocsesz, de beteszem újra:
hali mindenki, most kaptunk szét egy vadi új 1960 AV-t
valakik irták ide, hogy távolkelet lett az ilyesmi is, sok vita volt róla, hogy igen, vagy nem...
a ládán made in england, a szórókon is, akkor most mi van?
sztem ez trú angol gyártású cucc, semmi távolkelet
vélemény?
sziasztok
valaki tudna egy nyolcszázas sasszi belsejéről egy-két képet felrakni,?
arra lennék még kíváncsi hogy forlécre hogy vannak az alkatrészek felrakva
köszike
Sajnos az nem volt meg nekem...
De nem hiszem, hogy drámi különbség lenne egy késő "70-es évekbeli 100-as jmp, és a Reissue között.
Küldök hangminta linket. Bár lehet, hogy ismered...
Hi Mike!
Nálam van itthon egy JCM800 Bass fej, és az én véleményem eltér az előzőktől. Volt egy idő mikor rendszeresen azt használtam próbán, mert annyira bejött. Mondjuk elég szélsőséges poti állásokat kell alkalmazni a jó hang eléréséhez, de egy jó tiszta hangszínhez abszolút jó. És ráadásul extrém módon jó bármilyen torzító pedállal!
Valamitől elképesztően életre kelnek a torzítók rajta.
Amit kétségtelenül nem tud, az a klasszikus "csavard fel 10-esre, és szedd fel az állad", amit egy JMP csont nélkül tud.
De, ha effektekkel szoktad a torzított hangot elérni, akkor nyerő.
Üdv
Samu
Ja, nekem van DSL50-em, de használtan nem nagyon láttam sehol sem, amikor keresgéltem, úgyhogy újonan vettem... Igaz, ez még akkor volt, amikor a forintnak "picit" nagyobb értéke volt (jó, hát akkor sem volt sok), úgyhogy annyira nem jártam rosszul, főleg, hogy egy rendes gitárostárs (;)) megoldotta nekem, hogy az ÁFA-át visszakapjam... Így végül is olyan 190e-be jött ki.
De tényleg nem tudom, hogy használtan mennyit érhet most, hogy elég ramaty állapotban van a forint...
Vagyis ha kiveszed a végfokcsöveket,akkor végülis használhatnád láda nélkül is,különben nem,de ezt inkább nem ajánlom,mert sokan hajlamosak elbaszni a csövek sorrendjét,ilyesmi...!
Ha mégis megteszed,akkor minden csövet oda dugj utána vissza,ahonnan kihúztad!!!
full amatőr kérdésem: JCM 900-as fejet (az 50W-ost) használhatok láda nélkül, otthoni felvételhez? a "Recording Compensated Line Out"-ra gondoltam, mint használható kimeneti jelre. Ha igen, akkor ez mennyire használható? Nem stúdióminőségre gondolok, de azért valami minőségi zajtalan jelet jó lenne így elérni a csöves előfokból köszi, gábor
Hát engem mostanában üldöznek a gondok.. de mind1 holnap utánna járok, és tudom,hogy oda volt bedugva a lábkapcsoló és ment is, félorán keresztül legalább míg le nem ált.. szal megnézem! és köszi mindenkinek !
Jó régen igértem, némi hangzást amit egy JCM2000 DSL-en követtek el.
Lassan realizálom a dolgot. Hova tegyem ide, vagy a mutamegbe? Nem egész számok, csak rövid részletek.
Sziasztok!
A tapasztalt Boss használóktól kérdezném, hogy milyen különbségek vannak a régebbi (Japán) SD-1, DS-1 és a most újonnan kapható (asszem Taiwan-i) SD-1, DS-1 ek között??? Elvileg a kapcsolás az ugyanaz, nem?
Igen,én próbáltam már bass fejet ,gitárra nem jó ha csak nem natúron használod mondjuk egy pedál hangjának a felerősítésére.Ez nem a jmp super lead vagy bass szisztéma ahol mind a kettő jó gitárra is.
Általában két lyuk van,ami párhuzamosan van kapcsolva egymáshoz képest.
Az a kapcsolgatás meg tényleg érdekes,mellesleg szerintem lehetetlen.
A lábkapcsoló általában a földelésel köti össze a lábkapcsoló vezérlőjelet.A kimenetben csak a földelés található meg,a lábkacsoló áramkör vezérlőjeléhez semmi köze. HA tényleg a hangfalkimenetbe lett volna dugva,és bekapcsolja a lábkapcsolót,akkor abban a pillanatban rövidzárat csinál a végtranyókon,aminek ki kell vágni a biztosítékot.
Szóval szerintem:
1. A kimenetbe volt dugva,rövidre zárta a végtranyót,és valami (lehet,hogy csak egy biztosíték) elszállt.De akkor tuti nem volt lábkapcsolhatóság!
2. Tényleg a lábkapcsoló aljzatba volt dugva a footswitch,és akkor tényleg tudott kapcsolgatni,a fej pedig más miatt ment szarni!Lehet,hogy volt egy hálózati túlfesz,rosszkor,rossz helyen,és kicsapta a biztosítékot,és ennyi.
Más lehetőséget nem igazán látok...
általában minden fejen 2 hangfalkimenet van, bár ez nem tudom mennyire igaz a tranyós marshallokra, de gyanítom, hogy azokon is 2 van. az viszont biztos, hogy nem váltogat a kapcsolóval ha hangfalkimentre dugod.
ha váltott akkor átbaszott, mert ha a hangfalkimentebe dugod a lábkapcsolót, akkor a bekapcsoláskor kicsapja rögtön a végfokot és nem lehet kapcsolgatni...
hát nemtudom,srác aszonta igen, volt ott kettő lyuk egyikbe,már a hangfal bevoltdugva a másikba meg nem.. nemtudom,hogy egy fejbe lehet-e kettő hangfal kimenetet dugni..de hát ez van pedigtudom,hogy váltott!
korrekt hozzáállás, azt javaslom, hogy vidd el te javitatni, ha még úgyse csináltál ilyet, legalább megtanulod, hogy milyen utánajárni és milyen szerelők vannak, stbstb.
tanulópénznek jó lesz ez a kaland, drukkolok, hogy csak 5 forintos biztositék legyen...
én kétlem, hogy működött az a footswitch a hangfalkimenetben... egyszer az én jcm800-asom is elszállt, nem kapcsolódott be. különösen kínos volt, hogy éppen németországban zenéltünk. szerencsére csak az egyik biztosítékot kellett kicserélni, remélem te is megúszod ennyivel.
persze, tudom,hogy jogos kiisfizetem! csak azért nekik is valamillyenszinten felelőtlenség bár én vagyok a hibás, csak érdekel, h az egészt tönkremehetett e ilyenkor, vagy csak benne mehetett tönkre valami-e ..de már felhivtak, h kéttranyo szált el igy 15-20körül van ez reális?
Amúgy ha tényleg szétment a fej,akkor valahol jogos,hogy ki akarják fizettetni veled,nekik nem hiszem,hogy kötelességük előre rádugni a lábkapcoslót! Viszont neked kötelességed jól megnézni,hogy hova dugod,pláne,ha nem is sajátod a cucc,hanem egy fizetős próbateremé!
Hát,azt nem igazán értem,hogy hogyan működhetett a lábkapcsolhatóság,ha egyszer a footswitch a hangfal kimenetbe lett dugva!
Viszont ha nem reagál a bekapcsolásra,meg ilyesmire,akkor ha szerencséd van,akkor csak egy biztosíték ment ki a fejben!
Ha nincs szerencséd,akkor esetleg trafó,vagy ilyesmi ment szarni,ami már drága dolog!
Szóval tutti,hogy az ominózus fej tranyós volt?
Mert azok nagyon nem szeretik,ha a kimenetük rövidre van zárva,márpedig ha a footswitchet a kimenetbe kötötted,akkor tulajdonképpen a lábkapcsolóval rövidre zártad/oldottad a rövidre zárást!
De akkor viszont nem értem igazán,hogyan működhetett mégis a csatornaváltás a lábkapcsolóval....
Kedves marshall tulajdonosok,és erősítőhöz értő emberek! Az lenne a sürgős szakmai kérdésem,hogy tegnap voltunk "xy" próbatermbe, ami eléggé ramaty állapotokat szokott kinálni.. marshall tranyós 100wos fejek voltak ott meg hangfalak..Na és hát két féle fej volt amelyiknek hátra kellet a foot switchet bekötni meg amelyiknek előre.. én csak azt ismertem amire hátra kellet. Rádugtam véletlen a hangfal kimentre (nemtudtam elolvasni mivan rá írva, mert sötét volt) a fejen hátul és félóráig játszotam is rajta, szólt rendesen még a foot switch is müködött, és aztán lekapcsolt az erősitő kibe kapcsolgatásra semreagált... létezik,hogy az egész erősítő szétment, vagy a csak valami alkatrész mer itt kiakarják velem fizettetni.. de nemvolt belerakva a foot switch amit sztem illene nekik belerakni.. hamár egy probaterem meg az a marshall erősitő sokzor rosszalkodott már.. csak most én nemtudom mit csináljak .. mer ha az erősitő ment szét, akkor ba**hatom vagy valami alkatrész vagy egyáltalán ilyentől tönkre kéne menni? nagyonfontos lenne köszönöm előre is!
hun az a fotó?
a kína felirat a szóró dobozán van, vagy magán a szórón?
a Marshall ládában gyárilag levő V szórókra is igaz ez?
azon england felirat van, semmi kína