Azokban a gyors részekben csak a pengetés ugyanaz a hangok nem Én olyan kvintfelrakásokat használok, amelyek normál üzemmódban már nagyon elérhetetlenek.
Hát nem lettem tripla rocker csak dupla fusionos...)))
mondom chop builder vidijó. ha azt végigjátszod, akkora technikád lesz, hogy nem lesz gondod a nyak belakásával (nem mintha most lenne, nem azért mondom). persze átszokni a váltot pengetésről nem gyenge dolog. nehéz levetkőzni a már csontig beégett dolgokat...
Remélem nem értettelek félre, hogy neked a modálisok nyitották fel a szemedet a skálák nyakon való átláthatóságára, mert azt modálisok nélkül is meg lehet tanulni. Nekem legalábbis más volt az "út". Nem akarom ismételni Landmine-t, de a modálisok értelmüket akkor nyerik el, ha funkciókat "töltenek be".
De szerintem ezt tudod.
Egyébként tényleg jó az a rendszer, amit leírtál lentebb. Én hasonló módon tanultam, csak nem modális oldalról közelítve. Illetve jöttt még az első, illetve második ujjas skála elnevezés.( Főleg diatonikusnál)
lehet, hogy nem, de akkor is kegyetlenül sikerült az asszimilációja. a shred cuccban is van egy rész, ami 1:1 gambale , ami nem baj, sőt! én azért is szeretem, amikor "beindulsz", mert nagyon bejön ez a játékmód.
ha kicsit keményebben nyomnád, akkor triplahátas lenne a mostani dupla helyett
de nyilvánvalóan akkor nem te lennél, szóval jólvan ez így
Á, én most nem jazzről beszélek, hanem alapokról. Az emberek az alapokat sem tudják honnan megtanulni, mert senki nem tud jól magyarázni!
Komolyan mondom, hogy gitárosok tucatjaival futottam neki a modálisoknak anno, és nem szar gitárosokkal, mégse tudta egyik se ezt a rendszert megmutatni, érthetővé tenni, amit a Tornóczky Feri segítségével pillanatok alatt megértettem!
Gitározni sokkal könnyebb, mint az ember gondolná, csak éppen szinte senki nem jut el már a legalapabb dolgokig se, nemhogy jazz-t tanuljon..
Évekig szenvedtem ezen a "hogy játsszuk be a teljes nyakat improvizáció közben bmilyen hangnemben" dolgon..és utáltam, hogy előtte ki kellett keresgélni a hangokat, és real time-ban meg sokszor szopó volt.
Ezt a videót alig pár óra prüntyögés után csináltam, miután a Feri megmutatta a lenti ujjrendeket, s lőn, az egész nyakat be tudtam játszani keresztül-kasul..ami baromira kitágítja a lehetőségeket! Mondjuk itt csak random pakolgatom az ujjaim, de azért talán mutatja, hogy mire lehet jó:
akkor két videót néztünk... (tudod, nekem külön csinált egy "érthetőt...")
Birta Miki állat tekeréseinek feelingje. akkora viilágot épít, hogy elképesztő.
persze nem egy pornóvidijó, hogy pár perc és elsül a hurka
Bár én nem igazán szeretema Gambale zenéjét, és a soundját sem, de azt meg kell vallanom hogy a technika amit az oktatójával letett az egy remek dolog. Én 1990-ben találkoztam vele, úgy hogy még videóm sem volt. Egy barátomnál néztem meg, és egy füzetet vittem magammal amiben leírta ezeket az alapdolgokat. (Még a nyelvet sem beszéltem.) És abból tanultam meg ezt a pengetést. Ez alapnak jó, hogy a rendszert megértsd, a többi már fantázia kérdése.
Én mindig abból tanultam a legtöbbet, amikor leszedtem egy számot. Van vagy 15 oktató DVD-m Batio-tól Gambale-n át Alapiig, de tényleg nem lehet megtanulni zenélni belőlük. Ahogy Scele is írta trükkök ellesésére nagyon jók, aztán vagy tudjuk alkalmazni vagy nem.
Scott Henderson-é elég jó.
Ha nagyon modális és alterált cuccok után vadászik az ember Charlie Parker számait érdemes elemezni. Illetve Gonda János 3 kötetét érdemes böngészni. Hirtelen nem tudom mi apontos címe, azt hiszem: A rögtönzés világa. Persze semmi tab, csak 5 vonalas kotta.
A modálisokat is rendezheted 3HH állásba és akkor mehet a kényelmes irányba pengetés (economy picking),de ne felejtsd el,hogy a váltott pengetés nagyon fontos!
(Régebben erről nem voltam meggyőződve, de én is ember vagyok...:))
Láttam már az összes Gambale oktatót, de én nem tanultam belőlük szinte semmit.
Az írásait is elolvastam, de ott is csak annyi van, hogy megmutat egy c dúr skálát 3 hang per húr kiosztásban 2 oktávon keresztül, oszt csók.
Ebből még nem raksz össze rendszert, és c-dúrban sem fogod tudni bejátszani a nyakat..egy 2 oktávos skálát meg egynél többször elsütni elég gáz..
Ez a bajom a világsztár gitárosok oktatóival, sok mindenre nem jók, azon kívül, hogy láthatod ők mennyire jól játszanak , bár rock vonalon el lehet lesni pár technikai trükköt, meg bizonyos zenészek felfogásába is betekintést nyerhetsz, de zenélni nem tanulsz meg belőlük, ami "buta" rocker gitárosoktól nem olyan nagy dolog, de egy Gambale szintű tanár azért nem ártana, ha ebbe is érdemben bele tudna menni!
A 3 hang húronkénti megoldás rock gitárban is baromi hasznos (oda-vissza pengetéssel), ugyanis erre egy csomó alternative pickinges megoldást fel lehet építeni, de ebben az általam leírt ujjrendben azt találom izgalmasnak, hogy az ember ki tud lépni ezekből az egyébként gyorsan berögződő rock klisékből, és impró során egy csomó olyan megoldás is "kigurul", amire előzőleg nem is gondoltál volna, és ami nem szokványos a hallgatóság számára sem!
A húronkénti 3 hang felrakása a sweep pickingel áll összefüggésben. Egy elég praktikus módszer, amivel könnyen lehet a 7 fokú skálákat megtanulni és felépíteni rendszerbe rakni. Normál hangolásban egy skálának 2x3 ujjrendje van E6 húrról (3) és A5 húrról (3). Ezek bezárják a kört, ami alatt azt értem hogy bármilyen pozícióból való megérkezés (ujjrendileg) megoldott. Nagyon átlátható lesz a gitár nyaka
Sziasztok, a sceletor által linkelt modálisok kapcsán volna egy kérdésem. Lehet, hogy lényegtelen apróság, de azért megkérdem: Van, aki a fix 3 hang/húros formákat részesíti előnyben (a linkelt anyagban vegyesen vannak 2 és 3 hangos húrok). Szóval van ennek valami alapja (tényleg hasznosabb lehet később, ha az ember a 3 hang/húrhoz ragaszkodik?), vagy pedig qrvára mindegy (én erre tippelek)? Előre is bocs, ha hülye kérdés, meg lehet h ezt inkább a játéktecnika topicba kellett volna írnom, de a sceletor által bemásolt dologról jutott eszembe a kérdés.
If you learn these shapes, on every directions, you can play on the whole neck in every key!
Let's say, we are in G major, you can play also A-dorian, B-phrygian, C-lydian, D-mixolydian, E-minor, F#locrian shapes, and you covered the whole neck. ( after the octave everything is the same )
If the key changing, the whole system move up or down.
Let's say, we are in A major: you can play B-dorian, D-phrygian shapes as well, etc-etc, so you just have to slide these shapes up.
So, I use these shapes for improvising.
Another cool thing is, if somebody play only one note, it doesn't matter which one, and you start to play these shapes from that note, you will hear very different feelings. My personal favourite is the lydian mode, it's so nice
Try it: play a neverending note (only one note!) with guitar pro, or anything else, let's say C, and start to play these shapes from C.
First C-major, after C-dorian, C-prhygian, C-lydian, C-mixolydian, C-minor, C- locrian, and you will get totally different feelings!
And you can improvise on the whole neck with the system's slide. If you play C-major, you will know that the next shape will be D-dorian, E-phrygian, etc-etc.
If you start to play C-dorian, you will know that the next shape is D-phrygian, F-mixolydian, etc-etc.
Jaja! De hálistennek senki sem jáccotta még el az ötletem, me senki nem akkora vadbarom mint én:,) úgyhogy legalább ez nyugtat. De mán kezdek énis a falramászni tőle! Na mindegy ha három napon belül nem fejezem be akkor hagyom az egészet a rákba:)
Kb 1 hete nem tóm ezt a szar shred this too-t felvenni. Elkezdtem és kifagyot a gép, veszve minden! Utána szakad a húr, utána tönkremegy a laptopom töltője. Azt meg nem tóm eljáccani amit kitaláltam rá:) Ezen a qurva bekkingtrekken átok ül komolyan mondom
Igen, a lehetőségek száma szinte végtelen... de nemhiszem, hogy egy "sima", úgymond ízléses gitár fog nyerni
Sztem a nyertes gityó valami olyasmi lesz, mint a DNA vagy a 20. évfordulós.
Sztem azért nem. Nézd meg a J customokat tree of life inlayel. Szerintem sokkal jobbak lehetnek mint a JEM-ek.
Meghát annyi féle fa van, pl mindenféle gyökérből készült topok, átmenő/ragasztott nyak is bejátszhatna, akár fixhíd, egyedi berakás a nyakon, stb stb. Azért akad pár lehetőség
a felső az esztelen tekercselés, én már néztem az órámat a felénél, az alsónak viszont tök jó az eleje - a közepétől viszont úgy látni, elfogyott az ötlet. De ettől még sztem sokkal jobb, mint az Andy James.
Hát srácok nagyon köszönöm a bizalmat, sosem gondoltam volna, hogy bárkitől ilyet hallok majd egy Andy James és egy Kostas Alexakis (akik szerintem konkrétan szerintem a legnagyobb ismeretlen arcok közé tartoznak...micsoda paradoxon:) video után, hogy "szerintem te tudsz ennél jobbat is".
Én semmiben nem voltam még ilyen biztos, mint abban, hogy tized ilyet nem tudok, de ha ennyire szeretnétek csinálok én is egyet, már csak azért is, hogy bebizonyítsam, hogy nekem van igazam
(tudom ám, hogy csak így akartok rávenni, hogy én is csináljak, hogy legalább itt a forumon versenyezhessünk egymás között, a háromba bekerülni szerintem esélyünk nincs bár a zene amúgysem verseny, de legalább tudjuk nagyjából ki hol tart a jó gitározáshoz vezető rögös úton)
Na gondoltam csinálok egy vidit, hogyha valaki újra megkérdezné, elég legyen beágyazni. Sajna a technika ördöge itt is közbeszól, nem sikerült valami jól rögzíteni a jelenséget. Ha az ember ráHQ-z, meg tol egy kis hangerőt, akkor talán tettenérhető.
A felső az begyakorolt tekeréshalmaz, az alsó meg jó mert vannak benne érzelem féleségek, viszont sztem te tucc ennél jobbatis, úgyhogy álljá csak neki!!!
Bármennyire is szeretem Andy James-t, ettől a videótól nem lett rajtam úrrá az izgalom.. Kb. az értelmetlen tekerés kategória..
Az alatt lévő srácnál is vannak sokkal jobbak, érdekesebbek.
Úgyhogy szerintem nyomassad, én nagyon csípom a dallamvilágod, és ezzel sztem nem vagyok egyedül! Jó lenne már dallamokat is hallani, mert ebben a kategóriában a nagy többség csúnyán elvérzik!
Nem tudom egyáltalán nekiálljak-e ezek után, akik az űrből jöttek azokkal nehéz versenyezni:)
... vagy lopjam el, amit csak tudok tőlük, gyúrjam össze, seggeljem be és akkor legalább tanultam csomó új dolgot:D
Azt semmiképp, szóval erre senki ne alapozzon!
Arra jó, hogy olyan technikáknál, ahol a pengető kéz nehezen tudja elvégezni a nem használt húrok tompítását, besegít egy picit
Köszi az infót! De az megérthető sztem, hogy ha valamit nem tud az ember, akkor nem fog napokig minden topikot átolvasni, hátha megtalálja. Sajna már én sem lógok annyit ezen a fórumon, hogy mindig tudja éppen hol tartanak a dolgok.
Viszont ma kipróbálom ezt a hajgumis dolgot, mert sejtettem, hogy a "kizárt" rész is beleszól valamennyire a hangba. Aztán ha valaki majd koncerten kérdezi mi, majd jól beoltom, hogy itt már le lett írva 9238479283749238-szor.
Ez most valamilyen szinten akkor a nem kellően tiszta pengetés bántalmait is hivatott orvosolni??
Én pont egyszer csináltam egy ilyen hangmintát, mert ilyen urban legendnek tartották...
A V100-amon nagyon zavaróan cincogott a húr, ha nem tettem hajgumit a szemöldök fölé.
Már természetesen nincs meg a minta. :)
nem vonom kétségbe, ha a próbateremben nekidőlök a radiátornak, az alattunk játszó zenekar egy az egybe megszólal az erősítőmön. szal pont egy gitáralkatrész ne szólna bele? :D
"de a menzúrán kívüli húrszakaszok is befolyásolják a menzúrában megszólaló hangot." -- ide tartozik még például (?) a fix hidaknál a testen átmenő és testen nem átmenő két megoldás is....ez inkább a test rezgését befolyásolja gondolom, továbbá, hogy a hídon felfekvő húr még milyen hosszúságú a hídtól a felfüggesztésig. (?)
Köszi a választ. Érdekel majd nagyon a mérési eredményed.
Egy satus gitárnál tűnik nekem furcsának, hogy a satu és a kulcsok közötti húrrezgés is átadódik egyrészt a pickup fölött lévő húrrészre, illetve a nyakon keresztül az egész testnek, majd végül a pickupoknak.
A satus nyereg vs nem satus nyereg eltérő hang befolyásolását könnyű elképzelni, belátni.
elsőre lehet, hogy hihetelnennek hangzik, de a menzúrán kívüli húrszakaszok is befolyásolják a menzúrában megszólaló hangot. a szemöldök - kulcs közötti húrszakasz felhangjai kimutathatóak a rezgő húrhosszban. egy satus felsőnyereg nem is gondolnátok mennyire befolyásolja a hangot.
2-3 hónapon belül akusztikai mérésekkel fogom igazolni a fentieket.
"felvételnél tompítja a nut an ez a és húrkulcsok között a húrok cincogását, a nyakra húzva pedig különböző technikáknál tompítja az üres, nem használt húrokat "
A mondat első részét gy.k. magyarázd el nekem, nem értem. A cincogást....szeretném egyszer hallani, mert nem hallom. Meg azt a cincogást a nut és a kulcsok között hogy is veszi fel a pickup? A második rész tiszta sor.
lehet hogy hülyeség, de amikor én próbáltam, eléggé lecsapott a sustainből. már ha a nyakra, a nut elé tettem.
amiket írtál, azokra viszont kétségtelenül jó hatást gyakorolt.
Már többször le lett írva ebben a topikban is. 2 dologra jó: felvételnél tompítja a nut és húrkulcsok között a húrok cincogását, a nyakra húzva pedig különböző technikáknál tompítja az üres, nem használt húrokat ( pl. strings skipping tapping, legato with tapping ), így tisztább lesz a játék. Ki erre használja, ki arra, ki mindkettőre.
Nyereg fölött rezegnek a húrok, ami zavaró lehet. Ezt tompítja a hajgumi. Van, aki fel szokta húzni a fogólapra, hogy durva tappingnél ne zavarjon be az üres húrok rezgése.
De miért kell ezt 92384792837492384.-szor is leírni?
köszi Miki, ez sokkal jobb, erre jó érzés játszani, nem mint a netesre annak elég furcsa érzete van, azt mondanám pontatlan de végülis nem az csak valahogy mögötte van az ütemnek vagy nem is tudom hülye érzésem lesz tőle
Még annyi kiegészítés, hogy akkor tercrokon két akkord, ha az alaphangjaik terc távolságra vannak egymástól és van két közös hangjuk. Pl. CEG és ACE.
A kvintrokonságnál ugyanez csak a hangköz kvint és egy a közös hang.
Tehát a gruppennél kellenek ikerlányok is.
bocsesz de én csak mint felvetést tettem nem állítottam hiszen így kezdtem a ondókámat: "azt hiszem" amúgy autódidaktaként "képeztem" magam tanulni meg szerintem nem szégyen! peace :)