Úúh, ma voltam lent kicsit próbateremben. Stratoka meg JCM800 agyig kitekerve... Mit mondhatnék? Elég rég óta nem volt szerencsém a feelinghez, de most bedarált megint. Szétbaszódott a kocsim? Le van szarva, baz, megküldtem egy kicsit az aparátod, rezgett a gyomrom, jött le a vakolat és minden kibaszott sunshine volt. Olyan kibaszott rákenról zenekart csinálok, hogy elszálltok... Les Paul??? Ugyanmár... Strat meg csutkán a Marshall és boldogság van nagyon nagyon nagyon...
nézd, én nem vagyok ilyen definiáló ember, én nem mondom azt, hogy a zenész malmsteennál, vagy mittoménhol kezdődik. szerintem zenész az, aki élvezhetően tud játszani.
szóval szerintem nekünk nagyon más szinten van az, hogy "nem tudok gitározni" :D
amúgy nem hagyom abba, nem leszek ilyen könyörületes a világgal :D
baszod itt senki sem tud gitározni , én se!
mégis mindenki agya csak e körül forog.
nehogymá ezért abbahagyd, tán pecaőrült akarsz lenni inkább vagy mi? az se más. ott is a többség csak lógatja
a múltkor megpróbáltam itthon csinálni egy kis felvételt. miután az 5 kvintes riffet nem tudtam 10 próbálkozásból pontosan feljátszani, arra jutottam inkább elégetem a cuccot . . .
na jó, kiegészítem. gitározni se tudok, meg pénzem sincs rá.
meg amúgy is nihil van. egyszer majd egy jobb napomon úgyis lesz még kessem, aztán úgyis rámozdulok valami faszás cuccra.
Izlések, és pofonok, vagy mi. Én is próbáltam Cube-ot, de hiába tekergettük, nem jött be a hangja sehogyan sem.
Az MG meg már másfél éve szolgál hüségesen. Természetesen ha annyira hüde meg lennék velem elégedve, akkor nem cserélném le.
Viszont elgondolkodtató, hogy inkább vettem még egy gitárt kb 300 -ért, minthogy lecseréltem volna az MG-t egy csöves cuccra...
Most sem passzolnám el, ha nem lenne egy kihagyhatatlan ajánlatom csöves megoldásra.
MAga a hangkép hangkarakter nem hiszem hogy a nagy felület miatt jelentős eltéréseket mutatna, max vastagít rajta, de a szárazság nem vész el. Én kiegládával is próbáltam úgy se volt jobb. A cube láda nélkül is leszólta.
Na ja... azért kombó meg fej + 412láda nem ugyanaz a hangzás. Mondom ezt azért is, mert éppen most akarok eladni egy MG100HDFX fejet Felület, amin kijön hang... ég és föld!
Nekem 100W kombóban volt, ami végül is ugyanaz csak hangszóróval. Kicsit száraz volt a torzított hangja, de amúgy egész korrekt volt. Pedállal hajtva nem volt túl meggyőző. Az effektek egész jók benne. Én ikább Cube-ot vennék szerintem az jobban megéri, meg jobban is szól.
Jaja.
De szerintem amúgy higain fej esetén nem annyira van értelme a Power Attenuatornak,mert ott nem annyira domináns a végfoktorzítás.Persze van szórás azért ezeknél is.
Inkább ilyen master volume nélküli fejeknél jó dolog.
A legegyszerűbb PowerAttenuator meg úgyis ez:
Hmm,jó lenne megcsinálni....
Én valami magyar könyvben olvastam,de már nem tudom hol.
Talán épp egy Magyari Béla könyvben??? Nem tudom...
Hamar meguntam,és inkább csak a képeket,ábrákat nézegettem.
Valami könyvben én is elkezdtem olvasni egyszer erről,de sokáig nem jutottam. Folyton elaludtam rajt egyrészt,ami nyilván azért volt,mert egy kukkot sem értettem,és így nem is tudott annyira lekötni.
Erről a szóról nekem a Vészhelyzet jut az eszembe... Erről csak annyit tudok,hogy a vasmagja telítődhet,és akkor már nem az igazi.Viszont ha jól tudom,a telítődés közelében adja a legjobb formáját.
De ezt a dolgot nem vágom igazán....
a fülnek csak a páros felharmonikusok fincsiek, a páratlanok nem annyira
és a pentóda meg elég sok páratlant is termel...
a trióda meg szinte csak párosakat...
bár, a tapasztalataim szegényesek, mert felharmonikusok mérésére nincs műszerem, szóval azt írom le amit mások méricskéltek...
egyébként egy végfokot egész könnyen torzításba lehet hajtani
én most csináltam egy kis 8w cuccot, hááát vissza kellett venni az arcából itt-ott, hogy tiszta legyen, no meg a hang teteje még koszos, szóval a visszacsatolás is kellene fog buherálni
Ez csak félig igaz.
Azt szokták általában kihajtásnak hívni,amikor a végfokcsövek is (éppen a végfok elött lévő master potikról jövő előfok jel által) annyira kivezérlődnek,hogy valamennyire a végfokcső is torzítani kezd,és ezzel beleadja a hangban a maga kis kellemes felharmónikusait.
És ugye ez csak akkor lehetséges általában,hogyha a master potikról kellő nagyságú jel jut a végcsövekre,magyarul fel van tekerve a master poti. :))
igen meg tudod csinálni vele. fogod,r ádugod erre a cuccra a fejet és még láda sem kell és veheted fel a cuccot. de azért nem ugyanaz mintha mikrofonoznád.
és ezzel elméletileg akkor lehet olyat csinálni, hogy a line outot rádugom mondjuk számítógépre és felveszem? és akkor nem kell szenvedni mikrofonozással meg ilyesmivel? vagy ez hülyeség.
Akkor viszont tévedtem (csak az emlékeimre támaszkodtam, és elég régen láttam ilyet), nem ezen van a fejhallgató kimenet...de attól még zseniális cucc...
Általánosságban:
Ne feledkezzetek meg a Marshall SE-100 nevü rack-es cuccáról, ami a mai napig is a világ egyik legjobb "müterhelése"...nem nyúl bele a hangba (egyáltalán), és egy csomó kiváló szolgáltatása van (cserébe a 2U magasságáért és a majdnem teljes mélységéért) Ráadásul (ha jól emlékszem) van fejhallgató kimenete, meg vonal kimenete (ami tud natúr, meg hangfal szimulált lenni), tehát láda sem kell hozzá. Érdekes szerkezet, csak ritka, mert annak idején nem sokat adtak el belöle...aki meg ismeri, az most meg vadászhat rá.
ok Lepol, hiszek neked. Namost mivel nekem még nem volt dolgom ilyen műterhelő cuccal, csöves motyókkal viszont annál inkább, tényleg érdekelne hogy:
1. ugyanaz marad e a sound csak szobahangerőn
2. valóban szobahangerő a szobahangerő?
válaszát tisztelettel várom:)
Azt kéne megérteni, hogy egy erősítő előerősítőből és teljesítmény (vég) erősítőből áll, úgy is monnyák, előfok és végfok.
A végfok esetén már nincs a hangba turkálás, csak erősítés, de ez nem azt jelenti, hogy a jelalak változatlan és csak az amplitudója nő meg, hanem a cső karakterisztikájának megfelelően tuképp torzul is, ami a fülnek fincsi.
Az előfok szolgál arra, hogy a végfok elé kész szandot varázsoljon, az előfokban túrunk mindig, amikor hangszínt állítunk, illetve effektekkel hányjuk tele a jelutat.
az igazi fasza csöves rokkhang ezek együtteséből jön, így érdemes kihajtani az erősítőt, mert az a fincsi hang (most hagyjuk a metálzónos szobakombós hangokat, akinek az tetszik, még nem hallott csőmarcit kihajtva)
tehát ha csak az előfokkal túrunk, akkor a végfok bukéja hiányozni fog a hangból, ha az is kell, akkor 20-50W-os cuccokat kell használni, vagy 100-ast, de akkor stadionban kell játszani, hogy ki lehessen hajtani. Ha nem telik stadionra, de egy nagy erőművet szeretnénk kihajtani a megfelelő hangszín reményében, akkor pl. páverbréket kell használni, ami látszólag tök nagy hülyeség, azért szívunk ki egy csomó áramot a falból, hogy melegítsünk vele egy helységet de ez van, a hangért mindent
Én se teljesen értem miről beszélsz.
Egyáltalán nem csak az a lényege, hogy a hangos erősítőből halkat csináljon, mert arra ott van a Volume poti az erősítőn.
A lényeg az, hogy ki tudd hajtani az erősítőt (ez pont az ilyen Master poti nélküli öreg Marshalloknál nagyon jó).
Aztán a hangerőt már olyanra állítod amilyenre akarod, de az erősítő ki van hajtva.
Egyébként minden attenuátor képes rá,csak """"állítólag"""" az úgy már nem az igazi...mind1,ha valakinek lesz egy ilyene meghívom egy sörre és kipróbálom!:D
Szerintem meg az a lényege h egy kurva hangos erősítőből egy elviselhető hangerőt csinál...Nem tudom valahogy elképzelni h egy öreg super lead csutkára kihajtva ne zavarja a szomszédban kötögető Jolán nénit:)
a powerbrake-t sok helyen azért nem favorizálájk,mert egyszerűen a hangerőt lehúzza,ennyi a dolga.a thd hot plate pl. úgy működik h minél jobban leveszed a hangerőt,úgy húzza le a közepeket is(hisz az emebri fül alacsony hangerőn a közepekre érzékeny,még magas hangerőn a mélyek és magasok dominálnak),így mindig kiegyenlíti a hangszínt,és ezért nem érez az emebr sok különbséget alacsony hangerőn se.Persze egy super leadből nem lehet szobahangerőt csinálni,de picit megfogja.Legalábbis a mese így szól...
lehet itthon is kapni. 110 pénz. viszont elég sok dolgot tud: hangerő csillapító 4/8/16 Ohm Csillapítás 0 és -16dB között kapcsolóval, -16dB-től -végtelenig külön szabályzóval. Hangszín szabályzók: BITE Low/High és PUNCH Low/High F.A.N.T.A. XLR szimetrikus kimenet(kabinet szimulált vonal kimenet) Direkt kimenet 2x hangfal kimenet Automatikus hűtőventillátor
nagyon sokan azt mondják, hogy a powerbrake nem a legjobb. ugyanakkor pont ezen a fórumon sokan mondták, hogy rendben van az. de szerintem a legjobb választás a TAD. nagyon faszás kis megoldások vannak benne.
Kár hogy nem hallottam még DSL-t, de nekem a TSLben is már majdnem elég mély van. B:7 M:8 T:4 Presence:2 Gain: 8-9 V:1 Deep Switch On Tone Switch Off beállításoknál a Lead Csatornán (a Crunch csatin minden lehúzva - így nem sistergek magas hangerőn ha nem játszom).TAD Silencer vagy THD Hotplate mennyibe fáj?Jobbak mint a Marshall Powerbrake?
ha kihajtod akkor több alja lesz. bár akkor sem annyi mint a DSL-nek. tény, hogy modern hangú de az a durva, hogy fogtam egy stratot. tiszta csatin GAIN fullrakoppintva és olyan zsigeri modern strat crunch hangja volt, hogy beszarás.
Ott a pont.Tényleg kevés az alja (furcsa nálam csak 2es hangerőtől felfelé - de nemtom meddig mert még nem tudtam kihajtani rendesen) + modernebb a hangja, de nekem bejön.
elösször nekem sem teccet. egyáltalán nem. aztán meghallgattam fullstackben és úgy, hogy egy teljesitmény disztributor volt az útban és így meg lehetett hajtani. na akkor elkezdett jönni belőle a dög meg az alj amit hiányóltam belőle. csak tudni kell kezelni rajta az a sok bizbaszt meghát nem öreg marci szand de tud az kurvajó lenni.
nekem TSL100van, szerintem rendben van és egy csomó szolgáltatására szükségem is van (2 FX loop szerintem marha hasznos tud lenni, meg a 3 független csatorna, VPR, Deep Switch utóbbi van DSLen is).Mondjuk én ezen kívül csak egy 2210es JCM800at hallottam Marshallba és a TSL100 faszább volt.Ja egyébként most vettük fel a demonkat egy Peavey Bandittel és nagyon tetszett a hangja...szóval legközelebb újítok egy 5150 fejet is.
A cimbimnek van egy 67-es jmp45(azthiszem így hívják), hát brutál jól szól. El is viszem majd koncertre kipróbálni. MInden eredeti rajta, és van egy eredeti láda is hozzá. COOOOOOOOOOOOL
nem tudja valaki hogy a régebbi ("60-as "70-es) években készült marshall superbass cuccokhoz a ládában milyen celestion hangszóró volt??? gyártanak még olyan celestiont???
Az nem baj,ha egyébként jól használható a két csatornához.
Mármint úgy értem,hogy ami beállítás az egyik csatornán jó,az a másikon is szóljon jól,ne igényeljen plusz csavargatást.
De ezt a Marshallék belőtték,gondolom.