Jó nektek ott Budapesten!!!
Ha én annyit autóznék,mint Ti a Balatonig,maximum a 79 éves juhász korántsem tökéletes seggét bámulhatnám a Hortobágyon........
Tanulságos kis párbeszéd. Élvezettel ittam tisztelt szakértő kollégáink hozzászólásait.
Most menjünk és bámuljuk a 19 éves baby-k tökéletes seggét a Balcsin...
én egyszer egy házi építésű marshall fejet próbáltam feléleszteni, nem én munkám volt, valami megépítette ezer éve, elbaszták, aztán mindenféle műszerészek belenyúltak...
mire hozzám került, rendesen vakartam a fejem, hogy a faszban van itt a tápfesz... na ott voltak elkötések...
de sajna a kimenőjét már megölték, a tápfesztrafó is kenyérpirítóként éli világát az örök vadászmezőkön...
most anyámnál virít a tyúkólban...
na akkor szűrjük le a konklúziót...
tehát, bárki bármit olvas, tapasztal, az egy dolog, van elképzelése a dolgokról (ahogy nekem is) ez is egy dolog,
de csak illesztetten használjuk a cuccunkat...
meg a másét is
Hát,szép kis történeketek. :))
Ezért mondom én is az illesztés fontosságát.És pontosságát.
És ezek szerint nem árt néha megnézni a hangfalkábelek állapotát sem....
Ez a trafóm,amelyikkel én megcsináltam ezt a zizergést,már kapott párszor.De mivel ezek szerint bőven túl van méretezve,semmi baja nem lett,azóta is működik hibátlanul.
Egyszer koncert közbe az egyik végcsövem zárlatos lett valahogy.A közönségből szóltak,hogy te,nézzé mán hátra,füstöl a cuccod. Nem is a végcső füstölt,hanem szintén a biztosíték+ a háza.Valamiért nem ment ki,utána néztem,hogy patkolt bizti volt benne (így vettem).
Mivel a koncertet folyatatni kellett volna,ezért azt csináltam,hogy a biztosítékot kicseréltem (szerencsére a háza csak annyira olvadt meg,hogy még bele tudtam tenni) a szétment csövet és a párját kihúztam,és 2 csővel,50W-on toltam tovább.
És mivel ez egy olyan cucc volt,amin csak egyféle kimenet volt,muszáj volt ugyanabban használnom a hangfalat,nem tudtam sehova átdugni az impedancia-illesztés miatt.
De szerencsére ezután semmi baj nem volt már vele.
Mikor hazaértem,kicseréltem a biztosítékházat egy újra,és kapott másik csöveket is.
Eddig 3-4 kimenőtrafóelfüstölést láttam a környezetemben, ebből kettőt közvetve én nyírtam ki, (kontaktos hangfalkábel, regentek) maradékból egyik 16 helyett 4 ohm-illesztés, Laney, ott a csövek is elszálltak, meg volt egy ampeg kombó, ami titokzatos körülmények között, de egyszer csak elhallgatott, ott is csőcsere, trafócsere játszott, nagy valószínűség szerint hálózati feszültség ingadozás miatt.
Ellenpélda: 5150II kh-s kábellel, trafó terhelés nélkül ment, 5 percig azt hittük, szól a hangfal, csak valamiért halk, "ciripelt" rendesen... Ugyanezt minden gond nélkül átélte a régi kettner fejem is, a nagy hangerő miatt kilazult a marci ládám hátulján a csatlakozó, és a jackaljzat beesett a hangfalba, 3 percig ment gond nélkül, utána kapcsoltam le, de ott is zizegett a trafó.
A régi regentek-laney-kből kiindulva mindenképp ajánlott a pontos illesztés, kisebb hangerőn még van esély rá, hogy megmenekül a cucc, de ha oda van csavarva, akkor vége, márkásabb, masszívabb cuccok jobban bírják, de azokat se erre tervezték.
Utoljára egy öreg Laney-t láttam kipurcanni, egy félhomályos próbateremben, először csak füstölt, aztán kigyulladt a kimenőtrafó, meg a nyáklemez, félelmetes látvány volt, ahogy a tűz a fehér falról visszaverődve bevilágította a termet:)
A vicces az volt benne, hogy a biztosítékot mindig ellőtte, (ott is 4 ohmos láda volt a 16 ohm-os kimenetre téve) ezért a tulaj kicserélte nagyobbakra őket.
lehet hogy igazad van én csak hajtom őket és megpróbálok vigyázni a cuccaimra és mivel ezermesterek nincsenek én sem érthetek mindenhez, így lehet úgy járok most én mint te az autóddal, bár elégé kiment a cumó.
javítással nem igazán foglalkozok, de így is vannak rejtélyes dolgok amik megtörténnek az emberrel..
aztán az ember azt mondja, egyszerűbb kicserélni újra sok dolgot mint keresni valahol azt a kis levált forrasztást..
egyébként sok dologban igazad van, mert van ellen példám is van egy 3x46kwos aggregátorom. hangosítottunk kb 2x5kw hanggal és valami nem volt okés és 40és45herznél ingadozott az aggregátor és nem ment szét semmit
egy fura példa...
kocsimon beszart valami a tavasszal, kis füst kicsapott az elejéből, sistergő hang...
felnyitottam motorháztetőt, úgy egyértelműen beazonosítható volt honnét jött a bibi illetve egy része
vettem bele egy trafóhidat, kicseréltem, de a kis szaros nem akart indulni, minden rendben volt, csak épp önindító nem forgatta...
először megtoltuk, de nem voltunk elegen...
aztán Exp is mondta, toljuk be, ha beindul önindító...
okés, be is indult, bontóban vettem 15 ezerért egy önindítót, 2 órás anyázás közepette kicsréltem, azóta is jó az egész...
elmondom, mit mondtak a szerelők:
motorvezérlő elektronika, 300 ezerért megjavítja...
a másik valami fedélzeti számítógépet akart velem megvetetni...
a harmadik azt se tudta, mi az egész, meg se értette mi a baj
EZEK MIND SZERVIZBEN DOLGOZÓ AUTÓVILLAMOSSÁGI SZERELŐK!!!!
szóval a gyanakvás meg a szkepticizmus meg a mindennek a megkérdőjelezése itt van nagyon mélyen bennem....
cöcöcö
azért áramingadozásnak az kicsit durva hé!
hálózati áramingadozás??
még ha 50%-al nagyobb feszkót kap, azt is elbírja egy-két végfok rövidebb ideig, az előfok feszkói meg stab icések, az meg elfűti a balhét arra a kis időre...
régebben egyszer egy cuccot próbáltam, saját építésű full-buhera-tuning
és mondom olyan fura hangja van, olyan halk, meg olyan tompa ciripelős, mondom mi a szar ez?
aztán látom, nincs hangfal dugva a cuccra...
a kimenőtrafó szegényke HANGOT adott ki kínjában, rendesen szólt a gitár ahogy zizegett benne a drót...
fura, de meg se kottyant neki...
pedig ez má betenné az ajtót...
csak ugye lehet mindent méretezni, meg lehet parasztosan háromszorosára, oszt abbú baj nem lehet
ment már szét úgy tranyós is nekem, hogy zsír új hazahoztam jó illesztéssel és a speakon aljzaton meg hopp pösztörgött a füst kifele. elvittem ember mondja áramingadozás peched volt.
találkoztam már néhány fura dologgal, amin elgondolkoztam, ez is az... de biztosan úgy van, ahogy mondod...
a valóság a végső bírája mindennek, elmélkedhetünk mi itt naphosszat is...
egyébként az esetem előtt beszéltem egy cső szakival, a csőbarlangos emberrel mert volt egy ilyen beszélgetésem, hogy ecc83helyett 81es. megkérdeztem mi a helyzet ilyenkor azt mondta kicsit lágyabb ha másikat rak az ember meg kicsit erősebb torzabb ha megint másmilyet vagy szét megy a faszba
képzeld azt, hogy a cső egy változtatható ellenállás, meg fölötte is van egy ellenállás...
a felső ellenálláson eső feszültséget méred...
meg áramot is...
Nekem egy Marshall ECC-83-am van ilyen,csak abban nincs kiégve az anódlemez.
De annak is a teteje ilyen fehér ködös,mint a tied.
Amúgy nem tudom,milyen gyártmány,csak annyi van ráírva,hogy Marshall,meg hogy ECC-83.
Lehet mindent mindenfelé illesztgetni,több-kevesebb torzítással és egyéb hibákkal lehet ilyenkor számolni,de minek tennénk ilyet,ha egyszer lehet pontosan is illeszteni???
Általában vagy az erősítőn,vagy a hangfalon (esetleg átkötéssel) létre lehet hozni egy olyan helyzetet,amikor az erősítő és a hangfal szépen összepasszol.Ez a legoptimálisabb mindennek és mindenkinek (a pénztárcájának is).
És így az ideg sincs az emberben,hogy na,vajon kibírja-e,vagy szarrámegy? Nem éri meg kísérteni a sorsot.
Szóval igyekezzetek pontosan illeszteni. :)))
az volt a megboldogult.
szóval csak csínján a felülterheléssel!!
(igaz ez a cső emlékeim szerint nem így pusztult el, de többet kellett adjon mint amit bírt az biztos...)