Pista!
Ne mérgelj már!
Én 17 colosat használok évek óta, látatlanul elfér a kottaállványon,
meg se lennék nélküle! 2 ezer forintért vettem használtan...mi kell még?
Szia Kobramaister! Gondolom, a Music Finder képezi a lényegét. Persze ezen kívül még ottvannak a gyári stílusok. Ez rendkívül érdekes... mondjuk az a legérdekesebb, hogy Omega nótához is olyan pontos stilt találtál, de az lehet, hogy az Omegáék érdeme, hogy egy elég nemzetközi stílusban alkották meg a Fegyverkovácsot. Engem az érdekelne, hogy találtál e Beatles, Shadows, Rolling, Dire Straits, Status Quo, Deep Purple nótákra hajadzó stílusokat? -Lehet, hogy hülyeséget kérdeztem...
Üdv!
Köszönöm szépen.
Igazad van, törekszem a kevesebb mindig több elv használatára. Ez most így sikerült.
Nekem csak egy psr s900 hangszerem van :), visszahallgatás közben nem tűnt olyan reverbesnek. :)
Én egy profi amatőr vagyok.
Kicsit szakmaibban fogalmazzunk :
az s900-on volt az "összetett videojel" > composit video, ami RCA csatlakozón jött ki a hangszerből.
Az s970-en van az RGB jel(plusz szinkron meg még pár dolog, nem érdekes most), ami egy 15 pólusú D-sub csatlakozón jön ki.
Ez utóbbi kompatibilis kell hogy legyen a mindennap használatod számítógépes monitorokkal.
Pista !
Ne izéjjé má, dugj rá egy pc monitort, és dobd ki a fenébe azokat a kistévéket.
2-3ezerért találsz 14 colosat, az is elég oda.
Eddig azon rinyáltunk, hogy a compozit video miatt mindenféle dvd video bemenetes kütyüket kellett vadászgatni,
most végre ott a szabvány rgb, akkor ne konvertálgass!
Sziasztok! Valaki már próbálta a szintetizátor RGB videójel kivezetésére kistévét kötni, amin Van videó jel befogadásra alkalmas aljzat (2,5 dzsek). Sajnos az S-900 videójel kivezetése RCA, az S-970-é pedig RGB. Na ezzel megszívtam azt hiszem.
Teljesen egyetértek. Ez a nagy reverb lefàrasztja az embert. Szerintem be kéne szerezni először is egy jobb kondis stúdió mikit. És akkor nem kell majd annyi reverb sem.
Na...yamaha psr 970 a jatszotarsam es az a legjobb a hangszerben
,hogy minden szamhoz van stilus! Valamint a dob a pro stilisokban is fantasztikusan
Szol! Egyedul mulatos stilusom nincs...de sebaj!
Omega fegyverkovacs..jatszottam az este ahhh minden megszolal szepen...
Tetszik a vokal gep is foleg! A country stilusok meg fergetegesek!
Annyi a baj miota megvan nem alszom a hetvegek meg egy kave es egy piritossal
Kezdodnek es vegzodnek :D
Grat, jó kis számot raktál össze. Valami miatt a réges-régi "szeretném bejárni a földet"-re asszociáltam. Tényleg, táncos lábú anyósomat el tudnám képzelni, hogy harmadik meghallgatásra már úgy fújná és ropná rá, mint bármelyik ismert slágerre szokta.
Na most volna egy kis "de", és remélem, nem átkoztok ki a fórumról emiatt. Szóval az ének és főleg az effektezése nincs rendben szerintem, és ez nem csak a te felvételedre vonatkozik, hanem a legtöbbre, ami megjelent itt a fórumon saját előadásként. Azt értem, hogy javarészt profi vendéglátósok vannak itt, és ez együtt jár egy énekstílussal, mert az étteremben és még az esküvőn sem lehet valami rockos "shouting" éneket előadni, mert nem olyan a hely mérete, meg az egésznek a miliője. De amikor felvételt készítetek, akkor szerintem ezt nem kellene reprodukálni. Nem vagyok akkora hangmérnök és főszakértő, hogy tanácsokat adjak, de hogy nyíltabb/erőteljesebb ének és jóval kevesebb reverb kellene az szerintem biztos. Kompresszor persze. Tehát azt gondolom, hogy az élő setup, illetve felvételt készíteni az nem ugyanaz, és az utóbbihoz biztosan kell DAW és némi utómunka. Mármint ha nem csak demó a cél, hanem élvezhető zenei felvétel, ami mehet a youtube-ra és jogosan gyűjtheti a lájkokat.
De azért visszatérnék az elejére: tetszett, tényleg. A video is teljesen jó hozzá, merthogy ugye azzal is dolgoznia kellett valakinek
Sziasztok!
Van-e valakinek tapasztalata a következővel?
-A Yamaha S-sorozat stílusszerkesztői lehetővé teszik, hogy klf stíluselemeket bemásoljunk egy adott stílusba. Ma azt tapasztaltam, hogy a Ketron Sd1 stílus átalakítása után a dobsáv csak a dúr hangnemben szól. Mi lehet az oka?
Köszi:)
Nem vagyok érintett a témában, de meglepne. A korgnál volt alap korábban is, hogy volt hosszabb verzió a felső kategóriában, lásd PA1XPRO, PA2XPRO stb. Meg volt a PA588, ami ugye az alsó közép kategóriás PA500 kalapácsos verziója volt, de nem lehetett túl sikeres kvalitásai ellenére, mármint eladott darabszámokat tekintve. Nem is vitték tovább ezt a vonalat. Szerintem a yaminál eldöntötték régen, hogy nem kell 5 oktáv feletti arranger, viszont a hagyomány szerint a ws vonalon viszik tovább ezt a választékot, "ha művész vagy, vedd azt" jelszóval. Ez jutott eszembe a témáról, de tévedhetek bármiben
Szia Pityus!
Őszinte részvétem a családjuknak! Emlékszem mindkettőjükre, Pestabá' vette meg az ezeröcsi floppyját, mert az övé tönkrement. Karcsi bácsiról meg egészen mostanáig azt hittem, ő fórumozik a C.hu-n Vízfolyás nicknéven.
Szomorú hírt kell közölnöm. Ma beszéltem telefonon Fárbás István (Pestaba) feleségével,
és innen tudtam meg, hogy tavaly júliusban végleg eltávozott közülünk.
Barátja Karcsi bácsi (fúvós hangszeren játszott), aki az egyik fórum bulin is ott volt,
idén májusban hunyt el. Két nagyon rendes ember hagyott itt minket,
szeretettel gondolunk rájuk.
Sziasztok!
Tegnap egy kb. 50 tagú fúvószenekar koncertjét hallgattam meg.
Először gyanús volt, hogy milyen sokáig hangolnak, és próbálgatják a hangszereket,
de miután láttam, hogy a karmester határozottan hadonászik,
kiderült, hogy kortárs zenét adnak elő. Úgy éreztem, hogy mindenki azt játszik, ami eszébe jut.
Azért utána már "fogyasztható" darabokat is adtak elő.
Nahát... milyen kicsi a világ! Aranyos vagy... a Muzikertől rendeltem, itteni budapestitől, de a neten lehetett látni, hogy melyik raktárban van belőle. Pozsony, Prága és gondolom nem Ostravából fogják idecincálni, hanem a legközelebbi pozsonyi raktárból.
Az árával nincs semmi bajom, most valamiért elég olcsón adják, persze ha tudtuk volna, amit nem... na mindegy. Rendeltem már a Muzikertől több dolgot és még fogok is valószínűleg, lehet, legközelebb megkereslek priviben...
Az Ibanezzel kapcsolatban köszönöm a tanácsodat, igyekszem megjegyezni, de ha sor kerül hanszedő cserére, az nem ezzel fog történni, ennek van egy-két baja, sokat kinlódok vele, mert már elég kopottak a bundok, a nyak rögzítő csavarok meg vannak szakadva, állandóan hangolni kell, pedig űj kulcsokat is vettem rá... stb.- valszeg megy a vaterára, az lesz a legjobb.
Pozsonyból rendelted? Szlovákiából vagyok. Látod ha tudtam volna olcsóbban is hozzájuthattál volna. Márha a Muzikerből rendelted. Amúgy a régi gitárodba ajánlom próbáld ki a sublime szedőket. Többek közt Lukács Petya is esküszik rájuk. Magyar készítő, és teljesen emberre, zenére szabja a szedőit. Zseniálisak, Basszusban, gitárban azok vannak nekem.
3 hónapja keresem, hogy milyen gitárt vegyek az igen nyűttes Ibanez strato helyett, vagy mellé és a műlt héten fogtam a kezembe először egy ilyen lespault. Azonnal éreztem, hogy ilyen kell, de nem tetszett a modernes kék színe. A napokban viszont megláttam a neten ezt, ráadásul olcsóbban, mint bármelyik firmánál, hát így lett meg... remélem, már hozzák Pozsonyból.
Ebben lehet igazság... de nem ezért vettem meg, ha ezt is tudja, az egy kuriózum. Még az USB kimenetet sem tudom, mi a fenét keres egy gitáron, de majd meglátjuk, mire jó...
Pistukám, én elhiszem neked... még emlékszem, milyen lázas örömmel hoztam haza az s900-at, amikor megvettem. Sok izgalmas álmatlan éjszaka volt vele, de engem már inkább az ilyesmi izgat fel:
A jövő héten hozzák... itt is van ám technika, a NanoMag hangszedővel olyan, mintha két gitárt tartanék a kezemben. Ha akarom akkusztikus gitár hangja van, ha akarom a jellegzetes LesPaul, és még keverni is lehet, de efektekkel is gyönyörüen szól...
Ma egy órát tudtam vele foglalkozni, kész élvezet volt.
Sajnos mostanában kevés idõm van a hangszerre,
pedig várom, hogy a bõvítményekkel is ismerkedjek.
Tegnap eladtam a kocsimat, elõtte a T2-t, stb.
Méghogy jobban járt-e? Ma két óra nyúzás, de mikor a stileket próbáltam az OTS-el, amiket felkinál jobb kézbe (összekevert hangszíneket) hát nem tudok rá mit mondani, mindenem vibrál, majdnem elsírtam magam ahogyan szólnak a fúvósok, orgonák stb. Az s-900 megérett a nyugdíjra, pedig szépen szól ám az Audya mellett is. Szilveszer előtt nem viszem színpadra, mert rengeteget fogok vele dolgozni, de akkor aztán .....
Egyetértünk. Először Dabason akartam megvenni, mert ott 200000-ba beszámolta volna az S900-at, az S970-be, de nem volt neki és nem tudta biztosra mikor lesz. Ezután bonyolította Pityus a boltot és az Ö sikerén felbuzdulva váltottam kereskedőt. Igaz itt nem számolták be a régit, viszont olcsóbban adták az újat.
Én nem mondtam olyat, hogy a Yamaha szól jobban/ élethűbben.
Csupán csak azt mondtam, hogy szerintem az s900 felső közép kategóriás, és mondjuk a pa300 alsó közé kategóriás, de ezt NEM a megszólalás szempontjából mondtam, hanem ár pozicionálás szempontjából.
Tehát ezt úgy értem, hogy a kísérő automatikásoknál pl a tyros 5 és a pa4x felső kategóriás az s900-as sorozat és a pa800/900 felső közép kategóriás a 700-as sorozat és a pa 500/600 közép kategóriás, stb, stb, stb.
Tehát ha így nézzük akkor igen, az egyik márka alsóbb kategóriás szintije szólhat élethűbben, mint egy másik márka felsőbb kategóriás hangszere.
Idén március körül kezdtem el nézegetni a T3-as szintiket, akkor még arra szerettem volna lecserélni az S900-at, de sehogy sem sikeredett számomra elérhető áron hozzájutni. Egy alkalommal már már összejött a csere, de a végén csak nem tudtunk megegyezni. Aztán mikor Zajcsináló feltette azt a bizonyos demót az S770-ről, akkor eldöntöttem, hogy ez lesz a következő hangszerem. Miután Pityus is sikeres vásárlást bonyolított le, számomra sem volt kétséges, hogy honnan veszem meg a hangszert. Viszont a kereskedővel beszélgettünk az S970-es szintiről, aminek kicsit sokallottam az árát, erre kaptam egy számomra már kedvező ajánlatot, így lettem boldog tulajdonosa az S970-nek. Mégis csak új hangszer 2év garanciával és nagyon jól használható. Ha a vétel előtt lett volna olyan árban T3 kínálat mint amilyenben most van, akkor nagyon valószínű, hogy ma már egy T3 lenne az állványomon.Na de ez így is nagyon jó, talán a sors akarta így. Egy biztos,nem bántam meg, hogy így alakult.
Gratulálok (itt is)! Nem hülyeség, amiket mondtál, mert annyi T4-T5 van a piacon, hogy dunát lehet velük rekeszteni, az s900-910-ekről nem is beszélve. Szerintem a Yami ezzel az s770, s970-es két géppel most lőtt egy tízes korongot.
Olyan ismerős, 10 évvel ezelőtt is így éreztem.... Emlékszem, egy régebbi hangfoglaláson végignéztem az S500/700/900 demóját, ezzel akkoriban indultak, mármint hogy bepozícionálják ezt az "s" kategóriát. Impresszív volt persze, volt hozzá egy 10000 fordulatú demonstrátor, meg egy kicsi izzadságszagú fülke-nézőtér a kültéri zajok mérséklése érdekében.
Nincs kétségem afelől, hogy sokat fejlődtek a Yami arrangerek, de akkor egy Korg PA800 vagy PA2XPRO ahogy megszólalt... Tehát még újabb Korgot akkori Yamival összehasonlítani már-már igazságtalan
Viszont volt elérhető ezer stílus a yamahához és tíz a korghoz, arányaiban, és ez eldöntött mindent. A korg vonal bonyibb volt, de cserébe mélyebb beállításokat adott. A 2 stílusvariáció a yami 4 variációjához képest viszont nagyon szegényes volt, ezen csak az újabb szériában változtattak. Remélem, nem írtam zöldségeket
Akkor lehetséges, hogy a vokálproci miatt cseréltek volna. Talán ebben rejlik a csere lehetőség. Annyira nem érdekelt a dolog, hogy nem is néztem utána, hogy melyik milyen tudásal rendelkezik.Azért ha nem terheltem volna meg a családi költségvetést, akkor lehet, hogy egy próba erejéig beszálltam volna a cserébe. Pont a PA 300 volt, ahol még megtoldották volna 30000-el a mutatványt.
FGGYZ.Nekem volt s900-as Yamahám,de bátran állítom neked hogy szerintem a pa300 is veri,ugye kivétel a vokálproci.Nekem sokkal élőbbnek hat ahogyan megszólal mint az s900 :)
Pityus, ha nem lövöd le a s770 hangját, akkor annak potyára fog menni az erősítője, melegíti is és potyára fogyaszt is, arról nem beszélve, hogy ha "nagy" erősítőt-keverőt használsz, bekavar az Ő hangszóróival.... szerintem, vagy a saját erősítőn a saját hangszórói, vagy keverőn + erősítőn keresztül akármi...
Mint ahogy lentebb írtam nem vagyok otthon a korgokban, meg jelenleg nem is engedhetem meg magamnak, sem a családomnak hogy még 2 hónapig kisérletezgessek. Tudod a konyhapénzből hiányzik az S970 ára. A pianínó már elkelt, már csak az S900 maradt és ha ez is elkel rendben lesz a konyhapénz.
Kedves fórumtársak!
Csak leírtam az első tapasztalatokat, miután a T2 helyére tettem az S770-t.
Egyszerűen megszoktam, hogy előtte az erősítő és a hangszer hangerejét,
egymástól függetlenül lehet állítani. Végül nem olyan nagy probléma,
mert így először a hangszer hangerejét állítom be, utána az erősítőt.
Ahogy Zajcsináló megjegyezte, ez a T2 pozitívuma, hogy tud adni fix jelet.
Korg PA 600-at ajánlottak az S 900-ért,és nem cserélted el?Csak nyerhettél volna rajta...még ha esetleg 1-2 hónapig nálad lett volna "szórakázgatni" míg eladod akkor is minimum 30-40 E ft-ot tuti...vannak ám benne meglepően jó akusztikus hangszínek,jó dobok,basszusoka menüje sem nehezebb mint a yamié...sőt az érintő képernyőről hipp hopp bent a menüben vagy ahova csak akarsz menni.
Kedves nyögdíjas társam!
Hidd el, hogy láttam. Én csak megjegyeztem, hogy én ilyennel fogom be a száját, de csak azért, mert ilyenem van.
Maradjunk abban, hogy "hasonlót" ajánlottál ....
Vagy nem teccik a pofám ??? Gyere ki ha mersz!!
Megmondom őszintén meg sem fordult a fejemben, automatikusan azt válaszoltam, hogy én köszönöm a felajánlást, de elsősorban készpénzre cserélném az S900-at, ezzel részemről le is tudtam az ajánlatot. Csak ma reggel kezdett foglalkoztatni, hogy vajon miért szabadulnának a korgoktól. Az ajánlatok közt szerepelt alig néhány hónapos,valamint alig fél éves is. Viszont azért nem akartam belemenni ilyen üzletbe, hogy utána egy másik számomra ismeretlen hangszert áruljak tovább. Aztán ki tudja, lehet, hogy úgy sem zárulna veszteséggel a biznisz.
Nem kérdeztél rájuk, miért akarnak Yamahára váltani?
Mondjuk szerintem az S900 felső-közép kategóriás, azok a Korgok meg sima közép és alsó-közép kategóriásak, lehet feljebb akarnak lépni.(persze lehet, hogy tévedek)
Én is most hasonlitgatom több területen is a Korgokat a Yamahákkal.Elég jónak tartom azokat a videókat, ahol ugyanazon a hangrendszeren próbálnak ki hangszereket.Pl. kronos vs. montage, s970 vs. pa900, moxf vs. krome.
Megvan a saját véleményem, de nem mondom el.
( amúgy nekem van otthon Korgom is meg Yamahám is , igaz egyik zongora, a másik kisérőautomatikás, úgyhogy élőben is hallom a különbséget a kétfajta hangzásvilág között)
Akinek PSR770/970 van/lesz, legyen szíves egy kicsit átnézegetni a hangszer menüjét, funkcióit, mert ha magadnak jössz rá dolgokra, akkor azt rögtön megjegyzed.
Természetesen ha valamit nem találsz és nem jössz rá akkor segítünk.
De ha előtte is Yamahád volt, akkor szinte minden ugyanaz, csak plusz funkciókat is találsz.
Két hete árulom az S900-at és feltűnt, hogy több korg cserét is felajánlottak főleg Pa -300, 500 és a 600 amit folyamatosan ajánlanak cserének, még úgy is, hogy ők fizetnének rá. Félreértés ne essék nem cserélni akarok, csak úgy elgondolkodtam, hogy lehetséges az, hogy a felsorolt hangszerek nem túl népszerűek? Eddig azt gondoltam, hogy a korgok sem rosszak, csak a kezelésük bonyolult.
Na ezt nem nagyon értem, mert ha zavar, hogy szól a hangszer, akkor miért nem dugsz a fejhallgató kimenetbe egy jackdugót és akkor elhallgat, nem? Vagy ez nem olyan rendszer?
Ez a fender kombó is olyan könnyű hogy két újjal elviszem, ha a hangját meghallod ràjössz hogy nem pénz érte. Akusztikus gitárt különönes nehéz hangosítani, minden terem màs kihívás. Évekig jártam akusztikus formàcióval a fender megvételéig sokat szenvedtem a hangzással.
A T2-nél volt a Master Volume gombtól független jelkimenet az erősítő felé.
Tehát ha lehalkítottam a hangszer hangrendszerét, attól az erősítőn nem változott a hangerő.
Ezáltal külön tudtam a hangszer és az erősítőn lévő hangerőt szabályozni,
egymástól függetlenül. Persze az erősítőn külön szabályozhatom a hangerőt,
de azt nem tudom most elérni, hogy csak az erősítő szóljon, mert ha a hangszeren
teljesen lehalkítom, akkor az erősítőn sem szól.
Ezt én sem egészen értem ...
Miért baj az, ha a lábpedál hangerő szabályzás mellett van egy limit szabályzó is kéznél?
Én meg attól szoktam agybajt kapni, mikor a fix vonalkimeneten akkor is szólt a cucc,
amikor a fade-out már szépen lekeverte a nótát...
Az a Sony hi-fi milyen hangfalakkal üzemel? Van hozzá sub is?
Sziasztok!
Ma eladtam a T2-t. A helyére az S770 került. Eddig úgy hallgattam a hangszert,
hogy a szinti saját hangja, plusz egy Sony equalizeres hifi erősítő.
Összhangzásban a T2 szebben szólt és az erősítő felé fix vonal kimenet is volt.
A 770-es elküldött jele a Master Volume-vel szabályozható, tehát ha halkítom,
akkor az erősítőnél is halkul. Ennek nem örülök, mert eddig külön szabályoztam a
szinti és az erősítő hangerejét. Ettől függetlenül tetszik a 770, remélem több
negatív dolog nem kerül elő.
Gyuszkó az s-900 mellé sem vennék másik vocalt az énekhez, sokan fikázzák, de élőben az enyém baromi jól szól, még a női vocal is, ezt már mondták sokan, és én is visszahallgattam magamat a nézőtérről, mivel fel lehet venni az élő műsort. Igaz 8 évembe került, mire jó lett, most kezdhetem az új szintivel elölről!
Szia Gyuszkó!
Az S910-ben sem sokkal realisztikusabb a vokálproci mint az elődjeiben, de azért a Voiceprism mellé oda lehetne tenni.
A Prism volt az egyik legelső Tc technológia 2000 körül, amit azért 16 év alatt valószínű sokat fejlesztettek.
Nem túlzottan dícsérik az Eq-ját és a compresszorát sem, ráadásul így használtan is rendesen túl van árazva pár helyen ahol láttam.
A VoiceLive széria már sokkal korszerűbb, és tényleg elfogadható minőségben szólnak.
Azt nem tudom, az s910-ben milyen van, de az s900-ban ami volt, annál jobb. De azért ha van hangszered, nehogymá... még vegyél egy drága énekeffektet kúlön! Annyival nem jobb.
Egyelőre semmire. Csak érdeklődöm. Valóban jó a TC Helicon, mondjuk élőben még nem hallottam csak a videó megosztón nézegettem. Meggyőző. Az s910-ben levőtől talán jobb is.
A jófogáson van egy srác egy Korg PA300-at árul és ott említi meg, hogy van egy ilyen cucca is, ha jól rémlik 55 ezerért, De megkeresem, ha érdekel, mert nekem ajánlotta a Korgot cserébe az S900-ért.
Fiúk köszönöm a hozzászólásokat. Ez csak egy elgondolás volt a fiaméktól, de látom, hogy én is jól gondoltam azt, hogy ez a kis hangfal nem ilyesmire való. A szerelésük meg van, fiamnak is van kisebb is meg nagyobb Fender kombója, meg hát a zenekarnak is van szerelése, szabadtérre és benti bulira is,csak most arra gondoltak, hogy amikor nem a zenekarral mennének, akkor egy ilyen 5kg-os kis motyóval oldanák meg a hangzást. Első érvem nekem is az volt, hogy ez biztosan nem hozza az elvárt minőséget.
Gyuszkó... ez naon komoly cucc, mire akarod használni? Mellesleg a TC Helicon név elég jól hangzik, nekem is olyan van, PERFORM V. Super dolog és fele annyi sem volt, mint ez a gépezet. Igaz, nekem csak 1 mikrofonhoz kell.
Szép napot kívánok!
Nem Yamahával kapcsolatos amit kérdezni szeretnék ezért előre is elnézést kérek. Azt szeretném kérdezni,hogy a TC HELICON Voice Prism ének effekt mennyire bevált és mennyit szabad érte fizetni?
Nem tudni, az akkusztikus gitár hogyan szólna ezen a hangfalon, elektroakkusztikusan, vagy mikrofonnal erőssítve? Direktbe, vagyis hangszedővel biztos, hogy nem szólna szépen, sőt nagyon csúnyán. De mikrofonnal sem hiszem, hogy sokkal jobb lenne.
Ilyennel játszottunk kultúrházban, szabadtéren is gitár ének felállásban, teljesen elég volt. Ilyen zenére én akusztikus gitár kombót ajánlanék, azokban az ének is gyönyörűen szól.
Érdekelne a véleményetek erről hangfalról.
Elképzelés a következő: Fiam és menyasszonya használná kisebb klubban. A terv az lenne, hogy fiam akusztikus gitáron kísérné a menyasszonyát aki énekel, esetenként esetleg mp3 zene
alákeveréssel. Tehát kis keverőn keresztül menne az aktívba a gitár az ének, esetleg még mp3. Kis helyre kell, nem szükséges nagy hangerő.Mennyire lenne működőképes ez az elképzelés?
Félig OFF: Ez valami nagy dzsemborinak néz ki, de inkább az eredeti/analóg szintetizátorok rajongóinak lehet élmény, szóval itt arrangerek és workstationok nemigen lesznek kiállítva. Plusz számtech kiállítás is van, az szintén nagy szám lehet. Szerencsés, aki közelben lakik.
utópia_szeged
Csak egy példa, hogy mi mindentől csöpög a nyálam:
Informatórium, November 13, 15:00-16:00 Interjú Szalay Andrással, 16:00-17:30 Szalay workshop
Na most ő a Pantha Rhei basszusgitárosa volt annak idején, de ez nem akadályozta meg abban, hogy a tesójával, Andrással (szólógitár) szintetizátorokat építsen. Ezeket az együttesben Matolcsy Kálmán szólaltatta meg, aki sajnos nem él már. A "Szalai testvérek" viszont szép karriert futottak be, évekig tolták Presser alá a szinti megoldásokat, pontosan nem tudom a részleteket, de Presser maga is igen elismerően nyilatkozott róluk. Meg mások is, szóval ismert "márkanévről" van szó, de ezt többen ugyanúgy tudhatjátok, mint én.
Még két érdekesség: muzix81 ugyanez_lentebb_kóborral
Csak ámulok és bámulok az S770-tudásán.
Még a T5 stílusait is jó minőségbe játssza le.
Annyi kompromisszummal, hogy néha az OTS-ből hiányzik egy-egy hangszín,
de ezt lehet pótolni a sajátjai közül. A hozzá szerezhető expansion pack,
nagyon jó, plussz stílusokat tartalmaz. Mp3 és Wav fájlok is jól hangzanak.
Már árulom a T2-t.
Szia Vénkecske, hogyne tudná ezt, épp úgy működik, hogy tök mindegy, mit bazseválsz a miksibe , azon a magasságon jön ki a hang, ami játszol. Ha egy billentyűt nyomsz le akkor egy hang, ha akkordot, akkor meg akkord lesz.
A stúdió TC-Helicon-okban nincs vocoder funkció (nekem csak egy Quintet volt, de a Voiceworksben sincs ilyen), de ez szerintem a szintetizátor része, hiszen az ő hangját kell modulálni az énekhanggal. Tehát kell egy generált hullámforma a dologhoz, amit modulálunk. De mindebben tévedhetek, a drágább és/vagy beépített TC-Heliconokhoz nem volt szerencsém, a Digitechet csak hallomásból ismerem.
Saját tapasztalataim a MOX vocoder effektjére és a TC-Helicon Quintet-re korlátozódnak. E kettő közül mindenképp az utóbbiban láttam több fantáziát.
A MOX/MOXf-ben igazából nem vokóder van, hanem egy hanggal modulálható szintetizátor hangzás. Leginkább egy balansz-modulátor, ami gyakorlatilag számomra is értelmezhetetlen hangzásokat tud generálni zenei megközelítésből.
A vocoder picit más felépítésű szerkezet, ahhoz mindig szükséges egy vokál processzor - ami ilyen megközelítésben a MOX-okban nem található. Azzal pl. nem lehet megoldani, hogy egy hangmagasságon mondasz egy szöveget, és a játszott dallamtól függően viszi fel-le az énekhangodat.
Gyakorlatilag az összes TC-helicon vagy Digitech vokaliszt tudja ezeket a robot hangokat is - de minek ?