Na meg aztán egyáltalán nem újdonság, volt ilyen már a psr3000-ben is, csak nem sok preset volt belőle, de editálva ugyan ilyen effektet ki lehetett belőle csavarni.
Szia Mulatóspista, az én szerény ismereteim és tapasztalataim szerint a vokóder az vokóder, és eléggé korlátozott használati lehetőségeket kínál. Kreatív effektként jó lehet alkalmanként. A női/férfi paramétert nemigen lehet értelmezni, mert a te hangod modulálja a szinti által előállított hangot. Vannak olyan számok, ahol a vokóderrel lehet backing vokált pótolni, ez inkább kivétel, szóval nem fűznék hozzá túl sok reményt.
És ennek semmi köze a vokálprocikhoz, amelyek ugye csuda jó dolgokat tudnak; itt a TC-Helicon onalra gondolok, de ezt meg nem kezdem el bemutatni nektek . A lényeg, hogy a vokódertől nem kell semmi extrát elvárni, és semmilyen módon nem váltja ki a vokálprocit. Variálhatóságban és paraméterezhetőségben is nekem személy szerint csalódást okozott (MOX/MOXF), én is többet vártam tőle. Maga a metódus 1980 körül volt újdonság (pl. LGT, Box c. számban, "védd magad, védd magad..." stb., Presser egy Korg Vocodert használt ezekre).
Biztosan jobb a vocalisztja mint az s900-é, a vocoder csak "hab a tortán".
Vannak műfajok ahol előszeretettel használják.
Egyik klasszikus vokóder mániás billentyűs Joe Zawinul Nézd meg 2:17-nél, de szinte bármelyik felvételén használja az effektet.
A magyar mulatósnak nem annyira része, de kipróbálhatod :)
Sziasztok, megkérdezem, hogy amit annyira reklámoznak az S-970 : szint vocóder énekhez azt a mikrobi ének hangzást mi a csudához lehet használni. Egy normális ének női vocalt nem találtam a bemutató youtubokon.
Pityus természetesen azt a packot töltsd le amelyiket szeretnéd!
Egyébként nekem a doboz oldalán volt feltüntetve a free kód, miután kiválasztottam, a letöltendő packot, beírtam a kódot, ekkor leminuszolta az összeget és engedte a letöltést. Azok a packok nekem is megvannak amiket írtál, és Bandi nekem is lehetővé tette a packok letöltését. Abban aztán van bőven anyag, hosszú időbe fog telni az átvállogatás. Most megpróbálom átküldeni Neked a Balkan packot a freemailodra.
Én az Easy listenig sound expansion-t szerettem volna letölteni,
de csak fizetősként lehetett volna, ezért nem is kisérletezgettem tovább.
Te a yamahamusicsoft-ról töltötted le a balkánt, ezek szerint még él egy free kód?
Nekem meg van a 970-hez a következők: 340-S970, BestOfEurope, Indonesian_3,
Mexican, RussianClassical, Vietnamese. Ha kell átküldöm amelyik kell.
A 770-hez is letöltöttem 7 packot, és Banditól is kaptam anyagot,
csak még nem volt időm átnézni.
Na akkor ezekszerint Bandi Neked is megmutatta a helyes irányt. A Yamaha oldalról én a Balkán-t töltöttem le, na meg szereintem azok at amiket a netről lehet ingyen tölteni. Gondolom azok vannak Neked is. A Balkant szívesen átküldöm, ha Freemailod is úgy akarja. A South East Europe az tartalmaz Magyar vonatkozású stylt is, ha Te is úgy gondolod lehet, hogy azt kellene megpróbálni leszedni.
Ne tedd!!!
Egy picit teszel az árához, és igazit kapsz !
Nem lehet egy lapon említeni az vr-09-et egy SK1-el.
Én is használtan vettem a Hammondot, 1000-1100 Euroért kapsz már - ha nem ragaszkodsz a 73 vagy 88 billencses verziójához.
Nem is érdemes, mert a motor ugyanaz mint a nagyobbakban.
Ráadásul kapsz egy rahedli egyéb hangszínt, amiket layerbe tehetsz kedved szerint az orgona résszel(vagy splittelheted).
A megszólalása orgona ügyben veri a Nordokat is, kezelhetőségben szintén.
A lezlije is brutál.
A billentése is egész más (waterfall).
Itt egy 6 napos hirdetés, csapj le rá! Eredeti tokkal (40e körül az is).
Üdv mindenkinek! Eddig csak füleltem és olvastam, de most komolyan foglalkoztat a kérdés. 60-70 -es Rockban nyomulunk, psr 3000 et használok szétmidizve, most gondolkodom, hogy az orgona miatt cserélem vr-09 re + midi bill. Ne tegyem?
Üdv. mindenkinek. Egy kérdésem lenne , hozzá jutottam nem mai hangszerhez gem genesys sg1 hangszerhez , igaz én sem mai gyerek vagyok 66 éves. Olyan probléma van vele userbe kimentem a stilusokot . Másnap bekapcsolom és úgy indit mintha a rendszert frissitene pedig nincs benne sem cd semmi csak a vincsesztere és bejön rendesen de elfelejti az userbe mentett dolgokot. Mi lehet az oka ?lEHETSÉGES HOGY VAN BENNE GOMB ELEM AMI LEMERÜLT NEM TUDOM. Kérem aki tud segítsen.
Dehogy sértődtem meg,sajnos ami igaz,az igaz!Tehettek volna rájuk szebb kasznit is :D De nekem a lényeg a belseje,az meg az árához képest nagyon jó,főleg a samplerekkel,most megvan az s770-es dob szettje,3 darab azt hiszem,jó,változatosság képpen beraktam pár stílusba,pár sample gitárral meg basszerral és az eredmény olyan,mintha egy másik hangszerem is lenne :)Élmény vele hangszerelni és játszani rajta :)
Azért nem tenném le a nagy esküt. Rövid ideig volt nálam, nekem nem jött be annyira. Akkor a Kurzweilem volt, annál azért jobb volt ezen a téren (az orgona csalódás volt a Kurciban, de lehet, hogy csak nem kísérleteztem eleget). De mindegy, egy hammondossal nem állnék le vitatkozni ebben a kérdésben . Inkább az előző gazdája volt inkább lelkes ezzel kapcsolatban, viszont megbízom a véleményében, ezért adtam így továb. De ha tévedtünk, akkor tévedtünk, és köszi a korrekciót
Pár sor a témában... Mindkét vonal lehet jó. Eszembe jut még a Roland VR09, ami lényegesen egyszerűbb kezelhetőségre van optimalizálva és nagyon jó az orgonája. Ezzel együtt a rolandok hangjában jelen van egy ízvilág, amit én nem igazán szeretek. És ez színadi szintetizátor, nem workstation. A Korg előnye az egyszerűbb architektúra, az istenállat kombi mód. Valószínűleg jobban kihallatszik a zenekarban a hangja. Ebben a Kurzweil talán a legjobb, a Yami sima meleg hangjai viszont gyakrabban elvesznek a katyvaszban. Ki kell próbálni és meg is kell hallgatni, innentől szimpátia kérdése is. A Yami vonalon ha csak teheted a MOXF-re kéne lőni a flash bővítési lehetőség és a több effekt lehetőség miatt. Ha MOX vagy MOXF, akkor van egy integrált hangkártyád is. Ha ez nem fontos, akkor én bevállanék egy MO6-ot 110 körül, arra pont jó, hogy kipróbáld és kiismerd a yami logikáját. Nagyon jó kis cucc az is, volt nálam egy darabig egy gyönyörű példány. A Krome-ban nekem a fizikai kialakítással van bajom főleg, amúgy tök jó lehet a bele. Más a hangkaraktere, mint a yaminak, hallgasd meg, és utána dönts. Jó állapotú M50-nel zenekarban majdnem ugyanott vagy.
Bandi útmutatása alapján felraktam az EuroPackot.
Majd később mazsolázgatok belőle, de várok még egy kicsit,
mert lehet, hogy hozzájutok a Dance packhoz.
Nálam ilyen gond nincs, mivel itt elég nagy a belső memória. Itt lesz jelentősége annak a bizonyos Expansion Manager-nek amiről délután már említést tettem, ugyanis, ha először abba teszed be a packot, akkor ott bele tudsz nyulni és csak annyit jelölsz ki belőle feltöltésre, amennyit a belső memóriád még elbír. Ha már a gépen van akkor próbálgasd ki mindet és jegyzeteld fel, hogy melyik tetszik, mert a következő betöltésnél majd csak ezeket és plussz azokat amik lemaradtak fogod betölteni. Ha idáig eljutsz utánna azokat amik tetszettek egyenként át tudod menteni pen-re, és onnan már bármikor vissza hívhatod. Ha valamit rosszul írtam volna, akkor Bandi majd helyesbít, mert ebben Ő már előrébb jár tőlem.
Persze ez csak akkor van így, ha az S770-ben is az a menü mint az S970-ben. De szerintem azonos.
Na indulok hazafelé, mert még jelenésem van délután a fogorvosnál is.
Nekem is Zajcsináló segített az Expansion Maneger használatában, ugyanis sok mindent ezzel tudsz majd megoldani. Ha visszaolvasol látni fogod a párbeszédünket, még képeket is tett be, hogy felhomályosítson. De ha nagyon egyszerűen akarod megoldani, akkor az is egy pegoldás, hogy a packot a számítógépen kicsomagolod, majd ezt a tartalmat pendrive-ra teszed, ezt be a hangszerbe, ott a function billentyűt megnyomod, a megnyíló ablakban kiválasztod a menü 2-t. itt rányomsz a pack installálásra, kiválasztod az előzőleg kicsomagolt file-t és hurrá. Ha végzett a hangszer, akkor újra indul és meg is vagy. Azért javaslom barátkozz meg az Expansion Maneger használatával is. Ha még nincs fent a gépeden a Yamaha oldaláról letöltheted.
Szia Pityus!
Ma nekem van szaladós napom. Az estét még nem tudom, hogy alakul, de ha lesz időm, akkor benézek a fórumra. Lényeg, hogy addig ne töltsd le a Yamaha oldaláról, amíg nem írom meg, hogy nekem melyikek vannak meg. Olyat tölts majd le ami nekem még nincs meg és akkor tudunk cserélni.
Szeretem a Korgokat, most is van egy Korg digitális zongorám, és régebban volt egy is-50b-m amit szintén nagyon szerettem.
A pa 600-at meg próbáltam hangszerboltba és szintén tetszik.
Valószinüleg félre érthető voltam, nem kritizálásnak szántam a "műanyag halmazt" hanem pusztán anyagköltség szempontból vizsgáltam meg ezt a műanyag trubadúr-dobozt. (és ez a yamahákra, ketronokra , stb, mindegyikre vonatkozik)
Most nehogy megsértődjön valaki a "műanyag trubadúr-doboz" miatt!
Igazad van, de én nem panaszkodásnak és nem is kritikának szántam a "műanyag halmazt" ( akkor nem röhögő fejet, hanem dühös fejet raktam volna a mondat végére),hanem szinte teljesen ugyanazok a gondolatok jutottak eszembe ezzel kapcsolatban mint Kecsi bá'-nak.
Szia az, hogy a forgó potit be lehet cimkézni azt jelenti, hogy a bedugott microfont itt elöl balra tudom volume kezeli? Eddig a Youtuben csak azt láttam, hogy vinnyogtatták a jobb kéz hangszineit vele bal kézzel!
Jó, ebben is sok igazság van, de nem értem, miért kéne a "gyártási költséggel" ennyire foglalkozni. Ez egy eleme az egész költségstruktúrának, ami van annyira bonyolult, hogy ne legyen érdemes a fogyasztónak elmélyülnie benne. Tehát itt egy piac van, generális átkúrásokat nem érdemes keresni benne szerintem. De ha mégis, akkor meg ehhez volna itt egy klasszikus training video
https://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE
Ez a "műanyaghalmaz" pedig nem egy rossz közelítés mikor ár/érték/bekerülési költség viszonylatában vizsgáljuk.
Most nem egy márkáról, hanem "am-block" a szintikről meg a hangszerekről általában.
Mert hasonlítsuk össze mondjuk a hardveres részét egy ilyen szintinek mondjuk egy 80-100 centis plazma tv-vel, vagy egy
automata mosógéppel.
A szinti annak ellenére hogy tartalmaz egy speciális elektronikát (a tv és a mosógép is), és egy szoftvert, meg két darab
hangszórót egy táskarádió-végfokkal és egy 30e ft-os táblagép kijelzőjét - legalább 3x annyiba kerül, mint a sokkal kombináltabb és speckóbb színes tévé áramkörök. Vagy a sokkal bonyolultabb mosógépnél, ami ráadásul tele drága fém anyagokkal, motorokkal, biztonsági rendszerrel stb.
Mi is az alapvető különbség mégis az árképzésnél?
Hát a speciális felhasználás.
Mert szórakoztató elektronika a HiFi torony is meg a tv is - de abból vesznek ugye minden háztartásba legalább egyet.
Szintiből mennyi is jut 1000 főre? Talán ha 5 ?
Ráadásul ha úgy nézzük, a szórakoztató elektronikán belül is luxuscikknek tekinthető eszközök - nem beszélve arról, hogy esetleg pénzkereső eszközként is felfogható sok esetben.
Nem utolsó sorban azt is figyelembe veszik ezek a márkák árazáskor, hogy belőlük a világon van max. 5-10 , akik ilyen szinten tudnak hangszert előállítani - nem úgy mint televíziót vagy mosógépet, amiből dömping van.
Lehetne még persze ragozni, hogy folyamatos szoftver fejlesztések is kellenek, support világszerte- de hogy egy s970 előállítási ára (mikor már gyártósorra került)nem több 2-300 dollárnál, arra lefogadnék.
Pistikém ,Isten áldjon meg és használdf egészséggel :)Egyébként egy psr s770-ben gondolkodok,de a Korgban annyi lehetőség van,mindenbe belenyúlhatok szinte,félek hogy ez nincs meg a yamiban :) Egyébként megkaptam egyik ismerősömtől az s770 3 Drum Kit-jét,nagyon jó!!!A gitárok kellenének az új yamahákból,ha valaki át tudná samplerezni :D :D
Jaja, ha arrangeres lennék, akkor lehet hogy ilyenem lenne. Én még a PA500/800/PA2XPRO idején kiszálltam ebből a vonalból, de akkor elég nagy volt a különbség a mainstream yami arrangerekhez képest, és nem a yami felé billent a mérleg fülének a nyelve. De márkavillongást nem szeretnék ebből generálni . Főleg, hogy a workstation vonalon meg átálltam Yamira, függetlenül attól hogy nem vagyok kibékülve az architektúrájával.
Hello mindenki :)FGGYZ,attól függetlenül hogy valóban egy műanyaghalmaz a pa300 és 600 és még a 900 is,jó hangszerek hidd el :)Elnézést kollégák hogy itt dicsérek egy másik márkát :) pacsi nektek :)
Ez nem ilyen egyszerű 2. rész. A "műanyag halmaz" árában benne van a mérnökök, a piackutatók, marketingesek, kiállítások, hirdetések, demó videók költsége is. Szerintem ne panaszkodjunk a mai világban, mert nagyon jó áron nagyon jó cuccokat lehet venni, még hazai viszonylatban is, a zenélés előtt ebből a szempontból nincs akadály. Annak örülnénk úgy összességében, ha nem lenne MOX csak MOTIF, nem lenne FA06 csak Fantom, a Korg pedig kizárólag a Kronos gyártására koncentrálna és nem lett volna mondjuk Micro Arranger vagy Micro Workstation? Ettől még bőven lehet kritikával illetni a gyártókat, mert néha tényleg agybomlasztó, hogy mennyire nem újítanak, viszont versenyeznek az 1 rókáról lehúzható bőrök számában, de a másik végen meg megvan a szabadság, hogy mit veszel meg, mennyiért és mikor.
Spekuláltam, egy T 3 , lehet, hogy csak 1000 euróból állítják elő? szerintem a szintik magas áron vannak forgalomban, mikor egy márkás hangfal darabja 1000 eurótól indul, és nem megy le az ára.
Igen, természetesen, ez alap, de nem annyira egyszerű azért. Ami fontos ehhez, hogy megértsd a hangszer filozófiáját. A MOX vonalról azt kell tudni, hogy egy voice egynél több elemből (element) áll, és ezeknek külön lehet állítani a paramétereit, miközben vannak common (közös) paraméterek is. És ha a voice-ot berakod egy songba vagy performance-be, akkor még innen felül tudod írni ezek egy jó részét. Most neked moxod van egyébként?
Van egy kivétel a mentés témában, ha a gombokkal (felső sor, első gomb a cutoff) módosítasz egy paramétert, akkor azt nem menti el, mindenképp a menükben kell beállítani a képernyő és a navigáló gombok meg a tekerő segítségével. Remélem, nem vagy ijedős fajta, előbb utóbb meg fogod érteni (És most megyek dolgozni )
És akkor gondolom ha ezeket a hangformáló paramétereket megváltoztatom pl. egy pad hangzásnál, akkor ezt így el is menthetem egy felhasználói bankba, nem?
Majd belemegyek apránként, de csak kicsi időm van most. A kingkorg egy virtuál analóg (VA) szinti, valószínűleg vannak hullámformák klasszikus hangszerek leképzésére, de az elektronikus szintihangokban lehet inkább erős. Nem érintettük meg egymást, csak olvasgattam róla, mikor megjelent. Korg vonalon a Radias öröksége lehet inkább, felépítésben a klasszikus analóg szintik archtektúráját követi. Zenekarba csak king korggal nem lehet minden műfajt nyomni szerintem, de egy workstation mellett biztos nagyon állat lehet.
Élesebb hangzás: filter/cutoff paramétert keresgélj - bármilyen szintin. Ennek az alapértékét is mindig be lehet állítani (illetve azt is, hogy egyáltalán legyen aktív ez a szűrő), és azt is, hogy modulációs forrásokra mi történjen vele. A demóban azt láthattad, hogy a modwheel-lel feltolja a LP filter levágási frekvenciáját. Az LP (low pass, alul áteresztő) és az ehhez tartozó cut off frekcencia (és rezonancia) a lehető leggyakoribb (mondhatnám, hogy a legközönségesebb, legegyszerűbb) hangformáló paraméternek számít mindenféle szintetizátornál.
Ez is, meg most minden is elkezdett érdekelni szintetizátorokkal, meg workstationokkal kapcsolatban. Eddig hosszú évekig elvoltam gitár, zongora, kisérő-autómatikás szinti dolgokkal, de most egyre jobban érdekelnek ezek a workstationos, stb dolgok, úgyhogy bármennyi mennyiséget el bírnék olvasni ezen témakörökben.
Sajnos az angol tudásom, nagyon gyenge, pedig gondolom angolul rengeteg mindent lehetne olvasni e témákban.
Eszembe jutott pl. most egy kérdés:
Sokszor látni videókon, hogy egy pad hangzás van beállítva a szintiben a demonstrátor lefog egy akkordot, és a bal kezével a modulációs kereket feltolja, így a pad hangzás megváltozik élesebb, direktebb lesz , nem olyan tompa mint alap helyzetben. Na most ez eddig világos, de a kérdésem az lenne, hogy ezt a pad hangszínt el lehet menteni egy felhasználói bankba úgy, hogyha előhívom, egyből ilyen élesen szóljon (a modulációs kerék mozgatása nélkül) , és ha így el lehet menteni és előhívom, akkor ha feltolom a modulációs kereket mi történik? (hiszen már alaphelyzetben is úgy szól, mintha fel lenne tolva a kerék.)
Ez eddig oké.
Be is importálom a dob mintát,(Main Kit.uvd ) rendben el is helyezi a többi mellé az alsó ablakban ,de amikor összeállitom a pakkot,és exportálni akarom a pendrive-ra, akkor minden más file mellé oda teszi a zöld pipát,csak ezt hagyja ki.
És így bele sem teszi a pakkba.
Bárhogy próbálom, nem teszi mellé a zöld pipát.
Bocs, de este annyira elmerültem az S970 rejtelmeiben, hogy egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy későre jár, így ideje nyugovóra térnem, ezért aztán kimaradt a fórum.
Az lenne a kérdésem, hogy mivel a neten sehol nem találok az S970-re ins file-t, esetleg Te találkoztál-e már vele és ha igen, akkor hol?
Lenne még egy kérdésem, de azt inkább privátban tenném fel, ha nem gond. Jelezd légy szíves, ha nem zavarlak.
Tudna valaki segíteni,hogy a psr s 770/ 970 -be hogy lehet betenni a Tyros 3-4 uvd (dob ) mintáit.
Próbáltam az expansion managerrel , de nem tudja belerakni a pack ba.
Köszi
Ezzel: "zenekarba csak jobb lenne egy normális szintetizátor mint egy varrógép" alapvetően egyetértek. De fetisiszta sem lennék a témában, tehát egy jó kis pad vagy rhodes témát biztosan be lehet játszani egy arrangerről is, csak az nem arra van optimalizálva. Van még olyan emlékem, hogy Presser koncert, Erkel színház, és Kovax volt a billentyűs, és egy Tyros volt a zongora felett - nem egy Fantom vagy Motif vagy akármi. Furcsáltam kicsit, de tök mindegy, Kovax nagyon jó volt, és vélhetően a Tyros is, de erre már nem emlékszem, nagyon régen volt.
A king korg nem picit másfajta workstation, hanem NEM workstation. Egyelőre szerintem felejtsd el a KingKorgot, ez tényleg másféle állat, jó cucc lehet, de a kísérletezéshez túl drága. A részletekbe most nem mennék bele, de ha kéred, akkor meg igen
Üdv nektek!!! :) Kérdés:Kellenének nekem mondjuk a Tyros5 vagy az s970 gitárjai bass hangszínei,valaki közületek nem tudja átsemplerezni Korgra?Válaszokat előre is köszönöm :)
Jó, mindjárt jól összezavarlak Először is a Krome kapott valami komoly hangmintát a Kronos vonalról, de ez csak egy bizonyos zongora hangra vonatkozik. Tehát a Krome nem egy mini Kronos, hanem egy felturbózott M50 inkább. Imádtam az M50-et, miközben alapvetően rondának tartottam. De hihetetlenül praktikus volt.
A Krome egy workstation, a Kross meg egy szintetizátor. Annyi a különbség, hogy nincs benne szekvenszer, ami élő zenélésnél nem igazán fontos. De semmi innováció nincs ezekben a hangszerekben, tehát egy M50 valami hulladék áron (150 alatt) remek vétel lehet.
Volt pár alapszintű arrangerem (PA50, GW8, pár yami), és lehet hogy az újabb Yami cuccok nagyon jók, de egyelőre azt gondolom, hogy ha zenekar van, és nem vendéglátós (vagyis végtelen) a repertoár, hanem adott setlist alapján (saját számok és kreatív témák) kell menni, akkor sokkal jobb egy MOX, MOTIF, M50, mint egy bármilyen varrógép.
Sajnos nem igazán tudom kipróbálni ezeket a hangszereket, igy a youtube-ot bújom. Nem tudom, de nekem a videók alapján mintha a Krome komolyabb hangszernek tűnne, a Kross-nak olyan játák szinti feelingje van a Krome-hoz képest.
Olcsóbb is a Kross, A Korg-éknál is működik az, hogy olcsóbb hangszerekben ugyan azon (nevű) hangszínek butítva vannak?
Érdekesnek tűnik még ez a Kingkorg is, bár az picit másfajta workstation.
Egyébként én most 2 zenekarban is játszom, egyikben gitározok, a másikban billentyűzök, úgyhogy jó lenne olyan workstation, melyben már a gyári hangszínek (pad, lead, stb) is jól használhatóak, nem volt még workstationom csak kisérő-automatikásak, de egy zenekarba csak jobb lenne egy "normális" szintetizátor mint egy "varrógép"
Üdv Jozsihome!
Miért is haragudnék, hisz én kértem hogy Téged is kérdezzenek meg ez ügyben.
Zenekari gyakorlatom és tapasztalatom nyilván kevesebb van hozzád képest, így természetes hogy
több ismereted van az ott használatos hangszerekről.
Nem is akartam lebeszélni senkit a workstationokról, csak felhívtam a figyelmet arra, hogy
kicsit más a kezelői felületük, szerkesztési strukturájuk.
Amikor a varrógépes masinák egyszerű menüben is sokan sokszor eltévelyednek , vagy töredékét ismerik meg a hangszerükben
található lehetőségeknek - lehet joggal gondolom, hogy egy ws millió almenüjében a rövidített kifejezések jelentéseit, összefüggéseit
nem biztos hogy sokan türelemmel tudják értelmezni, alkalmazni.
Ettől függetlenül teljesen egyetértek azzal amiket leírtál, és kitartással , hozzá-olvasással nem lehetetlen szuper dolgokat kihozni
akár a Mox/Motif akár a Korg munkaállomásokból.
Végül is minden megtanulható, csak jó segg kell hozzá:)
Itt van pl. egy videó a MOTIF 4 layer összeállításáról full keyboardra. Ha ezt zónázni is akarja valaki, az még 6 perc... és akkor ezek még csak kész hangszínekből...
Drága barátom, ezen a ponton szólnék bele, ha nem haragszol A Motif architektúrában a split/oktáv/layer beállításokkal az égvilágon semmi gond nincs, minden a helyén van. Split helyett zónákról kell beszélnünk, amiből annyi lehet, amennyi timbre van (16), aztán hogy ez split vagy layer, az már a felhasználóra van bízva. Lehet hogy egyszerű és jól használható az arrangerek tipikus upper/lower megközelítése (turbózva esetleg egy upper2 zónával), azért ez rettenetesen korlátos zenekari használat vagy kreatívabb feladatok esetén.
Érdekes még, hogy a Korgnál a zónák átmenetesek lehetnek (folyamatos a szomszéd hangszínek átmenete), MOX-nál ez nincs meg.
Rockos/metálos vonalon én inkább a Korgot választanám tapasztalatok alapján, az M50 tökéletes, a Krome semmit nem tesz hozzá ehhez (szerintem egy félresikerült, felesleges modell egyébként, inkább a Kross-t nézném meg a legutóbbi szériából). A microstation meg ugyanez kis billentyűvel. Ha nem lennének a Yami synth stringek olyanok, amilyenek, akkor nem is váltottam volna.
Nincs bajom a MOX kezelőfelületével, megszoktam, de az M50 érintőképernyője azért addiktív, piszkosul jól használható, nosztalgiával gondolok vissza rá.
A Korg architektúra egyértelműen jobb szerintem, vagy legalábbis könnyebben átlátható, én imádtam úgy ahogy van. De arról az apróságról mondjuk ne feledjezzünk el, hogy a korgnál 2 oszcillátor konfigurálható egy programban, míg a motif/mox vonalon ugyanez a szám 8 (element). (Azt alig merem megemlíteni, hogy a tényleg hiper-szuper Kurzweil rendszerben pedig 32.)
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a Kornál azonnal multiban layerezni kell, ha összetettebb hangot szeretnél használni, míg a Yami architektúrában 1 voice-n belül megoldható lehet ugyanez. Az akusztikus hangszereknél érdekesebb egyébként ez a voice-n belüli layer téma, zongoránál persze nagyon, illetve azoknál a hangoknál, ahol zajok vannak, pl. orgona bill. leütésekor vagy elengedésekor hallható dolgok, fret zajok a gitár hangszíneknél stb. Ezekben a Yami (motif/mox) jobb azért.
nem tudtam hogy van, de valsz annyiba kerül, hogy úgyis tárgytalan lenne. Mindenkinek mások az igényei, nekem egy szimpla zongora megfelel. Nem is vagyok azon a szinten hogy koomolyabb cuccom legyen. Bementem egy zeneüzletbe megláttam, kipróbáltam, megszerettem. Így vettem az akusztikus és elektromos gitáromat is, csak a basszust szereztem másképpen be. De azt is azért mert Sublime rajongó vagyok, és találtam egy gitárt, amin fejlesztettek.
Idézet MulatósPistának:
"A PSR S-970-es sem okozott csalódást, hiszen mindezen funkciók mellett a Vocal Harmonizer tényleg gyönyörűen szól. A "Vocal harmony 2" és a "Synth Vocoder" a Yamaha keyoboardok zászlóshajójával, a Tyros 5 csúcsmodell tulajdonságaival is komolyan kezdi felvenni a versenyt.
A videó kimenet továbbra is az énekesnők kedvence lesz, a keyboardos elküldheti egy jó nagy monitorra a szöveget a kis pacsirtának."
Érted, Pista?
Pisti, teljesen nyugodt lehetsz, ezen a téren nem fejlődik vissza a Yamaha, de akát semmilyen téren, a régi gépekhez képest. Egy jól bevált funkción nem változtatnak.
Sziasztok, s-950 vagy s-970 tulajdonoktól kérdezem, hogy ezekben a gépekben is be lehet ugye úgy állítani a + monitort, hogy a monitoron csak a midi szöveg látszik, a szinti kijelzőn meg más, vagyis kereshetem a következő midit, úgy, hogy közben látom a szöveget a + monitoron. . Vagyis két kijelzőn mást látok. remélem így van, mint az S-900 on.Sajnos nem tudok élőben megnézni ilyet , ezért kérdezem.
Nekem egyenlőre elégnek tűnik az 5 oktáv a metál zenekarban pad, meg lead hangzásokhoz, nem Chopin etüdöt akarok játszani zenekari próbán. Otthon egyébként van Korg SP-280 digit zongorám, ha zongorázni akarok.
Egyébként a MOX(F)-ből is van 88 billentyűs változat.