20 év körüli japán hangszerekről van szó, a bundozás előbb-utóbb úgy is aktuális lesz, szóval az mindegy :) Ha Lo-Pro vagy sima Edge van rajta, és made in Japan, akkor gond nem nagyon lehet, RG egyértelműen, de én az S-eket is mondanám (régi, japán abból is).
Üdv!
Ibaneznél melyik az a fajta típus amivel volt dolgotok, és mindenhogyan megfelel, hangzástól elkezdve, összeépítésileg. jó minőségú bundokal elkezdve floyd rose tremoloig stb, stílus Joe satriani féle zenék :) RG seriáról néztem videokat meg hanganyagokat, eléggé megfogott, mit gondoltok róla? kényelmesétől elkezdve mindenre kiváncsi vagyok :)
Ibanez RGR 321 EX eladó.
Adatok: hárs test zongoralakk fekete fényezéssel fehér éldísszel.
Wizard II jávor nyak ,fordított fej,rózsafa fogólap ,24 bund pontberakás.
EMG by Ibanez hangszedők (komoly hang).
Testen átmenő húrozás fix húrláb ami igenhosszú hangkitartást eredményez 10-es EB húrok.
A gitár eredeti tulajdonosa Madarász Gábor volt, ami gondos kiválasztást feltételez.
A hanszer kényelmes ,gyors ,pontos, jól beállított.
Egyetlen hibája a hátulján pici lakksérülés ,ami javítva lett.
a PRS qrva yoo gitár, szeretné kegyet, de itthon elég drága,max USA-ból behizni haverokkal
én a LP-t éehet csak stúdióban nyomnám, de ott rendesen
Fenderből én most egyenlőre a metál Jim Root telét szerezném be, annak venném hasznát a mi zenénkhez
Ibanezem meg volt sok, azt kicsit meguntam, meg inkább mahagónis vok, abból meg kevesebbet csinál, bár jöhetne egy abból is.
Te valami régi motoros vagy itt más néven?
Nem csak a fender, de azt szeretem a hangja miatt, mert nekem az teszik , de most próbáltam egy PRS-t (valami fúl kategóriás cucc volt) és az is nagyon tetszett. :)
A les paul hangját szeretem, de nekem kényelmetlenek ugyan úgy mint az sg-k.
Az ibanez meg ugye...de ezt majd jövő héten leírom ide.
Saci, wazze, nemááá!
Ott van,h sztem, amivel rövídítettem a szerintem-et, de mindegy Tesó!
Én elhiszem a Te megfejtésed magad számára a best, az a fender, és tényleg jó is.
Fendered van?
Már bocs, de egy darab "szerintem" nincs a hsz-edben. Egyrészről.
Másrészről... Pontosan erről magyarázok neked, hogy nem csak a Merci van, de vannak akiknek igen. Nekem tetszik más is, de az is.
Én viszont,csak azért sem írom,hogy szerintem!A legjobb gitár az Ibanez,legjobb autó a Mercedes,igazi kutya a német juhász,én egy elfogult vén balfasz vagyok.....
Sorry a sarkalatos megfogalmazásokért!
...én még nem láttam jobb testhangú gitárt a Gibson Les Paulokénál, persze ott is a felsőbb kategóránál. És nehezen tudom elképzelni, hogy van jobb testhangú gitár a világon.
Ettől függetlenül nekem van több bajom vele, ami miatt nem használom koncerten:
-nehéz
-nekem nem annyira testhezálló, persze lehet meg lehet szokni
-a rövid menzúra és a lehangolt zenénk miatt nem tartja feszesen a mély hangolást még 13-as húrral sem, tehát így hamis.
-kib.szott drága
Mi az, hogy az igazi les paulokat még nem tudták felülmúlni?
Olyan relatív dolgokról írsz, hogy már fáj.
Van olyan hangzás, amit egy les paullal sem tudnál megcsinálni és az a hangzás, valaki kedvenc hangzása.
Nem lehet így gondolkozni.
Ez olyan mintha azt írnád, hogy a legjobb autó a merci. Hülyeség!
minél sűrűbb a fa, annál bikább hangja van. minél minőségibb, annál több benne az élet.
Az akusztikus hangszernek ez a lelke. Márpedig az elektromos gitár egy akusztikus hangszer.
igazából sztem az igai lespaulokat még nem tudták felül múlni, még maga a Gibson cég sem, de a PRS és az ESP sem, persze azoknak is jó hangjuk van. Amúgy meg minél öregebb egy jó gitár, megintcsak javul a hangja.
Még a jó régi Fenderektől lehet összef***i magát az embernek.
Jézusom, akkor ezzel kb. csak ülve lehet játszani, vagy pár év után olyan gerincbántalmakat kap az ember, hogy élete végéig járhat ortopéd kezelésre. :)
Sosem értettem ezt a súly-hang összehasonlítást, a 3 kilós PRS Mira is olyat szól, hogy megremeg a lábam, meg a Gibson korina Explorerek sem a nyeszlett vékony hangjukról híresek.
Valamit nagyon elkutyultam benne, a minap be sem lépett
a telefonszámomat kérte, utána felhívott egy automata és adott egy kódszámot
azzal tudtam belépni.
Légyszi küldd át újra.
Köszi.
Tényleg mint ha mondta volna a tulaj, hogy volt valami cserélve
de nem nagyon figyeltem.
Nem tudom mi van benne, de nagyon szólt.
Ugye az anyag nem hazudik.
Apropó!! Attila.
Gratulálok sok boldogságot!
És köszi az bluesalapokat! Igen hasznos és rengeteg. Azóta állandóan nyomom.Ráraktam MP 3-ra és vettem egy Satriánis Vox effektet oszt hajrá :)))))))) Éjjel nappal blues.
csak azt tudnám hová a jó qrva p.csába raktam megint a pengetőmet...
kiváló dunlopot használok, csak az a baj,h átlátszó sárgás, és sosem találom hová raktam le...
Erre nem tudom a választ.
Olyan sok típus van ,hogy nem járok utána.
Vannak akik szívesen kibogarásszák neked pl. Freettila ,csak szerintem nászúton van :)
ha már Ibanez fórum:
két ibanezt vittünk magunkkal oda, egy Paul Gilbert modellt, meg egy ócssó SAS tipust EMG-vel.
A high end modell kurva jól szólt, de azt a fája soundja miatt nem alakmaztuk.
A SAS elég szarul szólt a másik mellett, de az sem a pickup miatt, hanem a gyatra fája miatt, így azt sem alkalmaztuk.
Végül egy régi Gibson LP 500T-vel, meg egy nem olyan régi ESP Eclipse (Les Paul) EMG-vel lett a megfejtés (itt hozzáteszem az óccsó ibanez is mahagónis volt ragasztott nyakkal, és ugyanazzal az elektronikával, mint az ESP).
érdekes....
2011-08-16 12:57 |
#59545
Ezen már túl van aki komolyan foglalkozik a gitározással-zenéléssel,
aki meg nincs annak meg kb. teljesen feleslegesen írod le.
De majd meglátod úgy is.
Köszi, mondjuk azt nem írtam, hogy eszem ágában sincs ilyenért pénzt adni :) Nyilván. Amúgy minden gitárom tuningolt (illetve a Jem még nem az :), na majd várom, hogy felfigyeljenek, és lekoppintsák a saját tuningjaimat... :)
De ilyen tree-of-life-os S-szériás gitár igazából nincs Ibanezben, ugye ?
1.Guitaplayer szakmai hozzáértését maximálisan elfogadom, az más kérdés hogy lehetnek dolgok miben nem értünk egyet, de sztem ezt a b.szott nagy sörözés mellett kéne folytatni
2.Miért Krízis? Így alakult, olvasd el a bigráfiánkat (krizis.net). Lehet azé' me' szétcsúszott állatok vagyunk
3.tavasszal voltunk stúdióban, és mindnyájunk agya tele volt atomerős meggyőzősdésekkel (a hangmérnököt is beleértve), majd a nagy sound kutatómunka után mndenki feladta, mert rájöttünk nem értünk mi semmihez, hahha- majd egy új közösen megtalált megfejtést alkalmaztunk... persze az sem jó, de egyenlőre z vált be. a lényeg,h mindenki ragaszkodik görcsösen vmihez, ami meg lehet,h tök xar, de ölre megy érte
persze én arra gondoltam, hogy a minőségibb hangszedők közül szinte mindegy mit rax egy high end gitárba, mert mindegyikkel kiválóan fog szólni, max kicsit másabb lesz a sound.
...jha, és még egy vita kérdés, hahahhaa:
sztem nem jó, ha egyenes a nyak. Egy kicsit visszafelé kell hajlania a húrok felé, mert így eléggé alacsonyra tudod engedni a húrokat, és nem fognak sehol bezörögni.
Nekem legalábbis ez vált be, de ki hogy gondolja. Szép ez a szakma.
nálam az ernie egy hónapot sem bírt, a dáridót egy hét után ledobtam, mert szar, azóta meg csak Dunlop. ócsó, jó, a heavy core meg baromi sokáig bírja. Vörös Attila, Zakk Wylde, Kerry King, Rob Trujillo, stb...:)
Srácok, nekem az a megtapasztalásom, hogy a sound, dinamika, hangindítás, sustain, stb annyira a gitárból jön, és annak a fa-forma-anyagminőség kombinációjából, hogy a kiváló hangszerekbe szinte tök mindegy milyen hangszedőt raknak, az már csak egy pont a mondat végén. R-GO: ugyanolyan jól és minőségien fognak szólni mindegyikkel, majd a hangzást kicsit eltolja vmerre, de az erősítő is ezt teszi. Sőt maga a kábel is, ha már itt tartunk, jah meg a húr, és az egyik legfontosabb a pengető kérdése, ah vki nem tudná, meg hogy hogyan játszol, ahhahahhahaaaa.... Azaz két ember kezében ugyanaz a cucc megváltozik, bocs. Nha, ezé nem kell lehurrogni senkit!
Nem az aktív/passzív történeten van itt a hangsúly, egy jól bevált dolog a metálhoz az aktív, egy biztos út, de nem kötelező.
Ami kötelező kéne legyen az igényes zenészeknél, hogy minőségi fájú gitár alá nem adják, még ha pár hónapig zsíroskenyéren élnek is. Amíg ezt az áldozatot vki nem hozza meg magával szemben, addig nem érdekesek a megtapasztalásai a pickupokról, mert azok mind HAMISAK. És ide az is vonatkozik, hogy ha bemész egy boltba, ott nem steril körülmények közt hallod ki a különbségeket. Ide stúdiózási rutin kell, nem szobagitározás, modellezős szarok, vagy néhány koncertélmény, esetleg eladói tapasztalatok egy boltban (mondjuk az már nem rossz, hahaha).
Nos, ezzel nem megsérteni akarok senkit, csak felhíni a figyelmeteket ezekre az alap tényekre, remélem nem értetek félre!
Azt nem gondolom,h hangszedőket külön gyártanának az endózereknek, de az nagyon valószínű, hogy a gitároknál szerintem sem a széria cuccot kapják, amit a nevével kitolnak a piacra, hanem vmi spécibben ősszerakottat, legalábbis ha gyanúsan hamis a signature gitár, pl Jim Root telecaster, vagy a Báthory Zoli B.C.Rich (csak 250e), a Kerry King modellekről nem is beszélve.
Végül a húrvastagság:
azt mondják a gtr a 10-es készlettel adja magából a maxot (persze ez is olyan kérdés, mint hogy milyen pickupot használjak), persze normál hangolásban. Ha lejjebb hangolsz pl H-ra, ott ez már a 13-asnak megfelelő. A kettő közti hangolást meg ennek megfelelően ki lehet számolni. Nekem amúgy a D1addario és Earni Ball húrok jöttek be, olcsóbbak és jók, de ez sem vita kérdés, kinek a pap,kinek a lánya...
A gitár nyaka idővel elmegy, sok mindentől függ, pl olcsóság, páratartalom, hőmérséklet, húrok, hangolás, stb. Én ha hangolást változtatok, vagy húrvastagságot, akkor állítok a nyakon, de ha eltelik egy év, sztem akkor is kell alapból a jó gitároknál is, még ha nem is változik semmi. Amúgy meg a húrokat legalább egy-két havonta azé má illik lecserélni.
Csábítóak ezek a kópiák főleg árban,de semmi értelmük.
Egyszer én is gondolkodtam Jem-en,de egy haver kiverte a fejemből.
Nem lehet utánanézni az anyagminőségnek.Franc tudja ki rakta össze.Ha már olyan gusztustalan valaki,hogy ráhamisít egy Logót akkor az bármit megtesz,mindegy neki.
Akkor inkább egy olcsóbb eredetit tuningolni és egyedivé tenni!!!!!
Aztán meg sokat gyakorolni vele és jól játszani!!!
Akkor hátha felfigyel rád a gyár és elkezdi gyártani méregdrágán az Ócsón tuningolt agyonb***t , egyedi hangszeredet :)))))
Minden cucc jó valamire. Az EMG-vel sincs gond, ki kell próbálni egyszer (mint a modellezőseket) aztán a kor előrehaladtával lenyugszik az ember, bluesosodik, már nem akar zúzni, és rájön, hogy finomabb zenére vannak jobb megoldások is.
Ami egyeseknek (vagy bizonyos műfajban hátrány), mint pl. a sterilitás, kisebb dinamika, az más szituációban (metal) pont, hogy előnyös...
Sziasztok.
Kis tanácsot szeretnék kérni. ibanez s520ex gitárom van, kb már 1 éve vettem rá egy d'addario xl prosteels jazz medium gauge (013/056) húr készletet (kínomban, mert ilyen vastagságút akartam, de csak ez volt). Húr feltételekor vettem észre, hogy ez a gitár nem nagyon támogatja a vastagabb készletet, mert elhúzza a nyakat, a rugó gyenge benne vagy nem tudom. Igazából azóta nem is gyakran veszem elő. Kérdésem az lenne, hogy ehhez a típushoz milyen húrkészlet lenne a legoptimálisabb és a hangolás milyen legyen? Alapból c-re akartam hangolni (ezért vettem ezt a vastagabb húrt tavaly), de ez igy nem fog menni, ahogy látom. Másik kérdésem, hogy ez a jazz medium alapból rossz választás volt erre a gitárra? köszönöm szépen
Most bele vetettem magam kicsit egy Ibanez típus boncolgatásába. :)))))
Az Ibanez SCA 220 S Classic-ról van szó.
Azt tapasztalom, ahogy szétnézek a nagyvilágban, hogy ezt a japó gyártású hangszert az usa-ban 150, de max 300 $-ért adják. Miért? Mennyi ennek az új ára? Vagy miért adják ilyen olcsón?
2011-08-16 09:05 |
#59514
Thomson is azt használt a Rich gitárjaiban, mikor még nem volt annyira ismert.
Utána az Ibanezben is, majd váltott a Blackoutsra ami szintén aktív, csak Seymour.:)
Erre mondják, hogy kinek a pap.......
De azért valaki írhatna nekik, hogy nagyon melléfogtak.:)
Nem jellemző az endorserekre, hogy bolti hangszert, pickupot stb. használnának. Minimum adnak 30 darabot neki, hogy válogasson, de jellemzően nem szériagyártott cuccon nyomulnak, azt csak a reklám sugallja... Kivételek persze vannak.
Nem mondom, hogy nincs jobb az EMG-nél, de nekik ez kell. Meg még pár százezer másik gitárosnak is. Én rohadtul utálom a "ha XY-nak jó, neked is jó lesz" szöveget, mert egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek ugyanolyan az ízlése, és a füle, mint Kirknek, és Jamesnek, de elhiszem, hogy azért használnak EMG-t mert meg vannak vele elégedve.
Azt sem tartom kizártnak, hogy amit ők használnak, az nem ugyanaz a pickup, amit az átlag paraszt megvehet a boltban, hanem valami tuningolt változat, de az is lehet hogy nem így van.
Gondolod, hogy az a viking paraszt képes megtanulni egy ilyen szöveget?
Biztosan kapott pénzt, és biztosan igyen kapja a pickupokat, amire biztosan kurvára rá is van szorulva, mint ahogy Hetfield, és Hammett, King és Hanneman is, mert hát mostanában nem fogynak annyira a lemezek.
Gondolod, hogy nem bombázzák őket folyamatosan mindenféle gyártók a legúabb fejlesztésű hangszedőkkel, erősítőkkel, húrokkal, effektekkel? De ezek a vén szarosok tudják, hogy bevált csapaton nem szabad változtatni.
Hetfield mondta egy interjúban (Guitar World, tehát nem fizetett hírdetés!!!), hogy jó poén mindig új szarokat kipróbálni a stúdióban, de a legutóbbi lemezhez előkaparta az agyonb***t, ütött-kopott, csavarozott nyakú, hamis, japán Flying V-jét, rátolta az 1984-ben vett Mesa fejre, és úg szólt, ahogy akarta.
Vagy egy szép nagy szabad szemmel is messziről jött összeg került a bankszámlájára, ezért a mondatért cserébe, amit gondolom marketingesek szépen megtanítottak neki, és gyakoroltatták vele szépen hangosan artikuláltan, amíg teljesen életszerűnek nem hatott a szájából.
Ugyan már uraim, ne legyünk ennyire naivak, itt már kurvára csak reklámról van szó.
És nem hiába használ Hetfield, meg Kerry King EMG-ket.
Még a nagy kedvenced/ünk, Zakariás bácsi sem azért használ MEG-ket, mert kinemszarjale, hanem mert tetszik neki a hangja.
Egy interjúban mesélte, hogy az egyik tanítványának volt egy Fender Mustangja, vagy Jazzmastere, vagy mittomén, mindenesetre egy tipikus cincogó, csavarozott nyakú, fostalicska blúzgitár, neki meg ott volt a világ legtökösebb hangja: Gibson Les Paul.
A srác rádugta az EMG-s Fenderét Zakk erősítőjére, ő meg lefosta a combját, hogy mennyivel dinamikusabban, erőteljesebben, tisztábban, tökösebben, faszábban szól a kis pilincka Fender, mint az ő baltája. És azóta is azokat használja, mert azóta sem hallott jobbat.
Lehet, hogy csak addig, amíg meg nem ismeri a Jeti, Sulie, és Artec pickupokat.