A középső pickupot nem mindig teszik 'középre' (mert gondolom úgy értetted, hogy egyenlő távolságra a nyaki és a híd pickuptól). Példa rá a Kramer H-S-S gitárok, de sok más példa is van. Nekem mondjuk az is szempont, hogy a pengető ne akadjon bele a középsőbe, különben le kell engedni, és akkor mintha már nem is lenne... :)
a pénzesek EMG-t használnak, mert már pénzesek, elszarják, hogy hogy szól, majd kikeveri valaki neki a szándot, oszt a nép úgyis megy a bulira. Akit meg érdekel, hogy hogy szól, az BKP-t, Lundgrent, Suhr-t, stb... használ. Andris Sublime-jai is ebbe a kategóriába tartoznak, többen is összehasonlították az említett márka termékeivel az ő hangszedőit, és nem maradt alul, állta a sarat keményen.
Nem hiába használja például Lukács Peta is a Sublimeokat.
Figyelj, Tesó!
Én raktam már EMG 81-et hárs gitárba, nekem nagyon nem tetszett. Az általad nevezett gtr formája nem rossz, a fája már kétséges.
Vettem egy Ibanez SAS gitárt, mahagóni test, ragasztott juhar nyak, nha abból kidobtam a gyári cuccot, és EMG 81-60 került bele. Olyat szól, mint állat, a mai napig, pedig van egy Gibsonom is.
Persze a fája miatt nem kiváló, tehát stúdióba kevés, sosem lesz Gibson, vagy ESP, ettől függetlenül gyakorló gitárnak és koncertre abszolút helyét megálló.
Lehet hársba nem annyira jó az 81-es, ezt ki kéne kisérletezni. Kőrisbe pl a hídhoz is 85-öt raknak (lásd Jeff Loomis modell), és elég állatul szól, nem kell oda feltétlenül 81, attól nem keményebb lesz, hanem xarabb. Ez a szép ebben a szakmában, wazze, teli van titokkal, hahhahahahha...
Srácok, úgy gondolom mindenkinek van vmilyen megtapasztalása, saját tapasztalata, amit "szentírásnak" vesz, hisz arról tudja, hogy igazság. A kérdés az, hogy vajon másnak nem lehet még több, még jobb megtapasztalása, ami újdonságként szolgálhat a többieknek, és felül is írhatja az addig megtapasztalásokat? Mi itt tanyán (Magyarország) a pénztelenek világában vitatkozunk a semmiről, holott a világ egyik legkedveltebb pickupje az EMG a pénzesek közt, talán nem véletlenül.
Ez az egész nagyon szubjektív, az egész zene az, tehát mindenkinek magának kell tudni mit akar, mi tetszik neki. És tanulni a másiktól mindig lehet.
Az én megtapasztalásom az EMG-ről a következő:
1. vki írta nem lehet jó crunch hangot kihozni belőle. Annyira lehet, hogy az élvonalban sokan teszik ezt, metálban/rockban egyaránt, sőt én is csináltam stúdióban, ha vkit érdekel annak külön kifejtem... Ez a tiszta hangra is vonatkozik!
2. ha a fa élettelen a gitárban, az EMG nem visz bele életet, mert a pickup csak továbbítja a test hangját, tehát nem mindegy mibe rakod, de a jó gitár hangját sok féle hangszedő jól adja tovább, az EMG is. Ha xar a gitár, ne a hangszedőt szidd!
3. nem tudom ki milyen cuccon hallotta már, de nekem van egy JCM 900-as fullcsöves Marshallom, amin szakítok az EMG-vel mahagóni tesben (sokan dicsérik a soundom, élvonalbeliek is), van otthon egy gyakorló Peavey tranyós kombóm, amin szintén jól szól, meg egy Digitech modellezős kis multim, amit otthoni fejhallgatós gyakorlásra használok, azon is kiváló a hangja. Lehet élettelen mű processzorokon foscsi az egész, de ott megint nem a pickup a hibás.
4. rengeteg élvonalbeli zenész és hangszergyártó használja, nem szabad figyelmen kívül hagyni ezt a tényt! Nem biztos, hogy a saját meglátások annyira szuperbiztosak. Ezer érvem van az EMG mellet, és lehet ugyanannyi ellene. Ha tökéletes lenne, mindenki ezt használná, de nem az. Viszont a passzív cuccok sem azok.
Akinek ez tetszik, ajánlom,h vegye meg, és vagy szeressen bele jobban, vagy ábránduljon ki belőle! Egy biztos, olcsó cuccban/cuccon xar hangja lesz. És tudod miért? Mert az azonos kategóriájú cuccok egymásra vannak méretezve, azaz xar gitár a xar pickuppel egy xar erősítőn jól szól, de jó cuccon nem. Ugyanígy a közepes cuccokkal, és végül ugyanez vonatkozik a felső kategóriásokra is. Az EMG felső kategóriás pickup, ne rakja bele senki xar cuccba, mert nem lesz jó! Ahhoz a hozzá tartozó xar hangszedőt kell használni, és ha lesz pénz rá, venni jobb gitárt, és ha vki megkeres, szívesen segítek miket vegyen figyelembe, az én tapasztalataim szerint...
Amúgy meg sztem nálunk az a baj, hogy annyira nincs pénz jó cuccokat próbálgatni, hogy a kis xar megtapasztalásainkkal ugrunk egymás nyakának soxor. A felső vonalban egy zenész találkozó így zajlik, ajánlom figyelembe:
milyen motyód van? ...jha, aha, tök jó, az enyém meg... hm, az is yoo, király.
asszem az egymás tisztelete különbözteti meg a kezdő okoskodókat a profiktól.
szal sztem csak ennyit kell szemelőtt tartanunk:
RESPECT!
többet nem írok ide erről a témáról, ha vkit érdekel még, annak megadom a mélcímem.
csácsá
A nyakhangszedő elhelyezése mindig a nyak hosszától függ. Tehát egy kétoktávos gitáron sosem lesz olyan öblös hangja a nyaki pickupnek, mint egy 22, vagy 21 boundos gitárnál, mivel minél távolabb van a hídtól, annál öblösebb, mélyebb karaktere lesz. Ezért érdemes más tipusú pickupot venni a nyakhoz 2 különböző nyakhosszú gitárnál, még ha azonos is a fa, meg a forma. A neck pickup mindig a legközelebb van a nyak végéhez. A középső pickup elhelyezése is változhat, mert azt meg mindig középre teszik, tehát ha két gitárnál más a boundszám, vagy a nyakpickup tipusa (H/S), akkor más pozícióban lesz a középső hangszedő is.
egyszerű, de szép szakma ez, hahahhahaha
Ez nagy rejtély. Lehetne az is, hogy pont a legfontosabb helyen, a középső hangszedő helyén vagy be van marva a fa, vagy nem, és ez okozná az óriási különbséget. No, de akkor jön a következő kérdés: Ha van lehetőséged, bemész egy igazán nagy hangszerboltba, pl a nagy külföldeken, ahol egy templomnyi hely van külön a cintányéroknak, a pergődoboknak, a gitároknak, stb. És végigpróbálod az adott hangszert ugyanabból a fajtából, még a színe is megegyezik. De a 100 közül kiválasztasz egyet, hogy na, ez az! Megtaláltam, ő szól a legjobban. De miért? Ugyan az a márka, ugyan az az évjárat, a forma, az elrendezés, minden-minden.
Nemnem, hanem hogy ugyanott helyezkedik-e el a menzúrán belül, tehát szabvány-e pl. az RG családon belül a hid - hid pikap, hid pikap - nyak kikap távolsága?
Pl.: egy RG 550 és egy RG 321 esetében, ahol egyik H-S-H, másik H-H?
Nos?
Sziasztok gyerekek!
Nos, egy egyszerű kérdés:
Vajon a H-H Ibanezekben ugyanoda van beszerelve a hid és a nyak kikap, mint egy H-S-H-ban?
Mondjuk egy RG családot vagy egy S szériát figyelembe véve.
He?
Saját tapasztalat: 15 évvel ezelőtt japő S szériás ibi volt. Gyári hangszedő le lett cserélve dimarzio evolution-ra. Vékonka hang lett belőle. A gyári nekem jobb volt. Nekem, tehát lehet, hogy másnak nem. Pedig azért cseréltem le evo-ra, mert saját fülemmel hallottam hogy milyen jól szól egy kis névtelen gitárban.
Saját tapasztalat ugyancsak: Emg 81-85, egy kínai squierben. Modellezős cuccon, mindegy milyenen, behringer, boss, digitech, line6, stb... agyon kompresszált hang jön elő, még ha kikapcsolsz minden kompresszort is.
De... !!!
Rádugtuk egy csöves marcira, és besza-behu. Volt ott ámérikái fender is összehasonlítási alapként, de ebből olyan brutál hang jött ki, olyan dinamikával, hogy minden bugyi benedvesedett. Nem csak az enyém, hanem olyan gitárosé is, aki előtt sokan kalapot emelnek. Szóval, tényleg ízlések, és pofonok külömbözőek. Még ha most kipróbálsz mindent, akkor is mindig van szebb és jobb, és még a saját ízlésed is változni fog az évek során. Tehát a péztárca legyen tele, mert nem eccerű...
Ezért írtam, szerintem korrektül, hogy egy prototípus volt, és hibás darab.
Biztosan tök jók a szedőid, és akkor is megköszöntem a lehetőséget, most is azt teszem, lehet, majd egyszer élek is vele, de per pill tényleg úgy jó mindhárom gitárom, ahogyan van.
És tényleg inkább magamból kellene többet kihoznom, és nem hangszer/hangszedő csereberével csesznem azt a kevés időt is, aimt a munka, és agyerek mellett a gyakorlásra tudok fordítani.
Srácok, én szeretném megvédeni az EMG-t használókat, látom nagyon lehúztátok a cuccot!
1. ez elsősorban ízlés kérdése, tartsuk tiszteletben kinek mi tetszik jobban
2. teljesen jó és használható hangja van az EMG-knek, és nemcsak metálban van rá példa, és mivel ez is csak egy mikrofon, nagyon nem mindegy milyen hangszerben van, ezt tapasztalatból tudom, tehát, én pozitívan viszonyulok ehhez, mert igenis működik, de nem minden cuccban.
3. sztem nincs azzal baj, ha egy kezdő az élvonalbeli zenészek cuccait, vagy stílusát utánozza, valahogy el kell indulni a saját önmegvalósítás útján, aminek az elején csak példák/minták vannak mindenki előtt. Sztem én is ezt csináltam anno. Tehát ha vki azért vesz egy cuccot, mert a kedvencének olyan, tegye, sztem ez nem baj, jó sem lesz az igaz, de ártani sem árt vele, csak tanulhat belőle.
4. Vajon miért raknak az élvonalbeli gyártók nagyon sok gitárba EMG-t, és az élvonalbeli zenészek pont arra lennének rászorulva,h EMG endózerek legyenek? Nem hiszem. Pl én vittem stúdióba ESP Eclipset EMG-kel, és nagyon működött a dolog,persze volt ott egy Gibson LP is, 500T-vel.
Egyébként nekem a passzív pickupok is tetszenek, és van is, úgy gondolom minkét irány teljesen jó, abszolút felhasználó kérdése ki mit szeret, és éppen mihez. Sztem kár lenne leszólni bármelyik megoldást, mert igenis mindkettő működik, ezt el kell ismerni.
Inkább ajánljatok olyat, ha tudtok, ami pl mondjuk nektek jobban bevált. Engem is érdekelne ki mit tud ajánlani és miért!
Császtok
---------------
azért merek ekkora arccal ajánlani ilyesmiket, mert több éves, véres verejtékes fejlesztés eredménye a minimonster single család.
és azt hiszem, nincs (műszakilag) hasonló a világon. vagy nem tudok róla.
16mm szélességben elfért két tekercs, 8-11 fém idom, és alfajtól függően 10-16db mágnes. és a csatlakozó, ami utólagosan is szerelhető, a kábel cserélhető.
a hangját meg még nem hallottad.
---------------
sajnálom, hogy ezt mondod.
akkor is felajánlottam, hogy próbálj ki néhányat ingyen, ettől elzárkóztál.
szóval kérlek hogy ne osszad az észt a sublime szedőkkel kapcsolatban.
Sublime minimonster (single) felhasználók közül néhány:
Lukács Peta (aki életében rühellte a single szedőket)
(Mr.) Botond
Andrássik Remo
és még kb 20 gitáros.
Én még mindig tartom azt az álláspontomat, hogy ha érdekel, vagy tényleg véleményezni akarod, mondd hogy ilyen jellegű hangzás érdekel, és küldök neked kipróbálósat.
Nekem egyszer volt dolgom sublime szedővel, de nem estem tőle hanyatt, és akkor finoman fogalmaztam. Aztán kiderült, hogy valami prototípus volt, és nem sikerült igazán jól (és ezzel megint finoman fogalmaztam).
Nem tudom, nekem most úgy jók a hangszereim, ahogyan vannak, nem variálok szedőkkel, inkább gyakorlok sokat, a "kézben a hang" összetevőre gyúrok. Ha majd már azon a téren nem tudok előbbre lépni, jöhet a szedő cserebere.
Ellenben tök mindegy milyen testű gitárba teszed, mert ezt az élettelen steril EMG hangot annyira agresszívan adja, hogy tök mindegy milyen a fa, annak a gitárnak EMG hangja lesz.
Talán az ilyen nagyon ótvar tűzifákból tud valami kicsit jobb hangot kifacsarni, ellenben ugyan erre a szintre képes visszahúzni a legjobb mesterhangszert is.
'HIBÁS A CUCCOM' típusú hang jön belőle.
tisztán: tompa, vödörhangú, nincs mélye, csak egy ronda maszatos mélyközép, nem csingilingi, nincs hangindulás
torzan: maszatos, élettelen, részlettelen, lassú, 'hibás a cucc' hang
Hali, én úgy látom EMG-t minden 6 húros Ibanezbe be lehet szerelni gond nélkül, ez alól talán az S-széria lehet a kivétel, ott a vékony test miatt nem biztos, hogy van elég hely az elemnek.
A kérdés inkább az, hogy egy olcsó gitáron mennyit segít a jó pickup. Érdemes először tesztelgetni a gyári hangszedőt egy darabig, aztán még ráérsz később is cserélni. Én egyébként úgy tapasztaltam, hogy mivel a fa a legfontosabb a gitárban, az olcsó fájú hangszer nem feltétlenül fog jobban szólni a drága pickuppal sem, szal lehet fölösleges többet rászánni, inkább majd a gitárt érdemesebb lecserélni idővel jobbra.
Én is ilyet szeretnék majd, tervezem hogy nem soká beszerzek egy ilyet. Újonnan én a régebbi szériát tervezem megszerezni szal ami EMG designed pickupos ! Szerintem azokkal nincs gond, persze idővel ha más hangzást akar az ember vagy csak simán tuningolni akkor azzal elrontani úgyse tudja, de szerintem jók benne az alap pickupok. Egyszer játszottam rajta azóta tetszik !
RGR 321 EX-ről vélemény? Tervezek egyet venni ősszel, mennyire jók a pickupjai? Tartsam meg őket vagy azonnal cseréjem őket EMG81-re? Van egyáltalán lehetőség aktívra váltani (van-e hely az elemnek) ?
Azért az EMG-passzív váltáshoz kell némi módosítást végezni, nem? Vagy a csavarok ugyanott vannak, csak az EMG háza más alak? Ahogy elnéztem, bőven más dimenzió a kettő, csak ezért kérdezem.
Csak egy próba. Van egy elég jó állapotú Cort M600-am
és ha valakit érdekel ráfizetnék komolyabb Ibanez-re.
Ha érdekel küldj képet és hogy mennyit kell ráfizetnem..
Aktív EMG-t még nem hallottam igazán jól szólni clean vagy crunch hangszíneken. Passzív párti vagyok, ez az egy nem tetszik benne. Amúgy állat gityó lehet.
kéne egy 7 húros. most egyenlőre az látszik a legjobb megoldásnak, hogy venni egy jackson slat3-7 nevű gitárt (origi floyd, emg szett, átmenőnyak, japán) azt csá
Jól van, látom, nem értesz hozzá.
Nos, ez egy egyáltalán nem eredetinek tűnő darab már a kép alapján sem.
Ha pedig az lenne már mindenki elkapkodta volna ennyi pénzért.
Világbéke. a havered meg vegye mag ha tetszik neki.
igazából egy barátom kérdezte, nekem csak a tremoló tűnt szarnak.
de amúgy meg nem vagyok nagy szakértő, szóval köszi mindenkitől a segítséget, és elnézést a rossz viccért
Nem csak a pickupok vanna ferdén belerakva és a kopatóra ferdén rá furva a kis csavarok, de még a tremoló is elég ferdének tűnik
Probálkozásnak szép de mint eredeti nagyon röhej
Már volt róla szó.Nem.Esztergomban is volt egy ugyanilyen,azt 70-ért adták.Lehet,hogy ez az.Ha megnézed a formáját,nagyon elnagyolt.És 100-ért egy Jem? :)
A 2 humbuckerből sejthető volt :) Nekem meg azzal kellett trükköznöm nemrég, hogy mezei 5 állású váltóval hogyan kapcsolok 2 humbit értelmesen :)
Ha nem kell az a kapcsoló neked, átvenném, adok cserébe valamit... Ha érdekel, írj email, mi kellene cserébe, én meg megírom, mi van :)
No, kimértem multiméterrel, és pont belenyúltam az általad említett speciális kapcsolóba, ugyanis ebben nincs olyan lehetőség hogy pl a középső állásban csak 2vagy 3 lábat kapcsoljon hogy 1 singlecoil szóljon csak, ennél ha középre kapcsolom akkor 2 humbuckert akarna összekötni, pont mint az 5 állású 2 humbuckeres bekötéseknél szokták !
Így van, én így csináltam de nem jó !
Most szétkapom, és újra bekötöm, de ha nem lesz jó megint, akkor kapcsoló csere.
Az nyomhat a lattba, hogy olyan 5 állású kapcsolóra kötöm amin előtte 5 állású 2 humbuckeres kapcsolás volt ?
Ecccerű: helyettesítsd be a dimarci-s rajzon az ibanez színkódokkal a lenti képről.
Ami a Dimarzionál: Piros/Fekete/Fehér/Zöld az Ibaneznél: Piros/Fekete/Fehér/Kék.
Ha jól látom...
Gondolom mindegyik 4 vezetékes felezhető, szóval a gyári HSH-s bekötésnek ugyanannak kell lennie INF3-4 esetében, mint INF1-2-nél. Max. színkód különbség lehet, bár nem hinném:
Tudna valaki mutatni egy HSH bekötést INF3 INF4 INFS hangszedőkhöz ?
DiMarzio bekötést találtam, aszerint bmegcsináltam, és nem jó, össze-vissza felez, meg párhuzamot köt.