Te mit csinálsz azokkal a szedőkkel? Tényleg érdekelne, mert nekem eddig a gyári Gibson szedőkkel semmi gondom nem volt, pedig jópár átfutott már kezeim alatt.
nem volt még se nekem se ismerősőmnek. Nekem még gibson van de már a tököm tele van az öszes gyári cuccal. kisporolt szarok. most baszakodik a pickup vezetéke, holott egyik nap szólt másiknap már olyan mintha felezve menne. (gibson 500t) ujrablankoltam, ha mozgatom a vezetéket valmelyik pozicioba szol rendesen, de a végén már nem szolt. átnézem mégegyszer, gibsont ne vegyetek! nekem ez már a második ramatyom.
Guitarplayer kolléga készíti, itt kérdezheted őt közvetlenül.
Vagy, ha mondasz konkrét típust, akkor válaszol, akinek van olyan :)
Amúgy jófélék, nekem is van pár. Más, mint a 'hagyományos' keramikus vagy AlNiCo pickupok, pl. hangilag tök más, mint egy DiMarzio, szóval ki kell próbálni. Modern hang, ha úgy tetszik.
Hát azért kéne visszaolvasnod. Tudtommal már jó pár embernek van sublime a gitárjában. Sőt guitarplayer (remélhetőleg jól írtam, és ő a gyártó is) nagyon segítőkész ember, úgyhogy szerintem kérdezz bátran tőle is.
Ja, ezt nem közérdekű közleménynek szántam :D Szóval arra értettem, hogy én az én hangszeremen (ami egy normál telecaster) szerzett tapasztalat után mondom azt, hogy 1, másfél menet elég, annál több felesleges, sőt jobban hangolódik.
Jorn ! Végül is kiderült, hogy nem gitár nem kombó a hibás, hanem az ember :). Annyi volt a hiba csak, hogy olyan mélyre volt állítva a hangszín, hogy a Cube hangszóróján hallgatva zavaró volt a mély. Az multieffektet meg fülessel használom azon nem jött ki. Közép állásban vagy annál feljebb állítva a Tone-t a Cube-on nincs zavaró mély frekvencia.
A felépítésük hasonló (dupla tekercs, Alnico2 mágnes stb) viszont a Burstbucker asszimetrikus tekercselésű, a többi Gibsonnak (Classic57, 490-es sorozat stb) közel egyforma ohmszámú mindkét tekercse. A BB 1-2 hozza hűebben a régi PAF soundot, viszont nincs waxolva így hajlamosabb a sípolásra is. (A BB Pro már más téma és felejtős---sztem)
Szia Jorn ! Akusztikusan nem csörög, de tegnap rátettem a Digitech Rp50-es effektemre a hangszert. A Micro Cube kombót most nem használtam, és nem jött elő az a zavaró zaj. Ki fogom próbálni most már a Cube-ot más gitárral is. Köszönöm !
Akusztikusan a gitár nem csörög-zörög valahol ?
Más gitárral a kombó nem csinál ilyet ?
Más erősítőben a gitár hogyan viselkedik ?
Ezeket nézd meg, és meglesz a hiba.
Zolkow, köszönöm a segítséget.
Még egy kérdésem lenne. Mi lehet annak az oka, hogy kb. 5 vagy tíz perc játék után zörej hallatszik a kombóból ? Olyan mintha valami túl lenne vezérelve. Mindegyik pickupállásban megjelenik egy nemkívánatos frekvencia kis játék után, bármerre fordítom a gitárt. Az elektronika forrasztásai jók. Kimértem minden pontot voltmérővel. A potméterek újak bár nem márkásak, pickupváltót kicseréltem. Ha kikapcsolom a kombót és két három perc múlva bekapcsolom akkor megint kb. öt percig nagyon jó a hangzás, aztán megjelenik az a túlvezérléshez hasonló frekvencia. Szólónál is hallható, de a legrosszabb akkordozás közben ott már teljesen élvezhetetlenné teszi a hangzást.
Nem tudom, valaki esetleg tudna segíteni, hogy mit lehet még megnézni a hangszeren ?
Vágd el a kondi egyik lábát, és ezzel megszünteted a hangszínszabályozást, ha korrektül volt bekötve a cucc.
Viszont szerintem a jelenség rossz bekötésből vagy zárlatból adódik, és így nem biztos, hogy megoldja a problémádat. Inkább a hibát kellene megtalálni...
Itt az ábrán látszik, hogy össze van kötve a PA-2 a fekete vezetékkel a potméterekkel.
Amúgy azért akarom a hangszínszabályzót eltávolítani, mert mint ahogy korábban írtam nem működik rendesen. A minimum állás környékén elkezdi csökkentetni a hangerőt, a minimumon pedig teljesen elhalkul a gitár, úgy mintha a hangerőt tekertem volna minimumra.
Annak semmi köze a hangszínhez, gyakorlatilag a potik után, a kimenő jack elé van kötve.
Nekem volt AB-2 (a 'nagypotis PA-2'), magasat emelt, szóval én meghagynám azt a hangszínt... de amúgy a kondi egyik lábát elvágod/leforrasztod, és kész.
Aztán csodálkoznak, hogy nem tartja a hangolást... :) Egynél több menetnek csak duplasatuson van értelme (ha szakad a hídnál, akkor le lehet engedni, újrasatuzni, vészhelyzetben), de a kézzel felcsavarás ott sem jó. Fontos dolgot helyeztél fókuszba, nem árt erre felhívni a figyelmet.
"Ugyanis, szinte mindenki előre ráteker 4-5 menetet a húrgépekre kézzel" - ilyenrol meg az eletben nem hallottam En minden gitaromat ugy huroztam, hogy szepen kifektettem a hurt a nyakra, athuztam a kulcson koppanasig, majd visszaeresztettem belole annyit, ami saccra kiad X tekeredest a kulcsa. (Hurja valogatja.) Ezutan fogom a hurtekero kis kurblit, a hid iranyba ellenhuzok, hogy feszuljon es tekerem. Igy szepen szorosan tekeredik a kulcsra es nem ugy nez ki mintha odafosta volna valaki. Ilyenkor lehet erezni is, hogy a hur a kozedben merre akar tekeredni, hogy "jol" alljon, tehat nem lesz benne a vegen felrecsavarodas.
Bocs, tényleg! Főleg már húrcserénél keletkezik bibi, mert a vastagabb húrokat engedni kell kipörögni. Ugyanis, szinte mindenki előre ráteker 4-5 menetet a húrgépekre kézzel és hosszirányban ekkor csavarodik meg a húr. Sokan ezt nem veszik figyelembe és úgy, ahogy van, felhúzzák hangra.
ha passzív tone van (asszem az 100nano+25k poti) akkor csak a drótot kell elvágni ami a hangerőpoti közepéről a hangszínpoti közepére megy. praktikusan a hangerőpotinál vágnám el. és feltekerném a tone poti mögött begyűrve, egy csepp bagolyköpettel rögzíteném is, a biztonság kedvéért
El szeretném távolítani a hangszínszabályzómat a gitáromból.
Ehhez elég csak elvágni a hangszínszabályzó vezetékeit, vagy kell még csinálni mást is?
Ha elvágtam a vezetéket, utána mit csináljak vele, hagyjam szabadon? :)
Vegyesen passzív és aktív hangszedőkről van szó, 25K-s hangszínszabályzóval.
Na, az áá az alfa/omega egy pukiban nálam, bár nem tolom húrig, mert az nem jó.
nekem nem jó. tapasztalatom szerint, legalább 4-5 mm-nél jön meg a finom főzelék, itt jobban adható neki tompított szóló figcsik, az újjal pengetés. az egész nekem jobban él így.
háát nem tudom, van benne egy erős 'ÁÁÁÁ' betű, közepes jelszintű, akkor szól a legjobban, ha tök bele van tolva a húrba. nagyon jó induló tranziense van.
mondjuk október első csütörtökén a Sápi Gézánál meg lehet hallgatni, ki lehet próbálni, a szokásos jamsession alkalmával
volt már setup amivel nagyon rosszul szólt, ha a hangszórónak is nagy 'Á' betűje van, akkor nem lesz szép az eredmény.
Mindenesetre nem metál a destiny, hanem ilyen jóféle, régiiskolás rokk, iszonyatos részletekkel, ennyi.
Amúgy: Lukács Peta bikinis kék yamahájában az az összeállítás, hogy nyaki destiny és hídi tigers roar....
Természetesen nálam nem volt gond húrral, beállítással stb. Azt megfigyeltem, hogy kerámiamágnesen pickupoknál szoktam hallani ilyesmit, a neosok (Jeti, Sublime) mentesek minden ilyesmitől, de AlNiCo-ban sem találkoztam még a jelenséggel.
Bocsánat, hogy belpof@azom. + lebegés lehet a rossz húrtól is. Sajnos vadi új húrnál is lehetséges. + lebegés lehet nem megfelelő nyak és/vagy bund beállítás miatt is.
Pl. szólózásnál, nyújtásoknál előjöttek mindenféle fura lebegő hangok. Persze csak nagy gainnnél, és persze nem mindenki hallja meg, vagy nem mindenkit zavar, vagy csak az a kettő volt ilyen, ami hozzám került :) Nem vészes amúgy, de engem zavart. Más pickupban meg más zavart, szóval ez eléggé szubjektív dolog...
Szívesen :) És bár nem nekem intézted a másik kérdést, csak egy megjegyzés: nekem volt BL L500XL kétszer is (nem a Bill és Becky verzió, hanem a BL USA logós) és sosem tetszettek igazán, ezzel szemben a Destiny igen. Hangszínben nincs óriási különbség, de a Sublime-ok sokkal érthetőbben hozzák a bonyolultabb akkordokat, és nem hallok zavaró felharmonikusokat sem, mint a BL-ben.
"kereten levő nyaki Destiny úgy szól, mintha koptatón lenne (pl. Jem) szóval jóféle. "
Ma egy 350-est állítgattam és mindíg az az érzésem,hogy a koptatós Ibanezek,mintha jobban szólnának.Eddig azt hittem csak érzéki csalódás ,de most,hogy ezt írtad beugrott,hogy mintha egy kicsit üreges gitárhangot hallanék és az tetszene jobban.
És nyakhoz is Destiny (persze a nyaki) - szerintem az a nyakipuki az egyik legjobban eltalált Sublime (bár nem próbáltam ki mindet, csak kb. 10 félét, beleértve persze egy-egy típus különböző revízióit :) Az a vicces, hogy a kereten levő nyaki Destiny úgy szól, mintha koptatón lenne (pl. Jem) szóval jóféle.
Hídnál valóban Tigris, és így jelszintben is összepasszolnak.
(a hídi Destiny-hez kell egy kis plusz gain)
hídhoz: tigris, penge, mahába a vékonyabb penge is.
egészen furcsa harapós hanghoz deep ocean.(ez kipróbálással dől el, van aki imádja, van aki sikítva elszalad, mahában nagyon jó lehet)
nekem meg destiny
milyen hangolás van? és milyen jellegű hang kellene?
mahába a tompább penge kivételével bármelyiket, bár az sh6-hoz képest még a varacskosabb penge is harapós lesz.
éger elég semleges, oda is ízlés szerint.
inkább a húrvastagság és a hangolás számít, azt vettem észre
Igazából nem nekem kell. Egy barátom vett egy 20 éves N2-est aztán a BL egyik tekercse szakadt valószínűleg. De már megrendeltem neki. :( Egyébként nem egy nagy tétel. HA nem tetszik rendel másikat. Köszi az infót.
ki lehet mérni, ha nincs rájuk kötve semmi. a lineáris középállásban fél érték, a log általában 10%, de mindenesetre az 50-től erősen különbözik.
mi történik? jobban fog működni /én így kötöm, ha tehetem, de sajnos kisebb a választék lineáris push-pullból.../
Sziasztok ! Multiméterrel ki lehet-e mérni, hogy egy potméter lineáris vagy logaritmikus ? Valamint mi történik ha megcserélve lett bekötve ? Tehát a Volume lett a lineáris potméter és a két Tone a logaritmikus ?
Eladó 2 hónapos, USA-ból rendelt Seymour Duncan SH-4 (JB) híd humbucker pickup. Alnico V mágnes, nagy jel, gyönyörű vastag sound, tökéletes tuning gagyibb gyári hangszedők helyett. Megadeth-nek, Sevendust-nak, Kiss-nek jó, akkor neked is. :) Itthon aranyszerelékesnek 28 körül van az ára, utcsó ár nálam 15.000,-, 'szal ez már vicc kategória érte...
2db volt a kezemben mindkettő 9,2KOhm (bridge) az egyiket kipróbálva, összehasonlítva
(pl:Ibanez S58)nagyon jól szólt. Ilyen nagy szórás nem valószínű.
A nyaki ellenállása viszont pontosan a táblázatban megadott tól-, ig értékek közepe.
Mindenesetre köszönöm mégegyszer válaszotok, gyakorlati tapasztalat elég kevés helyen van mert ritka és drága szedő.
Urak,
Seymour Duncak TB-6 (distortion) éger gitárba milyen?
(vastag, folyós, harapós hi gain sound) -- pont Bill Lawrene 500L (tehát nem XL) helyett menne.
a hb-l ről azt nézem, hogy 13,65k az ellenállás amit megadnak...
amúgy meg azt hallottam de lehet hogy tévedek, hogy az öreg Bill akkoriban igen hamar kiállt a Gibsonos pályáról, mert a sorozatgyártott szedőknek nem sok közük volt ahhoz, amit ő megcsinált, kitalált.
és nem akarta az arcát adni a kókányoláshoz.
Bill Lawrence volt akkor a fejlesztési főnök a Gibson pickuprészlegénél. Elég nagy szórással gyártották a HB-L/R tipust. Ilyesmi: Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13K HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3K
meg a bejáratott, híres nevet is tisztességesen megkapta, úgy, hogy közben a tervező/fejlesztő a mai napig aktívan alkot, mindenféle csinálmány nevek alatt... undorító világ van.
András!
Van tapasztalatod a Gibson HB-L (R)PU-ról? azt olvastam hogy együtt fejlesztették a gitárgyártóval.
Viszont a táblázatban megadott DC ellenállás (~15kOhm hídi esetén)
nem stimmel.
Köszi.
kimeneti jel.
elvileg az "xl" a legnagyobb ebből a szempontból.
kurva jó cucc, én is ilyet használok.
(andris: ilyen hamisítványt, bááz)
de ha véletlenül, rendelni támad kedved becky-éktöl szólj, mert én is kérek egyet!
(andris: )