a hangszedő aktív esetben nem igazán foglalkozik a kimenetén a terheléssel (25k, 10k, 500k, stb) mert a kimenetén az elektronika erre való, hogy pumpálja kifelé a voltot.
a passzív hangszedő pedig a kimeneti terheléssel(hangerőpoti, tone áramkör, gitárkábel és az erősítő bemenete) EGYÜTT számít hangszedőnek!!!!
és a kimeneti terhelés nagyon sokat befolyásol, minél kisebb a poti, ezáltal a föld felé a terhelése egyre nagyobb! ezáltal egyre tompább, döglöttebb a hangja, és egyre kisebb a jelszintje.
mert a passzív szdőknek az 500K-s potméterrel jobb az illesztés, és a 25K-s poti pont hússzoros terhelést jelent a passzív szedőnek. a passzívban nincs erősítő/illesztő/vonalmeghajtó fokozat. az aktívoknál nyugodtan használhatsz 500k-s potit, az egyetlen dolog ami miatt kisebb potit használnak, az az, hogy a kisebb impedanciájú rendszerek kevésbé zavarérzékenyek.
Azt nem értem, hogy ugyebár a potméterek maximum állásban nagyon kevés ellenállást jelentenek, de akkor miért szólnak a passzív hangszedők halkabban az EMG kisebb ellenállású potmétereivel, mint a sajátjukkal?
Nem gyári rajz, hanem azt módosítottam, hogy ne felejtsem el a bekötést, :) A lényeg az volt, hogy én is kevésnek találtam a gyári variációkat és a gitártest/koptató módosítása nélkül akartam új hangszíneket kihozni belőle.
A hangerő poti felezi a humikat, a tone pedig párhuzamosan köti a humbikat (gondolom ez a rajz alapján mindenkinek leesett).
Az egyik kedvencem amikor mindkét p-p fel van húzva és valamelyik szélső állásban van a kapcsoló (telecaster beütésű hangzás).
Végtelen sok variáció van, szerintem kezdj el kísárletezni. Úgyis azon múlik a dolog, hogy a jelenlegi pickupjaid hogyan passzolnak egymáshoz, mondjuk a két humbi...
A balansz szerintem felejtős szólógitáron.
Ahány állás, annyi különböző hangzás elméletileg. Ha többet akarsz, több kapcsoló kell... Ha két PP, akkor a humbiknak kétféle hangjuk lehet, tehát az 5 állású kapcsoló állása szerint 2féle-2féle-1féle-2féle-2féle (összesen 9), de egyszerre felezéshez elég egy PP, a másikkal meg lehet fázist forgatni (akkor még legalább 2-vel többféle hangzás), de itt már tényleg a pickupjaid döktik el, hogy értelmes hang jön ki, vagy sem.
Az is lehetne, hogy a középső szimplát nem kötöd be, és két humbuckeres 5 állásús kapcsolást használsz, push-pullokkal. Ehhez lehet kapni spéci 5 állásút is.
Üdv! Hangkeresés céljából módosítamám hsh( 1 vol, 1 tone, 5-way) gitárom, a cél a lehető legtöbb hangzás előcsalása, fúrás-faragás nélkül! Örülnék ha felezhetném a duplákat és a két duplát is meg tudnám szólaltantni egyszerre.
Ez mind így együtt gondolom nem lehetséges... Legfeljebb mire elég két push-pull pot?
Tudatlan Sci-fi kérdések:
Egy p-p vol összekapcsolhatja a két duplát és egy p-p tone lehet a balansz a kettő között kihúzott állapotban? (Míg benyomva megtartják eredeti funkciójukat + marad az 5 állás is?)
Ha lemondok a tone potiról, két p-p hangerővel elérhető az adott pozícióban a két fél pu hangerejét külön állítani? Pl. 5.-ben a híd egyik-másik fele,2.-ban a single vagy nyaki-nyaktól távolabbi felét szabályozni? Kíhúzva pedig a két dupla össze és közte balansz ahogy az elsőben?
Vagy ha mindenáron felezi is akarok akkor az első verzió és vágjak egy másik elektronika takaró hátlapot, abba két süllyesztett on-on-on kapcsoló a la tripleshot?
Feltekerve is vág egy picit. Olyan nincs, hogy valami egy audio áramkörbe van kötve, és semmi hatása sincs :)
Ha nem használod, kösd ki, vágd el. Picivel több magas lesz, de lehet, meg sem hallod.
Ugyebár egy hangszínszabályzó azt csinálja, hogy szűri a magas frekvenciákat.
Tehát amikor maximumra van tekerve a hangszínszabályzó, elvileg akkor viselkedik úgy, mintha nem is lenne.
Nekem, mint tudjátok szar a hangszínszabályzóm, de amúgy is maxra tekerve szoktam használni.
Mi történne, ha elvágnám a hangszínszabályzó kivezetéseit?
Úgy viselkedne a gitár, mintha maxra tekerném a hangszínszabályzóját?
Szerintem nagyobbat buksz, ha a gitárt maratod ki az új pickup miatt, aztán meg eladod.
Egy pickupnál ez nem szempont, nem hiszem, hogy bárki kiakadna azon, hogy a füle háromszög alakúra van köszörülve.
Arról nem is beszélve, hogy jóval egyszerűbb megvalósítani, mint a gitártestet szépen kimarni. Nagyon valószínű, hogy újra kéne festeni, hogy ne tűnjön gányolásnak.
Esetleg keretes hangszedőt lehet bele rakni, hogy eltakarja a marást, de akkor még pluszban 4-4 lyukat is kell rá fúrni a keretnek, úgyhogy szerintem a pickup füleit áldozd fel.
attól tartok, hogy egy esetleges eladásnál, ez buktató lenne mármint, ha a hangszedőt szeretném eladni, nyah mind1, megpróbálom elsőre belőni az ideálisat :D
újabb kitűnő példa a nagy gyártók pökhendi arroganciájára.
Arra, hogy szarunk az általánosan elfogadott méretekre, adatokra, és ha valaki cserélni akar, szopjon.
Ez a fülmarás is teljesen indokolatlan.
Szerintem érdemesebb a hangszedő füleit leköszörülni, attól az még teljes értékű cucc marad.
A rugó hiánya (és a szivacs a hangszedő alatt) azért van, mert közvetlenül a fába van rögzítve a pu és - ahogy Te is írod - az helyettesíti a rugókat. Sok Ibanezben is így van megoldva.
Üdv! Érdekes problémám van. Van egy Parker PM10-esem és szeretnék benne hangszedőt cserélni(most a gyáriak vannak ami nekem már nem igazán jön be) nos, csak az ezzel a probléma, hogy a testben nagyon kicsi a bemarás szélen, nem szögletes mint a megszokott, hanem ilyen háromszög alakú. Nos az a kérdés, hogy mi a nagyobb parasztság, kivágni a testből, vagy az új hangszedő szélét levágni? A Dimarzio tulajdonképpen olyan hangszedőket gyárt amelyiknek a csatlakozása ilyen forma, nah de van még egy másik érdekesség a gitárral, miszerint a hangszedőt nem egy rugó tartja ki a csavaron mint ahogy az általában szokott lenni, hanem gyárilag szivacslap van a hangszedők alatt és az feszíti.
meg...
Bárkinek bármiféle ötletet támad, szívesen fogadom.
Egyébként, hogy milyen hangszedőt is varázsoljak bele azt még nem tudom, gondolkodtam, DImarzio-n, Suhr-ön, Gibson-on. A gitár tulajdonképpen maha testű, ragasztott maha nyak+ébenfa fogólap, 2 humbuckerről lenne szó...
Igazából a gyári szettel az a bajom, hogy nekem olyan erőtlen, a tisztája szép csilingelős, de torzon egyszerűen nem jön a löket..Azonnal belinkelek egy képet amin látszik miről is van szó, ha érthetetlenül fogalmaztam vna :)
Van egy fehér Squier single, vasmagok egyvonalban, az egész kiöntve belülről 'viasszal' de szerintem simán szét lehet szedni. Ha érdekel, küldök fotót, egy ezresért a tiéd lehet, meg postaköltség.
Vannak minőségibb, Schaller (Kramer) szimplák is, azok nincsenek kiöntve, csak a szokásos módon impregnálva. Feketék, de kupak nélkül. Ezek jólszólósak, négyezer per darab, kettő is van.
Sikerült úgy bekötnöm ahogy a képen van, de a poti elég furán viselkedik. Tekerésre csak a háttérzaj hangerejét változtatja, a húrok hangja marad, de az is erőtlen. Van valakinek hasonló tapasztalata?
Engem is sz.pat hol szól a híd pu hol nem...
Most kicseréltem egy vezetéket( mintha meg lett volna törve), meg átforrasztottam
a kötéseket és most megint jó..
teléhez van hídi szedő, ugyanolyan választék a minimonsterekből: cal38, 43, 45, 50
nyakhoz humbucit szoktam ajánlani, marással, koptató kivágással.
a tele nyaki szedője hiperindokolatlan konstrukció, a maga 12,5mm szélességével.
de készül már a 'zajmentes belevaló', csak hát lassan.
Sublimon belül gyártasz telecaster szériát is, vagy csak a singlebuckerek közül lehet csemegézni? mert hídhoz az még oké, pl egy minimonster, de nyaknál szerinte hülyén néz ki a tele-cover nélkül.... csak mert nemsokára lesz egy affy telém, aztán kell bele némi...
Valakinek nincsen eladó olcsó singlte coil pickupja, ahol
a) a pólusok egyforma magasak,
b) van cséveteste és valamilyen szinten állítható a magasságuk.
Lehet, megint nekiállok a sustainer projektnek, mostmár külön csévetestet csinálnék a plusz tekercsnek, az enyémet eléggé szétcsesztem már. (de még szól :) )
Eladó DiMarzio Norton és DiMarzio Paf Pro
F-spaced, fekete, 4 vezetékes humbucker mind a kettő
33ezer a szett (ebben benne van a postaköltség stb.)
csere nem igazán érdekel (olcsóbb pickupok biztosan nem), de azért ajánlatok jöhetnek, hátha megtetszik valami...
Na megnéztem a cuccot.
Van benne egy hangerő és egy hangszínszabályzó.
A hangerőszabályzón egy V-t ábrázoló matrica a hangszínszabályzón pedig egy T jelű matrica van. Valamint a hangszínszabályzón láttam egy kis zöld alkatrészt, ami gondolom a kondenzátor, amin keresztül kiszűrődnek a magas hangok.
Amúgy alaposan összehasonlítottam a két potmétert és úgy vettem észre, hogy a hangszínszabályzó nem egyenletesen halkítja le a gitárt, mint a hangerőszabályzó, hanem a minimum állás közelében kezd halkulni,a minimumom pedig teljesen elhallgat, úgy, mintha a hangerőszabályzót tekertem volna minimumra.
A kapcsolót vagy kicsipogtatod műszerrel, vagy kipróbálod az összes bekötési lehetőséget, és amelyik működik... :)
Szerintem bízd szakemberre az egészet, különben nagyon időrabló, és rengeteg helyen el lehet kötni. Azért egy Carvin megérdemelné az az 1-2 ezer forintot, és nem teszel tönkre egy jó kis hangszert...
Nagyjából értem amit mondasz, nem rajzolnád le nekem? :)
A pickupkapcsoló kihasználatlan felén elvileg van valami logika, hogy hogyan kell és mit odakötni ugye? :D
Hát akkor ez tök jó, amit linkeltél. A tone potit kösd a volume poti jobb szélére, és mindegyiket szabályozni fogja. A push-pull potit helyettesítheted a meglevő kapcsolóval. Az 5 állásúd 'kihasználatlan' felén meg kell találni a megfelelő pontokat, bekötni, és menni fog.
Lényegében a hídihoz annyira nem ragaszkodok, a nyaki karakteresebb tónus lehetősége az ami hiányzik, habár nagyon durván szép hangja van ezeknek a carvin pickupoknak tényleg.
Találtam egy ilyet: http://www.diyguitarmods.com/stratocaster-series-wiring.php nekem ez is elég lenne, csak ez két tone potis..
Okos dolog, hogy hozzákapcsolhatom a nyakihoz a hid pickupot, csak gyakorlati hasznát az 5 állású kapcsoló mellé nem annyira látom :)
Egyértelmű, hogy nem fogok kapni egy vérbeli humbucker hangot, de nem is sajnálom, volt már nyaki humbis gitárom kettő, tudom mit hagyok ki.
Ha a legegyszerűbb megoldás megtalálásában esetleg tudsz segíteni, hálás lennék..
Tehát arra gondolsz, hogy a nyaki és a középső single sorba kötve adjon neked egy 'humbuckert', illetve a hídi és a középső single sorba kötve adjon neked egy másik 'humbuckert'.
Ha igen, akkor azért az fontos, hogy nem lesz igazi humbucker hangja.
Gyakorlatilag strat és LP között akarsz váltani kapcsolókkal egy gitáron belül, de ha ez ilyen egyszerű lenne és működne is jól, akkor már régen megcsinálták volna...
Mert így 5 állásúval, de soros (LP) üzemmódban biztosan lennének olyan kapcsoló állások, amikor 'nem történik semmi'. Az is zavaró. Gondolj bele, az 5 állású LP üzemmódban csak 3 állásúként kellene, hogy működjön...
De mondom, sok-sok kapcsolóval minden megoldható, kérdés, hogy akarod-e a plusz kapcsolókat.
Vagy pedig engedni kell az elképzelésekből. Mondjuk csak hídban vagy csak nyakiban gondolkodni, tehát a középsőt fixen sorbakötni valamelyikkel, és egy kapcsolóval lehetne felezni is, mindkét irányba.
Vagy pedig singlebuckerre cserélni, mondjuk abból kövér LP hang nem lesz... :)
A lényeg az lenne, hogy legyen egy kövér nyaki humbuckerem (vagy valami olyasmi) meg egy bridge...
De ha esetleg valamelyikőtök Veszprém közeli, egy pár sör erejéig igen hálás tudok lenni :)
Igen, eredetileg 500KOhmosak voltak benne.
De ha csak az EMG-re van állítva a gitár, hogy csak az szóljon, akkor is fennáll ez a jelenség.
(A másik két pickupot nem is szoktam használni.)
Ha maximumra van tekerve a hangerő, akkor is van némi ellenállása. Illetve léteznek 'no-load' potik, amhol 10-es állásnál tényleg semmi nem áll a jel útjába, mintha a pickup direkt a kimenetre lenne kötve.
Szerintem az EMG-potik nem ilyenek.
Hangszínnél ugyanez.
Vagy ahogy Jorn írta, lehet, hogy zárlat van valahol.
Azt sem lehet kizárni, hogy az aktív, és a passzív pickupok 'összevesznek.
Eredetileg talán 500kOhmos potik lehettek benne a humbuckerek miatt, az aktív EMG-khez meg 25kOhmosakat adnak. Lehet, hogy ez a különbség okozza az 'áteresztést'.
Tedd fel ide a rajzot, aztán meglátjuk...
Kellene tudni, hogy pontosan milyen kapcsolók vannak a gitárban jelenleg. (hány áramkörösek, hány állásuk van stb.)
Mindent meg lehet oldani, de szerintem esélyes, hogy a gyári kapcsolók ehhez 'kevesek'. Legrosszabb esetben több kapcsolót is használnod kell egyszerre...
Nem úgy van ezeknél a potmétereknél, hogyha maximumra teszed, akkor viselkednek úgy, mintha benne sem lennének?
Mert amikor pl csökkented a hangerőt, akkor növekszik a potméter ellenállása.
Tehát ha pl nem is lenne benne hangerőszabályzó, akkor úgy viselkedne a gitár, mintha maxra lenne tekerve a hangerő?
Ez igaz?
Ilyesmi igaz a hangszínszabályzókra is?
Ha a hangszínkondi zárlatos lenne, akkor tudnád halkítani (rövidrezárni) a pickupot. Ez extrém ritka eset, inkább valami forrasztási oka lehet, összeér a poti két lába stb.
HSH elrendezésűek a hangszedők.
A nyaki és a középső eredeti, a hídnál van egy EMG81.
Ilyen volt korábban is asszem.
Én úgy szoktam gitározni, hogy maxra tekerem a mindkét potit, szóval nem szoktam a tekergetéssel állítgatni a hangot.
Az EMG-t a boltosok adták.
Lehet, hogy tényleg véletlenül a két hangerőpotiti tették bele?
Mindkét pickup aktív EMG?
Te vitted a készletet, hogy szereljék bele, vagy ők szerezték?
Már a csere után ilyen volt, vagy csak mostanában lett ilyen?
Ha közvetlenül utána észrevetted, miért nem vitted vissza, hogy csinálják meg normálisan?
Több kérdésem egyelőre nincs is. De szerintem még most sem késő visszavinni, vannak olyan korrektek, hogy megbütykölik.
4 éve cserétetted, és csak most kezdett zavarni? Elvileg egy EMG-szethez jár két hangerő, és két hangszín poti, meg a kimenő jack-aljzat, és az elemcsatlakozó.
Ha a gitárodban eredetileg is két hangerő poti volt, könnyen lehet, hogy a boltban is úgy kötötték be. Nem tartom túl valószínűnek, hogy ilyen hibát elkövetnek, hacsak nem egy tanoncra bízták rá a gitárodat... Mert egyébként EMG-nél is ugyanúgy kéne működnie mindennek, a hangszín csak hangot színez, de nem halkít.
Meg szeretném kérdezni, hogy ugye nem lehet elrontani az aktív EMG betevését a gitárba?
Én kb 4 éve a Vintage52 szervizben cseréltettem ki.
Azért kérdezem, mert nekem a hangerő és a hangszínszabályzóval egyaránt is le lehet halkítani a gitárt.
Ez másnál is így van?
Más:
Kipróbáltam az EMG81-et Tesco elemmel. :D
Fedeztem fel különbséget a hangban, de kevésbé tetszett a hangja így.
Visszatettem a Wonder elemet. :)
Majd kipróbálom duracellel is.
Egy kis segítséget kérnék tőletek, hátha valaki ért hozzá, és még segítene is... :)
Hozzám került egy 3 single pickupos Carvin Bolt és ugye van rajta alul a mini kapcsoló ami hozzákapcsolja "bármelyik" álláshoz a híd pickupot párhuzamosan.
Lehet úgy variálni, hogy ezt soros kapcsolásban tegye?
Vagy esetleg azt nehéz lehet megügyezni, hogy a kis kapcsoló azt kapcsolja, hogy a 2-es és 4-es állásokban párhuzamos/soros kapcsolásba legyenek a hangszedők? Lényegében bármi olyan megoldás érdekelne amivel a soros hangzást elő tudom hozni a mini switchel, de ha ki van kapcsolva akkor a szokásos strat kapcsolás játszik.
Ha nem nehéz megforrasztani én megcsinálom, csak nem segítene valaki, hogy mit hova? :)
Annó cseréltem már pickupot gitárban, de csak rajz alapján merek hozzányúlni..
Szívesen küldök gyári rajzot a cavin honlapról, stb. csak pénteken már lenne vele egy buli, és kipróbálnám már úgy. Csak a közelben nem sok hangszerész tevékenykedik :)
a menet mindig más, engem már fel se idegesít fél mili eltérés mindig van.
ezt is a titkos raktárból adtam, boltba menni nem volt időm.
remélem megfelelően kék üdv!
András: ma jött meg a csomag. Nagyon szép lett a munka, köszönöm szépen:) A potit is nagyon szépen köszönöm, már be is szereltem. Kicsit vastagabb ennek a menete mint az előzőnek, de csak egy kicsit kellett barkácsolni.