Végre találtam egyet itt:
http://www.sonic.net/~emgman/pdf/2%20EMG%201v%20no%20tone%203wt.pdf
Viszont úgy látom, hogy a rajzon mindkét pickup mindkét kivezetése találkozik közvetlenül (a piros még az elem előtt, a fehér pedig a potin), akkor a pickup választó kapcsoló hogy látja el a funkcióját? Vagy én értelmezem rosszul a rajzot?
Sziasztok!
Van egy éger testű yamaha rgx420-as gitárom,ebbe szeretnék valami nagy jelű passzív pickupot!Amit játszunk: melodic death meatl,abból is a technikásab fajta...Szerintetek milyen hangszedőt érdemes belerakni?(bridge+neck pu kellene) Előre is köszi a válaszokat!
András: Hány milivolt a Tiger's Roar kimenete? Én simán túlvezérelek vele egy vonalszintű bemenetet, a hangkártyámon levettem a gaint (E-Mu tracker) és még néha így is villog a piros led. Inkább áttérek lassan analóg rendszerre, legalább nem csúfolnak érte teknósnak.
üdv, egy olyan kérdésem lenne hogy ha 2 humbucker és 1 single hangszedőm van, 2 potit kéne visszacserélnem, hangerő/ hangszín , nemtudja valaki milyen potik kellene? mind a 2 poti sztereó?
Ízlések és pofonok. Ez megint olyan téma, mint a hájend kábel, a megfordított pikap, a legjobb pengető, húr, F-spaced és társai... Ezeket a közönség pont letojja, nem ezekre kell építeni a nagy mutatványt, mert az a 0.01%, amit a dologhoz hozzátesznek (vagy elvesznek), elenyésző a többihez képest. De ha valaki úgy érzi, megtalálta a tutit, ami olcsó is, az örüljön neki (ameddig tud, mert nemsokára jön a következő nagy felfedezés... :)
Még tudományosan megalapozott, Science magazinban publikált témákról is megy a vita a tudósok között, ehhez képest ennek a zenélésnek nevezet, szinte teljesen szubjektív műfajban gyakorlatilag bárki mondhat bármit, pláne fórumokon, az nem fogja megrengetni a világot, még akkor sem, ha világraszóló a felfedezés...
Különböző ízlések, vélemények vannak, ettől van mozgásban a világ. Hová vezetne az, ha mindenki csak teszkós elemet venne ? :) Próbáld ki és dönts magad. Ha nem tapasztalod az előnyét, akkor a közönséged sem fogja...
Olyan 1-2mA terhelésnél nekem nem szokott leesni 9V alá (ezt legutóbb egy Godin-on mértem), és az EMG tudtommal még annyit sem fogyaszt. Igen, valahol 6V körül lehet a határ.
Illetve még a legfontosabb szerintem, hogy a pikapok mágneses mezője és a Föld mágneses mezője egybe essen. Ha É-D a pikapod, akkor abba az irányba kell állni a színpadon. A fordítva állsz, akkor dinamikavesztést okoz és halkabb lesz. Ha keresztbe metszi a a Földé a pikapét, akkor torzul a hang és a felharmonikusok el fognak tűnni.
Ha esetleg olyan a színpad tájolása, hogy háttal kell állni ehhez, akkor érdemes úgy játszani.
(Jim Morrison is így kezdte, aztán milyen híres lett. Szóval nem okoz ez gondot.)
Ez így igaz. Ha megnéznéd szkópon , láthatnád, hogy a NiMH telepek a páratlan, a NiCd telepek a páros felharmonikusokat dúsítják, azok rendszámával köbösen emelkedve. Aki igazán tudja a tutit, az pluszban áthelyezi az elemtartót a hídi pickup alá, hogy annak a nehézfém-tömbnek a különleges rezgései bekerüljenek a híd hangszedő hangjába.
Korábban volt, akik ezeket írták.
Ők igazat mondtak vajon?
bluevoodoo 2007-02-13 20:01 | #2705
Igen,ha esetleg EMG-re váltasz,nagyon nézd meg,hogy milyen elemet tolsz bele.Valami furcsa oknál fogva nekem ha ilyen tartós elemet teszek a gitárba,akkor nem szól olyan jól,mintha az Örsön veszek százasért az aluljáróban.Mindig ott veszem az elemet,ha lemerül,mert azzal szól a legjobban.
Válasz '' hozzászólására (#)
gaben 2007-02-13 19:57 | #2703
szerintem nagoyn is sokat számít hogy pl egy 9 voltos elem megy a gitárba. plusszba ahogy az is rezeg és ide -oda tüődik a fába.... szal az is egy plussz hatás ami az EMG zúzásának velejárója. de hozzáteszem, hogy a Tesco elem tonális spektruma sokkal jobb mint pl egy duracelé.
Szinte mindegyik 9V-os telep feszültsége, terheléskor leesik 7.5-8V-ra, de ez természetes.
A jobb minőségű aktív elektronikák terheléses 6V-ig torzításmentesen és dinamikaesés nélkül üzemelnek. (Főleg a külsők, mint pld., az Aguilar és a Bartolini) Az alatt egyszerűen elhallgatnak.
Minden számít, kérdés, hogy meghallod-e... :)
Számít az elem belső ellenállása, ebben különböznek, és éppen ezért pl. a tölthetőt el is lehet felejteni, meg az AC/DC adaptert is :)
Én néha rámérek műszerrel, és ha 9V alatt van, akkor már gondolkozom a cserén. Persze fog szólni jóval kevesebb feszkóval is, csak torzul, az (amúgy is kevés :) dinamikatartomány csökken. Az alapelv, hogy a jelforrás legyen minél jobb. Ha már a pickupból gyenge, torz jel jön, akkor azt később egy csodamasina sem fogja korrigálni, dögössé tenni. Nem olyan nagy tétel anyagilag egy 9V elem... Duracell, Energizer, a tartósabbakból, hogy ritka használatnál is tényleg sokáig bírja. Egy jó elem párezer munkaóráig is működhet.
Lehet, hogy hülye kérdés, de van valami hatással az elem fajtája az EMG 81-re?
Van-e különbség, ha pl Duracell-t vagy csóróbb elemet használ az ember?
Más, honnan sejthetem, hogy elemet kell cserélni?
Az a gond, hogy most nem kellene a push-pull szinte semmire, de talán lehet róla szó. Talán bekötném tone kapcsolónak, úgyis leginkább csak a két végállását találtam értelmesnek a tone potin, kikötve nagyon tetszik a plusz magas, de talán néha jól jönne a melegebb hangzás.
Ajánlani meg hirtelen nem tudok mit. Majd eszembe jut valami, esetleg segíthetsz, van egy STK 4036-os IC-m valahol, ha akarod előkerítem.
A reklámszövegét ismerem, de én még nem próbáltam, így passzolom :)
De ha kell, nekem van 4db 1 megás potim, nem pont gitárba való, de bele lehet tenni (hosszú fémtengelyes - ebből vágni kell, és vékonyabb az átmérője, ezt meg alátétekkel lehet kompenzálni) és asszem kapcsol is valamit, bár nem pont úgy, mint a push-pullok. Szóval ezek valami hifi potik eredendően. Jelképes áron, vagy valami kacatért odaadom, nekem nem kellenek. Original állapotúak, megvettem, de sosem használtam... Ha érdekel, írj, ajánlj fel valamit a 4 darabért, és kísérletezhetsz kedvedre... :)
Így már világosabb.
Persze, aktív pickupok és elem ki, passzív pickupok be. Ha anno a potik cserélve lettek 25K-ra, akkor azokat visszacserélni 500K-ra (de 250K is jó :) Ha az EMG vevője nem kéri a kapcsolós jacket, akkor maradhat a gitárban az is, egyébként az is csere. Egy órácska alatt megvan a művelet, ha hozzáértő végzi...
igazából régebben EMG re és aktív elektronikára váltottam, de mivel most szeretném eladni a gitáromat, jobban jövök ki ha külön adom el az EMG ket és a gitárt! Csak nemtudom az aktív elektronikát vissza lehet e alakítani Passzívra.
Mindent lehet, csak technológia (és pénz) kérdése :)
Gondolom, EMG-re gondolsz... Valahogyan biztosan szét lehet szedni, kérdés, érdemes-e...
Viszont vannak olyan aktív elektronikák, ahol az aktív rész külön van (nincs a pickupba öntve), ott egyértelműen igen, lehet.
Vagy esetleg passzívval akarod kombinálni az aktívat, ezért kérded ?
Eladó DiMarzio Norton és DiMarzio Paf Pro
F-spaced, fekete, 4 vezetékes humbucker mind a kettő
33ezer a szett (ebben benne van a postaköltség stb.)
csere nem igazán érdekel, pláne nem sok kis kacatra, de ilyenekre esetleg: Lundgren, BKP, Suhr... pickup, Audio-Technika énekmikrofon...
szóval ha rossz a string separation, akkor van az, hogy egy kvintnél bonyolultabb akkordot torzítva megcsapunk és egy nagy koszos maszat jön a hangszóróból.
az utóbbi egy hónapom pont erről szólt, hogy csináljunk olyan szedőt, ami nem túl élesen szól, legyen alja, és mégis 7-8 húrosban is a legmélyebb és a magas húr is tudjon egyszerre szólni, értelmesen, és ítéletmetál hangon is persze.
Na, pont azt akartam írni, hogy hangszedőből is találkoztam ilyennel, aminek 'fura' felhangjai voltak, lebegett stb. Ez volt a Bill Lawrence L500-XL. Kettő is volt, és mindkettő olyan volt, hangcucctól függetlenül, de persze csak nagy torzításon. Abban mondjuk biztos vagyok, hogy a jelenség nem mindenkit zavar, illetve nem mindenki hallja meg az ilyesmit... annyi fos gitárhangot lehet hallani amúgyis mindenfelé... :)
Szóval ez a string separation...
Főként a beépített alkatrészek minősége, illetve a gyenge áramkörtervezés, ami torzításokat és egyebeket produkál, pl. mélyet nem szűrik ki eléggé a torzításból és fuzzosodik a hang stb. ezer oka van...
A tranyók másképp nonlineáris karakterisztikájúak, mint a csövek. Ugyanolyan elrendezés esetén egy túlvezérelt tranyó több IM torzítást csinál, mint egy cső. Ha viszont tiszta hangot akarsz, akkor azt tranyókkal sokkal precízebben meg lehet oldani, mert a nem túlvezérelt szakaszban sokkal lineárisabban viselkednek, mint a csövek.
Az intermodulációs torzítás a felelős. magyarán a kimeneti jelben nem csak az alaphangok és felharmónikusaik, hanem ezek különbsége, meg összege ( frekvenciában) is megjelenik. És hát mondjuk az A hang frekijét meg az E hang frekijét összeadod, akkor egy olyan frekit kapsz, ami tök falsul szól az A-val és az E-vel is. Tiszta hangnál ez a hatás kicsi, torzításnál viszont a torzító elem ( cső, tranyó, dióda ) nemlineáris karakterisztikája miatt igen csak jelentős lehet. Általában a mélyhangok modulációs hatása az erősebb, mert ezek nagyobb amplitúdójúak, és szinte tuti, hogy fals hanggá modulálják el a magasokat. Ezért minél kevesebb mély van, a hatás annál kisebb. A mély hang aránya a hangképben tutter függ a pickuptól, meg a faanyagtól, a hangfal ebbe szerintem nem különösebben szól bele. Úgy szokás ellene védekezni, hogy a túlvezérlés mértékében egy mélyvágást is beiktatnak a túlvezérlés előtt.
Gondolom mindenki észrevette már, hogy ha torzított gitárhangon játszik, akkor - főleg rosszabb minőségű motyókon - összemosódnak az egyszerre megszólaló hangok.
Kérdezném én, hogy ezért az "összemosódásért" főként mi a felelős?
Mennyire számít bele az erősítő, pickup, faanyag, hangfal?
Van-e számottevő különbség a tranzisztoros és a csöves erősítők "összemosódása" között?
OK. Csak a srácnak már úton van a két pickup. Visszacsinálni nem tudja. Le van törve ,mint a bili füle,hogy szart választott.Igazából nem is tudja mit vett a tudósok meg szivatják,hogy nem jó.Pedig azok a hangszedők igenis jóhangúak. Én csak egy kis lelket akartam önteni bele nehogy lehányja a postást idegességében.
Bla-Bla.
Inkább a citromailes levelezésre válaszolj,hogy jössz -e Győrbe!
Egy két nevelő célzattal kiosztott füles után a 321-et is elviheted :)
Csak vicceltem.Nem haragszom rád! Kisebb dolgom is nagyobb annál.
Így van, azt eq (mint a nevében is van) kiegyenlítő eszköz, tehát ha a terem elnyeli a magasakat, akkor lehet rá adni még.
De ami nincs a gitárhangban, azt az eq sem rakja oda, csak az arányokon lehet változtatni, bizonyos megkötésekkel.
Azért azok Pickupok nem rosszak amiket választottál.
Mindenki mond mindent és mindenkinek más az ízlése.A hangszín meg sokmindenen múlik.
Többek között ezért van minimum 3 db hangszínszabályzó az erőlködőn :)
A jeled meglesz bőven kikeversz egy ütős hangszínt ,oszt nyomás ! Jó sokat zenélsz és már meg is lesz a hang ,amit keresel.Ráadásul a tiéd,a te elképzelésed szerint.Nem kell mindíg a járt úton menni.
Sokféle szempont van, de általában a szentimentális megközelítés (szívemhez nőtt) az anyagilag nem a legjobb, sajnos... Újat venni meg, ilyen válságban, ilyen nyomott használt árak mellet tuti bukó, de ha a pénz ennyire nem számít, akkor igazából nem értem, miért kérsz tanácsot.... cserélgetsz, költöd a pénzedet, aztán egyszer csak meglesz az, amit keresel... :)
Kösz a véleményt.Én még ilyen téren elég "whitefülü" vagyok,eddig még egy gitáromba se cseréltem pickupot, úgyhogy 0 tapasztalatom van ,de valahogy én is így gondoltam mikor megrendeltem ,hogy gitár hangja ennyi pénzért csak jobb lehet ,videók alapján meg tetszett a dolog. Csak tegnap egy kicsit(nagyon) megijedtem mikor a csávó a telefonba 'félröhögve' azt mondta ,hogy "így elég érdekes gitár lesz"
Nekem is volt a fehér 350 -ben Dimebucker sőt még benne is lehet,mivel azzal adtam el.
Jólszólós volt az! :)Legalábbis én szerettem a hangját. Az ilyen kategóriájú pickupok között olyan óriási különbséget én nem tapasztaltam ,mindegyik meggyőző volt.
Igaz sokat nem használtam egypár Evo ,SH6, SH13, Fred,D-sonic ami hirtelen beugrik és szinte mindet hársba raktam.Többször ugyanabban a hangszerben cseréltem. Olyan durvanagy különbség nem volt.Mindjuk annyira whitefülű sem vagyok,de ha szar azt hallom ám :)
Nem akarom lecserélni a gitárom mivel eléggé hozzánőtt a szívemhez és elég jól kiismertem. Ezért gondoltam ,hogy inkább kicsit felfejlesztgetem. Youtube-on láttam ,hogy van aki Rg350-be rakta bele az sh-13-mat (ami szintúgy hárs mint az enyém) és így szól:
Bár elég rossz minőségű videó ,de nekem tetszik a hangja. Mindegy,kicsit(eléggé) hülyének érzem magam hogy tanácskérés nélkül vágtam bele a dologba. Kipróbálom ,hátha jól sül el mivel hát a puding próbája az evés. Legfeljebb bukok rajta("rendesen") .Mindenesetre kösz a választ.
Ja, mi sem vagyunk különbek, a tanulópénzt meg kell fizetni... Az első fizetésemből anno rohantam az Oroszlánékhoz, dobozos DiMarzio Evolution-t venni 35 ezerért (és akkor 10+ éve kicsit többet ért a forint... :) Mikor elment a pickup, kb. 15-be lett beszámolva...
Ki kell próbálni, de elmondom, én miért nem ezt csináltam volna:
- az SH-13 a Bill Lawrence L500-XL koppintása, de nekem az 'eredeti' sem jön be (pedig volt 2x is), pláne hársban, mint a tiéd, szerintem visítani fog, mélye nem sok lesz... (mahagóniban lehet, hogy használnám)
- gondolom újonnan rendelted őket, tehát kb. 50 ezer forint. Namármost, a gitár értéke is kb. ennyi. Hát, én inkább a gitárt cseréltem volna le, vagy, ha ragaszkodsz hozzá, akkor használt pickupokkal lenne gazdaságosabb a tuning. Ha bejönnek a pickupok, és nem akarod eladni a gitárt, akkor elmegy a dolog, de különben buksz rajta rendesen. (a két pickupot ha eladod holnap, összesen 30 ezerért se nagyon kapkodnának értük)
Akitől rendelted, annak 'igaza van', ez így elég érdekes dolog... én biztosan először csak a híd pickupot cseréltem volna egy jóféle használtra, 10-15 ezer forint, aztán kiderül, hogy van-e értelme továbblépni...
Tudom, sokan félnek a használt cuccoktól, de én simán eladnám az RG270-et, plusz még rá az ötvenes, és használt, japán RG550-et is ki lehetne fogni annyiért, ami alapból sokkal jobb, és tényleg érdemes fejlesztgetni...
De ettől függetlenül, természetesen sok szerencsét kívánok a választásodhoz, mert arra is van esély, hogy működni fog a dolog...
Figyu, ne ess kétségbe! Legfeljebb túladsz rajta, ha találsz majd jobbat, igaz kis veszteséggel, de ezt hívják tanulópénznek. Lehet ha egy tanárhoz elmentél volna kioktatásra, az sem lenne olcsóbb kiadás...
Szal aludj nyugodtan inkább!
Rendeltem két hangszedőt az Ibanez RG270-es gitáromba(gyári pickupok vannak benne). Egy Seymour Duncan SH-13 Dimebucker híd pozícióba, és egy Seymour Duncan SH-8 invader-t nyaki pozícióba. Nem nagyon értek hozzájuk ,de azért ezt a kettőt választottam mert szeretnék egyfajta ütősebb, modernebb hangzást. Illetve neten nézegettem videókat, olvasgattam róluk ,így a hangjuk bejön és azt írják hogy "minden gitárba ajánlott/passzol". A SH-13-mat sok helyen hasonlítják az SH-8-ashoz ,csak keményebb és ütősebb hangja van(ezért gondoltam hogy inkább ezt a hídhoz, a bridge sh-8-as helyett). Ma érdeklődtem hogy mikor fog megérkezni a "rendelményem".A telefonba a faszi azt mondta ,hogy direkt emlékszik a rendelésemre, és "elég érdekes gitár lesz" ezzel a két pickuppal. Tudom ,hogy egy balfasz vagyok és késő már siránkozni, kérdezősködni fórumon ez ügyben(mivel a napokban fog megérkezni), de nyugtassatok meg hogy (nincs igaza ) jól választottam. Vagy ha van valakinek valami tapasztalata valamelyik pickuppal kapcsolatban az írna pársort róla? Mert érzem hogy amíg bele nem rakom őket és nem hallom hogyan szólnak a gitáromban addig nem fogok jól aludni...
A gyanta lejjebb van kb 1 mm-t.
A Watch My Dying-os Sanyinak megy a nyolchúros gepárdjába, és ott elég keményen adnak a hangszereknek.
így kicsit tovább marad szép, nem veri szét annyira a húr.