:)
A szűrést a kondi csinálja lényegében, az ellenállás csak biztosít egy kis plusz mélyátvitelt is, ettől kiegyenlítettebbnek tűnik.
Ha sok a magas, akkor kisebb kondival is lehet próbálkozni, kinek hogy jön be...
Na végre....
Merthogy faragtam az SX stratomba treble bleedet, de nagyon drasztikuli lett.
Ezek szerint a hiányzó ellenállás miatt.
Nem tudtam, hogy a poti ennyire fos, vagy miért nem jó.
A poti lineáris karakterisztikáját ,,görbiti" meg kicsit akkor az ellenállás?
Fain! Köszi Jorn bácsi, sokadszorra...
Vai bácsi kedvencei.És az enyém is!!! :)
Nekem lett mégegy garnitúra ezért adom el.Erős jelszint szuper hang!
Új ára : 28.000 / db.
Ár párban : 20.000 / db !!! Külön : 22.000 / db.
Érdeklődés telefonon: 06-70-221-50-90
Csere nem érdekel,megvan minden ami kell.
Az utóbbi 15 év óta a kábeleseket.
Előtte, vagy 20 évet kábel nélküli rendszerrel játszottam le, onnantól, amikor először megjelent világszerte és hazánkból is hozzá lehetett jutni.
Némelyik márka pici hegyet, magasat leharap, ezért, érdemes a drágábbat venni.
Én is így tettem az ultrabass Behringer 450W-os fejen, csak vasbilivel.
Nagyon imádom ezt a motyót komplett az 1200W-os hangfalával együtt, pedig előtte Gallien Backline 600 fejem volt. Abban is toroid volt, de ott eleve az egész erősítőt körbeveszi az 1mm vastag hengerelt, kemény vaslemezház.
Az enyém sincs alulméretezve,de szintén szór,ha közel megyek az erősítőhöz a gitárral,pedig még egy árnyékoló bili is van a toroidon.
Mondjuk tök jól szemlélteti a vasbili előnyét az,ha nincs rácsavarozva,megy az erősítő,és szép lassan húzom rá a toroidra az árnyékoló bilit.Ja,és a bili nem ér semmihez,ahogy teszem rá!
Ahogy minél többet takar el a bili a toroidból,úgy csökken a zaj,de persze teljesen zajtalan sose lesz.Mindenesetre drasztikus a zajkülönbség! És a bili aluból van,még jobb lenne vasból,mert akkor még inkább tudná árnyékolni a zavarokat.Majd csináltatok hozzá egy vasbilit valamikor...
Viszont ezek a zajok csak közvetlenül az erősítőhöz lépve vannak,ha hátrébb megyek,akkor szinte teljesen zajtalan a cucc.
Mindenesetre nem sok előnyét látom a toroidnak a lemezelt trafóhoz képest szórt mágneses térben.
Súlyban viszont igen.
engem inkább műveleti erősítőkről kérdezzél, de arra se biztos, hogy tudok válaszolni :)
tudtommal a primer oldalon szokott lenni a bizti, vagy a primer oldalon és máshol IS. de jöjjenek a hozzáértők :)
Na mindegy.
A lényeg, hogy megoldható. Majd kipróbálom. Igazából a DC-től kell tartanom, ha csövest építek.
A biztosítékot szerinted hová rakjam ? Valaki azt mondta hogy a trafó váltóáramú részébe, de nem tudom , a DC -be nem-e lenne jobb ?
pontosan, gondolom más megoldás nemigen van (hogy zajosabb lesz-e, nem tudom. egyébként a kondi értékének növelése csökkenti a zajt, de növeli csípést, ha rákerül a nagy DC.. (AC-t is jobban átviszi ugye). a jack plate-et is el lehet szigetelni valahogy biztos, műanyag házas aljzat nem tudom, odafér-e.
elsősorban DC ellen véd, AC áramütés hatását csak csökkenti. írnak erről is itt, meg itt, az egyik veszély ugye az elromlott (leginkább csöves) erősítő, aminél magas egyenfesz kikerülhet a kábelre, a másik, hogy a mikrofon és az erősítő között komoly potenciálkülönbség alakul ki.. hogy fázis kerüljön a gitárkábelre, az megin más..
én is csak most olvasom ezeket, régóta tudom, hogy vannak, de sose éreztem különösebben fontosnak, hogy leválasszam a húrjaim földelését a rendszerről.. (nemigen használok mikrofont, ha mégis, akkor is csak beszédre, és a tagok sírva könyörögnek, hogy hagyjam abba, csöves cuccom sincs, rossz cuccom sincs, stb :), szóval nem volt még gondom ezzel)
amire szintén felhívja a figyelmet a cikk: bizonyos gitároknál a húrok leválasztása még nem oldja meg a DC szigetelést,hiszen ott a jack plate, a fém potigombok, stb.. esetleg ezekre is érdemes lehet figyelni.
Iagzából semmihez, semminek nincs köze, alatta és fölötte si votlak hálózati frekvenciák, amelyik cég valamelyiket preferálta, az volt a "tuti"
AEG azt mondta legyen 50Hz! Westinghouse (nyilván ellenkezésből), hogy legyen 60Hz, mert az ívlámpa féyne azon jobb ...Tesla azt mondta 133 Hz, Edison meg, hoyg egyenáram ..pfff....
Az AEG meg a Westinghouse nagy cégek voltak, így aszaványosításnél nagyot nyomtak a latba ..
Japán ban kétféle frekvenciát is használnak ... Anno a Szu-ban meg a feszültségek tértek el, hol 220 V, hol 127 V ...
Nálunk meg annyi volt amennyi éppen, amíg nem stabilizálták 50 Hz-re ... Ezért nem lehetett pl. régen használni a külhonból behozott "motoros" órát ...
(egyébként nekem is van egy, nagyon fasza General electrik, Európai exportos, 50Hz-es, az USA-ból Te kivernéd rá tuti :D sak már megint késik vagy 2 órát, mert midnen nap van vagy 10 perc áramszünet ...)
50Hz-60Hz, egy kutya .... magyarázata tényleg van, de nem az, amire Te gondolsz ...
Csak mink nem vagyunk denevérek. USA-ban annak a 60HZ-nek biztosan van valami magyarázata, amiről nem tudunk, attól eltekintve, hogy a generátoraikból ered.
Nem a szűrésre akarok kilukadni, hanem még előtte azokra a hálózati trafóról jövő elektromágneses hullámokra, amik meg szórják a pickupokat X méter távolságban.
van rá párezerszer olcsóbb megoldás is: mondjuk 100K + X2-es kondi párhuzamosan, és ezen keresztül földelni a húrokat:link a linken 250K és 20nF van, a lényeg, hogy az ellenállás is, a kondi is (ezért X2) kibírja az esetleges hálózati feszültséget.
50->60Hz az kb. 3 félhang, de még így is csúnya lenne, ha egy 60 Hz-re tervezett szűrés egyáltalán nem működne 50Hz-en.. más kérdés, hogy a jelvezeték tapizásának ehhez semmi köze
DO NOT require : ez azért elég egyértelmű.
Nyilván a gitárgyártók is örülnek, megspórolhatják azt a 15cm vezetéket, illetve a forrasztását.
Jellemzően a hájgén EMG felhasználóknak nem az 50-60Hz búgással lesz a gondjuk, hanem a súgással, ami főleg a csöves előfokból jön...
Ha be van kötve, az sem baj, viszont nem igazán számít szerintem. De mivel tegnap is megbizsirkázott egy mikrofon, ezért ha EMG-m lenne, valszeg kikötném a húrföldelést... egy gonddal kevesebb az énekes-gitáros műfajban, pláne a hazai földelési viszonyok mellett... :)
Amennyivel sűrűbb, annyival arányosan alacsonyabbak is a csúcsok. Határozottan lehet érzékelni hagyományos lemezes trafónál. Toroidnál kevésbé.
Akkor lenne igazából itt nagy cumi, ha ott 100Hz-es lenne a hálózat.
Azok közül, ami hazánkban (is) népszerűek lettek az olcsóságuk miatt.
De, ne felejtsük el, hogy USA-ban a hálózati váltóáram 60Hz, ami %-ban lényegesen sűrűbb, mint az európai 50Hz! Ami azt jelenti, hogy az tesztjeik alapján, ami ott zajtalan (mert az erősítőik hálózati trafói kevésbé szórják meg a hangszerek pickupjait hálózati búgással) ebben az európai régióban ezek az amerikai hangszedők 10-15%-al zajosabbak, mint ott náluk.
A 18 év munkálkodásom alatt, legalább 80 darab EMG aktív pickupos hangszert kötöttem át teljes testelésesre, hogy európai szinten is zajtalan maradjon.
Tesó!
Ha kapok tőletek egy kib.szott jó felezhető passzív metálpickupot a Gibómba és beválik a menő cuccokkal szemben (500T, EMG 81, Seymour SH4), akkor oda raktok fel a neten zenekarostól, ahová akartok!
Hát srácok, én nem akarok vitatkozni, nem is teszem , csak annyit mondok inkább a gyártónak hiszek, ők csak tudják már, hogy mit adnak el és hogy kell bekötni, elvégre egy felső kategóriás aktív hangszedőről beszélünk, szal idézem mit írnak a földeléséről, és angolul, nehogy xarul fordítsak:
When installing EMG Active Pickups, DO NOT connect the bridge ground wire. This wire is usually soldered to a volume or tone control casing and goes to the bridge. This wire grounds the strings and uses them and your body as a shield against hum and buzz. It also creates a shock hazard. EMG Pickups are shielded internally and DO NOT require string grounding. This greatly reduces the possibility of reverse polarity shock from microphones and other equipment
Én hozzájárulok. Főleg ha később majd hozzá tudod adni a Youtube chanellem linkjét, egyelőre meg kell tanulnom zenével együtt játszani + normális (HD) webkamerát szereznem. Meg összeszedni egy zenekart/projektet.
Erősítők függvénye is a búgás, ha túl közel állunk hozzá.
Előnyösebbek, amiknek toroid hálózati trafójuk van és az egész erősítőt, alul, felül, oldalt vaslemez veszi körbe.
Akkor egyelőre így marad, mert kell a gitár sűrgősen a srácnak:( Végülis azért hozta el, mert búgott a Gibson, ha hozzáért a coverhoz---fordítva kötötte be valaki. Kössz a tanácsot.
Wilkinson bridge és Gibson Classic57 neck-et házasított már valaki össze? (nikkel fedős mindkettő) A közép állásban fázisban kioltják egymást---nix mély. Mit lehet tenni? Megfordítani nem lehet a kivezetését egyiknek sem mert akkor a melegpont rákerül a coverre és búgni fog.
Mellesleg tökéletesen zajtalan sosem lesz akkor sem.
Mellesleg a legzajtalanabb hangszedő azok közül, amiket én kipróbáltam eddig, az az Evans. De ha odanyomom a CRT monitor arcába, akkor az is zajos lesz, persze mások már az erősítő 1m-es közelében is búgnak, szóval erről ennyit...
A gyakori tévedés az, hogy a földet meg KELL szakítani aktívnál. Ez a tévedés. Gondolom a pongyola fordításokból fakad, angolul ott van a should, shall, need stb. magyarra sokszor kell-nek fordítják az összeset, hibásan.
Persze semmit sem kell, és pláne a zenélésben semmi sem fatális, hiszen nem fog senki sem meghalni tőle :)
Aki valamilyen okból SUBLIME hangszedőt használ, és hozzájárul ahhoz, hogy a honlapon a 'felhasználók/művészek' rovatba bekerüljön, kérem, hogy jelezze!
Köszönöm!
(Sajnos az aktív EMG-nél is) és bármilyen külön aktív áramkörösöknél is minden érinthető fémrészt közösíteni kell testpontra, hogy tökéletesen zajtalan legyen.
"aktív elektronikát pl nem szabad a húrlábakkal/tremolóval összekötni"
Ez egy tévhit. Az aktív nem igényli a húrok földelését, de semmi baja nem lesz, ha bekötve marad a földelés.
Az EMG-hez adott bekötési papírt el lehet olvasni, kb. ez van rajta.
Azért hasznos (de nem kötelező) leszedni a földelést a húrokról, mert ha a koncert helyszínén gond van a földeléssel, és mondjuk ráz a mikrofon(állvány), akkor kevésbé lesz fájdalmas a dolog, ha közben a húrokon keresztül nem földelődik a gitáros/énekes. Sajnos volt már pár ilyen halálos áramütés...
Persze passzívról is le lehet szedni a földelést, de ott a zaj miatt nem ajánlott.
Szóval semmi baja nem lesz az aktívnak, ha marad rajta a húrföldelés, de előnye, hogy nem igényli, elhagyható.
Elvétve nekem is sikerült úgy, de nehéz úgy pontosan ott tartani bal kézzel a kis satu olyan felületén, ahol fel tud rendesen feküdni a forfül szegecse és közben ugyanazzal a kézzel a kirnert is függőlegesen lehessen fogni.
Tök mindegy, hát nem?
Néha meg tudok reparálni kontakthibás potit, de, csak olyanoknál, amiknél az ellenállás felülthez a kivezető forfül, kis csőszegeccsel van megoldva.
Jól alátámasztva, egy kirnert rátartok és kis kalapáccsal óvatosan rákoppintok.
Két emberes a dolog, mert három kéz kell hozzá.
Nekem még most is van olyan hangszerem, amit 37 éven keresztül használtam, amivel sok ezer fellépésem volt, nem recsegnek a potijai, nem kontakthibásak, nem zajos és a pickupjaik sem vesztették el az energiájukat.
De, soha semmilyen más hangszerrel sem volt gondom, pedig ezen kívül, volt, vagy 8 más márka, amiket szintén hosszú, hosszú évekig használtam.
Ha a forrasztások rendben vannak, az egyetlen kritikus pont a hangszerekben a potik. Más alkatrész 1000000 évig sem megy tönkre.