A 179 meg túl olcsónak tűnik,tekintve, hogy egy DSL401 130-140 ezer. ..és igen persze más a 412 de ennek sincs oka szégyenkezni. :) Nekem akkor tetszett a legjobban a hangja amikor fűzve volt és nagyjából mindkét hangerőpoti fél állásban volt. De akkor iszonyat hangos volt. Kb mint az Orange-om félhangerőn. Namost azt még olyan hangerőn csak stúdióban használtam, meg talán egyszer egy nagy szabadtéri színpadon. Gondolom kisebb hangerőn jönnek a pedálok a képbe :)
Tényleg jó cucc, én is szerettem. A 240 sajna nem reális ár, én is buktam rendesen... De azért a BB sem szól úgy, mint egy fej-láda (4×12)!!! Jaja, és iszonyat hangos!
Ma volt szerencsém kipróbálni egy 1978-as JTM kombót. Le a kalappal, az úgy ahogy van akár pedálok nélkül is egy nagyon jó kombó. Tele erővel, dinamikával, igazi klasszikus. Ahogy elnéztem nem is egy túl drága dolog. Most 179-ért van fent azon a bizonyos gitár hirdetéses oldalon, bár túl olcsónak tűnik, reálisan 240 körül mehetnek. Ennyiért klasszikus Marshall hang nemigen van. Egy master poti elférne rajta ha az ember klubozni akar :) Bár lehet csak én nem értek hozzá... sőt biztos.
Ismerem a sztorit, nagyon gáz, de nagyon túl vagyunk biztosítva, nagyon kicsi az esélye, hogy így járunk. Én a Siemensnek dolgozom, itt kevesebb az éghető anyag a gépházban, mint a Vestasnál. Épp 2 hete voltam ilyen tűzoltós tréningen, mindenféle szart felgyújtottak, nekünk meg el kellett oltani, pl. gázt, folydékot, embert. Érdekes a helyzet, ha a gépházban ott üt ki a tűz, ahol a tűzoltó készülék és a menekülési útvonal (lefelé) van. Remélem soha sem kerülök ilyen helyzetbe. Van egy menekülő szett a gépházban, amivel le lehet ereszkedni kívül (beülő, alpinkötél, meg egy fékezve leeresztő: 0.9 m/s), de ha tűz van, akkor az alpinkötél is elég, meg lehet hogy pont a menekülőnyílásnál van a tűz, inkább ejtőernyő kéne
Ilyen előfokcsövet próbáltatok már? "One of Stevie Ray Vaughn’s favorite tubes was the 5751 preamp tube. With 30% less amplification than a 12AX7, but 100% interchangeable, an amp using the 5751 preamp tube creates a creamier and smoother tone than with a 12AX7. If your amp has too much gain, the 5751 is the perfect choice to "calm" the amp down and get more break-up without all the volume."
Ez teljesen igaz.
A hozzászólásomból egyetlen dolgot tartok fenn továbbra is, mégpedig azt, hogy fejjel lefelé nyákba végfok csövet nem kellene tenni, nem olyan nagy dolog azt a sasszira tervezni.
Persze akkor nem ég el a nyák, és sokáig jó lesz az erősítő...
Az is más kérdés, hogy egyesek miért nem vigyáznak a cuccaikra?! A videón a háttérben ott van egy VS65R, ami valóban olyan állapotban van mintha új lenne, pedig már kb 17 éves.
Hát remélem.. Ettől eltekintve tökéletesen működik. Mondjuk nem először hallok ilyet. Amikor még CRT monitorom volt és a monitor felé fordultam a gitárral, akkor a hangszedők felvették az elektromos zajt, azt pont ilyen hangja volt.
Sziasztok!
Nos, van egy 'kis' problémám, mégpedig az, hogy hétvégén vettem használtan egy MB15-öst és itthon kiderült hogy néha zúg ha kicsit megkopogtatom.. Kipróbáltam persze mikor vettem, de akkor még nem tűnt fel. Reklamálhatnék neki, de már késő, meg végül is egy 20assal olcsóbban vettem meg mint az új ára.. Ő azt mondta, hogy sosem volt szétszedve, meg alig használta stb.. De persze mondani mindent lehet. Ebből a hibából kiindulva meg szerintem tuti történt valami amit nem akart elárulni. Balhézni meg nincs kedvem, úgyhogy inkább megcsináltatnám, talán nincs akkora baja.
Fel is vettem videóra a zúgást, hátha van valakinek valami ötlete. Ha a treble-t növelem akkor hangosodik a zúgás.
Szerintem meg a hangnak kéne számítani...
Az én erősítőm is tele van nyákkal, dióda is biztosan van benne, cső is akad rajta.
De őszintén szólva szarok bele, a hangja (és a szolgáltatásai) kárpótol mindenért, immáron több mint 6 éve, hibátlanul.
A kis pedálok is tele vannak diódákkal, mégis rengeteg gitáros használja, csöves cuccokkal.
Hol van ezek után értelme "tisztán csöves jelútról" meg akármiről beszélni.
Ez a fórum tök jó az ilyen mumus gyártásban, meg túlmisztifikálásban...
Csak a hang számít, persze itt lassan a legkevésbé az...
Nekem nagyon tetszik a 2555 hang, a DSL is jól szól, ha jól van beállítva, A JVM410 narancs vagy jól meghajtott zöld állásban szintén nagyon tetszett, de ha csak egy maradhatna, az a 2203-2204 lenne. Azt is el tudom fogadni, hogy valakinek a JCM900 sorozatból kerül ki a kedvence, de az illetőnek a 900 mellé odatennék egy Silvert vagy egy 2203 fejet és újra megkérdezném :)
Az öreg fejek mind jók, egyszerűen azért, mert évtizedekig olyan cuccokkal vettek fel minden olyan zenét, amit szeretek és ez van beégve a fülembe, ezt keresem mindenhol. Lehet, ha a Led Zeppelin, az AC-DC, a GN'R, stb valami tranyós alappal játszotta volna fel ugyanezeket a zenéket, akkor most azt a tranyós hangot keresnék sokan.
Ha 100-ig kéne Marshallt választanom, akkor nem vennék, ha 150-ig, akkor DSL50/DSL100, ha 200-ig, akkor várnék egy 2204-2203-ra, hátha annyiért kiszórja valaki, ha 250-ig mehetnék, akkor ugyanez vagy 1987RI. Ha még több pénzem lenne, akkor keresnék egy Silver fejet, de csak ha már van 800-asom
Én nem azt akartam elérni, hogy veled szemben nekem legyen igazam, egész más bajom volt a cikkel, de ez így sokkal árnyaltabb, mint az első beírásod ezzel kapcsolatban. Olvasd el az első és a mostani beírásodat egymás után és érteni fogod, mi volt a bajom. A másik, hogy ismerem a hozzáállásodat a 800 master volume utáni cuccokról és nem biztos, hogy tőled kérnék tanácsot ezekről
písz
Gondolom van mindenféle, nyákos , nem-nyákos.
Mindenki olyat vesz amilyet akar, vagy amire van pénze.
2013-11-11 16:20 |
#67054
A probléma talán ott lehet, hogy minden cég spórol illetve nem fejleszt normálisan.
De azért a nyákba tett végfokcső azért kicsit ciki szerintem, főleg fejjel lefelé zárt házban. Persze a hang kárpótol, de ez a sok-sok évvel ezelőtt gyártottakra vonatkozik.
Diódakása?
Nos igen, az.
Nem vitázni akarok, ezek a tények és ennek nem feltétlenül örül mindenki vakon.
pár évvel ezelőtt még élvezetes, építő jellegű hozzászólásokat olvastam itt, sőt vásárlás előtti segítséget is kaptam, sőőőőt még a cuccom egykori tulajával is megismerkedhettem... és mi maradt mára? Vízszintes bemenet kuka, nyák - áááh, dióda - fúj. Szinte csak a szemetekkel hallotok... Tisztelet a kivételnek. Aki "munkaeszköznek" használja ezeket a kiváló cuccokat ne adj' Isten hétről hétre valami színpadon (ez ma már nagy szó) azt hiszem igencsak meg van velük elégedve. Jónapot.
Az utolsó bekezdésedre is azt kell mondjam, hogy akkor van közük egymáshoz.
Szerintem 800 nélkül nem lett volna silver család, mivel az volt a donor. Nem úgy született a silver, hogy a Marshall cég egész fejlesztőcsapatát kitették és szereztek a Holdról egy új gárdát, akik még hírből sem hallottak a 800-ról és megkérték őket, hogy fejlesszenek egy kétcsatornás fullcsöves brit gitárerősítőt
Az, hogy vannak különbségek, meg a világ legtermészetesebb dolga. Ha nem lenne, akkor az is 800 lenne.
Amúgy az eredeti kérdésem arra irányult, hogy a cikk szerintem itt téved:
"Úgy tűnik, hogy a 2555 típus számot csupán marketing meggondolásokból tartották meg, ugyanis a JCM Slash 2555SL valójában a JCM 800-ból alakult ki, mely 1996-ban lett az első Marshall "signature" erősítő."
Mert a típusszám nem marketing fogás volt, hanem azért lett ez a típusszáma, mert ugyanaz a cucc, nevezetesen a 87-ben gyártott Silver Jubilee 100 wattos fej. Azért, mert pl. más gyártótól jön a trafó, meg más színű a huzat meg az előlap, nem szoktak új típusszámot adni. Már bánom, hogy bekérdeztem erre, vagy inkább azt bánom, hogy pont a Mákos látta meg.
Nem folynék bele,de szerintem a kapcsolási rajz különbözőségeire akart Mákos rávilágítani.
Vagy nem. :)
De ha megnézel egy Soldano SLO,egy Mesa Recto vagy egy Framus Cobra/Dragon erősítőt,azok lényegében ugyanarra az alap kapcsolásra felépített erősítők. A fejlesztések jól láthatóak közöttük,ami némileg hangban is visszaköszön persze,de az alap sematika,az ugyanaz.
Mit cáfoltál meg? Semmit. Cáfold meg! Most az egyszer komolyan érdekel, hogy szerinted miért nincs semmi köze a 800-nak a Silverhez, illetve miért volt olyan fontos ezt ide befingani, mikor a kérdés nem is erre irányult (és akkor te emlegetsz színvonalat). Amúgy tudom, hogy tudsz kapcsolási rajzot értelmezni, nagyon ügyes vagy, de szerintem a Marshall evolúcióban teljesen kézenfekvő változások vannak a modellcsaládok közt az időben haladva, egyik a másikból következik. Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy a 80-as években betüremkedett a félvezető a gitárerősítőkbe, akkor pont a 800 futott, és a vízszintes bemenetes master lead után jött a split chanel a diódás vágással, utána meg a silver. Szerintem nagyon is van köze a két családnak, mert amikor a silver jubilee meg lett tervezve, akkor a kiindulási alap az előd volt, a 800. Miért nincs köze a Silvernek a 800-hoz, amikor egyértelmű, hogy egy 80-as évek közepe utáni 800-as split chanel (két csati, fullcső, a torzításhoz félvezetős segítség) után jött egy fejlesztés, amiből silver család lett (két csati, fullcső, a torzításra félvezető is dolgozik). Az egyéb paramétereket lehetne ecsetelni, de ez a lényeg. Mindkettő nyákos, EL34-ECC83 szett van bennük, effekt loop is van mindkettőben. Persze, az előbbiben van rugós zengető, utóbbiban nincs, utóbbiban két gain állás van push-pull potival. Valószínűleg más alkatrészek, más gyártótól való trafók, stb, ebben te vagy jó. Pontosan az zajlott le az erősítők evolúciójában, ami az autóknál. Van egy modell, ami ha kifutó, akkor az az alapján fejlesztett utód kerül a piacra. Remélem érted a gondolatmenetet. Azért gondolod, hogy nincs közük egymáshoz, mert pl. más gyártótól vannak beszerezve bizonyos alkatrészek? Vagy mert más a hangjuk? Mire kell gondolni, amikor azt írod, semmi közük egymáshoz?
Ok, látom megint okos vagy. Olyat lehet, hogy ha mostantól itt kérdezek valamit, akkor te ne válaszolj? Ha csak te válaszolsz valamire, ahelyett inkább maradnék buta.
Vagy arra gondolsz, hogy a 2555-ben már van félvezető is a jelútban? A JCM800 Split Chanelben is van. Időrendben is utána következik. Az ötös Golfban még nem volt TSI motor, a hatosban már igen, úgyhogy szerinted a hatos Golfnak semmi köze az ötös Golfhoz?
A Marshall generációk sorában a JCM800 Master Volume, majd a Split Chanel után időrendben a Silver Jubilee érkezett, majd a JCM900 sorozat.
Csak van köze az adott családnak az elődjéhez, nemde? Mindig az elődöt fejlesztik, mint az autóknál. Ha semmi köze hozzá, akkor szerinted hogy volt?
Találtam egy írást a neten, amelyet nem igazán értek. A cikk Slash hangrendszerével foglalkozik, nem friss, tehát a 2555SL a téma. Szerintem hülyeséget írnak benne, segítsetek már légyszi'
Itt a cikk És ez a rész szerintem hülyeség:
"Slash alap erősítője a Marshall JCM 2555 Silver Jubilee 100 Wattos csöves fej volt, mely 1987-ben jelent meg és a Marshall erősítők, fennállásának, valamint Jim Marshall a zenei üzletben való munkásságának 25. évfordulójára adták ki. Ezt a modell Slash nagyon kedvelte, és úgy tűnt, hogy soha semmi máson nem is fog játszani.
Az 35. évfordulót a Marshall valami számára addig szokatlan dologgal kívánta ezúttal megünnepelni. Úgy döntöttek, hogy kiadják a 2555SL-t, egy Slash által javasolt és kedvelt új típust, mint a cég első Signature erősítőjét. Úgy tűnik, hogy a 2555 típus számot csupán marketing meggondolásokból tartották meg, ugyanis a JCM Slash 2555SL valójában a JCM 800-ból alakult ki, mely 1996-ban lett az első Marshall "signature" erősítő. Az első sorozat 1996-ban mindössze 3000 példányban készült."
Szerintem a 2555 Silver Jubilee valóban a JCM800-ból alakult ki 87-ben, abból meg a 2555SL 96-ban, tehát a Slash fej leginkább a Silver fejjel rokon (kb csak a borítás színe, az előlap színe meg a Slash logó jelent különbséget) és csak utána említhető, hogy a JCM800 fejlesztése, tehát teljesen logikus a típusszám megtartása. Neme?
Nyákra szerelt potik és bemenetek. 6 helyett 3 elko van a végfokban.
Egyébként a Silver Jubilee ugyan ez a felépítés, csak ott ez senkit nem zavar :DDDD
Van 4 grinbekk elado, 3 db 72-es, a negyedik 73-as, t1221 rla celestion 003-as membran minden. Az egyik javitva volt. Holnap jon kep is,de addig is lehet stipistopizni.
Marshall AVT150 előfokcsöves fej és lábkapcsoló eladó.
72.000Ft Marshall MG 412B láda üresen eladó
16.000Ft 4db Celestion G12T75 Régi cimkés még angol, hibátlan szóró eladó. darabja 15e egyben 50ezer
Ládával együtt 60ezer a fej és a láda egyben 125 ezer.
Budapest
csere nem köszi.
Marshall 1976-os vintage JMP 1960B láda szép állapotban eladó. Blackback G12M 25W 55Hz 16 ohmos eredeti hangszórókkal, a képeken mindent látni. Úgy szól ahogy egy ilyen ládának kell, eredeti kábelezés, nem volt megbontva! típusa 1984B, a száma 1071, ára 160.000ft, csere nem, további infó, képek emailben.
Szegény 800-as. Ilyen poti állások mellett nem csoda hogy borotvál... Ki az a süket aki egy 800-ast így állít be?!? Ha valamit nem kell rajta tolni, hát az a presence meg a treble.
Egyébként videókon számomra is tetszetős az AFD hangja. Bár kissé visszetart tőle, hogy sokat tapasztalt, jó ízlésű kollégák gyűjteményéből elég gyorsan kifázott ez a típus.
Ettől függetlenül azért én is szívesen futnék pár próba kört vele :))
Itt mindkettő világbajnok, de kérdésem, hogy élőben is faszányos a hang, vagy visít mint a vettmalac? Ez nem rosszindulatú kérdés, hanem tapasztalatot kérdezek.