most gondolkodok: amit leírtál, abból nekem az jön le, hogy akár egyszerre lehet a keverőbe és erősítőre küldeni a hangot?
nézem a line6 oldalát, de olyan miniatűr képet tettek be, hogy nem lehet látni
ha kombóra kötöd, akkor a normál inputba vagy a loopba, hogy a kombó előfokát kikerüljük? meg azon is gondolkodtam,hogy a pod-nak sztereo kimenete van, azt hogyan lehet rákötni egy kombó loopjára? mert amikkel eddig találkoztam, mindnél csak 1 send volt és 1 return 2 kábel nem megy be egy lyukba
Bocsánat, akkor a probléma az én vinyómban van.))))
No szóval az XT- Live és az X3 méginkább ól használható élőben is. Legjobban a közönségnek jó mert ők vonalból hallgatják, cd minőségben, de mi gitárosok vagyunk és gitárhang (és itt elsősorban a torzitós hangokra gondolok, ) nem szól szépen kontrollból, akármilyen jó minőségü is az, és hát sokszor játszunk olyan helyen ahol a kontroll némi kivánnivalót hagy maga után, így leginkább a saját erősítőre kötést javallanám, ami ha csöves akkor a legjobb. Nyilván akkor kapunk leginkább „pedálhangot” ha élő használatnál egyszerüen kikapcsoljuk a hangfalszimulátort. Bár sokan szeretik használni ilyenkor is, amit meg tudok érteni mert még kombóra kötve is jól tud szólni szimulációval. Itt csak azt kell szem előtt tartani hogy a hangerő növelésével a z eq is megváltozik amivel a szimuláció „digitális” volta is felerősödhet és ilyenkor hallhatóak lehetnek mély kiírthatlan basszus bebúgások. Ez helytől is függ annak akusztikájától, illetve a hangerőtől. Ez talán ellensúlyozható azzal hogy olyan hangfalszimulációt választunk ami megfelel az általunk használtnak. Illetve ezek ellen a káros eq szétesések ellen lehet védekezni még az output selectnél is ahol kiválasztod mondjuk hogy te a combo fronton akarod használni és ott is tudod globálisan le meg fel tekerni a basszust a közepet is (hogy hol vágjon) és a magasat. És ezzel is hatékonyan vehetjük el a szimuláció kellemetlen mellékhatásait ami (még1x mondom) nem minden körülmény között jelentkezik.
Ha minden nem nyugtatna meg akkor élő használatnál 1xüen ki kell kacsolni a szimulációt és így biztos a siker. Ha kikapcsolod akkor viszon lehetséges hogy a többi beállításon is korrigálni kell, itt főleg mondjuk a választott erősítő eq beállításaira gondolok.
Jó cucc, és remekül lehet használni csak foglalkozni kell vele. Ha egyszer ráérzel az ízére hogy hol kell ezeket állítgatni akkor már könyen megy a dolog.
Birta Mikit már kérdeztem, de itt is próbálkozok:
akinek volt már xt liveja, koncerten hogyan használta? vonalból, vagy erősítővel csak az effekteket vagy erősítővel az erősítőmodellekkel együtt?
a youtube-on talált hangminták nagyon tetszenek, de szeretném tudni, hogy mennyire használható élőben, mielőtt veszek
egyet
Biztos van benne hasonló, mert a minták között volt egy oktáv/reverb cucc is, ami nagyon tetszett. Az extra lehetőségekről nem is beszélve (párhuzamos kapcsolás, programozható effekt loop, tehát torzítók az erősítő elé, mod-ok effekt loopban).
Hát igen, a deley és reverb mindig megy, tehát kettő már elhasználódott. Lenne egy kórus és 2 tremolo, ez további egy lehetőség (egyszerre úgysem kell), egy meg maradna a torzítóknak és a boosternek, tiszta hangszín emelésre, ezek sem kellenek egyszerre. Tehát végülis elég, az oktávert nem találom a cuccban, de lehet, hogy csak valami más neve van....
Ja, asszem én is beújítok egyet :). Pedig az X3Pro két hét múlva itt lenne...
A négy "pedál" is elég lenne neked, mert másik nótánál át tudsz váltani egy másik "pedálboard"-ra. Vagy expression pedált használsz, és arra fel tudod "programozni" a hangerőt, vagy a wah (Q filtert) is.
Hát igazán mozgatja az m13 a fantáziámat. Közben rájöttem, hogy nem is kell a torzítós hangszínhez booster, hiszen egy másik gombra ugyanazt a torzítót is beprogramozhatom nagyobb hangerővel, és csak átkapcsolok rá... legalábbis úgy gondolom...
Na, azért a Boss pedálokat ne keverjük már ide :)... Azokból a régi OD és DS pedálok jók voltak, aztán azóta szinte semmi :( Nekem még az agyondicsért DD3 és társai sem tetszenek, delay-ből Ibanez AD9 volt a favorit.
Engem is nagyon zavar a digitális hangzás, de nem az erőstő és hangfal modellezés (níilván az is zavarna), mert engem zavar a digital boss pedálok hangja is (reverb, delay). A magas minőségű digit cuccok egyre jobbak, és bár nem próbáltam, de a line6 komoly delay és reverb cuccait mindenki dícséri. Na ha ezek vannak az m13-ban, akkor rényleg minden rendben lehet. SZóval nem önmagában a digitális világ a rossz, hanem a minőség, és lehet jó digit cucc is, és ezek szerint ilyen ez az m13 is.
Viszont ez tudod mit jelent? Hogy a pedálok modellezése "tökéletes", csak az erősítő/hangszóró modellezésen bukik meg nálad a digt cucc, ami természetesen nem meglepő.
Nekem is pont ez volt a problémám a POD sorozattal, hogy stúdióban/fülesen nagyon jól szól (ha valaki tudja mit akar), de élőben egyszerűen nem lehetett normálisan kihangosítani... Valószínüleg Te is ezt nevezed digit hangnak, ha rádugod a procit a jó ki csöves cuccodra, egyből veszít a dinamikából és jön a zizzes furcsa hangkép (amin a hangfal szimuláció kikapcsolása/módosítása sem segít).
Ezért "lehet" jó az M13, mert nincs benne semmi erősítő/hangfal szimuláció, hanem az ember a jól megszokott cuccára köti rá és élvezi a HANG-ot.
Szerintem is. Bekapcsoltam a tubescreamer-ét, aztán a kasledert, és röhögtem, hogy mekkora a hasonlóság, ha nem ugyan az... Bekulelás. És ja. Marad a gitárhang, ez az ami nagyon tetszik benne.
Hát ha jól értem, akkor 12 féle effektet lehet a 12 gombra programozni tetszőleges helyre (olyan, mintha 12 pedálod lenne), de csak 4-et lehet egyszerre bekapcsolni.
igen de itt valahogy még nem teljesen értem hogy hogy ez csak egy beállítás és mind a 4 csoportba 3 pedál van amihez mindig más osztható be és állitólag ezek a beosztások "lapozhatóak" új beosztásokra a lehetőségek tárháza elég nagy
Use Chorus/Delay and turn off the chorus. The delay settings will be saved.
Also, you should know that the cabinet tuning feature does not work. Both of these bugs were reported over a year ago. Line6 is supposed to have a software update at some time to fix these issues...
Hát kicsit utána néztem ennek a cuccnak, kis híján jó lenne nekem, 12 választási lehetőség oké lenne, de kellene 6 effekt sorba kötve. Meg úgy nézem, hogy nincs benne oktáver... Na line6, majd a következő pedál biztos bejön nekem is. Most úgyis haragszom rájuk a pocket pod miatt....
Most átgondoltam, én sem használok egyszerre 4-nél többet, de 4-et egyszerre gyakran. Nem értem, hogy miért nem tették lehetővé, hogy több lehetőség legyen. Én pl. nem használok kompresszort, de aki használna, már alig maradna lehetősége.
Egy delay és reverb állandó használat mellett is kész, maradt két választás. Miki is néha olyan űrhangokat hozott ki a korábbi cuccából, hogy 4 effekt együtt biztos nem tudja megcsinálni....
Mivel erősítőre dugod rá, így lehet torzító ne is kell. Nekem hurokban van a kasleder booster, meg a dlt8. De nem nagyon hsználom. Egy dalban max reverb, delej, és torz kell, ha nagyon elborulok, akkor még egy chorus, vagy valami más mod effekt. Ettől minek több? Hova? Annak tényleg egy multi kell.
Harry, ez az m13 tényleg olyan, mintha lenne egy halom kispedálom, aztán úgy rakosgatom össze őket, ahogy akarom? Figyelembe véve a kispedálok árait, az enyéimből símán vehetnék egy ilyet... Hol lehet a hangmintádat meghallgatni? Mit értenek azon, hogy egyszerre 4 effekt szólhat? Tehát pl. egy compressor, torzító, tremolo, delay, reverb, booster (ez 6) már nem működik??
Valóban öregszem, de a többi line6-et a mai napig nem szeretem. Legalábbis a multijait. Nekem a digit az digit. Az M13-al viszont megtört a Line6 undorom. Végül is csak DL4, DM4, FM!, MM4, Verbzillat tették egy dobozba. Azokat, amik egyébként is etalonok.
Gondoltam, hogy ez történt, de mikor az átépítést említetted, én alapértelmezésben azt hittem, hogy Tiborhoz vitted, ott pedig elvileg nem lehet ilyen probléma (max. nem készül el időre :).
A pocket podot próbáltam már korábban is és tetszik a hangja, befér a gitártokba (!) és itthoni felvételekre illetve olyan próbákra ahol van PA, tökéletes. Nincs cipekedés.
Éreztem, hogy valami nem kerek... Azért persze érdekel, hogy mi lett vele, ha majd túljutottál a dolgon. Persze tippjeim vannak... (eltört/betörtek a mesterhez, stb). Amikor nekem valami nagyon nem akar összejönni, próbálok belenyugodni, hogy így kellett lennie. Minden vég, valaminek a kezdete is egyben.
Nem mondod Miki, hogy vettél te is egy M13-at?
Mi a véleményed róla?
Nekem olyan szinten bevállt, hogy mentek a kispedálok. Kivétel a kaslederek, de az is csak megszokásból maradt No Digit hang!!!
A variaxal el sem merem mondani mi lett. Lényeg ohgy nincs már variaxom. Van akusztikusom bassusom és egy squierem strató kínai amiben holnaptól ha minden igaz újra a Joe Bardenek lesznek, és tervbe van véve egy japán fernandes strató ha ez nem jönne össze akkor a Medgyóval csináltatok egy hangszert ami évek mint tudjuk de ha egyszer kész lez...
A Variaxom sajnos már nincs meg, de remek jó cuccnak rartom!
Ha minden igaz a POD X3 Live holnap megy el.
Ellenben én beújitottam egy M13 stom box modelert, és egy pocket podot.
Még csak most ismerkedem velük.
Semmit sem kell kicserélni rajta, jó, ahogy van. Érdemes venni ilyet, az elektronikája teljesen a 700-asé, a nyaka kényelmes, pontos, csak jót tudok róla mondani.
Köszönöm az infokat. Igazából egy jó hangú tiszta csati kellene, nekem meg valamai rockos torz, ja meg egy halom effect....szval nem metálra kéne. De ki kellene próbálni mit lehet belőle kihozni egy telével:P. De nekem még mindig gyanús az ára tuti nincs benne semmi cheat??
Hello!
Erősen gondolkodom 1 variax 500-as gitáron. Minőségben mire számítsak? Hangoló kulcs, szemöldök csere? Ilyenekkel számoljak? Néztem még a 700-ast is, de nekem nem kell tremoló, meg annyit azért nem adnék ki rá. Meg nem is első számú hangszernek kéne. Na szóval érdemes szerintetek 1 500-ast venni? Néztem, hogy Birta Miki is ilyet használ vagy használt, uh gondolom szar nem lehet.
Nem biztos, mert nekem régebben jól működött, el tudtam menteni néhány hangszínt, és azok most is stabilak. De az újabb mentéseimnél a delayt akárhová állítom, átkapcsolom a másik hangszínre, átveszi annak a delay beállítását. Sem az 1.0 sem az 1.05 változata nem jó a vyzexnek
Nem tudom, hogy valaki pocket podot programozott-e, de nekem az a bajom, hogy ha beállítom a delay effektet az egyes hangokhoz, és benyomom a sync-et is kétszer, addig jegyzi csak meg a dobozka a delay beállítást, amíg egyszer ki nem kapcsolom. Utána mindegyik általam programozott hangnak egyforma lesz a delay adata (a régebben programozott és a gyárilag programozott hangok megőrződnek), és ha újra nyitom a vyzexet, akkor a virtuális potik úgy állank, ahogy lementettem őket, csak nem úgy szól... Nem tudok rájönni, hogy mit kéne csinálni... Valakinek van ötlete? Érthetően írtam le?
Hali!
Eladó egy Line6 Toneport UX2. Gitárerősítőmodellek , basszmodellek, ének-előfokok , effektek stb...
Két mikrofonbemenet a gitáron kívül, fantomtáp is van. Természetesen van hozzá a szoftver, meg egy ableton live4 is. De minden eddig próbált felvevőprogival kompatibilis volt. Dobozában!
Ár: 20000Ft!!!
Netem átmenetileg nincs így csak telefon: 0670 3898 346