Egy kis hangminta az eladó sorban lévő KK2203omhoz. Ösz visz másfél óra volt a rögzítés szóval nem egy nagy "was ist das" szobai körülmények között, volume kb. 1-esen :)
Minden trafó meg van tekerve...
Amúgy meg, ezeknek az öreg erősítőknek szinte egészséges velejárója, ha újra van tekerve a trafója. Igazából nem baj, ha normális munkát végzett az, aki újratekerte.
Én pl úgy szoktam újratekerni a leégett trafókat, hogy még a vasakat is ugyanabban a sorrendben teszem vissza, ahogy voltak. Van olyan trafó, amin van valami felirat, vagy pecsét, és ilyenkor ugyanúgy ott lesz, ha összerakom
Persze más oka is van... A lemezek felületén van egy bevonat, ami elszigeteli a lemezeket egymástól, de mivel impregnálva is van, szétszedéskor ezt a bevonatot könnyű megsérteni, de ha ugyanúgy rakom össze, ahogy volt, akkor nincs vele gond.
Eladó egy 1978-as gyártású négy bemenetes non-master volume 50 wattos Marshall fej (1987 Mk II). Tökéletes eredeti állapotban, a korának megfelelo, de nagyon megkímélt külsovel. Belül teljesen eredeti, hangra plexi-tol az AC-DC ig. 4-8-16 ohm, eredeti váltó bütyökkel, és tápkábellel. Csere nem érdekel.
Marshall Mosfet Lead 100 - a cég első tranzisztoros feje, a JCM800 solid-state változatat, jó minőségű Mos-fet tranzisztorokkal ELADÓ. Irányár: 75e Ft, érd: medves.d@gmail.com
A számgépem szarakodott azért ment még1x.Nekem a gitárom 13éve van meg,halottam nyílván előtte utána,szerintem nagycsodák nincsennek,és nem ezen múlik.Ha valaki hisz benne és hallja tegyükfel,akkor neki megérhette talán.Azért egy vakpróbára kíváncsi lennék.
Vagy jobb a hallásom?
Nyilván te nem hallottad előtte utána...
Nekem viszont már 8 éve ez az egy gitárom van (erősítő oldalról sem történt évek óta változás), hidd el észreveszem ha megváltozik a hangja.
Az "én kezemben" a bronztőke jobban kitartott, hosszabban lecsengő hangot jelentett
Nem tudtam hogy a kezemen is múlik
Sőt sok minden más is másabb lett a gitáron.
.Itt mondjuk jó nagy pofára esés van,mert mindenki az átmenő nyakasat favorizálta,meg a bronztőke ilyen meg olyan fasza.Én beleraktam az enyémbe,semmi nagy csoda,semmi.
Szerintem egy a lényeg,kinek a kezében van a gitár,ez az egy dolog amit nem tudtak megcáfolni,a többi dolog izlés kérdése.(erősítő,láda effekt,stb.....
Az hogy hogy szól valami az egy dolog, de az érzés legalább olyan fontos. Kell e küzdeni, úgy reagál e, stb. Szerencsés az építő aki gitározik is, mert könnyebben szót ért ezekről a dolgokról a vásárlóval, de alapvetően "magára" építi a cuccot, aztán ez vagy másnak is bejön vagy nem. Ha nem gitározik, akkor meg kellenek a lelkes segítők.
-"Hand made in England" nem egy futószalagos tucat-kacat
- a modell már nincsen gyártásban én nem is lesz
- 100%-os gyári állapot + garancia (2012 augusztusában volt vételezve)
- + védőhuzat
Najó, de (mintegy mellesleg) neked olyan füled van, hogy szinte "légvédelmi radart" is lehetne rá "telepíteni". Biztos, hogy nem csak az enyémnél jobb a hallásod.
Egyszerűen van néhány irigy faszfej akinek bassza a csőrét, ha viszed valamire az életben.
Minél több ilyen faszfej szól be, annál sikeresebbnek számítasz :)
Teljesen igazad van.
Aki megkérdőjelezi a hozzáértésedet, az eleve kapufát lő...
Nem nyalizni akarok, de szerintem itthon nagyon magasra tetted a mércét, de ott van például szegény megboldogult Jim Marshall. Tudomásom szerint Ő is dobos volt, mint ahogy Te is. Tehát, nem kell feltétlenül gitározni egy erősítőépítőnek, bár én élvezem a tesztelés részét is, amikor nekiállok bejátszani egy szűz fejet
Eleve az kapufa, hogy szükséges a gitározni tudás az építéshez.
Mert én mondjuk nem tudok gitározni.
Viszont sokan se gitározni, se építeni nem tudnak.
Viszont akkora pofájuk van, hogy nem fér rá a monitorra :)
Természetesen nem arra a prózai tényre gondoltam, hogy az emberi fül egy adott hang hosszúságát jobban meg tudná állapítani mint egy objektív mérés/mérőműszer.
Az emberi fülnek is van egy érzékelési küszöbszintje, "vételi" frekvenciatartománya.
Lehet hogy a mérőműszer azt a hangot is méri, illetve beszámítja a hangkitartásba, ami már az emberi fül számára nem hallható.
Ez már kicsit meg is döntené az egészet (persze nem tudom hogy ez így van-e), mivel a hangszer hangja valahol a fülnek készül, az végfelhasználó legyen az élő vagy felvett zene a végén mindig a fül van. Senki sem zenél műszereknek :)
Szerintem egyébként már csak azért is biztos, hogy a mérési módszer nem jó, mivel a következtetés maga rossz, illetve túlzottam messzemenő...
Túl sok szempont nem lett figyelembe véve.
Az egyik kolléga által említett sima tremoló blokk csere s akkora változást eredményezett pl az én gitáromban, hogy azt előtte elképzelni sem tudtam.
És akkor ott vannak még olyan megfoghatatlan(nak tűnő) dolgok, mint a játékérzet, dinamika, hangindulás stb. Felvételen sok minden nem jön át, meg maga a felvétel is szubjektív sok szempontból, viszont élő játék folyamán maga a zenész is sok dolgot érzékel, ami miatt egy hangszer mellett leteszi a voksát. Vagy adott esetben dönt húr és húr között stb. Ezek egy felvételen, vagy egy műszeren sohasem jönnek át. Pedig szerintem ezek a legfontosabbak.
Maga az egész indíttatás elhibázott egyébként :)
Megtalálni a legjobbat? Olyan ez mint a legfinomabb gyümölcs, vagy a legjobb autó vagy ilyesmi...
TAD 5881/ 6L6 Selected sosem használt cső eladó. Marshall feliratos, vadi új. quadba/párba válogatva.3000/db
FIGYELEM!!!!!
Marshall JMP Superbass Klón eladó. Hand wired. 100W. Új állapotban, új csövekkel.
Kb 20 órát ment a fej. Nagyon jól szól. Ahogy egy JMP-nek szólni kell.
1 CSAK 155.000
Marshall VBC810 Basszus láda eladó, 640 Watt, 8x10" hangszóró, 4 Ohm
Falbontó torony!! Külseje megszakadva de műszakilag hibátlan. Eredeti minden, nem buherált. Maga a ROCK!
169.000 FT ( bolti ára 400ezer fölött)
Ezt szállítani nemtudom így Fehérváron lehet átvenni.
Azért ez nem ilyen egyszerű szerintem. A mérőműszerek objektív eredményt mutatnak, a hallás meg baromira szubjektív, gyakorlatilag az agyban válik egy képzetté a füllel detektált hang. Meg sem a füled, sem az agyad nem spektrumanalizátor, meg oszcilloszkóp, meg trilliomod másodpercre mérő óra. A mérési módszer ettől lehetett rossz, de ha látom a műszeren, hogy van eltérés, viszont "nem hallom" (nem érzékelem), akkor jelentsem ki, hogy rossz a mérés, vagy keressek magyarázatot inkább arra, hogy én miért nem hallom? Magyarán mit viszonyítunk mihez az adatok kiértékelésekor...De ez az egész olyan ágyúval verébre dolog szerintem is. Valahogy nem tudom az egész tesztet elképzelni, mármint a vakteszt részét. Tehát adott egy gitárom, 3 féle nyak variációval, az 3 egymást követő hang. De hogy...van 3 gitár különböző nyakkal? Megette a fene, az már nem ugyanaz a hangszer amin csak a nyak változik. Penget, hallgat, szétfűrészel, megcsinál, penget, hallgat...? Túl sok idő telik el a hangok között, még denevér hallásúak sem tudnak detektálni semmi változást. Rögzítik a hangot? Megette a fene, a nüanszokat konzervált zenén "senki" nem hallja meg. Meg ki gondoskodik arról, hogy minden pengetés ugyanolyan erővel, ugyanabban a pozícióban a hangszedőkhöz viszonyítva....áh. Kamukéri vakablak az egész. Szerintem mindent a világon elosztott paraméterben kell nézni, minden egy rendszerben értelmezhető, csak úgy van értelme, nem koncentrált paraméterben, hogy azt mondom, ez csavaros ez meg átmenő nyakas ez ettől ilyen az meg attól amolyan. Frászt, trillió más paraméter van, ahogy egy telét sem lehet összehasonlítani egy sg-vel csak mert egyiknek ilyen a nyaka a másiknak olyan... Zs.
Viszont olyan teszt is van a YT-n, hogy kicserélik a tremoló tőkét rézre, és simán hallhatóan jobban szól.
Ilyen alapon ha semminek nincs hatása, akkor minden gitár ugyanúgy szólna.
"Egy amerikai hangszerész mester, R.M. Mottola végzett egy kutatást a nyakillesztéseket vizsgálva. Épített egy gitárt először neck-through, azaz a test teljes hosszában átmenő nyakkal. Ezután műszeres méréseket végeztek, spektrumanalízissel és teljesen jelanalizálással. Utána lefűrészelték a nyakat, elkészítették a nyak beeresztést és megcsinálták csavarozottan. Ismét mértek. Aztán legvégül beragasztották a nyakat és megint mértek.
A mérések azt igazolták, hogy a legenda, miszerint a ragasztott nyaknak hosszabb a sustainje (hangkitartása), mint a csavarozottnak, az átmenő nyaknak meg jobb mindkettőnél, érdekes módon épp visszájára fordult, a mért eredmények alapján a csavarozott nyaknál volt a leghosszabb hangkitartás.
Ezután emberekkel hallgattatták meg az egyes konstrukciók hangmintáit, anélkül, hogy tudták volna, melyiket hallják és ki kellett választaniuk, melyiket tartják a leghosszabb kitartásúnak. Nos, ez a teszt azzal a meglepő eredménnyel zárult, hogy nem tudtak különbséget tenni hallás után!
És tartok tőle, hogy jó néhány hasonló „vakteszt” szintén meglepő eredménnyel zárulna, azok az emberek, akik nagyon magabiztosan nyilatkoznak a témában megmondva a tutit, könnyen lehet, hogy elbuknának, ha ilyen módon kéne mondjuk megállapítani, melyik tremoló blokk van acélból, melyik rézből és melyik spiáterből vagy éppen sokrétegű poliészter lakkot kapott a gitár, vagy csak olajos-viaszos kezelést, pedig bizton állítják, hogy az egész másképp szól..."
Nekem is volt 100-as JCM800 Sb.
Basszusgitárhoz egészen kiváló! Modernebb sound jóval mint a JMP Super Bass.
Viszont semmi nincs a hagyományos Marshall crunch-ból benne!!!
Rettenetes rondán torzít, és azt is csak ha már rég leadta a full teljesítményét (Ami nem kevés...:))
Gitárhoz pedálokkal jól hazsnálható, de azért picit érződik rajta hogy basszus lom:)
Igen,nekem volt.Volt 50w és 100w is.Nagyon állat cucc.A 100-as nak iszonyat dinamikája van,az egyik legdinamikusabb cucc szerintem.Egy kicsit fapados,nem tud túl sokat,de azt nagyon.Bátran merem ajánlani.
-"Hand made in England" nem egy futószalagos tucat-kacat
- a modell már nincsen gyártásban én nem is lesz
- 100%-os gyári állapot + garancia (2012 augusztusában volt vételezve)
- + védőhuzat
Árajánlatokat e-mailen, csere sajnos nem játszik nagy a "pénzetlenség" :-\
A fender gitárok és annak követői, többek között a méregdrága Suhr, és még sorolhatnám, ezt a "szar" konstrukciót részesítik előnyben.
A fender és a gibson óta rengetegen újítgatnak, és olyan technológiákat vetnek be, mintha csak az űrbe akarnák kilőni, és mégis a hangjuk nem lesz olyan népszerű, mint a fender-é vagy gibson-é.
Ebben az egyserűségem rejlik a telecasternek is a varázsa, amit semmilyen más agyon fejlesztett hangszer sem tud hozni.
Felesleges erről vitázzunk, mert gyerekes a megállapítás, és a történelem nem téged igazol. Az, hogy miylen fejlesztések lehettek volna, és mennyivel jobbak a msotani modernebb hangszerek, ezeket egyáltalán nem osztom, azok után, hogy volt kb 82db gitárom az Aria-tól az egymillás PRS ig, nagyon sok minden.
Ennyi erővel a szüleinket is arcul köphetnénk, hogy "apa a te korodban még nem tudtál okostelefonon érintőképernyőt nyomogatni, szar Csepel bringával jártál, és csak kőbányait ihattál, mert csak az volt, nem beszélve a vasfüggönyről."
mea culpa, de azért adtam el egy egy vintage japán sg kopimat, mert féltem hogy letöröm a fejét.
egyszerűen a biztonságérzés a fender nyak-fejtől adott nálam.
eközben gibson hangszedőket használtam már nem egyszer, P90 meg humbuck is, soha le nem cseréltem onnan őket. gyári gibson-ból kihekkeltek - mert megtáltosodtak tőlük még a a 10 évnél fiatalabb squier-ek is.
bocs az offért
Milyen igaz.
A Les Paul is ugye egy szar konstrukció, a szögben lévő fej miatt, amire ha nem vigyázol, könnyen törik. Szar is az egész ugye, meg alapból dobálni kell a hangszert.
az hogy azt mondom hogy **ar konstrukció nem negatív kritika, hanem tény amit el kell fogadni
te is tudod, én is tudom
hogy csak egy példát említsünk csavaros nyak, ami tudjuk jól hogy a sorozatgyártás miatt volt fő szempont
és azt is tudjuk hogy nem jó dolog, de ettől lesz többek között olyan a hangja amilyen
én nem azt mondtam hogy nem szeretem a fender húrhangot hát már hogyne szeretném azon játszott az egyik kedvencem is
csak annyit hogy ha nem a profit lett volna a cél és kijön egy gitár a fender előtt ami jobb konstrukció akkor most az lenne mindenkinek a szeme előtt hogy abrakadabra meg ú az abrakadabra sound nem pedig a fender
azt meg természetesen mindenki tudja, hogy ha hátat fordít a sok megfejtő nem tudja megmondani hogy mi szól, egy tönk vagy egy gitár :)
Haver, veled nem érdemes kommunikálni. Akkor sokan melléfogtak ezekkel a cuccokkal és többmillió ember szop, mert szar cuccok ezek. Ki vagy te?! Részemről hiteltelen vagy, veled nem érdemes foglalkozni.
Ez nagyon szubjektív megítélés a részedről.
Én a voxról mondhatnám ugyan ezt, mert eddig kb 3 x próbálkoztam vele, de valahogy a kávédaráló jobban kielégített volna, mint a Vox, de ugyebár ez megint csak szubjektív.
Objektíven talán az építők tudnának róla nyilatkozni ( Raul, Mákos, Greg, stb)
Viszont akibe szorult némi alázat, az egy -és itt a voxra is gondolok,- történelmet írt cuccról nem nyilatkozik negatívan, még ha vannak konstrukciós hibái is.
Szerintem mindenki gitározzon, és ahogy egyre jobban elmélyed benne, egyre inkább le is szarja, hogy mi van ráírva. Inspiráljon, a közönség úgyis leszarja, milyen a "szándod". Csak azt a pár "megfejtőt, okoskodót, "hova tegyem a fejemet a ládán, hogy jól nézzen ki, előre vagy hátra?" fickót fogja érdekelni, hogy legyen mit csacsogni egy kellőképpen szakmaiatlan és etikátlanul kommunikáló fórumon.
már ne is haragudj de a fender a leg**arabb konstrukció, az más kérdés hogy nem volt más plusz 50 éve azt látod mindenhol hogy fender és benne van a fejekben na meg a fülekben....
szintúgy szívesen folytatom csak ne offoljuk ezt a topicot
valami itt még javításra szorul " milyen erősítőket és gitárokat kreáltak "
na örülök ezeknek a jó híreknek!
viszont sajnos át kell lapozod újra a töri könyvet
(nagyon szívesen folytatom egyébként a beszélgetést valamilyen formában, csak így be fogjuk offolni a topicot)
"Többek között azért nem, mert tudomásom szerint egyikük sem gitározik"
Nagyon rosszul tudod. Tudomásom szerint (és talán mondható,hogy bennfentes vagyok) mindenki gitározik,ki jobban,ki rosszabbul,de gitározik!
Meg azért az egy dolog,hogy valaki ki tud pengetni mindenféle hangot,az meg egy másik,hogy mennyire képes feelingesen játszani,vagy mennyire gyors és technikás.Utóbbi tulajdonságok nem feltétlenül kellenek egy erősítő megépítéséhez,míg az előbbiek viszont szükségesek.
De hogy más példát ne is mondjak,Jim Marshall bácsi anno mint dobos kezdte el konstruálni az erősítőket tudtommal. :)
Úgyhogy pont rossz topikban,rossz erősítővel kapcsolatban hoztad fel ezt a dolgot.
Az a téma nem izgat, hogy hogy tudják "jobbá tenni, tuningolni" a mókolók a cuccot, ami már amúgy is jó. Többek között azért nem, mert tudomásom szerint egyikük sem gitározik ( ami mondjuk akár honnan is nézem, elengedhetetlen lenne a gitárerősítő építéshez ). Nem érdekel hogy mennyire szar konstrukció, vagy hogy miért nem inkább remix fémréteg ellenállásokat raktak bele szénréteg helyett..
Engem az a fajta tapasztalat érdekelne, hogy mennyire vált be ez a széria bassra és/vagy gitárra.
Nem sokat tudok a Marshall cuccokról, ezért gondoltam hogy a Marshall tábor kiokosít.
MARSHALL TSL 100 100w fullcső fej eladó! Made in England. Jó állapotban, gyári lábkapcsolóval, jó csövekkel.
169.000FT
Marshall MG100HDFX fej és Marshall 412AVT láda eladó. Hibátlan állapotban. a fej 100W a láda 200W. 100%ig eredeti. A láda hátulja kicsit kopott. Gyári lábkapcsoló is jár hozzá.
95.000Ft irányár