Valahol egyet beszélünk már. De aztán ahogy most leültem a szintihez,amit kérdeztem már nem is kérdezném mert világos.Viszont amit válaszoltál talán a következő kérdésre a válasz.Szóval az van,hogy az általam készített performance arp-jai ki vannak kapcsolva csak egyedül a dobé nem.Ezt persze én akartam így,mert ugye így lehet "szólózni".A gépben lévő performance ami tetszett sem különbözik,csak a performance controlnál belenéztem és ott mind a 4 part arp-ja bekapcsolt állapotban van.Tehát míg én az enyémnél az arp-ok váltogatásával csak dobot változtatok ,addig ennél a "gyárinál" mellé ugye változnak a hangok is amit akkord formában foghatok le akár ha váltok.Ezért volt rossz a feltételezésem hogy csak a dob arpjait osztotta ki és mitől függ,hogy esetleg 1 szóló hangét stb..Szóval akkor világos ,hogy mind a 4 part arp-ját kiosztja,csak esetleg a performance controlnál én döntöm el melyik aktív.Itt jön ugye a további kérdés szerintem amit Te írtál,ha jól értelmezem...Arp-ot ha váltok és ritmust vált akkor ott változik esetleg egy hangszín is,nah most gondolom akkor ezeket lehet állítani variálni.Esetleg olyat csinálni ,hogy a dob változzon de esetleg a hangszín az ne legyen olyan mint az előzőnél stb...Remélem nem variálom túl.Gépre most nem is vagyok kötve,pár napja ezt a részt hanyagolom.Cubase-el kicsit szórakoztam,remute t-t telepítettem,mellé az editort...Készítettem pár audio felvételt aztán ennyi.Nem akartam előre menni a dolgokkal míg 1-2 dolog nem világos. Nah meg kicsit zenélgetni is kell.Majd még kicsit visszakanyarodva lesz pár kérdésem ,csak nem akarok sok lenni.Lassan tisztul a kép ,azért haladunk. Köszönöm a választ!
RE: A kérdés akkor az,hogy a felkínált 6 arp amit a SF-el váltogatok az a 4 part egyikéből kiválasztotthoz szól?
Nem. Mind a 6 mind a 4 parthoz szól/szólhat. Ez egy 4x6-os mátrix, aminek minden eleme kitölthető: melyik parton, melyik kombinációban milyen arp patternt kérsz vagy nem kérsz. Nyomogasd sokat, és rá fogsz jönni. A minta kiválasztásánál ne csak úgy tekergess, hanem számítógépen nyisd meg a Datalist doksit, és onnan puskázz kategória/subkategória szerint, és csak utána tekergess és fülelj, ha megvan a kiindulópont.
A helyzet az hogy lehet az én fejemben van még nem letisztázott dolog, ezért nézed el nekem.Én sem vagyok oda sok esetben ezekért az arpokért,de vannak frankó dolgok, néha és élnék is vele ha lehet.Ugye írtad ,hogy "mindegyik parthoz beállíthatsz egy mintát, ez alap".Készítek mondjuk egy performance-ot ami 4 part-ból áll. Elkészült összeraktam F2 voice,megnézhetem miből állítottam össze látszik a 4 part.Ezek mindegyikéhez partonként akkor tartozik arp? Írtad hogy szólóhoz nem,persze amelyikhez nem rendelnek hozzá nem is keresném.Az általam készített performance-nál a felkínált arpok amik SF gombokkal váltogathatóak a dobokat változtatják.Ez akkor azért van esetleg mert olyan voice-okat válogattam össze? Van olyan nem általam készített performance ahol szól a dob is de mikor SF-el váltogatok akkor nem pusztán a dobot váltja hanem egy másik hangszínt amin akkord szerűen lefogva játszhatok.Dobnál már változtattam arpot felkínál vagy 8000-ret amibe beletekergettem Arp edit ,változtattam is.A kérdés akkor az,hogy a felkínált 6 arp amit a SF-el váltogatok az a 4 part egyikéből kiválasztotthoz szól? Mondjuk SF 1-6 ig dob,de ha valamin változtatok akkor 1-6 ig nem dob arpokat teszi be hanem 1 másik voice arpjait? Persze addig a dobé 1-6 ig természetesen eltűnne,helyette a kiválasztotté jelenne meg .Vagy nagyon nem tiszta a fejemben még ez a rész a kérdés sem normális?Csak ha szeretnék tovább lépni a patternek irányába idővel,akkor itt sem szabad homálynak lenni.Kérdezni talán azt kérdeztem mint az előbb ,csak talán részletesebben."Ha nem derült volna ki, a gombok mind a 4 parton váltogatják egyszerre az aktív arp beállításokat." idéztem tőled.Most kicsit kezd világosabb lenni,de nem teljesen tiszta...
Nem használok rutinszerűen arpot, de kiemelkedően remek. Mindegyik parthoz beállíthatsz egy mintát, ez az alap. A szóló part(ok)hoz persze nem, ha van ilyen. A trükk az, hogy minden parthoz végül is nem egyet, hanem hatot állíthatsz be, amelyeket az SF gombokkal lehet váltogatni játék közben. A 6 féle kombináció elég a következőkre pl.: INTRO, VARIANT 1-4 (mondjuk verse, chorus, bridge részek, plusz egy dob díszítés/pörgetés valamelyikhez), ENDING. Ez úgy hangszik, mintha egy arrangered lenne, olyan is, csak valójában sokkal többet kell vele dolgozni azokhoz képest . Saját zenék összerakásához kiváló. Tehát élőben válthatod ezeket a variációkat. Ha nem derült volna ki, a gombok mind a 4 parton váltogatják egyszerre az aktív arp beállításokat.
Plusz: nem klasszikus arpeggiator ez abban az értelemben, hogy midi darabokat játszik le, ebben is az arranger stílusokra emlékeztet.
Mox-osoktól szeretném kérdezni,arpeggiokkal kapcsolatban.Létrehozok egy performance-ot mondjuk 4 part-ból akkor mitől függ,hogy melyik arpeggioit teszik ki? Található mondjuk a partok között dob, akkor minden esetben az lesz kint? Arpokat változtatni tudom ,csak ezt nem értem melyikeket osztja ki,vagy ebbe van e egyáltalán beleszólás.
Egyáltalán nem szokásom, sőt kifejezett ellenérzésem van ide negatív példával bíró anyagokat feltenni, de tegnap olyan dologra bukkantam, bukkantunk többen egy másik fórumon, ami messze túlszárnyal minden eddigi negatív példát. Hogy pontosabban fogalmazzak, az egyik itteni kollega bukkant rá és tette fel oda, de én most megpróbálom ide is átteni, mert ez már mindennek a csúcsa, ilyent még nem láttatok, hallottatok.
A Kormány álljon Dzsolli és Kis Grófó mellé.
Készüljön törvény (lex mulatósi), az államháztartásban elkülönített pénzügyi alap a barátság helyreállítására.
Ez az igazi felelős politizálás.
Persze van értem én a viccet...Tudom itt mindenki Kis Grófo-s pólóban jár,mert a poszter már kiment a divatból.Tényleg részvétem azoknak akik nem szeretik ,de itt ott bulikban "muszájból" játszaniuk kell...
Srácok!
Nagyon köszönöm mindenki segítségét a midifile-ba való szöveg beírása végett!
Leköteleztetek!!!!!!!!
Nagyon szépen köszönöm Nektek!!!
Illetve még annyi, hogy ez az SD7-es elképesztô hangszer!!!!!!!!
Mai nap sok minden kérdéses dologra fény derült és még most is a hatása alatt vagyok!!!
Kedves Viktor!
Remélem, van annyi humorérzéked, hogy le tudtad szűrni, mennyire "imádjuk" ezt a kisgrofót és társait. Azért írtam kistetűvel, mert benne van a nevében. Persze azért van aki szereti... biztos... meg van egy csomó vendéglátós zenész, aki kénytelen szeretni, legalább is néha egy-két nóta erejéig, vagy inkább az anyagi hozzájárulás miatt a zenei munkásságához...
Én megmondom Nektek őszintén azt sem tudtam eddig ki az a Kis Grófo. Most hogy itt vagyok kis ideje derült fény a dologra.Nagyon nem követtem figyelemmel a könnyű zene ezen műfaját,de emlékeimben élnek képek, hangok ,sátras lakodalmakból. Pár éves lehettem mikor 3+2 ,Lajcsi ,Bettly duó (persze ha jól írtam) ,talán Dupla kv és hasonlók voltak még kazettán megvásárolhatóak. Akiről legutóbb tudtam ,de talán már nem létezik Márió a harmonikás.Szerintem ő tehetséges is volt. Az ember érzett valami elhivatottságot, valami igazit nem "műanyagot" ezeknél az együtteseknél,de ez a Kis Grófo....Az egészben az a legelszomorítóbb,hogy úgy látszik erre van igény. Valamit tudhat azért ez a csávó,itt is hogy szó van róla máris megmozdult a levegő....
Na jól van, csak én úgy jártam, hogy a sor elé írtam, nem fölé és már majdnem a földhöz vágtam az egészet, mikor először csináltam, meg aztán amikor másodszor is, mert cirka 1-2 évente kerül rá a sor és mindig kimegy a fejemből... ja persze, nem mindenki olyan kelekoty nyugger, mint én... entschuldigung bitte!
Az én szövegértelmezésemben ez ugyanazt jelentené józan paraszti ésszel
első sor elé írd be így szögletes zárójellel :
[start lyriclist]
majd a szöveged végére azt hogy
[end list]
Kecsi... csak azért szeretném kiegészíteni, mert nagyon sok anyázást meg lehet vele spórolni, hogy egész pontosan az általad említett parancssorokat az első sor előtti sor elejére kell írni.
Amíg valaki szaki ide nem ér hogy elmesélje részletesen, segítek az előkészítésben :)
Mindenek előtt egy egyszerű szövegszerkesztőben a meglevő szövegeidet egészítsd ki
a következőkkel:
első sor elé írd be így szögletes zárójellel :
[start lyriclist]
majd a szöveged végére azt hogy
[end list]
Végül mentsd el .txt formátumban !
A többi már csak a SPACE nyomkodása lesz leginkább, miközben lejátszod a midit
Küldtem a leírást. Annyit még hozzá, hogy ha szótagonként akarod, hogy jelöljön futtatás közben, akkor a txt szövegben már el kell választani kötőjellel a szótagokat. Természetesen a futó szövegben nem fognak látszani a kötőjelek. Amikor felütöd a PSRUTIban a szöveget, akkor ugyanúgy szótagonként kell nyomkodni az ENTERT!
John Melas írja egy fórumban hasonló kérdésre válaszolva (bocs hogy nem fordítom, akit érint sztem megoldja valahogy)
Because the MOX supports only 2 banks of performances
XS bank 3 is not loaded. What you can do is use Motif XS Total Librarian
to move all or some of the performances from Bank 3 to Bank 1 or Bank 2!
You do not need to buy Motif XS Total Librarian to do this.
Steps are:
- Open Motif XS Total Librarian
- Create a new Total Library file (File->New Total Library)
- Import your XS file (File->Import Native File)
- Move all the Performances of Bank 3 to to Bank 1 via Copy/Swap
(select all Performances of Bank 3, right click -> Copy
and then select all Performances of Bank 1, right click -> Swap)
Please note that the Copy/Swap mechanism for moving performances
also keeps dependencies intact! (Masters pointing to the Performances
will be updated to point to the new locations)
- Save the .allxs file
Now import this file to MOX Total Librarian using
File->Import Total Library!
Lényeg hogy bizonyos nem samplét (S jelű libraryk) hanem az alapgép rompler wavform (W) mintáit felhasználó hangszínek esetén a fenti lépésekkel megoldhatóak a konvertálások.
Forrás : http://www.motifator.com/index.php/forum/viewthread/455982/
Valami, ami után semmi nem lesz az, ami eddig volt. Aztán a hétvégén bekövetkezett, amire még gondolni sem mert senki. Bizony, megtörtént: Jolly és Kis Grófo összeveszett. Ennyi volt a barátság, a sok közös fellépés. Ráadásul Londonban, miközben koncertet adtak a helyi magyaroknak. Sosem fogjuk már élőben hallani a No Roxa áj és a Lej mamo lej című dalokat, amelyeket a szakértők joggal tekintenek generációs vallomásoknak (mivel nemcsak szerzőik, hanem rajongóik értelmi szintjét is híven tükrözik). Vagyunk néhányan, akik még nem adtuk fel a reményt. Képtelenek vagyunk ugyanis beletörődni, hogy ennek a két ikonnak a csillaga nem egymás mellett ragyog a magyar popzene királykék egén. Talán érdemes lenne a magyar Emberi Erőforrások Minisztériuma közbenjárását kérni az ügyben, hiszen az említett előadók rengeteg állampolgár szellemi erejének forrását jelentették az elmúlt évek során. Vagy ha ez nem is sikerül, mindenképpen érdemes lenne legalább egy országos petíciót indítani a jó ügy érdekében. De egy szimpátiatüntetést mindenképp.
Ha valaki elmondaná lépésekben, tômondatokra szedve, hogy a psruti programmal hogyan lehet egy meglévô midifile-ba bevinni lyric szöveget úgy, hogy az szótagonként jelölôdjön majd lejátszás közben….. azt nagyon megköszönném!!!
Meglévô txt szövegeimet szeretném beírni a midifile-ba és ehhez keresem a legjobb, legkönnyebb megoldást.
Nagyon köszi!!!!!!!
Értem srácok de a Mox melyik formátumot "eszi" meg a Kecsi által felsorolt kiterjesztések közül?
Motif XF X3V/X3A/X3W/X3G
Motif XS X0V/X0A/X0W/X0G
MOXF X6A/X6V/X6W
Üdv mindenkinek! Lehet,hogy szentségtörést követek el,hogy Yamaha fórumon ilyet kérek,de nem tudja valaki honnan tudnék Roland G-1000 magyar nyelvű használati utasítást beszerezni? A google nem volt "barátom" ebben a témában.. tegnap szert tettem rá,tartozás fejében adták, teljesen zsír állapotban van, zip lemez benne minden, csak mág a demo-t sem tudtsm meghallgatni. Segítségeteket köszönöm!
Ezeket tudjakezelni a Motif Waveform Editor , és egymás közt cserélni.
Akkor azért az sem egy utolsó lehetőség , ha sf2-be lehet belőlük konvertálni,
bár így az egyéb voice paraméterek még hiányozhatnak.
A tippet köszönjük, ki fogom próbálni.
Akkor végül is melyik Motif-hoz használható a X3A kiterjesztés?
Mondjuk Én konvertáltam mindegyik anyagot sf2-be és így remek lett de persze ez nektek sovány vigasz
Bocsi, hogy megszakítom egy kicsit a Mox-olást, de szeretném elmondani, hogy jártam. A történet nem igaz, de azért elmesélem: Egy karaoke bárban odasúgtam a DJ-nek, hogy milyen számot szeretnék, be is tette, de én egész mást énekeltem rá.
Bolond napom volt:
Tisztelt Fórumlakók!
Kérdésem lenne, hogy ennek ismeretében szerintetek mennyit érhet, egy kijelzőcserére szoruló, használt Yamaha Psr-s550(b), mint alkatrész ????
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Mis.
Van kiút: a PhatAnalog_MR.X3A verzió elvileg betölthető MOX-ba is (XS formátum). Ez az egyik file-ban benne volt, de már nem tudom, melyikben. Ez a verzió a meglévő samplékból próbálja ugyanazt kirakni, így nyilván van benne némi kompromisszum. Kipróbálom, ha legközelebb hangszerközelben tudok lenni.
Még valami: az persze nem tetszik, hogy a natív motifos fájlokat a hangszerbe be lehet tölteni, de az editorba közvetlenül nem, mert annak megint saját formátuma van. Ez a része nekem is agyrém kategória, pedig nekem már birkatürelmem van a MOX-szal kapcsolatban
Van kiút: a PhatAnalog_MR.X3A verzió elvileg betölthető MOX-ba is (XS formátum). Ez az egyik file-ban benne volt, de már nem tudom, melyikben. Ez a verzió a meglévő samplékból próbálja ugyanazt kirakni, így nyilván van benne némi kompromisszum. Kipróbálom, ha legközelebb hangszerközelben tudok lenni.
Még valami: az persze nem tetszik, hogy a natív motifos fájlokat a hangszerbe be lehet tölteni, de az editorba közvetlenül nem, mert annak megint saját formátuma van. Ez a része nekem is agyrém kategória, pedig nekem már birkatürelmem van a MOX-szal kapcsolatban
Van kiút: a PhatAnalog_MR.X3A verzió elvileg betölthető MOX-ba is (XS formátum). Ez az egyik file-ban benne volt, de már nem tudom, melyikben. Ez a verzió a meglévő samplékból próbálja ugyanazt kirakni, így nyilván van benne némi kompromisszum. Kipróbálom, ha legközelebb hangszerközelben tudok lenni.
Még valami: az persze nem tetszik, hogy a natív motifos fájlokat a hangszerbe be lehet tölteni, de az editorba közvetlenül nem, mert annak megint saját formátuma van. Ez a része nekem is agyrém kategória, pedig nekem már birkatürelmem van a MOX-szal kapcsolatban
Van kiút: a PhatAnalog_MR.X3A verzió elvileg betölthető MOX-ba is (XS formátum). Ez az egyik file-ban benne volt, de már nem tudom, melyikben. Ez a verzió a meglévő samplékból próbálja ugyanazt kirakni, így nyilván van benne némi kompromisszum. Kipróbálom, ha legközelebb hangszerközelben tudok lenni.
Még valami: az persze nem tetszik, hogy a natív motifos fájlokat a hangszerbe be lehet tölteni, de az editorba közvetlenül nem, mert annak megint saját formátuma van. Ez a része nekem is agyrém kategória, pedig nekem már birkatürelmem van a MOX-szal kapcsolatban
Van kiút: a PhatAnalog_MR.X3A verzió elvileg betölthető MOX-ba is (XS formátum). Ez az egyik file-ban benne volt, de már nem tudom, melyikben. Ez a verzió a meglévő samplékból próbálja ugyanazt kirakni, így nyilván van benne némi kompromisszum. Kipróbálom, ha legközelebb hangszerközelben tudok lenni.
Még valami: az persze nem tetszik, hogy a natív motifos fájlokat a hangszerbe be lehet tölteni, de az editorba közvetlenül nem, mert annak megint saját formátuma van. Ez a része nekem is agyrém kategória, pedig nekem már birkatürelmem van a MOX-szal kapcsolatban
Direktben nem eszi a MOX. Más a formátum. X4V,X4V,x4E . Ezeket a felsőbb kategóriák tudják használni, de visszafelé nem ok. Ha nincs hangminta amihez a voice paramétereket társítsa, nincs mi szóljon.
A MOXF is csak a Total Librarian for MOXF progin keresztül eszi az oda betehető formátumokat (X0A / X0V / X0E / X1E / X2A / X2V / X3A / X3V / X4A / X4V / X5A / X6A / X6V).
Onnan fel lehet töltögetni a hangszíneket az usb kábelen keresztül, aztán ha kész a bank vagy az All, akkor menthető saját formában, x6A vagy x6V esetleg x6E (All-Voice-Editor) formában.
Direktben nem lehet, nem véletlenül keresi Jozsihome a féltve őrzött John Melas programot, ami megeszi az összes formátumot, és olyan formátumban menthetsz vele amilyenbe szükséges.
De ez ugye megint egy kalózprogram, mert yamiék is mint a többi csirkefogó elintézte, hogy minden ilyen hangszernek
saját formátuma, saját editora legyen (pedig alapvetően azonos és átjárható a strukturájuk). És ha valaki jópénzért megvesz egy XS vagy XF csomagot, nehogymá' csak úgy oda tudja adni egy sima konvertálás után a MOXF-es haverjának.
Megint csak a fogyasztói társadalom bosszúságainál lyukadtunk ki :D
Persze ott ahol 2ezer ojrót kapnak havonta ez nem is téma, azt a 35 ojrót vigyorogva elutaljuk egy jó hangbankért...
Mox-ba a Motif XS-ből kerültek a hangok, Moxf-be pedig az XF-ből.Talán ezért kell nekem is az XF-t használni. XS-ből is jók lennének,akkor Vénkecske tudna nekem adni rakás dolgot,de ha jól tudom nem tudnám használni.
Melyek nem jók és miért? A sima voice hangok mindegyik Motif szériában használhatók? XS-XF-MOX-ES stb. Vagy rosszul gondolom?
A user waveforms-hoz valóban kell a sample bővítés de a voice hangokhoz nem.
Tudják ezek hogy kell csinálni.Az ember ha maximalista, szeret minél több dolgot birtokolni,ilyen a természete. Most ha nem is ,de a későbbiekben biztos beruházok egy 512-re,főleg ha lesznek még hasonló dolgok.Jó üzlet ez nekik, nem olcsó mulatság. Nah meg még ha az ember utána jó pénzért töltöget le...:)
Szóval ilyenkor én is legyek résen,mert ezek jó dolgok?Azt látom hogy ingyenes ,gondolom nem megszokott. Vénkecskével beszéltem kicsit a dologgal kapcsolatban,gondolom rám az xf része vonatkozik.Belehallgattam és egész jó,nekem le is jött.Viszont majd később biztos lesz a vele kapcsolatban kérdésem...
Azt rögtön gondoltam, hogy Te nagyon fogod értékelni!! :)
Szedd is le mindet, remélem menni fog a Mox-ban!
Nekem nincs most semmi Yamim, ennek ellenére leszedem mind mert sosem tudni, hátha lesz még valaha.
Mint írtam, ezekre vadászom már jó ideje, eszméletlen jó hangok vannak ezekben a csomagokban.
Mindkét analog csomagot szedd le, nagyon zsír. A pár nappal korábban feltett Pad csomag szintén. Az FM pedig a DX széria legjobb e-piano hangjait szedte össze.
Az egyik analog csomagot átkonvertáltam az Awave-val SF2-be, hogy Én is tudjam "élvezni" Yami nélkül, nagyon penge!!
Remélem a többi anyag is felkerül a netre, ha látom dobom ide is, már ha kell persze..
Pityu, de egy akkora császáristenség vagy, hogy arra nincs szó! Jaj, csak lejöjjön Az analóg csomagon persze már rég megakadt a szemem, hiszen az igazi szerelem ezekhez a hangokhoz köt elsősorban.
Ne panaszkoggyá, tőccs, oszt örűjjé Ezek k.rva ritka libraryk, évek óta vadászom őket, sajnos akkor még elérhetetlenek voltak, amikor megvolt a Mox-om :(
Én sem gondoltam annyira komolyan ezt a Mox utáni "utálatod", valahol sarkítottam, persze tudod miről van szó.Sokat olvastam ám vissza,kész is vagyok a Mox-al kapcsolatos írogatásaitoktól...Azt meg ,hogy egy viszonylag (ám okkal) nehezen kezelhető hangszer aminek szinte nincsenek korlátai mire is való,le is írtad azt hiszem.Úgy meg hogy mellette van más hangszer esetleg több is és az mondjuk nem Motif,meg is értem hogy lehet kis keveredés, mivel talán nagyok a különbségek.Bár valakinek lehet ez sem okoz problémát.Arra meg figyelek,hogy a billentyűket nyomogassam,ezért is írtam Jozsihome-nak ,hogy kicsit lehorgonyoztam most zenélgetek élvezem.Másik meg,hogy ne szajkózd már annyira hogy öreg vagy,hiszen nincs ez így...
Rendben Egyáltalán nem vettem "személyes sértésnek", dehogy. És ez mindenkinek nehéz pálya, nekem is. Nem csak azért, hogy megtanuljuk a dolgokat, hanem azért, mert minden perc, amíg technikával foglalkozol, valójában nem zenélsz, és ez is egyfajta lemondás, illetve választás.
Nincs nekem a Mox-al semmi bajom, egyszerűen nincs rá időm, Viktor.
A világért se ásnám a hátsó kertbe.
Nagyon jó és sokat tudó hangszer, aminek a töredékét se fogom soha az életbe kihasználni.
Arra a szintre és igényre már sikerült felprogramoznom és hangszínekkel feltöltenem , amire kellene.
Ahogy Joe is mondja, ezeknek a hangszereknek a tudását a tulajok nagyon kis hányada használja ki még talán 30 % sem.
De pont az a jó egy ilyen masinában, hogy az is tud vele MOX-olmi, akinek zeneszerzői vénája van, és saját
modern zenéket szándékozik otthon alakítgatni, és kis nyüglődés után annak is kitűnő, aki egy zenekarba készül vele
kész hangszínekkel (a hatalmas beépített készletből , vagy saját kreálású avagy "gyárilag" készített hangokkal).
Fiatal vagy még, és van türelmed hozzá, időd is tán - próbálj végigmenni az úton. Arra azért figyelj oda,
hogy a technika és bonyodalmai ne vigyenek el messze magától a zenéléstől.
Nekem most itt van végre a zenekar, heti két próba meg amik még mellette befutnak melók... szóval baromira sajnálom az időt már arra elcseszni, hogy a jónál mégjobb wurlit, szaxit vagy orgonát kutyuljak.
Mint említettem az s910 többszáz hangszínéből nincs olyan hogy ne találnék egy adott nótához 90%-ban megfelelő beállítást
3-4 gombnyomással. A MOX nálam másodhangszer, aminél egyszerűbbet könnyen találnék (sőt találtam is), -ezért a szükségesnél mélyebben nem szándékozom belemászni.
Tudod így 60 felé az ember már könnyebben felejt mint tanul...
Egy Nord Electro 3-at pedig nem kell tanulni és programozgatni, csak benyomni a szükséges gombokat - valós időben.
Igaz hogy ott meg nem lehet splittelni - de hát ebben az árfekvésben még lehetnek kompromisszumok :)
haha Rinyál a fene...Nekem összehasonlítási alapom sincs mai és egyszerűbb akár kísérős hangszerrel.Vagy mondhatjuk,hogy igen mert volt előtte 3 szintim,de az őskorból még jóval 2000 előttről ,azok másról szóltak.Valaki akkor én biztos nem elégedetlenkedek nekem elhiheted.Persze néha amiket írok és esetleg furcsállok azt úgy is gondolom.Ennek ellenére az sem érdekelne ha ennek a szintinek az alján és annak is a közepén lenne a bekapcsológombja,mert akkor is szeretném.Mikor Vénkecskével először beszéltem,neki is azt mondtam,hogy még ha van 1-2 olyan dolog akár mox-ban mondjuk lehetne egyszerűbb , ennek ellenére ami az összképet illeti biztos nem rosszak.1 olyan gyártó akinek neve van a 21. században nem engedhet magának akkora ostobaságot,hogy nagyon jó hangokkal felszerelt hangszere kezelhetetlen legyen és nagy valószínűséggel nem is az.Érteni kell hozzá ennyi... Nem tudták volna megoldani a dolgot biztos tudtak volna ötleteket lopni más gyártóktól.Amit olvastam róla azok amúgy is pozitívak. Vénkecskénél tényleg érzem néha,hogy elásná a kert végébe,de ez azért van mert szerintem más hangszerre vágyik, akár orgonára amit szeretne(de ezt már írtam is).Elhiheted ,hogy pár hangszínnel splittel is ellennék vele életem végéig hiszen a zongorával sem álltam hadilábon az "egyszerűségét" illetően.Viszont úgy,hogy még mélyen nem ismerem is tudnék kapásból néhány dolgot mondani amivel gördülékenyebb lehetne vele az élet és működne is(persze ezek apróságok).Azt pedig ki mondta hogy nem élvezem?Azért arra kérlek ,ha kevésbé jót írok néha róla én, vagy bárki más,azért azt ne vedd személyes sértésnek..:)
Engedd el ezt a gondolatot. Mondhatnám, ne rinyálj Vagy csinálod, és élvezed az utazást, vagy állj vissza valami egyszerűbbre, ha az tetszik jobban. Egy monotimbrális monofonikus akusztikus hangszer (mondjuk trombita) is rejt magában ezer csodát, a szintén monotimbrális, de polifón hangszerek, a zongora, orgona stb. lélegzetelállítóak szintén. Szóval nem kötelező belevágni a multitimbrális elektronikus hangszerek világába. Most már jó pár év tapasztalat alapján mondom, hogy az általam ismert hangszerarchitektúrák általában jók, nagyon jók. A Korg workstationok (Triton és elődei, M3/M50) letisztult, zseniális modellre épülnek. De a Yami Motif szériára is elmondható ugyanez. Egy másik zseniális architektúra. De tényleg. Közben persze tele vannak mind kompromisszkkal is persze. De nagyon-nagyon sokat adnak hangzásban és funkcióban is a felhasználónak - amely lehetőségek többségét persze nem igazán használja ki senki, de ez már más kérdés.
Simán elképzeltem volna egyszerűbben.Beszúrhatták volna a menübe ,mint mondjuk a vocodert,lenne pár alap dolog amit hozzárendelnénk, aztán ha valaki még akar extrákat mélyüljön el a dolgokban.Persze lehet velem van baj,mert én mindent egyszerűbbnek képzeltem... Rajta leszek a dolgon! Köszi!
A modwheel-t és egyéb modulációs lehetőséget illetően: voice szinten F4 ctl_set (controller set) lapon lehet beállítani ezeket. Sajnos a beállításhoz már nagyon jól kell ismerni a hangszer architektúráját és a hangképzés modelljét. Forrásként a modwheelt kell beállítani (MW) célként meg amit vezérelni akarsz. A beállítások más módokban (performance/song) is érvényesülnek, feltéve, hogy az adott módban az RCV SW beállítások engedélyezik az adott kontrollt, pl. a modwheel-t, illetve ha insert effect paramétert állítunk, akkor ez nyilván csak akkor érvényesül, ha az adott partra az insert effect engedélyezve van.
Ez is segíthet: Perf - Edit - Track - Arp other- Accent vel Threshold. Ez utóbbit állítsd off-ra, a megfelelő track esetén, azaz nem szólal meg a nem kívánatos hang. Új hang esetén: Edit voice- note limit és ott szól ahol te akarod.
Most valahol ott tartok,hogy a performance-okkal szórakozgatok esetleg összerakok magamnak.Valóban nagyon ritka az olyan eset,hogy elég lenne a 4 track. Azt gondoltam az elején,hogy mondjuk 1 layert esetleg 2 hanggal beteszek akkor az majd egy tracknek számít.Ugye ez rögtön 2 kell még 1 basszus mellé dob ahogy írtad.Most úgy gondoltam itt kicsit leengedem a horgonyt, szórakozgatok zenélgetek.Érezni kell milyen hangszíneket érdemes keverni,próbálgatni az effekteket,variálni a dolgokat. Performance-ban változtatok mondjuk 1 arp-ot a doboknál a számláló valahol 8000 előtt áll meg ,szóval van miből válogatni.Nézegettem a használatit és úgy érzem a nekem megfelelő valóban a song/pattern mód lesz,de nem akartam annyira előre menni a dolgokban .Nincs probléma a performance móddal ,de valóban szűkösnek érezném egy idő után,a másik meg hogy azt gondoltam ez nem egy teljesen különálló mód ,hanem majd része lesz az összetettebb nagy egésznek a végén.Lehet tényleg szórakozni vele,főleg ha az ember használja a mute,Arp Hold,Arp on....funciókat. Szóval akkor gyakorlatilag ez a rész felejtős? Amúgy tényleg jó,meg ugye ha az ember mellett még áll 1 "zenekar" akár elég is lehet.Annyit még kérdeznék,hogy a modulációs kerékhez hogy lehet más funkciókat rendelni? Azt írja,hogy lehet ,azon kívül semmit...
Az S750-esben nincs audio style, viszont van wav lejátszás lehetőség. Gyakorlatilag egy S910-es tudásával bír, ugyanannyi hangszínnel, és hárommal több stílussal. Persze a stílusok update-elve vannak, azaz a régen is ugyanolyannak nevezett kíséret most modernebb hangzással, újrahangszerelt változatban szólal meg. Plusz a super articulation hangszínek, amiből 38 van a hangszerben.
De nézz körül EZEN az oldalon, szépen bemutatja mind a kettőt. Részemről nyilván, a 950-est válaszd, ha nincs leharcolva!
Tisztelt fórumozók !
Segítséget szeretnék kérni .
s950 és s770 között mi a különbség,azon kívül,hogy a 770-ben kevesebb hangszín, stílus,effekt található. Pl. van e különbség a megszólalásban,a billentyűzet minőségében, vagy esetleg más egyéb tulajdonságban? Melyik hangszer javára billen a
mérleg nyelve, egy kb. másfél éves s950, vagy egy vadi új s770 javára?
Minden véleményt hálásan köszönök !
üdvözlettel: inox !
A MOX-osok MO-sok MM-esek, illetve az igazi Motif tulajdonosok elit klubjának tagjait igyekszem lihegve leelőzni a válasszal (igazából te, én meg VK vagyunk a komplett csapat ezen a fronton, mármint ezen a fórumon - minden tiltakozást kitörő örömmel fogadnék ).
Van négy tracked a performance-ben. Bármelyikkel bármit csinálhatsz, de semmilyen szóló hangszínt nem szabad oda rakni, ahol arpeggiatoros szólamok is vannak. Az arpos szólamok (pl a basszus) nem függetleníthetők a bilu adott split tartományától, hiszen érzékelniük kell a felhasználandó hangokat vagy a harmóniát, és ha ebben a tartományban játszogatsz össze-vissza, akkor az biztos elszúrja az arpos trackeket. A lényeg tehát, hogy alapból bal kézre raksz basszust (arp) és pad hangszínt (arp nélkül) vagy zongora harmóniát (arp nélkül inkább). Az arp beállításánál azt meg tudod mondani, hogy az épp leütött hangot lejátssza-e vagy csak érzékelje a billentyűket és építse be az arp patternbe mostantól.
A performance módot ezzel együtt tekintsd tanulási pályának, átmeneti valaminek, mert borzasztó szűkös az a négy track. Ha billentyűs vagy egy zenekarban, akkor elég lehet, mert fantasztikusak a hangszínek plusz layerek nélkül is. De ha komplett zenék irányába szeretnél elmenni, akkor a végcél a song/pattern mód, mert ugye kell dob+basszus+pad vagy zongora, és akkor perf módban maradt mindössze 1 hangszíned pluszban a jobb kéz (dallam/szóló) számára. De az is lehet, hogy egy darabig megfelel neked, és kétségtelenül egyszerűbb megérteni és áttekinteni, mint a 16 sávos módokat. Sokan szerethetik ezt az üzemmódot, ismerősök és adokveszek partnerek elmondásai alapján, én magam nem becsülöm sokra.
Mox-osoktól kérdezném.Létrehozok 1 performance-ot ami mondjuk 4 voice-ból áll,vagy a gépben lévőt szeretném módosítani,akkor hogy szúrhatok be úgy 1 újat,hogy csak a billentyűzet egyik felén szóljon,ne szóljon bele a basszusba? Split-ben esetleg lehet az egyik felét némítani is?
ezeknél a németeknél minden lehetséges...
Bár ezt a Kalaydot nem szeretem, még azt sem látni, mikor került fel a hirdetés.
Írj neki, aztán közelebb jutsz.
Bár ha igaz is, a földijének előbb odaadja mint a szerintük prosztó magyarnak.