Igen, a manual elég szűkszavú ezzel kapcsolatban, annyit ír, hogy a kimenetét kapcsolhatos speaker/headphone-ra, vagy Amp-ra. Az Amp állásban nem állíthatod a hangerőt, azt ő végzi el ( ki van szürkülve), és ez való arra, hogy hangszer erősítőbe dugd. Fórumokon azt olvasom, hogy működik így faszán. Tudom, próbáljam ki :D
Összesen Talán 100 órát használtam, nem voltak hajtva, éppen próbatermi hangerőn, teljesen jók, szaki kimérte, 2.db egy pár :)
Még 300 órát simán elmennek.
Féláron, 3.000 Ft/db + posta (730 Ft előreutalással elsőbbségi levélként)
Van még egy darab külön, azzal is jó bármelyik párban, de a fent írt kettő áll egymáshoz a legközelebb. Tartaléknak tökéletes.
3.db. együtt 7.000 Ft + posta
Sziasztok!
Van egy Marshall 1960 -A- ládám amit stereo kombóval (Marshall) használok.
Szeretném kérdezni, hogy melyik beállítást javasoljátok. Mono vagy stereo.
Csináltam egy ilyen kis egyszerű kütyüt,egyfajta szólókiemelő eszköz.
Erősítő soros loopjába kötve a normál hangerő lesz a szóló hangerő,a kis kütyüvel visszavett hangerő meg a ritmus hangerő.
A Remote In bemenetébe mehet sima lábkapcsoló,vagy akár mondjuk valami relés kimenetű kapcsoló cucc is (G-major vagy FCB1010 relé kimenete,vagy valami MIDI-s kapcsoló).
Input elé kötve pedig két hangerő váltható gyorsan,gyakorlatilag aki szereti a hangerőpotival visszavett hangerőt (vagy akár így csinál tisztát!),annak egy lehetséges alternatíva a gyors váltásra.
Elemmel és adapterről is megy.
Volt rajta két pad ha jól emlékszem ezeket be kellett kapcsolni(-30db, és -15db) és úgy működött a dolog, a hangerőt meg szabályoztam a keverő faderével,de vége az offnak:)
Szólni lehet, hogy szól, de gondold végig, fordítva a gitárerősítő bementi impedanciáját is négyzetesen lenyomná a line out felé, miközben a line out feszültséget meg felnyomná vagy tízszeresre. Ezek a gondok egy normál írányú di boxnál nem jelennek meg, a feszültséget lefele transzformálja, ahogy kell, az amp impedanciáját meg felfelé a line out felé. Elég közkeletű tévedés ez a fordított di box, máshol is hallottam már.
Ne takarodjunk el innen a stúdió játszótérre ?
Bocs, de szerintem a megfordított di box nem egyenlő a reamp boxxal. Az felfelé transzformálná az amúgy is nagy line out feszültséget. Egy normál irányú di box a reamping box, csak a szekunderén van egy ellenálláslétra a nagy gitárimpedancia létrehozása miatt.
Elvileg az a kimenet 10kohmos nagyimpedanciás jelet ad ki,az mehet az erősítőbe,egyébként egy passziv DIboxot ha megfordítasz az is jó(az eredeti reamp box is ezt csinálja) Én a felvett DI sávokat egy spdif loopon átküldöm a Kemper profileren, ezzel meg is van oldva a reamp probléma az esetek többségében:)
Nem tudom, nincs olyanom. Kiváncsiságból felületesen rápillantottam a maualjára, nem láttam ilyesmit, a pdf keresőjébe beírt reamp szóra se reagált, de lehet, hogy felületes voltam.
Köszi, akkor jól gondoltam! Azt furcsálom, hogy az Apogee One-nál direkt ki lehet választani a reamping kimenetet, erre a célra. De hát akkor hol ez az illesztés?
Hangkártya vonalkimenetéről meg kell küldeni szimmetrikusan egy reamping boxot. ( Durván egy trafó, ami a line szintet letranszformálja gitárszintre és a szekunderén egy ellenállásosztó beállítja a kb. gitárimpedanciát - így már gitárnak látja az erősítőbemenet. Szokott még lenni egy poti is, amivel finoman lehet szabályozgatni a szintet.)
Ha megvan a nyers gitárjel mondjuk a PC-n, onnan reamping-kor az erősítőre hogyan viszed? Transzformátoros leválasztású DI-box-szal? Hangerőnél van trükk, hogy olyan legyen, mintha tényleg a gitár menne be a cuccba?
Nem csak a gitár direkt jelnek van ekkora dinamikája, más hangszernél sem szokatlan egy 40 dB-s tartomány konvertálása, eddig nincs is baj. A reampingnál viszont szerintem a hangkártya erősítő kimeneti impedanciájának a feltranszformálása a lényeg pickup értékre, ezért aztán van is a boxon level szabályozó, amivel vissza kell szabályozni a megemelkedett szintet gitárszintre. Így szerintem nincs túl nagy zajnövekedés.
Egyébként átlag gityóknál, pl. singlecoilnál, meg egy öreg csöves erősítőnél normál módon is akkora a zaj többnyire, hogy az már felülmúlhatatlan. Egy nemrég elkövetett lemezfelvételen rettentő időt töltöttem azzal el, hogy egy-egy gitár megszólalás releasét lefédeltem a megjelenő zaj miatt, miközben az attack reverbjét megemeltem, hogy az eredeti hossz megmaradjon. Szóval fürészfogakat rajzolgattam a gitárjelalakra. Na ennél rosszabb egy reamping után se lehet a szituáció.
és a jelen esetben úgy vettem, mintha a reamp stúdió DA konvertere tökéletes lett volna... az AD utána már (a torz rögzítésekor) gyakorlatilag lényegtelen is :D
mármint eleve a torz hang felvételéhez képest a clean felvétele utáni reampos torzítás az olyan, mintha egy drámaian sokkal rosszabb konverterrel vettük volna fel.
gondolj bele... a nyers, natúr gitárhang egy komoly tranzienssel indul, aminek az átvitele általában a legproblémásabb minden cuccnak, szóval pengetéskor van egy 2-4 voltos reccsenésünk, ami után egy 50-100mVos lecsengés következik...
ha ideálisan tudjuk a tranzienst kivezérelni, akkor a gitárhangunk tranziens utáni, többi része -20, -30dB körüli lesz jó esetben. aztán ezt akarjuk majd jól megnyomni 40dB jelszintemelkedéssel (mikor majd reampoljuk, torzítjuk) tehát kb. 60dBvel lesz rosszabb a jelzaj viszony az elméletem szerint.
Kérlek javítsatok ki, ha az elméletemmel tévednék.
Nem véletlen, hogy hosszú évek kisérletezése után hasonló cuccokknál kötünk ki.
Nem olyan sok az a cucc ott a boardban, mert a bal oldal le van választva. Wah, booster , két OD egy delay, egy reverb és egy hangoló.. Szerintem minimal.!
Nem akarta utánozni.
Szeretnék már lekeveredni Ádámék egyik koncertjére!!
Szép kis bord...ennyi mindnnel énnem tudnék mit kezdeni:)...
...de figy az már sok, hogy uyanaz a wah, ugyanaz a hangoló és ugyanaz a talkbox.....kezdjél valamit magaddal, vagy legközelebb egy roy és ádám bulin elcsevegünk:DDDD
plusz egy trotyim vvan még a fenteieken kívül de azt már nem modom meg, mert utánzol:DDDDDD
Ne becsüljöük azért le a technikát teljesen. Most esett le, mire gondolt Guitarplayer és igaza van. Ha egy tök amatőr emberke nagyon alacsony jelszinten, 16 biten és egy ritka rossz konverterrel rögzít egy di jelet, az nem fog valami frankón szólni egy reamping után. Tényszerű. Én itt arra vigyáznék, ha a cucc adott, hogy jól legyen kivezérelve az a sáv, maxra feltekert preamppal, hogy az a/d-re nagy analóg jel jusson. Inkább reccsenjen meg kétszer (azt ki lehet aztán javítani ), mintsemhogy végig egy zajba süllyedt -50 dB-s fekvétellel kelljen vacakolni.
1.szerzemény, hangszerelés
.....többi lényegtelen, legalábbis nem számottevő csakegy nagyon szűk körnek, akik vérremenő vitákat képesek naphosszat folytatni egy konverterről...
...akiknek szól lényegtelen.
Én már régóta mondom, hogy üljünk le egy üveg bor mellé és dumáljunk, de lehet, hogy marha unalmas lenne, mert elégé hasonlóan látjuk (halljuk) a dolgokat. Mondjuk, ha már marhára unnám magam, akkor megkérdezném, hogy kicsit pöngethetek a premium+ on... utána biztosan nem unatkoznék (én legalábbis )
Tényszerűen látod, szimuláció és elhiszem, hohy téged zavar, de:
-A kérdés - amire javasoltam a direkt hang felvételét - az volt, hogy erősítős felvétel mellett rögzítsenek-e di-t. Szerintem mindenképpen, mert nincs vele vesztenivaló.
-Én, miután nem vagyok egy túl jó gitáros, egy lemeznyi klasszikus kíséretet, konkrét, leírt riffet mindenféle inspirációs gond nélkül feljátszanék direktben egy jó szimulációt hallgatva, ha ezzel egy csomó pénzt spórolnék.
- Azt az egy-két, nagyívű rázást, ami felforgatja a világot valószínűleg én is a live, kihajtott cájgon játszanám.
hány biten tudja az átlag júzer rögzíteni a gitársávját, milyen konverterekkel?
pont a reamphoz kellene a nagyfelbontású, kiszajú konverter, amiről legtöbben csak álmodnak.
Igen, én úgy szeretm rögzíteni a gitárjelet, ahogy írtad. Ettől még lehet, hogy egy erősító direct ot magán hordozza az erősítő preamp karakterét, az lehet egy 3. sáv is.
Én az együttjátszás híve vagyok, az áthallás nem gáz, csak addig félnek tőle, amíg nem ismerik. Évekig rögzítettem rock koncerteket színpadon, teljesen normális éneksound van a backline+dob felé fordított énekmikrofonokon is.
Egy van az együttjátszásnál, gitárt nem nagyon tudsz utólag cserélni, mert rajta van az eredeti az overheadeken.
biztos minden gitáros másképp csinálja, de én ha jó, kajak dolgot akarok csinálni, ahhoz inspiráció kell, ahhoz meg jó szand kell, amitől rám jön a gitározhatnék.
A legstenkesebb gitárszólók akkor keletkeztek, amikor nem a lehallgatóban játszottam, hanem bent a feljátszóban, fejen a fülesből dől a zene, és előttem meg vonyít a hangfal...
A gitár is teljesen másképp reagál a kitartott hangokra úgy, hogy előttem van a gitárláda... Él a hang egyből.
Nem értem pontosan ezt a füles-döglött hang dolgot. Én reamp alatt azt értem, hogy otthon, teljes kényelemben gitár-di box - direct out - pod - szimmetrizált jel - mic input és két sávot rögzítek egyszerre, miközben a pod-ot hallgatom, füles nélkül, hangsugárzóból. A pod csak példa, bármi lehet, ami valamiféle dögös sound szimulációját nyújtja. Tudom, hogy nem olyan, de azért elég illúziót keltő szimulációk vannak, amelyek szerintem elég jók egy feljátszó hangulathoz. A hangulatot javítja, hogy a próbálkozások árát nem kell megfizetni a stúdiónak, gyakorlatilag tök ingyen el lehet készíteni egy lemez összes gitársávját. Aztán, ha kész, akkor a direct sound sávokkal egyszer kell csak bemenni egy 4 órára egy jól felszerelt stúdióba, beállítod a soundokat aztán avesz...
hogy lesz alja?
alja a basszusgitárnak van.
Ritka az hogy kell a gitárnak 'alja', keverj egy olyat hogy 'otthoni egyszálgitár' hangzásra kitekert gitárszandot (jó 'vastag', tökös, meg minden - önmagában) próbálj bőgővel összetolni...
az első két dolog amit csinálni fogsz kínodban, hogy gitársáv alja levág, és gitár közepe feltol.
hogy hol és hogyan ér egybe a bőgő a gitárral, (többek közt) attól függően fog feszesen, vagy lukasan, vagy masszául szarul szólni a keverés.
Nem lesz alja, ha közelről veszed nagyjából mindegy milyen ládában van a szóró, és hányan vannak körülöte. Mondjuk ha egy sennheiser md421-et tolsz oda, akkor más lesz a hangkép, mintha egy sm-57et.
Alja a basszgitárnak lesz, meg a lábdobnak reményeink szerint, aztán a hangmérnök urak eldöntik, mit, és hogyan, és mivel eq-znak, hogy minden beleférjen szépen a hangképbe úgy, hogy süssön, üssön, dzsunga is legyen, meg érthető is, meg rádióbarát, de önygilkosak is legyenek az emberek rá.
Egyébként ha magában valami szarul szól, az mixben nagyobb eséllyel lesz jó, mint ami magában isteni.
Vannak fent torrent oldalakon multitrackek- ismert számok sávonkénti, vagy rosszabb esetben sessiononkénti bontásban. Nirvana, RATM, Sttevie Wonder, Queen, Stooges, minden.
Roppant tanulságosak, ajánlom őket.
Beimportálod a cubasebe, vagy nuendoba, és csodálkozol sávonként, hogy nahát, ebben a számban torzítva vannak a cinek? így szól a gitár? Rage against the machineban szinti is van, és csak körmölget a basszgitár? Queen of the stone ageben gumilapozik a dobos a hi-hat mellett? Freddie Mercury minden sávot hibátlanul elénekel ezerszer falzettekkel együtt? Nirvanában ilyen beszarás a dobsound, és ennyire fos hozzá az ének?
Nagyon érdekes dolgokat írtok, ezért szeretek én ide járni.Felmerült még bennem hogyha már a kis láda,kis(és kevés)hangszóróról beszélünk akkor hogy lesz ennek alja ? Tulajdonképpen a láda nem is számít? Mert azért egy oversized ládának nagyon más a hangképe mint egy 1*12-nek. A mikrofonozás ezt mennyire "hűen" viszi át a felvételre? Magyarán milyen egy felvételen(!) a láda szerepe ha csak közeli mikrofonozásról beszélünk?
Nagyon érdekes dolgokat írtok, ezért szeretek én ide járni.Felmerült még bennem hogyha már a kis láda,kis(és kevés)hangszóróról beszélünk akkor hogy lesz ennek alja ? Tulajdonképpen a láda nem is számít? Mert azért egy oversized ládának nagyon más a hangképe mint egy 1*12-nek. A mikrofonozás ezt mennyire "hűen" viszi át a felvételre? Magyarán milyen egy felvételen(!) a láda szerepe ha csak közeli mikrofonozásról beszélünk?
mi bénáztunk:)
Egyben nyomtuk fel, csak a gitárra nem jutott normális előfok, olyan semmilyen lett a többihez képest, és azért tolhattam fel újra az egészet.
Aztán jódolgomban írtam még 5-10 gitársávot dalonként, aztán azokat is felvettem, aztán alig győztem őket törölgetni.
Szóval szerintem kezeljétek minél egyszerűbben, és ne hagyd kimondani a "majd a mixben kijavítjuk", meg "most így szól, a gitár/pergő/lábdob, de majd 250plugin után hallgasd meg" jellegű mondatokat attól, aki felveszi, vagy feljátssza.
Ha tudtok paravánokat szerezni, vagy jó vastag függönyt, az nagyon jól jöhet áthallás csökkentésére- de szerintem kérdezz rá a szúdiótechnika topicban, ott mindenki nagyok segítőkész, és jobban is érteenk sokkal hozzá nálam.
Meg ami a legfonosabb, hogy érezzétek magatokat jól. Coelhósan hangzik, de tényleg ez a legfontosabb elem, hogy ne feszengjen, és ne görcsöljön senki semmin.
Igen, remélem hoz, még most egyeztetjük hogy mit tud pontosan (csak nem én közvetlenül ezért néha van egy kis gap) és a mikrofonok körül felmerült valami anomália, azért kérdeztem rá hogy ha nekem kell gondoskodnom róla akkor mi a tuti. (Befektetni erre most én sem szeretnék, sm57-et tudok szerezni.) Hát igen, 33 négyzetméter, non masteres max 50w-s lesz :) Én is úgy gondoltam hogy a ritmusszekció az alap, azon gondolkoztam hogy milyen pro és kontra érve lehet (mint pl az áthallás - bár nem cél a giga steril hang)amellett hogy menjen rá a gityó is vagy csak utána. Én szívesen játszanám együtt a zenekarral mert úgy valahogy azt gondolnám organikusabb lenne az egész. (Micsoda szavak :) organikusabb :) csak egy kurva demófelvétel lesz amin töketlenkedünk, igaz a mi kurvánk és a mi tökünk :)) Ti először hogy vettétek fel, egybe dob+basszus+gitár?
ha szaki jön, hozzon ő mikrofonparkot is, nem?
Egyszeri dologra felesleges venni bármit, mondjuk egy sm57 nem a világ.
Az együtt feljátszás meg nagyban függ attól, mennyi az áthallás, és ilyenkor jön jól, ha 20 négyzetméteren nem egy 8*10es 200Wos csöves ampeg, meg egy 100wos nonmaster marshall szól egymás szájában:)
Mindenesetre zenész oldalról együtt sokkal jobb feltolni mindent, pláne, ha jól múkodik a ritmusszekció- max pár gitársáv még külön, meg az ének és kész.
Hát itt most az lesz, hogy próbateremben lesz rögzítve, ahogy itt alant írtam, tudom hogy nem feltétlen e az ideális, de most ezzel főzünk, ebből kell kihoznunk a legjobbat. Sajnos nem tudom még pontosan hogy milyen eszközöket hoz a szakember, én egyenlőre próbálok a magam eszközeiről gondoskodni és azokkal kapcsolatosan tájékozódni, hogy az a része ami rajtam múlik rendben legyen.
Köszönöm a választ és a felajánlást is (egyenlőre úgy tűnik hogy tán sikerül beszerezni miksiket - sm57 pl biztosan.)! Nem stúdió felvétel lenne, gyakorlatilag egy próbateremben szeretnénk demót rögzíteni, de persze ott is törekedik rá az ember (az akusztikai adottságokkal együttélve) hogy a rendelkezésre álló eszközökkkel a legjobbat hozza ki a kezéből :)
Az erősítőn van DI jack, de akkor Te ezek szerint inkább azt szereted ha egy DI box-al leágaztatod két helyre a jelet ami kijön a gitárból, egyik megy az amp-ba és azt veszed a miksikkel, a másik meg direkt recording cuccba? (Bocs ha butaságot kérdezek)
Az is egy kérdésem lenne hogy ilyen demó/próbatermi felvételek esetén érdemesebb egyben felrántani a dob/basszus/gitárt vagy menjen fel először a dob+basszus és külön a gitár? (tételezzük fel hogy fel tudjuk együtt játszani amit szeretnénk, bár ugye triplázódk a hibázási lehetőség)
a reampolás nagyon elvérzett. eleve nem lehet szólisztikus dolgokat játszani reampolva, mert szar a fülesbe visszakapott jel, döglött, halk egy rendes gitáralaphoz képest, nincs stenk, ergo nincs inspiráció gitározni
érdekes, hogy amikor felvételt készítettünk néhány éve, profi stúdióban,
nem nagyon volt szükség 4x12 ládára... inkább az folt a kérdés, hogy 2x12 nyitott vagy zárt, vagy túlméretes zárt legyen.
A legtöbb sávot 2x12 nyitott ládával tettük fel (mert nekem az tetszett), 4-5 mikrofonból tolva össze az adott sávot, a ritmusalapot ahol tömörnek kellett lennie, egy átlós hangszórós 2x12 csinálta jól, a nyitott ládának 'dobozhangja' volt, maszatolt eléggé...
az erősítő ki volt hajtva mint állat(33 éves peavey vagy egy mesa road fej), mert akkor szólt jól.
Hát, elég sok mindentől függ a dolog. Milyen erősítő, helyiség, mikrofon, előfok, milyen A/D konverter, milyen hangszerek lesznek még, és neked milyen hang tetszik, stb. Ha pl. normális kondimikrofon kell, az sajnos több százezer forint magában, plusz mikrofon-előfok, plusz hangkártya- a legjobb, ha elviszed egy olcsóbb stúdióba, akár itt a fórumról valakihez, és felrántod gyorsan.
Ha egyformák a 2x, vagy 4x12 hanszórók, akkor szerintem mindegy hányat mikrofonozol közelrő, azaz elég az 1 is. Kükönbség akkor lehet, ha használsz távoli mikrofont, egy nagyobb hangnyomás máshogy tölti meg a teret, más lesz a távoli hang. Szerintem nincs szabály, próbálgatni kell.
Én a vonalkimenet helyett a közvetlen pickupkimenetet ( DI box ) szeretem rögzíteni a beállított erősítő-effekt hanggal együtt. Ha ezt a két sávot közös csoportban editálod a felvétel után, akkor még akármikor létre tudsz hozni egy új erősítővel, egy új helyszínen egy tök más soundot, ha esetleg elégedettlen lennél a felvettel. Sőt én otthon egy poddal így venném fel a sávokat - a stúdió órabér alól felszabadultan - és a készre vágott anyaggal, a nyers pickupjelből kiindulva néhány óra kifizetésével egy drága stúdióban rögzíteném a végső hangot. Ez röviden a reamping. ( A pod csak a feeling miatt kell otthon, mert a cincogó hangon nem mindig akkora élmény a bazsav )
A gitár mikrofonról mindenki mást mond, én a régi iskola (és a készletem függvényében) közelről az SM 57-re, távolról a Neumann U87-re szavaznék.
(Egy felvételért ne vegyél mikrofont, kannásborért adok kölcsön - a Neumannt nem biztos)
"In an odd paradox, smaller amps and speakers tend to sound
bigger than large amps/speakers when recording." - vagy ezt vehetem, tényleg alapnak, mikrofonozzam be a picit? (Persze tudom, az is számít hogy melyikben milyen szóró van, ha kicsiben nem olyan lenne amit szeretek szóba sem jönne, de olyan van abban is és a 2x12-ben is ami rendelkezésre áll.)
Tök jó hogy szóba került ez a téma, én kérdeznék is Tőletek, mert nekem ebben nincs tapasztalatom. Hogy érdemesebb felvételt rögzíteni, ha van egy kis kombóm aminek a fej részét ugye külön is ki tudom tennni ládára, de önmagában 1x12-es a beépített szórója. Legyen inkább az 1x12 bemikrofonozva, vagy egy 2x12 esetleg 4x12. (Esetleg érdemes mellé vonal kimenetet is rögzíteni, ha van erre mód?)És még azt is meg szeretném kérdezni hogy mi az a két féle mikrofon amit leginkább érdemes gitár rögzítésre használni és elérhető álltalában, tehát nem több százezer forint. Válaszotokat előre is köszi!
Fontos, hogy mindenki, aki stúdiózik, tisztában legyen ezzel a jelenséggel, amit leírtál:
Egy hangforrást (gitárhangfalat) és annak a felvételét csak akkor lehet igazán összehasonlítani, ha azok kb. azonos hangnyomással és hasonló térben szólnak.
Tehát egy kitekert marci felvett hangszínét akkor hallod vissza korrektül a technikai helyiségben, ha ugyanolyan hangerővel üvölt a stúdiómonitorod, mint a marci a másik szobában. Ezért mindennapos az a jelenség, hogy bejön a félig megsüketült gitáros és elképed a 10szer halkabb, apró nearfield monitor cincogásán.
Egy másik baj, hogy a gitáros 2-3 méterre áll a hangszórótól, amíg a mikrofon10 centire. Egész más direkt-visszavert hang arányt hall a fül, mint a miksi.
Ez az ökölszabály, hogy egy hangszer felvételét lehetőleg ilyan hangerőn hallgassuk vissza, ahogy az a valóságban szól.
Komoly stúdiókban részben ez okból állnak szekrény nagyságú hangsugárzók.
"In an odd paradox, smaller amps and speakers tend to sound
bigger than large amps/speakers when recording."
Bobby Owsinsky
Ez érdekes dolog, én nem vagyok hangmérnök, de ezt tartják, és amit tapasztaltam, nagyjából igaz is.
A nagy gitárcuccok igazából 5-10-20 méterre szólnak jól, arra is vannak kitalálva- színpadi használatra. Hajolj a hangszóróhoz 5 centire, és egy zavaros, száraz hangot kapsz sok esetben, meg persze megsüketülsz:D Persze sokan használják a nagy cuccokat is, valamint azért hi-gain cuccokban nem sok párwattos kombó van, valljuk be.
Amikor először mentem stúdióba, én is betoltam a JCM-800ast 4*12vel, tökig hajtottam, lobogott a herém, aztán visszahallgatva leesett az állam milyen vékony kis fos dróthangja van közel mikrofonozva egy sm-57tel, és a kurva nagy hangnyomás nélkül:)
Röhögni fogsz, de pl tök sokan használnak marshall zseb-stacket kimikrofonozva, meg mindenféle furcsaságokat.
...hááát skacok, Talkbox minden bordba. Esszeveszett jó effekt....olyan ízesen adja a játékot, hogy ihhaj...imádom.
HT1 lett...dunlop...plexi láda közé be....imádom, jobban mint a waht....
Ja és ez a fáj nem igaz...nem tudom mit próbálhattak, de egy 100watt plexit hajtottam meg....nagyon finomkis kütyü.
Az viszont igaz, hogy meghatározó élmény...soha le nem teszem.
Ez pl. egy kis tenyérnyi méretű 1W-os cucc,amit én csináltam,társasházi lakásban felvéve,egy olcsó AKG énekmikivel,meg egy 4000Ft-os Behringer USB-s hangkártyával,egy olcsóbb Cort gitárral,ráadásul úgy,hogy nem értek a felvételekhez,nincs benne tapasztalatom,és nem is játszok valami jól. :D
A láda egy 2x12-es saját láda,Eminence Legend szórókkal.
Pardon. Olvasásból 1es részemről. Megértem én ezt amit írtál (az angolból nem mindent de a lényeget igen) ettől függetlenül szerintem ez nagyon stílus specifikus. Valahogy nem bírom elképzelni/elhinni hogy egy tökös rockzene pár wattos erősítőkön szólna 6"-os szórókkal. Bár amiket csinálnak egy-egy felvétellel/sávval a studióban lehet nem kéne csodálkoznom :D
Én is a videoton ovál hangszórós szoba"ládámat" kondenzátormikrofonnal vettem fel.
Így is vissza kellett venni a hangkártya érzékenységéből. Maximális érzékenységen fél méterről veszi a levegővételt is.
nem hangszóró, mikrofon.
Rohadt jól lehet kis kombókkal kísérletezni, aminek a végén sokkal nagyobb/jobb hangod lehet, mint egy fullstacknek ami elé odatolsz egy csokor dinamikus mikrofont.
Ráadásul a felvételen nem fogod hallani, hogy ez egy kihajtott 4*12, vagy egy kis lófing jól bemikorfonozva.
Plusz ha esetleg együtt játszik a zenekar (nem pedig nuendoban húzogatod nyolcadonként helyére a kutyaütőket) akkor nincs olyan zavaró áthallás, mintha betolsz a dobos térmikrofonja elé egy 100 wattos nonmaster fejet és két ládát.
"In fact, tiny combo amps are an asset to any studio’s arsenal, and not just because they won’t (necessarily) wake the neighbors. Tiny speakers fit in places that large speakers won’t. Like closets. Like ventilation ducts. Like garbage cans. Like inside the piano.
For all the distant room miking we regularly use in our studios, it’s still the same room... but any acoustic space can become your “room” if it’s big enough to squeeze a small speaker and a microphone in there. I’ve recorded electric guitar with the amp inside the drawer of a metal file cabinet (miked with a 57, natch); the hard resonant surfaces of the drawer yielded a grungy “spraang” somewhere between reverb and ring modulation.
Make your speakers smaller still, and you can start putting them in really bizarre places (no gastroenterology jokes, please). I’ve duct taped Walkman headphones directly to the windscreen of a Neumann U-87 and fed the guitar track into the ’phones from an aux send. The sound of the minuscule speaker cranked almost to the point of frying combined with the proximity effect of the mic yielded a guitar sound that was thick enough to fill out the track without obscuring the bass or the piano. Curiously crispy, sort of faux-compressed. And no eq."
Bob Ross
Egy másik csomó meg 100W-os marshallokon(meg ki tudja miken). Manapság nem hiszem hogy probléma lenne megfelelő hangszórókat választani egy nagyobb fejhez akkora a kínálat. Hol máshol lehetne megtekerni egy non-masteres fejet ha nem egy studióban ?
eléggé nevetséges, hogy ez a bekapcs-standby-on dolgot úgy állítják be mintha, valami király dolog, valami újítás lenne. amúgy kíváncsi vagyok mikor fog megtelni a használtpiac az ilyen 1-5-15 wattos fejekkel, mert már kezdenek túl sok bőrt lehúzni róla. oké, hogy minden cég csinál mondjuk pár darabot, de ez hogy a marshall tavaly kiadott egy jó tucat ilyen kis erősítőt, az szerintem bőven túlzás.
a másik meg hogy miért hangsúlyozzák minden kis erősítőnél, hogy ideális felvételekre, ha valahol akkor a stúdióban aztán van lehetőség hogy több száz wattos fejeket koppra tekerjenek. az elvitathatatlan hogy színpadon kezelhetőbb, de stúdióban miért?