HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. június 28

Csöves Gitárerősítő

2024. június 28

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 21

***GIBSON***

2024. június 21

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

*MARSHALL.hu KLUB *
*MARSHALL.hu KLUB *

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


arion 2013-02-19 01:27 |  #65397
yes

SnoKris 2013-02-19 00:25 |  #65396
OFF:

Igen, a manual elég szűkszavú ezzel kapcsolatban, annyit ír, hogy a kimenetét kapcsolhatos speaker/headphone-ra, vagy Amp-ra. Az Amp állásban nem állíthatod a hangerőt, azt ő végzi el ( ki van szürkülve), és ez való arra, hogy hangszer erősítőbe dugd. Fórumokon azt olvasom, hogy működik így faszán. Tudom, próbáljam ki :D
Válasz 'arion' hozzászólására (#65368)

Capeti 2013-02-18 21:39 |  #65395
Bocs mindenkitől :( NAgyon reggel van
Válasz 'Capeti' hozzászólására (#65394)

Capeti 2013-02-18 21:38 |  #65394
6V6 JJ Electronic végfokcső párban Tatabányán eladó!





Összesen Talán 100 órát használtam, nem voltak hajtva, éppen próbatermi hangerőn, teljesen jók, szaki kimérte, 2.db egy pár :)
Még 300 órát simán elmennek.
Féláron, 3.000 Ft/db + posta (730 Ft előreutalással elsőbbségi levélként)

Van még egy darab külön, azzal is jó bármelyik párban, de a fent írt kettő áll egymáshoz a legközelebb. Tartaléknak tökéletes.
3.db. együtt 7.000 Ft + posta


Keresek Polytune hangolót megvételre.




Keresek X-Box Guitar Hero gitárt is megvételre




Alkudni ér, seft érdekel.

capeti@x-elite.hu
06-30/ 496 91 77

Raul 2013-02-18 15:00 |  #65393
Köszi Májsztró,örülök,hogy tetszik!
Én is még adós vagyok egy maillel,tudod. :)
Válasz 'hollof' hozzászólására (#65392)

hollof 2013-02-18 14:34 |  #65392
fasza ! ez igen , pont így gondoltam . majd írok privátban
Válasz 'Raul' hozzászólására (#65375)

Samu 2013-02-18 14:15 |  #65391
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65390)

Beetlejuice 2013-02-18 13:16 |  #65390
és KÖSZÖNÖM!
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65389)

Beetlejuice 2013-02-18 13:14 |  #65389
Banyek...nem a pároméról küldtem...ááááááá:DDDDD
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65384)

Beetlejuice 2013-02-18 13:08 |  #65388
Köszönöm!...bár még nem kaptam meg a mailt.
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65384)

Beetlejuice 2013-02-18 13:07 |  #65387
Így bizony...
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65385)

Samu 2013-02-18 12:59 |  #65386
Erre gondoltam! Nem a Metro-s
Ott patent.

Samu 2013-02-18 12:58 |  #65385
Na ilyen egy Plexi, ha nem 100 minden :)
A tipikus szörcsögés a hangjában...
Ilyen ha nem tökéletesen hajtják egymást a csövek.


Samu 2013-02-18 12:54 |  #65384
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65383)

Beetlejuice 2013-02-18 12:46 |  #65383
...ne mi szösz...eltűnt az éterben?:)...küldöm megint.
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65382)

Samu 2013-02-18 12:45 |  #65382
Nem látom sehol :(
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65378)

harybe 2013-02-18 12:43 |  #65381
Sziasztok!
Van egy Marshall 1960 -A- ládám amit stereo kombóval (Marshall) használok.
Szeretném kérdezni, hogy melyik beállítást javasoljátok. Mono vagy stereo.

Még egy kérdés Fender fórum már nincs?

Köszi a felvilágosítást előre is.

Beetlejuice 2013-02-18 12:41 |  #65380
Neved alattira.
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65379)

Samu 2013-02-18 12:39 |  #65379
Szia!

Hova is?
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65378)

Beetlejuice 2013-02-18 12:33 |  #65378
Samu bátyám! Írtam egy mailt egy tiszteletbeli kéréssel kapcsolatban!
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65302)

Samu 2013-02-18 12:32 |  #65377

Ricsi 2013-02-18 12:29 |  #65376
Válasz 'Raul' hozzászólására (#65375)

Raul 2013-02-18 11:31 |  #65375
Csináltam egy ilyen kis egyszerű kütyüt,egyfajta szólókiemelő eszköz.
Erősítő soros loopjába kötve a normál hangerő lesz a szóló hangerő,a kis kütyüvel visszavett hangerő meg a ritmus hangerő.
A Remote In bemenetébe mehet sima lábkapcsoló,vagy akár mondjuk valami relés kimenetű kapcsoló cucc is (G-major vagy FCB1010 relé kimenete,vagy valami MIDI-s kapcsoló).
Input elé kötve pedig két hangerő váltható gyorsan,gyakorlatilag aki szereti a hangerőpotival visszavett hangerőt (vagy akár így csinál tisztát!),annak egy lehetséges alternatíva a gyors váltásra.
Elemmel és adapterről is megy.







Dzsinnn 2013-02-18 08:33 |  #65374
Keress rá a neten:
Silverblade HX1
és
Silverblade RX1
:)

Déjvid 2013-02-18 08:30 |  #65373
Volt rajta két pad ha jól emlékszem ezeket be kellett kapcsolni(-30db, és -15db) és úgy működött a dolog, a hangerőt meg szabályoztam a keverő faderével,de vége az offnak:)
Válasz 'arion' hozzászólására (#65372)

arion 2013-02-18 08:15 |  #65372
Szólni lehet, hogy szól, de gondold végig, fordítva a gitárerősítő bementi impedanciáját is négyzetesen lenyomná a line out felé, miközben a line out feszültséget meg felnyomná vagy tízszeresre. Ezek a gondok egy normál írányú di boxnál nem jelennek meg, a feszültséget lefele transzformálja, ahogy kell, az amp impedanciáját meg felfelé a line out felé. Elég közkeletű tévedés ez a fordított di box, máshol is hallottam már.
Ne takarodjunk el innen a stúdió játszótérre ?
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#65371)

Déjvid 2013-02-18 08:07 |  #65371
A Radial JDI manualjában bennevan ez, sokan azt használják fordítva,nekem is működött.
Válasz 'arion' hozzászólására (#65370)

arion 2013-02-18 08:01 |  #65370
Bocs, de szerintem a megfordított di box nem egyenlő a reamp boxxal. Az felfelé transzformálná az amúgy is nagy line out feszültséget. Egy normál irányú di box a reamping box, csak a szekunderén van egy ellenálláslétra a nagy gitárimpedancia létrehozása miatt.
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#65369)

Déjvid 2013-02-18 07:57 |  #65369
Elvileg az a kimenet 10kohmos nagyimpedanciás jelet ad ki,az mehet az erősítőbe,egyébként egy passziv DIboxot ha megfordítasz az is jó(az eredeti reamp box is ezt csinálja) Én a felvett DI sávokat egy spdif loopon átküldöm a Kemper profileren, ezzel meg is van oldva a reamp probléma az esetek többségében:)
Válasz 'SnoKris' hozzászólására (#65367)

arion 2013-02-18 07:28 |  #65368
Nem tudom, nincs olyanom. Kiváncsiságból felületesen rápillantottam a maualjára, nem láttam ilyesmit, a pdf keresőjébe beírt reamp szóra se reagált, de lehet, hogy felületes voltam.
Válasz 'SnoKris' hozzászólására (#65367)

SnoKris 2013-02-18 06:52 |  #65367
Köszi, akkor jól gondoltam! Azt furcsálom, hogy az Apogee One-nál direkt ki lehet választani a reamping kimenetet, erre a célra. De hát akkor hol ez az illesztés?
Válasz 'arion' hozzászólására (#65365)

dpjani2013-02-18 03:18 |  #65366
Eladó!
Marshall JCM 2000-DSL 401 full csöves 40 Wattos gitárkombó, + lábkapcsoló, Celestion Vintaga 30 szóróval! Kérésre küldök képet!
email: d-pj@freemail.hu

arion 2013-02-18 03:01 |  #65365
Hangkártya vonalkimenetéről meg kell küldeni szimmetrikusan egy reamping boxot. ( Durván egy trafó, ami a line szintet letranszformálja gitárszintre és a szekunderén egy ellenállásosztó beállítja a kb. gitárimpedanciát - így már gitárnak látja az erősítőbemenet. Szokott még lenni egy poti is, amivel finoman lehet szabályozgatni a szintet.)
Válasz 'SnoKris' hozzászólására (#65364)

SnoKris 2013-02-18 02:53 |  #65364
Ha megvan a nyers gitárjel mondjuk a PC-n, onnan reamping-kor az erősítőre hogyan viszed? Transzformátoros leválasztású DI-box-szal? Hangerőnél van trükk, hogy olyan legyen, mintha tényleg a gitár menne be a cuccba?
Válasz 'arion' hozzászólására (#65363)

arion 2013-02-16 14:33 |  #65363
Nem csak a gitár direkt jelnek van ekkora dinamikája, más hangszernél sem szokatlan egy 40 dB-s tartomány konvertálása, eddig nincs is baj. A reampingnál viszont szerintem a hangkártya erősítő kimeneti impedanciájának a feltranszformálása a lényeg pickup értékre, ezért aztán van is a boxon level szabályozó, amivel vissza kell szabályozni a megemelkedett szintet gitárszintre. Így szerintem nincs túl nagy zajnövekedés.
Egyébként átlag gityóknál, pl. singlecoilnál, meg egy öreg csöves erősítőnél normál módon is akkora a zaj többnyire, hogy az már felülmúlhatatlan. Egy nemrég elkövetett lemezfelvételen rettentő időt töltöttem azzal el, hogy egy-egy gitár megszólalás releasét lefédeltem a megjelenő zaj miatt, miközben az attack reverbjét megemeltem, hogy az eredeti hossz megmaradjon. Szóval fürészfogakat rajzolgattam a gitárjelalakra. Na ennél rosszabb egy reamping után se lehet a szituáció.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#65359)

pke 2013-02-16 13:23 |  #65362
Van második gyerek????
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65353)

Guitarplayer 2013-02-16 13:10 |  #65361
és a jelen esetben úgy vettem, mintha a reamp stúdió DA konvertere tökéletes lett volna... az AD utána már (a torz rögzítésekor) gyakorlatilag lényegtelen is :D

Guitarplayer 2013-02-16 13:08 |  #65360
mármint eleve a torz hang felvételéhez képest a clean felvétele utáni reampos torzítás az olyan, mintha egy drámaian sokkal rosszabb konverterrel vettük volna fel.

Guitarplayer 2013-02-16 13:06 |  #65359
Miért kell a jó konverter

gondolj bele... a nyers, natúr gitárhang egy komoly tranzienssel indul, aminek az átvitele általában a legproblémásabb minden cuccnak, szóval pengetéskor van egy 2-4 voltos reccsenésünk, ami után egy 50-100mVos lecsengés következik...
ha ideálisan tudjuk a tranzienst kivezérelni, akkor a gitárhangunk tranziens utáni, többi része -20, -30dB körüli lesz jó esetben. aztán ezt akarjuk majd jól megnyomni 40dB jelszintemelkedéssel (mikor majd reampoljuk, torzítjuk) tehát kb. 60dBvel lesz rosszabb a jelzaj viszony az elméletem szerint.

Kérlek javítsatok ki, ha az elméletemmel tévednék.
Válasz 'arion' hozzászólására (#65350)

Beetlejuice 2013-02-16 13:02 |  #65358
Így kell lennie!
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#65357)

pinkpaisley2013-02-16 12:34 |  #65357
Ja igen, a fejemre nőtt. Még nincs 1,5 éves de most is ő penget itt mellettem!
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65356)

Beetlejuice 2013-02-16 12:09 |  #65356
Vicceltem ám nagy vigyorok közepette.
....amikro már csak és kizárólag zenélni akar az ember és nem mással bizgerálni.....

na majd találkozunk, ebben biztos vagyok!...addig is legyetek jók!...egészséget és minden jót.
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#65355)

pinkpaisley2013-02-16 11:24 |  #65355
Nem véletlen, hogy hosszú évek kisérletezése után hasonló cuccokknál kötünk ki.

Nem olyan sok az a cucc ott a boardban, mert a bal oldal le van választva. Wah, booster , két OD egy delay, egy reverb és egy hangoló.. Szerintem minimal.!

Nem akarta utánozni.

Szeretnék már lekeveredni Ádámék egyik koncertjére!!
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65353)

Beetlejuice 2013-02-16 11:12 |  #65354
De ez a talkbox most nálam minent vitt....a waht hazsnáltam szólóknál sokat...mostmár ez került első helyre.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65353)

Beetlejuice 2013-02-16 11:07 |  #65353
ne utánozzzááá...ne utánozááá:DDDDD

Szép kis bord...ennyi mindnnel énnem tudnék mit kezdeni:)...
...de figy az már sok, hogy uyanaz a wah, ugyanaz a hangoló és ugyanaz a talkbox.....kezdjél valamit magaddal, vagy legközelebb egy roy és ádám bulin elcsevegünk:DDDD
plusz egy trotyim vvan még a fenteieken kívül de azt már nem modom meg, mert utánzol:DDDDDD

Jól vagytok?...fejedre nőttek már?
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#65352)

pinkpaisley2013-02-16 10:21 |  #65352




Nekem is az van, most lett kész a board project, így végre mindig együtt van a többiekkel. Mondjuk lett is súlya a boardnak.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65311)

Déjvid 2013-02-16 10:09 |  #65351
Felvételnél igaz lehet,de keverésnél pont a DA konverter+lehallgatás az első...
Válasz 'arion' hozzászólására (#65346)

arion 2013-02-16 09:55 |  #65350

Ne becsüljöük azért le a technikát teljesen. Most esett le, mire gondolt Guitarplayer és igaza van. Ha egy tök amatőr emberke nagyon alacsony jelszinten, 16 biten és egy ritka rossz konverterrel rögzít egy di jelet, az nem fog valami frankón szólni egy reamping után. Tényszerű. Én itt arra vigyáznék, ha a cucc adott, hogy jól legyen kivezérelve az a sáv, maxra feltekert preamppal, hogy az a/d-re nagy analóg jel jusson. Inkább reccsenjen meg kétszer (azt ki lehet aztán javítani ), mintsemhogy végig egy zajba süllyedt -50 dB-s fekvétellel kelljen vacakolni.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65348)

arion 2013-02-16 09:29 |  #65349
Addig pöngetheted, amíg én ihatom a borodat.
Válasz 'Semmi Cicó' hozzászólására (#65347)

Beetlejuice 2013-02-16 09:06 |  #65348
Szerintem meg:

1.szerzemény, hangszerelés
.....többi lényegtelen, legalábbis nem számottevő csakegy nagyon szűk körnek, akik vérremenő vitákat képesek naphosszat folytatni egy konverterről...
...akiknek szól lényegtelen.
Válasz 'arion' hozzászólására (#65346)

Semmi Cicó 2013-02-16 09:06 |  #65347
Én már régóta mondom, hogy üljünk le egy üveg bor mellé és dumáljunk, de lehet, hogy marha unalmas lenne, mert elégé hasonlóan látjuk (halljuk) a dolgokat. Mondjuk, ha már marhára unnám magam, akkor megkérdezném, hogy kicsit pöngethetek a premium+ on... utána biztosan nem unatkoznék (én legalábbis )

sc.
Válasz 'arion' hozzászólására (#65346)

arion 2013-02-16 08:06 |  #65346
Szerintem egy sound összetevői fontossági sorrendben:

1.szerzemény, hangszerelés
2.kéz
3.gitár-pickup-erősítő
4.helyiség-mikrofon-preamp
5.konverter

Ezt úgy értem, hogy a leggagyibb és a legszuperabb konverter közötti különbség töredéke a többi összetevő különbsége által okozott hatásnak.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#65344)

arion 2013-02-16 07:59 |  #65345
Tényszerűen látod, szimuláció és elhiszem, hohy téged zavar, de:

-A kérdés - amire javasoltam a direkt hang felvételét - az volt, hogy erősítős felvétel mellett rögzítsenek-e di-t. Szerintem mindenképpen, mert nincs vele vesztenivaló.
-Én, miután nem vagyok egy túl jó gitáros, egy lemeznyi klasszikus kíséretet, konkrét, leírt riffet mindenféle inspirációs gond nélkül feljátszanék direktben egy jó szimulációt hallgatva, ha ezzel egy csomó pénzt spórolnék.
- Azt az egy-két, nagyívű rázást, ami felforgatja a világot valószínűleg én is a live, kihajtott cájgon játszanám.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#65342)

Guitarplayer 2013-02-16 07:31 |  #65344
hány biten tudja az átlag júzer rögzíteni a gitársávját, milyen konverterekkel?
pont a reamphoz kellene a nagyfelbontású, kiszajú konverter, amiről legtöbben csak álmodnak.

arion 2013-02-16 07:30 |  #65343
Igen, én úgy szeretm rögzíteni a gitárjelet, ahogy írtad. Ettől még lehet, hogy egy erősító direct ot magán hordozza az erősítő preamp karakterét, az lehet egy 3. sáv is.
Én az együttjátszás híve vagyok, az áthallás nem gáz, csak addig félnek tőle, amíg nem ismerik. Évekig rögzítettem rock koncerteket színpadon, teljesen normális éneksound van a backline+dob felé fordított énekmikrofonokon is.
Egy van az együttjátszásnál, gitárt nem nagyon tudsz utólag cserélni, mert rajta van az eredeti az overheadeken.
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65323)

Guitarplayer 2013-02-16 07:29 |  #65342
'dögös szand szimulációját nyújtja' ennyi.

biztos minden gitáros másképp csinálja, de én ha jó, kajak dolgot akarok csinálni, ahhoz inspiráció kell, ahhoz meg jó szand kell, amitől rám jön a gitározhatnék.
A legstenkesebb gitárszólók akkor keletkeztek, amikor nem a lehallgatóban játszottam, hanem bent a feljátszóban, fejen a fülesből dől a zene, és előttem meg vonyít a hangfal...
A gitár is teljesen másképp reagál a kitartott hangokra úgy, hogy előttem van a gitárláda... Él a hang egyből.

arion 2013-02-16 07:23 |  #65341
Nem értem pontosan ezt a füles-döglött hang dolgot. Én reamp alatt azt értem, hogy otthon, teljes kényelemben gitár-di box - direct out - pod - szimmetrizált jel - mic input és két sávot rögzítek egyszerre, miközben a pod-ot hallgatom, füles nélkül, hangsugárzóból. A pod csak példa, bármi lehet, ami valamiféle dögös sound szimulációját nyújtja. Tudom, hogy nem olyan, de azért elég illúziót keltő szimulációk vannak, amelyek szerintem elég jók egy feljátszó hangulathoz. A hangulatot javítja, hogy a próbálkozások árát nem kell megfizetni a stúdiónak, gyakorlatilag tök ingyen el lehet készíteni egy lemez összes gitársávját. Aztán, ha kész, akkor a direct sound sávokkal egyszer kell csak bemenni egy 4 órára egy jól felszerelt stúdióba, beállítod a soundokat aztán avesz...
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#65322)

Guitarplayer 2013-02-16 07:21 |  #65340
hogy lesz alja?
alja a basszusgitárnak van.
Ritka az hogy kell a gitárnak 'alja', keverj egy olyat hogy 'otthoni egyszálgitár' hangzásra kitekert gitárszandot (jó 'vastag', tökös, meg minden - önmagában) próbálj bőgővel összetolni...
az első két dolog amit csinálni fogsz kínodban, hogy gitársáv alja levág, és gitár közepe feltol.
hogy hol és hogyan ér egybe a bőgő a gitárral, (többek közt) attól függően fog feszesen, vagy lukasan, vagy masszául szarul szólni a keverés.

Már megint itt a 'gitár alja' téma
Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65334)

Semmi Cicó 2013-02-16 07:15 |  #65339
)))
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65328)

aftec 2013-02-16 07:01 |  #65338
A közel mikorfonozás azt viszi át, minha a füled pár centire hozzá tapasztanád a tányérhoz.
Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65335)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 07:01 |  #65337
Nem lesz alja, ha közelről veszed nagyjából mindegy milyen ládában van a szóró, és hányan vannak körülöte. Mondjuk ha egy sennheiser md421-et tolsz oda, akkor más lesz a hangkép, mintha egy sm-57et.
Alja a basszgitárnak lesz, meg a lábdobnak reményeink szerint, aztán a hangmérnök urak eldöntik, mit, és hogyan, és mivel eq-znak, hogy minden beleférjen szépen a hangképbe úgy, hogy süssön, üssön, dzsunga is legyen, meg érthető is, meg rádióbarát, de önygilkosak is legyenek az emberek rá.
Egyébként ha magában valami szarul szól, az mixben nagyobb eséllyel lesz jó, mint ami magában isteni.
Vannak fent torrent oldalakon multitrackek- ismert számok sávonkénti, vagy rosszabb esetben sessiononkénti bontásban. Nirvana, RATM, Sttevie Wonder, Queen, Stooges, minden.
Roppant tanulságosak, ajánlom őket.
Beimportálod a cubasebe, vagy nuendoba, és csodálkozol sávonként, hogy nahát, ebben a számban torzítva vannak a cinek? így szól a gitár? Rage against the machineban szinti is van, és csak körmölget a basszgitár? Queen of the stone ageben gumilapozik a dobos a hi-hat mellett? Freddie Mercury minden sávot hibátlanul elénekel ezerszer falzettekkel együtt? Nirvanában ilyen beszarás a dobsound, és ennyire fos hozzá az ének?
Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65334)

ToMo 2013-02-16 06:23 |  #65336
fórummotor...

ToMo 2013-02-16 06:23 |  #65335
Nagyon érdekes dolgokat írtok, ezért szeretek én ide járni.Felmerült még bennem hogyha már a kis láda,kis(és kevés)hangszóróról beszélünk akkor hogy lesz ennek alja ? Tulajdonképpen a láda nem is számít? Mert azért egy oversized ládának nagyon más a hangképe mint egy 1*12-nek. A mikrofonozás ezt mennyire "hűen" viszi át a felvételre? Magyarán milyen egy felvételen(!) a láda szerepe ha csak közeli mikrofonozásról beszélünk?

ToMo 2013-02-16 06:23 |  #65334
Nagyon érdekes dolgokat írtok, ezért szeretek én ide járni.Felmerült még bennem hogyha már a kis láda,kis(és kevés)hangszóróról beszélünk akkor hogy lesz ennek alja ? Tulajdonképpen a láda nem is számít? Mert azért egy oversized ládának nagyon más a hangképe mint egy 1*12-nek. A mikrofonozás ezt mennyire "hűen" viszi át a felvételre? Magyarán milyen egy felvételen(!) a láda szerepe ha csak közeli mikrofonozásról beszélünk?

Beetlejuice 2013-02-16 05:32 |  #65333
...de még mindig nem jöttem rá mi az a piros lámpatakaró az elején...visszajelző tuti nem, vészjel lenne?...ha megszakad valahol?
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65332)

Beetlejuice 2013-02-16 05:31 |  #65332
:DDDDD...ugye... a friss vér:)
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65330)

classic70 2013-02-16 05:27 |  #65331
Köszi a válaszokat mindenkinek! És bocs topic, az off-ért!
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65327)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 05:24 |  #65330
jól tartod magad:D
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#65328)

Beetlejuice 2013-02-16 05:05 |  #65329
:))))

Beetlejuice 2013-02-16 05:05 |  #65328



SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 04:40 |  #65327
mi bénáztunk:)
Egyben nyomtuk fel, csak a gitárra nem jutott normális előfok, olyan semmilyen lett a többihez képest, és azért tolhattam fel újra az egészet.
Aztán jódolgomban írtam még 5-10 gitársávot dalonként, aztán azokat is felvettem, aztán alig győztem őket törölgetni.
Szóval szerintem kezeljétek minél egyszerűbben, és ne hagyd kimondani a "majd a mixben kijavítjuk", meg "most így szól, a gitár/pergő/lábdob, de majd 250plugin után hallgasd meg" jellegű mondatokat attól, aki felveszi, vagy feljátssza.
Ha tudtok paravánokat szerezni, vagy jó vastag függönyt, az nagyon jól jöhet áthallás csökkentésére- de szerintem kérdezz rá a szúdiótechnika topicban, ott mindenki nagyok segítőkész, és jobban is érteenk sokkal hozzá nálam.
Meg ami a legfonosabb, hogy érezzétek magatokat jól. Coelhósan hangzik, de tényleg ez a legfontosabb elem, hogy ne feszengjen, és ne görcsöljön senki semmin.
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65326)

classic70 2013-02-16 04:17 |  #65326
Igen, remélem hoz, még most egyeztetjük hogy mit tud pontosan (csak nem én közvetlenül ezért néha van egy kis gap) és a mikrofonok körül felmerült valami anomália, azért kérdeztem rá hogy ha nekem kell gondoskodnom róla akkor mi a tuti. (Befektetni erre most én sem szeretnék, sm57-et tudok szerezni.) Hát igen, 33 négyzetméter, non masteres max 50w-s lesz :) Én is úgy gondoltam hogy a ritmusszekció az alap, azon gondolkoztam hogy milyen pro és kontra érve lehet (mint pl az áthallás - bár nem cél a giga steril hang)amellett hogy menjen rá a gityó is vagy csak utána. Én szívesen játszanám együtt a zenekarral mert úgy valahogy azt gondolnám organikusabb lenne az egész. (Micsoda szavak :) organikusabb :) csak egy kurva demófelvétel lesz amin töketlenkedünk, igaz a mi kurvánk és a mi tökünk :)) Ti először hogy vettétek fel, egybe dob+basszus+gitár?
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65325)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 04:04 |  #65325
ha szaki jön, hozzon ő mikrofonparkot is, nem?
Egyszeri dologra felesleges venni bármit, mondjuk egy sm57 nem a világ.
Az együtt feljátszás meg nagyban függ attól, mennyi az áthallás, és ilyenkor jön jól, ha 20 négyzetméteren nem egy 8*10es 200Wos csöves ampeg, meg egy 100wos nonmaster marshall szól egymás szájában:)
Mindenesetre zenész oldalról együtt sokkal jobb feltolni mindent, pláne, ha jól múkodik a ritmusszekció- max pár gitársáv még külön, meg az ének és kész.
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65324)

classic70 2013-02-16 02:46 |  #65324
Hát itt most az lesz, hogy próbateremben lesz rögzítve, ahogy itt alant írtam, tudom hogy nem feltétlen e az ideális, de most ezzel főzünk, ebből kell kihoznunk a legjobbat. Sajnos nem tudom még pontosan hogy milyen eszközöket hoz a szakember, én egyenlőre próbálok a magam eszközeiről gondoskodni és azokkal kapcsolatosan tájékozódni, hogy az a része ami rajtam múlik rendben legyen.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65320)

classic70 2013-02-16 02:39 |  #65323
Köszönöm a választ és a felajánlást is (egyenlőre úgy tűnik hogy tán sikerül beszerezni miksiket - sm57 pl biztosan.)! Nem stúdió felvétel lenne, gyakorlatilag egy próbateremben szeretnénk demót rögzíteni, de persze ott is törekedik rá az ember (az akusztikai adottságokkal együttélve) hogy a rendelkezésre álló eszközökkkel a legjobbat hozza ki a kezéből :)

Az erősítőn van DI jack, de akkor Te ezek szerint inkább azt szereted ha egy DI box-al leágaztatod két helyre a jelet ami kijön a gitárból, egyik megy az amp-ba és azt veszed a miksikkel, a másik meg direkt recording cuccba? (Bocs ha butaságot kérdezek)

Az is egy kérdésem lenne hogy ilyen demó/próbatermi felvételek esetén érdemesebb egyben felrántani a dob/basszus/gitárt vagy menjen fel először a dob+basszus és külön a gitár? (tételezzük fel hogy fel tudjuk együtt játszani amit szeretnénk, bár ugye triplázódk a hibázási lehetőség)
Válasz 'arion' hozzászólására (#65319)

Guitarplayer 2013-02-16 02:35 |  #65322
a reampolás nagyon elvérzett. eleve nem lehet szólisztikus dolgokat játszani reampolva, mert szar a fülesbe visszakapott jel, döglött, halk egy rendes gitáralaphoz képest, nincs stenk, ergo nincs inspiráció gitározni

Guitarplayer 2013-02-16 02:32 |  #65321
érdekes, hogy amikor felvételt készítettünk néhány éve, profi stúdióban,
nem nagyon volt szükség 4x12 ládára... inkább az folt a kérdés, hogy 2x12 nyitott vagy zárt, vagy túlméretes zárt legyen.
A legtöbb sávot 2x12 nyitott ládával tettük fel (mert nekem az tetszett), 4-5 mikrofonból tolva össze az adott sávot, a ritmusalapot ahol tömörnek kellett lennie, egy átlós hangszórós 2x12 csinálta jól, a nyitott ládának 'dobozhangja' volt, maszatolt eléggé...

az erősítő ki volt hajtva mint állat(33 éves peavey vagy egy mesa road fej), mert akkor szólt jól.

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 02:29 |  #65320
Hát, elég sok mindentől függ a dolog. Milyen erősítő, helyiség, mikrofon, előfok, milyen A/D konverter, milyen hangszerek lesznek még, és neked milyen hang tetszik, stb. Ha pl. normális kondimikrofon kell, az sajnos több százezer forint magában, plusz mikrofon-előfok, plusz hangkártya- a legjobb, ha elviszed egy olcsóbb stúdióba, akár itt a fórumról valakihez, és felrántod gyorsan.
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65317)

arion 2013-02-16 02:25 |  #65319
Ha egyformák a 2x, vagy 4x12 hanszórók, akkor szerintem mindegy hányat mikrofonozol közelrő, azaz elég az 1 is. Kükönbség akkor lehet, ha használsz távoli mikrofont, egy nagyobb hangnyomás máshogy tölti meg a teret, más lesz a távoli hang. Szerintem nincs szabály, próbálgatni kell.
Én a vonalkimenet helyett a közvetlen pickupkimenetet ( DI box ) szeretem rögzíteni a beállított erősítő-effekt hanggal együtt. Ha ezt a két sávot közös csoportban editálod a felvétel után, akkor még akármikor létre tudsz hozni egy új erősítővel, egy új helyszínen egy tök más soundot, ha esetleg elégedettlen lennél a felvettel. Sőt én otthon egy poddal így venném fel a sávokat - a stúdió órabér alól felszabadultan - és a készre vágott anyaggal, a nyers pickupjelből kiindulva néhány óra kifizetésével egy drága stúdióban rögzíteném a végső hangot. Ez röviden a reamping. ( A pod csak a feeling miatt kell otthon, mert a cincogó hangon nem mindig akkora élmény a bazsav )
A gitár mikrofonról mindenki mást mond, én a régi iskola (és a készletem függvényében) közelről az SM 57-re, távolról a Neumann U87-re szavaznék.
(Egy felvételért ne vegyél mikrofont, kannásborért adok kölcsön - a Neumannt nem biztos)
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65317)

classic70 2013-02-16 02:17 |  #65318
"In an odd paradox, smaller amps and speakers tend to sound
bigger than large amps/speakers when recording." - vagy ezt vehetem, tényleg alapnak, mikrofonozzam be a picit? (Persze tudom, az is számít hogy melyikben milyen szóró van, ha kicsiben nem olyan lenne amit szeretek szóba sem jönne, de olyan van abban is és a 2x12-ben is ami rendelkezésre áll.)

classic70 2013-02-16 02:01 |  #65317
Tök jó hogy szóba került ez a téma, én kérdeznék is Tőletek, mert nekem ebben nincs tapasztalatom. Hogy érdemesebb felvételt rögzíteni, ha van egy kis kombóm aminek a fej részét ugye külön is ki tudom tennni ládára, de önmagában 1x12-es a beépített szórója. Legyen inkább az 1x12 bemikrofonozva, vagy egy 2x12 esetleg 4x12. (Esetleg érdemes mellé vonal kimenetet is rögzíteni, ha van erre mód?)És még azt is meg szeretném kérdezni hogy mi az a két féle mikrofon amit leginkább érdemes gitár rögzítésre használni és elérhető álltalában, tehát nem több százezer forint. Válaszotokat előre is köszi!

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 01:40 |  #65316
no, végre egy pro hozzászólás
Válasz 'arion' hozzászólására (#65315)

arion 2013-02-16 01:30 |  #65315
Fontos, hogy mindenki, aki stúdiózik, tisztában legyen ezzel a jelenséggel, amit leírtál:
Egy hangforrást (gitárhangfalat) és annak a felvételét csak akkor lehet igazán összehasonlítani, ha azok kb. azonos hangnyomással és hasonló térben szólnak.
Tehát egy kitekert marci felvett hangszínét akkor hallod vissza korrektül a technikai helyiségben, ha ugyanolyan hangerővel üvölt a stúdiómonitorod, mint a marci a másik szobában. Ezért mindennapos az a jelenség, hogy bejön a félig megsüketült gitáros és elképed a 10szer halkabb, apró nearfield monitor cincogásán.
Egy másik baj, hogy a gitáros 2-3 méterre áll a hangszórótól, amíg a mikrofon10 centire. Egész más direkt-visszavert hang arányt hall a fül, mint a miksi.
Ez az ökölszabály, hogy egy hangszer felvételét lehetőleg ilyan hangerőn hallgassuk vissza, ahogy az a valóságban szól.
Komoly stúdiókban részben ez okból állnak szekrény nagyságú hangsugárzók.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65312)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 01:04 |  #65314
hát az volt egyedül
Válasz 'classic70' hozzászólására (#65313)

classic70 2013-02-16 00:37 |  #65313
Aztán jött az über betoltad a supersix-et, 6x10-el, ha jól emlékeszem
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65312)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-16 00:32 |  #65312
"In an odd paradox, smaller amps and speakers tend to sound
bigger than large amps/speakers when recording."
Bobby Owsinsky
Ez érdekes dolog, én nem vagyok hangmérnök, de ezt tartják, és amit tapasztaltam, nagyjából igaz is.
A nagy gitárcuccok igazából 5-10-20 méterre szólnak jól, arra is vannak kitalálva- színpadi használatra. Hajolj a hangszóróhoz 5 centire, és egy zavaros, száraz hangot kapsz sok esetben, meg persze megsüketülsz:D Persze sokan használják a nagy cuccokat is, valamint azért hi-gain cuccokban nem sok párwattos kombó van, valljuk be.
Amikor először mentem stúdióba, én is betoltam a JCM-800ast 4*12vel, tökig hajtottam, lobogott a herém, aztán visszahallgatva leesett az állam milyen vékony kis fos dróthangja van közel mikrofonozva egy sm-57tel, és a kurva nagy hangnyomás nélkül:)
Röhögni fogsz, de pl tök sokan használnak marshall zseb-stacket kimikrofonozva, meg mindenféle furcsaságokat.


Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65308)

Beetlejuice 2013-02-15 10:35 |  #65311
...hááát skacok, Talkbox minden bordba. Esszeveszett jó effekt....olyan ízesen adja a játékot, hogy ihhaj...imádom.
HT1 lett...dunlop...plexi láda közé be....imádom, jobban mint a waht....
Ja és ez a fáj nem igaz...nem tudom mit próbálhattak, de egy 100watt plexit hajtottam meg....nagyon finomkis kütyü.
Az viszont igaz, hogy meghatározó élmény...soha le nem teszem.

Raul 2013-02-15 10:24 |  #65310
Kispedálokkal meg oda boostolható,ahová tetszik. :)
Válasz 'Raul' hozzászólására (#65309)

Raul 2013-02-15 10:23 |  #65309
Ez pl. egy kis tenyérnyi méretű 1W-os cucc,amit én csináltam,társasházi lakásban felvéve,egy olcsó AKG énekmikivel,meg egy 4000Ft-os Behringer USB-s hangkártyával,egy olcsóbb Cort gitárral,ráadásul úgy,hogy nem értek a felvételekhez,nincs benne tapasztalatom,és nem is játszok valami jól. :D
A láda egy 2x12-es saját láda,Eminence Legend szórókkal.

Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65308)

ToMo 2013-02-15 10:05 |  #65308
Pardon. Olvasásból 1es részemről. Megértem én ezt amit írtál (az angolból nem mindent de a lényeget igen) ettől függetlenül szerintem ez nagyon stílus specifikus. Valahogy nem bírom elképzelni/elhinni hogy egy tökös rockzene pár wattos erősítőkön szólna 6"-os szórókkal. Bár amiket csinálnak egy-egy felvétellel/sávval a studióban lehet nem kéne csodálkoznom :D
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65306)

Ziggy Pop 2013-02-15 09:13 |  #65307
Én is a videoton ovál hangszórós szoba"ládámat" kondenzátormikrofonnal vettem fel.
Így is vissza kellett venni a hangkártya érzékenységéből. Maximális érzékenységen fél méterről veszi a levegővételt is.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65304)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-15 07:54 |  #65306
nem hangszóró, mikrofon.
Rohadt jól lehet kis kombókkal kísérletezni, aminek a végén sokkal nagyobb/jobb hangod lehet, mint egy fullstacknek ami elé odatolsz egy csokor dinamikus mikrofont.
Ráadásul a felvételen nem fogod hallani, hogy ez egy kihajtott 4*12, vagy egy kis lófing jól bemikorfonozva.
Plusz ha esetleg együtt játszik a zenekar (nem pedig nuendoban húzogatod nyolcadonként helyére a kutyaütőket) akkor nincs olyan zavaró áthallás, mintha betolsz a dobos térmikrofonja elé egy 100 wattos nonmaster fejet és két ládát.

"In fact, tiny combo amps are an asset to any studio’s arsenal, and not just because they won’t (necessarily) wake the neighbors. Tiny speakers fit in places that large speakers won’t. Like closets. Like ventilation ducts. Like garbage cans. Like inside the piano.

For all the distant room miking we regularly use in our studios, it’s still the same room... but any acoustic space can become your “room” if it’s big enough to squeeze a small speaker and a microphone in there. I’ve recorded electric guitar with the amp inside the drawer of a metal file cabinet (miked with a 57, natch); the hard resonant surfaces of the drawer yielded a grungy “spraang” somewhere between reverb and ring modulation.

Make your speakers smaller still, and you can start putting them in really bizarre places (no gastroenterology jokes, please). I’ve duct taped Walkman headphones directly to the windscreen of a Neumann U-87 and fed the guitar track into the ’phones from an aux send. The sound of the minuscule speaker cranked almost to the point of frying combined with the proximity effect of the mic yielded a guitar sound that was thick enough to fill out the track without obscuring the bass or the piano. Curiously crispy, sort of faux-compressed. And no eq."
Bob Ross
Válasz 'ToMo' hozzászólására (#65305)

ToMo 2013-02-15 07:07 |  #65305
Egy másik csomó meg 100W-os marshallokon(meg ki tudja miken). Manapság nem hiszem hogy probléma lenne megfelelő hangszórókat választani egy nagyobb fejhez akkora a kínálat. Hol máshol lehetne megtekerni egy non-masteres fejet ha nem egy studióban ?
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#65304)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-02-15 00:11 |  #65304
mert egy érzékenyebb mikrofon nem bírja azt a hangnyomást.
Csomó legendás hang kis párwattos cuccokkal, meg 6'os, 8'as hangszórókkal lett rögzítve.
Válasz 'bandus' hozzászólására (#65303)

bandus 2013-02-14 16:58 |  #65303
eléggé nevetséges, hogy ez a bekapcs-standby-on dolgot úgy állítják be mintha, valami király dolog, valami újítás lenne. amúgy kíváncsi vagyok mikor fog megtelni a használtpiac az ilyen 1-5-15 wattos fejekkel, mert már kezdenek túl sok bőrt lehúzni róla. oké, hogy minden cég csinál mondjuk pár darabot, de ez hogy a marshall tavaly kiadott egy jó tucat ilyen kis erősítőt, az szerintem bőven túlzás.

a másik meg hogy miért hangsúlyozzák minden kis erősítőnél, hogy ideális felvételekre, ha valahol akkor a stúdióban aztán van lehetőség hogy több száz wattos fejeket koppra tekerjenek. az elvitathatatlan hogy színpadon kezelhetőbb, de stúdióban miért?
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65302)

Samu 2013-02-14 15:59 |  #65302
Ezt a Valvestate-be oltott Behringer dizájnt...
Pedig jópofa kis motyónak tűnik:


MákoSS 2013-02-13 14:36 |  #65301
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65300)

Samu 2013-02-13 14:34 |  #65300
Annyiban hasonlít a Twin-re :)
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#65299)

MákoSS 2013-02-13 10:23 |  #65299
Csak csúnyán krancsol :(
Válasz 'Samu' hozzászólására (#65296)

andystone 2013-02-13 10:18 |  #65298
Faszányos, jólszólós..ennyi!
Válasz 'werner56' hozzászólására (#65295)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu