én is így vagyok vele próbálgattam már hangszórókat, jól is szólnak, de a greenback valamiért pont az a jól kiegyensúlyozott természetes sound amit az ember keres
Csak a Greenback-re reflektálva.
Amikor az első Jamie szóló lemezt vettük fel a Pannóniában, volt 3 4x12-es láda.
1 Orange (v30), egy Mesa (v30) és az én 1960Bx (Greenback) ládám.
Elkezdtük próbálgatni őket:
Orange: Tök jó!
Mesa: Úúú ez zsírosabb és simább.
Bx: MARAD!
Amint bedugtuk mindenki rávágta, hogy EEEZ az!
Pedig rajtam kívül senki nem nagy Marshall fan.
Még a bézik Fender Blues Deluxe-om is úgy szólt Telecasterrel rajta mint egy félisten :)))
Szóval nekem határozottan az a tapasztalatom, hogy a Greenback koncerten, stúdióban is zseniális.
Persze nem minden lom szereti.
Pl a Silver Jubilee nekem V30-cal sokkal jobban tetszik.
Na de az nálam a "modern" cucc :D
Te meg hülye vagy és ideirogatsz, hoyg bizonygasd másoknak, hogy az orange a király:DDDD
...egy szó mint szóóósz, az az or 120 valami eszméletlen hang, azthiszem az még a régi handwired...
Újakra rockerverb és társairól uyganaz a véleményem, mint az újy marshalokról, jók és nem kiscit jók, de mikor egy dsl mellett megszólal eyg plexi...vagy egy rockerverb mellett egy or hááááááát.....igen.
Jó sokat írtatok a témában. Mindenki azt a cuccot isteníti ami van neki, már csak saját megnyugtatásából is. Mint pl Én :) Bár tényleg szerettem az összes erősítőmet, de tapasztal az ember, hall jobbat aztán vesz másikat.
A gitárhangzás fontos tényezője viszont az, hogy zenekari körülmények közt hogy szól, kiszól-e onnan. ez viszont nagyban múlik a doboson és a basszeron is. Ha ők együtt vannak és hozzák amit kell, nagyjából tök mindegy hogy szól a gitár. Na jó nem egy 15 wattos johnson kontra jcm800-ra gondolok. De mint írtam már, avatatlan kezekben rossz ritmuszekcióval lehet az akármi, és ez igaz fordítva is. Hard rock-ot meg nem biztos, hogy lehet csupasz jmp-vel játszani lehet kell elé egy overdrive, hogy torzabb legyen, annak idején szinte mindenkinél ez volt a minta. Lemezek legtöbbjén meg valami kombó szól, nem is az ami élőben. Lehet egy öreg greenback elvérezne a stúdióban, és ezt ti írtátok régebben.
A DSL-el nekem annyi bajom volt, hogy a loopja számomra használhatatlan volt, megölte a hangot és hiába két csatornás, egyszerre mindkettő plusz pedál nélkül nem használható. Dettó ugyan ez a Peavey Classic 50 is. Bár az nekem tökösebb volt, meg a pre és post szabályozók több szabadságot adtak. kis hangerőn is lehetett vele tökösködni.
Hát igen.. nem vagyok egy nagy Gary Moore rajongó, de k...szott jó, totális kontrollja van a hangszer felett, olyan pregnánsan játszik hogy húúú, rendesen megüti a gitárt, minden hang szól nem úgy mint a sreddereknél ahol ezer hangot lefognak 1 másodperc alatt, de egyet sem igazán....
12:45-től van tiszta sc, a dual-al, de amiért szerintem igazán szerethető és amit nagyon tud, az 10:57-nél jön. Semmi tökölés, egy hangszín és beszarás hangja van.
amennyit hallottam az alapján tényleg jó cumó, mondjuk nem a tisztájáról és a headrooomjáról híres. de egy másik topicban biztos több felhasználói véleményt olvashatsz róla.
Itt több típust is összehasonlítanak. Van benne kis sc is. A tisztája 4X12-re kötve is határeset rendes dobos mellett, még a dual-nak is, pedig az 30W. Ez nem arra van "kitalálva", inkább crunch és onnan felfelé. De jó holmi, nekem van egy dual, annak nagyon csípem a hangját és baromi kényelmes pl próbára cibálni :)
Ráérdeklődnék erre a tini terror-ra- hogy szóltál lejjebb róla-, de ne gondold ám, hogy találok erről is bárhol egy zúzásmentes, single-s hangtesztet..
(komolyan, ilyen erővel akkor már legyen benne egy oktáver, plusz egy wah fix tök álláson, meg egy tremoló is- csak hogy még informálisabb legyen a fej karaktere. Teszteljük így az erősítőket-mondjuk mától)
Semmi bajom a Tiny Terrorral, szerintem az elsők között volt az országban ilyenem. Még Angliából hoztam egy Gary Moore koncertről. Pont abban a boltban vettem, ahol Gary is vásárolt anno, nem messze a házától. Szóval a jelző nem degradáló volt, inkább általánosító.
A tiny terror nagyon jó cucc! Az előfokkal semmi hiba nincs, marshall-szerű fázisfordító van benne (ezért marshall-szerű a hangja is), annyi van csak vele hogy EL84-es a végfoka. De ennyi erővel a VOX AC30 is szar A tiny terror jól szól szerintem, semmi gáz nincs vele
Igaz hogy nagyjából csak egy féle sound-ot tud, de kinek kinek a pap, kinek a papné Én meglennék vele ha ilyenem lenne
Az 50-esnek 1 hibája van, a közös EQ az első 2 csatornán, de a második visszatekerve egész korrekt clean lesz, így annyira nem nagy dráma. A 100-as meg a koncertező zenész álma. Gitár, hangoló, esetleg delej az egyébként hibátlan effekt loop-ba és kész. Nincs nyüglődés pedálkákkal, meg nagy megfejtésekkel.
Én sem mondtam, hogy csak azon. Annyit írtam, amit te is, hogy olyan bája van, amit nehezen hoz egy új cucc. Persze van, akinek a seprűnyél is úgy szól a kezében, hogy besz@rsz.
Ez az egyik kedvenc Gary Moore interjúm. Egy szaros Tiny Terroron mutat be hangszereket, de benne van minden, amit én a gitározásról, hangról, ízlésről tudni akarok.
Lehet, hogy igazad van.Volt szerencsém testközelből egy 67-es és egy 69-es darabhoz is és tényleg bitangul szóltak.Igazándiból talán nem is a "lelke van" részével van bajom, hanem azzal, hogy csak ezek szólnak jól. Persze ízlések és pofonok...ahány gitáros annyi sound és vélemény.:)
Persze!
Sármosabban szól egy jó karban lévő öreg lom.
Csak azért ne vessük el a súlykot! Nem igaz, hogy csak 40 évnél öregebb cuccon lehet elképesztően jól szólni!!!
Én azt mondom, hogy a JCM800-ig bezárólag nincs igazi minőségbeli különbség a marshall cuccokban. Az utána lévőknél már igen, de egy tisztességes JCM800 még tudja ugyanazt a minőséget mint egy öreg plexi. Nem ugyanazt a sound-ot, természetesen az más, mivel más erősítőről van szó. De a minőségről beszélek
Persze, ez így van. Egyébként a heritage szériás celestion hangszórók elég jók, tényleg úgy szólnak mint egy pre-rola vagy hasonló celestion anno, amikor új volt. Szerintem egy mai heritage szériás hangszóró 40 év múlva pont úgy fog szólni mint most egy vintage darab. A standard szériás kínai celestion cuccok viszont nem, ezek érezhetően rosszabbak
Imádom a kis JCM 800-amat a benne lévő Rola-celestionnel együtt, viszont még soha nem játszottam sem plexin, sem semmilyen jcm 800-nál öregebb Marshallon. Létezik, hogy azok még jobban tetszenének ? :) Drága cuccokon játszottam már ( Mesa, Bogner, Diezel ) de nekem a jcm 800..
Nem mondom hogy nem lehet, csak egy öreg cucc sokkal természetesebben hozza ugyanazt, nem kell vele annyit körülményeskedni. Bár az erősítő egyébként szerintem kevésbé fontos mint a láda. Egy RI egy 40 éves greenback ládán sokkal jobban fog szólni mint egy öreg JMP egy vadi új kínai greenback ládán. Tudom, próbáltam mindkét felállást
Aki egy tisztességesen felcsövezett és beállított Ri-ból komoly gitárral és egy 4x12-es Green back ládával nem hoz ki olyan sound-ot, hogy seggen csúszik mindenki aki szereti ezt a hangzásvilágot, az gondolkodjon el!
Mert ott nem a cucc a hibás...
nekem az a bajom a régi hangszórókkal hogy jellemzően kis teljesítményűek és alacsony az érzékenységük. amúgy hangra nem hallottam jobbat a vintage g12h-nál.
Az a baj, hogy nincs.. (és ez egy hozzám hasonló hitetlen "túlanalitikus" szőrszálhasogatót az őrületbe kerget!) Mármint, hogy nem értem, hogy ebből az egy bites egyszerű ótvar ganéj ócskaságból hogy bír kijönni ez a máig utolérhetetlen sound. És ez még csak nem is "ízlések és pofonok", mert- ahogy tapasztalom- mindenben a legjobb, minden gitárhoz, minden stílusban, technikához, első- hátsó pickup, tiszta- torz, egyebek..
Van itt egy csomó műszaki hipotézis, de pl. arra is lehetne gondolni, hogy egyszerűen maga a műfaj (ill. "történelmi alapsound") ide lett definiálva, persze, hogy ő benne a "legjobb". Még csak ez sem -szerintem.
Bassza meg, tényleg lelke van! Pont.
Azt meg hogy egy erősítőnek lelke van, szerintem egyből megértené mindenki ha egymás után játszana egy TSL-en meg egy JMP-n Persze ez nem kimondottan az új cuccok ellen szól, igenis vannak olyan erősítők amik újonnan is tudják ezt, csak nagyon ritkák
Én is ezt hittem sokáig, de amit írtam az tapasztalat Persze azért van a dologban némi túlértékelés, ha veszel egy 69-es plexit, nem fog helyetted játszani. De azért érezhetően kellemesebb lesz rajta a játék, jó érzés egyszerűen.
Volt egy csomó cuccom, túlértékelt, ritka, drága, nem megbecsült. DE! Soha semmi nem szólt úgy, mint a 69-eseim a hozzájuk való pre Rola ládával. Ennyi..
Nem mondom, hogy néhány buherált, kézzel csinált vagy Custom fej nem tudja ezt a hangot. Ellenben ilyen magától értetődően, parasztul még egyik sem..
Ezt én mondom, akinek ezen szocializálódott a fülem, szóval nem minden fórumon mérvadó vélemény!
Na meg te is öregszel! :D
Mekkora része van ebben az átgondolásban/fejlődésben annak,hogy Ola Englund is, nagyon gyakran egy Maxon OD-vel boostolja a cuccokat,amikről videókat csinál? :D
Nincs ebben a fejlődésben az ő hatása is? :)
Egyébként én is azt vallom,hogy tök mindegy,hogy miből jön ki egy adott hang,ha az a hang tetszik,inspirálóan hat,és esetleg a közönség is kedveli,legyen az cső vagy Fet,vagy tranyó.A végeredmény a fontos.
Szerintem annak idején semmi más funkciót nem akartak neki adni csak azt, hogy szóljon.Ezt a lélek dolgot pedig nem értem, lehet azért mert nincs, és valszeg nem is lesz egy 40 éves Marshallom, de szerintem túl van ez misztifikálva.Engem speciel az inspirál ha jól szól a cuccom, és lehet az egy DSL vagy egy Plexi is felőlem...
Esetleg a nagyon komoly replikák mint pl. a metro tudják hozni ezt a szintet. De azokhoz is mindenképp öreg láda kell öreg hanszórókkal. Egy új ládán megint csak elveszik a dolog nagyrésze
Ez bizony nagy igazság Én pont ezt hiányolom az új cuccokból, hogy nincs lelkük. Csak bedugod a gitárt, szól, lehet hogy jól is, de itt megáll a dolog. Egy öreg marshall (főleg jó öreg hangszórókkal) tényleg olyan mint ha egy hangszer lenne, amin játszani kell. Egy olyan cuccnál a gitártól (sőt, az ember kezétől ) kezdve egészen a hangszóróig minden együtt alkot egy nagy hangszert. Szépen együtt dolgozik az egész, élmény rajta játszani. Az erősítőnek nem csak az a dolga hogy szóljon. Ha egy cuccon jó érzés játszani, van benne feeling, lélek, akkor sokkal jobban is fog játszani rajta az ember. Na ez az ami megvan pl. egy öreg JMP-ben egy 40 éves greenback ládával, és nincs meg egy RI-ben egy új ládával. Felvételen elképzelhető hogy el lehet érni ugyanazt a hangzást, de messze nem adja vissza ugyanazt az értést amikor játszik rajta az ember.
Nemrég ki is dobtam mindent... alig maradt lemezem... bár nem pont ezért Akkor sem tudok egyetérteni azzal, hogy egy alapból higain ( illetve legalábbis torzítós ) cuccot miért kell torzítóval használni?
Nekem ez azt jelenti, hogy szar a cucc...
A lemezeket meg ne vegyük alapul, mert a felvétel sosem adhatja vissza azt, amikor egy kihajtott csöves gitárcuccot élőben hallgatsz.
Akkor dobd ki az összes lemezt , amit a '80-as évek eleje óta készítettek, ( rockzenében korábbról az összes Black Sabbath-et is ) mert félvezetővel elb***t gitárhang van mindegyiken :))))
Most így ráismerek erre a sound-ra, néha fesztiválokon tettek már ilyet mögém. Emlékszem a dilemmámra, hogy kéne az eq-t betekerni, hogy jó legyen. Valami olyasmi van ezekkel- így fülre-, hogy sokkal lineárisabb a frekiátvitele, mint egy öregnek. Benne van a csőhang, de van valamiféle vonalhang benyomása az embernek- azaz reálisabban hozza azt a sound-ot, ami a pickup-ból jön. Tudnám használni, ha valami nagyon reál clean kellene, olyan akusztikus pótló valami pl.
Szóval egész más világ, nem is érdemes hasonlítgatni szerintem. Egy öreg JMP együtt képez egy egységes, új hangszert a gitárral. (komolyan kezdem hinni,hogy egy humbuckeres akármilyen komoly Gibson egyszerűen a legtöbb esetben értelmezhetetlen a hozzáadott JMP sound nélkül- a Fendereknek a felharmonikusok miatt van némi önmagukban vett értelmezhető sound-juk is, mint pl. itt is ezzel a fejjel)
(A széttorzított sound-okra nem vonatkoztatva, ott úgyis kútban a lökő is, és a gitár is majdnem mindegy- csak jeladó egység)
Ha egy eleve kihajtott csöves cucc elé teszel valami overdrive pedált, mondjuk szólókiemelésnek, boost-nak használva, azzal semmi gond nincs. Persze ha veszel egy plexit, és 0.5-ös hangerőn használod egy torzító pedállal előtte, mert olyan helyen laksz, ahol nem lehet hangosabban játszani... akkor ne vegyél plexit ilyen esetben tényleg hülyeség az egész
Hát nem tudom... ( de azt igen, hogy "hát"-tal nem kezdünk mondatot... )
Nekem valahogy hülyén hangzik, hogy egy csöves fej elé kell egy torzítópedál.
Szerintem ez nagyon gáz... akkor minek a csöves cucc, ha a csöves hangot elb@sszuk egy félvezetős torzítóval? Akkor simán jó lenne egy tranyós fej is... nincs igazam?
Én a Fane-t használom 1x12-be, csak ajánlani tudom, 200 W-os szóró, 100 wattos fejjel sem tudod széthajtani. Iszonyat vastag, zsíros hangja van... igaz nem olcsó, viszont nincs kompromisszum, ami kijön az erősítődből azt adja vissza.
en is igy hasznalom a dsl-t, tiszta csatornajat ha kell meghajtom bd-2-vel, kentaur klon-nal es orom van es bodottsag. bevallom, sose hasznaltam igazan a torzitott csatornat.
az én tapaszatalatom a DSL-lel (fej!) meg az, hogy csak a torz csatorna, négyesen a gain, max ötösön...
hangszínhez szinte hozzá sem kell nyúlni.
ha atomjó crunchot akarok, leveszem a gitáron a hangerőpotit 3-4 köré.
ha meg tisztát akarok, leveszem 1-2 köré.
hangerő megmaradt, torzítás változik.
a tiszta csatija semmire sem volt jó, de nem is kellett :D
többféle ládán is hasonló volt az élmény, legfeljebb az ütés volt más meg a mélytartomány.
Csinálnak ilyet, nem újdonság. Ha jó minőségű alkatrészeket használsz, és korrektül rakod össze, akkor valóban úgy fog szólni mint egy öreg plexi. Bár a trafók az újakban rosszabb minőségűek, ha nagyon szőrszálhasogató vagy, akkor azt is cserélni kell. De mindent összevetve, igen, jó megoldás, árban is jól jössz ki vele.
A hátránya az, hogy dolgozni kell vele, na meg mindent összevetve akkor ott fogsz tartani, hogy lesz egy házilag összerakott marshallod Persze, nyilván a hang számít, nem az hogy honnan jött valami, de nálam pl. ez fontos dolog. Nekem volt már épített marshallom, semmi gond nem volt a hangjával, nagyon komolyan szólt. De mégis eladtam, és tervezek venni egy eredeti marshallt, mert azért mégis más a feeling-je
A 800-ast pl úgy kezdeném, hogy a FeedBack-et megszüntetném, ez bármikor visszaalakítható, mert csak egy vezetéket kell hozzá kiforrasztani, meg a második fokozat katódjában a 10K-t 4,7K-ra cserélni, és fázisfordítóba ecc82-t tenni.
De ezeken az újabb cuccokon nem sok lehetőség van a modolásra. Persze nem lehetetlen, de a régebbiekném még lényegesen egyszerűbb.
Ja. Amúgy egy olyasminek talán lehetne realitása, hogy legalább a kapcsoláson variálásokat végrehajtani, némi soundjavítás végett. (továbbrontani már úgysem lehet) Ha valaki egyszer ebbe jól beletalálna, oda lehetne hordani az összest talicskával, hogy moddolja meg.
Doboz, csövek,meg a sasszi okés, de a mai trafók nagyon silányak...
Én trafókkal is foglalkozom, és látom, milyen minőségüek a mostaniak...
Ez alól még a marshall trafók sem kivételek. Hulladék minőségü huzal, ragszalagos szigeteléssel... és a marshallnál használatos picsa kicsi nyákos potikat sem használnám légszerelve. Meg a nyákos foglalatok sem maradhatnak.
Egy szóval, jól át kell ezt a dolgot számolni.
Doboz, sasszi, trafók, tápkondik, csövek, potik is maradnak.
Nem is az, hogy vegyük meg, hanem pl. ha már ha véletlenül szrt vettünk, akkor esetleg megoldás..
Én se tudom, kérdem...
Ismét egy távolabbra vezető kérdésem a "régi jobb volt"-kérdéskört érintően.
Nem lehet egy olyan irányt venni, hogy veszel egy újabb, olcsóbb Marshallt, aztán egy az egyben kibelezed belőle a komplett panelt és beleraksz egy plexi kapcsolású forrleces cuccot? Árban lehet, hogy még jó lennél. Kérdés, hogy minőségben is? Ill. egyáltalán lehet??
hááát nézd... én nem érzem, hogy egy egycsatornás engem bármiben bekorlátozna... a TSL meg ... az meg olyan, amilyen. Nyilván vannak kollégák, akinek a kezében a fagyott kutya felhúrozva is jól szól. De nem is arról van szó, hogy a TSL rosszul szólna... csak nem inspirál. Le tudom azon is és az öreg JMP-men is ugyanazt a számot játszani, úgy hogy a közönség semmi különbséget nem hall - de itt nem is a közönségről van szó, hanem rólam. Az egyik esetben elalszom a színpadon, a másik esetben meg végig vigyorgok mint a fakutya (és jobban is játszom).
Értsd: lehet hasonlóan jó a hangot reprodukálni a TSL-ből is - tehát a végeredmény jó - csak esetleg nekem közben nem esik jól.
Gitároknál nyilvánvaló az ilyen különbség, ugyanúgy szól a kettő, de az egyik le se teszem, a másikhoz meg inkább hozzá se nyúlok. Na nekem ugyanez a DSL vs. TSL.
DSL jó biztos, de szerintem nagyjából egycsatornás erősítőként. Vagy csak tiszta csati vagy csak torz. A közös EQ miatt nem tud mindkettő jó lenni, max egy pedállal. Megfelelő kezekben és kellő hozzáértéssel mindegyik jó cucc koncertekre szerintem, esetleg stúdióba kellhet más, ehhez meg nem értek. Több múlik egy hangszórón vagy ládán mint hogy DSL vagy TSL. Nyilván ebben a topikban a Line6 cuccokat nem részesítik előnyben, de hallottam már azt is jól szólni koncerten, csak a megfelelő stílus és jó szakember és türelem kell hozzá.
Én minden cuccomtól hasra vagyok esve ezt megszokhattátok volna. :)
Akkor amikor DSL401-em volt nagy csoda történt mert a Valveking után jött, előtte meg csak tranyósom volt. A JVM pedig már más árkategória. Egyébként múlik azon ki milyen hangot akar. TSL modernebb hangzású míg a DSL klaszikusabb. És igen ha tudnám használni nekem is JCM800-am lenne :) Vagy az is lenne pontosabban.
Én nem tettem le egyébként egyiknél sem a voksom, egyiket sem vennék. DSL50-em 1 hétig volt és mennie kellett. Lehet az én hibám.
neked ha jók az emlékeim DSL401 kombód volt . hasra voltál esve tőle.
nekem volt TSL kombóm 2x12 (életem egyik legrosszabb döntése volt ) most van nálam egy DSL 100 fej , nem említeném egy napon őket.
Én a DSL-re teszem a voksomat. ja TSL-től nekem a JVM -is jobban bejön.
Ha lehetne kapni, és volna pénzem JCM 800 nálam a favorit.
úgy úgy, jó öreg EVM-12L, volt nekem ilyen 212 ládában is, meg kombóba is raktam. Mocskosul jól szól, és asszem 200W-os, szóval tényleg kinyírhatatlan. Igaz, az ára is jó, meg 8kg egy darab, de megéri. Mesa Thiele ládákba is ezt rakták egy időben.
A próbatermünkben egy TSL602-n játszok (ugyanaz, csak 2x12)
Én egyáltalán nem ajánlom senkinek, katasztrófa. Semmi feeling nincs benne, csak az a "szól oszt kész" kategória szerintem. Persze ha megszokja az ember, és jól be tudod állítani, akkor el lehet vele lenni, de semmiképp sem az az erősítő amiért pénzt adnék ki
Electro-Voice pl? Joe Bonamassa is ezeket használja.
1x12-es combokba asszem ez a csúcs amit betehetsz.
Állítólag szinte széthajthatatlan, akár egy 100w-os cuccal is.
Én nem tudok most veled egyetérteni. Ha valami nem szól annyira jól, akkor rakhatsz rá annyi eq-t, amennyit akarsz, akkor se lesz olyan jó. Én nem azt mondom, hogy a TSL rossz, vagy hogy használhatatlan hangja lenne (más majd megteszi ), de szerintem a DSL határozottan jobban sikerült erősítő.
Minap hallottam TSL100 fejet. Megfelelő kezekben igen jól hozta a 90-es évek Hard Rock hangzását sima JCM900 ládán. Sőt.... Aztán hallottam DSL50-et Greenback ládán Gibson SG-vel iszonyat rosszul szólni. DSL50 nagy hibája, hogy mindkét csatin ugyan az a hangszín van így csak kompromisszumokkal használható jól szerintem, vagy egycsatornásként kell használni. A TSL csatornánkénti hangszínszabályozós, ami előny. Függetlenebbek a csatornák. Ha kombóban gondolkodsz inkább ajánlanám a DSL401-et, de méginkább egy 2 hangszórós kombót. TSL-ről valaki azt mondja, hogy a tisztája erőtlen,jellegtelen.