A te kombódba szerintem G12-65 illene jól. Egyrészt azért, mert 65 wattos, így a kettő együtt 130, aminél kisebbet semmiképp nem ajánlanék 100W-os erősítőbe. Másrészt jó a hangja is, bár ez elég szubjektív dolog, meg attól is függ mit játszol. Nekem tetszik Ha kíváncsi vagy hogy szól egy plexi G12-65 -tel, hallgasd meg az AC/DC Flick of the Switch albumát. Tipikus G12-65 hang! Onnan lehet felismerni, hogy nagyon erős a közepe.
Én nem mentem bele ilyen komolyan a gyűjtögetésbe, egyszerűen vettem egy random szett '73-as greenback-et. De nagyon jól szólnak, nincs gond velük Eredetileg két 2x12 laney ládában voltak (ilyenekben), pofátlanul olcsón vettem őket
Na ezt most nagyon jó, hogy feltetted, mert épp kellene majd nekem egy hangszóró a kombómba (100w-8ohm) és elég fehér folt nekem is, hogy melyik milyen. Rendkívül tanulságos a különbség és jelentős, tényleg nagyon figyelni kell rá. Egyértelműen sokkal jobb az alsó.
A kevésbé éles magas egy dolog, de az egész hangzása sokkal érettebb, sokkal több élet van az egészben, plusz a fáradt membrán miatt van egy erős kompressziója is, nem annyira ütnek az akkordok rajta, sokkal simább az egész. A heritage verzió hasonlóan szól, de sokkal ridegebb, és pattogósabb
Ja igen, látom nem néztem teljesen végig eddig
Egyébként érdekes hogy a régi greenback ezen a videón szerintem nem szól annyira jól. Nekem voltak már reissue greenback-jeim, a mostani ládámban '73-asok vannak pulsonic membránokkal (gyakorlagilag ugyanaz mint a videón a '68-as). Az én ládám 100x jobban szól valamiért, ezen a videón nem jön át a régi greenback-ek hangzása Persze lehet hogy csak a felvétel ilyen, ha máshogy lenne mikrofonozva, más lenne az eredmény is.
Érdekességképpen:
Ez is egy hangszóró teszt, ugyanaz az '69-es 50W-os plexi, les paul, minden ugyanaz:
G12M heritage G12M pre-rola
Ez a felvétel sokkal közelebb áll ahhoz, amilyennek én hallom élőben őket Pont ilyenek az öreg greenback-ek, nagyon jó felvétel!
Sajanos vagy szerencsére csak egyszer kellett még ilyennel foglalkoznom.. Tehát csak ennyi tapasztalatom van! Ezt azért rendeltem, mert a Mercury a nagyon drága kategóriában van. Pedig ott baszakodtunk a Mercury gyár mellett és nem mentem el egy rohadt trafóért..
Erre meg a szállítás, vám, beszerelés miatt írtam a 100 eFt-ot, természetesen a netto árlistás ára ennek is jobb volt egy fokkal..
Nagyon jól szól a videóban A zöld ledes verziónak szerintem túlságosan éles a középmagas része, és túl sok a közepe. A piros ledes sound sokkal kiegyensúlyozottabb, nekem jobban bejön.
Talán ha mondjuk egy Zeppelin covert vennék fel, akkor a zöld ledes verziót válaszanám, különben általános sound-nak jobban bejön a piros ledes verzió.
Egyébként nem nagyon értem mit kapcsolgat a videón. A leírásban az van, hogy egyik láda vs másik láda, különböző hangszórókkal. De mégis a fejen kapcsolgat valamit Talán az lehet, hogy a fej hátulján két külön láda kimenet van, és ezeket lehet váltani a fejen lábkapcsolóval? Két láda között kapcsolni a fejen? Nem hallottam még ilyenről, de mást nem tudok elképzeni
Ez azért érdekes. Max annyi különbsg lehet, amennyivel "kábelileg" közelebb van a poti a cucchoz.
Nekem bevált a volume potizás, mocskosjó treble bleed van a PRS-ben, akár egy kicsit letekerve már olyasmi hangja van, mint egy single-nek. Ahogy tekerem lefele, először a mélyekből, közepekből vesz le, tisztul, aztán tovább tekerve halkul, tovább tisztul, stb. Tök jó tiszta, fényes hang akár 1-2 volume állásnál is.
Így igaz, kösz. ( Valszinűleg valamit félrehallottak a boltban, ezért lett belőle Mercury) Szerinted van komoly különbség a 100 000 forintos Heyboer hálózati trafó és a 150 eurós európai - IG - szet (ot, pt és choke együtt ) között minőségileg ? nekem szimpatikus a vám és áfamentessége, de semmi tapasztalatom nincs, momdjuk jókat írnak az Ingo Gorges trafóiról.
Azért az szép lehetett, még nincs fenn egy hang se az új lemezn, de már fél nap elment, viszont már indenki süket és tök ideges, Te meg bent vigyorgó fejjel bontod a falat ))
Ahogyan megírtam, abban az én általam hozott és Mákos által berakott Metro-tól rendelt laydown 1202-118-as trafó van. Ebben audifile kolléga Is meg tud erősíteni, mivel neki is kellett egy trafó akkor. Az a fej még mindig a látókörben van, én két hete játszottam rajta!
Mellesleg 420-ért kótyavetye. Csak a trafó volt nekem 100-ban, a fejet meg akkor gyorsban vettem Harrytől 400-ért.
Ha valakiben felmerül a kérdés miért is legenda a Marshall Plexi:
Az az izmos ruganyos basszus, tökéletes helyen lévő közepek, nyitott levegős magasak.
Sehol nem sok, sehol nem kevés...
Áááá
Imádom ezt a sound-ot!!!
Persze kell hozzá Greenback 4x12, meg 1 jó Les Paul Paf pickup-okkal...
Vagy 1 jó Strat/Tele
Amikor legutóbb vettem föl az új lemezt majd fél napom ráment mire abba bírtam hagyni az élvezkedést a kihajtott HW 1959-en:D:D
Ugyan ez az élmény!
Árban tudnátok esetleg irányt mutatni, miért menyit érdemes adni (állapottól függően, persze, jó és uszkve eredetire gondolok, 100 W változatban, tól-ig...)?
JMP öreg
JMP újabb
2003 öreg
2003 újabb
cuccért??????
Illetve mennyiért mozognak, amikor éppen hajlandóak mozogni a piacon?
Köszönöm.
Szóval ha engem kérdezel, akkor egy korai ('81-'82) JCM800 2203/2204 még nagyon is hozza a régi marshall hangminőséget. Egy késői JCM800 már kevésbé, az utána lévők pedig teljesen eltérnek Ezért személy szerint én mindenkinek csak ajánlani tudom a korai JCM800-asokat. Nem is annyira vészesen drágák mint egy korábbi erősítő, ezért ezeknek nagyon jó az ár/érték aránya.
Az eszmei érték a 800-asoknál szerintem még nem igazán tesz hozzá az árhoz. Egy korábbi JMP-nél már igen, tehát valahol a JMP/JCM800 váltás környékén kell keresni azt a határt aminél ha régebbi cuccot nézel, kezd beütni a múzeum faktor az árban
A plexi eleve nem egy konkrét dolog. Ha régi plexikről van szó, érdemes megemlíteni az évszámot is, mivel nem mindegy hogy egy 1968-as darabról van szó, vagy pl. egy 1974-esről. Az évek alatt végrehajtottak kisebb változtatásokat (pl. trafók, 1-2 helyen a kapcsolásban más értékek stb), de ezek nem jelennek meg típusszám változásban. Pl. egy 70-es évek beli plexinek kicsit élesebb, agresszívebb hangja van mint egy 60-as évek végi darabnak. De összességében azért elmondható hogy a 1959 valóban egy jól eltalált erősítő.
Ha jól emlékszem 74-ben vezették be a nyákot a kézi huzalozás helyett. Ezen a fajta nyákon kezdetben még ugyanolyan jó minőségű alkatrészek voltak mint korábban. Aztán a 70-es években szép lassan elkezdtek kikopni a régi jó alkatrészek a marshallokból (pl. mustard kondikat már alig találni egy 79-80 körüli JMP fejben, amíg egy 74-75-ösben még azért vannak). Ez önmagában nem jelent drasztikus romlást, de igenis hallható a különbség. A hallható különbség itt még messze nem jelentett egyet az elrontással, ott még nem tartott a dolog, ezek még mindig nagyon jó erősítők.
A JCM800 szériát az első években még pontosan ugyanazzal a nyákkal gyártották mint amiket a korábbi JMP marshallokban használtak. Aztán valamikor a 80-as évek közepe felé átálltak egy sokkal kompaktabb nyákra, amin sokkal zsúfoltabban voltak az alkatrészek, valamint rosszabb minőségű alkatrészekről is beszélünk. Ezek a JCM800-asok már nem szólnak úgy mint a régiek, ezt sokan mondják. (ha a két bemenet egymás mellett van vízszintesen, az azt jelenti hogy az új fajta nyák van benne, ergó a rosszabbul hangzó fajta. A függőleges bemenetes jobban szól sokkal)
Aztán a 900-as szériával elkezdődött valami teljesen új. A JCM800-asok még teljesen egyenes ági leszármazottjai a plexi kapcsolásnak, nagyon hasonlítanak rá. De a JCM900 már egy teljesen ájra tervezett erősítő, más alapokra építve.
Tehát összefoglalva az alkatrész minőség romlás is közrejátszott, de ez nem annyira drasztikus. A későbbi típusok (JCM800 utáni marshallok) már inkább azért nem szólnak úgy, mert más alapokra építik a kapcsolásokat.
Ha rossz alkatrészekből raksz össze egy jó kapcsolást, az jobban fog szólni, mint jó alkatrészekből egy rossz kapcsolás. Szóval a kettő közül az új marshallok másságát inkább a kapcsolás okozza. De azért az eltérő alkatrészek is számítanak valamennyit
Egyszer valaki vázolhatna ezekről a lomokról egy hozzávetőleges térképet. Alapvetően pl. arra kihegyezve, hogy ezekben összegekben mennyi valóban a használati érték, és mennyi a "múzeum"? Tisztában vagyok persze, hogy egy Plexi Marsi mennyire el van találva, nem is erről beszélek.
Pl. az is érdekelne, hogy a későbbi típusok elcseszésében csak a kapcsolás átvariálása, vagy az alkatrészminőségek is bejátszanak?
Hát.. Én is így vagyok vele.
Marshallból ami érdekelt lényegében megvan.
Persze egy 69-es azért nekem is bőven beférne.
Meg egy bajom van még az ilyen régiségekkel.
Ha valami idétlen baleset folytán elfüstölöm a kimenőjét egy ilyennek, rögtön bukom egy 2203 árát...
Ami azért nem olyan jó móka.
Otthonra meg kicsit túlzás ilyesmi. (nekem)
Különben meg Classic 70 kollégának is igaza van. Befektetésnek sem rossz..
Ha valakit komolyan érdekel az nézze meg, leginkább nézesse meg szakértővel, azt' csókolom :) Márk nem szokott hülyeséget beszélni a volt holmijairól, ha azóta nem mahinálták akkor az van amit mond.
Akkor azért valami zavar van, legalábbis bennem. Pink... azt írja, metroamp hálótrafó van benne, a boltban azt mondták Mercury. Szerintem Metro bácsi nem Mercuryt árul, hanem Heyboert. Aztán valami homályos dobozcsere is szóbakerült, úgyhogy várjunk egy kicsinység, elviszik-e 420-ért. Valószínűleg igen egyébként.
Tudtommal nincs benne semmi...
De határozottan ez a tapasztalatom, hogy egészségesebb jel marad (a legtöbb szituációban) ha hangerőpedált használok.
Nem is beszélve aról, hogy én pl. boost és compressor után (od előtt) használom a volume pedált.
Így még nyerek + 2 variációt :)
Én ia a potizás híve vagyok, pont a leírtak miatt, folytonosabb az átmenet, és szerintem is kimondottan hasznos, ha a szoftosabb részeknél van is egy kis volume drop.
"És ami a legfőbb. A hangerőpedál nem eszi meg a magasakat.
(néha a gitárpoti sem. De egy hosszabb villanyvasútnál azért előfordulhat...)"
Ezt viszont nem értem, miben más a hangerőpedál ilyen szempontból, mint egy gitár hangerő poti (+valami treble bleed)? A volume pedálban van még valami okosság, buffer?
ne vicceljünk már, ez csak csökkenti a jelszintet és akkor nincs széthajtva a marshall előka. Esetleg mélyet vág, hogy ne boostoljon az erősítő (ahogy szokott)
Srácok ezen én már évek óta gondolkodtam szintén, hogyha annyi millió fajta torzító pedál van, akkor miért nincsen "tisztító" is, de valaki (Paul Gilbert :D) meg is csinálta, íme:
Ja! kb. teljesen egyetértek. x idő után ismét több csatornás előfok/végfok cuccon játszottam néhány dalt. a tulajdonos utána kérdezte, hogy "na milyen volt?" és persze nem tudtam megfogalmazni.. :) nekem idétlenül hatott zenében mikor a csatornák közt kapcsoltam. én a gitár potit tekergetem.
"sokszor nehézkes nóta közben a pengető kézzel még azt is macerálni." ez így is van de egész jól meg lehet szokni. a hangerő pedálnál attól tartok, hogy plusz elektronika kapcsoló..stb , és így veszik valami a gitár/erősítő eredeti hangképéből. vagy nem?? :)
Van egy pici hangerő esés természetesen, de miután a zene logikája is ezt követi így sosem okozott ez problémát!!!
Egyébként én akkor is így játszom ha nem 2203-mal tolom.
Cak akkor egy jó torzító van folyamatosan bekapcsolva. De a metódus u.a.
Hangerő pedált meg azért szeretem jobban, mert megmarad a "tiszta" és crunch közötti átmenet, ami sokszor hasznos! És ha kell ugyan olyan pontszerűen, gyorsan át tudok vele váltani mintha kapcsoló lenne.
Ezzel a módszerrel tényleg sokkal hangszerszerűbb az egész rendszer.
Együtt lélegzik a zenével. Pontosan követei a számok dinamikáját.
Számomra ez a létező legjobb megoldás.
Gitár hangerő poti meg jó dolog, de sokszor nehézkes nóta közben a pengető kézzel még azt is macerálni. Meg nincs fix minimum érték, ha gyorsan kell váltani.
És ami a legfőbb. A hangerőpedál nem eszi meg a magasakat.
(néha a gitárpoti sem. De egy hosszabb villanyvasútnál azért előfordulhat...)
ja, nekem nincsen 800-asom - csak felmerült bennem a kérdés, hogy meglehetne-e csinálni. van amúgy pl az ehx-nek is ilyen pedálja - ami gyakorlatilag egy hangerőpoti pedálban. én is az egy csatornás dolgok híve vagyok, valahogyan hozzám az passzol, ha a tiszta és a torz hangszíneknek ugyanaz a gyökere és nem élnek teljesen külön életet. de hát kinek, mi.
Elvileg jó az ötlet, de nem ilyen egyszerű. Már leírták előttem, de plusz ott van még a jelentős hangerőkülönbség a két bemenet között. Sokkal de sokkal hangosabb a high bemenet mint a low.
Az nagyon tetszett amikor írtad még régebben hogy így van egy tök jó organikus átmenet a különböző stációk között, nem átkapcsol az ember egy másik csatornára, nem tagolódik, hanem szinte átúszik a hang egy keményebb vagy lágyabb megszólalásba.
Szerezz egy hangerő pedált. Azzal be tudsz állítani egy minimum értéket ami közel tiszta hangot eredményez.
Amikor meg rálépsz ott a crunch. Ha meg kell még gain, akkor valami boost.
Ugyan olyan hatékony mintha 3 csati lenne, csak sokkal organikusabb a váltás a 3 között.
Mert nem lehet egyszerre két jack-et bedugni a két bemetre. Úgy vannak bekötve, hogy az egyik némítja a másikat, így nem lehet párhuzamosan két kábelt bedugni. Ha mégis így tennél, akkor csakis a low része szól a, a high bemenet halott lenne. Valójában ez nem két külön csatorna, a low bemenet is a high jelútjába csatlakozik, csak egy fokozattal később, ezért nincs annyi gain-je
csak egy kérdés: akinek 800-as marshallja van, de valamennyire hiányzik neki a két csatorna vagy inkább a lábkapcsolható tiszta - az miért nem csinálja azt, hogy egy a/b box-al két kábelt visz be a fejre egyet a low másikat meg a high bemenetre?
Ez is eléggé off,de azért....
Bizonyos vélemények szerint hasonlít a hangja egy kihajtott Marshallra. :)
Ez a kis 1W-os tenyérnyi méretű erősítőm drive hangja,panellakás szobájában felvéve.
A felvételi setup a linken olvasható.Felvételi tapasztalatom elég minimális. :D
Rauley Little Pig
Szerintem ilyen bemutatókra jobb egy telefon, vagy egy kamera mikrofon, mint egy stúdiósetup. Hitelesebb, bőven benne van a szoba hangja, engem jobban informál, mint egy "felcicomázott" de esetleg nem az én izlésvilágom szerint kevert lemezhang.
Ok,ha lemezfelvétel, az más.
Tök jól szól.
Gyorsan felvettem egy kis EVH szandot. Nem volt kedvem mikrofonnal b*szakodni, szóval az egész telefonnal van felvéve Csak letettem az asztalra és onnan vette a dolgokat. Mivel nem közvetlen mikrofonozás, hanem mondhatni hogy egy szobamikrofon, a basszus elég elkenődött, nem üt Utólag csak egy kis reverb ment rá, amúgy nyers felvétel.
Mit szóltok?
Mellesleg a cumó egy blackheart BH5H 5W-os kis csöves fej, általam megpiszkálva Az eleje meg van küldve egy EQ pedállal (enyhén szomorú szmájli, plusz kimeneti hangerő maxon). A láda egy 1960, 1973-as rola grínbekekkel. Csak hogy ne legyek teljesen off
Eladó: Hammond 290GX Marshall Power Transformer JCM 800 / JMP 50 Watt, vadi új, beépítettlen, álló, Tube-Towntól. 31000 pénz. (99,7 Euro + bank + szállítás + 0 % haszon) Ha kell, le is számlázom.
(csereként 72es Marshall "A" ládához való black, vagy red levant, sarkok, műanyagfül, arany díszcsík esetleg szóbajöhetnek)
MARSHALL TSL122 100W fullcső kombó eladó. MAde in England. Lábkapcsolóval, szép állapotban, jó csövekkel. Full eredeti mindene.
179.000 FT
Marshall MG100HDFX fej és Marshall 412AVT láda eladó. Hibátlan állapotban. a fej 100W a láda 200W. 100%ig eredeti. A láda hátulja kicsit kopott. Gyári lábkapcsoló is jár hozzá.
95.000Ft irányár
Nekem is 2203 van v30-as ládával. Szólókiemeléshez a loop-ba egy eq, vagy egy Clean booster 100%-osan megoldja a problémát, a több gainhez pedig egy overdrive vagy szintén valami booster is tuti megoldás de azt ne a loop-ba hanem simán kösd!!
Én egy OCD-t használok az még egy kis közepet is emel nagyon jó frekvencián ha akarod (kis kapcsoló)!
Szóval a Gartone Regal 45-re gondoltam. Ez a Blues Breaker újra-létrehozása.
A cikk szerint:
A kapcsolás ezer helyen elérhető, nyilván nem ez volt a feladat, hanem a már nem elérhető minőségű alkatrészeket pótolni-helyettesíteni. Ugye az ördög a részletekben van...
Egy új Marshall BB olyan 1200 font, ez 2000 font körül van. A cikkben ajánlanak még egy céget/modellt, a Louis cég Electric Bluesbreaker-t. Arra 2999 font-ot írnak...
Ha esetleg valakinek van kedve régebbi újságokat olvasgatni, van pár Guitar&Bass magazinom. Illetve ugyanennek a német verziója Gitarre&Bass - ez valamiért jobb ill. nekem jobban tetszik. Szívesen "kölcsön"adom őket.
Eladó Budapesten egy Marshall Vintage Modern 412 B láda! Greenback hangszórók, újszerű állapot, alig használt (bőrsérülés a láda alján), kerék nélkül.
Ár: 110 ezer HUF
Ha valakit érdekel, eladó a csajom MF400B egyenes ládája. Logo nincs rajta, ezt leszámítva hibátlan a cucc, 4db Celestion K100 van benne. 100.000 alkuképes irányár, kontakt dorikusz gmail.com
Van egy kis dobozka, ami egy két csatornás, midivel hajtható "potméter". Én az ilyesmit ezzel oldanám meg úgy, hogy a volume potit kihoznám rá (az erősítő mellett elhelyezve, vagy akár benne. Drágább, de ez a legkorrektebb megoldás szerintem, én ezt tervezem valamikor. Ha torzit használsz a célra, akkor az hangkaraker változás is egyben.