nekem loopban (csöves, soros) a torzító (ts9) nagyon megváltoztatta az eredeti hangkaraktert. nem azt mondom, hogy olyan volt mintha teljesen felülírta volna az előfok hangját, de nagyon elnyomott minden eredeti karaktert - igaz nem marshall volt. viszont a boost meg király erre a célra - én pl seymour duncan pu boostert próbáltam - na ott tényleg csak a hangerő növekedett, de az drasztikusan.
ferencz: Ha a loop-ba teszed ott valóban sokkal nagyobb hangerő emelkedést tudsz elérni, próbáld ki. Eq pedál, akár egy clean booster, de egy sima torzító is akár. Ha az inputba, azaz az előfok elé teszed az lesz amit Fender59 mond, egy pici hangerőemelkedés és gain növekedés várható. Vannak erről videók a youtubon, hogy mi hogy működik ha ide vagy oda van kötve szerintem.
gyurgyesz: JJ csövek jók tudtommal, sztem szeretni fogja a DSL.
Gratula az új cucchoz!!! És nehogy megmoddold, az úgy jó ahogy van!!!
Nekem is 2203-am van és én egy TS9-el toltam meg annó, ha szólózni akartam. Hangerő maxon, drive meg úgy felesen. Nem lesz sokkal hangosabb tőle, de több lesz a drive meg a krém rajta, ami nekem mindig elég volt szólóra.
A napokban boldog tulajdonosa lettem egy 2203asnak (RI). Ezelőtt JCM900am volt, ott volt szóló kiemelő is pluszban ("A" csatorna). Kérdés, hogyan tudnék ebbe is egy hangyányi hangerő emelkedést elérni a szólókhoz? + egy kicsit több gain is kellene néhány dalunkba (amúgy tökéletesen megfelel a hangja). Szóval a kérdés, mi lenne ennek a kettőnek a megoldása? Moddoltassam tán? ;) V30asokon jön át a hangocskája (A+B láda ;) )
Marshall JMP 1976-os vintage 1960B láda eladó. Szép állapot, minden sarok, tálca ép, Celestion Cremeback gyári állapotú G12H 30W 55Hz 16 ohm-os hangszórókkal. A típus T1217, mind a négy hangszóró kódja GJ18x= 1976.07.18 dátumú! A hang olyan, ahogy egy ilyen ládának kell, kerekekkel, ára fix 220.000ft, csere nem, további infó, képek emailben.
sziasztok ! használt már itt valaki DSL_100-at Gmajor2 vel loopban ?
érdekelne tapasztalat a témában .
kicsit bizonytalanná tesz a soros loop+ a digi effekt.
a fene tudja, tesztelgetem ,ízlelgetem de érdekelne a véleményetek.
Ez valami angol faszinak a neve. Úgy kezdődött ez az ügy, hogy valaki vitt neki egy új BB-t, hogy tuningolja fel, aztán rájöttek, hogy ez így jó sokba kerül, az eredmény viszont kétséges. Így inkább újat építettek. Jó, előtúrom a megfelelő dokumentációt...
Sziasztok,
Nincs véletlnül valakinek egyetlen darab elfekvő marshall potisapkája? JCM900-ra kéne, tehát nem a csavaros verzió. Esetleg honnan tudnék ilyet beszerzni?
Köszönöm!
Olvasgatom itt a dolgokat, a Vintage Modern nem lett túl népszerű széria. Konkrétan senki nem beszél róla.
Meg nagyon pörögnek most a cuccok, egész jó áron mennek a jobbnál jobbnál motyók.
Kár, hogy a jó Marshallok annyira egyszerűek, hogy nem tudnám használni őket :)
Jó a gondolat! Csak tippként adnám, ha rendelsz kb 4000ftért egy Marshall logót az Etronictól és rárakod a Hatred fejre lehet, hogy eladhatnád a Marshall Handwired árában:)
Eladó Budapesten egy Marshall Vintage Modern 412 B láda! Greenback hangszórók, újszerű állapot, alig használt (bőrsérülés a láda alján), kerék nélkül.
Ár: 110 ezer HUF
A superbass mélyebb frekvenciát is átenged, meg az EQ potik tartománya is más, jobban használható basszusgitárhoz, de gond nélkül jó sima gitárhoz is a superbass, szerintem hendrix is sokat használt olyat
hát hogy az egyik gitár, a másik pedig basszus cucc. Nincs nagy különbség, minimálisasn kell csak belenyúlni, de van, aki átalakítás nélkül használja pl. gitárra a basszus cuccot.
Hát az a helyzet hogy konkrétan 2150-et még nem láttam belülről, így nem tudom milyen nyák lehet benne, hogy vannak elrendezve a dolgok. Lehet hogy egyszerű megcsinálni, meg az is lehet hogy nem. Attól függ hogy van összerakva belül a dolog
Ha komolyan érdekel, akkor küldj pár jó képet a belsejéről és megmondom mi az ábra
Fura madár volt az a Mesa.
Hangos, meg van benne kakaó de idegesítően kompresszált. Saját gain-je meg katasztrófális! MkII B+ ha jól emlékszem.
Pedig jól nézett ki...:)
Sajnos pont a BB és a Silver vár még némi cső tuningra... Egyik sem futja a legjobb formáját per pillanat.
Különben meg ha majd gatyába lesznek rázva mind, meghívlak a próbatermünkbe. Ott nyugodt körülmények közt kipróbálhatod az öszes lomot:)
Lehet, hogy nem jól fogalmaztam, de az őszinte kíváncsiság szólt belőlem. Ha jól emlékszem, olyan 200 K huf körül van - és tényleg nem játszottam még rajta, de még csak nem is hallottam szólni, se magában, de zenekarral. Játszottam plexin - méghozzá a Nagy Ádám 69-es Plexijén !!! - azóta értem a hype-ot , körülötte megy )) Ezt is szeretném érteni
Emlékeim szerint AatB koncertre se hoztad még a pici silvert- vagy legalábbis magában még nem. Összesen egyszer láttalak pici kombón játszani - legalább egy éve a Corvin tetőn - az pont egy kölcsön Mesa volt.
Te nagyon mosolyogtál tőle - én pedig egy picit hmm... öblösnek, tohonyának, túl durvának találtam. ( ezt tényleg csak zárójelben: valahogy nem passzolt a zenéhez, mintha Hulk-ot kérnéd meg, hogy akkor most nem falat bontunk, hanem balettozzon - de ez a komment már tényleg szőrszélhasogatás, mert azért tényleg jól szólt. Csak ugye előtte szinte kizárólag a BB-n játszottál - az pedig elég más világ - szóval lehet, hogy csak a fülem nem állt rá. Lehet, hogy ma már fel se tűnne )) )
Hanem mond csak, Marshall talira le tudnál-e talicskázni valamit a lomjaid közül? Én mondjuk a Bluesbreaker-t látnám szívesen, vagy a pici Silver-t ( mert egyszerűen nem értem, mi kerül ebben annyiba).
Mik az első jelei az elfáradt csöveknek? Mert az erősítőm elkezdett néha sisteregni, nem tudom, hogy ez most annak a jele vagy pedig valami kontakthiba lehet a gitárban.
Érdemes amúgy ebayről csövet rendelni? Esetleg valami megbízható eladót tudtok ajánlani? Milyet márkájút érdemes venni egy DSL 50-be?
Azért ez nem teljesen igaz. Gyári cuccok közül a Recton kívül hol lehet még kikapcsoni? Mosteni modern cuccokban RLC körös deep poris vcs. szokott lenni
Én régen a saját cuccaimban kapcsolhatóra csináltam, és arra lettem figyelmes, hogy soha nem volt bekapcsolva, tehát fölöslegesnek tűnt, hogy kapcsolható legyen.
Vissza lehetne alakítani benne pl. az extra gain fokozatot egy sima katódkövetőre, amitől egyből megjönnének a tisztái, igazából nem nagy műtét, csak hát kérdés hogy egy ilyen szép eredeti és öreg erősítőbe mennyire van szíve valakinek belepiszkálni Na meg egy ilyen cuccnál ez már ront az értékén is. Szóval lehet hogy tényleg jobb megoldás cserélni
Ja. A hangja is kb. ezeket hozza. Alapban az a karekter, mint az öreg plexi-mé, de kicsit harapósabb. Ezért akarom átboltolni egy kicsit alulvezéreltebb hangú fejre vagy kombóra. (én inkább tisztákat használok)
Köszi
Nagyon érdekes kapcsolás! A hangszínkör egy fokozattal előrébb van hozva, és katódkövető helyett is egy gain fokozat van benne. Ezen kívül még a master poti az fázisfordító utáni, ugyanaz mint ha PPIMV modot tenne bele az ember.
Magyarul nagyjából egy 2203/2204 szerű kapcsolás, csak átrendezve és módosítva kicsit több gain-re.
Youtube-on egyébként jól szól, szóval ezek alapján szerintem jó cucc lehet, bár a marshalltól (legalábbis akkoriban) elég szokatlan megoldásokat tartalmaz
Ha valamelyikőtöknek van kedve, nézzetek már rá a JMP 2150 kapcsolására. Melyik másik tipussal rokon, vagy egyezik meg, és úgy általában mit mondanátok róla? Kösz
A két csatornát összeeresztő ellenállások nagyobbak egy superbass-ban (470k 270k helyett) ami kicsit jobban elkülöníti a két csatornát egymástól. A másik dolog a negatív visszacsatolsá ellenállása, ha jól tudom superbass-nál egy 47k, JTM45-ben 27k. Minél nagyobb ez az ellenállás, annál agresszívabb a hang. Modern erősítőkben 100k feletti
Más végcső, más illesztési impedancia a kimenőn ( fontos !!! ), más táp ( egyenirányítás igen, és e miatt a szűrés is ). Az előfokban is más pár érték, de majdnem teljesen SuperBass.
Az is alapvető különbség a JTM meg a JMP-k között, hogy előbbinél csöves, utóbbinál már diódás egyenirányítás van, ez is okozza azt a hangbeli különbséget, amit írsz, jól tudom?
Ja, van itt egy oldal ahol szépen át lehet tekinteni a marshall történetét. Igaz hogy kapcsolási rajzokról szól, de az oldal tetején szépen össze van foglalva évszámok szerint hogy mikor mi történt
Alapból ez a 1959 és 1987 típusok beceneve (100W és 50W változat). Ezeket a típusokat gyártották különböző szériákon belül is, pl. létezik JMP 1959, de van JCM800 1959 is. Utóbbi JCM800 külsővel bír, de 4 bemenetes, tehát plexi kapcsolás Szóval a lényeg hogy a plexi az a 1959 meg a 1987 Használókat nem lenne értelme felsorolni, mivel szinte minden neves előadónak volt olyan korszaka amikor plexin tolta. Van aki annál is maradt, van aki nem. De azért mondok párat akikre jellemző: AC/DC, Van Halen, Jimi Hendrix (erre még visszatérek), Led Zeppelin, stb.
A JTM széria a marshall első szériája. Ilyen a JTM45, főleg blues-ra használják. Akkor ott van a JTM45-100, ez egy érdekes erősítő. Hendrixet én inkább ehez társítanám Ez lényegében egy JTM45, csak 100W-os végfokkal szerelve (először KT66-ok, majd később EL34-re váltottak). Ez volt az első 100W-os marshall. Ugyan ezt is 1959-nek hívták anno, de ez inkább még egy JTM45 mintsem az, amit később hívtak 1959-nek.
1967-ben indították a JMP szériát, ez már lényegében az a fajta plexi, amit ma annak hívunk. Ezekből az 1968-1969-esek a legnagyobbra tartott darabok Hangjukban agresszívabbak mint egy JTM, az adott korban modernebb hangzást képviseltek.
Egészen 1973-74-ig kézi huzalozásúak voltak, ez után vezették be a nyákot.
1975-76 környékén jelentek meg a master volume marshallok. Ez még mindig JMP széria, de ezeket már 2203/2204 típusszámmal jelölték. Ezek élesebb hangú, nagyobb gain-el, és masterrel bíró fejek voltak. Korai metal bandák előszeretettel használtak ilyet. Ez persze nem azt jelenti hogy über hi-gain metal erősítők, mai szemmel nézve még mindig elég klasszikus a hangzásuk.
Ez után jöttek a JCM800 szériás erősítők. Kezdetben ez annyit jelentett, hogy átvették a JMP szériából a 2203/2204 kapcsolásokat, és új külsőt adtak nekik, néhány minimális módosítás mellett.
Aztán később, a 80-as években még jött sok új erősítő a JCM800 családba, utána meg már jött a 900, és én személy szerint itt húznám meg a határt a klasszikus és a modern marshallok között Ezzel lehet hogy vitatkoznak páran, de elmagyarázom:
A JCM800 2203/2204 kapcsolása még mindig egyenes ági leszármazottja az öreg JTM45, ergó fender bassman kapcsolásnak. Sokat módosítottak rajta a különböző szériák és évek alatt, de az alapvető koncepció megmaradt, csak szépen kikozmetikázták évről évre, 1-2 új alkatrész, 1-2 kicsi módosítás Aztán a JCM900 már egy teljesen az alapoktól újra tervezett erősítő, a kapcsolás köszönőviszonyban sincs a régiekkel. Ezért tekintem ezeket már teljesen más tésztának