A 80-as evek oktatovideoinak 90%-a ugyanugy ment: egy-ket pentaton skala, vegigszaladtak a modalis skalakon es slusszpassz. Gambale bacsi viszont neki is all es elmagyarazza a modalitast, mit-miert. Hal" Istennek eleg sok oktatot adott ki, nagyon jol osszeszedett, tomeny anyagok ezek. Ezeket ajanlanam kiindulopontnak, Petrucci oktatojaval egyutt.
Nohiszen... hát nem tud az ember olyan témát feldobni, amin ne lehetne összeveszni???
Biztosan hallottatok a "brain-storming" kifejezésről. Annak pont az a lényege, hogy gondolkodás nélkül mindenki kimondja, amire gondol egy adott témával kapcsolatban. Lehet, hogy amit az egyik így kimond, az egy teljes hülyeség, de arról egy másiknak eszébejut valami baromijó ötlet, és így tovább. Egy csomó világklasszis ötlet ezzel a módszerrel született, komoly cégek a mai napig használják ezt a módszert. Szóval ha esetleg valaki nagy hülyeségnek tűnő dolgot ír, azt se ugassuk le, hátha azelindít egy újabb, mégjobb gondolatsort!
2006-03-02 14:40 |
#638
Jajjjj, basszus, már megint okos magyar módon egyből leugatjuk a másikat?!?!?! Mi a franc bajod van???
Peta ötleteket kért, mi mondtunk, majd Ő szelektál kedve szerint. Engem speciel érdekelne, hogy milyen úton jutott el oda, ahol ma tart, példákkal egyebekkel megtámogatva. Ha úgy dönt, leírja, ha nem, nem.
Már bocs,de oktató könyvről volt szó ha jól emlékszem.Nem tudom az önéletrajzi vonalnak mennyire van köze egy gitáriskolához.Sztem azt el lehet olvasni a honlapon.Nameg kellenének bele gyerekkori fényképek is ugyebár Ez olyan,mintha malmsteen a fél oktatóvideóban arról mesélne,hogy hogyan jutott el idáig.Bár lehet arra meg kevés lenne az az idő is.Persze ez csak egy privát vélemény.
Peta, mindenkinek úgysem lehet megfelelni, csak add magad, az enyhén önéletrajzi vonal bejönne mindenkinek, szerintem felezd meg, legyen egy gitártechnikai (effektek, erősitők, mit milyen zenéhez ajánlasz, és egy gitározás technikai témakör, aztán ezeket oszd el fejezetekre.
Célszerű az időben haladni, a fokozatosan megjelenő stílusokkal, gitározás technikákkal, példákkal. Üdv.
Köszönöm a rengeteg ötletet! Az az igazság, hogy a hangok "jól megfogásáról" -bár ez az egyik kedvenc témám- nehéz írni egy könyvben. Az intonációval, frazeológiával, dinamikával stb. könnyebb lenne videón foglalkozni, de meglátom, mit tehetek. Várom a további javaslatokat, és köszönöm az eddigieket!
szeritnem nagy hangsúlyt kéne fektetni az elején a bluesra és a jazzre. de nem olyan spongyola módon mint az itthoni oktató anyagok. hanem rendesen beleásni: Albert Collins BB King, SRV, Wes Montgomery, Henderson. Az a véleményem ha valaki meg tud ízesen fogni egy fasza akkordot egy masszív blues tekernyészés után vagy kb tisztában van jazz imprós elméletekkel és alapokkal akkor azt az embert nem érheti meglepetés egyik stílusban sem.
Inkább legyen egy kicsit önéletrajzi ihletésű, hogy jutottál el a Monti csárdásig (technikai rész), majd onnan Coltrane-ig...és innen jöhetne minden más, ami ZENE...elmélet, stílusok, komponálás, blablabla...vagy ez így már sok?
ja, tényleg olyasmi kéne, ami a haladó(bb) gitárosokkal is foglalkozik, tippek-trükkök-technikák, szólóírás, kreatívkodás, mittomén
Az A meg E blueskört mindenki nagyon jól elmagyarázza, de ennél tovább nem nagyon merészkednek a könyvírók...
Meg nem csak rocktémák lehetnének, hanem (amennyiben haladóbbaknak is fog szólni) más stílusokba is betekintést nyerjen az olvasó
Sztem érdemes lenne végre vmi olyasmi anyagot készíteni,mint pl a Troy Stetina Lead Guitar Volume I-II.Vmit ami átfogja kezdőtől-haladóig a dolgokat,ilyen még sztem nincs Mo.n rockgitárra.Pedig nagyon kéne.Mindenki a kezdő témákat nyomatja.(Andrásik Remo,Szekeres Tamás oktató anyagai is)Az is jó lenne,ha nem csak sima hanganyag lenne hozzá,hanem pl egy video cd.Hmmm?
Hahó Mindenki!
Felkérést kaptam egy oktató-könyv megírására. Van konkrét koncepcióm, tervem, hogy hogyan épüljön fel, miről szóljon stb., de szeretném kérni a Ti ötleteiteket is.
Üdv: Peta
Van pár eladó cuccom, akit érdekel, írjon!
Handmade true bypassos ringmodulator pedál (15e Ft)
Roland AX-1 piros nyakbavaló midibillentyű, gyönyörű állapotban, 2 Strap Lock biztonsági pántrögzítővel, gyári táppal, puhatokkal (80e Ft)
Irányárak, alkudni ér (a jóízlés határain belül!
peta@lukacspeta.hu
lászló attila?????????
ejha....há nála már nem nagyon leszek zenekarin...sebaj
émmost vagyok elsős, és a marótinál vagyok
jó neked h voltál póka tanítvány is
volt bent nálunk az igazgató úr amikor helyettesíteni kellett mer zoli éppen nagyon messze volt valami turnén...
és marha jól ellátott minket egonbá instrukciókkal, nagyon hasznos amit művel, nagyon kurvára ért a zenéhez...de ez nem nagy újság
a tótjanónál lenne még fajin dolog lenni
amúgy eddig csak félfüllel hallottam dolgokat, de igaz h minden évben más bandába oszják be az embert?
Ejham köszönjük szépen, mostmár nyugodtan fogok aludni :) Eddig azt hittem, hogy a wah meg a volume a sor végén van. És a T.C. Electronic G-Minor mit csinál a whammyval?
A gitárból a jel először a Whammy-be megy (vagy az Audio-Technica 2110-es urh-ba, és onnan tovább), aztán Morley hangerő, Morley wah, Line6 FM4, VoodooLab Proctavia, ezután megy a 2-es pedalboardon lévő Peta"s Trainstation true bypass box-ba. Ennek a loopjaiba van kötve a Fender hangoló, az Arion SCH-1, Boss CS-3, Boss SD-1, Boss DS-1, Electro-Harmonix Big Muff. Ezután továbbmegy a jel a true bypass boxból a Digitech Talker vocoderbe, onnan következik a Line6 MM4, a Line6 DL4 és végül a Guyatone MR-2. Mindegyik Line6-hez van még egy-egy Proel expression pedál, illetve a Digitech Whammy IV-hez egy T.C. Electronic G-Minor midikapcsoló. A végén az egész megy az Orange OR120-ba, és onnan egy, vagy két Kitty Hawk Eagle 4x12-es ládába. Nagyjából ennyi a történet.
Szervusz Peta! Fel tudnád nekünk vázolni, hogy hogyan vannak összekötve az effektek, mi mibe megy, és miből jön, satöbbi? Már az előzőnél is furdalt a kiváncsiság... :D köszi.
Dehogyis, csak a DG-Stompnak eleve egy kicsit "lusta" a hangja (főleg a lead 2), hasonló a hangindítása, mint pl. a Mesa Formuláé, így valóban lehet, hogy nem üt úgy egy kevésbé bitang gitárral.
Ma este tovább mazsolázom. Meglátom, mit tudok kihozni belőle.
Az lehet szted, hgy nagyon érzékeny a pick-up minőségére? Az OLP Petrucci (amiben gyári, noname pickup-ök vannak) mintha nem harapna annyira a DG-vel...ezt még más cuccoknál nem tapasztaltam.
Hát igen, jó kis cucc!
Én gyakorlatilag mindegyik preamp-modellből a 2-est használom (valamiért ezek tetszenek leginkább), tehát a clean2, crunch2, drive2 és a lead2. A crunch és a driveokat 10-es gainnel, a lead-et max. 6-7-es gainnel szólókra. A közepet elég magas értéken használom (9-10), a többi ízlés és erősítő-hangfal-függő. A hangszórószimulátorokból leginkább a 4x12-es, 2x12-es A és B modelleket. Zengetőből leginkább a plate-et. A többi változó. Nagyjából ennyi...
Bocs, hogy ideírom közösbe, de hátha másokat is érdekel.
Nos, megjött tegnap a DG-Stomp. Gyönyörű, hibátlan jószág. Kevés időm volt nyüstölni, de az hallatszik, hogy egészen más dimenzió, mint a többi kis digitális kütyü, legalábbis az ex-V-Amp-ommal összehasonlítva.
Hallgattam a demóidat, nagyon állat. Ezért kérdezem, tudnál adni pár útmutatást, hogy te hogy állítod be a Stomp-ot? Hangszínek, effektek, kabinetek, mire figyeljek, mi vált be Neked legjobban? Ha lesz időd, persze. Megköszönném. Egyenlőre főleg fülessel használom.
Ami már most a kedvencem, az a drive2 előfok. Hibátlan.
A mostani true bypass dobzát apám csinálta, a többit meg én raktam össze. 6db Fulltone 3DTP kapcsoló (9lábú, 3 áramkörös), egy rakás jack aljzat, kábelek, ledek stb... A legdrágább és legmacerásabb a kapcsoló. Itthon nem kapható, csak külföldről lehet szerezni, és hát darabja kb. 4-7ezer Ft
Nem, mert valóban van egy true bypass kapcsolósor, ami a nem tb-os pedálokat kapcsolja. A többi vagy true bypassos, vagy nagyon komoly minőségű AD-DA-val rendelkezik. (Whammy IV, Guyatone MR-2 stb.) És hát jó minőségű kábelek kellenek. Nagyjából ennyi.
A Kramereknek általában kicsit "szögletesebb" a nyakprofilja, mint az Ibanezeknek, de szerintem meg lehet szokni. Amúgy meg jó gitárok. Szerintem próbálj ki egy ilyet, és ha tetszik, akkor hajrá!
Adok kis segítséget a gyorsabb eléréshez, ide
klikkelj - de előtte töröld a cookie -kat a gépedről -
- ezzel kikerülöd a sok flash marhaságot és agyből a lényeg jön -, s menni fog a szavazás.
Nyomjatok sokat Petának, igazán megérdemli!
Kattintgattam erre-arra, aztán azt írta, hogy én már minden témában szavaztam...
Jó hülyén van megcsinálva a rendszer...hülyebiztosra kéne az ilyet, hogy én is megértsem.
Peta!
Nem ismered véletlenül a Kramer-eket?
Jó lenne lecserélni egy ilyenre a gityómat. Kinéztem egy American Floyd Rose Sustainer-t, de félek a nyakától, mivel hozzá vagyok szokva az Ibanez vékony wizard típusához. Mi a véleményed?
Köszi a segítséget! Egyébként valami olyat olvastam az www.adadepot.com oldalon hogy az Mp1-nek 4 modifikált változata is van, a classic-on kívül, állítólag módosították a kapcsolást erről szerettem volna többet megtudni. De így is sokat segítettetek!Megerősítettetek benne hogy jó kis kütyü.
Nekem volt 2 fajta régi MP-1 em is, van a régebbi amin van felül egy kapcsoló, a kimeneti szintet kapcsolja, más a poti meg a feliratozás, illetve van az újabb amin nincs kapcsoló...nameg van a classic. 4. ről én sem tudok, attól lehet, hogy van...
Nekem van egy ADA Sidewinder hibrid kombóm,melynek az előfoka olyan,mint az MP 1-é.Volt már néhány cuccom, de ilyen torzított hang egyikből sem jött ki.Ajánlom mindenkinek....
Hahó!
Igen, volt pár MP-1-esem. Én mondjuk csak 2 verzióról tudok; a sima régi MP-1 és az MP-1 Classic. Nekem volt ez is, az is, nagyon jó előfoknak tartom. Sokan azt állítják, hogy ilyen cuccokban a Mesa Triaxis meg a többi drága atomgép verhetetlen, nos, szerintem nyugodtan melléjük lehet tenni bármelyik MP-1-et! Az MP-2-t valóban nem szeretem. 1-2 alkalommal kipróbáltam, bulin is, de az nekem már egész más irány volt. Az MP-1-eknek sokkal vastagabb a hangja. Amúgy a két MP1 között leginkább annyi a különbség, hogy a Classicban (tehát az újabb verzióban) lett egy crunch-os sound (brown tube), és hangfalszimulátoros vonalkimenet. De a régi is állat motyó!
Jajjjj a többiekről megfeledkeztem! Bocs! Ha esetleg másnak is van valami tapasztalata az alább leírtakkal, azt is szívesen venném!
Mégegyszer bocs és előre is köszi!
Szia Peta!
Régebben használtál ADA Mp1-es előfokokat, úgy tudom többnek is boldog tulajdonosa voltál. Milyen verziók voltak? Elég nehéz ezek közt eligazodni, mert ha jól tudom 4 féle variációja is volt és dondolom a tijeid között sem volt mind egyforma. Mik voltak a tapasztalataid, a különbségek esetleg? Mit hajtottál vele? Ja és Mp2-esed miért nem volt, nem jó a hangja? Én kb. 8-9 éve próbáltam de nem merültem bele eléggé és ha neked több is volt gondolom kivesézted rendesen.
Köszi előre is!
egyébként van egy faja kis bemutató video Marcus Demi-vel fenna a neten. nagyon jól tolja a fószer és közben becsülettel bemutatja, hogy miket lehet kihozni a cuccból. bár azért sok effektet tol rá.