Hát valószínűleg tényleg valami visszacsatolás baja lehet, vagy üregrezonálás, vagy ilyesmi, mert én gyakorlatilag folyamatosan "gerjedésközelben" vagyok szándékosan. Tehát úgy játszom, hogyha azt akarom hogy csend legyen, akkor letompítom a húrokat, ha sípolást akarok, akkor gyakorlatilag csak fel kell emelnem épphogy a kezem és sípol. Én ezt szeretem :) Csak bizony jellemző, hogy nem sípolás bújik elő, hanem masszív búgás, illetve a kezdődő sípolás alakul át búgásba. A hangerők kb 4esre vannak tekerve, és a gain is kb 4esre, 100W-on, fluid drive, bold, tube rectifier tracking.
persze.
de kis klubban ahol van 1,5m helyed mi a megoldás? hangerő meg gain persze kell, mert különben nem hallanak kifelé.
meg az az érdekes, hogy mikor még uj volt a hangszedő beleállhattál teljesen a ládába, csak egy bizonyos idő elteltével kezdte csinálni.
aztán pickupcsere és megint jo lett....
Figyúú nem tudok küldeni neked beállitásokat, mert újra kellett húzni a gépem és elveszett az összes:((( de ha jól értesültem akkor Bálint kollégával mán konzultátltál ezügyben:)))
Há bakker ha ekkora hangerőnél beleállsz a ládába akkor persze hogy gerjed. De ez teljesen normális gerjedés, nem az a fülemet baszó 3-4 oktávval feljebb lévő kristálypoharat repesztő agybaszóferekvenciás siipolás. Szerintem:) Amikor az én cuccom gerjedt na az olyan volt!! Teljes előfokcsőszett csere me mindegyik szar volt, + a gitárba is szar volt a pickup ill. az üreg.
Érdekes jelenség..., ez az erősítő nálam soha nem produkált ilyet, Music Man Luke-al és PRS-el sem, ellenben a Luke-nál a Roadster és az ENGL fejen folyamatosan megvolt ez a jelenség, viszont most a Triaxison sem tapasztaltam ezt. :S
ez nem földpara, mert ez csak egybizonyos távolságon belül és egy bizonyos gain master szintnél jelentkezik, ha lehallkitja a cuccot nem gerjed igy. vágom a jelenséget én is.
Az az érdekes, hogy emlékeim szerint, ha bal kezemmel fogtam a húrokat a nyakon, akkor búgott, viszont ha ezzel együtt a jobb kézélemmel tompítottam a híd fölött, akkor elhallgatott. De kaptam pár földelést ellenőrző tippet, úgyhogy azokat mindenképp kipróbálom.
Szerintem ez valami földpara...próbáld ki, hogy akkor is búg-e, ha nem a húrokat, hanem a hidat vagy ha a potisapkáid fémből vannak, akkor azokat fogod meg.
Nem. Alapból ha rajta tartom a kezem húrokon, akkor nincs is búgás. Ha elengedem, akkor jön egy ilyen konstans búgás, de az sem mindig, ahogy tapasztalom, számít hogy milyen távol vagyok, vagy mekkorára van tekerve a gain. Ezért gondolom sima gerjedésnek, de nem örülök neki, mert sokszor használok sípolós fídbeket, és nem jó, ha egy ilyen búgás jön be helyette. Természetesen torz csatornán. De ettől függetlenül majd tesztelem hogy mikrofóniás-e, vagy földeléssel van-e gond, mert ki tudja. Mindenesetre szeretnék megszabadulni ettől a búgástól, mert gyakorlatilag folyamatosan a motyóm előtt állok, mert azt szeretem, hogyha elengedem a húrokat, akkor sípol, nem búg :) "Sajnos" ilyen maszatos, Converge-es, DEP-es maszlagot játszunk.
De azt akármilyen pickuppal ellenőrizni tudom, hogy akármilyen gain állásban előjön-e a búgás, mert ha jól értelmezem, a búgás mindenképp valami hibára utal.
Az csalóka!
Ha mondjuk egy olyan pickupos gitárral probálod ki, amelyiknek fele akkora jelszintje van mint a tiédnek akkor tovább birja a gain és a master emelését. Havernak egy 498T van a gitárjában és jobban birta mint az enyém(500T-s).
Azért próbáld meg hasonló nagy kivezérlésűvel, de nézd meg azt is hogy a v1 pozicioban milyen cső van, illetve csak erősítőt gitár és kábel nélkül master-t csutkoig feltolva, ha ugy is gerjed akkor csö baj.
ja és ha a V1 be nem speckó kis zajú kis mikrofoniás v1 be való csö van az még jobban ront a helyzeten.
De a pickup miatt van az a gerjedés, rohadt idegesítő.
kis klubbokban hiába raksz rajzárat a gitárra a dobos odabasz egyet vagy a valami hangosabb tárgy kioldja a zárat azt jön is a gerjedés.
engem ezért hülyének néztek a pikcup topikban, meg hogy nagyobb gainen akarok játszani.
holott a beállítás ugyan az. csak mikor a pickup zsir uj volt odaálltam elé nagy gain en nagy hangerőn meg sem mukkant, azt eltelt 1 -2 év azt szétesik és gerjed.
de mondom már a második gibson hangszedőm csinálta, az sd-sh8 tovább birta, szerintem jobb minőségű ming a gibson.
amugy azon gondolkodtam valószínű azért van nehogymár elég legyen egy hangszedő egy életre mi abban az üzlet.
pickup miatt van!
Szét van esve, meg van repedezve a viasz, lazák a drótok a csévetesten azért gerjedsz. kezelésbe kell venni a pickupot.
vagy megcsináltatod vagy veszel újat.
nekem már a második gibson hangszedő is csinálta 1-2 év után.
a seymour duncan tovább birta.
Csaba tud ebben segiteni neked! Én holnap megyek hozzá.
Elég közel, ezért szoktam játszani a gain potival. Tehát érzékeny rá, ha lejjebb veszem, akkor kevésbé műveli ezt, de szívem szerint a hangzás érdekében feljebb tekerném.
próbáld ki azt hogy , gitárvezetéknélkül csavard ki a mastert, mindegy hogy tiszta vagy torzcsatin, ha elkezd sipolni vagy gerjedni akkor valamelyik csö mikrofóniás.
de asszem vágom miféle gerjedésről beszélsz és az nem csö miatt van, azért kérdezem milyen pickupod van, nagyon nagy kivezérlésű kerámia?
Pont a legutóbbi bulin jött elő nekem ilyen, ráadásul a tiszta csatornán. Bizonyos master állás fölött elkezdett búgni akkor is ha le volt tekerve a gitár hangerőpoti. Mikrofóniás volt az egyik előfokcsövem ráadásul egy Mullard. Sírtam amikor ki kellett vennem.
Az, hogy alapból van egy zaja, az nem különösebben zavar, sőt, felvételnél szeretjük direkt benne hagyni ezeket a dolgokat (zúgás, véletlenül beberregő húr, kézéltompítások, szöszök, mittudomén), a búgás viszont idegesítő. Elő szokott fordulni, hogy ha simán felemelem a jobb kezem kézél tompításból, akkor elkezd búgni. Meg ha rendes sipákolós feedbacket akarok csinálni, akkor is elő szokott fordulni.
Na az szar, annak nem örülök. Én leginkább csak ettől szabadulnék meg, csak hát nem tudom pontosan belőni miért van. Lehet tényleg csak ilyen elbaszott gerjedés, vagy lehet a cső miatt van, nem tudom...majd valami szakember megmondja :) Lehet azért, mert nem gumilábakon áll a trafó, fogalmam nincs. Ehhez a részéhez sajnos nem értek.
elvileg tud a cucc néma csendben is működni. egy két zajmentesitő dolgot kell beletenni! pl.
-a csövekre védő burok,
-lemezzel elválasztani az előfokcsöveket a végcsövektől, -nekem ki van fóliázva és szigetelve maga a a fej doboza belülről (földelve is van a doboz)
-trafók gumilábakon vannak---->nem érintkeznek a sasszival.
-olajpapíros szürö van a kondiknál, ez nagyon sokat számit.
stb.
Szerintem, ha megtartod a fejet magadnak, ezeket a modifikáciokat érdemes megcsináltatni zajmentesebb lesz tőle a cucc, sokkal.
tudom engem elítéltek a modok miatt, de higgyétek el megéri.
Akkor rágtam be nagyon és kezdtem modoltatni a cuccot, mikor megvettem a g-force-ot.
Bekötöttem a loopba, és a dupla földhurok miatt bugott a cucc, persze játéknál nem lehetett hallani, de amint vége a számnak azonnal hallod. tök gáz.
most szinte nulla a zaj! És az a szégyen, hogy ezt gyárilag kellett volna megoldani.
Csaba modolta az én cuccomat is.....
Én megjártam azt az utat, amikor az átalakitó adott kb. 100-107V ot. tényleg nem szólt úgy ahogy kell, meg fulladt egy bizonyo hangerő fölött.
De nem szól bele a trafó neked sem a hangba ugye? mármint bugó zajos valami...
Jahaammm, akkor valószínűleg azért nem tűnik zajosabbnak mint akármelyik fejem eddig, mert az átalakítót amit kaptam hozzá, Füle Csaba csinálta direkt ehhez a fejhez :) Jól van, akkor minden rendben
nekem volt 300 as om és most jelenleg egy 800asom van!
én a 800 ast ajánlom mindenkinek, méghozzá minwa márkájut. amit itthon lehet kapni
azt át lehet kötni hogy leadja a 120Vot, és elég kraft is van benne.
Persze,hogy ki, megfelelő teljesítményű kell. Ami médincsájna, arra eleve számolj 150%-ot, 100as fej meg megeszik 400 wattot, tehát 600assal nem lőhetsz mellé nagyon.
Csak mert én is 110V-os Stilettót használok átalakítóval, aztán nem tűnt zajosabbnak, mint más csöves fej...de ha alapból ennél csöndesebbnek kéne lennie, és valami hülyeséggel megoldható lett volna, ami nem zajzár, akkor érdekelt volna :) Na mindegy, köszi.
röviden: hülyeség. egyáltalán nem zajosabb, mint bármely más felső kategóriás high gain erősítő. lehet, hogy azzal keverték, hogy amennyiben 110v-os recto-t használtak átalakítóval, az lehetett zajos.
a mesa-nak több termékvonala van, a Roadster a Rectifier családba tartozik.
Hali!
Lenne egy kérdésem. Tudjátok mi Hangban a különbség a sima Mesa boogie és a Mesa boogie roadster között?
Valahol azt olvastam, hogy nem túl jó stúdióba, mert nagyon zajos, mi igaz ebből?
-Eladó a képen látható Mesa stiletto, hibátlan műszaki állapotban,új végfokcsövekkel, huzattal, lábkapcsolóval.
Nevetséges áron csak 2 napig. dec.15-16.
Kontakt a nevem alatt,leginkább telefonon.
Szia! Nem szeretnék ingyenreklámot nyomni Harrynak, de az enyémet vele csináltattam, gyári thiele láda alapján, és nagyon precíz munka. Bubinga. Ár nem publikus: nem szaré-hugyé, de nem is 170...
én is gondolkozom egy ilyenen...az a baj ezekkel hogy nem nagyon vannak itthon, de sztem ebay-ről, vagy esetleg hangszerboltól lehet szerezni (pl thomann)
szerintem érdemes a hangszerboltokban körbenézni, biztos hogy valahol ki lehet próbálni a boltban többféle variációval.
ha a hang karakterén nem nagyon akarsz változtatni, érdemes gyári mesa ládát hozzá, Fehér Géza is így használja a Mesa-ját, de pl Greg is csinál kiegészítő ládát, nála szokott lenni össze-vissza hangszóró, meg láda is...
Mint korábban látható volt 1-2 képen, én egy thiele ládikót csináltattam (1x12), ez fog szólni vele együtt. A kombó V30-a (hangos, sok közép, orros), és a thiele Jensen (kevés watt, gyors hang, "mosolygós" hangkép). Papírforma szerint jó lesz együtt. De még várom a Jensent, a láda egyelőre csak dísz :) Mindekettő 8 ohmos egyébként, a 2 db 4 ohmos bemenetre kerülnek. Egytől félek csak: a V30 érzékenyebb szóró lévén lehet, hogy hangerő érzetben le"hurrogja" a Jensen vintage hangképét. De ez majd kiderül a vallatásnál...
Aha értem..Igazából az a kérdésem vége hogy konkrétan ehhez a kombóhoz milyen ládát ajánlotok kivitel szerint is,lehet hogy egy eltalált 1x12essel rendbe lenne,nem tudom mert nincs lehetőségem nagyon próbálgatni.Viszont a gyári lökőjét(Celestion Black Shadow) nem húznám ki szívesen,szerintem szervesen hozzáteszi a soundot amiért megszerettem...Nem tudom...Viszont világ életemben fej-ládáztam,kéne még egy kis felület:)))))Ettől függetlenül köszi Mr.Botond!!
De tényleg:mit ajánlotok ehhez a méregzsákhoz????
Sziasztok! 1 kérdés:van egy DC-5ös kombóm,balgaság alá tenni egy 4x12es ládát?Persze úgy hogy szól a kombó is...Nem fojtja meg a kombót a láda?? Előre is köszi!! Gábor
" Ha a Line levere kötöm a TriAxist, akkor leszakítja a fejem a hangerő, de lehet ez lenne az egészséges!? "
Ezaz egészséges bizony :)
Én még az enyémet sem tekertem 12 óránál feljebb, még szabadtéren sem.
A dob akkor már rég eltünt valahol hangerőben :D
És az enyém kisebb teljesítményű a tiednél.
Itthon be sem kapcsolom a végfokot.
A triaxisból megyek a hangkarimba (jó, nekem van közben a palmer is, de anélkül is lehet a rec out-on keresztül)
A hangfalat pontosan így kötöm én is, és műkszik.
A csövek tesztelésére meg valahol láttam egy leírást a mesánál.
Megkeresem
" Ha a Line levere kötöm a TriAxist, akkor leszakítja a fejem a hangerő, de lehet ez lenne az egészséges!? "
Ezaz egészséges bizony :)
Én még az enyémet sem tekertem 12 óránál feljebb, még szabadtéren sem.
A dob akkor már rég eltünt valahol hangerőben :D
És az enyém kisebb teljesítményű a tiednél.
Itthon be sem kapcsolom a végfokot.
A triaxisból megyek a hangkarimba (jó, nekem van közben a palmer is, de anélkül is lehet a rec out-on keresztül)
A hangfalat pontosan így kötöm én is, és műkszik.
A csövek tesztelésére meg valahol láttam egy leírást a mesánál.
Megkeresem
A TriAxison az output mindkét oldala félig van tekerve, bár ez kicsit kontaktos, ha tekergetem recseg kicsit. :S Ezt a User manualt pedig jobban át fogom tanulmányozni, mert eddig az innen-onnan hallottakból gyűjtöttem tapasztalatom. Ha a Line levere kötöm a TriAxist, akkor leszakítja a fejem a hangerő, de lehet ez lenne az egészséges!? Igaz, hosszútávon ezt így még nem próbáltam.
A hangfalat a végfoknál is a 4-4ohmosra és a ládán is a 4-4ohmosra kötöm.
A csöveket sajna nem annyira tudom megállapítani, hogy okés-e.
és köszi a segítséget! ;)
a triaxison az output poti neked hova van tekerve?
Nekem már 2-3-nál igen nagy jelet ad le.
A 2:90 manuálja szerint nagyobb jelszintű preampoknál (és sztem a triaxis ilyen) a LINE LEVEL-t kell beállítani a végfokon.
(http://www.mesaboogie.com/manuals/Stereo%20Simul%202-90.pdf
6. oldal)
A hangfalakat tuti jól kötötted be. Én is így használom a fifty-fifty-met.
És a mesáék mondták, hogy így jónak kell lennije.
Lehet még valamelyik cső beteg.
A többi hibához szaki kell.
A következő problémámmal fordulnék hozzátok!
Van egy Mesa Stereo Simul-Class 2:Ninety végfokom, mellé egy Mesa TriAxis előfokom. Nem érzem egészen kereknek a végfokom állapotát.
Eddig csak nagy hangerőnél volt az a jelenség, hogy az A csatorna zajosabb, mint a B csati. Stereoban egy 4x12-es Mesa Stiletto láda van a két 4ohmos csatlakozónál rákötve. INSTRUMENT állásba van állítva a végfok.
Nem oly rég vettem észre kisebb hangerőn is, hogy ingadozik a hangerő, olyan mintha az A csatorna folyamatosan egy "vödörből" szólna.
A B oldal egy darabig szépen, egészségesen tele mélyekkel szól, de néha ez is is átmegy "vödörbe", mintha valami kontaktos volna. Kipróbáltam már megcserélve az összes lehetőséget. Az A oldal változatlanul gáz. Az összes kábelt lecseréltem már minőségibb kábelekre és tuti jól működnek, leteszteltem már máshol ezeket. Valakinek valami tippje van, hogy mi lehet a nyígja?
Köszi előre is!